MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
De hele show zoals die gisteren voor publiek is gegeven is online te vinden trouwens. En ook daar merk je wel dat het feest is voor het publiek. Hopelijk ook voor de mensuh thuis.

Het is meer schreeuwen dat ie doet en de visuals vind ik niet goed tot z'n recht komen. Maar het kan zijn dat ie zichzelf een beetje spaart en denkt 'nu zweep ik het publiek alleen maar op'.

In het hak-gedeelte zie je de visuals bijna helemaal niet.
Ik weet echt niet hoe dit overal aan gaat komen. Voor de zaal is het leuk, maar voor de tv kijker?! Blijft spannend en ik heb er veel zin in. Hup Joost!

Zin in zometeen!
Gun het joost enorm!
Hopelijk gaan er geen gekke dingen gebeuren als israel optreed.
Ik heb nog geen een nummer gehoord, dus alles is nieuw voor mij (joost uitgezonderd)
Lets begin!

Alweer een paar weken geleden dat we de nummers stuk voor stuk langsgingen. Helaas kreeg ik het daarna druk en kwam ik er niet meer aan toe ook de laatste nummers te beluisteren, maar nu alsnog - dan ben ik in ieder geval op tijd voor de tweede halve finale. De eerste helaas niet kunnen zien en zaterdag ben ik naar een concert (achteraf slecht gepland, volgend jaar blok ik de ESC-avond in mijn agenda).

* Estland komt met iets wat ik meer van een balkanland zou verwachten. Lekker uptempo en aanstekelijk. Maar of er na meer luisterbeurten veel van overblijft vraag ik me af.
* Israël zou wel eens kunnen verrassen ben ik bang, want die gaan vast veel sympathy votes krijgen. Wat het nummer betreft hoor ik er wel wat Lady Gaga in, zeker als ze wat lager zingt. Ben verder niet zo'n ballad-liefhebber, maar deze kan er mee door.
* Noorwegen: in mijn studietijd ben ik doodgegooid met dit soort sprookjesmetal. Dit is niet onaardig, goede zangeres ook, maar ik word er niet warm of koud van.
* Nederland: hier is alles al over gezegd. Ik heb het nummer ook vaak gedraaid en dat is omdat ik het een uitstekend nummer vind. Ook een mooi en inventief concept. Ook wel wat leuke studiotrucjes zag ik vandaag in een filmpje van de NOS, zo kun je het afstemmen van een radio horen (als hij zingt over de radio) en een Super Mario Brothers-achtige 'Power up' sound in de laatste 'hey'.

01 Nederland 8,5*
02 Italië 8,0*
03 Zwitserland
04 Spanje 7,5*
05 Oekraïne
06 Litouwen 7,25*
07 Kroatië 7*
08 Slovenië
09 Oostenrijk
10 Griekenland
11 Tsjechië
12 Moldavië 6,5*
13 Cyprus 6,25*
14 Armenië
15 Ierland
16 Estland
17 Noorwegen
18 Luxemburg
19 Azerbeidzjan
20 Verenigd Koninkrijk 6*

21 Portugal
22 Albanië
23 België
24 Servië
25 San Marino
26 Georgië
27 Israël
28 Frankrijk 5,5*
29 Denemarken
30 IJsland 5,0*
31 Australië
32 Zweden 4,5*
33 Polen
34 Malta
35 Finland 3,5*
36 Duitsland 3,0*
37 Letland 2,5*

Als ik kijk naar de eerste halve finale dan zijn deze door:

Oekraïne 7,5*
Litouwen 7,25*
Kroatië 7*
Slovenië 7*
Cyprus 6,25*
Ierland 6,25
Luxemburg 6,25
Servië 6*
Portugal 6*
Finland 3,5*

en deze niet:
Moldavië 6,5*
Azerbeidzjan 6,25
Australië 5*
IJsland 5,0*
Polen 4,5*

Onbegrijpelijk dat Finland door is met een van de minste nummers. Had ze graag ingeruild voor Moldavië (uiteindelijk een van mijn meest gedraaide nummers) of Azerbeidzjan.

Wat de tweede halve finale betreft waren dit mijn cijfers, ik gebruik dit ook gelijk als kijkwijzer voor mezelf:

1. Malta 4,5*
2. Albanië 6*
3. Griekenland 7*
4. Zwitserland 8*
5. Tsjechië 7*
6. Oostenrijk 7*
7. Denemarken 5,5*
8. Armenië 6,25
9. Letland 2,5*
10. San Marino 6*
11. Georgië 6*
12. België 6*
13. Estland 6,25
14. Israël 6*
15. Noorwegen 6,25*
16. Nederland 8,5*

Onweerwolf
Grappig, de mevrouw van Moldavië had een bericht geretweet over onsmakelijke demonen (Ierland) en naaktheid (Finland). Ze kan niet zo goed tegen haar verlies. Bovendien had ze een jurk aan waar d'r tieten bijna uitsprongen, dus hypocriet was het ook wel.

Ik vond zowel Moldavië als Finland live trouwens beter dan verwacht.

Er is al veel gezegd en geschreven over deze tweede halve finale en alles eromheen dus daar zal ik me verder niet over uitlaten. Wel hoop ik dat de optredens vanavond goed zullen zijn. Afgelopen dinsdag was ik positief verrast door de meeste optredens (of beter gezegd, hoe het eruit zag op TV) en ik ben benieuwd of dat vanavond ook het geval zal zijn. En ik hoop dat Joost vanavond het dak ervan af kan blazen.

Ik ga vanavond schakelen tussen de VRT en dit topic op musicmeter.

OMIT
Ik ga lekker genieten.

‘Tattoo’ onder de zonnebank

De eerste, Malta is doordeweekse weinig interessante pop en gaat zich niet plaatsen denk ik. Klinkt als een Zweedse leftover.

De zoveelste Fuego-kloon.

OMIT
Nee, dit lijkt nergens op. Malta gaat niet winnen dit jaar.

Wel een paar slimme momentjes in de staging. En ze kan zingen. Maar ik denk dat het niet genoeg is.

Voor de verandering eens ingeschakeld tijdens de halve finale ipv de finale. Van deze van Malta heeft Joost weinig te duchten, lijkt me.

OMIT
Het pakt gewoon niet. Een liedje moet ergens dat moment hebben dat het je grijpt.

Albanie valt dit jaar erg tegen. Een van hun mindere inzendingen. Ook niet door denk ik.

En die beelden zijn creepy.

Albanie zingt vals zeg, lol.
Malta was dan een stuk beter imo.

OMIT
Nu Titan. Die is bekend hier op de site.

't Is met een half oog te doen, half brein eveneens, en de opener heeft me ook niet wakker geschud. Doordeweeks nummer. Albanië ook heel vergeetbaar.

Al die mensen op het scherm is ook best creepy. En vocaal is dit niet goed. Deze kunnen we al afschrijven.

Albanie zou weleens laatste kunnen worden vanavond. Staging is zeer matig en de zang zit er vaak naast.

Beter liedje dan Malta. Betere jurk ook. Maar uitvoering blijft wat achter.

De jurk is prima

OMIT
Nee, ook zo'n doorsnee liedje. Joost gaat makkelijk door als dit het gaat zijn vanavond. Hoop op iets meer vuurwerk.

Griekenland is wel echt leuk. Een soort minimalistische danspop met etnische invloeden. Erg fijn. En dik door.

Kijk, nu gaan we beginnen. Griekenland is heel erg eigen en goed gebruik gemaakt van de camera ook. Ik ben fan!

Dit is idd een heel stuk beter.

OMIT
Griekenland klinkt wel lekker. Geen grote fan, maar herkenbaar Grieks en toch modern.

Ik vind het cameragebruik juist irritant, maar het nummer is wel vermakelijk. Soort Griekse ROSALÍA.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:19 uur

geplaatst: vandaag om 04:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.