Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 8 mei 2024, 19:29 uur
Ik heb dan ook nooit een moment serieus rekening gehouden met winst.
Maar wat ik lees kan voldoende zijn voor de top 10 waar ik op hoop. En voor het eerst ooit zo ongeveer gaat onze inzending vol voor het publiek en dat vind ik zo leuk. Duncan Laurence en The Common Linnets waren bijna gelijkwaardig. Maar S10, Jeangu , Waylon, Douwe Bob, Ogene en Anouk waren echt allemaal juryinzendingen.
Ben blij met de uitslag van gisteren. Het was slecht voor de variatie op het festival geweest als landen als Servie en Portugal waren gesneuveld. Dat had ons een stap dichter bij de jaren ´00 gebracht. Ook is de invloed van de diaspora veel beperkter dan toen. Anders had Polen het wel gered. Ik heb niets met Cyprus en Finland, maar de andere acht had ik zelf kunnen kiezen.
Onweerwolf denkt dat Noorwegen onderschat wordt in de odds. Ik denk dat van Armenie. Mijn gut feeling zegt dat dat nummer de top 10 gaat halen en ik sluit niet uit dat het top 5 wordt.
Maar wat ik lees kan voldoende zijn voor de top 10 waar ik op hoop. En voor het eerst ooit zo ongeveer gaat onze inzending vol voor het publiek en dat vind ik zo leuk. Duncan Laurence en The Common Linnets waren bijna gelijkwaardig. Maar S10, Jeangu , Waylon, Douwe Bob, Ogene en Anouk waren echt allemaal juryinzendingen.
Ben blij met de uitslag van gisteren. Het was slecht voor de variatie op het festival geweest als landen als Servie en Portugal waren gesneuveld. Dat had ons een stap dichter bij de jaren ´00 gebracht. Ook is de invloed van de diaspora veel beperkter dan toen. Anders had Polen het wel gered. Ik heb niets met Cyprus en Finland, maar de andere acht had ik zelf kunnen kiezen.
Onweerwolf denkt dat Noorwegen onderschat wordt in de odds. Ik denk dat van Armenie. Mijn gut feeling zegt dat dat nummer de top 10 gaat halen en ik sluit niet uit dat het top 5 wordt.
0
geplaatst: 8 mei 2024, 23:00 uur
Nu zelf de beelden kunnen zien zoals het op tv komt. Ik vind het nogal chaotisch en veel te veel vliegend camerawerk. Joost staat nogal stil op zijn plek waar hij normaal zo'n podiumbeest is.
'Zang' was niet best (vermoeidheid? zenuwen?).
Dat gezegd hebbende ging het publiek wel helemaal uit z'n dak en schijnt hij het meeste applaus gehad te hebben. Een spetterend einde dus. En Joost is gewoon leuk om naar te kijken met zijn mimiek.
Ik heb werkelijk geen idee hoe Europa dit gaat oppakken. Dat de jury's dit niks gaan vinden weten we vooraf al wel. Zou me dus verbazen als we daar nog aardig wat punten van gaan krijgen
Ik heb er zin in morgen! Gaat een feestje worden hoe dan ook.
'Zang' was niet best (vermoeidheid? zenuwen?).
Dat gezegd hebbende ging het publiek wel helemaal uit z'n dak en schijnt hij het meeste applaus gehad te hebben. Een spetterend einde dus. En Joost is gewoon leuk om naar te kijken met zijn mimiek.
Ik heb werkelijk geen idee hoe Europa dit gaat oppakken. Dat de jury's dit niks gaan vinden weten we vooraf al wel. Zou me dus verbazen als we daar nog aardig wat punten van gaan krijgen

Ik heb er zin in morgen! Gaat een feestje worden hoe dan ook.
1
Onweerwolf
geplaatst: 8 mei 2024, 23:02 uur
De Australische didgeridoo speler had blijkbaar ook een protest op zijn pens geschilderd.
Zijn bijbehorende statement: Fred Leone | That’s a watermelon on my chest. From the river to the sea! 200 million people watched and celebrated while innocent children, mothers... | Instagram
Ik ben zeer benieuwd wat we zaterdag gaan zien...
Zijn bijbehorende statement: Fred Leone | That’s a watermelon on my chest. From the river to the sea! 200 million people watched and celebrated while innocent children, mothers... | Instagram
Ik ben zeer benieuwd wat we zaterdag gaan zien...
1
Onweerwolf
geplaatst: 8 mei 2024, 23:09 uur
Overigens een grappig weetje: het is precies 20(!) jaar geleden dat zowel Ierland als Polen beide in de finale stonden.
0
geplaatst: 9 mei 2024, 10:54 uur
Voorspelling uitslag vanavond:
1. Zwitserland
2. Armenië
3. Nederland
4. Noorwegen
5. Israël
6. Griekenland
7. Estland
8. Georgië
9. Oostenrijk
10. België
------------------------
11. San Marino
12. Tsjechië
13. Malta
14. Denemarken
15. Albanië
16. Letland
Vanavond weer een nieuwe voorspelling na de liedjes.
1. Zwitserland
2. Armenië
3. Nederland
4. Noorwegen
5. Israël
6. Griekenland
7. Estland
8. Georgië
9. Oostenrijk
10. België
------------------------
11. San Marino
12. Tsjechië
13. Malta
14. Denemarken
15. Albanië
16. Letland
Vanavond weer een nieuwe voorspelling na de liedjes.
1
geplaatst: 9 mei 2024, 11:32 uur
Voorspelling uitslag vanavond: België schijnt het gisteren niet goed gedaan te hebben dus die verwacht ik nu kantje boord. Nederland viel voor ons tegen door de hoge verwachtingen, maar dat weet Europa verder toch niet. Gaat nu wel scoren, maar in de finale een heel stuk minder denk ik. San Marino gaat verrassen door het net te halen. Maar misschien dat ik na vanavond tot een heel andere voorspelling kom.
1. Nederland
2. Armenië
3. Zwitserland
4. Noorwegen
5. Israël
6. Griekenland
7. Estland
8. Oostenrijk
9. San Marino
10. België
------------------------
11. Georgië
12. Letland
13. Denemarken
14. Malta
15. Tsjechië
16. Albanië
1. Nederland
2. Armenië
3. Zwitserland
4. Noorwegen
5. Israël
6. Griekenland
7. Estland
8. Oostenrijk
9. San Marino
10. België
------------------------
11. Georgië
12. Letland
13. Denemarken
14. Malta
15. Tsjechië
16. Albanië
0
geplaatst: 9 mei 2024, 14:10 uur
Gisteravond even de eerste halve finale teruggekeken. Kon die helaas niet live bekijken.
Eerste helft qua niveau een stuk beter dan de 2e helft. 9/10 door. Alleen Slovenië en Polen had ik andersom.
Kroatië is leuk maar ik hoor er ook geen gegarandeerde winnaar in. Voor mij persoonlijk waren Oekraïne en Ierland zelfs nog beter.
Hoop dat het geen gelopen race wordt zaterdag. Het is alweer wat jaren geleden dat het nagelbijtend was en dat het elke kant op kon gaan.
Ben benieuwd vanavond
Eerste helft qua niveau een stuk beter dan de 2e helft. 9/10 door. Alleen Slovenië en Polen had ik andersom.
Kroatië is leuk maar ik hoor er ook geen gegarandeerde winnaar in. Voor mij persoonlijk waren Oekraïne en Ierland zelfs nog beter.
Hoop dat het geen gelopen race wordt zaterdag. Het is alweer wat jaren geleden dat het nagelbijtend was en dat het elke kant op kon gaan.
Ben benieuwd vanavond

3
geplaatst: 9 mei 2024, 14:21 uur
Polen is net als IJsland terecht niet door. Nu is door de decennia heen in groeiende mate gebleken en bewezen dat je niet goed hoeft te kunnen zingen om aan het klapveespektakel mee te mogen doen, maar dat Poolse meisje maakte er helemaal een potje van. Het kind was (door de zenuwen?) al buiten adem na haar eerste pasjes en er kwam niet veel soeps uit.
Ik zie tevens een opkomende trend op het Songfestival. Headbangen.
Maar dan niet zoals de "normale" metalhead het doet. Nee, de songfestivalheadbanger bangt gehurkt, met zijn benen wijd uit elkaar, zijn handen al dan niet steunend op zijn bovenbenen en met zijn hoofd al headbangend van links naar rechts bewegend.
Vorig jaar bij de cha-cha-cha'ers van Käärijä, dit jaar bij de Rimtimtagidimmers. Benieuwd of dit wordt opgepikt in het metalcircuit.
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/441487596_10213155533879358_8673702247923408710_n.jpg?_nc_cat=108&ccb=1-7&_nc_sid=5f2048&_nc_ohc=FI2jPSHOakYQ7kNvgGF6SBO&_nc_oc=AdgGDHfhx07CgdEn3Bij6jAl9C6dtlUB3tyguHhLkNnHXdMgtgo7Jf0Fk5rCQzF5MHU&_nc_ht=scontent-ams2-1.xx&oh=00_AfCYeigqcbPxczBDUJ-15iz0Y8gUmVbkTL8JJhYUDqH6yA&oe=664298F7
Ik zie tevens een opkomende trend op het Songfestival. Headbangen.
Maar dan niet zoals de "normale" metalhead het doet. Nee, de songfestivalheadbanger bangt gehurkt, met zijn benen wijd uit elkaar, zijn handen al dan niet steunend op zijn bovenbenen en met zijn hoofd al headbangend van links naar rechts bewegend.
Vorig jaar bij de cha-cha-cha'ers van Käärijä, dit jaar bij de Rimtimtagidimmers. Benieuwd of dit wordt opgepikt in het metalcircuit.

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/441487596_10213155533879358_8673702247923408710_n.jpg?_nc_cat=108&ccb=1-7&_nc_sid=5f2048&_nc_ohc=FI2jPSHOakYQ7kNvgGF6SBO&_nc_oc=AdgGDHfhx07CgdEn3Bij6jAl9C6dtlUB3tyguHhLkNnHXdMgtgo7Jf0Fk5rCQzF5MHU&_nc_ht=scontent-ams2-1.xx&oh=00_AfCYeigqcbPxczBDUJ-15iz0Y8gUmVbkTL8JJhYUDqH6yA&oe=664298F7
1
OMIT
geplaatst: 9 mei 2024, 15:19 uur
Vanavond lekker helemaal los gaan mensen, ik ben er klaar voor.
0
geplaatst: 9 mei 2024, 18:57 uur
Niet genoeg. Mozart heeft het werk nooit afgemaakt aangezien hij overleed voor de voltooiing ervan.
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 mei 2024, 19:15 uur
Dit is toch wel leuk. Deze eeuw kwam het misschien 3x eerder voor dat we kanshebber voor de winst waren. Bij Duncan was ik vanaf de eerste luisterbeurt wel overtuigd van de winst dus dat was de voorspelling zien uitkomen. In het geval van The Common Linnets was het erg spannend maar vond ik zelf de Nederlandse inzending waardeloos en het winnende Oostenrijk fantastisch dus dat was niet 'leuk' spannend, gelukkig wel een leuke uitslag. Met Anouk waren we een heel klein beetje outsider maar dat werd niet bewaarheid. Dit jaar zijn we niet topfavoriet maar zijn we ook zeker niet dead on arrival, zoals meestal. Ik denk dat Joost echt gewoon kan winnen. Het gaat vermoedelijk niet mijn voorspelling zijn zaterdag maar het zou echt heel goed zo kunnen zijn dat 5 a 6 landen om de winst gaan strijden en gelijk opgaan bij de puntentelling. Daar hoop ik toch wel hard op.
Welke 5 a 6?
Kroatië
Zwitserland
Noorwegen
Nederland
Oekraïne
Ierland
En dan zijn er nog Italië en Frankrijk waar ik vooralsnog wat minder in geloof.
Welke 5 a 6?
Kroatië
Zwitserland
Noorwegen
Nederland
Oekraïne
Ierland
En dan zijn er nog Italië en Frankrijk waar ik vooralsnog wat minder in geloof.
0
geplaatst: 9 mei 2024, 19:21 uur
Voor degenen die de recap van vanavond al willen zien (deze is gebruikt voor de wereld stemmen). En inderdaad bij Joost het outro:
Watch Start voting now! - Eurovision Song Contest 2024 | Streamable
Watch Start voting now! - Eurovision Song Contest 2024 | Streamable
1
Onweerwolf
geplaatst: 9 mei 2024, 19:23 uur
aERodynamIC schreef:
Voor degenen die de recap van vanavond al willen zien
Voor degenen die de recap van vanavond al willen zien
https://gifdb.com/images/high/back-to-the-future-trilogy-movie-p9qwk3db4kr7vmum.gif
0
geplaatst: 9 mei 2024, 19:23 uur
Onweerwolf schreef:
Noorwegen
Noorwegen
Die vind ik er in de door mij geplaatste recap link best positief uitspringen. Valt op.
0
geplaatst: 9 mei 2024, 19:25 uur
Yup, de wereld mag al wat langer stemmen, dat verbaasde me bij de eerste halve finale ook. Ze gebruiken de beelden van de generale met publiek. Daar stemt de jury volgens mij ook op toch?!
0
geplaatst: 9 mei 2024, 19:27 uur
Onweerwolf schreef:
Maar dat is dus een recap van gisteravond.
Maar dat is dus een recap van gisteravond.
Daarom schrijf ik ook 'die gebruikt zijn voor de wereldstemmen', maar ze pakken vanavond dezelfde stukjes naar het schijnt. Je zal dus niet iets heel anders gaan zien, tenzij er iets raars gebeurt wellicht?!
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 mei 2024, 19:29 uur
aERodynamIC schreef:
Daarom schrijf ik ook 'die gebruikt zijn voor de wereldstemmen', maar ze pakken vanavond dezelfde stukjes naar het schijnt. Je zal dus niet iets heel anders gaan zien, tenzij er iets raars gebeurt wellicht?!
(quote)
Waarom zouden ze vanavond stukjes gebruiken van gisteravond dan?
0
geplaatst: 9 mei 2024, 19:29 uur
Ook tof (zeker dat gebaar van Joost naar de lucht vlak voor hij begint). Gefilmd vanuit het publiek dat helemaal los gaat:
0
geplaatst: 9 mei 2024, 19:30 uur
Nee, voor de wereldstemmen uiteraard. En die stemmen al de hele dag. Vanavond gebruiken ze dezelfde stukjes zoals ze vanavond worden opgevoerd

0
Onweerwolf
geplaatst: 9 mei 2024, 19:32 uur
aERodynamIC schreef:
Nee, voor de wereldstemmen uiteraard. En die stemmen al de hele dag. Vanavond gebruiken ze dezelfde stukjes zoals ze vanavond worden opgevoerd
(quote)
Oh je bedoelt dezelfde passages in de nummers met 'dezelfde stukjes'? Dus zeg maar, de eerste 5 seconden van het refrein van land X bijvoorbeeld?
0
geplaatst: 9 mei 2024, 19:34 uur
Onweerwolf schreef:
Oh je bedoelt dezelfde passages in de nummers met 'dezelfde stukjes'? Dus zeg maar, de eerste 5 seconden van het refrein van land X bijvoorbeeld?
(quote)
Ja, dus als je de link bekijkt dan zie je de beelden van gisterenavond waar volgens mij ook de jury op baseert en vanavond doen ze hetzelfde stukje per land maar dan uiteraard met beelden van vanavond.
Ik snapte er eerst niks van. Waar stemt de wereld dan op??? Nou op de beelden van gisterenavond blijkbaar. Vrij apart allemaal, maar het zal wel. Die wereldstem is niet zo enorm bepalend verder. Was vorig jaar toch voor het eerst?
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 mei 2024, 19:37 uur
Ja, mij zegt het ook niet veel. Bovendien stemt de jury toch ook gewoon altijd al op de avond ervoor? Dus morgen ook gewoon weer?
Het kan natuurlijk wel wat uitmaken. Ik las dat Olly A uit VK technische problemen had en daarom zong als een poedel die een gewonde eend ruikt. Als dat een dag later of eerder niet zo is dan scheelt het nogal.
Het kan natuurlijk wel wat uitmaken. Ik las dat Olly A uit VK technische problemen had en daarom zong als een poedel die een gewonde eend ruikt. Als dat een dag later of eerder niet zo is dan scheelt het nogal.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.