Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
1
geplaatst: 14 mei 2019, 23:34 uur
Gokje op de complete uitslag van vanavond:
1. Australië (nummer 2 bij de jury en nummer 1 bij televote)
2. Tsjechië (nummer 3 bij zowel televote als publiek)
3. Servië (wint de jury, ergens rond nummer 6 bij televoters)
4. IJsland (tweede bij televote, veel lager bij jury)
5. Slovenië (scoort bij zowel televote als jury zo rond de zesde plek)
6. Cyprus (verrassend lage televote, maar de jury zette dit hoger)
7. Griekenland (Zong waarschijnlijk beter bij de juryshow en scoorde daar veel punten, bij televoters kantje boord)
8. Wit-Rusland (door de televoters hier gezet, met alleen jury was het gesneuveld)
9. Estland (wellicht ook beter gezongen bij juryshow? dat is het enige wat ik kan verzinnen)
10. San Marino (onderin bij de jury, maar pakweg plek 7 bij televoters)
11. Polen (door de jury weggestemt, op televote was dit doorgeweest)
12. Portugal (bij beiden net niet in top 10)
13. Hongarije (Jury nipt door publiek bijlange na niet)
14. Georgië (jury had het door laten gaan, publiek stemt het weg)
15. België (ik denk dat de jury en de televoters het over de bottom 3 eens waren)
16. Finland
17. Montenegro
7. Griekenland (Zong waarschijnlijk beter bij de juryshow en scoorde daar veel punten, bij televoters kantje boord)
8. Wit-Rusland (door de televoters hier gezet, met alleen jury was het gesneuveld)
9. Estland (wellicht ook beter gezongen bij juryshow? dat is het enige wat ik kan verzinnen)
13. Hongarije (Jury nipt door publiek bijlange na niet)
15. België (ik denk dat de jury en de televoters het over de bottom 3 eens waren)
16. Finland
17. Montenegro
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2019, 23:36 uur
starbright boy schreef:
13. Hongarije (idem)
16. Finland
17. Montenegro
13. Hongarije (idem)
16. Finland
17. Montenegro
Ik ga hier behoorlijk in mee moet ik zeggen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2019, 23:40 uur
Ik had van de week Australië al top 7 voorspeld maar daar ga ik nu wel top 5 van maken.
0
geplaatst: 14 mei 2019, 23:42 uur
Nee, zeker niet. Ik ging de laatste dagen na de repetities steeds meer het vermoeden krijgen dat Australië wel eens de gevaarlijke underdog zou kunnen zijn.
Frankrijk is ook gevaarlijk vanwege de boodschap, maar heeft de pech maar één keer op te treden.
Mijn onderbuikgevoel is nog niet verdwenen: 2014 herhaling blijft rondspoken. Nederland tweede en dan verliezen van iets opvallends (lang riep ik IJsland, maar dat zou ook wel eens Australië kunnen gaan worden). Het zag er goed uit op het scherm. Na vanavond kijk ik nergens meer van op.
Hoe spannend is dit toch.
1
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2019, 23:51 uur
Heh bah, ik vind het echt superjammer van Portugal.
Lang geleden dat ik zo gebaald heb dat een land niet doorging naar de finale. Het is ook gewoon echt slecht voor het ESC dat een originele compositie als 'Telemóveis' niet doorgaat. Ik snap dat het té bizar wordt gevonden door de Jantje Smits van deze wereld en die zijn natuurlijk altijd nog in de meerderheid maar toch.. het was zo goed gedaan, ook live. Ik vond de act ook gewoon leuk waar ik daar bij de rehearsals nog over twijfelde. Echt kut dit.
Maar goed, Portugal gaat nu de komende jaren in mijn aller tijden lijst de strijd aan met Bulgarije 2012, Kroatië 2010 en Montenegro 2013 voor beste niet-finalist.
Ik was overigens in 2010 met stomheid geslagen dat Kroatië niet doorging en Hongarije 2011 was ook bizar.
Lang geleden dat ik zo gebaald heb dat een land niet doorging naar de finale. Het is ook gewoon echt slecht voor het ESC dat een originele compositie als 'Telemóveis' niet doorgaat. Ik snap dat het té bizar wordt gevonden door de Jantje Smits van deze wereld en die zijn natuurlijk altijd nog in de meerderheid maar toch.. het was zo goed gedaan, ook live. Ik vond de act ook gewoon leuk waar ik daar bij de rehearsals nog over twijfelde. Echt kut dit. Maar goed, Portugal gaat nu de komende jaren in mijn aller tijden lijst de strijd aan met Bulgarije 2012, Kroatië 2010 en Montenegro 2013 voor beste niet-finalist.
Ik was overigens in 2010 met stomheid geslagen dat Kroatië niet doorging en Hongarije 2011 was ook bizar.
0
geplaatst: 14 mei 2019, 23:53 uur
Ik baal erg van Polen en Portugal en kan me niet een halve finale herinneren waar ik van twee landen zo baalde. Vaak baal ik van geen echt, soms van één, maar nu....
0
geplaatst: 14 mei 2019, 23:57 uur
De eerste vier hebben hun startdeel geloot. Griekenland en Cyprus zitten in deel 1; Servië en Wit-Rusland in deel 2.
2
geplaatst: 14 mei 2019, 23:59 uur
Australië is moeilijk te voorspellen. Het land blijft waarschijnlijk toch problemen houden met de televotes omdat de gun factor inmiddels wel weg is en zij geen buurlanden hebben. Vorig jaar laatste bij de televotes en in 2017 één na laatste terwijl vierde bij de jury.
Ik ben benieuwd maar denk juist dat we het niet moeten overschatten.
0
geplaatst: 15 mei 2019, 00:00 uur
Tsjechië zit in deel 1. Estland en Australië gaan naar deel 2
Er blijft niet veel meer over voor deel twee.
Er blijft niet veel meer over voor deel twee.
0
Onweerwolf
geplaatst: 15 mei 2019, 00:03 uur
NewYorkCityLight schreef:
Australië is moeilijk te voorspellen. Het land blijft waarschijnlijk toch problemen houden met de televotes omdat de gun factor inmiddels wel weg is en zij geen buurlanden hebben. Vorig jaar laatste bij de televotes en in 2017 één na laatste terwijl vierde bij de jury.
Je hebt wel een punt hier moet ik zeggen.
0
geplaatst: 15 mei 2019, 00:04 uur
Ja, ik blijf echt bij mijn angstige voorgevoel voor Nederland. Mogen we in de eerste helft met een nummer waar ze het licht bijna uit willen doen (aldus Ilse). Mag het nog zo mooi zijn, de kijkers zien en horen het voor het eerst en dat gaat niet werken achter een synthesizer vrees ik.
0
Onweerwolf
geplaatst: 15 mei 2019, 00:05 uur
Ik heb nog steeds wel voldoende hoop voor ons beiden, Eric. 

0
geplaatst: 15 mei 2019, 00:07 uur
Graag, dank u. Ik heb het niet meer en na vanavond zeker niet.
Straks gaan we niet eens door

0
geplaatst: 15 mei 2019, 00:08 uur
IJsland gaat ook naar het tweede deel. San Marino komt in deel 1 .
Slovenië gaat ook naar het eerste deel. Dat houdt in dat donderdag zeven kandidaten in deel 1 (1-13) terechtkomen en drie in deel 2 (startposities 15-26). Israël heeft startpositie 14 al eerder geloot
Slovenië gaat ook naar het eerste deel. Dat houdt in dat donderdag zeven kandidaten in deel 1 (1-13) terechtkomen en drie in deel 2 (startposities 15-26). Israël heeft startpositie 14 al eerder geloot
0
geplaatst: 15 mei 2019, 00:10 uur
Interessant leesvoer:
ESC Insight | How To Win Eurovision 2019: The Paths To Victory - escinsight.com
ESC Insight | How To Win Eurovision 2019: The Paths To Victory - escinsight.com
0
Onweerwolf
geplaatst: 15 mei 2019, 00:11 uur
Dat zou wel echt bizar zijn. Volgens mij is er nog nooit een absolute topfavoriet niet gekwalificeerd. Ik denk dat Kati Wolf en Getter Jaani het dichtste in de buurt komen maar die stonden niet overal nummer 1.
0
geplaatst: 15 mei 2019, 00:11 uur
Ik kan me het ook niet voorstellen, maar het is en blijft Songfestival he. 'Dat saaie blauwe liedje aan het begin weet je nog' 

1
Onweerwolf
geplaatst: 15 mei 2019, 00:12 uur
aERodynamIC schreef:
Nou, die drie plekken dan maar naar Nederland, Zwitserland en Albanië toch?
0
geplaatst: 15 mei 2019, 00:17 uur
Net even terug gekeken naar het songfestival, maar jezus, ik heb het nog nooit zo tergend slecht meegemaakt als deze versie. Dit is gewoon niet amusant meer om naar te kijken.
0
Onweerwolf
geplaatst: 15 mei 2019, 00:23 uur
Ayreonfreak schreef:
Net even terug gekeken naar het songfestival, maar jezus, ik heb het nog nooit zo tergend slecht meegemaakt als deze versie. Dit is gewoon niet amusant meer om naar te kijken.
Welke landen vond je allemaal dusdanig goed in de afgelopen jaren dat je hebt gekeken dat je dit jaar het minste vond?
0
geplaatst: 15 mei 2019, 00:29 uur
aERodynamIC schreef:
Zo jammer. Geen Hongarije, Polen en Portugal. Dat doet even zeer.
San Marino en Wit-Rusland is een aanfluiting en Estland... schandalig gewoon. Dat was kneitervals.
Van België is het jammer dat het in de zaal blijkbaar wel goed was.
(quote)
Zo jammer. Geen Hongarije, Polen en Portugal. Dat doet even zeer.
San Marino en Wit-Rusland is een aanfluiting en Estland... schandalig gewoon. Dat was kneitervals.
Van België is het jammer dat het in de zaal blijkbaar wel goed was.
San Marino, Wit-Rusland en Estland een aanfluiting, je had het inderdaad niet beter kunnen zeggen.
0
geplaatst: 15 mei 2019, 00:40 uur
Ayreonfreak schreef:
Ik hoor het wel waar Nederland eindigt, wat een aanfluiting weer dit. Ga de show niet eens kijken

Maar wel Conan Osiris ontdekt, dank daarvoor

0
geplaatst: 15 mei 2019, 01:09 uur
NewYorkCityLight schreef:
2017 was een typische jury-inzending. Een keurig verantwoord goed gezongen mainstreamliedje dat tamelijk saai was en ik de volgende dag al vergeten was, en al het publiek wat daarop zou kunnen stemmen had ook iets als Bulgarije, voor een deel dezelfde doelgroep maar echt in alles veel beter en spannender. De jury nummert alles van een tot 26 en televoters kiezen wat ze het beste vinden. Vorig jaar was vooral ook matig gezongen (hoewel ik dat liedje zelf veel leuker vind als 2017) en ook genoeg liedjes voor hetzelfde publiek die beter uit de verf kwamen. Dit jaar is echt anders. Unieker. Het zou me verbazen als Australie niet in de top 5 terecht komt eigenlijk.
1
geplaatst: 15 mei 2019, 01:21 uur
Opvallend is dat Frankrijk, Zweden en Azerbeidzjan dalen bij de bookmakers en Nederland licht is gestegen. Vooral Frankrijk valt op. Was eergisteren nog 12% nu nog maar 7%,
Italie en Zwitserland nog maar 8e en 9e.... Voor Italie de laagste plek sinds januari.
Alles wat door is gaat omhoog, behalve Slovenië, de loting wordt daar als een probleem gezien denk ik.
Italie en Zwitserland nog maar 8e en 9e.... Voor Italie de laagste plek sinds januari.
Alles wat door is gaat omhoog, behalve Slovenië, de loting wordt daar als een probleem gezien denk ik.
0
geplaatst: 15 mei 2019, 01:24 uur
aERodynamIC schreef:
(quote)
Ben jij nou mal; natuurlijk gaan we door.
En na de uitslag van vanavond ben ik juist meer versterkt in mijn hoop dat Nederland goede kans heeft om te winnen.
Met deze concurrentie...
0
geplaatst: 15 mei 2019, 01:42 uur
Net de performances teruggekeken. Ik was me er niet van bewust hoe slecht Serhat live was, haha. Hoe gezellig dat liedje ook was, die plek hadden Portugal, Polen en Georgië echt veel meer verdiend. Vond ik live alledrie sterk.
Ik snap dat die liedjes te moeilijk zijn voor veel mensen, en dat een Storm of een Like It dan een groter publiek aanspreekt. Zonde is het wel. Clichématiger dan Storm wordt het niet, de uitvoering was beroerd, en ik krijg de kriebels van die vent. Like It is categorie 'wel oké' dus dat hoeft ook niet zo.
Better Love vind ik echt geen leuk liedje maar de act was prima. Replay was matig gezongen maar blijf ik leuk vinden. Zero Gravity werkt jneens niet meer voor me, te kitscherig. IJsland was tof qua act maar zonde dat het refrein niet uit de verf komt...
Maar ik was vooral heel blij met Slovenië! Dit is voor het eerst dat een live uitvoering me wél greep. Zang vond ik eindelijk goed genoeg, het duo (stelletje?) is samen een soort van awkward cute wat wel iets heeft en ik vind het erg mooi in beeld gebracht.
Spanje en Tsjechië vind ik met de act erbij allebei lekker vrolijk en kleurrijk. Wel op het randje van knullig, vooral hoe die jongen van Tsjechië over het podium rondspringt, haha. Frankrijk werkt met act ineens zoveel beter dan enkel de studioversie.
Conclusie is wel: catchy, doorsnee en toegankelijk doet het beter dan eigenzinnigheid. Begrijp ik maar het is zonde. Ik heb dan liever óf Tamta óf Zena, en dan wél een Conan Osiris of een Tulia erbij. Portugal was ook echt zo gaaf, die zijn echt robbed.
Ik hoop ook heel erg dat we niet meer brave mainstream liedjes als Storm krijgen. Kan ik net zo goed 538 opzetten.
Ik snap dat die liedjes te moeilijk zijn voor veel mensen, en dat een Storm of een Like It dan een groter publiek aanspreekt. Zonde is het wel. Clichématiger dan Storm wordt het niet, de uitvoering was beroerd, en ik krijg de kriebels van die vent. Like It is categorie 'wel oké' dus dat hoeft ook niet zo.
Better Love vind ik echt geen leuk liedje maar de act was prima. Replay was matig gezongen maar blijf ik leuk vinden. Zero Gravity werkt jneens niet meer voor me, te kitscherig. IJsland was tof qua act maar zonde dat het refrein niet uit de verf komt...
Maar ik was vooral heel blij met Slovenië! Dit is voor het eerst dat een live uitvoering me wél greep. Zang vond ik eindelijk goed genoeg, het duo (stelletje?) is samen een soort van awkward cute wat wel iets heeft en ik vind het erg mooi in beeld gebracht.
Spanje en Tsjechië vind ik met de act erbij allebei lekker vrolijk en kleurrijk. Wel op het randje van knullig, vooral hoe die jongen van Tsjechië over het podium rondspringt, haha. Frankrijk werkt met act ineens zoveel beter dan enkel de studioversie.
Conclusie is wel: catchy, doorsnee en toegankelijk doet het beter dan eigenzinnigheid. Begrijp ik maar het is zonde. Ik heb dan liever óf Tamta óf Zena, en dan wél een Conan Osiris of een Tulia erbij. Portugal was ook echt zo gaaf, die zijn echt robbed.
Ik hoop ook heel erg dat we niet meer brave mainstream liedjes als Storm krijgen. Kan ik net zo goed 538 opzetten.
0
Onweerwolf
geplaatst: 15 mei 2019, 01:47 uur
Ja, Estland door is gewoon echt kut voor het ESF. Dat kon in 2003 misschien nog nét, maar we hebben in de afgelopen jaren zo'n behoorlijke dosis kwaliteit gehad dat we het echt niet meer met dit soort meuk hoeven te doen. Vind ik echt het meest onbegrijpelijke van deze uitslag. Veel meer nog dan San Marino door of Portugal niet door.
0
geplaatst: 15 mei 2019, 04:22 uur
Dat van Polen, Tulia - Pali Się, vond ik eigenlijk wel lekker klinken, beetje strekelijke volksmuziek met een vleugje nostalgisch eighties rock en prettige hoge koorstemmetjes.. Dat vrouwenkwartet lijkt in eerste instantie veel liedjes te coveren, nothing else matters en enjoy the silence viel me al meteen op. Het verbaast me dat Polen er al gelijk uitligt, maar ik heb dan ook waarschijnlijk zeer slechte smaak(^3^)~♪. Ik kan maar beter niet meer meekijken.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.