MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Porcupine Head schreef:
Voorspelling:

Cyprus
Slovenië
Polen
Tsjechië
Hongarije
Servië
Portugal
Australië
Griekenland
IJsland
7 uit 10. Geen heel slechte score. Verder deel ik voor wat ik enigszins een algemene conclusie op deze site kan noemen: Polen en Portugal hadden absoluut door gemoeten in de plaats van Estland en Wit-Rusland. Verder had ik Griekenland heel graag ingeruild voor Hongarije. San Marino had ik waarschijnlijk ook met een laars eruit getrapt, maar voor wie ik die moet vervangen weet ik niet.

Verder zit ik me te bedenken waarom Polen en Portugal eruit vlogen. Portugal kan ik nog enigszins begrijpen (zoals meerdere zeiden: waarschijnlijk te moeilijk) maar ik zit te twijfelen over Polen. Zou het de act zijn, of misschien weer die onzinnige wide shots, want er zaten me er een paar tussen waar ik niks van begreep.

Ik moet toch Portugal nog eens gaan terugkijken, want ik vond er gisteren echt niks aan, terwijl hier iedereen zo positief is.. Als ik een maatstaf ben voor andere mensen die het nummer voor het eerst horen, dan snap ik dat ze niet door zijn iig

starbright boy schreef:
Opvallend is dat Frankrijk, Zweden en Azerbeidzjan dalen bij de bookmakers en Nederland licht is gestegen. Vooral Frankrijk valt op. Was eergisteren nog 12% nu nog maar 7%.

De getoonde preview van het Franse optreden viel best tegen. Misschien daarmee te maken?

San Marino door

Wel jammer voor België en vooral Portugal

1. Australië *****
Act is helemaal van de wereld, fantastisch om te zien.

2. Tsjechië ****
Frisse act, leuke zanger. Leuk ook hoe er met het beeld wordt gespeeld.

3. Slovenië ****
Liedje blijft ondanks de wat matige act sterk overeind staan. Onzekerheid van meisje wordt ruimschoots gecompenseerd door verliefde blikken van jongen.

4. Polen ****
Beetje statische act, maar ik ben dol op dit nummer.

5. Portugal ****
Te vreemd voor het grote publiek, blijkt, maar bij mij kwam dit heel positief binnen.

6. IJsland ****
Dit is dan weer niet te vreemd voor het grote publiek, blijkt.

7. San Marino ****
Serhat is een baas. Werd gek toen ik hoorde dat dit doorging.

8. Servië ****
Niet helemaal mijn nummer, maar met afstand de beste zang van de avond.

9. Montenegro ****
Heb smakelijk kunnen lachen om deze tijdcapsule naar 2003.

10. Wit-Rusland ***
Holy shit, dit meisje is 16?! Leuke act om te zien, in elk geval.

11. Hongarije ***
Toch iets te degelijk om echt indruk te maken.

12. Griekenland ***
Oef, Duska liet het live toch wel behoorlijk afweten, gisteravond. Als het aan mij had gelegen was mijn eigen favoriet niet eens doorgegaan naar de finale, zo teleurstellend vond ik het. Laat die uithaal aan het eind ook alsjeblieft voor wat het is.

13. Estland ***
Zo vreselijk vind ik deze opgewarmde drol van een nummer geeneens.

14. Cyprus ***
Geef me toch maar Fuego dan.

15. Georgië ***
Niet mijn nummer, maar jeetje, deze man gaf wel alles.

16. België **
Jongetje heeft te weinig power om dit over te brengen. Blijf het nummer, vooral het refrein, ook maar saai vinden.

17. Finland *
Dit was vooral meelijwekkend.

Al met al een uitstekende halve finale, als je het mij vraagt. Jammer van Polen en Portugal, maar dat wordt enigszins gecompenseerd door de totáál onverwachte winst van San Marino. Serhat zaterdag op 1 en Duncan op 2, en dan zou ik er geeneens zuur om kunnen zijn

kaj_666 schreef:
Ik moet toch Portugal nog eens gaan terugkijken, want ik vond er gisteren echt niks aan, terwijl hier iedereen zo positief is.. Als ik een maatstaf ben voor andere mensen die het nummer voor het eerst horen, dan snap ik dat ze niet door zijn iig

Denk inderdaad dat je het nummer een paar keer gehoord moet hebben voordat je het echt kan waarderen. Ik had dat met name bij de act: vond het duo in Portugal in eerste instantie nogal afstotelijk, maar kon het gisteravond opvallend goed hebben.

perrospicados schreef:
Eindconcert van HAVO 5

Inlijsten deze

Zojuist even wat beelden teruggekeken. Het optreden van Portugal was zelfs nog beter dan ik had verwacht en toch niet door? Bizar.

Polen en IJsland ook sterk. Tsjechië en Australië zaten ook goed in elkaar, maar doe maar liever niet als winnaar.

EDIT: Polen ook niet door Te veel alternatieve acts in deze halve finale?

EDIT: Volgens mij gebeurde het vorig jaar ook dat mijn twee favoriete landen (nu Portugal en Polen, toen België en Zwitserland) er in de eerste hale finale meteen uit lagen

Ik geniet op het werk intussen nog maar eens van mijn playlist met mijn favoriete ESC-nummers van de afgelopen 10-15 jaar

Waarom is het nou eigenlijk zo dat je niet mag stemmen op landen uit de andere halve finale?

Masimo schreef:
Australië (Regina Spektor)

Haha, ik zie het al helemaal voor me. Regina op zo’n stok heen en weer zwiepend.

Teunnis schreef:
(quote)

Haha, ik zie het al helemaal voor me. Regina op zo’n stok heen en weer zwiepend.
Haha, fair, wél de mierzoete Regina Spektor goes Frozen-toverversie, maar dat refreintje lijkt toch best?

Ja, ik had nog even teruggeluisterd en ik hoor wel overeenkomsten (en hele duidelijke verschillen).

Onweerwolf schreef:
Ja, Estland door is gewoon echt kut voor het ESF. Dat kon in 2003 misschien nog nét, maar we hebben in de afgelopen jaren zo'n behoorlijke dosis kwaliteit gehad dat we het echt niet meer met dit soort meuk hoeven te doen. Vind ik echt het meest onbegrijpelijke van deze uitslag.
Van de afgelopen halve finale heb ik precies één liedje gezien en dat was die van Estland. Wat was dat tenenkrommend vals en slecht. En dan de volgende dag lezen dat het door is naar de finale. Bizar!

Nou de bal hangt! En zo te zien kan dat wel eens een heel gaaf effect gaan worden

Twitter

Na die beroerde eerste halve finale staat Nederland nu fier eerste met 29%, gevolgd door Zweden met 13% en Rusland plus Australië op 8%.

Ik zie nu beelden van een foutloze eerste dress rehearsal van Nederland met heel andere lasers! Lelijk als je het mij vraagt En de bal stijgt netjes de lucht in

Twitter

Volgens de berichten duurt het eerste wideshot erg lang en volgen er nog meer. Weinig close up. Ze zeggen daar dat het echt om het lied moet gaan, want qua staging is en blijft men erg zuinig qua commentaar. Maar ja, hoe denkt men er thuis over?!

29% om 13%, het lijkt dus dat Duncan de grote favoriet is. Maar als die percentages kloppen is de kans dat hij niet wint ruim twee keer groter dan de kans dat hij wel wint. Hou daar een beetje rekening mee met de verwachtingen

We moeten eerst maar eens zijn performance in de halve finale zien. Hoe zijn act er uiteindelijk uit gaat zien, kan doorslaggevend zijn. Ik heb daar eigenlijk wel een goed gevoel bij! Ik heb echt het gevoel dat het er heel fraai uit gaat zien. Ze hebben er in ieder geval echt werk van gemaakt.

Arrie schreef:
We moeten eerst maar eens zijn performance in de halve finale zien. Hoe zijn act er uiteindelijk uit gaat zien, kan doorslaggevend zijn. Ik heb daar eigenlijk wel een goed gevoel bij! Ik heb echt het gevoel dat het er heel fraai uit gaat zien. Ze hebben er in ieder geval echt werk van gemaakt.

En zelfs dan nog: je weet nooit wat mensen leuk vinden. Salvador won met een staging die niet veel voorstelde. Daar was het echt zijn nummer en performance die voor de winst zorgde.

Eerst vanavond maar even heel iets anders

Helaasch kan ik morgen niet meekijken maar ik heb de CD op m'n mobiel gezet zodat ik hopelijk voor zaterdag wel zo'n beetje alle nummers ken en gewoon mee kan stemmen met de jaarlijkse MusicMeter poll.

Ik heb er alle vertrouwen in dat het morgen helemaal goed komt en hoop dat we echt wel een dikke kans maken zaterdag. Dat maakt het extra leuk om te kijken.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Mom! Someone's wrong on the Internet! ?
ok, ik moet hier op terug komen. 2017 was inderdaad matig, ik was in de war met 2016. In beide gevallen overigens met een winnaar waar ik weinig mee heb... Anderzijds had 2017 wel Blanche en zo'n uitschieter mist 2016

Onweerwolf
Blanche was een van de weinige positieve verrassingen van 2017 inderdaad. Voor mij een groeier die ik pas na het festival erg ging waarderen.

Blanche vind ik ook nog steeds erg goed, maar wat voor mij qua Belgie de laatste jaren nog veel verder is gegroeid is 2015: Loic Nottet. Die zou ik nu op 1 zetten van favoriete Belgische inzendingen ooit zelfs. Net voor Ingeborg. Vond het dat jaar intrigerend en interessant, maar nu echt fantastisch.

Loic Nottet is wel typisch een voorbeeld van een nummer dat me in de studioversie weinig doet, maar live echt ontzettend goed uit de verf kwam. Waar Blanche me in de studioversie omver blies - en nog steeds - maar juist wat weifelend overkwam live (vooral in de halve finale, in de finale was het stukken beter)

Rhythm Inside

Rhythm Inside

Juist de studioversie heb ik veel gedraaid.

Arbeidsdeskundige
Servië en Slovenië spreken mij bijzonder aan. Ik heb bijzonder veel waardering voor het zingen in de prachtige Slavische talen van deze landen.

Onweerwolf
Dat lijkt me dan het uitgelezen moment voor een België aller tijden lijst.

01. [2003] Urban Trad - Sanomi
02. [2014] Axel Hirsoux - Mother
03. [2004] Xandee - 1 Life
04. [1977] Dream Express - A Million In One, Two, Three
05. [1976] Pierre Rapsat - Judy Et Cie
06. [1999] Vanessa Chinitor - Like The Wind
07. [1989] Ingeborg - Door De Wind
08. [1987] Liliane Saint-Pierre - Soldiers Of Love
09. [1986] Sandra Kim - J'aime La Vie
10. [1969] Louis Neefs - Jennifer Jennings
11. [2017] Blanche - City Lights
12. [1998] Mélanie Cohl - Dis Oui
13. [1980] Telex - Euro-Vision
14. [1974] Jacques Hustin - Fleur De Liberté
15. [2015] Loïc Nottet - Rhythm Inside
16. [1978] Jean Vallée - L'amour Ça Fait Chanter La Vie
17. [1975] Ann Christy - Gelukkig Zijn
18. [1957] Bobbejaan Schoepen - Straatdeuntje
19. [1996] Lisa Del Bo - Liefde Is Een Kaartspel
20. [1983] Pas De Deux - Rendez-Vous
21. [1982] Stella - Si Tu Aimes Ma Musique
22. [1973] Nicole & Hugo - Baby, Baby
23. [1990] Philippe Lafontaine - Macédomienne
24. [2005] Nuno Resende - Le Grand Soir
25. [1992] Morgane - Nous, On Veut Des Violons
26. [1956] Fud Leclerc - Messieurs Les Noyés De La Seine
27. [1961] Bob Benny - September, Gouden Roos
28. [2013] Roberto Bellarosa - Love Kills
29. [2018] Sennek - A Matter Of Time
30. [2006] Kate Ryan - Je t'Adore
31. [1959] Bob Benny - Hou Toch Van Mij
32. [1970] Jean Vallée - Viens L'oublier
33. [1979] Micha Marah - Hey Nana
34. [2000] Nathalie Sorce - Envie De Vivre
35. [2008] Ishtar - O Julissi
36. [1965] Lize Marke - Als Het Weer Lente Is
37. [1966] Tonia - Un Peu De Poivre, Un Peu De Sel
38. [1984] Jacques Zégers - Avanti La Vie
39. [1968] Claude Lombard - Quand Tu Reviendras
40. [1991] Clouseau - Geef Het Op
41. [1988] Reynaert - Laissez Briller Le Soleil
42. [1993] Barbara Dex - Iemand Als Jij
43. [2011] Witloof Bay - With Love Baby
44. [2016] Laura Tesoro - What's The Pressure
45. [1971] Lily Castel & Jacques Raymond - Goeiemorgen Morgen
46. [2012] Iris - Would You?
47. [1956] Mony Marc - Le Plus Beau Jour De Ma Vie
48. [2010] Tom Dice - Me And My Guitar
49. [1972] Serge & Christine Ghisoland - À La Folie Ou Pas Du Tout
50. [2002] Sergio & The Ladies - Sister
51. [1985] Linda Lepomme - Laat Me Nu Gaan
52. [1981] Emly Starr - Samson
53. [1960] Fud Leclerc - Mon Amour Pour Toi
54. [1967] Louis Neefs - Ik Heb Zorgen
55. [1995] Frédéric Etherlinck - La Voix Est Libre
56. [1962] Fud Leclerc - Ton Nom
57. [2007] The KMG's - LovePower
58. [2009] Patrick Ouchène - Copycat
59. [1958] Fud Leclerc - Ma Petite Chatte
60. [1964] Robert Cogoi - Près De Ma Rivière
61. [1963] Jacques Raymond - Waarom

Poek schreef:
29% om 13%, het lijkt dus dat Duncan de grote favoriet is. Maar als die percentages kloppen is de kans dat hij niet wint ruim twee keer groter dan de kans dat hij wel wint. Hou daar een beetje rekening mee met de verwachtingen

Dit is voor Eurovisie-begrippen een heel hoog percentage (en op moment van schrijven is Nederland inmiddels 31%). Deze cijfers zijn in dit stadium te vergelijken met Loreen in 2012. In rekening nemend dat er nu flink wordt geschoven bij de bookmakers, maar Nederland toch altijd nog fier bovenaan blijft staan, geeft toch wel een goed teken.

Natuurlijk is de kans bij wedkantoren nooit groter dat een land wel wint dan niet, want dan heeft het ook geen zin om daar op in te gaan zetten voor winst. Daar zijn betting odds altijd op gebaseerd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:17 uur

geplaatst: vandaag om 12:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.