Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 16 mei 2019, 03:01 uur
Vandaag heb ik de repetities weer bekeken via de "Hoofden"-livestream van ESCunited.
Er was ook een jurystream uitgelekt met de echte tv-beelden, maar die heb ik niet bekeken, omdat het anders morgen minder interessant wordt.
Duncan deed het echt super! En eindelijk leek de staging ook wat meer samen te komen. De bal werkte; de visuals waren mooi en vanuit het perscentrum waren er zelfs wat traantjes te bespeuren. Het lijkt erop of het komt toch nog allemaal goed. Ik ben benieuwd of ik morgen bij de tweede halve finale ook dat wauw-effect ga krijgen. Door naar de finale gaat onze Duncan sowieso.
Er was ook een jurystream uitgelekt met de echte tv-beelden, maar die heb ik niet bekeken, omdat het anders morgen minder interessant wordt.
Duncan deed het echt super! En eindelijk leek de staging ook wat meer samen te komen. De bal werkte; de visuals waren mooi en vanuit het perscentrum waren er zelfs wat traantjes te bespeuren. Het lijkt erop of het komt toch nog allemaal goed. Ik ben benieuwd of ik morgen bij de tweede halve finale ook dat wauw-effect ga krijgen. Door naar de finale gaat onze Duncan sowieso.
0
geplaatst: 16 mei 2019, 06:51 uur
Ik heb de livestream niet bekeken, maar de eerste geluiden die ik hoor over Nederland zijn zeer positief en dat stemt redelijk gerust. Ook de pers was zeer lovend, zo blijkt uit de perspoll:
131 Nederland
094 Zweden
056 Zwitserland
055 Azerbeidzjan
044 Noord Macedonië
038 Rusland
036 Malta
018 Noorwegen
016 Albanië
011 Moldavië
009 Litouwen
008 Denemarken
004 Kroatië
002 Ierland en Oostenrijk
001 Letland
000 Armenië en Roemenië
Link: Eurovision Daily Press Poll 2019: Jury Show for Semi-Final 2
Finale gaan we sowieso halen! Winnen is een tweede maar ik heb nu het idee dat we een goede kans maken.
131 Nederland
094 Zweden
056 Zwitserland
055 Azerbeidzjan
044 Noord Macedonië
038 Rusland
036 Malta
018 Noorwegen
016 Albanië
011 Moldavië
009 Litouwen
008 Denemarken
004 Kroatië
002 Ierland en Oostenrijk
001 Letland
000 Armenië en Roemenië
Link: Eurovision Daily Press Poll 2019: Jury Show for Semi-Final 2
Finale gaan we sowieso halen! Winnen is een tweede maar ik heb nu het idee dat we een goede kans maken.
0
geplaatst: 16 mei 2019, 09:51 uur
Vanmorgen de Zwitserse inzending op Radio 2 gehoord. Twee woorden: gigantische oorwurm. Ik snap wel dat dit nummer een concurrent is voor Duncan. Ik krijg het niet meer uit m’n kop.
0
geplaatst: 16 mei 2019, 11:41 uur
Aoibhin schreef:
Natuurlijk is de kans bij wedkantoren nooit groter dat een land wel wint dan niet, want dan heeft het ook geen zin om daar op in te gaan zetten voor winst. Daar zijn betting odds altijd op gebaseerd.
Natuurlijk is de kans bij wedkantoren nooit groter dat een land wel wint dan niet, want dan heeft het ook geen zin om daar op in te gaan zetten voor winst. Daar zijn betting odds altijd op gebaseerd.
Maar aan de andere kant moeten de quoteringen ook niet te hoog zijn, want anders maken de wedkantoren geen winst. Bij een kans van 50% zou de meest eerlijke quotering zijn om 2 keer je inleg terug te geven, maar wedkantoren zullen dan eerder 1,9 keer je inleg teruggeven zodat zij winst maken. Het is best mogelijk dat een land daaronder komt en dus meer dan 50% kans maakt op de winst volgens de wedkantoren, maar op dit moment is daar nog geen sprake van. Nederland blijft echter wel stijgen en komt er langzaam bij in de buurt (nu tussen 2 en 2,3 keer je inleg terug bij alle wedkantoren)
0
geplaatst: 16 mei 2019, 13:04 uur
Inmiddels gestegen naar 36%. Blijkbaar was de juryshow overtuigend.
0
Onweerwolf
geplaatst: 16 mei 2019, 13:31 uur
Ik zei het twee maanden geleden al: dit wordt gewoon een Rybakje. 

0
geplaatst: 16 mei 2019, 13:35 uur
Ik zie al een aantal wedkantoren de odds op 2 hebben staan, wat theoretisch overeenkomt met 50% kans. Moet natuurlijk nog wel een winstmarge worden ingebouwd, dus die wedkantoren schatten de kans iets kleiner dan 50%. Extreem hoog natuurlijk, maar zoals Poek al zei, de kans dat hij niet wint is voorlopig nog groter.
Ik ben benieuwd of er vanavond nog wat leuks langs komt (deze halve finale ken ik bijna niks) en doorgaat, anders wordt het een finale zonder dat ik een favoriet heb. IJsland is wel geinig, maar geen ijzersterke song. Nederland en Slovenië zijn wel aardig, maar wordt er niet heel warm van. Misschien kan Servië nog groeien tot een favoriet.
Ik ben benieuwd of er vanavond nog wat leuks langs komt (deze halve finale ken ik bijna niks) en doorgaat, anders wordt het een finale zonder dat ik een favoriet heb. IJsland is wel geinig, maar geen ijzersterke song. Nederland en Slovenië zijn wel aardig, maar wordt er niet heel warm van. Misschien kan Servië nog groeien tot een favoriet.
0
Onweerwolf
geplaatst: 16 mei 2019, 13:50 uur
Teunnis schreef:
Ik zie al een aantal wedkantoren de odds op 2 hebben staan, wat theoretisch overeenkomt met 50% kans. Moet natuurlijk nog wel een winstmarge worden ingebouwd, dus die wedkantoren schatten de kans iets kleiner dan 50%. Extreem hoog natuurlijk, maar zoals Poek al zei, de kans dat hij niet wint is voorlopig nog groter.
Jouw smaak kennende vermoed ik van niet. Wellicht dat je Zwitserland kunt waarderen en Albanië zul je vermoedelijk ook wel okay vinden maar deze halve finale is minder experimenteel dan de eerste. Noorwegen is de universele guilty pleasure dit jaar maar ik weet niet of je dat gaat delen.
0
geplaatst: 16 mei 2019, 13:54 uur
Favorieten van de Volkskrant voor vanavond met rapportcijfers:
Nederland, Denemarken 9
Zwitserland, Zweden, Noorwegen 8
Ierland 7,5
Letland, Malta, Azerbeidzjan 7
Nederland, Denemarken 9
Zwitserland, Zweden, Noorwegen 8
Ierland 7,5
Letland, Malta, Azerbeidzjan 7
0
geplaatst: 16 mei 2019, 14:35 uur
Die Volkskrant cijfers
Denemarken een 9... Al vermoed ik wel dat Nederland daar veel aan gaat geven in zowel jury als televote.
Denemarken een 9... Al vermoed ik wel dat Nederland daar veel aan gaat geven in zowel jury als televote.
0
geplaatst: 16 mei 2019, 14:48 uur
Ik vind Denemarken dus cute. Geen 9 ofzo maar mijn zegen krijgt ie wel. In deze zwakke halve finale zelfs mijn persoonlijke favo samen met Albanië. No shame.
0
Onweerwolf
geplaatst: 16 mei 2019, 14:51 uur
Ik vind Denemarken ook een van de leukere landen van vanavond.
0
geplaatst: 16 mei 2019, 14:52 uur
Ik vond Denemarken in eerste instantie wel leuk, maar de afgelopen weken is dat nummer me steeds meer gaan tegenstaan.
0
geplaatst: 16 mei 2019, 15:05 uur
Heb trouwens de eerste halve finale een beetje half gekeken door brak internet steeds brakker wordende maten. Met Slovenië, Polen, Portugal, IJsland en Tsjechië (leuke staging!) vijf prima acts gezien die ook buiten Songfestivalcontext gewoon prima liedjes zijn. Portugal en Polen hadden het moeten halen ten koste van Estland (WTF) en Griekenland. Serhat is daarnaast een baas en ZENA deed het erg leuk live dus daar geen klachten over.
Eén van mijn homies vond Storm het leukste liedje van de avond. Ze bestaan dus echt!
Eén van mijn homies vond Storm het leukste liedje van de avond. Ze bestaan dus echt!
0
geplaatst: 16 mei 2019, 16:25 uur
Ik heb zin in vanavond
Ik ga met een grote groep kijken in Rotterdam.
Voor Duncan's kwalificatiekansen maak ik me absoluut geen zorgen en dat kijkt wel relaxed. De odds blijven ook maar stijgen, wat denk ik een goed teken is dat hij indruk heeft gemaakt in de juryshow gisteren.
Ik ga met een grote groep kijken in Rotterdam.Voor Duncan's kwalificatiekansen maak ik me absoluut geen zorgen en dat kijkt wel relaxed. De odds blijven ook maar stijgen, wat denk ik een goed teken is dat hij indruk heeft gemaakt in de juryshow gisteren.
1
geplaatst: 16 mei 2019, 16:44 uur
0
Martial
geplaatst: 16 mei 2019, 17:28 uur
Bij de vakjury scoorde dit niet echt als ik de berichten mag geloven, maar zelf vind ik het overigens wel een leuk liedje
word denk ik lastig om de finale te halen voor Letland al weet je het bij het televoten maar nooit natuurlijk 
0
geplaatst: 16 mei 2019, 17:56 uur
Door:
Zwitserland
Zweden
Malta
Rusland
Noorwegen
Nederland
Azerbeidzjan
Litouwen
Twijfel:
Albanië
Noord-Macedonië
Roemenië
Denemarken
Exit:
Armenië
Ierland
Moldavië
Letland
Oostenrijk
Kroatië
Zwitserland
Zweden
Malta
Rusland
Noorwegen
Nederland
Azerbeidzjan
Litouwen
Twijfel:
Albanië
Noord-Macedonië
Roemenië
Denemarken
Exit:
Armenië
Ierland
Moldavië
Letland
Oostenrijk
Kroatië
0
geplaatst: 16 mei 2019, 17:59 uur
Ah dat is close.
Vorig jaar zat ik op Texel bij vrienden in hun theaterrestaurant: groot scherm. Helaas dit jaar niet: vanavond even naar Texel zit er niet in en zaterdag kunnen ze het niet organiseren vanwege belangrijker commerciële belangen. Dat vinden deze Songfestivalfans die vroeger feestjes organiseerden in hun huiskamer met grote groepen heel erg net nu Nederland misschien kan winnen (één van de twee ging vroeger zelfs ook elk jaar naar het organiserende land om het in de zaal te bekijken, inclusief het afgaan van alle feestjes). Pijnlijk dus, maar helaas.
Vanavond gewoon gezellig thuis, en zaterdag bij en met vrienden.
Vandaag ook mijn kaartje voor Paradiso binnen dus ik ben helemaal #teamduncan
0
Onweerwolf
geplaatst: 16 mei 2019, 17:59 uur
Ik wilde zeggen: "Litouwen, whut?" Maar goed, Estland is ook door dus dan maakt Litouwen ook wel kans.
1
geplaatst: 16 mei 2019, 18:00 uur
Ook schattig: leerlingen die bij Nieuwsbegrip (begrijpend lezen lessen) over het Songfestival en Duncan lazen vorige week. Nu mogen er een paar kijken van hun ouders. 'Ik mag laat opblijven meester'. Dan denk ik gelijk aan de tienjarige aERo in 1980 die dat ook mocht.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.