MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
OMIT
Lijkt me nu dat Joost ook wel gebruik lijkt te maken. Hij lijkt de problemen te misbruiken om populair te worden.
Dat is natuurlijk ook niet ok.

U zei iets over kinderachtige bijdragen?

OMIT
Gretz schreef:
(quote)

Stel je voor dat al deze commotie doelbewust door Joost - in samenwerking met mensen van de organisatie - in scene in gezet om zowel bij de jury's als het publiek aanzienlijk meer (sympathy) stemmen te bemachtigen, wat Israël dan indirect een hoop punten kost. Zodat de voorspelde zege van Kroatië niet serieus in gevaar komt en het voortbestaan van het festival in 2025 ook niet. Dat zou wat zijn

(de werkelijkheid is waarschijnlijk een stuk minder spraakmakend.)

Flauwekul. Joost krijgt geen stemmen meer, want Joost is echt wel wieberen. Dat is ondertussen gewoon feit.

OMIT schreef:
Lijkt me nu dat Joost ook wel gebruik lijkt te maken. Hij lijkt de problemen te misbruiken om populair te worden.
Jeetje, dat zijn wel heel veel aantijgingen richting Joost terwijl er al een tijdje weinig duidelijk is over wat er aan de hand is. Naar mijn weten is hij juist in radiostilte. Sta je toevallig op een Kroatische paylist?

De berichten van de Zweedse media zijn voor zover ik kan beoordelen minder specifiek geworden. Alle verwijzingen naar fotografen of leden van de productie zijn eruit gehaald en ze spreken nu alleen over een `geweldsincident` waar Joost bij betrokken is.

Wellicht toch iets met de Israëlische delegatie. Er waren duidelijk spanningen tussen de Israëlische delegatie en de onze en er zijn ook voorvallen van hun delegatie geweest met de Spaanse journalist. Het zou kunnen verklaren waarom het onderzoek langer duurt.

OMIT
Edwynn schreef:
U zei iets over kinderachtige bijdragen?
Altijd ook fijn als je vermeldt wie je aanspreekt.

Onweerwolf
Morgen om 10 uur valt België ons binnen om Limburg te annexeren en omdat de rest van de wereld denkt dat dat heel erg is is iedereen opeens Je Suis Pays-Bas en dan wordt om 11 uur bekend gemaakt dat Joost toch meedoet. Televotegoud gegarandeerd.

OMIT schreef:

Dat laatste is volledig afhankelijk van wat Joost daadwerkelijk heeft gedaan (misdaan). Het is veel te vroeg om verregaande conclusies te trekken.

Als het gaat om een verbale of fysieke aanvaring met één ander persoon (in welke vorm dan ook) dan is allereerst de vraag of er getuigen waren en hoeveel. Anders blijft het toch altijd een geval van hij/zij beweert dit en hij/zij beweert dat en we weten niet wie we moeten geloven.

OMIT schreef:
(quote)

Flauwekul. Joost krijgt geen stemmen meer, want Joost is echt wel wieberen. Dat is ondertussen gewoon feit.

Waar heb je dat vandaan?

OMIT
hoi123 schreef:
(quote)
Jeetje, dat zijn wel heel veel aantijgingen richting Joost terwijl er al een tijdje weinig duidelijk is over wat er aan de hand is. Naar mijn weten is hij juist in radiostilte. Sta je toevallig op een Kroatische paylist?

Ik tijg niks aan, ik kijk hoe de zaken liggen. Er is natuurlijk niets in het voordeel voor Joost momenteel. Je wordt ook niet zomaar even uit de running getrokken. Er is iets, en dat iets is niet in het voordeel van Joost. Nee, ik sta niet op een Israelische of Kroatische playlist. Kijk liever naar jezelf als je denkt dat dat soort beschuldingen fijn zijn.

starbright boy schreef:
De berichten van de Zweedse media zijn voor zover ik kan beoordelen minder specifiek geworden. Alle verwijzingen naar fotografen of leden van de productie zijn eruit gehaald en ze spreken nu alleen over een `geweldsincident` waar Joost bij betrokken is.
https://i.postimg.cc/htdLkgcV/marjetten.png

Overigens schijnt de politie in Malmö gezegd te hebben dat er geen aangifte is vanwege een eurovsieincident. Tegen een journalist die op het idee kwam om daar eens te informeren.

OMIT schreef:
(quote)

Ik vind dit nogal een kinderachtig statement, dat niet gestaafd wordt met enige bewijzen.

We schrijven nu 10/05/2024 21:36 en op dit moment weten we als buitenstaanders gewoon domweg niet hoe Joost-gate precies gaat aflopen. Onmogelijkheid om met zekerheid te zeggen of hij wel/niet gaat deelnemen morgen en hoe hij bij de eventuele finale gaat scoren.

Als fan van zoveel Joost als het evenement hoop ik gewoon het beste

OMIT
123poetertjes schreef:
(quote)
(afbeelding)

Allemaal tof, maar waarom denk je dan dat Joost uit de reguliere oefening getrokken is? Lijkt wel of mensen hier gewoon de feiten niet willen zien.
Joost is weggetrokken uit de reguliere testsongs, best heftig. De juryhearings van vanavond, daar doet Joost ook niet aan mee. Maar nee, er is niets loos. Ja, er is dus wel iets loos.

Er is wel meer loos volgens mij...

Kijk maar uit OMIT dat je niet in een volgend complot gaat geloven

OMIT schreef:
(quote)

Allemaal tof, maar waarom denk je dan dat Joost uit de reguliere oefening getrokken is? Lijkt wel of mensen hier gewoon de feiten niet willen zien.
Joost is weggetrokken uit de reguliere testsongs, best heftig. De juryhearings van vanavond, daar doet Joost ook niet aan mee. Maar nee, er is niets loos. Ja, er is dus wel iets loos.

Echt: Hou je nou eens aan de feiten. FEITEN: Joost wordt vanavond vervangen door het bandje van gisteren omdat er een onderzoek gaande is naar een incident waarbij Joost betrokken is. Dat onderzoek is niet afgerond en er is besloten dat hangende het onderzoek hij niet het podium op mag.

OMIT
Gretz schreef:
Kijk maar uit OMIT dat je niet in een volgend complot gaat geloven

Ja, sorry, dat is altijd een gevaar. Ik zie ook dat ik hier makkeijk in trappen val. Niet doen, OMIT.

OMIT schreef:
(quote)

Ja, sorry, dat is altijd een gevaar. Ik zie ook dat ik hier makkeijk in trappen val. Niet doen, OMIT.

Rustig maar. Busje komt zo en dan zijn er koekjes, heel veel koekjes.

Onweerwolf
Iemand op een forum die een lijntje zeg te hebben met mensen die aan het werk zijn in de zaal zegt dat er extreem hard wordt geroepen en gefloten bij het optreden van Israël nu.

OMIT
Jaja, ik trap dus gewoon wel in de val. Maar dat mag nu even.

OMIT
dit is gewoon even een heftige episode in het gebeuren van het songfestival. Ik ken dit niet zo. Gewoon een uitsluitiging van een land, tijdens het festival. Dat is best heftig. En dan helemaal als wij het zijn. Het hadden er 40 anderen kunnen zijn maar wij zijn het. Bizar bijna.

Er is nog helemaal niemand uitgesloten, OMIT.

Hey vraagje: stel dat Joost gediskwalificeerd wordt morgen, betekent dat dan dat we als Nederland ook niet meer mogen stemmen? Zou goed zijn voor de portemonnee, natuurlijk, maar ik had nu juist €0,45 opzij gelegd dus kon het er eindelijk eens van nemen.

OMIT ik zou je vriendelijk willen verzoeken om te stoppen met het uiten van voorbarige conclusies. Wacht nu gewoon even de officiële berichtgeving af. Morgenavond rond deze tijd zullen we echt wel weten hoe het precies is afgelopen.

Misschien dat het nog dagen/maanden/jaren duurt voordat alles wat er (achter de schermen) gebeurd is naar buiten komt, maar dat hou je altijd in dit soort situaties.

OMIT
herman schreef:
Er is nog helemaal niemand uitgesloten, OMIT.

Weet ik, maar ik ben een bang mens, vol met angst.

Onweerwolf schreef:
Iemand op een forum die een lijntje zeg te hebben met mensen die aan het werk zijn in de zaal zegt dat er extreem hard wordt geroepen en gefloten bij het optreden van Israël nu.

En kan jouw mannetje ook iets zeggen over de reacties van het publiek tijdens het filmpje dat als het goed is voor het optreden van Israel is vertoond van het eerdere optreden van Joost?

Onweerwolf
Karl schreef:
Hey vraagje: stel dat Joost gediskwalificeerd wordt morgen, betekent dat dan dat we als Nederland ook niet meer mogen stemmen? Zou goed zijn voor de portemonnee, natuurlijk, maar ik had nu juist €0,45 opzij gelegd dus kon het er eindelijk eens van nemen.

Ik vroeg me dat ook al af inderdaad.

Als we wel mogen stemmen dan ga ik jouw Israël stem neutraliseren met een Kroatië stem.

OMIT
Gretz schreef:
OMIT ik zou je vriendelijk willen verzoeken om te stoppen met het uiten van voorbarige conclusies. Wacht nu gewoon even de officiële berichtgeving af. Morgenavond rond deze tijd zullen we echt wel weten hoe het precies is afgelopen.

Nou nee, ik lees de halve dag allerlei politiek geleuter, maar als ik een angst uit, dan moet IK mijn mond houden. Nee. Ik ben bang dat we uitgesloten worden. Echt.

Karl schreef:

Dat is een goede vraag en om eerlijk te zijn heb ik geen idee. Ook of de jurystemmen dan wel of niet meetellen. Denk dat de EBU het zelf ook moet opzoeken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:07 uur

geplaatst: vandaag om 04:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.