MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:

Dat is de stand van zaken van twee uur geleden. We zijn inmiddels 34 geruchten verder. Plus een vaag statement van EBU-

starbright boy schreef:
Laatste gerucht is dat Spanje bij de EBU heeft geeist dat ze de persvrijheid garanderen. Dit na berichten van intimidatie van een Spaanse journalist door leden van de Iraelische delegatie.

Ook meerdere tweets gezien waarin wordt gezegd dat Turijn 2022 alles vergeven wordt. Ook veel mensen daar vinden het een complete chaos nu.

Turijn 22?

horizon schreef:
(quote)

Turijn 22?
Toen organiseerde Italië het songfestival en daar waren een hoop mensen achter de schermen niet te spreken over de productie van de omroep RAI.

starbright boy schreef:
(quote)

Dat is de stand van zaken van twee uur geleden. We zijn inmiddels 34 geruchten verder. Plus een vaag statement van EBU-
Ooo sorry het Kramertje loopt weer achter. Excusez moi, ik blijf lekker meelezen

Oh, en ook dat gedoe met afspraken tussen vak jury van paar landen

horizon schreef:
(quote)

Turijn 22?

Beetje ongelukkig geformuleerd. maar de Italianen maken er altijd een chaos van zij het organiseren. Zowel de uitzending als de voorzieningen. Dat is bijna een inside joke onder eurovisievolgers ter plaatse. En er was ook een juryschandaal inderdaad.

OMIT
Nou ja, dit wordt een gekkenhuis. Een gedenkwaardige aflevering van dit feest, maar niet om de juiste redenen. Het is me weer een feest hoor.

Ze maken er ook een chaos van als ze niet organiseren; zie vandaag.

OMIT
starbright boy schreef:
(quote)

Dat is helemaal niet duidelijk.

Ja, dat kan ook. Ik dacht van wel, maar het kan net zo goed van niet zijn. Laten we hopen dat jij gelijk hebt.

We willen echt (nieuw) nieuws

Onweerwolf
Herinnering.

Onweerwolf schreef:
Tijd voor de jaarlijkse MusicMeter ESC poll met Scorewiz.

Op Scorewiz kun je zelf je punten (12-10-8-7-6-5-4-3-2-1) invullen en na afloop kun je een animatie zien van een ESC scoreboard waarin ieders punten één voor één worden opgeteld.

Je hebt tot morgen 18:00 de tijd om je punten in te vullen. Zorg wel dat je het in één keer goed doet want aanpassen kan niet en de website is niet al te stabiel dus doe het met beleid. Zorg tevens dat je als naam je exacte MusicMeter username invult, zodat iedereen weet waar de punten vandaan komen en ik je op de taglijst kan zetten voor volgend jaar.

Voor de duidelijkheid; het gaat om je persoonlijke smaak, dus niet om je voorspelling voor de winst.

Uitslag 2013 (17 stemmers)
Uitslag 2014 (23 stemmers)
Uitslag 2015 (14 stemmers)
Uitslag 2016 (18 stemmers)
Uitslag 2017 (18 stemmers)
Uitslag 2018 (22 stemmers)
Uitslag 2019 (24 stemmers)
Uitslag 2021 (37 stemmers)
Uitlsag 2023 (20 stemmers)

En hier de link voor dit jaar: Stemmen!

Heb je nog nog niet eerder meegedaan, dan ben je natuurlijk van harte welkom om dit jaar wél mee te doen.

PS: Je mag bij deze verkiezing gerust op je eigen land stemmen.

Ik ben overigens nog met AVROTROS en de EBU in onderhandeling over de vraag of we Joost hier laten staan of niet.

Geen idee, Joost mag het weten.

"Joost Klein schiet uit zijn slof en pleegt genocide op Oost-Malmoërs. EBU in dubio over verdere deelname."

OMIT
Chameleon Day schreef:
(quote)

Ik heb wat voor je: Joost Klein heeft Malmö verlaten: "Ik blijf niet tot ik doodga" - nieuwspaal.nl

Iemand anders nog wat in de aanbieding?

Nee, maar eerlijk gezegd heb ik nu ook geen behoefte aan deze kinderachtige bijdragen. Het is best een aangrijpend gebeuren, zowel voor de Nederlandse liefhebbers, als voor de liefhebbers van Joost, en dan met een kleuterbijdrage de leukerd uit denken te hangen...

herman schreef:
"Joost Klein schiet uit zijn slof en pleegt genocide op Oost-Malmoërs. EBU in dubio over verdere deelname."

En ik lees net dat de VS weigeren om Joost nog van blauwe pakken te voorzien als hij zo blijft hakken…

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Hij gaat 100% in de top 10 komen.

Ik neem m'n woorden terug.

Het beloofde spektakel van Joost komt dan toch uit hé. Alleen in iets andere vorm dan verwacht.

Welke artiest zal het grondoffensief starten?

Onweerwolf
Nicolage Rico schreef:
(quote)

Ik neem m'n woorden terug.

Zei ik toch.

Ben ik er toch weer ingetuind. Had eindelijk weer eens zin om naar het ESF te kijken (niet vanwege de muziek - want op een enkel nummer na is het vreselijk - maar vanwege de lijstjes, punten, etc., zoals 'vroeger' zeg maar) en dan komt er hoogstwaarschijnlijk weer zo'n politiek geaarde uitslag.

Als Israël wint, kijk ik nooit meer (of over 15 jaar weer of zo.)

En als Joost niet mee mag doen, kijk ik morgen al niet meer.

OMIT schreef:
(quote)

Nee, maar eerlijk gezegd heb ik nu ook geen behoefte aan deze kinderachtige bijdragen. Het is best een aangrijpend gebeuren, zowel voor de Nederlandse liefhebbers, als voor de liefhebbers van Joost, en dan met een kleuterbijdrage de leukerd uit denken te hangen...

Voor veel mensen is (flauwe) humor een manier om met pijn of verlies om te gaan.

Meestal ben je onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Dus normaliter zou je, hangende het onderzoek gewoon mee moeten mogen doen. Tenzij het om grensoverschrijdend gedrag gaat, dan geldt het omgekeerde, blijkbaar.

Onweerwolf
Overigens was Israël vorig jaar, zeer verdiend, dicht bij de winst met een 3e plek. Ik ben wel blij dat we dit jaar niet naar Tel Aviv moesten.

OMIT
itchy schreef:
(quote)

Voor veel mensen is (flauwe) humor een manier om met pijn of verlies om te gaan.
Daar heb je natuurlijk een sterk argument. Dat ga ik niet aanvallen.

Ik vind het wel verbazingwekkend dat er eigenlijk gewoon niets naar buiten komt behalve er is een onderzoek. Dat heeft de EBU dan blijkbaar goed onder controle. Zelfs de geruchtenmolen staat inmiddels al stil, dat is best knap met zoveel mensen die daar rond lopen.

vigil schreef:
Ik vind het wel verbazingwekkend dat er eigenlijk gewoon niets naar buiten komt behalve er is een onderzoek. Dat heeft de de EBU dan blijkbaar goed onder controle. Zelfs de geruchtenmolen staat inmiddels al stil, dat is best knap met zoveel mensen die daar rond lopen.

Ik wou net zeggen. Ook niemand die het bericht van de Zweedse media kan bevestigen.

catdog schreef:
Plottwist: Joost mag morgen toch meedoen en krijgt door deze heisa tóch het overgrote deel televote stemmen en is de winnaar van Eurovision 2024.

Stel je voor dat al deze commotie doelbewust door Joost - in samenwerking met mensen van de organisatie - in scène in gezet om zowel bij de jury's als het publiek aanzienlijk meer (sympathy) stemmen te bemachtigen, wat Israël dan indirect een hoop punten kost. Zodat de voorspelde zege van Kroatië niet serieus in gevaar komt en het voortbestaan van het festival in 2025 ook niet. Dat zou wat zijn

(de werkelijkheid is waarschijnlijk een stuk minder spraakmakend.)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:05 uur

geplaatst: vandaag om 01:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.