MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Als het he said she said is is het ook echt wel heel moeilijk. Stel het blijkt dat Joost niks heeft gedaan of nauwelijks iets dan schept dit een enorm precedent hoe je iemand uit het festival kunt werken als dat wil en er spelen op de achtergrond meer conflicten. Tussen Israel en verschillende landen. Tussen Azerbeidzjan en Armenie. En zo nog wel meer op bescheidener schaal. Dus Joost zo maar naar huis sturen kan flinke gevolgen hebben, ook als AvroTros of Joost zelf de terugtrekkende beweging maakt.

Doe je echter niks als er wel iets serieus gebeurd is dan is dat ook niet echt geweldig. Maar ik zou geneigd zijn Joost te laten meedoen in het kader van innocent untill proven guilty en zelfs op de delegatie inpraten om daarmee akkoord te gaan. Om Joost te diskwalificeren met eventueel een aanvullende maatregel (volgend jaar overslaan of zoiets) als hij toch schuldig blijkt.

Als Nederland meedoet gaat het thuis stemmen wel heel apart uitpakken volgens mij.

Zou daardoor zomaar Nederland vs Israël voor de winst kunnen zijn. Wat Israël winst zal geven omdat ik daar hoger jury oordeel verwacht.

Rudi S schreef:
Op de bek slaan is best duidelijk, maar wat als je zegt dat je gaat hakken?

Moest bij 'op de bek' opeens weer aan dit fragment denken

Het kan natuurlijk zomaar gebeuren dat Joost Klein het dadelijk helemaal zat is en zelf de pijp aan Maarten geeft.

dix
harm1985 schreef:
Bedreigen is zo'n ruim begrip. Als je zegt dat je iemand op zijn bek gaat slaan, omdat je herhaaldelijk provocerende opmerkingen beu bent, dan is dat ook al een bedreiging.

In het geval waar jij nu aan refereert, leek mij dat ook een duidelijke zaak. Want daar waren de provocaties geen eenrichtingsverkeer.

Er wordt nu benadrukt dat het NIET gaat om een fysieke confrontatie, heel anders dan de geruchten van gisteren. Het onderzoek gaat om een bedreiging in woorden.

Rudi S schreef:
Het kan natuurlijk zomaar gebeuren dat Joost Klein het dadelijk helemaal zat is en zelf de pijp aan Maarten geeft.

Die mag hij lekker zelf houden. Ik kom al om in de pijpen.

horizon schreef:
Zou daardoor zomaar Nederland vs Israël voor de winst kunnen zijn. Wat Israël winst zal geven omdat ik daar hoger jury oordeel verwacht.

Nederland naar huis: gunstig voor Kroatië die nipt kan winnen van Israël.
Nederland doet mee (tape of live): de buit wordt verdeeld tussen deze twee acts en Israël wint.

Zoiets?!

Ik verwacht Joost niet meer op het podium. Dé grote dag en dan moet je focus wel scherp zijn (hij zal zelf al niet meer willen lijkt me). Hooguit weer de tape van donderdag. Maar hoe dan ook is het feestje al verpest. Maakt op dat vlak ook niet meer uit aan wie dat ligt verder.

starbright boy schreef:
Er wordt nu benadrukt dat het NIET gaat om een fysieke confrontatie, heel anders dan de geruchten van gisteren. Het onderzoek gaat om een bedreiging in woorden.

Dan is het ook heel goed mogelijk dat er in het geval van Joost-gate ook sprake is geweest van tweerichtingsverkeer. Mogelijk dat hij even verbaal uit z'n slof is geschoten nadat hij eerder geprovoceerd werd. Ik vind het toch lastig voor te stellen dat Joost zomaar uit zichzelf ontspoort. Er is vast iets aan vooraf gegaan.

starbright boy schreef:

Dan zullen we in de maar je moet wel sorry zeggen, ja maar ik ga echt geen sorry zeggen fase zitten of nog waarschijnlijker dat het een soort van opgelost is maar dat Joost gewoon geen zin meer heeft om mee te doen en dat de EBU daar al helemaal niet op zit te wachten.

Onweerwolf
Ik vind dat eigenlijk niet moeilijk voor te stellen.

Het blijft gissen met de puzzelstukjes die we hebben maar het zou me niet verbazen dat EBU nu aan het proberen is Avro/Tros en Joost juist over te halen om wel mee te blijven doen en vanavond ook het podium op te gaan. Maar kan dat nog?

Onweerwolf
Gaat dit om een artistiek vrije artiest die een week lang moet conformeren en daarbij uiteindelijk gewoon een grens overgaat bij tegengas geven aan het element van het conformeren dat hem het meeste irriteert, een opdringerige journalist of fotograaf?

Mooi zijn en opzitten is niet besteed aan iemand als Joost Klein, dat snap je meteen als je zijn gedrag analyseert bij zijn interviews of YouTube filmpjes. Dat is geen gespeeld personage maar wie hij echt is.

Die creativiteit die wij roemden keert zich nu tegen hem.

Onweerwolf
Het doet me denken aan Roger van Intwine die meedeed aan Idols, een platencontract kreeg aangeboden, de regels las en vervolgens zijn middelvinger opstak en er uitstapte.

Maar dan ben je wel een hele domme jongen als je niet wist dat ESF juist van het opzitten en pootjes geven is.

Onweerwolf
Dat is de taak van de delegatie om hem daarvan op te hoogte te brengen.

Soms ken je jezelf niet compleet en weet je pas hoe je reageert in een situatie als je er staat. Zowat iedere deelnemer kan getuigen wat voor idiote onvergelijkbare wervelwind er op je afkomt als je meedoet. En er was zonder meer spanning en irritatie merkbaar de afgelopen dagen.

En dat de delegatiebegeleiding in Nederland vaker te wensen overlaat weten we ook van bijvoorbeeld Joan Franka en Mia en Dion.

Joy4ever schreef:
Goed verhaal, lekker kort ook
Ah, jij bent dus die gast op Dumpert.

Edwynn schreef:
Maar dan ben je wel een hele domme jongen als je niet wist dat ESF juist van het opzitten en pootjes geven is.

Als het leven zo zwart/wit zou zijn...

Allemaal waar, maar op basis van die reconstructie klinkt hij een beetje als een verwend prinsje dat denkt dat het grootste spektakel ter wereld met meer dan 200 miljoen kijkers allemaal even op zijn manier kan.

De manier waarop hij met diverse media omging, laat wel een klein gebrek aan stressbestendigheid zien ja.

Hey, grappig: dit is precies wat mijn vrouw gisteren voorspelde.

Gisteren gingen er nog geruchten dat Joost een fysieke aanvaring had gehad met een vrouwelijke fotograaf of tv-medewerker. Mijn vrouw kon zich niet voorstellen dat 'ie een vrouw zou hebben geslagen, daar leek hij haar het type niet voor, en speculeerde dat hij misschien als een botte Hollander uit zijn slof was geschoten. En als je dan de verkeerde tegenover je hebt, dan wordt het gauw op grensoverschrijdend gedrag of een onveilige werkomgeving gegooid -- zeker in een land als Zweden.

Ik zeg er natuurlijk meteen bij: dit is nog steeds allemaal speculatie, want we weten niet wat er gebeurd is. Het enige wat we zeker weten is dat mijn vrouw altijd gelijk heeft.

vigil schreef:
(quote)

Als het leven zo zwart/wit zou zijn...

Het doorgaans strak georganiseerde ESF is vrij zwart/wit ja.

Maar het was een geheel speculatieve redenering tegenover een speculatief scenario.

Een bedreiging klinkt toch minder erg als fysiek incident.

Mja.

OMIT
Op Nu.nl lees ik dat het politieonderzoek is afgerond, maar dat nog niet duidelijk is of Joost of iemand anders de verdachte is. Als er al een verdachte is, want of er iets strafbaars heeft plaatsgevonden is ook nog niet duidelijk.
Eigenlijk is er weinig rondom dit dat wel duidelijk is.

Heerlijk dat speculeren. Ik ga voorlopig voor de vigil/ starbright Boy theorie. Of het van te voren allemaal bekokstoofd is door Gover/ Joost weet ik nog niet. Ik blijf hoop houden .

jasper1991 schreef:
Allemaal waar, maar op basis van die reconstructie klinkt hij een beetje als een verwend prinsje dat denkt dat het grootste spektakel ter wereld met meer dan 200 miljoen kijkers allemaal even op zijn manier kan.

Vind dat veel meer naïef dan verwend eigenlijk.

starbright boy schreef:
(quote)

Vind dat veel meer naïef dan verwend eigenlijk.
Ja, dat met die vlag over je hoofd is ook gewoon impulsieve flauwekul.

Onweerwolf
jasper1991 schreef:
(quote)
Ja, dat met die vlag over je hoofd is ook gewoon impulsieve flauwekul.

Of zelfbescherming. Het is maar net hoe je er naar wilt kijken.

Wat er ook gebeurt, niemand pakt deze thriller van ons af...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:48 uur

geplaatst: vandaag om 06:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.