Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
1
geplaatst: 11 mei 2024, 11:25 uur
Karl schreef:
Ik zeg er natuurlijk meteen bij: dit is nog steeds allemaal speculatie, want we weten niet wat er gebeurd is. Het enige wat we zeker weten is dat mijn vrouw altijd gelijk heeft.
Ik zeg er natuurlijk meteen bij: dit is nog steeds allemaal speculatie, want we weten niet wat er gebeurd is. Het enige wat we zeker weten is dat mijn vrouw altijd gelijk heeft.
Haha, heb je die uitmuntende smaak met fenomenale artiesten als Eefje, Lorde, Carly Rae en Cassandra Jenkins toevallig ook aan je vrouw te danken dan?
In dat geval geloof ik je meteen 
4
geplaatst: 11 mei 2024, 11:28 uur
Dankzij Onweerwolf heb voor het eerst in vele jaren weer eens aan Intwine gedacht.
6
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2024, 11:29 uur
starbright boy schreef:
Dankzij Onweerwolf heb voor het eerst in vele jaren weer eens aan Intwine gedacht.
Cause I'm a cruel man

1
geplaatst: 11 mei 2024, 11:30 uur
starbright boy schreef:
I hope you don't feel just like me. Dankzij Onweerwolf heb voor het eerst in vele jaren weer eens aan Intwine gedacht.

2
geplaatst: 11 mei 2024, 11:31 uur
starbright boy schreef:
Same. En dankzij Wolfje heb ik Happy? voor in 8 jaar weer eens gehoord. Trouwens 6 miljoen plays op Spotify, ben ik de enige die dat bizar hoog vindt?
Als je het mij vraag toch 1000x liever deze Happy
Jij toch ook kaj_666 
0
geplaatst: 11 mei 2024, 11:34 uur
Dat is nogal een downgrade, vind ik, van het slaan van een tv-medewerkster naar een bedreiging die, volgens het artikel, niet eens door Joost gedaan hoeft te zijn maar door iemand uit de delegatie.
Daar moet toch wel iets heel naars aan vooraf gegaan zijn lijkt me. En waar ligt de grens dan? Want ik kan me een bepaald land heugen dat ook enorm deelnemers aan het sarren is momenteel.
Daar moet toch wel iets heel naars aan vooraf gegaan zijn lijkt me. En waar ligt de grens dan? Want ik kan me een bepaald land heugen dat ook enorm deelnemers aan het sarren is momenteel.
6
geplaatst: 11 mei 2024, 11:35 uur
Onweerwolf schreef:
Dat is de taak van de delegatie om hem daarvan op te hoogte te brengen.
Dat is de taak van de delegatie om hem daarvan op te hoogte te brengen.
Dat, maar dan nog is ie wel naïef als zelfbenoemd Songfestival liefhebber. De gemiddelde liefhebber weet hoe het daar werkt. Vriendin S10 heeft toch ervaring? Zat Froger ook niet in die clip? Hij heeft nooit gehoord van Mia & Dion en hoe zij behandeld werden? Denk dat iedereen weet wat ie kan verwachten: opzitten, pootje geven en lief blijven lachen. Uiteraard weet je niet hoe je er zelf dan op gaat reageren.
Zo'n vlag op je hoofd vinden wij misschien grappig (of niet), Lowlands publiek houdt wel van dat rebelse. Het Songfestival publiek is anders. Het hele podium is anders. Dat weet hij heus wel. En als je daar geen zin in hebt moet je niet in de zomer al roepen 'ik ga naar het Songfestival'.
Waarschijnlijk heeft ie dit gedeelte enorm onderschat. In dat geval is het de taak van AvroTros om dat te begeleiden, maar ja, blijkbaar is dat niet hun sterkste kant gezien vorig jaar.
Hoe dan ook: iedereen is hier verliezer denk ik. Zijn droom werd een nachtmerrie. Sneu, want je gunt hem juist dat succes.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 11:37 uur
Het helpt nu ook niet echt mee dat er flink wat journalisten bij de ingang van het hotel van Joost aan het wachten zijn. Maar ja, dat krijg je met zoveel onduidelijkheid.
1
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2024, 11:37 uur
aERodynamIC schreef:
Dat, maar dan nog is ie wel naïef als zelfbenoemd Songfestival liefhebber. De gemiddelde liefhebber weet hoe het daar werkt. Vriendin S10 heeft toch ervaring? Zat Froger ook niet in die clip? Hij heeft nooit gehoord van Mia & Dion en hoe zij behandeld werden? Denk dat iedereen weet wat ie kan verwachten: opzitten, pootje geven en lief blijven lachen. Uiteraard weet je niet hoe je er zelf dan op gaat reageren.
Zo'n vlag op je hoofd vinden wij misschien grappig (of niet), Lowlands publiek houdt wel van dat rebelse. Het Songfestival publiek is anders. Het hele podium is anders. Dat weet hij heus wel. En als je daar geen zin in hebt moet je niet in de zomer al roepen 'ik ga naar het Songfestival'.
Waarschijnlijk heeft ie dit gedeelte enorm onderschat. In dat geval is het de taak van AvroTros om dat te begeleiden, maar ja, blijkbaar is dat niet hun sterkste kant gezien vorig jaar.
Hoe dan ook: iedereen is hier verliezer denk ik. Zijn droom werd een nachtmerrie. Sneu, want je gunt hem juist dat succes.
(quote)
Ik ben het met je eens maar je mag je ook afvragen in hoeverre het allemaal nodig is dat artiesten op het ESC compleet onderdeel van de productie worden. Is dat nog van deze tijd?
3
geplaatst: 11 mei 2024, 11:41 uur
Het houdt het landelijk nieuws nogal bezig. Zelfs ik ontkom er niet aan en vind het nu spannend of hij wel of niet meedoet.
Even een stapje terug over iets wat ik wel gezien heb. Vonden jullie het tussendoor tetteren op een persconferentie (terwijl de vraag aan aan ander gericht is) niet heel erg, typisch Hollands, lomp?
Waarom is er verder gedoe binnen de songfestival deelnemers rond Israel? Klinkt niet erg chique.
Geen idee wat er verder gebeurd is, maar, zonder oranje bril, als onze blauwe vleermuis agressief is geweest dan lijkt het me niet meer dan logisch dat hij er uit gezet wordt.
Ik hoop voor alle liefhebbers dat hun feestje doorgaat.
Even een stapje terug over iets wat ik wel gezien heb. Vonden jullie het tussendoor tetteren op een persconferentie (terwijl de vraag aan aan ander gericht is) niet heel erg, typisch Hollands, lomp?
Waarom is er verder gedoe binnen de songfestival deelnemers rond Israel? Klinkt niet erg chique.
Geen idee wat er verder gebeurd is, maar, zonder oranje bril, als onze blauwe vleermuis agressief is geweest dan lijkt het me niet meer dan logisch dat hij er uit gezet wordt.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 11:49 uur
Zo, wat een toestand mensen!
Nog nooit was het zo spannend op het Eurovisie Songfestival.
Nog nooit was het zo spannend op het Eurovisie Songfestival.
2
geplaatst: 11 mei 2024, 11:51 uur
aERodynamIC schreef:
(quote)
Hoe dan ook: iedereen is hier verliezer denk ik. Zijn droom werd een nachtmerrie. Sneu, want je gunt hem juist dat succes. Vooral DIT. Erg sneu als je grootste droom uitloopt op zo`n nachtmerrie.
Hopelijk lijdt zijn naïviteit en hoop hier niet onder.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 11:59 uur
Er bestaat een kans dat de zaak pas maandag wordt behandeld bij het Zweedse openbaar ministerie. Volgens het AD heeft de politie erop gewezen dat er "buiten kantooruren en in het weekend een aanklager aanwezig is voor zaken waarbij verdachten zijn aangehouden." en Joost behoort daar niet toe.
1
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2024, 11:59 uur
Herinnering.
Ik ben nog aan het wachten op een reactie van het Zweedse OM over eventuele verwijdering van Joost uit onze competitie.
Onweerwolf schreef:
Tijd voor de jaarlijkse MusicMeter ESC poll met Scorewiz.
Op Scorewiz kun je zelf je punten (12-10-8-7-6-5-4-3-2-1) invullen en na afloop kun je een animatie zien van een ESC scoreboard waarin ieders punten één voor één worden opgeteld.
Je hebt tot morgen 18:00 de tijd om je punten in te vullen. Zorg wel dat je het in één keer goed doet want aanpassen kan niet en de website is niet al te stabiel dus doe het met beleid. Zorg tevens dat je als naam je exacte MusicMeter username invult, zodat iedereen weet waar de punten vandaan komen en ik je op de taglijst kan zetten voor volgend jaar.
Voor de duidelijkheid; het gaat om je persoonlijke smaak, dus niet om je voorspelling voor de winst.
Uitslag 2013 (17 stemmers)
Uitslag 2014 (23 stemmers)
Uitslag 2015 (14 stemmers)
Uitslag 2016 (18 stemmers)
Uitslag 2017 (18 stemmers)
Uitslag 2018 (22 stemmers)
Uitslag 2019 (24 stemmers)
Uitslag 2021 (37 stemmers)
Uitlsag 2023 (20 stemmers)
En hier de link voor dit jaar: Stemmen!
Heb je nog nog niet eerder meegedaan, dan ben je natuurlijk van harte welkom om dit jaar wél mee te doen.
PS: Je mag bij deze verkiezing gerust op je eigen land stemmen.
Tijd voor de jaarlijkse MusicMeter ESC poll met Scorewiz.
Op Scorewiz kun je zelf je punten (12-10-8-7-6-5-4-3-2-1) invullen en na afloop kun je een animatie zien van een ESC scoreboard waarin ieders punten één voor één worden opgeteld.
Je hebt tot morgen 18:00 de tijd om je punten in te vullen. Zorg wel dat je het in één keer goed doet want aanpassen kan niet en de website is niet al te stabiel dus doe het met beleid. Zorg tevens dat je als naam je exacte MusicMeter username invult, zodat iedereen weet waar de punten vandaan komen en ik je op de taglijst kan zetten voor volgend jaar.
Voor de duidelijkheid; het gaat om je persoonlijke smaak, dus niet om je voorspelling voor de winst.
Uitslag 2013 (17 stemmers)
Uitslag 2014 (23 stemmers)
Uitslag 2015 (14 stemmers)
Uitslag 2016 (18 stemmers)
Uitslag 2017 (18 stemmers)
Uitslag 2018 (22 stemmers)
Uitslag 2019 (24 stemmers)
Uitslag 2021 (37 stemmers)
Uitlsag 2023 (20 stemmers)
En hier de link voor dit jaar: Stemmen!
Heb je nog nog niet eerder meegedaan, dan ben je natuurlijk van harte welkom om dit jaar wél mee te doen.
PS: Je mag bij deze verkiezing gerust op je eigen land stemmen.
Ik ben nog aan het wachten op een reactie van het Zweedse OM over eventuele verwijdering van Joost uit onze competitie.
1
geplaatst: 11 mei 2024, 12:00 uur
Extra journaal nu op Nederland 1.
Edit: AVRO/TROS zegt dat er elk moment duidelijkheid kan komen. Waarmee we weten dat er niet zeker is dat er nooit duidelijkheid komt
Edit: AVRO/TROS zegt dat er elk moment duidelijkheid kan komen. Waarmee we weten dat er niet zeker is dat er nooit duidelijkheid komt

0
geplaatst: 11 mei 2024, 12:00 uur
Minneapolis schreef:
Het betreft dus enkel verbale "agressie". Een opmerking die door de ander blijkbaar dusdanig bedreigend voelde dat zij het nodig vond om een dag later aangifte te doen bij de politie.
We weten vooralsnog niet wat er gezegd is. Maar het lijkt wel een fenomeen van deze tijd te zijn geworden dat sommige mensen zich nogal snel beledigd of bedreigd voelen door de woorden van een ander. Lijkt me toch geen goede trend als de gemiddelde olifantenhuid steeds dunner wordt. Op die manier gaat iedereen zijn/haar woorden steeds op een goudschaaltje wegen, bang om iets verkeerd te zeggen.
Met dit soort zaken kan de politie/OM vaak ook zo verdomde weinig, omdat het toch voornamelijk het ene woord tegen het andere woord is en ze zich vrij snel in het vaarwater van de vrijheid van meningsuiting begeven als iemand bestraft wordt op basis van de woorden die hij/zij heeft gebruikt.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 12:02 uur
Ah, er komt volgens AVRO-TROS nu elk moment duidelijkheid. Can't wait
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2024, 12:02 uur
Gretz schreef:
Het betreft dus enkel verbale "agressie". Een opmerking die door de ander dusdanig bedreigend was dat zij het nodig vond om een dag later aangifte te doen bij de politie.
We weten vooralsnog niet wat er gezegd is. Maar het lijkt wel een fenomeen van deze tijd te zijn geworden dat sommige mensen zich nogal snel beledigd of bedreigd voelen door de woorden van een ander. Lijkt me toch geen goede trend als de gemiddelde olifantenhuid steeds dunner wordt. Op die manier gaat iedereen zijn/haar woorden steeds op een goudschaaltje wegen, bang om iets verkeerd te zeggen.
Met dit soort zaken kan de politie/OM vaak ook zo verdomde weinig, omdat het toch voornamelijk het ene woord tegen het andere woord is en ze zich vrij snel in het vaarwater van de vrijheid van meningsuiting begeven als iemand bestraft wordt op basis van de woorden die hij/zij heeft gebruikt.
(quote)
Het betreft dus enkel verbale "agressie". Een opmerking die door de ander dusdanig bedreigend was dat zij het nodig vond om een dag later aangifte te doen bij de politie.
Maar bedreiging is gewoon een strafbaar feit en dat kan gewoon objectief vastgesteld worden en dus kan een onafhankelijke commissie binnen de EBU dat ook doen en op basis daarvan iemand diskwalificeren.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 12:05 uur
Schijnbaar meerdere bussen vertrokken uit het hotel waar wij met 16 andere delegaties zitten. Onze bus was er niet bij.
1
0
Onweerwolf schreef:
Maar bedreiging is gewoon een strafbaar feit en dat kan gewoon objectief vastgesteld worden en dus kan een onafhankelijke commissie binnen de EBU dat ook doen en op basis daarvan iemand diskwalificeren.
(quote)
Objectief ja, als de gebruikte woorden op geen enkele andere manier te interpreteren zijn. Maar ook hier is er natuurlijk ook een dunne scheidingslijn mogelijk over wat een feitelijke bedreiging is en zware woorden die door het slachtoffer worden ervaren als bedreiging.
Het zal ook in deze zaak vermoedelijk ingewikkelder in elkaar steken.
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2024, 12:06 uur
Gretz schreef:
Objectief ja, als de gebruikte woorden op geen enkele andere manier te interpreteren zijn. Maar ook hier is er natuurlijk ook een dunne scheidingslijn mogelijk over wat een feitelijke bedreiging is en zware woorden die door het slachtoffer worden ervaren als bedreiging.
Hangt wel
(quote)
Hangt wel
Het is niet zo moeilijk hoor. Thierry Bidet -> wel een bedreiging. Frans Timmermans -> geen bedreiging
Geen rocket science.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 12:09 uur
Als het dit allemaal (slechts) is, een verbale bedreiging, ga ik er vanuit dat Joost mee mag doen. Of Joost c.s. er nog zin in hebben, is een andere vraag.
1
Ik kom er net achter dat Europadag (waarop de Europese samenwerking en eenheid wordt gevierd) jaarlijks plaatsvindt op 9 mei. Toevallig de dag na International Haddaway Day 
Zou wel typisch zijn als het laatste wapenfeit van Joost op het ESF achteraf gezien heeft plaatsgevonden op Europadag, gezien de achterliggende betekenis van zijn hit

Zou wel typisch zijn als het laatste wapenfeit van Joost op het ESF achteraf gezien heeft plaatsgevonden op Europadag, gezien de achterliggende betekenis van zijn hit
0
Gretz schreef:
Het betreft dus enkel verbale "agressie". Een opmerking die door de ander blijkbaar dusdanig bedreigend voelde dat zij het nodig vond om een dag later aangifte te doen bij de politie.
(quote)
Zoals je zelf al zei weten we niet wat er gebeurd is dus vind ik het ook te vroeg voor verontwaardiging of stellen dat men tegenwoordig niks meer kan hebben. Ik kan me tot op zekere hoogte wel vinden in je constatering. Hoewel ik nog veel meer maatschappelijke verharding en huftertigheid constateer. Hierbij heb ik het niet op voorhand over Joost trouwens, laat dat duidelijk zijn.
1
geplaatst: 11 mei 2024, 12:10 uur
Poeha schreef:
Als het dit allemaal (slechts) is, een verbale bedreiging, ga ik er vanuit dat Joost mee mag doen. Of Joost c.s. er nog zin in hebben, is een andere vraag.
Ik denk nog steeds dat dit laatste op dit moment het grootste probleem is.
3
geplaatst: 11 mei 2024, 12:12 uur
Onweerwolf schreef:
Het is niet zo moeilijk hoor. Thierry Bidet -> wel een bedreiging. Frans Timmermans -> geen bedreiging
Geen rocket science.
(quote)
Geen rocket science.
Wil je politiek hier gewoon weghouden, daarvoor zitten we niet op MuMe.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 12:13 uur
De kunst je te kunnen voegen in dit groots mediaspektakel is niet iedereen gegeven. De druk is enorm groot, overal wordt aan je getrokken. In de lange maanden van voorbereiding kan het creatieve team redelijk haar eigen gang gaan om de show te vervolmaken, maar war er daarna gebeurd op de plek waar het moet gebeuren vraagt veel aanpassing om door het hoepeltje te kunnen springen. Het zo bewierookte samenzijn met andere nationaliteiten en een heleboel pers en heisa in een gigantisch mediacircus is wel andere koek. Ik vraag me af of AVRO/TROS in staat is dit proces voldoende te begeleiden, omdat de EBU het hele zaakje aanstuurt. En is het niet al eens eerder misgegaan? Bij de NOS hoorde ik dat ook de omroepbaas van de NPO vandaag nog een gesprek heeft met Joost, notabene de geplaagde NPO vanwege de lastige zaken rond grensoverschrijdend gedrag in Hilversum.
1
geplaatst: 11 mei 2024, 12:13 uur
Minneapolis schreef:
Zoals je zelf al zei weten we niet wat er gebeurd is dus vind ik het ook te vroeg voor verontwaardiging of stellen dat men tegenwoordig niks meer kan hebben. Ik kan me tot op zekere hoogte wel vinden in je constatering. Hoewel ik nog veel meer maatschappelijke verharding en huftertigheid constateer. Hierbij heb ik het niet op voorhand over Joost trouwens, laat dat duidelijk zijn.
Dit onderschrijf ik helaas ook in allerlei geledingen van de maatschappij. Vooral op buurtniveau en in het verkeer wordt het er niet beter op met de omgangsvormen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.