Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
4
geplaatst: 12 mei 2024, 00:09 uur
Noorwegen geeft geen enkele punt aan Ierland en Kroatië? Dat land is metal-af.
Nee, dan Australië: daar snappen ze het.
Nee, dan Australië: daar snappen ze het.
1
geplaatst: 12 mei 2024, 00:10 uur
Edwynn schreef:
Alle complottheorieën ten spijt: Israël gaat het niet organiseren volgend jaar.
Alle complottheorieën ten spijt: Israël gaat het niet organiseren volgend jaar.
Dit zijn de jurystemmen. De puntentelling gaat nog compleet op zijn kop straks.
4
Chameleon Day, SanderT, Onweerwolf, volgens mij zijn we het erover eens dat antisemitisme onacceptabel is, uit welke hoek dan ook. Ben blij dat er aan de linkerkant veel mensen zich dan ook uitspreken tegen antisemitisme.
0
Onweerwolf
hoi123 schreef:
0 punten voor Estland snap ik ook niet, was gewoon leuk
0 punten voor Estland snap ik ook niet, was gewoon leuk
Die krijgen nog wel televote punten.
5
geplaatst: 12 mei 2024, 00:11 uur
Ik wilde hier eigenlijk niet op ingaan omdat het te veel off-topic is, maar het jeukt me nu iets te veel, dus toch even kort een reactie. Ik geloof namelijk direct dat jullie dit niet zien. Want ik ben met jullie eens: de mainstream linkse politiek is niet antisemitisch. Een Frans Timmermans spreekt zich bijvoorbeeld heel duidelijk uit tegen antisemitisme. En als je alleen mensen ouder dan 25-30 jaar spreekt, dan denk je waarschijnlijk oprecht dat dit voor iedereen op de linkerflank geldt.
Maar via sociale media is er inmiddels ook een nieuw soort links ontstaan dat wel ronduit antisemitisch is. Dit is nog niet doorgedrongen tot de mainstream politieke arena (al is dit vrees ik een kwestie van tijd), maar je ziet het wel in de "protesten" die we bijvoorbeeld in Amsterdam hebben gezien. Kern van hun visie is dat niet het beleid van Israël, maar het bestaan van Israël het probleem is. Als je gelooft dat Israël wel mag bestaan, ben je een zionist en dus een vijand. Geweld wordt gezien als noodzakelijk kwaad om dit doel te bereiken, dus Hamas en de oorlogsdaad van 7 oktober worden toegejuicht, er worden "zionistenlijsten" (met toevallig allemaal Joden) gemaakt van mensen om te boycotten. Op de "protesten" worden dingen geroepen als "flatten Tel Aviv" en "resistance is justified" (resistance is waarmee ze verwijzen naar Hamas)
Nu is de bovenstaande groep niet homogeen en ik beschrijf de meest radicale standpunten. Zeker niet iedereen deelt deze standpunten. Maar ik zie het veel te veel terug bij mensen jonger dan 25 jaar die verder geel erg linkse standpunten hebben
Ik zit qua politiek overwegend aan linkse kant, en ben ook overtuigend pro-Palestina, maar heb al een paar keer iemand onder z'n hol geschopt wanneer ze beginnen te praten over "joden" ipv "zionisten".
De rest van de beweging zit daar ook best kort op, merk ik.
Maar goedpraterij van Hamas is ook bullshit. Die groep heeft niks goeds voor met Palestina.
Ik vrees een soort herhaling van wat er vorige eeuw ook in Iran gebeurde: studenten die het aftreden van de sjah toejuichden, terwijl Khomeini de macht pakte.
Sorry, starlight. Ik heb het bemiddelend proberen te bewoorden...
1
geplaatst: 12 mei 2024, 00:11 uur
(quote)
Maar via sociale media is er inmiddels ook een nieuw soort links ontstaan dat wel ronduit antisemitisch is. Dit is nog niet doorgedrongen tot de mainstream politieke arena (al is dit vrees ik een kwestie van tijd), maar je ziet het wel in de "protesten" die we bijvoorbeeld in Amsterdam hebben gezien. Kern van hun visie is dat niet het beleid van Israël, maar het bestaan van Israël het probleem is. Als je gelooft dat Israël wel mag bestaan, ben je een zionist en dus een vijand. Geweld wordt gezien als noodzakelijk kwaad om dit doel te bereiken, dus Hamas en de oorlogsdaad van 7 oktober worden toegejuicht, er worden "zionistenlijsten" (met toevallig allemaal Joden) gemaakt van mensen om te boycotten. Op de "protesten" worden dingen geroepen als "flatten Tel Aviv" en "resistance is justified" (resistance is waarmee ze verwijzen naar Hamas)
Ik vrees dat je gelijk hebt. Kan dit niet bevestigingen uit persoonlijke omgeving, maar het is wel het geluid wat je vaker en vaker tegenkomt op social media als X en Threads.
Omwille van het nieuws over JoostGate belandde ik gisteren bij uitzondering weer eens op de website van de Telegraaf, en kwam dit stuk toevallig voorbij over de UvA-protesten. Dat is gewoon een feitenrelaas, geen gekleurd stuk van een rechts-geörienteerde krant.
0
geplaatst: 12 mei 2024, 00:13 uur
harm1985 schreef:
Hoeveelste zouden wij eigenlijk punten geven?
Hoeveelste zouden wij eigenlijk punten geven?
ja ik snap die volgorde ook niet echt
0
geplaatst: 12 mei 2024, 00:14 uur
herman schreef:
(quote)
Ja, daarom ben ik toch meer fan van de oude puntentelling. De volgorde die er staat nadat de jurystemmen zijn uitgedeeld is zo vaak redelijk nietszeggend, omdat er nog zulke enorme verschuivingen plaats gaan vinden.
Israël zakt wel steeds verder weg bij de bookamekers nu. Het gaat nu normaliter echt alleen nog maar tussen Kroatië en Zwitserland 9met de laatste als nieuwe favoriet, kleine 50% kans).
0
geplaatst: 12 mei 2024, 00:14 uur
Volgorde wordt gebaseerd op spanning. Alleen de eerste twee en de laatste stonden vast.
0
geplaatst: 12 mei 2024, 00:15 uur
Slowgaze schreef:
Chameleon Day, Sander-T, Onweerwolf, volgens mij zijn we het erover eens dat antisemitisme onacceptabel is, uit welke hoek dan ook. Ben blij dat er aan de linkerkant veel mensen zich dan ook uitspreken tegen antisemitisme.
Chameleon Day, Sander-T, Onweerwolf, volgens mij zijn we het erover eens dat antisemitisme onacceptabel is, uit welke hoek dan ook. Ben blij dat er aan de linkerkant veel mensen zich dan ook uitspreken tegen antisemitisme.
Goed gedaan links!

0
geplaatst: 12 mei 2024, 00:15 uur
Ik krijg helaas Conchita Würst vibes. Die won ook enkel vanwege het statement. Hopen maar dat de public votes Zwitserland niet laten winnen.
1
geplaatst: 12 mei 2024, 00:16 uur
Joy4ever schreef:
Ik krijg helaas weer Conchita Würst vibes. Die won ook enkel vanwege het statement. Hopen maar dat de public votes Zwitserland niet laten winnen.
Ik krijg helaas weer Conchita Würst vibes. Die won ook enkel vanwege het statement. Hopen maar dat de public votes Zwitserland niet laten winnen.
Wat was precies het statement van Zwitserland dan?
6
geplaatst: 12 mei 2024, 00:16 uur
Steun voor Joost vanuit Griekenland:
https://pbs.twimg.com/media/GNU_b6WW4AApNUt?format=jpg&name=medium
https://pbs.twimg.com/media/GNU_b6WW4AApNUt?format=jpg&name=medium
4
geplaatst: 12 mei 2024, 00:17 uur
Joy4ever schreef:
Ik krijg helaas Conchita Würst vibes. Die won ook enkel vanwege het statement. Hopen maar dat de public votes Zwitserland niet laten winnen.
Maar als Zwitserland vanavond wint is het toch met dank aan het goede liedje, niet omdat de uitvoerder enige tijd geleden heeft besloten om non-binair door het leven te gaan?
0
Waarom mag een topique eigenlijk niet langer zijn dan vijfhonderd pagina's? Krijg je dan databaseproblemen of zo?
5
Joy4ever schreef:
Ja, als een androgyn persoon wint dan kan dat alleen maar daarom zijn natuurlijk. Heeft verder niets te maken met dat het een heel goed liedje is dat ook sterk werd gezongen.
1
Onweerwolf
geplaatst: 12 mei 2024, 00:18 uur
Gretz schreef:
Maar als Zwitserland vanavond wint is het toch met dank aan het goede liedje, niet omdat de uitvoerder enige tijd geleden heeft besloten om non-binair door het leven te gaan?
(quote)
Tuurlijk niet, non-binaire mensen en dragqueens hebben immers geen talent?
0
Los van of Zwitserland nu gaat winnen of niet, op basis van hun track record van de laatste jaren verdienen ze het wel. Zijn al een aantal keer best dichtbij geweest.
1
Booooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
0
De jury doet er echt alles aan dat Israël niet wint. Als dat land straks veruit de meeste publieksstemmen pakt, dan is er een volgende rel.
0
geplaatst: 12 mei 2024, 00:19 uur
pureshores schreef:
Geen Nikki?
Trok zich terug vlak voor de uitzending begon.Geen Nikki?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.