MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Onweerwolf schreef:
Ultieme voorspelling: Sergey Lazarev wint in 2022 het ESC voor Rusland bij zijn 3e deelname en is daarmee de enige artiest in de geschiedenis die 3e, 2e en 1e is geworden.
Ik zou het niet eens erg vinden als het op deze manier gebeurt.

Heeft iemand een link voor die persconferentie?

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Ik kan er met m'n hoofd niet bij dat er 1 iemand op deze aardkloot is die hier ook maar 1% van kan genieten.

Hoezo? Ik vind het erg mooi. Wat zijn jouw favorieten dan?

Heel blij dat Albanië door is ?

Dolblij dat Denemarken ?? doorgaat naar de finale! Dik en dik terecht Na Slovenië mijn favoriete inzending van dit jaar

Albanië vond ik ook heel tof, leek wel een beetje op Woodkid.

Onweerwolf
Screenshot wegens dit gaan we misschien maar 1 keer in ons leven meemaken:

https://i.vgy.me/ueLTJo.png

Bizar!

update om 23:56 wegens 41% nu.

Porcupine Head schreef:
Ik vind het echt superspannend. Ik heb nog nooit met zulke zenuwen zitten kijken. Dit gaat ongetwijfeld nog erger worden aanstaande zaterdag.

Niks spannends meer aan, Nederland gaat gewoon met redelijk verschil winnen nu. Van de jury’s gaan we zeker met afstand de meeste punten krijgen, kan niet anders

En toch, en toch... ik zie die act van Sergey ook nog wel stunten, dat zag er indrukwekkend uit. Terwijl de witte bol me juist tegenviel...

Ik hou ook nog een slag om de arm, ondanks de favorietenrol.

WOW! Laatste keer dat ik zulke overtuigende odds zag bij de vooraf gedoodverfde winnaar was denk ik in 2013 met Emmelie de Forest?

De volgorde van de landen die punten geven wordt berekend om het zo lang mogelijk nog een beetje spannend te houden. Dus als Duncan heel vroeg bovenaan komt wordt het vergelijkbaar met Alexander Rybak of we winnen de juryvote niet omdat dat alle Oost-Europese landen aan het einde komen en 12 aan Rusland geven bijvoorbeeld.

De televote gaan ze ook iets anders aankondigen dit jaar. Voorheen begonnen ze met de nummer 26 van de televote en dan naar 1. Nu maken ze eerst bekend wat de nummer 26 van de jury van de televoters krijgt en dan zo door tot de nummer 1 van de jury.

Onweerwolf
Arrie schreef:
En toch, en toch... ik zie die act van Sergey ook nog wel stunten, dat zag er indrukwekkend uit. Terwijl de witte bol me juist tegenviel...

Ja, Rusland is nog wel een beetje gevaarlijk. Anderzijds; returning artists doen het bijna nooit beter dan hun eerste deelname. Er zijn uitzonderingen maar dat zijn er enkele. En de meeste fans zijn het er over eens dat zijn vorige deelname qua liedje beter was.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Ja, Rusland is nog wel een beetje gevaarlijk. Anderzijds; returning artists doen het bijna nooit beter dan hun eerste deelname. Er zijn uitzonderingen maar dat zijn er enkele. En de meeste fans zijn het er over eens dat zijn vorige deelname qua liedje beter was.

Ik noem een Dima Bilan, toevallig ook een Rus.

De persconferentie is nu bezig. Duncan krijgt nu vragen en gaat dan loten.....

Gretz schreef:
(quote)

WOW! Laatste keer dat ik zulke overtuigende odds zag bij de vooraf gedoodverfde winnaar was denk ik in 2013 met Emmelie de Forest?

In 2016 had Rusland nog iets betere quoteringen, maar die won uiteindelijk niet eens. Het is zeker een mooie voorsprong die Duncan heeft opgebouwd, maar geen garanties. Neemt niet weg dat ik er veel vertrouwen in heb!

Onweerwolf
starbright boy schreef:
De televote gaan ze ook iets anders aankondigen dit jaar. Voorheen begonnen ze met de nummer 26 van de televote en dan naar 1. Nu maken ze eerst bekend wat de nummer 26 van de jury van de televoters krijgt en dan zo door tot de nummer 1 van de jury.

Serieus?

Dus om en om televote/jury?

Eerste helft voor NL. Helaas, maar het zat er dik in.

Eerste helft......

jammer! Maar wel op 41% nu.

Onweerwolf
Arrie schreef:
(quote)

Ik noem een Dima Bilan, toevallig ook een Rus.

Klopt. Maar zijn winnende inzending was wel echt mijlenver sterker op elk vlak dan die van zijn 2e plek en die was ook nog eens in een heel erg zwak jaar.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Serieus?

Dus om en om televote/jury?

Nee, ze maken de televotepunten bekend op de volgorde van de jury-uitslag. Dat bedoel ik.

Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
Eerste helft......

jammer!

https://i.vgy.me/QWtHJM.png

Maar Nederland is goed genoeg om zelfs vanuit de eerste helft te winnen.

In fact: laat Duncan de 2nd place curse maar doen verdwijnen, dat zou pas sensationeel zijn.

Onweerwolf
starbright boy schreef:
(quote)

Nee, ze maken de televotepunten bekend op de volgorde van de jury-uitslag. Dat bedoel ik.

Okay, maar dat vind ik nog steeds jammer. Ik vond het systeem van de afgelopen jaren verrassend leuk. (wat ik van te voren niet had gedacht).

Het liefst wil ik nog steeds dat alle punten 1 voor 1 bekend worden gemaakt en ik vind het geen probleem dat we dan pas om half 4 klaar zijn.

Noord-Macedonië en Albanië hebben allebei ook 1e helft geloot. Een/twee van de naaste belagers van NL gaan sws in de tweede helft zitten.

Volgens Cornald Maas was bij het optreden van Duncan "de bal op het juiste moment ingedaald".

Hij had schoolarts moeten worden

Feitje 1: Van de laatste vijf winnaars zaten er drie in de eerste helft.
Feitje 2: Daarvoor heeft 9 jaar op rij iemand uit de tweede helft gewonnen.

Ook Zweden zit in de 1e helft.

Onweerwolf
#secondhalfisoverrated

Zal je net zien dat de Russen in de 2e helft zitten...

Feitje 3: Voor een winnaar die echt flink in het begin van de show zat moeten we terug naar 2003. Sertab was vierde.
Feitje 4: De laatste keer dat Nederland won waren we de opener.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:48 uur

geplaatst: vandaag om 06:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.