Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 16 mei 2019, 23:38 uur
Onweerwolf schreef:
Ultieme voorspelling: Sergey Lazarev wint in 2022 het ESC voor Rusland bij zijn 3e deelname en is daarmee de enige artiest in de geschiedenis die 3e, 2e en 1e is geworden.
Ik zou het niet eens erg vinden als het op deze manier gebeurt.Ultieme voorspelling: Sergey Lazarev wint in 2022 het ESC voor Rusland bij zijn 3e deelname en is daarmee de enige artiest in de geschiedenis die 3e, 2e en 1e is geworden.
0
geplaatst: 16 mei 2019, 23:41 uur
Nicolage Rico schreef:
Ik kan er met m'n hoofd niet bij dat er 1 iemand op deze aardkloot is die hier ook maar 1% van kan genieten.
(quote)
Ik kan er met m'n hoofd niet bij dat er 1 iemand op deze aardkloot is die hier ook maar 1% van kan genieten.
Hoezo? Ik vind het erg mooi. Wat zijn jouw favorieten dan?
Heel blij dat Albanië door is ?
0
geplaatst: 16 mei 2019, 23:42 uur
Dolblij dat Denemarken ?? doorgaat naar de finale! Dik en dik terecht
Na Slovenië mijn favoriete inzending van dit jaar
Na Slovenië mijn favoriete inzending van dit jaar
1
Onweerwolf
geplaatst: 16 mei 2019, 23:44 uur
Screenshot wegens dit gaan we misschien maar 1 keer in ons leven meemaken:
https://i.vgy.me/ueLTJo.png
Bizar!
update om 23:56 wegens 41% nu.
https://i.vgy.me/ueLTJo.png
Bizar!
update om 23:56 wegens 41% nu.
0
geplaatst: 16 mei 2019, 23:44 uur
Porcupine Head schreef:
Ik vind het echt superspannend. Ik heb nog nooit met zulke zenuwen zitten kijken. Dit gaat ongetwijfeld nog erger worden aanstaande zaterdag.
Ik vind het echt superspannend. Ik heb nog nooit met zulke zenuwen zitten kijken. Dit gaat ongetwijfeld nog erger worden aanstaande zaterdag.
Niks spannends meer aan, Nederland gaat gewoon met redelijk verschil winnen nu. Van de jury’s gaan we zeker met afstand de meeste punten krijgen, kan niet anders
0
geplaatst: 16 mei 2019, 23:45 uur
En toch, en toch... ik zie die act van Sergey ook nog wel stunten, dat zag er indrukwekkend uit. Terwijl de witte bol me juist tegenviel...
0
geplaatst: 16 mei 2019, 23:46 uur
WOW! Laatste keer dat ik zulke overtuigende odds zag bij de vooraf gedoodverfde winnaar was denk ik in 2013 met Emmelie de Forest?
0
geplaatst: 16 mei 2019, 23:46 uur
De persconferentie is gestart!
Link: Eurovision Song Contest 2019 - Second Semi-Final - Qualifiers Press Conference - YouTube
Link: Eurovision Song Contest 2019 - Second Semi-Final - Qualifiers Press Conference - YouTube
0
geplaatst: 16 mei 2019, 23:47 uur
De volgorde van de landen die punten geven wordt berekend om het zo lang mogelijk nog een beetje spannend te houden. Dus als Duncan heel vroeg bovenaan komt wordt het vergelijkbaar met Alexander Rybak of we winnen de juryvote niet omdat dat alle Oost-Europese landen aan het einde komen en 12 aan Rusland geven bijvoorbeeld.
De televote gaan ze ook iets anders aankondigen dit jaar. Voorheen begonnen ze met de nummer 26 van de televote en dan naar 1. Nu maken ze eerst bekend wat de nummer 26 van de jury van de televoters krijgt en dan zo door tot de nummer 1 van de jury.
De televote gaan ze ook iets anders aankondigen dit jaar. Voorheen begonnen ze met de nummer 26 van de televote en dan naar 1. Nu maken ze eerst bekend wat de nummer 26 van de jury van de televoters krijgt en dan zo door tot de nummer 1 van de jury.
0
Onweerwolf
geplaatst: 16 mei 2019, 23:48 uur
Arrie schreef:
En toch, en toch... ik zie die act van Sergey ook nog wel stunten, dat zag er indrukwekkend uit. Terwijl de witte bol me juist tegenviel...
Ja, Rusland is nog wel een beetje gevaarlijk. Anderzijds; returning artists doen het bijna nooit beter dan hun eerste deelname. Er zijn uitzonderingen maar dat zijn er enkele. En de meeste fans zijn het er over eens dat zijn vorige deelname qua liedje beter was.
1
geplaatst: 16 mei 2019, 23:49 uur
Onweerwolf schreef:
Ja, Rusland is nog wel een beetje gevaarlijk. Anderzijds; returning artists doen het bijna nooit beter dan hun eerste deelname. Er zijn uitzonderingen maar dat zijn er enkele. En de meeste fans zijn het er over eens dat zijn vorige deelname qua liedje beter was.
(quote)
Ik noem een Dima Bilan, toevallig ook een Rus.
0
De persconferentie is nu bezig. Duncan krijgt nu vragen en gaat dan loten.....
1
Gretz schreef:
WOW! Laatste keer dat ik zulke overtuigende odds zag bij de vooraf gedoodverfde winnaar was denk ik in 2013 met Emmelie de Forest?
(quote)
In 2016 had Rusland nog iets betere quoteringen, maar die won uiteindelijk niet eens. Het is zeker een mooie voorsprong die Duncan heeft opgebouwd, maar geen garanties. Neemt niet weg dat ik er veel vertrouwen in heb!
0
Onweerwolf
starbright boy schreef:
Serieus?
Dus om en om televote/jury?

0
Onweerwolf
geplaatst: 16 mei 2019, 23:52 uur
Klopt. Maar zijn winnende inzending was wel echt mijlenver sterker op elk vlak dan die van zijn 2e plek en die was ook nog eens in een heel erg zwak jaar.
0
geplaatst: 16 mei 2019, 23:52 uur
Nee, ze maken de televotepunten bekend op de volgorde van de jury-uitslag. Dat bedoel ik.
1
Onweerwolf
geplaatst: 16 mei 2019, 23:53 uur
https://i.vgy.me/QWtHJM.png
Maar Nederland is goed genoeg om zelfs vanuit de eerste helft te winnen.
In fact: laat Duncan de 2nd place curse maar doen verdwijnen, dat zou pas sensationeel zijn.
0
Onweerwolf
geplaatst: 16 mei 2019, 23:55 uur
starbright boy schreef:
Nee, ze maken de televotepunten bekend op de volgorde van de jury-uitslag. Dat bedoel ik.
(quote)
Okay, maar dat vind ik nog steeds jammer. Ik vond het systeem van de afgelopen jaren verrassend leuk. (wat ik van te voren niet had gedacht).
Het liefst wil ik nog steeds dat alle punten 1 voor 1 bekend worden gemaakt en ik vind het geen probleem dat we dan pas om half 4 klaar zijn.
0
geplaatst: 16 mei 2019, 23:57 uur
Noord-Macedonië en Albanië hebben allebei ook 1e helft geloot. Een/twee van de naaste belagers van NL gaan sws in de tweede helft zitten.
3
geplaatst: 16 mei 2019, 23:58 uur
Volgens Cornald Maas was bij het optreden van Duncan "de bal op het juiste moment ingedaald".
Hij had schoolarts moeten worden
Hij had schoolarts moeten worden

0
geplaatst: 16 mei 2019, 23:59 uur
Feitje 1: Van de laatste vijf winnaars zaten er drie in de eerste helft.
Feitje 2: Daarvoor heeft 9 jaar op rij iemand uit de tweede helft gewonnen.
Feitje 2: Daarvoor heeft 9 jaar op rij iemand uit de tweede helft gewonnen.
1
geplaatst: 17 mei 2019, 00:03 uur
Feitje 3: Voor een winnaar die echt flink in het begin van de show zat moeten we terug naar 2003. Sertab was vierde.
Feitje 4: De laatste keer dat Nederland won waren we de opener.
Feitje 4: De laatste keer dat Nederland won waren we de opener.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.