Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
Onweerwolf
geplaatst: 17 mei 2019, 00:05 uur
Nouja, dan moet het echt van Australië gaan komen want die zitten wel in de 2e helft.
Ik ben benieuwd of ze dat land als laatste gaan neerzetten.
Ik ben benieuwd of ze dat land als laatste gaan neerzetten.
0
geplaatst: 17 mei 2019, 00:06 uur
Er zijn nog 2 plekken voor de eerste helft over. En nog 3 voor de 2e.
0
geplaatst: 17 mei 2019, 00:08 uur
41% kans op winst betekent dat de kans op niet winst bijna 50% meer is dan op wel winst.
0
geplaatst: 17 mei 2019, 00:11 uur
starbright boy schreef:
Feitje 1: Van de laatste vijf winnaars zaten er drie in de eerste helft.
Feitje 2: Daarvoor heeft 9 jaar op rij iemand uit de tweede helft gewonnen.
Feitje 1: Van de laatste vijf winnaars zaten er drie in de eerste helft.
Feitje 2: Daarvoor heeft 9 jaar op rij iemand uit de tweede helft gewonnen.
Oftewel: maar 3 winnaars uit de 1e helft in de laatste 14 jaar.
0
Onweerwolf
geplaatst: 17 mei 2019, 00:11 uur
Poek schreef:
41% kans op winst betekent dat de kans op niet winst bijna 50% meer is dan op wel winst.
Ik denk dat als er iets relevant is aan de odds (misschien wel helemaal niets) dan is het het verschil tussen de kandidaten en dat verschil is enorm.
0
geplaatst: 17 mei 2019, 00:12 uur
Poek schreef:
Moesten de andere 25 samen kunnen winnen van die ene, maar die meer dan 50% moet gedeeld worden door 25

0
geplaatst: 17 mei 2019, 00:13 uur
Zouden de producers het lef hebben om Serhat te laten openen? Ik zou het doen.
0
geplaatst: 17 mei 2019, 00:16 uur
2e helft voor Zwitserland. Dat betekent automatisch dat Malta in de 1e helft zit.
1
geplaatst: 17 mei 2019, 00:17 uur
nico1616 schreef:
Moesten de andere 25 samen kunnen winnen van die ene, maar die meer dan 50% moet gedeeld worden door 25
(quote)
Zo werkt het natuurlijk niet. 41% blijft 41%, of de overige 59% nou verdeeld wordt over 1, 25 of 1000 opties. Wel denk ik dat die 41% een iets te lage schatting is omdat de bookmakers de outsiders geen extreem hoge quotering durven te geven, maar boven de 50% ligt het sowieso nog niet.
0
geplaatst: 17 mei 2019, 00:18 uur
Overzicht:
1e helft:
Noord-Macedonië
Nederland
Albanië
Zweden
Rusland
Denemarken
Malta
2e helft:
Azerbeidzjan
Noorwegen
Zwitserland
Ik hou voorlopig even bij of de startvolgorde binnen een uur wordt gepubliceerd.
1e helft:
Noord-Macedonië
Nederland
Albanië
Zweden
Rusland
Denemarken
Malta
2e helft:
Azerbeidzjan
Noorwegen
Zwitserland
Ik hou voorlopig even bij of de startvolgorde binnen een uur wordt gepubliceerd.
1
geplaatst: 17 mei 2019, 00:22 uur
SanderT schreef:
Zo werkt het natuurlijk niet. 41% blijft 41%, of de overige 59% nou verdeeld wordt over 1, 25 of 1000 opties. Wel denk ik dat die 41% een iets te lage schatting is omdat de bookmakers de outsiders geen extreem hoge quotering durven te geven, maar boven de 50% ligt het sowieso nog niet.
Maar zelfs 51% zegt dan niets meer dan 'het kan of het kan niet'. Het feit dat de eerste achtervolger 4 keer minder kans heeft, is spectaculair.
Nu ben ik pas aan het inhaken en ik moet zeggen dat het voor mij na 1 keer horen al duidelijk is dat dit een gedoodverfde winnaar is. Onvoorstelbaar sterk nummer in een op het eerste gehoor zwak jaar.
0
geplaatst: 17 mei 2019, 00:27 uur
Israel is 14e. Daar zetten ze Rusland nooit te dicht in de buurt, die zijn te verwant. Late plekken in de eerste helft gaan vaak naar nummers die kansrijk zijn. Ik denk dat Zweden plek 13 krijgt en Nederland net daarvoor gezet wordt. Op plek 11 of 12. Voor ons komt een up temponummer en daarvoor Rusland. Of Rusland gaat misschien openen.
Italië mocht vorig jaar en in 2015 al sluiten. Dat gaan ze niet nog eens doen. Ze willen meestal ook wel met iets intens of spectaculairs of vrolijks eindigen. Maar weer Azerbeidzjan gaan ze ook niet doen. Ik denk dat Australië misschien wel mag sluiten. Of anders wellicht Spanje.
Italië mocht vorig jaar en in 2015 al sluiten. Dat gaan ze niet nog eens doen. Ze willen meestal ook wel met iets intens of spectaculairs of vrolijks eindigen. Maar weer Azerbeidzjan gaan ze ook niet doen. Ik denk dat Australië misschien wel mag sluiten. Of anders wellicht Spanje.
0
Onweerwolf
geplaatst: 17 mei 2019, 00:29 uur
Ja, Australië als laatste zou mij zeker niet verbazen. IJsland kan ook nog maar dat is té spectaculair wellicht.
Frankrijk krijgt vast ook een plek bij de laatste 6.
Frankrijk krijgt vast ook een plek bij de laatste 6.
0
geplaatst: 17 mei 2019, 00:40 uur
Overigens houdt het ESC de tweede plek vloek ook zelf in stand: In de halve finales dit jaar ging die al naar twee volstrekt kansloze inzendingen. Die waren ook niet door geweest als ze hadden mogen afsluiten. In de jaren daarvoor zetten ze in de finale er ook dingen neer sowieso al onderin gaan eindigen. De enige die ik vooraf echt wat hoger had ingeschat is Frankrijk 2015, maar ook daarvan was wel duidelijk dat het de top 10 niet ging halen. Dit jaar gaan ze Duitsland als tweede neerzetten denk ik.
0
geplaatst: 17 mei 2019, 07:13 uur
0
geplaatst: 17 mei 2019, 08:22 uur
Als we dan toch eerste helft loten, dan kan deze indeling bijna niet beter voor Nederland. Hij heeft een plekje waarin hij prima tot uitdrukking kan komen. Alleen Australië zo tegen het eind, maar dat was bijna onvermijdelijk. Ik ben niet jalloers op Rusland.
43% trouwens.
43% trouwens.
1
geplaatst: 17 mei 2019, 08:36 uur
0
geplaatst: 17 mei 2019, 10:06 uur
Heb het Italiaanse optreden van gisteren beluisterd. Ben niet de grootste fan van de staging. Het nummer zelf is erg goed, maar Mahmood was gisteren volgens mij niet helemaal zuiver. Ben benieuwd of hij dat kan herstellen komende zaterdag. Ik denk dat de kansen van Italië zijn geslonken.
Maar oordeelt u zelf:
Maar oordeelt u zelf:
0
geplaatst: 17 mei 2019, 10:49 uur
starbright boy schreef:
Overigens houdt het ESC de tweede plek vloek ook zelf in stand
Overigens houdt het ESC de tweede plek vloek ook zelf in stand
Dit jaar is het niet anders. Vloek van een lied.
0
geplaatst: 17 mei 2019, 10:59 uur
starbright boy schreef:
Als we dan toch eerste helft loten, dan kan deze indeling bijna niet beter voor Nederland. Hij heeft een plekje waarin hij prima tot uitdrukking kan komen. Alleen Australië zo tegen het eind, maar dat was bijna onvermijdelijk. Ik ben niet jalloers op Rusland.
43% trouwens.
43% trouwens.
Blijft stijgen, inmiddels 45%.
0
geplaatst: 17 mei 2019, 11:30 uur
De voortekenen zijn nu zó goed dat het echt wel een hele doffe teleurstelling zou zijn als hij niet wint...
1
Onweerwolf
geplaatst: 17 mei 2019, 11:30 uur
stoepkrijt schreef:
starbright boy en Onweerwolf, die voorspellingen van jullie zijn behoorlijk spot-on. Knap hoor!
starbright boy en Onweerwolf, die voorspellingen van jullie zijn behoorlijk spot-on. Knap hoor!
Vooral Starry hoor, die is dit jaar gigantisch op dreef.

0
Onweerwolf
geplaatst: 17 mei 2019, 11:32 uur
Nu 46% maar Australië is gestegen naar 12% en Zweden voorbij. Begrijpelijk na de bekendmaking van de volgorde.
0
geplaatst: 17 mei 2019, 11:38 uur
Australië is de kandidaat waar ik nu het meeste nerveus voor ben. Madam Miller-Heidke heeft een strot om u tegen te zeggen en de act is best indrukwekkend, maar het nummer is aaneengeregen clichés. Televoters (en wellicht de jury's) zullen hier echter als een blok voor vallen en ze hebben de loting zeer met zich mee. Ik zou het jammer voor de voortgang van het festival vinden als dit wint.
1
Onweerwolf
geplaatst: 17 mei 2019, 11:46 uur
Ik denk dat we uit de plaatsingen van Nederland, Zweden en Rusland wel mogen concluderen dat Nederland de semi ruimschoots heeft gewonnen, dat Zweden het aardig deed en Rusland lager dan verwacht scoorde.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.