MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Na alles beluisterd te hebben: het nummer van Australië is echt met grote afstand m'n minst favoriet. Wat een afgrijselijk gejengel. Dat juist Australië nu onze grootste concurrent is...

Vond de tweede halve finale toch wel echt een stuk minder dan de eerste. Heel veel veilige inzendingen. Zeker de eerste helft was slaapverwekkend saai, maar gelukkig maakten de laatste zes nummers een boel goed.

1. Noorwegen ****
Totaal debiel nummer natuurlijk, maar heb wel drie minuten lang met een stompzinnige grijns op mijn gezicht gezeten, en dat is ook wat waard.

2. Nederland ****
Zeer professionele inzending, heb hier gewoon niets op aan te merken.

3. Kroatië ****
Kitsch wordt hier toch echt wel naar een nieuw niveau getild.

4. Albanië ****
Vond haar op de plaat ietsje sterker, maar toch blijft dit een waanzinnig nummer.

5. Rusland ****
Zo’n spektakel als in 2016 is het niet, maar toch: het houdt de aandacht allemaal meer dan vast. Vond het nummer ook nog best goed te doen live.

6. Armenië ****
Had deze toch wel graag door zien gaan. Meisje ging er in elk geval helemaal voor.

7. Azerbeidzjan ***
Had wel iets meer enthousiasme van deze zanger verwacht, maar die gimmick met die robots is aardig gedaan.

8. Letland ***
Aardige niksaandehandmuziek. Er had wel iets meer tijd in de act gestoken mogen worden om ervoor te zorgen dat de aandacht niet verslapt.

9. Malta ***
Wat een ontzettend gewone uitstraling had dit meisje, zeg. Vond het wel sympathiek.

10. Zwitserland **
Word een beetje simpel van dit nummer, maar eerlijk is eerlijk: de act zit heel degelijk in elkaar.

11. Zweden **
Lekker gezellig op het podium hoor, met die dames, maar dit nummer is zó middle of the road dat ik gewoon afhaak.

12. Roemenië **
Zat het hele nummer te wachten tot die dansers haar kleren uit zouden trekken, maar helaas.

13. Litouwen **
Wel leuk of zo, maar hoeft niet door inderdaad.

14. Oostenrijk **
Het blijft een wat geforceerd zielig gedoe, dit nummer.

15. Noord-Macedonië **
Prima gezongen, maar het werd me tegen het eind wel wat teveel allemaal.

16. Moldavië **
Ik kan me dit nummer geeneens herinneren joh.

17. Ierland *
Meisje was op het podium met van alles bezig, maar niet met zingen. Jammer van die totaal misplaatste act, want het liedje vind ik nog steeds best wel leuk.

18. Denemarken *
Kwam er tijdens het kijken heel erg achter dat ik dit eigenlijk gewoon nooit meer hoef te zien. Zaterdag mag er dus een extra plaspauze ingelast worden.

Albanië mijn nieuwe favoriet. Nederland komt ook uitermate goed over. Winst is binnen als het in de finale net zo goed gaat. Azerbeidzjan vond ik ook een uitstekend nummer en Noorwegen was in alle knulligheid heel vermakelijk en de stukjes van de zangeres zelfs goed. Het beste werd gisteren duidelijk voor het laatst bewaard.

Denemarken was wanstaltig en Zwitserland kon ik ook slecht tegen.

Het is een beetje het land der blinden dit jaar, vermoed ik. Ik vind alleen Zweden echt goed. Australië heeft wel wat, maar is te veel een trukendoos. Noorwegen gewoon lekker, maar niet bijzonder, bonuspunten voor de ELO-I-LA. Rusland... doet me echt niets. Ik kan een goede ballad echt wel waarderen, maar dit jaar valt het tegen. Estland is oké, Azerbeidzjan ook. Malta best goed, maar overdadige visuals en staging. Duncan vind ik ook niet goed, maar daar lijk ik de enige in te zijn.

Onweerwolf
47% inmiddels. Zouden we de 50 gaan halen?

Wauw! Kan iemand me vertellen wat er zo goed aan die gozer is? Mooie melodie, zang, opbouw?

jasper1991 schreef:
Mooie melodie, zang, opbouw?

Je hoort het zelf dus ook?

jasper1991 schreef:
Wauw! Kan iemand me vertellen wat er zo goed aan die gozer is? Mooie melodie, zang, opbouw?

Ik vind het mooi omdat het mij een beetje aan Perfume Genius doet denken.

Dinsdag was het 2 punten verschil tussen de nummer 10 en de nummer 11 en 8 landen waar jury en televote het over eens waren. Gisteren was het zelfs maar 1 punt tussen de 10 en 11 en 7 landen waar publiek en jury en over eens waren. Dat meldt eurovisiebaas Jon Ola Sand op twitter.

Ik denk dat Albanie weleens heel veel geluk kan hebben gehad en ik ben daar blij mee.

Fathead schreef:
(quote)

Ik vind het mooi omdat het mij een beetje aan Perfume Genius doet denken.

Goh, groot fan van Perfume Genius maar die connectie had ik nog niet gemaakt. Ik snap hem wel. Duncan kan voor mij niet tippen aan Mike maar wat een prachtliedje is Arcade toch.

starbright boy schreef:

Ik denk dat Albanie weleens heel veel geluk kan hebben gehad en ik ben daar blij mee.

Net als Serhat dus ? Als die net twee punten boven Conan Osiris stond is dat wel heel pijnlijk hoor.

Onweerwolf
Tijd voor de jaarlijkse MusicMeter ESC poll met Scorewiz.

Op Scorewiz kun je zelf je punten (12-10-8-7-6-5-4-3-2-1) invullen en na afloop kun je een animatie zien van een ESC scoreboard waarin ieders punten één voor één worden opgeteld.

Je hebt tot morgen 18:00 de tijd om je punten in te vullen. Zorg wel dat je het in één keer goed doet want aanpassen kan niet en de website is niet al te stabiel dus doe het met beleid. Zorg tevens dat je als naam je MusicMeter username invult, zodat iedereen weet waar de punten vandaan komen.

Voor de duidelijkheid; het gaat om je persoonlijke smaak, dus niet om je voorspelling voor de winst.

Uitslag 2013 (17 stemmers)
Uitslag 2014 (23 stemmers)
Uitslag 2015 (14 stemmers)
Uitslag 2016 (18 stemmers)
Uitslag 2017 (18 stemmers)
Uitslag 2018 (22 stemmers)

En hier de link voor dit jaar: Voting MusicMeter ESC 2019

Tags voor eerdere deelnemers:

aERodynamIC
Aoibhin
Arrie
Ataloona
Ayreonfreak
beatcluster
catdog
El Ninjo
Emile93
FinisTerra
Gretz
Joy4ever
JSPR_G
kaj_666
Karl
L_T_B
laxus11
madmadder
Martial
Môrthul
Mrs. Walker
musicfriek
NewYorkCityLight
nico1616
Onweerwolf
Porcupine Head
ranboy
remcodulac
Rudi S
Sgt. Revolver
SirNoodle
staralfur
starbright boy
stoepkrijt
Svendra
Teunnis
thelion
Urbanoetang
vigil

Heb je nog nog niet eerder meegedaan, dan ben je natuurlijk van harte welkom om dit jaar wél mee te doen.

PS: Je mag bij deze verkiezing gerust op je eigen land stemmen.

Arrie schreef:
(quote)

Goh, groot fan van Perfume Genius maar die connectie had ik nog niet gemaakt. Ik snap hem wel. Duncan kan voor mij niet tippen aan Mike maar wat een prachtliedje is Arcade toch.

Ja, het zit hem in de kleur van zijn stem. Hadreas' muziek is veel spannender, maar hoe vaak komt het nu voor dat een ESC-liedje je doet denken aan een artiest die je écht heel goed vindt!

Arrie schreef:
(quote)

Je hoort het zelf dus ook?
Nah. Er had trouwens ook wel iets aan het optreden gedaan mogen worden. Misschien wat moderne dansers ofzo. Nederland is daar nooit zo van om de een of andere reden.

Arrie schreef:
(quote)

Ben sinds deze week ook compleet om. Mooiste inzending die we ooit gehad hebben (tenminste, zolang ik het ESF volg ) .

Arcade stijgt vandaag bovendien naar de eerste plaats in de top 40 En dat is voor het eerst in de geschiedenis van die hitlijst (vanaf 1965 dus)., winnaars stonden wel eerder op 1 (voor het laatst in 1982 trouwens) en ook een liedje dat niet won lukte het een keer, maar een Nederlandse inzending nog nooit. I Don't Care van Justin Bieber en Ed Sheeran komt daardoor binnen op 2 en niet op 1.

Overzichtje:
2019 Arcade - Duncan Laurence 1 (tot nu toe 10 weken)
2014 Calm After The Storm – Common Linnets 2 13
2013 Birds – Anouk 3 18
1974 I See a Star – Mouth and Macneal 3 14
1972 Als Het Om De Liefde Gaat – Sandra en Andres 3 10
1976 The Party's Over – Sandra Reemer 3 8
1975 Ding-a-Dong – Teach-In 3 7
1996 De Eerste Keer – Maxine & Franklin Brown 6 11
2012 You and Me – Joan Franka 7 5
2001 Out On My Own – Michelle 9 8
2011 Never Alone – 3js 12 15
1998 Hemel en Aarde – Edsilia 12 8
1969 De Troubadour – Lenny Kuhr 12 7
2010 Ik Ben Verliefd (Shalalie) – Sieneke 12 5
1973 De Oude Muzikant – Ben Cramer 13 9
2009 Shine – De Toppers 15 8
1993 Vrede – Ruth Jacott 16 7
1966 Fernando en Fillipo – Milly Scott 16 6
2016 Slow Down – Douwe Bob 18 10
1986 Alles Heeft een Ritme – Frizzle Sizzle 21 5
2000 No Goodbyes – Linda Wagenmakers 22 10
1999 One Good Reason – Marlayne 24 6
2007 On Top of the World – Edsilia Rombley 25 8
1981 Het Is een Wonder – Linda Williams 25 5
2005 My Impossible Dream – Glennis Grace 26 3
2008 Your Heart Belongs to Me – Hind 27 4
2004 Without You – Re-Union 27 3
1983 Sing Me a Song – Bernadette 28 5
1977 De Mallemolen – Heddy Lester 28 4
1978 't Is Ok – Harmony 29 4
1989 Blijf Zoals Je Bent – Justine 32 3
2017 Lights & Shadows – Og3ne 33 3
2006 Amambanda – Treble 33 3
1994 Waar Is de Zon – Willeke Alberti 33 3
1984 Ik Hou Van Jou – Maribelle 33 3
1980 Amsterdam – Maggie MacNeal 33 3
2015 Walk Along – Trijntje Oosterhuis 35 5
1990 Ik Wil Alles Met Je Delen – Maywood 36 3
2018 Outlow In'em – Waylon 37 2
1979 Colorado – Xandra 37 2

De volgende nummers bleven steken in de tipparade:
2003 One More Night – Esther Hart
1997 Niemand Heeft Nog Tijd – Mrs Einstein
1987 Rechtop in de Wind – Marcha
1982 Jij en Ik – Bill van Dijk
1970 Waterman – Hearts of Soul

En dan zijn er nog een aantal inzendingen die ook de tipparade misten:
1992 Wijs Me de Weg – Humphrey Campbell
1971 Tijd – Saskia en Serge
1968 Morgen – Ronnie Tober
1967 Ring Dinge-Ding – Therese Steinmetz
1965 't Is Genoeg – Conny Vandenbos

Daarbij moet ik wel zeggen dat de Tipparade pas in juli 1967 is ingesteld.

Van deze artiesten is Humphrey Campbell de enige die als hoofdartiest nooit een van deze lijsten haalde. Bill van Dijk, Esther Hart en Mrs. Einstein haalden de top 40 nooit. Voor Hearts of Soul, Saskia en Serge, Ronnie Tober, Therese Steinmetz en Conny Vandenbos luke dat wel met andere liedjes. Marcha (Marga Bult) alleen als onderdeel van Babe.

In de single top 100 staat Duncan (nog) niet op 1 en juist daar is het al wel vaker gebeurd.

jasper1991 schreef:
Misschien wat moderne dansers ofzo.

The horror.

Onweerwolf
Servië begint bij mij op de valreep nog aardig te stijgen.

Op YouTube heb je een paar mega fans van Duncan uit het buitenland en eentje barst spontaan in tranen uit bij het zien van het halve finale optreden (deed ie niet eerder).

Onweerwolf
Dat je geëmotioneerd kunt raken van muziek begrijp ik volkomen maar om dat dan weer op te nemen en op Internet te gooien is iets waar ik vrij allergisch voor ben.

Onweerwolf
Over zo'n 20 minuten ga ik mijn Eurovisie Song Festival Top 250 weer draaien!

Vanavond 250 t/m 151. Zelf weet ik ook de volgorde nog niet want ik baseer de lijst op scores die ik door Excel automatisch laat optellen en daar rolt dan een playlist uit.

Helaas doe ik het dit jaar weer alleen. De afgelopen jaren werd ik geschaduwd door Cerclezot met zijn eigen lange aller tijden lijst. Helaas is hij er niet meer. Klote.

Nou, dat meestemmen met de poll is bij mij elk jaar een drama. Dan zet ik mijn top 26 maar even in het forum. Ik vind het niveau van het Eurovisie Songfestival dit jaar overigens niet al te best. Ik heb veel zesjes gegeven. Daar tegenover staan drie achten en één drie...

Mijn lijst:

1. Nederland (ik kan het ook niet helpen. Ik vind het geen briljant liedje, maar de sfeer in het liedje spreekt mij wel aan. Het liedje klinkt af)
2. Rusland
3. Spanje

4. Denemarken
5. Zweden
6. Australië
7. Noorwegen
8. Noord-Macedonië
9. Servië
10. Zwitserland
11. Malta

12. Cyprus
13. Griekenland
14. Duitsland
15. Het Verenigd Koninkrijk
16. Italië
17. Azerbeidzjan
18. Wit-Rusland
19. Estland
20. Israël
21. Frankrijk

22. Tsjechië
23. IJsland

24. Slovenië
25. Albanië

En een paar kilometer verderop:

26. San Marino

Onweerwolf schreef:

Helaas doe ik het dit jaar weer alleen. De afgelopen jaren werd ik geschaduwd door Cerclezot met zijn eigen lange aller tijden lijst. Helaas is hij er niet meer. Klote.

Goed dat je hem hier even noemt

Onweerwolf schreef:
De afgelopen jaren werd ik geschaduwd door Cerclezot met zijn eigen lange aller tijden lijst. Helaas is hij er niet meer. Klote.

Ik heb toch echt nog wel een aantal keer aan hem moeten denken in deze weken. Ik blijf het toch onwerkelijk vinden allemaal dat hij er niet meer bij is om dit mee te maken. Hij was ook echt wel fan van Eliot en voor ons die-hards een 'oude bekende' die er altijd was als dit topic weer tot leven kwam

Martial
Sgt. Revolver schreef:
Nou, dat meestemmen met de poll is bij mij elk jaar een drama.

Niet alleen bij jou zit ook elk jaar te tobben ……..

Proberen ga ik het nog wel of het wil lukken anders gooi ik mijn punten morgen wel in dit topic.

Martial
Porcupine Head schreef:
Australië is de kandidaat waar ik nu het meeste nerveus voor ben. Madam Miller-Heidke heeft een strot om u tegen te zeggen en de act is best indrukwekkend, maar het nummer is aaneengeregen clichés. Televoters (en wellicht de jury's) zullen hier echter als een blok voor vallen en ze hebben de loting zeer met zich mee. Ik zou het jammer voor de voortgang van het festival vinden als dit wint.

Ik ben sowieso geen fan van het televoten, maar het zou toch wel triest zijn als we van dat ge-hihihihihi gaan verliezen en ben zelf ook wel klaar met al die circus-acts die voorbij trekken op het Songfestival.

Onweerwolf
Martial schreef:
(quote)

Ik ben sowieso geen fan van het televoten, maar het zou toch wel triest zijn als we van dat ge-hihihihihi gaan verliezen en ben zelf ook wel klaar met al die circus-acts die voorbij trekken op het Songfestival.

Zonder televoting zou het ESC echter wel heel saai worden. Ik denk dat een combinatie gewoon het beste is.

Een combinatie van publieksstemmen en jurystemmen lijkt mij ook het beste. Overigens is het mij inmiddels gelukt om te stemmen. Waarvoor dank Onweerwolf.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Zonder televoting zou het ESC echter wel heel saai worden. Ik denk dat een combinatie gewoon het beste is.
Mee eens. Balans is het beste. Er gaan dan nog wel circus-acts door, maar met alleen jury's zouden er in dit tijdperk net zo goed nummers onterecht hoog eindigen door voorspelbare keuzes.

Heb alleen de 2e halve finale gezien.

Daar sprongen voor mij Nederland en Azerbeidzjan er absoluut uit samen met dat meisje met die fantastische stem van Armenie. En onbegrijpelijk maar waar, zij is niet door en die draak van Denemarken wel. Echt een van de slechtste optredens van gisteravond.
Ook bij Malta zat ik niet bepaald op het puntje van mijn stoel. Daarnaast vond ik Zwitserland, Zweden en Noorwegen (die zangeres heeft echt een geweldige stem, de mannen toch net even wat minder) wel prima.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:19 uur

geplaatst: vandaag om 22:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.