MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
BrotherJohn
Onweerwolf schreef:
Bovendien is dat iets anders dan een anti-climax. Een anti-climax is van te voren weten dat er 40 landen stemmen en de winnaar na 30 landen al vast zien staan.

Het is denk ik maar hoe je het ervaart, Voor mij was het jury-gedeelte (nek-aan-nek) nog heel spannend. Bij mij ging de spanning er snel af vanaf de bekendmaking van de punten van de tele-voters, hoe spannend ze het ook probeerden te maken. Een van de landen die bij de jury onderaan bungelden kreeg opeens meer dan 200 punten erbij, er werd zomaar aan voorbij gegaan en niet eens ingezoomd op waar dit dan vandaan kwam. Er was voor mij geen touw meer aan vast te knopen, de spanning was juist weg.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Het is uiteindelijk ook een stukje strategie voor wat een land moet doen bij hun inzending. Ze moeten zorgen dat ze én bij de televoting én bij de jury goed scoren en daar valt echt wel op te selecteren. Het is een facet wat de laatste jaren erg belangrijk is geworden en dat zorgt dat er balans ontstaat tussen kermis en cliché want extremiteiten kunnen worden bestraft. Het is wel jammer dat het experimenten ook kan afstraffen, zoals we bij Portugal zagen dit jaar. Anderzijds was dat bij Oekraïne 2016 dan weer niet zo.
Mee eens, doelde hierbij vooral op manier van bekendmaken.

Onweerwolf
Masimo schreef:
(quote)
Mee eens, doelde hierbij vooral op manier van bekendmaken.

Ja snap ik, ik bedoelde dan vooral ook dat het op die wijze bekendmaken de volgers inzichten verstrekt mbt de vraag of hun verwachtingen qua jurystemmen en televoting al dan niet klopten.

Zo stond Noord-Macedonië gisteren 2e na de jury maar iedere volger weet natuurlijk dat de verwachting was dat ze bij de televoting geen enorme punten aantallen gingen scoren. Dat wil je dan vervolgens ook bevestigd zien. En je wilt natuurlijk ook juist verrassingen zien zoals Tsjechie bij de televoting.

Onweerwolf
BrotherJohn schreef:
(quote)

Het is denk ik maar hoe je het ervaart, Voor mij was het jury-gedeelte (nek-aan-nek) nog heel spannend. Bij mij ging de spanning er snel af vanaf de bekendmaking van de punten van de tele-voters, hoe spannend ze het ook probeerden te maken. Een van de landen die bij de jury onderaan bungelden kreeg opeens meer dan 200 punten erbij, er werd zomaar aan voorbij gegaan en niet eens ingezoomd op waar dit dan vandaan kwam. Er was voor mij geen touw meer aan vast te knopen, de spanning was juist weg.

Dat daar zomaar aan voorbij werd gegaan is natuurlijk omdat er met een draaiboek wordt gewerkt. Ik snap wel dat je dan wilt weten 'wat, waarom of hoe' maar ik denk dat je dan gewoon fan moet worden en de online bronnen moet gaan raadplegen. Bijna alle uitslagen van gisteren zijn heel goed te verklaren, zeker de verschillen tussen jury en televoting.

BrotherJohn
Onweerwolf schreef:
(quote)

Dat daar zomaar aan voorbij werd gegaan is natuurlijk omdat er met een draaiboek wordt gewerkt. Ik snap wel dat je dan wilt weten 'wat, waarom of hoe' maar ik denk dat je dan gewoon fan moet worden en de online bronnen moet gaan raadplegen. Bijna alle uitslagen van gisteren zijn heel goed te verklaren, zeker de verschillen tussen jury en televoting.

Ik ben gewoon een beetje te analytisch aangelegd en te verwend met de politieke verkiezingsuitslagen op tv. Daar wordt vaak ingezoomd, vergeleken, verklaringen gezocht. Besef me ook wel dat de meeste mensen daar bij het songfestival niet op zitten te wachten en gewoon punten en emoties willen zien.

Onweerwolf
Arno schreef:
Nog mensen die verbaasd zijn over de tweede plaats voor Italië? Ik vind het absoluut een godsgruwelijk nummer en had het zowel in mijn persoonlijke lijst als in mijn pronostiek bij de onderste 3 gezet.

De studioversie vind ik persoonlijk enorm goed. Het is een hele mooie onderkoelde hiphop/pop crossover. Vooraf vond iedereen het een kanshebber. Wel is het zo dat de volgers massaal vonden dat de repetities slecht waren en dat Mahmood een slechte uitstraling en matige podiumact had en dus werden de verwachtingen in de laatste week erg getemperd. Dat hij het er toch uitsleept is dus zowel verrassend als niet verrassend.

Ik volg vooraf niets en ken alle liedjes dus uitsluitend van de liveversie. Op basis daarvan is een tweede plaats echt verbazingwekkend imo. Maar ik check de studioversie eens, misschien moet ik mijn mening bijstellen.

Onweerwolf
De inzending van Zweden van gisteren was trouwens uiteindelijk 1 van de 4 slechtste van dat land van dit decennium.

#gerechtigheid.

Arno schreef:
Ik volg vooraf niets en ken alle liedjes dus uitsluitend van de liveversie. Op basis daarvan is een tweede plaats echt verbazingwekkend imo. Maar ik check de studioversie eens, misschien moet ik mijn mening bijstellen.

Zeker doen!

Martial schreef:
(quote)

IJsland gelijk diskwalificeren voor volgend jaar zijn we hopelijk gelijk af van dat politieke gedoe op een Songfestival daar gebruiken ze maar andere bronnen voor.

Ik vond het zelfs wat laf (hoezo was dit stoer volgens velen??). Ze hadden vooraf al de mond vol maar hielden zich verder in gedurende het hele festival, en dan pas als de punten bekend worden doe je dit. Het waren pas 'helden' als ze dit al veel eerder deden.

Maar wat je zegt: laat die politiek er lekker buiten en 'gebruik' dit niet om je eigen act een beetje op te pimpen, want zo kwam dit wel op mij over. Of heb echt ballen en had dit het hele festival gedaan.

Onweerwolf
Ik ben vooral benieuwd wie het ESC gaat presenteren.

Ik hoop dat we Anke Engelke & Petra Mede mogen importeren bij een gebrek aan kwaliteit hier.

Onweerwolf schreef:

Ik ben geen specifieke Frieslandman maar ik zou gaan voor Tim Douwsma en Doutzen Kroes

Martial
NewYorkCityLight schreef:
Staan we nog op 1 bij de bookmakers?

Wat betreft de bookmakers die hadden Australië dus te hoog weggezet, kan gebeuren natuurlijk en ook hier de vrees dat Australië wel eens een geduchte concurrent zou zijn voor Nederland bleek achteraf mee te vallen gezien de punten van de vakjury en de televoters.
Maar achteraf is weer makkelijk praten natuurlijk

Hendrik68
Onweerwolf schreef:

Ik hoop dat we Anke Engelke & Petra Mede mogen importeren bij een gebrek aan kwaliteit hier.

Ivo Niehe spreekt zijn talen.........

Onweerwolf
Ik vond trouwens de hosts van Israël echt stuk voor stuk kut. Ik vond echter de aankleding en visuals wel erg geslaagd en de openingsceremonie van gisteren is een van de beste die ik ooit heb gezien.

Tevens vond ik de interval act met Måns, Conchita, Verka & Eleni erg leuk gedaan.

Onweerwolf

Bah.

We zijn nu juist net af van het idee dat Nederland één en al oubolligheid is.

Onweerwolf schreef:
Ik vond trouwens de hosts van Israël echt stuk voor stuk kut.
Ach, de presentatie laat ieder jaar een hoop te wensen over, dus ik kan me er al niet meer aan storen eigenlijk.
Ik vond echter de aankleding en visuals wel erg geslaagd en de openingsceremonie van gisteren is een van de beste die ik ooit heb gezien.

Tevens vond ik de interval act met Måns, Conchita, Verka & Eleni erg leuk gedaan.
Volkomen mee eens! Tijdens de halve finales vond ik de opvulling een stuk minder met een paar lullige filmpjes, maar de finale zat goed in elkaar!

Het wordt geen PED dit jaar; we gaan uitgebreid over op het speculeren over de organisatie

Onweerwolf
Deze had ik trouwens nog niet gezien:

Belarus: Jury Dismissed From Final After Revealing Semi-Final Points - Eurovoix

Dat verklaart die bizarre uitslag van de Wit-Russische jury van gisteren.

Ik ben van plan om met wat vrienden straks Duncan op te wachten op Schiphol. Gaan er meer?

En ergens had ik niet verwacht dat Duncan een "Jamalaatje" zou doen (jury en televote allebei niet winnen, maar toch overall winnen). Ik had echt een 2e of 3e plek verwacht, maar wel winst van één van beide.

Onweerwolf
Aoibhin schreef:
Ik ben van plan om met wat vrienden straks Duncan op te wachten op Schiphol. Gaan er meer?

Schiphol ligt hier niet om de hoek. Wel een leuk idee. Veel plezier!

Inmiddels ben ik een beetje bijgekomen van de bloedstollende ontknoping van gisterenavond. Na de bekendmaking van de jury-uitslag, met Nederland vlak achter Zweden Noord-Macedonië wist ik al dat het goed ging komen (geen publieksfavorieten die twee, dat bleek), maar toch was het lang nagelbijten. Fijne verbetering wel, die wijziging in de bekendmaking van de punten!

Ik vond de presentatrices prima aangekleed dit jaar. Strakke jurk met flinke split waardoor er precies 2 meter been te zien was, keurig hoor

Aoibhin schreef:
En ergens had ik niet verwacht dat Duncan een "Jamalaatje" zou doen (jury en televote allebei niet winnen, maar toch overall winnen). Ik had echt een 2e of 3e plek verwacht, maar wel winst van één van beide.
Had ik ook niet verwacht. Zweden boven Nederland bij de jury's kan ik achteraf nog wel verklaren (Macedonië niet...), maar van die eerste plek van Noorwegen bij de televote sta ik nog steeds versteld. Deden ze in de semi ook al!

De ideale presentator voor volgend jaar:

Wim T. Schippers, die iedere kandidaat eerst in de zeik neemt en midden in het programma het hele decor in elkaar laat storten, of Frank Lammers, die met zijn boerse onverschilligheid, uiteraard verkleed als Michiel de Ruyter, iedereen vanaf een nagebouwd vlaggenschip toespreekt, maar....

het zal wel een type als Sylvie Meis, of Linda de Mol worden.

Onweerwolf
Nou Linda de Mol lijkt me zeker niet de slechtst denkbare kandidaat. Die kan in ieder geval wèl presenteren.

Onweerwolf
Linda De Mol als hoofd presentatrice & Dolf Jansen voor in de green room en bij de interval acts.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:12 uur

geplaatst: vandaag om 17:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.