Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 19 mei 2019, 14:17 uur
Zonde dat een muzikaal artistiek land als Engeland nooit aan de verwachtingen kan voldoen. Sowieso presteren de landen die automatisch instromen in de finale nooit echt lekker. Alleen Italië begint na een aantal donkere jaren weer kwaliteit aan te leveren met goede liedjes die ook nog in hun eigen taal zijn gezongen. Hopelijk wordt dat de komende jaren beloond met een titel.
0
Onweerwolf
geplaatst: 19 mei 2019, 14:19 uur
Die donkere jaren zijn er voor Italië eigenlijk nooit geweest, ze hebben alleen tussen '93 en '11 maar 1 keer meegedaan.
3
geplaatst: 19 mei 2019, 14:20 uur
luigifort schreef:
Ja heerlijk om te zien
Sweden needs 253 points and what do they get? Sweden gets 93 points.
En dan zijn gezicht van say what???
Ja heerlijk om te zien

Sweden needs 253 points and what do they get? Sweden gets 93 points.
En dan zijn gezicht van say what???
Ja, echt geweldig shot.
Zet 2 vier jarige naast elkaar en geeft er eentje een enorm ijsje en de ander niets. Dan krijg je dezelfde blik

0
geplaatst: 19 mei 2019, 14:21 uur
Groot-Brittannië eindigde weer laatste, hoeveelste keer is dat wel? Een Brexit in het ESF is niet ondenkbaar.
Van de big five leveren enkel Frankrijk en Italië steeds kwaliteit.
Van de big five leveren enkel Frankrijk en Italië steeds kwaliteit.
0
geplaatst: 19 mei 2019, 14:22 uur
Italie gaat sinds hun comeback in 2011 eigenlijk al steengoed. 9 festivals, 6x top 10 en 3 x podium. Daar hangt echt wel een winst in de lucht de komende jaren.
In Engeland zijn de reacties bijna gelaten. Zeker vergeleken bij Spanje. Daar zitten ze nu echt met de handen in het haar. Dit jaar hebben ze heel veel geld in de staging gestoken in de hoop in de top 10 te belanden.
Probleem is dat Spanje een televoteliedje had dat niet erg bijzonder, maar best lekker was., Maar die peperdure staging was een flop. Je kunt een inzending ook veel te veel stagen. Het ondersteunde het nummer helemaal niet meer. Weggegooid geld.
De Britten gaan echt niet afhaken. Het is daar te populair.
In Engeland zijn de reacties bijna gelaten. Zeker vergeleken bij Spanje. Daar zitten ze nu echt met de handen in het haar. Dit jaar hebben ze heel veel geld in de staging gestoken in de hoop in de top 10 te belanden.
Probleem is dat Spanje een televoteliedje had dat niet erg bijzonder, maar best lekker was., Maar die peperdure staging was een flop. Je kunt een inzending ook veel te veel stagen. Het ondersteunde het nummer helemaal niet meer. Weggegooid geld.
De Britten gaan echt niet afhaken. Het is daar te populair.
0
Onweerwolf
geplaatst: 19 mei 2019, 14:22 uur
LucM schreef:
Groot-Brittannië eindigde weer laatste, hoeveelste keer is dat wel? Een Brexit in het ESF is niet ondenkbaar.
4e keer, maar het aantal bottom 5 noteringen is nog veel groter.
2
geplaatst: 19 mei 2019, 14:25 uur
De dag na een gedenkwaardige avond. De glimlach is niet van m'n gezicht te slaan

Nooit eerder heb ik het songfestival zo intensief gevolgd als dit jaar. Dat kwam natuurlijk mede doordat Duncan op voorhand al een grote winkans was toebedacht. Door het zo intensief te volgen heb ik gemerkt dat ik het ook gewoon een ontzettend leuk feestje ben gaan vinden. Vroeger vond ik het Songfestival altijd een vreselijk circus van wansmaak, waarin met een beetje geluk een enkel aardig liedje te vinden was. Ik keek er wel eens naar, maar altijd zijdelings en niet standaard elk jaar. Vanaf 2014 is daar langzaam maar zeker verandering in gekomen, met dank aan Ilse en Waylon (die dat jaar al hadden moeten winnen overigens, maar goed). Dit jaar voor het eerst actief meegedaan in dit topic met toplijstjes en verwachte eindstanden en dat maakte de voorpret en het kijken naar de finale nog een stukje leuker. Waarvoor dank
Hoewel er natuurlijk nog steeds veel afzichtelijk slechte troep tussen zit, ben ik er inmiddels wel achter dat er ook genoeg goede liedjes tussen zitten. Het is natuurlijk (bijna) allemaal super commerciële popmuziek, wat eigenlijk mijn smaak helemaal niet is. Vandaar dat ik het jarenlang allemaal als commerciële troep heb weggezet. Maar het schrijven van een commercieel popnummer is een kunst die ik inmiddels heb leren waarderen. En dat is waar dit festival over zou moeten gaan. Ik ben dan ook superblij dat het Nederland is gelukt te winnen met een supergoed nummer (het beste van het festival) en niet met een over the top act, zoals Israël vorig jaar. Ja, ik ben echt heel blij!

Nooit eerder heb ik het songfestival zo intensief gevolgd als dit jaar. Dat kwam natuurlijk mede doordat Duncan op voorhand al een grote winkans was toebedacht. Door het zo intensief te volgen heb ik gemerkt dat ik het ook gewoon een ontzettend leuk feestje ben gaan vinden. Vroeger vond ik het Songfestival altijd een vreselijk circus van wansmaak, waarin met een beetje geluk een enkel aardig liedje te vinden was. Ik keek er wel eens naar, maar altijd zijdelings en niet standaard elk jaar. Vanaf 2014 is daar langzaam maar zeker verandering in gekomen, met dank aan Ilse en Waylon (die dat jaar al hadden moeten winnen overigens, maar goed). Dit jaar voor het eerst actief meegedaan in dit topic met toplijstjes en verwachte eindstanden en dat maakte de voorpret en het kijken naar de finale nog een stukje leuker. Waarvoor dank
Hoewel er natuurlijk nog steeds veel afzichtelijk slechte troep tussen zit, ben ik er inmiddels wel achter dat er ook genoeg goede liedjes tussen zitten. Het is natuurlijk (bijna) allemaal super commerciële popmuziek, wat eigenlijk mijn smaak helemaal niet is. Vandaar dat ik het jarenlang allemaal als commerciële troep heb weggezet. Maar het schrijven van een commercieel popnummer is een kunst die ik inmiddels heb leren waarderen. En dat is waar dit festival over zou moeten gaan. Ik ben dan ook superblij dat het Nederland is gelukt te winnen met een supergoed nummer (het beste van het festival) en niet met een over the top act, zoals Israël vorig jaar. Ja, ik ben echt heel blij!
0
geplaatst: 19 mei 2019, 14:27 uur
Die blik van John Lundvik was mooi, maar van dít moment heb ik ook enorm zitten genieten.
Beetje onterecht eigenlijk, maar wat is dit heerlijk awkward. Ook voor de presentatrice.
Beetje onterecht eigenlijk, maar wat is dit heerlijk awkward. Ook voor de presentatrice.
0
geplaatst: 19 mei 2019, 14:30 uur
Ja, Spanje had ik ook hoger verwacht. Maar goed, ik dacht ook dat IJsland ergens onderaan zou eindigen en Italië de top 10 niet eens zou halen, dus luister (wat dat betreft in elk geval) niet naar mij.
0
geplaatst: 19 mei 2019, 14:31 uur
Overigens begin ik Italië wel steeds meer te waarderen, dus onbegrijpelijk vind ik het niet dat ze zo hoog zijn geëindigd.
0
geplaatst: 19 mei 2019, 14:49 uur
Ik was uiteindelijk niet zo verbaasd over de eindplek van Noord Macedonie (ik had ze op 10 en ze werden 8 ) maar wel over de verdeling. Ik had echt nooit zoveel jurypunten verwacht en eigenlijk juist duidelijk meer televotepunten. Een beetje een evenwicht.
En eigenheid wordt toch weer beloond. Nederland en Italie zijn eigen liedjes die hevig putten uit persoonlijke ervaringen. En hoewel veel cheesier, dat geldt ook voor Noorwegen. Ik had ze zwaar onderschat, maar ik snap het inmiddels wel. Die oprechtheid die ook in Noorwegen zit, dat herkennen mensen en mede daarom deden ze het zo goed in de televote.
En eigenheid wordt toch weer beloond. Nederland en Italie zijn eigen liedjes die hevig putten uit persoonlijke ervaringen. En hoewel veel cheesier, dat geldt ook voor Noorwegen. Ik had ze zwaar onderschat, maar ik snap het inmiddels wel. Die oprechtheid die ook in Noorwegen zit, dat herkennen mensen en mede daarom deden ze het zo goed in de televote.
0
geplaatst: 19 mei 2019, 15:06 uur
stoepkrijt schreef:
Die blik van John Lundvik was mooi, maar van dít moment heb ik ook enorm zitten genieten.
(embed)
Beetje onterecht eigenlijk, maar wat is dit heerlijk awkward. Ook voor de presentatrice.(embed)
Had eigenlijk wel de gezichten van die meisjes willen zien maar bij de landen die echt (bijna) niets kregen hielden ze de performers wel uit beeld. Behalve Tsjechië ?.
0
Onweerwolf
geplaatst: 19 mei 2019, 15:16 uur
Nederland heeft bij de televoting van alle landen punten gekregen. Ik weet niet zeker of dat ooit eerder is voorgekomen sinds de split.
0
geplaatst: 19 mei 2019, 16:24 uur
Nicolage Rico schreef:
Die is prachtig ja.
Of die blik van de gehele Tsjechische crew toen ze 7 schamele puntjes kregen.
Tijdelijke nieuwbouw gaat 'm niet worden (en waren wel grote plannen en tekeningen, etc.). MECC maakt een goede kans.
Die is prachtig ja.
Of die blik van de gehele Tsjechische crew toen ze 7 schamele puntjes kregen.

Tijdelijke nieuwbouw gaat 'm niet worden (en waren wel grote plannen en tekeningen, etc.). MECC maakt een goede kans.
Zei ik toch.

0
geplaatst: 19 mei 2019, 16:40 uur
Spanje had toch wel wat hoger mogen komen. Zeker als je het afzet tegen die belachelijk hoge plaats van Denemarken. Italie had voor mij zeker geen top 10 hoeven te halen. Laat staan een 2e stek. Gelukkig dat Noorwegen via de televotes alsnog op een verdiende plek is terecht gekomen.
0
geplaatst: 19 mei 2019, 16:42 uur
Leuk artikel waar James Blake wordt aangehaald:
Dit is de Zweedse songwriter die een bepalende rol speelde in de Duncan Laurence-zege - artikelen - 3voor12 - 3voor12.vpro.nl
Dit is de Zweedse songwriter die een bepalende rol speelde in de Duncan Laurence-zege - artikelen - 3voor12 - 3voor12.vpro.nl
0
geplaatst: 19 mei 2019, 16:51 uur
Mijn top 10 van dit jaar,
10 Spanje
9 Ijsland
8 Italië
7 Zweden
6 Malta
5 Rusland
4 Azerbaijan
3 Zwitserland
2 Nederland
1 Noorwegen
10 Spanje
9 Ijsland
8 Italië
7 Zweden
6 Malta
5 Rusland
4 Azerbaijan
3 Zwitserland
2 Nederland
1 Noorwegen
0
geplaatst: 19 mei 2019, 16:58 uur
Ik heb gisteren samen met mijn zoon punten gegeven.
Onze TOP5:
1. Denemarken
2. Nederland
3. Wit-Rusland
4. Malta
5. Slovenië
FLOP5:
1. Italië
2. Duitsland
3/4. IJsland
3/4. Estland
5. Tsjechië
Onze TOP5:
1. Denemarken
2. Nederland
3. Wit-Rusland
4. Malta
5. Slovenië
FLOP5:
1. Italië
2. Duitsland
3/4. IJsland
3/4. Estland
5. Tsjechië
0
geplaatst: 19 mei 2019, 17:43 uur
Op de achtergrond, tijdens wat computerwerk op de bank, nog wel wat van mee gekregen. Alleen die Israëlische presentatrice kon mijn aandacht vasthouden.
Toch wel leuk voor die jongen verder dat hij met een niet kermis liedje wint. Op de radio vind ik het verschrikkelijk, maar in die rariteiten optocht valt het ineens heel erg mee. Ik heb niet alles gehoord, maar dat Azerbeidzjan zou niet mistaan op de radio nu. Dat is ook relatief natuurlijk, maar het viel me op dat dat laag scoorde.
Toch wel leuk voor die jongen verder dat hij met een niet kermis liedje wint. Op de radio vind ik het verschrikkelijk, maar in die rariteiten optocht valt het ineens heel erg mee. Ik heb niet alles gehoord, maar dat Azerbeidzjan zou niet mistaan op de radio nu. Dat is ook relatief natuurlijk, maar het viel me op dat dat laag scoorde.
0
geplaatst: 19 mei 2019, 18:00 uur
starbright boy schreef:
Italie gaat sinds hun comeback in 2011 eigenlijk al steengoed. 9 festivals, 6x top 10 en 3 x podium. Daar hangt echt wel een winst in de lucht de komende jaren.
Ik zie het nu ook, gevoelsmatig deden zij het de jaren daarvoor veel slechter. Dat leert mij om eerst de feiten te checken voordat ik wat roep op fora. Italie gaat sinds hun comeback in 2011 eigenlijk al steengoed. 9 festivals, 6x top 10 en 3 x podium. Daar hangt echt wel een winst in de lucht de komende jaren.

Overigens ben ik van mening dat Spanje steevast wordt onderschat. Ze zenden inderdaad geen extreme bagger in (behalve in 2017, dat was echt een draak van een nummer) maar ook weer niet hele goede muziek waardoor je in een niemandsdalletje beland en het niet goed genoeg aanslaat bij mensen om punten binnen te harken. Ik had vorig jaar verwacht dat ze een top 10 notering zouden halen, maar blijkbaar wil hip en vrolijk gewoon niet zo lukken.
1
Onweerwolf
geplaatst: 19 mei 2019, 18:10 uur
nclo schreef:
Ik had vorig jaar verwacht dat ze een top 10 notering zouden halen, maar blijkbaar wil hip en vrolijk gewoon niet zo lukken.
Ik had vorig jaar verwacht dat ze een top 10 notering zouden halen, maar blijkbaar wil hip en vrolijk gewoon niet zo lukken.
Je kunt veel zeggen van de inzending van Spanje 2018 maar 'hip' lijkt me echt niet van toepassing. Weet je zeker dat je het goede jaar voor je hebt?
0
geplaatst: 19 mei 2019, 18:10 uur
Sundance schreef:
Waarom deed Luxemburg eigenlijk niet mee
Waarom deed Luxemburg eigenlijk niet mee
Die doen toch echt al heel lang niet meer mee dacht ik zo.
1
Onweerwolf
geplaatst: 19 mei 2019, 18:12 uur
Klopt, zelfs al zo lang niet meer dat de winnaar van dit jaar nog niet eens was geboren.
0
geplaatst: 19 mei 2019, 18:17 uur
Serieus? Nou.. bijna alles is over de top, al valt het steeds minder op als je er lang naar kijkt misschien.
Ik zag op een gegeven moment een paar dikke kerels in korte broek en zilveren pakjes de meest motorisch gestoorde huppeltjes doen en IJsland wekte me ook op de lachspieren. Zelfs dat favoriete Zweden vond ik zwaar over de top (met name die kale zanger). Niet erg verder. Ik begrijp best dat dat entertainment is. Daarom stond het bij mij ook aan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.