MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Minneapolis schreef:
(quote)

Zelfs dat favoriete Zweden vond ik zwaar over de top (met name die kale zanger).

Dat was Noorwegen.

Resultaat van Portugal in de eerste halve finale valt me enorm tegen overigens. Snap dat het iets te 'vreemd' was voor het grote publiek, maar dat ze slechts 8 punten van de jury kregen vind ik onbegrijpelijk.

Voor mij is het één van de beste inzendingen ooit, en voor de verandering niet omdat het een leuk circus/feestje is (zoals koning Serhat dit jaar).

Arrie schreef:
(quote)

Dat was Noorwegen.

Je hebt gelijk, de publieksfavoriet om een onduidelijke reden.

Onweerwolf
Minneapolis schreef:
(quote)

Serieus? Nou.. bijna alles is over de top, al valt het steeds minder op als je er lang naar kijkt misschien.
Ik zag op een gegeven moment een paar dikke kerels in korte broek en zilveren pakjes de meest motorisch gestoorde huppeltjes doen en IJsland wekte me ook op de lachspieren. Zelfs dat favoriete Zweden vond ik zwaar over de top (met name die kale zanger). Niet erg verder. Ik begrijp best dat dat entertainment is. Daarom stond het bij mij ook aan.

Vreemde conclusie. IJsland okay en verder wellicht Australië en San Marino maar verder. Ik heb bij Zweden geen kale zanger gezien overigens.

Minneapolis schreef:
(quote)

Je hebt gelijk, de publieksfavoriet om een onduidelijke reden.

Leuk aanstekelijk circus. Niet zo moeilijk. Eurovisie is altijd wat kitsch geweest hier en daar. Neem het allemaal niet zo serieus is mijn advies.

@OWW: Dat is al ontkracht door Arrie. Minneapolis bedoelde Noorwegen.

Urbanoetang schreef:
(quote)

Leuk aanstekelijk circus. Niet zo moeilijk. Eurovisie is altijd wat kitsch geweest hier en daar. Neem het allemaal niet zo serieus is mijn advies.

Ik neem het absoluut niet serieus!

Onweerwolf schreef:
Bovendien is dat iets anders dan een anti-climax. Een anti-climax is van te voren weten dat er 40 landen stemmen en de winnaar na 30 landen al vast zien staan.
Zoals in de beginjaren van de Witte Trui?

Wat is Duncan toch een heerlijke kerel! In de persconferentie net was hij weer fantastisch. En ook in het gekkenhuis tussen de fans net blijft hij gewoon rustig en vriendelijk, terwijl hij er volgens mij echt wel klaar mee was op een gegeven moment. En geef hem eens ongelijk. Wat een gedrang en gedoe zeg. Hij wil nu gewoon even een paar uur met z'n familie en vrienden zijn en misschien even een uurtje slapen (blijkbaar heeft hij de gave om altijd en overal te kunnen slapen, heb ik Ilse in een interview horen zeggen. En slapen staat bovenaan zijn to do list zei hij tijdens de persconferentie) voordat hij weer aan de bak moet bij Pauw vanavond.

Onweerwolf
Sympathieke gozer maar hij is verder niet mijn type. Dan liever die IJslanders of Serhat.

edit: De dude die gisteren de punten voor Oostenrijk doorgaf hadden ze van mij ook wel wat meer zendtijd mogen geven.

Ik snap hoe langer hoe beter dat Noorwegen de meeste punten van de televoters kreeg. Wat een oorwurm, ik krijg het al sinds gisteravond niet uit m'n hoofd!

Onweerwolf
kaj_666 schreef:
Ik snap hoe langer hoe beter dat Noorwegen de meeste punten van de televoters kreeg. Wat een oorwurm, ik krijg het al sinds gisteravond niet uit m'n hoofd!

The spirits in the sky are calling your name?

Onweerwolf schreef:
(quote)

The spirits in the sky are calling your name?

He lå e loi la

Ik ben op dit moment helemaal gek op reactievideo's van mensen die naar bekendmaking van de televote zitten te kijken. Soms van de bloggers in Tel Aviv, maar vaak ook bij mensen thuis. Een stel vrienden in Indonesië, twee fans op een ochtend in Australië, een jong Brits meisje, een stel vrienden in Turkije die allemaal voor Mahmood zijn, maar waarvan er maar één echt heel erg meeleeft en een Nederlands broertje en zusje die gespannen zitten te kijken.

Een paar onfrisse berichten en reacties daarop verwijderd

Als het oude jurysysteem zou zijn gebruikt (televote en jury gecombineerd in een set van 12 punten per land) was Nederland ook de winnaar geweest. Met 86 punten voorsprong op Italie, dus zelfs ruimer.UK zou dan met 0 punten laatste zijn geworden. In de top 5 hadden Noorwegen en Zwitserland stuivertje gewisseld,

Af en toe hardop zeggen: Nederland heeft het Eurovisie songfestival gewonnen..... En dan in mijn arm knijpen.

dix
Vanavond heb ik nog eens even het een en ander terug gekeken, de hoogtepunten zeg maar. Het Songfestival, dat is toch liedjes, dansjes en vlaggetjes. Maar ik begreep dat sommige vlaggetjes in Tel Aviv sowieso verboden waren. Die vlaggetjes, die mag je overigens niet te hoog houden en dat is een gezond uitgangspunt. Zouden ze hier in Roffa ook moeten doen, Galatasaray is net kampioen geworden.

Van een artiest van haar allure mag je aannemen dat ze geen plankenkoorts kent, maar wellicht sloeg de stem van Madonna wel over van pure spanning? Want hoe je het ook went of keert: de meest gewaagde bijdrage van de avond was die van háár, en dan doel ik natuurlijk op het tweede nummer. Die inleiding, geen woord Spaans. Iedereen die vooraf haar aanwezigheid in Tel Aviv bekritiseerde, heeft ze de mond daarmee wel gesnoerd. Jammer alleen dat ze 'm daarbij zelf open moest doen, en daarom geen 12 punten maar een dikverdiende 10.

Bizar, niemand aan de tafel bij Pauw (de twee commentatoren, Ilse, Duncan zelf...) wist dat je gewoon kon uitrekenen hoeveel resterende televotepunten er nog resteerden.

kaj_666 schreef:
He lå e loi la
Het Songfestival tolt hier nog behoorlijk na: al de hele dag zit ik met een spontaan in mijn muzikaal onderbewuste ontstane mash-up van Noorwegen en San Marino in mijn hoofd. Best gezellig.

Pauw de moeite van het terugkijken waard?

chevy93 schreef:
Bizar, niemand aan de tafel bij Pauw (de twee commentatoren, Ilse, Duncan zelf...) wist dat je gewoon kon uitrekenen hoeveel resterende televotepunten er nog resteerden.

De wiskunden doen dat zeker maar kan me voorstellen dat in ieder geval Duncan zelf niet echt de rust had om mee te tellen op dat moment.

Poek schreef:
Pauw de moeite van het terugkijken waard?

Ik vond het wel leuk ja. Geen gezeik over wat dat dan wel niet gaat kosten. Prachtige versie van Arcade weer (met zijn band inclusief strijkers).

We kunnen ook wel concluderen dat Jan Smit gaat presenteren, want die wil heel graag. Tja... ik vind het niet echt erg. Boeit me niet zo wie gaan presenteren verder. Dat blijft bijna elk jaar bagger op enkele (Zweedse) uitzonderingen na.

En over die puntentelling en dat we al lang konden weten dat hij gewonnen had:

Duncan Laurence had drie minuten eerder kunnen weten dat hij gewonnen had - NRC

Ik wist dat we dat hadden kunnen weten, maar wie gaat er nu met een rekenmachine ernaast zitten kijken naar een uitslag (of de rekenwonders onder ons zonder)?
Je zag wel filmpjes van de pers (met name de bekende fanclubs) die elkaar dat toe zaten te fluisteren en het dus al wisten, en toch zag je daar nog steeds die spanning. Dat maakt het toch ook veel mooier!

aERodynamIC schreef:
Ik wist dat we dat hadden kunnen weten, maar wie gaat er nu met een rekenmachine ernaast zitten kijken naar een uitslag (of de rekenwonders onder ons zonder)?

Gretz! Ik vond het wel een goede service

horizon schreef:
(quote)

De wiskunden doen dat zeker maar kan me voorstellen dat in ieder geval Duncan zelf niet echt de rust had om mee te tellen op dat moment.
Er is een verschil tussen niet meerekenen en helemaal niet weten dat je het überhaupt had kunnen doen.

(En Duncan hoeft dat natuurlijk niet per se zelf te doen)

Vermakelijk om de analyse van ene Valentijn Driessen in de Telegraaf nog eens terug te lezen

https://pbs.twimg.com/media/D661gh3X4AEaVw_.jpg

Al had deze wellicht beter in Just a Joke gepast

Is dat niet dezelfde man die maandenlang Ter Hag negatief bejegende in de Telegraaf? Waar dat klikbeetfilmpje over ging?

Poek schreef:
(quote)

Gretz! Ik vond het wel een goede service

Zo ging dat in z'n werk Ik herinner me dat er nog ellenlang veel seconden overheen gingen voordat de punten van Zweden werden opgenoemd.

Onweerwolf schreef:
Tranen hier eerlijk waar

Geen tranen, maar nog steeds wel heel veel kippenvel als ik terugdenk aan de zinderende ontknoping. Nooit gedacht dat we dit nog eens zouden meemaken, met zo'n magistraal nummer van de sympathiekste zanger die ons land ooit heeft vertegenwoordigd! __O_

Onweerwolf
Britten teleurgesteld door laatste plek Songfestival: 'Het komt door brexit' | NOS

Tuurlijk! Het ligt niet aan het waardeloze cliché liedje, het vreselijke geblèr van de 'zanger' of de compleet mislukte staging, het ligt aan de Brexit.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:31 uur

geplaatst: vandaag om 20:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.