Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 15 april 2020, 08:15 uur
1. Italië
2. IJsland
3. Israël
4. Ierland
5. Duitsland
6. Oekraïne
7. Zweden
8. België
9. Rusland
10. Spanje
11. Malta
12. Kroatië
13. Slovenië
14. Polen
15. San Marino
16. Oostenrijk
17. Nederland
18. Noorwegen
19. Wit-Rusland
20. Azerbeidzjan
21. Verenigd Koninkrijk
22. Australië
23. Noord-Macedonië
24. Roemenië
25. Litouwen
26. Moldavië
27. Servië **
Het nummer pakt me niet, maar met een lekker schreeuwerige act erbij zou ik er op het festival best van hebben kunnen genieten, denk ik.
28. Griekenland
29. Cyprus
30. Estland
31. Frankrijk
2. IJsland
3. Israël
4. Ierland
5. Duitsland
6. Oekraïne
7. Zweden
8. België
9. Rusland
10. Spanje
11. Malta
12. Kroatië
13. Slovenië
14. Polen
15. San Marino
16. Oostenrijk
17. Nederland
18. Noorwegen
19. Wit-Rusland
20. Azerbeidzjan
21. Verenigd Koninkrijk
22. Australië
23. Noord-Macedonië
24. Roemenië
25. Litouwen
26. Moldavië
27. Servië **
Het nummer pakt me niet, maar met een lekker schreeuwerige act erbij zou ik er op het festival best van hebben kunnen genieten, denk ik.
28. Griekenland
29. Cyprus
30. Estland
31. Frankrijk
0
geplaatst: 15 april 2020, 13:53 uur
1989:
-Joegoslavië won dit jaar: Riva met Rock Me Baby
-Nederland werd 15e (Justine Pelmelay: Blijf Zoals je Bent)
-België werd 19e (Ingeborg - Door de Wind)
Altijd een zwak gehad voor dit nummer uit België dat niet echt wist te scoren. Met Stef Bos als achtergrondzanger.
-Joegoslavië won dit jaar: Riva met Rock Me Baby
-Nederland werd 15e (Justine Pelmelay: Blijf Zoals je Bent)
-België werd 19e (Ingeborg - Door de Wind)
Altijd een zwak gehad voor dit nummer uit België dat niet echt wist te scoren. Met Stef Bos als achtergrondzanger.
0
geplaatst: 15 april 2020, 14:03 uur
32. Tsjechië: Benny Cristo -Kemama
De laatste jaren is Tsjechië best hip bezig en dat is dit jaar weer zo. In eerste instantie viel dit nummer ook best goed. Het was één van de eerste nummers die bekend werden en het klinkt niet verkeerd.
Toch is dit net als de vorige jaren zo'n nummer dat me na verloop wat tegen gaat staan. In dit geval zou Tsjechië er beter aan doen om zo laat mogelijk naar buiten te treden met hun inzending.
Niet verkeerd, maar ik heb er steeds minder mee. Wel een duimpje op voor de frisse insteek die het land laat zien.
1. IJsland
2. Slovenië
3. Nederland
4. Italië
5. Litouwen
6. Azerbeidzjan
7. Israël
8. Australië
9. Roemenië
10. België
11. Duitsland
12. Noorwegen
13. Rusland
14. Polen
15. Oekraïne
16. Malta
17. Zweden
18. Kroatië
19. San Marino
20. Cyprus
21. Spanje
22. Verenigd Koninkrijk
23. Oostenrijk
24. Tsjechië
25. Servië
26. Griekenland
27. Moldavië
28. Noord-Macedonië
29. Estland
30. Ierland
31. Wit-Rusland
32. Frankrijk
De laatste jaren is Tsjechië best hip bezig en dat is dit jaar weer zo. In eerste instantie viel dit nummer ook best goed. Het was één van de eerste nummers die bekend werden en het klinkt niet verkeerd.
Toch is dit net als de vorige jaren zo'n nummer dat me na verloop wat tegen gaat staan. In dit geval zou Tsjechië er beter aan doen om zo laat mogelijk naar buiten te treden met hun inzending.
Niet verkeerd, maar ik heb er steeds minder mee. Wel een duimpje op voor de frisse insteek die het land laat zien.
1. IJsland
2. Slovenië
3. Nederland
4. Italië
5. Litouwen
6. Azerbeidzjan
7. Israël
8. Australië
9. Roemenië
10. België
11. Duitsland
12. Noorwegen
13. Rusland
14. Polen
15. Oekraïne
16. Malta
17. Zweden
18. Kroatië
19. San Marino
20. Cyprus
21. Spanje
22. Verenigd Koninkrijk
23. Oostenrijk
24. Tsjechië
25. Servië
26. Griekenland
27. Moldavië
28. Noord-Macedonië
29. Estland
30. Ierland
31. Wit-Rusland
32. Frankrijk
0
geplaatst: 15 april 2020, 14:38 uur
31. Servië: Hurricane - Hasta la Vista
Servië heeft door de jaren heen een aantal persoonlijke favorieten opgeleverd. Met name het winnende nummer Molitva uit 2007 staat in mijn top 5 favoriete Songfestivalnummers.
Hasta la Vista had daar zeker niet bij gehoord, al vind ik het ook zeker niet vreselijk. Echt zo’n nummer inderdaad dat leuk is om erbij te hebben, maar niet veel om het lijf heeft verder.
Top 41:
1. Nederland
2. Litouwen
3. Italië
4. IJsland
5. Roemenië
6. Rusland
7. België
8. Slovenië
9. Noorwegen
10. Duitsland
11. Australië
12. Azerbeidzjan
13. Israël
14. Oekraïne
15. Zweden
16. Malta
17. Spanje
18. Noord-Macedonië
19. Verenigd Koninkrijk
20. Servië
21. Kroatië
22. Polen
23. Ierland
24. San Marino
25. Griekenland
26. Oostenrijk
27. Cyprus
28. Moldavië
29. Wit-Rusland
30. Estland
31. Frankrijk
Servië heeft door de jaren heen een aantal persoonlijke favorieten opgeleverd. Met name het winnende nummer Molitva uit 2007 staat in mijn top 5 favoriete Songfestivalnummers.
Hasta la Vista had daar zeker niet bij gehoord, al vind ik het ook zeker niet vreselijk. Echt zo’n nummer inderdaad dat leuk is om erbij te hebben, maar niet veel om het lijf heeft verder.
Top 41:
1. Nederland
2. Litouwen
3. Italië
4. IJsland
5. Roemenië
6. Rusland
7. België
8. Slovenië
9. Noorwegen
10. Duitsland
11. Australië
12. Azerbeidzjan
13. Israël
14. Oekraïne
15. Zweden
16. Malta
17. Spanje
18. Noord-Macedonië
19. Verenigd Koninkrijk
20. Servië
21. Kroatië
22. Polen
23. Ierland
24. San Marino
25. Griekenland
26. Oostenrijk
27. Cyprus
28. Moldavië
29. Wit-Rusland
30. Estland
31. Frankrijk
0
geplaatst: 15 april 2020, 17:44 uur
Hier presteert Jeangu toch wel erg goed: tweede in de eerste halve finale van Der Kleine Song Contest in Oostenrijk (IJsland eindigt op 1)
Austria: Daði og Gagnamagnið Wins Der kleine Song Contest Semi-Final One - Eurovoix
Benieuwd hoe de volgende twee halve finales uitpakken en dan neem ik aan de finale.
Austria: Daði og Gagnamagnið Wins Der kleine Song Contest Semi-Final One - Eurovoix
Benieuwd hoe de volgende twee halve finales uitpakken en dan neem ik aan de finale.
0
geplaatst: 16 april 2020, 08:41 uur
1. Italië
2. IJsland
3. Israël
4. Duitsland
5. Oekraïne
6. Ierland
7. Zweden
8. Rusland
9. Spanje
10. Malta
11. Polen
12. San Marino
13. Slovenië
14. Wit-Rusland
15. België
16. Oostenrijk
17. Nederland
18. Noorwegen
19. Kroatië
20. Azerbeidzjan
21. Verenigd Koninkrijk
22. Australië
23. Noord-Macedonië
24. Roemenië
25. Litouwen
26. Tsjechië **
Sympathiek nummertje, blijft in tegenstelling tot een boel andere inzendingen ook goed hangen. De keerzijde daarvan is wel dat je 'm snel zat wordt. Daar waar ik de meeste nummers nog even terug (moet) luister(en) voor ik ze weet te plaatsen, wist ik bij deze meteen: o ja, die. Nee, dat lukt me zo ook wel.
27. Moldavië
28. Servië
29. Griekenland
30. Cyprus
31. Estland
32. Frankrijk
2. IJsland
3. Israël
4. Duitsland
5. Oekraïne
6. Ierland
7. Zweden
8. Rusland
9. Spanje
10. Malta
11. Polen
12. San Marino
13. Slovenië
14. Wit-Rusland
15. België
16. Oostenrijk
17. Nederland
18. Noorwegen
19. Kroatië
20. Azerbeidzjan
21. Verenigd Koninkrijk
22. Australië
23. Noord-Macedonië
24. Roemenië
25. Litouwen
26. Tsjechië **
Sympathiek nummertje, blijft in tegenstelling tot een boel andere inzendingen ook goed hangen. De keerzijde daarvan is wel dat je 'm snel zat wordt. Daar waar ik de meeste nummers nog even terug (moet) luister(en) voor ik ze weet te plaatsen, wist ik bij deze meteen: o ja, die. Nee, dat lukt me zo ook wel.
27. Moldavië
28. Servië
29. Griekenland
30. Cyprus
31. Estland
32. Frankrijk
0
geplaatst: 16 april 2020, 14:24 uur
1990:
-Italië won dankzij Toto Cutugno
-Nederland had Maywood die alles met ons wilde delen en 15e werd (door een haperende trompet?)
-België eindigde op de 12 plaats (Philippe Lafontaine met Macédomienne)
Edin-Ådahl uit Zweden zong Som en Vind en Paul de Leeuw maakte er Storm en Wind van. Mijn favoriet dit jaar was Joelle Ursull uit Frankrijk, maar deze vind ik erg leuk en ik denk dat niemand het nog kent (misschien wel die Paul de Leeuw versie)
-Italië won dankzij Toto Cutugno
-Nederland had Maywood die alles met ons wilde delen en 15e werd (door een haperende trompet?)
-België eindigde op de 12 plaats (Philippe Lafontaine met Macédomienne)
Edin-Ådahl uit Zweden zong Som en Vind en Paul de Leeuw maakte er Storm en Wind van. Mijn favoriet dit jaar was Joelle Ursull uit Frankrijk, maar deze vind ik erg leuk en ik denk dat niemand het nog kent (misschien wel die Paul de Leeuw versie)
0
geplaatst: 16 april 2020, 14:29 uur
33. Albanië: Arilena Ara - Fall from the Sky
Albanië is elk jaar het eerste land dat hun inzending bekendmaakt. Aanvankelijk kregen we een versie in het Albanees maar zoals ook bijna elk jaar volgde later de aanpassing en is de taal Engels geworden. Jammer, ik heb een zwak voor landen die hun eigen taal gebruiken.
Het nummer werd er in mijn oren gelijk een beetje gewoontjes van. Het jaar van de niet slechte, maar wat onopvallende nummers: deze mag zo aanschuiven.
1. IJsland
2. Slovenië
3. Nederland
4. Italië
5. Litouwen
6. Azerbeidzjan
7. Israël
8. Australië
9. Roemenië
10. België
11. Duitsland
12. Noorwegen
13. Rusland
14. Polen
15. Oekraïne
16. Malta
17. Zweden
18. Kroatië
19. San Marino
20. Cyprus
21. Spanje
22. Verenigd Koninkrijk
23. Oostenrijk
24. Albanië
25. Tsjechië
26. Servië
27. Griekenland
28. Moldavië
29. Noord-Macedonië
30. Estland
31. Ierland
32. Wit-Rusland
33. Frankrijk
Albanië is elk jaar het eerste land dat hun inzending bekendmaakt. Aanvankelijk kregen we een versie in het Albanees maar zoals ook bijna elk jaar volgde later de aanpassing en is de taal Engels geworden. Jammer, ik heb een zwak voor landen die hun eigen taal gebruiken.
Het nummer werd er in mijn oren gelijk een beetje gewoontjes van. Het jaar van de niet slechte, maar wat onopvallende nummers: deze mag zo aanschuiven.
1. IJsland
2. Slovenië
3. Nederland
4. Italië
5. Litouwen
6. Azerbeidzjan
7. Israël
8. Australië
9. Roemenië
10. België
11. Duitsland
12. Noorwegen
13. Rusland
14. Polen
15. Oekraïne
16. Malta
17. Zweden
18. Kroatië
19. San Marino
20. Cyprus
21. Spanje
22. Verenigd Koninkrijk
23. Oostenrijk
24. Albanië
25. Tsjechië
26. Servië
27. Griekenland
28. Moldavië
29. Noord-Macedonië
30. Estland
31. Ierland
32. Wit-Rusland
33. Frankrijk
0
geplaatst: 16 april 2020, 14:57 uur
32. Tsjechië: Benny Cristo - Kemama
Tsjechië is na een slechte start op het festival nu al een paar jaar goed bezig met hippe, frisse nummers die het ook terecht veel beter doen.
Toen Kemama voor het eerst uitkwam, vond ik het meteen al een leuk nummer, maar ik hoorde wel dat er nog wat aan gesleuteld moest worden. Benny Cristo verzekerde echter al snel dat er nog een revamp aan zou komen. Toen die revamp eenmaal werd gepubliceerd, waren de reacties in de fandom echter overwegend negatief en Tsjechië zakte als een baksteen bij de bookmakers. Al snel werd er dan ook besloten tot nóg een revamp en zo zijn er een aantal de revue gepasseerd voor er uiteindelijk gesetteld werd op de huidige versie.
Zelf vond ik de eerste revamp ook enorm tegenvallen (rommelig, bouwde op naar niks) en moet zeggen dat de uiteindelijke versie veel van die bezwaren wel gefixt heeft. Toch denk ik dat er wel meer potentieel in had gezeten, maar met een passende staging had ik Tsjechië in ieder geval wel de finale zien halen.
Top 41:
1. Nederland
2. Litouwen
3. Italië
4. IJsland
5. Roemenië
6. Rusland
7. België
8. Slovenië
9. Noorwegen
10. Duitsland
11. Australië
12. Azerbeidzjan
13. Tsjechië
14. Israël
15. Oekraïne
16. Zweden
17. Malta
18. Spanje
19. Noord-Macedonië
20. Verenigd Koninkrijk
21. Servië
22. Kroatië
23. Polen
24. Ierland
25. San Marino
26. Griekenland
27. Oostenrijk
28. Cyprus
29. Moldavië
30. Wit-Rusland
31. Estland
32. Frankrijk
Tsjechië is na een slechte start op het festival nu al een paar jaar goed bezig met hippe, frisse nummers die het ook terecht veel beter doen.
Toen Kemama voor het eerst uitkwam, vond ik het meteen al een leuk nummer, maar ik hoorde wel dat er nog wat aan gesleuteld moest worden. Benny Cristo verzekerde echter al snel dat er nog een revamp aan zou komen. Toen die revamp eenmaal werd gepubliceerd, waren de reacties in de fandom echter overwegend negatief en Tsjechië zakte als een baksteen bij de bookmakers. Al snel werd er dan ook besloten tot nóg een revamp en zo zijn er een aantal de revue gepasseerd voor er uiteindelijk gesetteld werd op de huidige versie.
Zelf vond ik de eerste revamp ook enorm tegenvallen (rommelig, bouwde op naar niks) en moet zeggen dat de uiteindelijke versie veel van die bezwaren wel gefixt heeft. Toch denk ik dat er wel meer potentieel in had gezeten, maar met een passende staging had ik Tsjechië in ieder geval wel de finale zien halen.
Top 41:
1. Nederland
2. Litouwen
3. Italië
4. IJsland
5. Roemenië
6. Rusland
7. België
8. Slovenië
9. Noorwegen
10. Duitsland
11. Australië
12. Azerbeidzjan
13. Tsjechië
14. Israël
15. Oekraïne
16. Zweden
17. Malta
18. Spanje
19. Noord-Macedonië
20. Verenigd Koninkrijk
21. Servië
22. Kroatië
23. Polen
24. Ierland
25. San Marino
26. Griekenland
27. Oostenrijk
28. Cyprus
29. Moldavië
30. Wit-Rusland
31. Estland
32. Frankrijk
1
geplaatst: 16 april 2020, 16:51 uur
1990:
Israël: Rita - Shara Barkhovot
Een compleet vergeten inzending van Israël die destijds ook niet al te succesvol was met een 18e plaats, maar wel een van mijn favorieten uit dat jaar.
Israël: Rita - Shara Barkhovot
Een compleet vergeten inzending van Israël die destijds ook niet al te succesvol was met een 18e plaats, maar wel een van mijn favorieten uit dat jaar.
0
geplaatst: 16 april 2020, 17:01 uur
33. Albanië: Arilena Ara - Fall from the Sky
Altijd toch een beetje het "officieuze" begin van het Songfestivalseizoen; de eerste voorronde van Albanië en daarmee ook vaak het eerste lied dat bekend is. Wel is Albanië altijd nogal van de revamps geweest; vaak om het nummer in te moeten korten, en vaak gaat dat samen met een vertaling naar het Engels. Het ene jaar vind ik de veranderingen beter geslaagd dan het andere.
Aanvankelijk vond ik Shaj (toen nog) zeker een heel fijn nummer en lang heeft Albanië ook in mijn top 10 gestaan, maar inmiddels is het nummer toch wat weggezakt. Deels omdat een beetje bij mij de houdbaarheidsdatum overschreden is na zoveel luisterbeurten en toch ook vind ik dat de revamp wel het nummer wat teveel heeft gladgepoetst en eigenzinnigheid weggenomen. Nog steeds een prima inzending, maar heb er minder mee dan eerst.
Top 41:
1. Nederland
2. Litouwen
3. Italië
4. IJsland
5. Roemenië
6. Rusland
7. België
8. Slovenië
9. Noorwegen
10. Duitsland
11. Australië
12. Azerbeidzjan
13. Tsjechië
14. Israël
15. Albanië
16. Oekraïne
17. Zweden
18. Malta
19. Spanje
20. Noord-Macedonië
21. Verenigd Koninkrijk
22. Servië
23. Kroatië
24. Polen
25. Ierland
26. San Marino
27. Griekenland
28. Oostenrijk
29. Cyprus
30. Moldavië
31. Wit-Rusland
32. Estland
33. Frankrijk
Altijd toch een beetje het "officieuze" begin van het Songfestivalseizoen; de eerste voorronde van Albanië en daarmee ook vaak het eerste lied dat bekend is. Wel is Albanië altijd nogal van de revamps geweest; vaak om het nummer in te moeten korten, en vaak gaat dat samen met een vertaling naar het Engels. Het ene jaar vind ik de veranderingen beter geslaagd dan het andere.
Aanvankelijk vond ik Shaj (toen nog) zeker een heel fijn nummer en lang heeft Albanië ook in mijn top 10 gestaan, maar inmiddels is het nummer toch wat weggezakt. Deels omdat een beetje bij mij de houdbaarheidsdatum overschreden is na zoveel luisterbeurten en toch ook vind ik dat de revamp wel het nummer wat teveel heeft gladgepoetst en eigenzinnigheid weggenomen. Nog steeds een prima inzending, maar heb er minder mee dan eerst.
Top 41:
1. Nederland
2. Litouwen
3. Italië
4. IJsland
5. Roemenië
6. Rusland
7. België
8. Slovenië
9. Noorwegen
10. Duitsland
11. Australië
12. Azerbeidzjan
13. Tsjechië
14. Israël
15. Albanië
16. Oekraïne
17. Zweden
18. Malta
19. Spanje
20. Noord-Macedonië
21. Verenigd Koninkrijk
22. Servië
23. Kroatië
24. Polen
25. Ierland
26. San Marino
27. Griekenland
28. Oostenrijk
29. Cyprus
30. Moldavië
31. Wit-Rusland
32. Estland
33. Frankrijk
0
geplaatst: 17 april 2020, 10:51 uur
1. Italië
2. IJsland
3. Israël
4. Duitsland
5. Oekraïne
6. Ierland
7. Zweden
8. Rusland
9. Albanië ****
Zowel het origineel als de Engelstalige versie zitten om de een of andere reden in de Spotify playlist die ik van tijd tot tijd shuffle. Het zou een van de redenen kunnen zijn waarom dit nummer zo hoog scoort bij mij, want het origineel is wat mij betreft beduidend beter. Desondanks een van de sterkere ballads dit jaar.
10. Spanje
11. Malta
12. Polen
13. San Marino
14. Slovenië
15. Wit-Rusland
16. België
17. Oostenrijk
18. Nederland
19. Noorwegen
20. Kroatië
21. Azerbeidzjan
22. Verenigd Koninkrijk
23. Australië
24. Noord-Macedonië
25. Roemenië
26. Litouwen
27. Tsjechië
28. Moldavië
29. Servië
30. Griekenland
31. Cyprus
32. Estland
33. Frankrijk
2. IJsland
3. Israël
4. Duitsland
5. Oekraïne
6. Ierland
7. Zweden
8. Rusland
9. Albanië ****
Zowel het origineel als de Engelstalige versie zitten om de een of andere reden in de Spotify playlist die ik van tijd tot tijd shuffle. Het zou een van de redenen kunnen zijn waarom dit nummer zo hoog scoort bij mij, want het origineel is wat mij betreft beduidend beter. Desondanks een van de sterkere ballads dit jaar.
10. Spanje
11. Malta
12. Polen
13. San Marino
14. Slovenië
15. Wit-Rusland
16. België
17. Oostenrijk
18. Nederland
19. Noorwegen
20. Kroatië
21. Azerbeidzjan
22. Verenigd Koninkrijk
23. Australië
24. Noord-Macedonië
25. Roemenië
26. Litouwen
27. Tsjechië
28. Moldavië
29. Servië
30. Griekenland
31. Cyprus
32. Estland
33. Frankrijk
0
geplaatst: 17 april 2020, 14:38 uur
1991:
-Winnaars Gigliola Cinquetti en Toto Cutugno presenteerden deze editie in Rome
-Nederland deed niet mee vanwege alweer de dodenherdenking
-Zweden won ondanks een gelijkstand met Frankrijk. Jammer voor Amina die wat mij betreft één van de mooiste inzendingen ooit had (Le Dernier Qui a Parlé), Carola ging er met de prijs vandoor (Fångad av en stormvind)
-Voor België trad Clouseau op met Geef het Op: ze werden 16e.
Dit nummer uit Noorwegen heb ik altijd leuk gevonden, hoe grappig om het decor te zien. Wat is er toch veel veranderd.
-Winnaars Gigliola Cinquetti en Toto Cutugno presenteerden deze editie in Rome
-Nederland deed niet mee vanwege alweer de dodenherdenking
-Zweden won ondanks een gelijkstand met Frankrijk. Jammer voor Amina die wat mij betreft één van de mooiste inzendingen ooit had (Le Dernier Qui a Parlé), Carola ging er met de prijs vandoor (Fångad av en stormvind)
-Voor België trad Clouseau op met Geef het Op: ze werden 16e.
Dit nummer uit Noorwegen heb ik altijd leuk gevonden, hoe grappig om het decor te zien. Wat is er toch veel veranderd.
0
geplaatst: 17 april 2020, 14:45 uur
34. Armenië: Athena Manoukian - Chains on You
Ik had niet veel met dit nummer toen het bekend werd. Maar toen kwam er een revamp en ineens was er een betere klik, sterker: het is een nummer dat ik makkelijk blijf draaien terwijl het ver van mijn normale muzieksmaak staat.
Dat zijn toch vaak de leuke verrassingen. Ik heb geen idee hoe dit nummer het zou gaan doen. Iets zegt me dat het live niet zo sterk is (viel bij de voorronde nog een soort van mee), maar met een beetje podiumpresentatie weet je maar nooit.
Sowieso is het stoeipoezen gehalte laag dit jaar, dus het valt op.
1. IJsland
2. Slovenië
3. Nederland
4. Italië
5. Litouwen
6. Azerbeidzjan
7. Israël
8. Australië
9. Roemenië
10. België
11. Duitsland
12. Noorwegen
13. Rusland
14. Polen
15. Oekraïne
16. Malta
17. Armenië
18. Zweden
19. Kroatië
20. San Marino
21. Cyprus
22. Spanje
23. Verenigd Koninkrijk
24. Oostenrijk
25. Albanië
26. Tsjechië
27. Servië
28. Griekenland
29. Moldavië
30. Noord-Macedonië
31. Estland
32. Ierland
33. Wit-Rusland
34. Frankrijk
Ik had niet veel met dit nummer toen het bekend werd. Maar toen kwam er een revamp en ineens was er een betere klik, sterker: het is een nummer dat ik makkelijk blijf draaien terwijl het ver van mijn normale muzieksmaak staat.
Dat zijn toch vaak de leuke verrassingen. Ik heb geen idee hoe dit nummer het zou gaan doen. Iets zegt me dat het live niet zo sterk is (viel bij de voorronde nog een soort van mee), maar met een beetje podiumpresentatie weet je maar nooit.
Sowieso is het stoeipoezen gehalte laag dit jaar, dus het valt op.
1. IJsland
2. Slovenië
3. Nederland
4. Italië
5. Litouwen
6. Azerbeidzjan
7. Israël
8. Australië
9. Roemenië
10. België
11. Duitsland
12. Noorwegen
13. Rusland
14. Polen
15. Oekraïne
16. Malta
17. Armenië
18. Zweden
19. Kroatië
20. San Marino
21. Cyprus
22. Spanje
23. Verenigd Koninkrijk
24. Oostenrijk
25. Albanië
26. Tsjechië
27. Servië
28. Griekenland
29. Moldavië
30. Noord-Macedonië
31. Estland
32. Ierland
33. Wit-Rusland
34. Frankrijk
0
geplaatst: 17 april 2020, 20:09 uur
1991
Griekenland: Sophia Vossou - I anixi
Griekenland vind ik een aantal goede inzendingen hebben uit de jaren '90. Deze is er daar één van. Mooi ook met de prominente rol van het orkest erbij.
Griekenland: Sophia Vossou - I anixi
Griekenland vind ik een aantal goede inzendingen hebben uit de jaren '90. Deze is er daar één van. Mooi ook met de prominente rol van het orkest erbij.
0
geplaatst: 17 april 2020, 20:21 uur
34. Armenië: Athena Manoukian - Chains on You
Och, wat vond ik dit toch irritant en zeurderig toen het net uit was gekomen. Meteen linea recta naar de laatste plek op mijn lijstje, waar deze inzending ook lange tijd is blijven staan.
Maar toen kwam de revamp en die vind ik inderdaad ook zeker een hele verbetering; de beste revamp van het jaar denk ik wel. Heb nog steeds echt heel weinig met het nummer, maar de instrumentatie en opbouw vind ik veel beter nu; er wordt een prima sfeertje gecreëerd. Nog altijd niet zo mijn ding, maar wel flink wat plekken opgeschoven.
Top 41:
1. Nederland
2. Litouwen
3. Italië
4. IJsland
5. Roemenië
6. Rusland
7. België
8. Slovenië
9. Noorwegen
10. Duitsland
11. Australië
12. Azerbeidzjan
13. Tsjechië
14. Israël
15. Albanië
16. Oekraïne
17. Zweden
18. Malta
19. Spanje
20. Noord-Macedonië
21. Verenigd Koninkrijk
22. Servië
23. Kroatië
24. Polen
25. Ierland
26. San Marino
27. Armenië
28. Griekenland
29. Oostenrijk
30. Cyprus
31. Moldavië
32. Wit-Rusland
33. Estland
34. Frankrijk
Och, wat vond ik dit toch irritant en zeurderig toen het net uit was gekomen. Meteen linea recta naar de laatste plek op mijn lijstje, waar deze inzending ook lange tijd is blijven staan.
Maar toen kwam de revamp en die vind ik inderdaad ook zeker een hele verbetering; de beste revamp van het jaar denk ik wel. Heb nog steeds echt heel weinig met het nummer, maar de instrumentatie en opbouw vind ik veel beter nu; er wordt een prima sfeertje gecreëerd. Nog altijd niet zo mijn ding, maar wel flink wat plekken opgeschoven.
Top 41:
1. Nederland
2. Litouwen
3. Italië
4. IJsland
5. Roemenië
6. Rusland
7. België
8. Slovenië
9. Noorwegen
10. Duitsland
11. Australië
12. Azerbeidzjan
13. Tsjechië
14. Israël
15. Albanië
16. Oekraïne
17. Zweden
18. Malta
19. Spanje
20. Noord-Macedonië
21. Verenigd Koninkrijk
22. Servië
23. Kroatië
24. Polen
25. Ierland
26. San Marino
27. Armenië
28. Griekenland
29. Oostenrijk
30. Cyprus
31. Moldavië
32. Wit-Rusland
33. Estland
34. Frankrijk
0
geplaatst: 18 april 2020, 13:30 uur
1992:
-Ierland won weer: Linda Martin's why Me? was sowieso bijzonder omdat Johnny Logan het geschreven heeft.
-Nederland werd 9e: Humphrey Canpbell met Wijs Me de Weg
-België eindigt op de 20e plaats: Morgane met Nous on veut des violons
Mensen die mij een beetje volgen hier weten misschien dat deze Griekse inzending tot mijn allergrootste Eurovisie favorieten behoort, niet dat het een evergreen is geworden verder. Helaas niet.
-Ierland won weer: Linda Martin's why Me? was sowieso bijzonder omdat Johnny Logan het geschreven heeft.
-Nederland werd 9e: Humphrey Canpbell met Wijs Me de Weg
-België eindigt op de 20e plaats: Morgane met Nous on veut des violons
Mensen die mij een beetje volgen hier weten misschien dat deze Griekse inzending tot mijn allergrootste Eurovisie favorieten behoort, niet dat het een evergreen is geworden verder. Helaas niet.
0
geplaatst: 18 april 2020, 13:38 uur
35. Bulgarije: VICTORIA - Tears Getting Sober
Goed, ik ben niet de enige die gelijk aan Billie Eilish dacht toen ik dit voor het eerst hoorde. Het is ook onontkoombaar natuurlijk.
Wel heel slim om met zo'n nummer te komen, want dat scoort ongetwijfeld. Bulgarije doet het sowieso goed de laatste jaren met hippe inzendingen die kwalitatief ook door de beugel kunnen.
Het is dit jaar niet anders, sterker: de bookmakers voorzagen de eerste winst voor Bulgarije.
Dit moet dus heel zuur zijn voor het land. Natuurlijk zijn de bookmakers niet zaligmakend en weten we niet hoe ze het zou doen tijdens de repetities wanneer er vaak wat schuift in de lijst, maar dat Bulgarije heel ver zou komen lijkt me wel een zekerheid.
Ik had het graag ook live willen meemaken, maar helaas....
1. IJsland
2. Slovenië
3. Nederland
4. Italië
5. Litouwen
6. Azerbeidzjan
7. Bulgarije
8. Israël
9. Australië
10. Roemenië
11. België
12. Duitsland
13. Noorwegen
14. Rusland
15. Polen
16. Oekraïne
17. Malta
18. Armenië
19. Zweden
20. Kroatië
21. San Marino
22. Cyprus
23. Spanje
24. Verenigd Koninkrijk
25. Oostenrijk
26. Albanië
27. Tsjechië
28. Servië
29. Griekenland
30. Moldavië
31. Noord-Macedonië
32. Estland
33. Ierland
34. Wit-Rusland
35. Frankrijk
Goed, ik ben niet de enige die gelijk aan Billie Eilish dacht toen ik dit voor het eerst hoorde. Het is ook onontkoombaar natuurlijk.
Wel heel slim om met zo'n nummer te komen, want dat scoort ongetwijfeld. Bulgarije doet het sowieso goed de laatste jaren met hippe inzendingen die kwalitatief ook door de beugel kunnen.
Het is dit jaar niet anders, sterker: de bookmakers voorzagen de eerste winst voor Bulgarije.
Dit moet dus heel zuur zijn voor het land. Natuurlijk zijn de bookmakers niet zaligmakend en weten we niet hoe ze het zou doen tijdens de repetities wanneer er vaak wat schuift in de lijst, maar dat Bulgarije heel ver zou komen lijkt me wel een zekerheid.
Ik had het graag ook live willen meemaken, maar helaas....
1. IJsland
2. Slovenië
3. Nederland
4. Italië
5. Litouwen
6. Azerbeidzjan
7. Bulgarije
8. Israël
9. Australië
10. Roemenië
11. België
12. Duitsland
13. Noorwegen
14. Rusland
15. Polen
16. Oekraïne
17. Malta
18. Armenië
19. Zweden
20. Kroatië
21. San Marino
22. Cyprus
23. Spanje
24. Verenigd Koninkrijk
25. Oostenrijk
26. Albanië
27. Tsjechië
28. Servië
29. Griekenland
30. Moldavië
31. Noord-Macedonië
32. Estland
33. Ierland
34. Wit-Rusland
35. Frankrijk
0
geplaatst: 18 april 2020, 23:01 uur
1992:
Italië: Mia Martini - Rapsodia
1992 was de tweede keer dat Mia Martini aantrad op het Songfestival podium; in 1977 kwam ze met Libera niet verder dan de 13e plek. Rapsodia is een van mijn grootste Songfestival favorieten en vind ik persoonlijk erg ondergewaardeerd.
Italië: Mia Martini - Rapsodia
1992 was de tweede keer dat Mia Martini aantrad op het Songfestival podium; in 1977 kwam ze met Libera niet verder dan de 13e plek. Rapsodia is een van mijn grootste Songfestival favorieten en vind ik persoonlijk erg ondergewaardeerd.
0
geplaatst: 18 april 2020, 23:09 uur
35. Bulgarije: VICTORIA - Tears Getting Sober
Bulgarije is al jarenlang goed bezig. Die hebben het roer succesvol omgegooid na veel matige onsuccesvolle jaren.
En hiermee hadden ze misschien wel de eerste winst te pakken. Van mij had het gemogen; ik vind het echt een heerlijk nummer. Modern, maar wel met een retrosausje er overheen. Denk wel dat ze de sfeer uit de videoclip wel goed hadden moeten zien te vertalen naar het podium.
Victoria was zelf zeer teleurgesteld dat Tears Getting Sober niet mee mocht naar volgend jaar, maar desondanks is ze er toch weer bij. Hopelijk met net zoiets moois als dit.
Top 41:
1. Nederland
2. Litouwen
3. Bulgarije
4. Italië
5. IJsland
6. Roemenië
7. Rusland
8. België
9. Slovenië
10. Noorwegen
11. Duitsland
12. Australië
13. Azerbeidzjan
14. Tsjechië
15. Israël
16. Albanië
17. Oekraïne
18. Zweden
19. Malta
20. Spanje
21. Noord-Macedonië
22. Verenigd Koninkrijk
23. Servië
24. Kroatië
25. Polen
26. Ierland
27. San Marino
28. Armenië
29. Griekenland
30. Oostenrijk
31. Cyprus
32. Moldavië
33. Wit-Rusland
34. Estland
35. Frankrijk
Bulgarije is al jarenlang goed bezig. Die hebben het roer succesvol omgegooid na veel matige onsuccesvolle jaren.
En hiermee hadden ze misschien wel de eerste winst te pakken. Van mij had het gemogen; ik vind het echt een heerlijk nummer. Modern, maar wel met een retrosausje er overheen. Denk wel dat ze de sfeer uit de videoclip wel goed hadden moeten zien te vertalen naar het podium.
Victoria was zelf zeer teleurgesteld dat Tears Getting Sober niet mee mocht naar volgend jaar, maar desondanks is ze er toch weer bij. Hopelijk met net zoiets moois als dit.
Top 41:
1. Nederland
2. Litouwen
3. Bulgarije
4. Italië
5. IJsland
6. Roemenië
7. Rusland
8. België
9. Slovenië
10. Noorwegen
11. Duitsland
12. Australië
13. Azerbeidzjan
14. Tsjechië
15. Israël
16. Albanië
17. Oekraïne
18. Zweden
19. Malta
20. Spanje
21. Noord-Macedonië
22. Verenigd Koninkrijk
23. Servië
24. Kroatië
25. Polen
26. Ierland
27. San Marino
28. Armenië
29. Griekenland
30. Oostenrijk
31. Cyprus
32. Moldavië
33. Wit-Rusland
34. Estland
35. Frankrijk
0
geplaatst: 18 april 2020, 23:18 uur
Aoibhin schreef:
Victoria was zelf zeer teleurgesteld dat Tears Getting Sober niet mee mocht naar volgend jaar, maar desondanks is ze er toch weer bij.
Victoria was zelf zeer teleurgesteld dat Tears Getting Sober niet mee mocht naar volgend jaar, maar desondanks is ze er toch weer bij.
Geef haar eens ongelijk: ze deed het goed in polls en op 1 bij de bookmakers, die er toch heel wat jaren goed bij zaten (vooruit, het was nog geen mei dus ook daar kon er nog het een en ander schuiven).
Het moet voor haar een bittere pil zijn geweest. Net als voor Jeangu: die vond dat hij het beste van zichzelf liet horen. En dat zal voor nog wel wat artiesten opgaan.
Andere artiesten kunnen er weer hun voordeel uithalen nu ze zien hoe het er voor hen juist niet goed voorstond.
Volgend jaar gaat het daarom toch wel een wat rare editie worden met artiesten die terugkeren en nieuwe artiesten. Ook verwacht ik er eentje zonder al te veel publiek (misschien zelfs geen). Nu kunnen ze zich daar op voorbereiden. Zuur voor ons fans die kaarten hadden en ook zuur voor de stad Rotterdam, want ik verwacht dat grote feesten buiten dan toch ook niet mogelijk zullen zijn. Het gaat een heel stuk eenvoudiger worden.
Qua tv-show kunnen ze er vast wat van maken. Nederland heeft gewoon onwijs veel pech.
0
geplaatst: 19 april 2020, 09:50 uur
1993:
-Ierland won gewoon weer: Niamh Kavanagh met In Your Eyes
-Drie debutanten dit jaar: Kroatië, Slovenië plus Bosnië - Herzegovina
-Ruth Jacott werd zesde voor Nederland met Vrede
-België werd laatste (25e) door Barbara Dex met Iemand Als Jij, door haar kledingkeuze ontstond de Barbara Dex award: een prijs voor de slechtst geklede artiest
Silje behoort tot mijn grote favoriet dit jaar en die heb ik vaker gepost in het verleden (staat zelfs in mijn top 100 liedjes waar ik momenteel mee bezig ben in een ander topic In with the Ladies: top 100 , maar dit was mijn nummer 2. Wat hebben die Italianen toch vaak heerlijke nummers gestuurd.
-Ierland won gewoon weer: Niamh Kavanagh met In Your Eyes
-Drie debutanten dit jaar: Kroatië, Slovenië plus Bosnië - Herzegovina
-Ruth Jacott werd zesde voor Nederland met Vrede
-België werd laatste (25e) door Barbara Dex met Iemand Als Jij, door haar kledingkeuze ontstond de Barbara Dex award: een prijs voor de slechtst geklede artiest
Silje behoort tot mijn grote favoriet dit jaar en die heb ik vaker gepost in het verleden (staat zelfs in mijn top 100 liedjes waar ik momenteel mee bezig ben in een ander topic In with the Ladies: top 100 , maar dit was mijn nummer 2. Wat hebben die Italianen toch vaak heerlijke nummers gestuurd.
0
geplaatst: 19 april 2020, 09:55 uur
36. Denemarken: Ben & Tan - Yes
Arme Ben & Tan: zij krijgen geen vrijkaartje voor volgend jaar. Hadden ze dit jaar kans gemaakt? Het was niet echt een fan-favoriet, maar ergens heb ik het gevoel dat dit vrolijke, positieve lied ons best wel eens had kunnen verrassen. Het is een lichtgewicht nummer, maar dit jaar waren er niet veel van dus het valt op.
Ook bij mij merkte ik, want ik hoor het graag. Ik word er blij en vrolijk van.
En in deze donkere tijden is het positieve yes gewoon even echt fijn om te horen.
Top 41
1. IJsland
2. Slovenië
3. Nederland
4. Italië
5. Litouwen
6. Azerbeidzjan
7. Bulgarije
8. Israël
9. Australië
10. Roemenië
11. België
12. Denemarken
13. Duitsland
14. Noorwegen
15. Rusland
16. Polen
17. Oekraïne
18. Malta
19. Armenië
20. Zweden
21. Kroatië
22. San Marino
23. Cyprus
24. Spanje
25. Verenigd Koninkrijk
26. Oostenrijk
27. Albanië
28. Tsjechië
29. Servië
30. Griekenland
31. Moldavië
32. Noord-Macedonië
33. Estland
34. Ierland
35. Wit-Rusland
36. Frankrijk
Arme Ben & Tan: zij krijgen geen vrijkaartje voor volgend jaar. Hadden ze dit jaar kans gemaakt? Het was niet echt een fan-favoriet, maar ergens heb ik het gevoel dat dit vrolijke, positieve lied ons best wel eens had kunnen verrassen. Het is een lichtgewicht nummer, maar dit jaar waren er niet veel van dus het valt op.
Ook bij mij merkte ik, want ik hoor het graag. Ik word er blij en vrolijk van.
En in deze donkere tijden is het positieve yes gewoon even echt fijn om te horen.
Top 41
1. IJsland
2. Slovenië
3. Nederland
4. Italië
5. Litouwen
6. Azerbeidzjan
7. Bulgarije
8. Israël
9. Australië
10. Roemenië
11. België
12. Denemarken
13. Duitsland
14. Noorwegen
15. Rusland
16. Polen
17. Oekraïne
18. Malta
19. Armenië
20. Zweden
21. Kroatië
22. San Marino
23. Cyprus
24. Spanje
25. Verenigd Koninkrijk
26. Oostenrijk
27. Albanië
28. Tsjechië
29. Servië
30. Griekenland
31. Moldavië
32. Noord-Macedonië
33. Estland
34. Ierland
35. Wit-Rusland
36. Frankrijk
0
geplaatst: 19 april 2020, 23:55 uur
1993:
Griekenland: Katerina Garbi - Ellada, hora tou fotos
In een - naar mijn mening - wat slapper jaar springt dit nummer er wel uit als een van mijn hoogtepunten.
Griekenland: Katerina Garbi - Ellada, hora tou fotos
In een - naar mijn mening - wat slapper jaar springt dit nummer er wel uit als een van mijn hoogtepunten.
0
geplaatst: 20 april 2020, 00:20 uur
36. Denemarken: Ben & Tan - Yes
Denemarken stuurt vaak vrolijke feelgood nummers. Valt me ook weer op nu ik veel oudere edities aan het terugkijken ben. De ene poging vind ik beter dan de andere, maar die trend valt me wel heel erg op.
Dit jaar is het niet anders met een lievig duet dat vrolijk klinkt. Hier word ik inderdaad blij van. Gewoon een heel positief liedje dat ik ook veel gedraaid heb de afgelopen weken, misschien wel om mezelf ook wat op te beuren. En die clip zien is ergens ook wel wat bitterzoet, zo voor die lege zaal. Ik had Denemarken wel een soortgelijk resultaat zien halen als vorig jaar: zo rond de 10e plek ergens.
Top 41:
1. Nederland
2. Litouwen
3. Bulgarije
4. Italië
5. IJsland
6. Roemenië
7. Rusland
8. België
9. Slovenië
10. Denemarken
11. Noorwegen
12. Duitsland
13. Australië
14. Azerbeidzjan
15. Tsjechië
16. Israël
17. Albanië
18. Oekraïne
19. Zweden
20. Malta
21. Spanje
22. Noord-Macedonië
23. Verenigd Koninkrijk
24. Servië
25. Kroatië
26. Polen
27. Ierland
28. San Marino
29. Armenië
30. Griekenland
31. Oostenrijk
32. Cyprus
33. Moldavië
34. Wit-Rusland
35. Estland
36. Frankrijk
Denemarken stuurt vaak vrolijke feelgood nummers. Valt me ook weer op nu ik veel oudere edities aan het terugkijken ben. De ene poging vind ik beter dan de andere, maar die trend valt me wel heel erg op.
Dit jaar is het niet anders met een lievig duet dat vrolijk klinkt. Hier word ik inderdaad blij van. Gewoon een heel positief liedje dat ik ook veel gedraaid heb de afgelopen weken, misschien wel om mezelf ook wat op te beuren. En die clip zien is ergens ook wel wat bitterzoet, zo voor die lege zaal. Ik had Denemarken wel een soortgelijk resultaat zien halen als vorig jaar: zo rond de 10e plek ergens.
Top 41:
1. Nederland
2. Litouwen
3. Bulgarije
4. Italië
5. IJsland
6. Roemenië
7. Rusland
8. België
9. Slovenië
10. Denemarken
11. Noorwegen
12. Duitsland
13. Australië
14. Azerbeidzjan
15. Tsjechië
16. Israël
17. Albanië
18. Oekraïne
19. Zweden
20. Malta
21. Spanje
22. Noord-Macedonië
23. Verenigd Koninkrijk
24. Servië
25. Kroatië
26. Polen
27. Ierland
28. San Marino
29. Armenië
30. Griekenland
31. Oostenrijk
32. Cyprus
33. Moldavië
34. Wit-Rusland
35. Estland
36. Frankrijk
0
geplaatst: 20 april 2020, 00:36 uur
aERodynamIC schreef:
Geef haar eens ongelijk: ze deed het goed in polls en op 1 bij de bookmakers, die er toch heel wat jaren goed bij zaten (vooruit, het was nog geen mei dus ook daar kon er nog het een en ander schuiven).
Het moet voor haar een bittere pil zijn geweest. Net als voor Jeangu: die vond dat hij het beste van zichzelf liet horen. En dat zal voor nog wel wat artiesten opgaan.
Andere artiesten kunnen er weer hun voordeel uithalen nu ze zien hoe het er voor hen juist niet goed voorstond.
Volgend jaar gaat het daarom toch wel een wat rare editie worden met artiesten die terugkeren en nieuwe artiesten. Ook verwacht ik er eentje zonder al te veel publiek (misschien zelfs geen). Nu kunnen ze zich daar op voorbereiden. Zuur voor ons fans die kaarten hadden en ook zuur voor de stad Rotterdam, want ik verwacht dat grote feesten buiten dan toch ook niet mogelijk zullen zijn. Het gaat een heel stuk eenvoudiger worden.
Qua tv-show kunnen ze er vast wat van maken. Nederland heeft gewoon onwijs veel pech.
(quote)
Precies, voor haar en voor de andere artiesten die bovenaan stonden moet dit echt heel moeilijk zijn nu. Ik had zelf persoonlijk liever gezien dat artiesten/delegaties de optie kregen het nummer te behouden, maar het is nu niet anders... En moet inderdaad ook een bittere pil zijn voor de artiesten (o.a. Jeangu) die echt met hun beste werk ooit dachten te komen. En dat nummer kan dan nooit meer worden ingezet.
Ja, terugkerende artiesten die er nu niet zo goed voorstonden maar wel terug mogen keren, zullen daar wel hun voordeel uit willen/kunnen halen. Het blijft een heel interessante situatie zo ergens. 2021 zal als editie echt wel heel erg verbonden blijven met 2020 zo.
En zonder publiek, daar bereid ik me ook maar op voor. Nog een jaar skippen zullen ze niet doen, en dikke kans dat niet alle landen weer corona-hersteld zullen zijn tegen die tijd. Voordeel is wel dat de organisatie daar nu al vrij vroeg op kan anticiperen, of andere mogelijkheden kan voorbereiden. Inderdaad dan wel zuur voor ons fans die kaarten hebben
Dan moet Nederland maar gewoon nog een keer winnen de komende jaren 
0
geplaatst: 20 april 2020, 09:09 uur
1. Italië
2. IJsland
3. Israël
4. Duitsland
5. Oekraïne
6. Ierland
7. Zweden
8. Albanië
9. Polen
10. Rusland
11. Malta
12. Bulgarije ****
Niet helemaal mijn smaak, maar absoluut een van de kwalitatief betere inzendingen van dit jaar.
13. San Marino
14. Armenië ***
Niet echt een nummer dat goed is blijven hangen na al die tijd, maar als je ‘m hoort is ‘ie dan toch wel weer best wel vet. Het refrein klinkt gewoon erg stoer.
15. Spanje
16. Wit-Rusland
17. België
18. Oostenrijk
19. Nederland
20. Noorwegen
21. Slovenië
22. Kroatië
23. Azerbeidzjan
24. Verenigd Koninkrijk
25. Australië
26. Denmarken ***
Prima nummertje voor in een IKEA-reclame.
27. Noord-Macedonië
28. Roemenië
29. Litouwen
30. Tsjechië
31. Moldavië
32. Servië
33. Griekenland
34. Cyprus
35. Estland
36. Frankrijk
2. IJsland
3. Israël
4. Duitsland
5. Oekraïne
6. Ierland
7. Zweden
8. Albanië
9. Polen
10. Rusland
11. Malta
12. Bulgarije ****
Niet helemaal mijn smaak, maar absoluut een van de kwalitatief betere inzendingen van dit jaar.
13. San Marino
14. Armenië ***
Niet echt een nummer dat goed is blijven hangen na al die tijd, maar als je ‘m hoort is ‘ie dan toch wel weer best wel vet. Het refrein klinkt gewoon erg stoer.
15. Spanje
16. Wit-Rusland
17. België
18. Oostenrijk
19. Nederland
20. Noorwegen
21. Slovenië
22. Kroatië
23. Azerbeidzjan
24. Verenigd Koninkrijk
25. Australië
26. Denmarken ***
Prima nummertje voor in een IKEA-reclame.
27. Noord-Macedonië
28. Roemenië
29. Litouwen
30. Tsjechië
31. Moldavië
32. Servië
33. Griekenland
34. Cyprus
35. Estland
36. Frankrijk
0
geplaatst: 20 april 2020, 17:01 uur
1994:
-En Ierland won gewoon maar weer eens, deze keer waren het Paul Harrington & Charlie McGettigan met Rock 'n' roll kids
-Veel debuterende landen dit jaar: Estland, Litouwen, Hongarije, Polen, Roemenië, Rusland en Slowakije
-Willeke Alberti kreeg slechts 4 punten uit Oostenrijk en werd daardoor met waar is de Zon 23e van de 25 landen
-België was er niet bij.
Hoe heerlijk is dit nummer uit Finland, Erika Vikman (die het dit jaar verloor in de nationale voorronde) doet me hier een beetje aan denken.
-En Ierland won gewoon maar weer eens, deze keer waren het Paul Harrington & Charlie McGettigan met Rock 'n' roll kids
-Veel debuterende landen dit jaar: Estland, Litouwen, Hongarije, Polen, Roemenië, Rusland en Slowakije
-Willeke Alberti kreeg slechts 4 punten uit Oostenrijk en werd daardoor met waar is de Zon 23e van de 25 landen
-België was er niet bij.
Hoe heerlijk is dit nummer uit Finland, Erika Vikman (die het dit jaar verloor in de nationale voorronde) doet me hier een beetje aan denken.
0
geplaatst: 20 april 2020, 17:08 uur
37. Finland: Aksel Kankaanranta - Looking Back
Arme Aksel. Heel Europa was er zeker van dat Erika Vikman zou winnen voor Finland. Kat in het bakkie (of moet ik zeggen 'beer in het bakkie').
En toen werd ze tweede en Aksel mocht naar Rotterdam met een ietwat saaie popnummer. Niet weer een rustig nummer verzuchtte Europa vervolgens en queen Erika 'was robbed'.
Erika was natuurlijk te fout voor woorden, maar dit jaar hadden we zoiets toch wel nodig. Niet te veel, want die jaren willen we niet meer terug, maar even iets geks had leuk geweest.
Aksel had niet veel klaargemaakt denk ik. Het nummer is te kleurloos en de man zelf... tja.... echt nul komma nul uitstraling. Als ik straks de cd in huis heb maakt dat niet uit, maar op het festival zelf gelden meer regels om ver te komen.
Toch is het verder geen beroerd nummer en kan ik er prima naar luisteren. Hij heeft genoeg bagger over zich heen gekregen, dus een klein beetje gunfactor is er wel.
Top 41
1. IJsland
2. Slovenië
3. Nederland
4. Italië
5. Litouwen
6. Azerbeidzjan
7. Bulgarije
8. Israël
9. Australië
10. Roemenië
11. België
12. Denemarken
13. Duitsland
14. Noorwegen
15. Rusland
16. Polen
17. Oekraïne
18. Malta
19. Finland
20. Armenië
21. Zweden
22. Kroatië
23. San Marino
24. Cyprus
25. Spanje
26. Verenigd Koninkrijk
27. Oostenrijk
28. Albanië
29. Tsjechië
30. Servië
31. Griekenland
32. Moldavië
33. Noord-Macedonië
34. Estland
35. Ierland
36. Wit-Rusland
37. Frankrijk
Arme Aksel. Heel Europa was er zeker van dat Erika Vikman zou winnen voor Finland. Kat in het bakkie (of moet ik zeggen 'beer in het bakkie').
En toen werd ze tweede en Aksel mocht naar Rotterdam met een ietwat saaie popnummer. Niet weer een rustig nummer verzuchtte Europa vervolgens en queen Erika 'was robbed'.
Erika was natuurlijk te fout voor woorden, maar dit jaar hadden we zoiets toch wel nodig. Niet te veel, want die jaren willen we niet meer terug, maar even iets geks had leuk geweest.
Aksel had niet veel klaargemaakt denk ik. Het nummer is te kleurloos en de man zelf... tja.... echt nul komma nul uitstraling. Als ik straks de cd in huis heb maakt dat niet uit, maar op het festival zelf gelden meer regels om ver te komen.
Toch is het verder geen beroerd nummer en kan ik er prima naar luisteren. Hij heeft genoeg bagger over zich heen gekregen, dus een klein beetje gunfactor is er wel.
Top 41
1. IJsland
2. Slovenië
3. Nederland
4. Italië
5. Litouwen
6. Azerbeidzjan
7. Bulgarije
8. Israël
9. Australië
10. Roemenië
11. België
12. Denemarken
13. Duitsland
14. Noorwegen
15. Rusland
16. Polen
17. Oekraïne
18. Malta
19. Finland
20. Armenië
21. Zweden
22. Kroatië
23. San Marino
24. Cyprus
25. Spanje
26. Verenigd Koninkrijk
27. Oostenrijk
28. Albanië
29. Tsjechië
30. Servië
31. Griekenland
32. Moldavië
33. Noord-Macedonië
34. Estland
35. Ierland
36. Wit-Rusland
37. Frankrijk
1
geplaatst: 20 april 2020, 19:06 uur
1994:
Hongarije: Friderika - Kinek mondjam el vétkeimet
Een echt vergeten pareltje deze allereerste Hongaarse inzending. Nooit komt deze eens voorbij in toplijstjes of favorieten, maar ik vind het echt een van de mooiste debuten ooit.
Hongarije: Friderika - Kinek mondjam el vétkeimet
Een echt vergeten pareltje deze allereerste Hongaarse inzending. Nooit komt deze eens voorbij in toplijstjes of favorieten, maar ik vind het echt een van de mooiste debuten ooit.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.