Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 7 april 2020, 14:26 uur
We gaan naar wat de tweede halve finale had moeten zijn.
24. Estland: Uku Suviste - What Love Is
In 1994 was Estland er voor het eerst bij en in 2001 wonnen ze. Er zijn een paar inzendingen geweest die ik wel leuk vond, maar een favoriet land is het nooit geworden. Nooit slecht, maar altijd wat onopvallend of nietszeggen zoals ook dit jaar.
Niks mis met deze inzending, maar het is zo saai en zit vol clichés. En dan houdt het snel op. Iets meer de nek uitsteken zou helpen.
Of we Uku volgend jaar terug zien valt nog af te wachten. Hij gaat niet automatisch door voor zijn land, maar heeft een plek toegewezen gekregen in de halve finale van het nationale Songfestival. Sneu voor hem natuurlijk. Voor ons? Niet als hij weer met een nummer als dit aan komt zetten.
Top 41:
1. Nederland
2. Litouwen
3. Slovenië
4. Azerbeidzjan
5. Israël
6. Australië
7. Italië
8. Roemenië
9. België
10. Duitsland
11. Noorwegen
12. Rusland
13. Oekraïne
14. Malta
15. Zweden
16. Kroatië
17. Cyprus
18. Spanje
19. Verenigd Koninkrijk
20. Noord-Macedonië
21. Estland
22. Ierland
23. Wit-Rusland
24. Frankrijk
In 1994 was Estland er voor het eerst bij en in 2001 wonnen ze. Er zijn een paar inzendingen geweest die ik wel leuk vond, maar een favoriet land is het nooit geworden. Nooit slecht, maar altijd wat onopvallend of nietszeggen zoals ook dit jaar.
Niks mis met deze inzending, maar het is zo saai en zit vol clichés. En dan houdt het snel op. Iets meer de nek uitsteken zou helpen.
Of we Uku volgend jaar terug zien valt nog af te wachten. Hij gaat niet automatisch door voor zijn land, maar heeft een plek toegewezen gekregen in de halve finale van het nationale Songfestival. Sneu voor hem natuurlijk. Voor ons? Niet als hij weer met een nummer als dit aan komt zetten.
Top 41:
1. Nederland
2. Litouwen
3. Slovenië
4. Azerbeidzjan
5. Israël
6. Australië
7. Italië
8. Roemenië
9. België
10. Duitsland
11. Noorwegen
12. Rusland
13. Oekraïne
14. Malta
15. Zweden
16. Kroatië
17. Cyprus
18. Spanje
19. Verenigd Koninkrijk
20. Noord-Macedonië
21. Estland
22. Ierland
23. Wit-Rusland
24. Frankrijk
0
geplaatst: 8 april 2020, 10:17 uur
Ik maak even een inhaalslag!
21. Noorwegen: Ulrikke - Attention
Dit soort powerballads zijn vaak een beetje hit-or-miss voor mij. Vaak toch wat te gladjes allemaal, waardoor het niet weet te raken. Dat doet Attention bij mij ook niet, maar toch weet het nummer me wel te bekoren en ik denk ook dat dit een kanshebber zou zijn geweest voor een top 10 notering. Ik zag het wel als een jury-favorietje en denk dat het ook bij de televoters goed zou hebben gescoord.
22. Oekraïne: Go_A - Solovey
Al vanaf de nationale finale heb ik een beetje een dubbel gevoel bij Solovey. Ik vind het muzikaal zeker een interessant nummer, maar de schelle stem van de zangeres vind ik maar amper aan te horen en daardoor heb ik het nummer ook nog niet zo heel veel geluisterd.
In de line-up valt het nummer zeker op en ik denk ook zeker wel dat het de finale had gehaald, maar meer dan een plek in de middenmoot had ik niet voorspeld; daarvoor toch wat te ontoegankelijk voor het brede publiek.
23. Roemenië: Roxen - Alcohol You
Roemenië had dit jaar een voorronde met vijf liedjes, waarbij de zangeres al vast stond. Roxen had van tevoren al duidelijk haar voorkeur voor Alcohol You uitgesproken en niet al te verrassend leek ze bij dit nummer ook een stuk meer haar best te doen dan bij de andere vier. Alcohol You won inderdaad en deed het gelijk goed bij de bookmakers en fanpolls. Ik denk ook zeker dat dit nummer hoge ogen had gegooid en had er zeker mee kunnen leven als het had gewonnen.
Ik vind de Estste voorronde - Eesti Laul - elk jaar altijd wel een van de leukste om te volgen; zit vaak veel diversiteit aan liedjes tussen. Dit jaar vond ik de editie echter wat slapjes, en niet al te verrassend is daar dan ook een wat slappe winnaar uit komen rollen.
Vervelend om naar te luisteren is het verder niet, maar toch skip ik What Love Is vaak door op de 2020 playlist en uit mezelf opzetten zou ik het ook niet doen. aERodynamIC zegt het eigenlijk perfect in dat het van de clichés aan elkaar hangt. Nu vind ik dat niet altijd erg, maar in dit nummer vind ik het nogal drakerig. Dan maar hopen dat Uku volgend jaar met een wat beter nummer komt, want de gunfactor heeft hij nu natuurlijk wel.
Top 41:
1. Nederland
2. Litouwen
3. Italië
4. Roemenië
5. Rusland
6. België
7. Slovenië
8. Noorwegen
9. Duitsland
10. Australië
11. Azerbeidzjan
12. Israël
13. Oekraïne
14. Zweden
15. Malta
16. Spanje
17. Noord-Macedonië
18. Verenigd Koninkrijk
19. Kroatië
20. Ierland
21. Cyprus
22. Wit-Rusland
23. Estland
24. Frankrijk
21. Noorwegen: Ulrikke - Attention
Dit soort powerballads zijn vaak een beetje hit-or-miss voor mij. Vaak toch wat te gladjes allemaal, waardoor het niet weet te raken. Dat doet Attention bij mij ook niet, maar toch weet het nummer me wel te bekoren en ik denk ook dat dit een kanshebber zou zijn geweest voor een top 10 notering. Ik zag het wel als een jury-favorietje en denk dat het ook bij de televoters goed zou hebben gescoord.
22. Oekraïne: Go_A - Solovey
Al vanaf de nationale finale heb ik een beetje een dubbel gevoel bij Solovey. Ik vind het muzikaal zeker een interessant nummer, maar de schelle stem van de zangeres vind ik maar amper aan te horen en daardoor heb ik het nummer ook nog niet zo heel veel geluisterd.
In de line-up valt het nummer zeker op en ik denk ook zeker wel dat het de finale had gehaald, maar meer dan een plek in de middenmoot had ik niet voorspeld; daarvoor toch wat te ontoegankelijk voor het brede publiek.
23. Roemenië: Roxen - Alcohol You
Roemenië had dit jaar een voorronde met vijf liedjes, waarbij de zangeres al vast stond. Roxen had van tevoren al duidelijk haar voorkeur voor Alcohol You uitgesproken en niet al te verrassend leek ze bij dit nummer ook een stuk meer haar best te doen dan bij de andere vier. Alcohol You won inderdaad en deed het gelijk goed bij de bookmakers en fanpolls. Ik denk ook zeker dat dit nummer hoge ogen had gegooid en had er zeker mee kunnen leven als het had gewonnen.
Ik vind de Estste voorronde - Eesti Laul - elk jaar altijd wel een van de leukste om te volgen; zit vaak veel diversiteit aan liedjes tussen. Dit jaar vond ik de editie echter wat slapjes, en niet al te verrassend is daar dan ook een wat slappe winnaar uit komen rollen.
Vervelend om naar te luisteren is het verder niet, maar toch skip ik What Love Is vaak door op de 2020 playlist en uit mezelf opzetten zou ik het ook niet doen. aERodynamIC zegt het eigenlijk perfect in dat het van de clichés aan elkaar hangt. Nu vind ik dat niet altijd erg, maar in dit nummer vind ik het nogal drakerig. Dan maar hopen dat Uku volgend jaar met een wat beter nummer komt, want de gunfactor heeft hij nu natuurlijk wel.
Top 41:
1. Nederland
2. Litouwen
3. Italië
4. Roemenië
5. Rusland
6. België
7. Slovenië
8. Noorwegen
9. Duitsland
10. Australië
11. Azerbeidzjan
12. Israël
13. Oekraïne
14. Zweden
15. Malta
16. Spanje
17. Noord-Macedonië
18. Verenigd Koninkrijk
19. Kroatië
20. Ierland
21. Cyprus
22. Wit-Rusland
23. Estland
24. Frankrijk
0
geplaatst: 8 april 2020, 13:46 uur
1982:
-Duitsland won voor de eerste keer: Nicole met Ein bißchen Frieden
-Nederland werd 16e van de 18 (Bill van Dijk met Jij en Ik)
-België werd 4e (Stella met Si tu aimes ma musique)
Niet bekend meer, maar ik vond deze Deense bijdrage van Brixx wel leuk, ze werden er 17e mee.
-Duitsland won voor de eerste keer: Nicole met Ein bißchen Frieden
-Nederland werd 16e van de 18 (Bill van Dijk met Jij en Ik)
-België werd 4e (Stella met Si tu aimes ma musique)
Niet bekend meer, maar ik vond deze Deense bijdrage van Brixx wel leuk, ze werden er 17e mee.
0
geplaatst: 8 april 2020, 13:52 uur
25. Griekenland: Stefania - SUPERG!RL
Het zal niemand ontgaan zijn dat Stefania voor een Nederlandse tint zorgt. Geboren en getogen in Utrecht en daarmee toch wel een beetje nationale trots. Volgend jaar mag ze weer, dus dat weten we dan alvast.
Ik hoop dan wel met een beter nummer, want dit doet me niet veel. Het is mij te cliché en zelfs wat dreinerig af en toe. Ik weet ook niet hoe dit uit zou gaan pakken op het podium: kan ze dit aan? In elk geval was het een soort thuiswedstrijd voor haar, dat dan weer wel. Sympathy-votes uit Nederlands hadden er vast bij gezeten.
Top 41:
1. Nederland
2. Litouwen
3. Slovenië
4. Azerbeidzjan
5. Israël
6. Australië
7. Italië
8. Roemenië
9. België
10. Duitsland
11. Noorwegen
12. Rusland
13. Oekraïne
14. Malta
15. Zweden
16. Kroatië
17. Cyprus
18. Spanje
19. Verenigd Koninkrijk
20. Griekenland
21. Noord-Macedonië
22. Estland
23. Ierland
24. Wit-Rusland
25. Frankrijk
Het zal niemand ontgaan zijn dat Stefania voor een Nederlandse tint zorgt. Geboren en getogen in Utrecht en daarmee toch wel een beetje nationale trots. Volgend jaar mag ze weer, dus dat weten we dan alvast.
Ik hoop dan wel met een beter nummer, want dit doet me niet veel. Het is mij te cliché en zelfs wat dreinerig af en toe. Ik weet ook niet hoe dit uit zou gaan pakken op het podium: kan ze dit aan? In elk geval was het een soort thuiswedstrijd voor haar, dat dan weer wel. Sympathy-votes uit Nederlands hadden er vast bij gezeten.
Top 41:
1. Nederland
2. Litouwen
3. Slovenië
4. Azerbeidzjan
5. Israël
6. Australië
7. Italië
8. Roemenië
9. België
10. Duitsland
11. Noorwegen
12. Rusland
13. Oekraïne
14. Malta
15. Zweden
16. Kroatië
17. Cyprus
18. Spanje
19. Verenigd Koninkrijk
20. Griekenland
21. Noord-Macedonië
22. Estland
23. Ierland
24. Wit-Rusland
25. Frankrijk
0
geplaatst: 8 april 2020, 13:52 uur
Laten we hopen dat Rotterdam nog steeds wil volgend jaar:
Schade verplaatsing Songfestival niet gedekt door verzekering - Rijnmond
Schade verplaatsing Songfestival niet gedekt door verzekering - Rijnmond
0
geplaatst: 8 april 2020, 15:49 uur
De jaarlijkse traditie waarin mijn vrouw en ik alle nummers achter elkaar erdoorheen jagen en onze eerste indruk vastleggen, zit er deze keer helaas niet in. Dus ik heb de big 5 en de eerste halve finale er maar even eigenhandig doorheen gejast. Dit is de uitkomst:
1. Italië ****
2. Ierland ****
3. Oekraïne ****
4. Israël ****
5. Azerbeidzjan ****
6. België ***
7. Duitsland ***
8. Zweden ***
9. Malta ***
10. Kroatië ***
11. Nederland ***
12. Spanje ***
13. Slovenië ***
14. Noorwegen ***
15. Australië ***
16. Roemenië ***
17. Litouwen **
18. Cyprus **
19. Wit-Rusland **
20. Noord-Macedonië **
21. Rusland *
22. Verenigd Koninkrijk *
23. Frankrijk *
1. Italië ****
2. Ierland ****
3. Oekraïne ****
4. Israël ****
5. Azerbeidzjan ****
6. België ***
7. Duitsland ***
8. Zweden ***
9. Malta ***
10. Kroatië ***
11. Nederland ***
12. Spanje ***
13. Slovenië ***
14. Noorwegen ***
15. Australië ***
16. Roemenië ***
17. Litouwen **
18. Cyprus **
19. Wit-Rusland **
20. Noord-Macedonië **
21. Rusland *
22. Verenigd Koninkrijk *
23. Frankrijk *
0
geplaatst: 9 april 2020, 14:30 uur
1983:
-Een jaar welke een aantal hits opleverde (de winnaar, Ofra Haza, Carola, Danijel)
-Luxemburg wint (Corinne Hermès met Si la vie est cadeau)
-Bernadette wordt met Sing Me A Song 7e voor Nederland
-België stuurt Pas de Deux met Rendez-Vous en wordt 18e met een spraakmakende inzending
Ik kan kiezen voor mijn favorieten, maar die werden hits, dus dan deze onbekende uit Denemarken (heel fout, ik weet het):
-Een jaar welke een aantal hits opleverde (de winnaar, Ofra Haza, Carola, Danijel)
-Luxemburg wint (Corinne Hermès met Si la vie est cadeau)
-Bernadette wordt met Sing Me A Song 7e voor Nederland
-België stuurt Pas de Deux met Rendez-Vous en wordt 18e met een spraakmakende inzending
Ik kan kiezen voor mijn favorieten, maar die werden hits, dus dan deze onbekende uit Denemarken (heel fout, ik weet het):
0
geplaatst: 9 april 2020, 15:03 uur
26. IJsland: Daði & Gagnamagnið - Think about Things
IJsland stond 4e bij de bookmakers, maar kan zeker tot kanshebber voor de winst genoemd worden. Het nummer werd al een hitje in diverse landen toen het net uitkwam.
Niet heel vreemd: het klinkt fris en slaat aan bij een breed publiek. Ook het alternatieve publiek kon dit wel waarderen (doet denken aan Erlend Øye The Whitest Boy Alive). Tel er dat lullige dansje bij op en die kleding en bingo! Ik denk dat dit best wel eens had kunnen winnen.
Hoe zuur dus voor IJsland, want het had hun eerste overwinning kunnen worden (een tweede plaats is nog steeds hun hoogste notering).
Daði Freyr Pétursson heeft al aangegeven volgend jaar niet mee te willen doen. Overigens zijn ze al eens eerder gestrand in de nationale voorronde. Dit had hun moment moeten zijn en dat gaat niet gebeuren dus hij wil zijn zinnen op andere dingen zetten. Maar wie weet.... niets zo veranderlijk als artiesten.
Ik snap dat de lullige act er echt bij hoort, maar het doet mij niet veel. Het nummer zelf? ja, heerlijk!
Top 41:
1. IJsland
2. Nederland
3. Litouwen
4. Slovenië
5. Azerbeidzjan
6. Israël
7. Australië
8. Italië
9. Roemenië
10. België
11. Duitsland
12. Noorwegen
13. Rusland
14. Oekraïne
15. Malta
16. Zweden
17. Kroatië
18. Cyprus
19. Spanje
20. Verenigd Koninkrijk
21. Griekenland
22. Noord-Macedonië
23. Estland
24. Ierland
25. Wit-Rusland
26. Frankrijk
IJsland stond 4e bij de bookmakers, maar kan zeker tot kanshebber voor de winst genoemd worden. Het nummer werd al een hitje in diverse landen toen het net uitkwam.
Niet heel vreemd: het klinkt fris en slaat aan bij een breed publiek. Ook het alternatieve publiek kon dit wel waarderen (doet denken aan Erlend Øye The Whitest Boy Alive). Tel er dat lullige dansje bij op en die kleding en bingo! Ik denk dat dit best wel eens had kunnen winnen.
Hoe zuur dus voor IJsland, want het had hun eerste overwinning kunnen worden (een tweede plaats is nog steeds hun hoogste notering).
Daði Freyr Pétursson heeft al aangegeven volgend jaar niet mee te willen doen. Overigens zijn ze al eens eerder gestrand in de nationale voorronde. Dit had hun moment moeten zijn en dat gaat niet gebeuren dus hij wil zijn zinnen op andere dingen zetten. Maar wie weet.... niets zo veranderlijk als artiesten.
Ik snap dat de lullige act er echt bij hoort, maar het doet mij niet veel. Het nummer zelf? ja, heerlijk!
Top 41:
1. IJsland
2. Nederland
3. Litouwen
4. Slovenië
5. Azerbeidzjan
6. Israël
7. Australië
8. Italië
9. Roemenië
10. België
11. Duitsland
12. Noorwegen
13. Rusland
14. Oekraïne
15. Malta
16. Zweden
17. Kroatië
18. Cyprus
19. Spanje
20. Verenigd Koninkrijk
21. Griekenland
22. Noord-Macedonië
23. Estland
24. Ierland
25. Wit-Rusland
26. Frankrijk
0
geplaatst: 9 april 2020, 16:41 uur
25. Griekenland: Stefania - SUPERG!RL
Eerder vertegenwoordigde Stefania al Nederland op het Junior Songfestival en dit jaar zou ze haar debuut maken op het festival voor volwassenen. Dat wordt nu nog een jaartje langer wachten, want Stefania is ook al bevestigd als Griekse inzending voor 2021.
Hopelijk komt ze dan wel met een wat beter nummer. SUPERG!RL luistert weliswaar lekker weg, maar het grootste probleem bij dit nummer vind ik de vele herhaling. Na een minuut ben ik er al wel klaar mee en kan ik geen supergirl meer horen. Verder ook een beetje een dunnetjes nummer. Het had de finale wel kunnen halen, maar echt veel potten had het daar niet gebroken denk ik.
Top 41:
1. Nederland
2. Litouwen
3. Italië
4. Roemenië
5. Rusland
6. België
7. Slovenië
8. Noorwegen
9. Duitsland
10. Australië
11. Azerbeidzjan
12. Israël
13. Oekraïne
14. Zweden
15. Malta
16. Spanje
17. Noord-Macedonië
18. Verenigd Koninkrijk
19. Kroatië
20. Ierland
21. Griekenland
22. Cyprus
23. Wit-Rusland
24. Estland
25. Frankrijk
Eerder vertegenwoordigde Stefania al Nederland op het Junior Songfestival en dit jaar zou ze haar debuut maken op het festival voor volwassenen. Dat wordt nu nog een jaartje langer wachten, want Stefania is ook al bevestigd als Griekse inzending voor 2021.
Hopelijk komt ze dan wel met een wat beter nummer. SUPERG!RL luistert weliswaar lekker weg, maar het grootste probleem bij dit nummer vind ik de vele herhaling. Na een minuut ben ik er al wel klaar mee en kan ik geen supergirl meer horen. Verder ook een beetje een dunnetjes nummer. Het had de finale wel kunnen halen, maar echt veel potten had het daar niet gebroken denk ik.
Top 41:
1. Nederland
2. Litouwen
3. Italië
4. Roemenië
5. Rusland
6. België
7. Slovenië
8. Noorwegen
9. Duitsland
10. Australië
11. Azerbeidzjan
12. Israël
13. Oekraïne
14. Zweden
15. Malta
16. Spanje
17. Noord-Macedonië
18. Verenigd Koninkrijk
19. Kroatië
20. Ierland
21. Griekenland
22. Cyprus
23. Wit-Rusland
24. Estland
25. Frankrijk
0
geplaatst: 9 april 2020, 17:03 uur
Ik haak weer even aan bij de jaar-besprekingen!
1983
Finland: Ami Aspelund - Fantasiaa
Een jaar waar flink wat hits uit zijn voortgekomen. Deze inzending van Ami Aspelund (zus van Monica Aspelund die eerder Finland vertegenwoordigde in 1977) is wat minder bekend, maar vind ik ook een van de hoogtepunten van het jaar.
1983
Finland: Ami Aspelund - Fantasiaa
Een jaar waar flink wat hits uit zijn voortgekomen. Deze inzending van Ami Aspelund (zus van Monica Aspelund die eerder Finland vertegenwoordigde in 1977) is wat minder bekend, maar vind ik ook een van de hoogtepunten van het jaar.
0
geplaatst: 9 april 2020, 17:10 uur
26. IJsland: Daði & Gagnamagnið - Think about Things
In het jaar van de opvallende dansjes doet ook IJsland een duit in het zakje en ook weer met een lekker aanstekelijk nummer. IJsland werd gezien als een van de favorieten voor de eindzege. Of dat uiteindelijk zou zijn gebeurd zullen we nooit weten, wat voor het land dat nooit eerder gewonnen heeft inderdaad wel lullig moet voelen.
Ik had het zeker een leuke winnaar gevonden. Weer een wat andere winnaar dan anders, en zelf vind ik het ook echt een leuk liedje. Dan maar hopen dat IJsland in de komende jaren nog een keer met een mogelijke winnaar komt.
Top 41:
1. Nederland
2. Litouwen
3. Italië
4. IJsland
5. Roemenië
6. Rusland
7. België
8. Slovenië
9. Noorwegen
10. Duitsland
11. Australië
12. Azerbeidzjan
13. Israël
14. Oekraïne
15. Zweden
16. Malta
17. Spanje
18. Noord-Macedonië
19. Verenigd Koninkrijk
20. Kroatië
21. Ierland
22. Griekenland
23. Cyprus
24. Wit-Rusland
25. Estland
26. Frankrijk
In het jaar van de opvallende dansjes doet ook IJsland een duit in het zakje en ook weer met een lekker aanstekelijk nummer. IJsland werd gezien als een van de favorieten voor de eindzege. Of dat uiteindelijk zou zijn gebeurd zullen we nooit weten, wat voor het land dat nooit eerder gewonnen heeft inderdaad wel lullig moet voelen.
Ik had het zeker een leuke winnaar gevonden. Weer een wat andere winnaar dan anders, en zelf vind ik het ook echt een leuk liedje. Dan maar hopen dat IJsland in de komende jaren nog een keer met een mogelijke winnaar komt.
Top 41:
1. Nederland
2. Litouwen
3. Italië
4. IJsland
5. Roemenië
6. Rusland
7. België
8. Slovenië
9. Noorwegen
10. Duitsland
11. Australië
12. Azerbeidzjan
13. Israël
14. Oekraïne
15. Zweden
16. Malta
17. Spanje
18. Noord-Macedonië
19. Verenigd Koninkrijk
20. Kroatië
21. Ierland
22. Griekenland
23. Cyprus
24. Wit-Rusland
25. Estland
26. Frankrijk
0
geplaatst: 10 april 2020, 13:48 uur
1984:
-Het jaar van mijn favoriete Songfestival inzending ooit (Italië: I Treni di Tozeur van Alice & Battiato)
-Zweden won: Herreys met Diggi Loo Diggi Ley
-België werd gedeeld 5e (met Italië): Jacques Zegers - Avanti la vie
-Nederland werd gedeeld 13e: Maribelle - Ik Hou van Jou
Noorwegen zorgt dit jaar voor een enorme guilty pleasure:
-Het jaar van mijn favoriete Songfestival inzending ooit (Italië: I Treni di Tozeur van Alice & Battiato)
-Zweden won: Herreys met Diggi Loo Diggi Ley
-België werd gedeeld 5e (met Italië): Jacques Zegers - Avanti la vie
-Nederland werd gedeeld 13e: Maribelle - Ik Hou van Jou
Noorwegen zorgt dit jaar voor een enorme guilty pleasure:
0
geplaatst: 10 april 2020, 13:53 uur
27. Moldavië: Natalia Gordienko - Prison
Dit jaar stuurde Moldavië een vrij hip nummer, maar wederom zo'n saaie, grauwe muis. Zo'n nummer waarvan ik telkens denk 'oh ja, die hebben we ook nog'. Zo eentje waar niks mis mee is, maar waar een mens ook niet wakker van zal liggen. Een gaap, een plas en ga de toastjes maar smeren.
Finale? Ik betwijfel het ernstig. Ik denk niet dat ik Natalia zelf live meegemaakt zou hebben tijdens de generale repetitie waar ik kaarten voor had.
Top 41:
1. IJsland
2. Nederland
3. Litouwen
4. Slovenië
5. Azerbeidzjan
6. Israël
7. Australië
8. Italië
9. Roemenië
10. België
11. Duitsland
12. Noorwegen
13. Rusland
14. Oekraïne
15. Malta
16. Zweden
17. Kroatië
18. Cyprus
19. Spanje
20. Verenigd Koninkrijk
21. Griekenland
22. Moldavië
23. Noord-Macedonië
24. Estland
25. Ierland
26. Wit-Rusland
27. Frankrijk
Dit jaar stuurde Moldavië een vrij hip nummer, maar wederom zo'n saaie, grauwe muis. Zo'n nummer waarvan ik telkens denk 'oh ja, die hebben we ook nog'. Zo eentje waar niks mis mee is, maar waar een mens ook niet wakker van zal liggen. Een gaap, een plas en ga de toastjes maar smeren.
Finale? Ik betwijfel het ernstig. Ik denk niet dat ik Natalia zelf live meegemaakt zou hebben tijdens de generale repetitie waar ik kaarten voor had.
Top 41:
1. IJsland
2. Nederland
3. Litouwen
4. Slovenië
5. Azerbeidzjan
6. Israël
7. Australië
8. Italië
9. Roemenië
10. België
11. Duitsland
12. Noorwegen
13. Rusland
14. Oekraïne
15. Malta
16. Zweden
17. Kroatië
18. Cyprus
19. Spanje
20. Verenigd Koninkrijk
21. Griekenland
22. Moldavië
23. Noord-Macedonië
24. Estland
25. Ierland
26. Wit-Rusland
27. Frankrijk
0
geplaatst: 10 april 2020, 20:55 uur
1984
Denemarken: Hot Eyes - Det' lige det
Ook ik kom uit dit jaar met een guilty pleasure. Het duo Hot Eyes deed in totaal drie keer mee aan het Songfestival, maar deze eerste poging vind ik nog altijd het leukst. Zo'n gezellig vrolijk nummer waar Denemarken vaker mee komt.
Denemarken: Hot Eyes - Det' lige det
Ook ik kom uit dit jaar met een guilty pleasure. Het duo Hot Eyes deed in totaal drie keer mee aan het Songfestival, maar deze eerste poging vind ik nog altijd het leukst. Zo'n gezellig vrolijk nummer waar Denemarken vaker mee komt.
0
geplaatst: 10 april 2020, 21:17 uur
27. Moldavië: Natalia Gordienko - Prison
In 2006 vertegenwoordigde Natalia Gordienko samen met Arsenium al Moldavië met het nummer Loca. Dit jaar zou ze solo zijn gegaan, onder de hoede van Philipp Kirkorov, die eerder al verantwoordelijk was voor een aantal succesvolle bijdrages op het Songfestival.
Of er dit jaar weer een succesje in had gezeten, betwijfel ik sterk. Prison klinkt wat rommelig en klinkt voor mij ook meer als een drie minuten durende opbouw naar iets wat nooit komt. Ik vergeet inderdaad ook heel vaak dat het nummer er inderdaad nog is. Echt zo'n opvullertje.
Top 41:
1. Nederland
2. Litouwen
3. Italië
4. IJsland
5. Roemenië
6. Rusland
7. België
8. Slovenië
9. Noorwegen
10. Duitsland
11. Australië
12. Azerbeidzjan
13. Israël
14. Oekraïne
15. Zweden
16. Malta
17. Spanje
18. Noord-Macedonië
19. Verenigd Koninkrijk
20. Kroatië
21. Ierland
22. Griekenland
23. Cyprus
24. Moldavië
25. Wit-Rusland
26. Estland
27. Frankrijk
In 2006 vertegenwoordigde Natalia Gordienko samen met Arsenium al Moldavië met het nummer Loca. Dit jaar zou ze solo zijn gegaan, onder de hoede van Philipp Kirkorov, die eerder al verantwoordelijk was voor een aantal succesvolle bijdrages op het Songfestival.
Of er dit jaar weer een succesje in had gezeten, betwijfel ik sterk. Prison klinkt wat rommelig en klinkt voor mij ook meer als een drie minuten durende opbouw naar iets wat nooit komt. Ik vergeet inderdaad ook heel vaak dat het nummer er inderdaad nog is. Echt zo'n opvullertje.
Top 41:
1. Nederland
2. Litouwen
3. Italië
4. IJsland
5. Roemenië
6. Rusland
7. België
8. Slovenië
9. Noorwegen
10. Duitsland
11. Australië
12. Azerbeidzjan
13. Israël
14. Oekraïne
15. Zweden
16. Malta
17. Spanje
18. Noord-Macedonië
19. Verenigd Koninkrijk
20. Kroatië
21. Ierland
22. Griekenland
23. Cyprus
24. Moldavië
25. Wit-Rusland
26. Estland
27. Frankrijk
0
geplaatst: 11 april 2020, 19:16 uur
1985:
-Nederland was er voor het eerst niet bij (vanwege dodenherdenking)
-Noorwegen won (Bobbysocks - La Det Swinge)
-België eindigde als laatste op de 19e plaats (Linda Lepomme met Laat me nu gaan)
-Presentsatrice Lill Lindfors stal de show die avond met een jurk die zogenaamd aan het decor bleef hangen
Je zou zeggen dat dit wel een hit had kunnen worden in die tijd, maar het is een wat vergeten nummer. Zou het door dat kapsel komen?
-Nederland was er voor het eerst niet bij (vanwege dodenherdenking)
-Noorwegen won (Bobbysocks - La Det Swinge)
-België eindigde als laatste op de 19e plaats (Linda Lepomme met Laat me nu gaan)
-Presentsatrice Lill Lindfors stal de show die avond met een jurk die zogenaamd aan het decor bleef hangen
Je zou zeggen dat dit wel een hit had kunnen worden in die tijd, maar het is een wat vergeten nummer. Zou het door dat kapsel komen?
0
geplaatst: 11 april 2020, 19:22 uur
28. Oostenrijk: Vincent Bueno - Alive
Oostenrijk: het land met het winnende nummer van Udo Jürgens, het land dat de tweede keer won met een opvallende act en wat Nederland waarschijnlijk de winst koste.
Hetzelfde Oostenrijk dat dit jaar zeker niet zou gaan winnen met alweer zo'n grijze muis waar je je geen buil aan valt, maar wat ook echt helemaal niet bij mij blijft hangen.
Volgend jaar mag hij het nog eens proberen. Ik hoop met een beter nummer dan dit niemendalletje.
Top 41:
1. IJsland
2. Nederland
3. Litouwen
4. Slovenië
5. Azerbeidzjan
6. Israël
7. Australië
8. Italië
9. Roemenië
10. België
11. Duitsland
12. Noorwegen
13. Rusland
14. Oekraïne
15. Malta
16. Zweden
17. Kroatië
18. Cyprus
19. Spanje
20. Verenigd Koninkrijk
21. Oostenrijk
22. Griekenland
23. Moldavië
24. Noord-Macedonië
25. Estland
26. Ierland
27. Wit-Rusland
28. Frankrijk
Oostenrijk: het land met het winnende nummer van Udo Jürgens, het land dat de tweede keer won met een opvallende act en wat Nederland waarschijnlijk de winst koste.
Hetzelfde Oostenrijk dat dit jaar zeker niet zou gaan winnen met alweer zo'n grijze muis waar je je geen buil aan valt, maar wat ook echt helemaal niet bij mij blijft hangen.
Volgend jaar mag hij het nog eens proberen. Ik hoop met een beter nummer dan dit niemendalletje.
Top 41:
1. IJsland
2. Nederland
3. Litouwen
4. Slovenië
5. Azerbeidzjan
6. Israël
7. Australië
8. Italië
9. Roemenië
10. België
11. Duitsland
12. Noorwegen
13. Rusland
14. Oekraïne
15. Malta
16. Zweden
17. Kroatië
18. Cyprus
19. Spanje
20. Verenigd Koninkrijk
21. Oostenrijk
22. Griekenland
23. Moldavië
24. Noord-Macedonië
25. Estland
26. Ierland
27. Wit-Rusland
28. Frankrijk
0
geplaatst: 12 april 2020, 15:44 uur
1986:
-België won voor de eerste en voorlopig tevens laatste keer: Sandra Kim met J'aime la Vie
-Sandra was 13 jaar, maar dat hielden ze toen even geheim
-Nederland werd 13e: Frizzle Sizzle met Alles Heeft een Ritme
-IJsland was er voor het eerst bij
Mijn persoonlijke nummer 1 van 1986, Elpida deed al eerder mee in 1979 voor Griekenland en werd toen 8e, met dit nummer werd ze laatste helaas, Maar voor mij de winnaar
-België won voor de eerste en voorlopig tevens laatste keer: Sandra Kim met J'aime la Vie
-Sandra was 13 jaar, maar dat hielden ze toen even geheim
-Nederland werd 13e: Frizzle Sizzle met Alles Heeft een Ritme
-IJsland was er voor het eerst bij
Mijn persoonlijke nummer 1 van 1986, Elpida deed al eerder mee in 1979 voor Griekenland en werd toen 8e, met dit nummer werd ze laatste helaas, Maar voor mij de winnaar

0
geplaatst: 12 april 2020, 15:58 uur
29. Polen: Alicja - Empires
Ik geef het toe: ik vond dit helemaal niks toen Empires naar voren werd geschoven als vertegenwoordiger van Polen. Ik vond het een waardeloze uitvoering en niet goed gezongen. Maar de studioversie is me beter en beter gaan bevallen.
Ik heb geen idee hoe ze het er in Rotterdam vanaf gebracht zou hebben en of het dan kans had gemaakt de finale te halen, maar zo als studioversie (en die draai ik bijna alleen maar) vin dik het zo vervelend nog niet.
Top 41:
1. IJsland
2. Slovenië
3. Nederland
4. Litouwen
5. Azerbeidzjan
6. Israël
7. Australië
8. Italië
9. Roemenië
10. België
11. Duitsland
12. Noorwegen
13. Rusland
14. Polen
15. Oekraïne
16. Malta
17. Zweden
18. Kroatië
19. Cyprus
20. Spanje
21. Verenigd Koninkrijk
22. Oostenrijk
23. Griekenland
24. Moldavië
25. Noord-Macedonië
26. Estland
27. Ierland
28. Wit-Rusland
29. Frankrijk
Ik geef het toe: ik vond dit helemaal niks toen Empires naar voren werd geschoven als vertegenwoordiger van Polen. Ik vond het een waardeloze uitvoering en niet goed gezongen. Maar de studioversie is me beter en beter gaan bevallen.
Ik heb geen idee hoe ze het er in Rotterdam vanaf gebracht zou hebben en of het dan kans had gemaakt de finale te halen, maar zo als studioversie (en die draai ik bijna alleen maar) vin dik het zo vervelend nog niet.
Top 41:
1. IJsland
2. Slovenië
3. Nederland
4. Litouwen
5. Azerbeidzjan
6. Israël
7. Australië
8. Italië
9. Roemenië
10. België
11. Duitsland
12. Noorwegen
13. Rusland
14. Polen
15. Oekraïne
16. Malta
17. Zweden
18. Kroatië
19. Cyprus
20. Spanje
21. Verenigd Koninkrijk
22. Oostenrijk
23. Griekenland
24. Moldavië
25. Noord-Macedonië
26. Estland
27. Ierland
28. Wit-Rusland
29. Frankrijk
0
geplaatst: 13 april 2020, 11:02 uur
Na een weekendje shufflen is Rusland (die aanvankelijk onderaan bungelde) me toch wel een stuk beter gaan bevallen, moet ik zeggen. Voor Azerbeidzjan geldt dan weer het omgekeerde: daar waar ik eerst nog wel om het nummer kon lachen, ging het me de derde keer behoorlijk de keel uithangen. Italië blijft bovenaan staan - wat een hemeltergend mooi refrein! -, maar op de voet gevolgd door IJsland.
1. Italië
2. IJsland *****
Ja, dit is wel een heel erg lekker nummertje hoor! Hip deuntje, fijne baslijntjes, coole jaren ’80-synthesizers. Maar vooral: die heerlijk gedesinteresseerd klinkende zang die perfect wordt aangevuld met een fris achtergrondkoortje. Van mij had IJsland gerust mogen winnen dit jaar.
3. Israël
4. Ierland
5. Duitsland
6. Oekraïne
7. Zweden
8. België
9. Rusland
10. Malta
11. Kroatië
12. Spanje
13. Polen ***
Echt helemaal pakken doet het me nog niet, maar je hoort wel de potentie in het refrein.
14. Oostenrijk ***
Dat ik onmogelijk kan beoordelen of dit nummer al eens voorbij geshuffled is de afgelopen dagen, zal wel weer genoeg zeggen. Toch luistert dit niemendalletje wel heel leuk weg. Ik kan er niet boos om worden in elk geval.
15. Nederland
16. Slovenië
17. Noorwegen
18. Azerbeidzjan
19. Verenigd Koninkrijk
20. Australië
21. Moldavië **
Met ‘Priezàààn’ hebben we zo’n lekker typische, kitscherige Eurovisieballad te pakken. In dat genre zeker geen hoogvlieger, maar er valt tenminste wel mee te lachen.
22. Griekenland **
‘Dunnetjes’ is een heel adequate omschrijving van dit nummer. Ik mis eigenlijk op vrijwel elk vlak iets wat dit nummer interessant zou kunnen maken.
23. Roemenië
24. Litouwen
25. Cyprus
26. Wit-Rusland
27. Noord-Macedonië
28. Estland *
Een nummer dat prima past tussen alle andere meuk die direct na de eerste luisterbeurt mijn geheugen uit zijn gerold.
29. Frankrijk
1. Italië
2. IJsland *****
Ja, dit is wel een heel erg lekker nummertje hoor! Hip deuntje, fijne baslijntjes, coole jaren ’80-synthesizers. Maar vooral: die heerlijk gedesinteresseerd klinkende zang die perfect wordt aangevuld met een fris achtergrondkoortje. Van mij had IJsland gerust mogen winnen dit jaar.
3. Israël
4. Ierland
5. Duitsland
6. Oekraïne
7. Zweden
8. België
9. Rusland
10. Malta
11. Kroatië
12. Spanje
13. Polen ***
Echt helemaal pakken doet het me nog niet, maar je hoort wel de potentie in het refrein.
14. Oostenrijk ***
Dat ik onmogelijk kan beoordelen of dit nummer al eens voorbij geshuffled is de afgelopen dagen, zal wel weer genoeg zeggen. Toch luistert dit niemendalletje wel heel leuk weg. Ik kan er niet boos om worden in elk geval.
15. Nederland
16. Slovenië
17. Noorwegen
18. Azerbeidzjan
19. Verenigd Koninkrijk
20. Australië
21. Moldavië **
Met ‘Priezàààn’ hebben we zo’n lekker typische, kitscherige Eurovisieballad te pakken. In dat genre zeker geen hoogvlieger, maar er valt tenminste wel mee te lachen.
22. Griekenland **
‘Dunnetjes’ is een heel adequate omschrijving van dit nummer. Ik mis eigenlijk op vrijwel elk vlak iets wat dit nummer interessant zou kunnen maken.
23. Roemenië
24. Litouwen
25. Cyprus
26. Wit-Rusland
27. Noord-Macedonië
28. Estland *
Een nummer dat prima past tussen alle andere meuk die direct na de eerste luisterbeurt mijn geheugen uit zijn gerold.
29. Frankrijk
0
geplaatst: 13 april 2020, 11:53 uur
1987:
-Een unieke winst voor Ierland: Johnny Logan won voor de tweede keer, iets wat nooit eerder was voorgekomen (en tot nu toe ook niet meer is gebeurd en we weten dat er nog een soort derde keer aankomt)
-Nederland gedeeld vijfde: Marcha deed het goed met Rechtop in de Wind
-België werd 11e dankzij Soldiers of Love van Liliane Saint-Pierre
Guilty pleasure uit Israel: Datner & Kushnir, te erg voor woorden eigenlijk en de toenmalige minister van cultuur zei dat hij zou opstappen als dit nummer gestuurd werd. Het werd 8e, en de minister bleef gewoon zitten
-Een unieke winst voor Ierland: Johnny Logan won voor de tweede keer, iets wat nooit eerder was voorgekomen (en tot nu toe ook niet meer is gebeurd en we weten dat er nog een soort derde keer aankomt)
-Nederland gedeeld vijfde: Marcha deed het goed met Rechtop in de Wind
-België werd 11e dankzij Soldiers of Love van Liliane Saint-Pierre
Guilty pleasure uit Israel: Datner & Kushnir, te erg voor woorden eigenlijk en de toenmalige minister van cultuur zei dat hij zou opstappen als dit nummer gestuurd werd. Het werd 8e, en de minister bleef gewoon zitten

0
geplaatst: 13 april 2020, 12:03 uur
30. San Marino: Senhit - Freaky!
San Marino.... ik weet het niet zo goed met dit soort dwergenstaatjes, net zoiets als Monaco. Leuk dat ze erbij zijn hoor, maar verder... op het Songfestival nu niet bepaald goed scorende landen.
Pas sinds 2008 doet San Marino mee en de keuze is reuze, maar niet heus. Senit deed in 2011 mee en verdr hadden we heel veel Valentina Monetta en twee keer Serhat. Dat artiesten vaker meedoen is niet bijzonder, maar wel in zo'n kort tijdsbestek.
Dit jaar komt Senhit met een luchtige discostamper en eigenlijk is dit de eerste bijdrage uit San Marino die ik wel leuk vind. Nee, het is niks bijzonders en het staat niet in mijn top, maar het bungelt ook niet onderaan zoals voorgaande jaren. Eén van de betere niemendalletjes dit jaar. Als het aan de bookmakers lag eindigde Senhit ergens onderin. Zelf denk ik ook dat een finaleplaats niet makkelijk zou zijn geweest.
Top 41:
1. IJsland
2. Slovenië
3. Nederland
4. Italië
5. Litouwen
6. Azerbeidzjan
7. Israël
8. Australië
9. Roemenië
10. België
11. Duitsland
12. Noorwegen
13. Rusland
14. Polen
15. Oekraïne
16. Malta
17. Zweden
18. Kroatië
19. San Marino
20. Cyprus
21. Spanje
22. Verenigd Koninkrijk
23. Oostenrijk
24. Griekenland
25. Moldavië
26. Noord-Macedonië
27. Estland
28. Ierland
29. Wit-Rusland
30. Frankrijk
San Marino.... ik weet het niet zo goed met dit soort dwergenstaatjes, net zoiets als Monaco. Leuk dat ze erbij zijn hoor, maar verder... op het Songfestival nu niet bepaald goed scorende landen.
Pas sinds 2008 doet San Marino mee en de keuze is reuze, maar niet heus. Senit deed in 2011 mee en verdr hadden we heel veel Valentina Monetta en twee keer Serhat. Dat artiesten vaker meedoen is niet bijzonder, maar wel in zo'n kort tijdsbestek.
Dit jaar komt Senhit met een luchtige discostamper en eigenlijk is dit de eerste bijdrage uit San Marino die ik wel leuk vind. Nee, het is niks bijzonders en het staat niet in mijn top, maar het bungelt ook niet onderaan zoals voorgaande jaren. Eén van de betere niemendalletjes dit jaar. Als het aan de bookmakers lag eindigde Senhit ergens onderin. Zelf denk ik ook dat een finaleplaats niet makkelijk zou zijn geweest.
Top 41:
1. IJsland
2. Slovenië
3. Nederland
4. Italië
5. Litouwen
6. Azerbeidzjan
7. Israël
8. Australië
9. Roemenië
10. België
11. Duitsland
12. Noorwegen
13. Rusland
14. Polen
15. Oekraïne
16. Malta
17. Zweden
18. Kroatië
19. San Marino
20. Cyprus
21. Spanje
22. Verenigd Koninkrijk
23. Oostenrijk
24. Griekenland
25. Moldavië
26. Noord-Macedonië
27. Estland
28. Ierland
29. Wit-Rusland
30. Frankrijk
0
geplaatst: 14 april 2020, 09:03 uur
1. Italië
2. IJsland
3. Israël
4. Ierland
5. Duitsland
6. Oekraïne
7. Zweden
8. België
9. Rusland
10. Spanje
11. Malta
12. Kroatië
13. Polen
14. San Marino ***
Zo cult als Serhat is het niet, maar dit is best een lekker disconummertje inderdaad.
15. Oostenrijk
16. Nederland
17. Slovenië
18. Noorwegen
19. Azerbeidzjan
20. Verenigd Koninkrijk
21. Australië
22. Moldavië
23. Griekenland
24. Roemenië
25. Litouwen
26. Cyprus
27. Wit-Rusland
28. Noord-Macedonië
29. Estland
30. Frankrijk
2. IJsland
3. Israël
4. Ierland
5. Duitsland
6. Oekraïne
7. Zweden
8. België
9. Rusland
10. Spanje
11. Malta
12. Kroatië
13. Polen
14. San Marino ***
Zo cult als Serhat is het niet, maar dit is best een lekker disconummertje inderdaad.
15. Oostenrijk
16. Nederland
17. Slovenië
18. Noorwegen
19. Azerbeidzjan
20. Verenigd Koninkrijk
21. Australië
22. Moldavië
23. Griekenland
24. Roemenië
25. Litouwen
26. Cyprus
27. Wit-Rusland
28. Noord-Macedonië
29. Estland
30. Frankrijk
0
geplaatst: 14 april 2020, 12:59 uur
28. Oostenrijk: Vincent Bueno – Alive
Mijn voorgangers zeiden het al; een niemendalletje. Waarvan ik al vrij snel vergeet dat het nog meedoet en dan bij een recap zoiets hebt van ‘oh ja die hebben we ook nog’.
Vincent keert volgend jaar weer terug, hopelijk dan volgend jaar wel wat meer oempf dat ook boven het maaiveld uit kan steken. Want hier was hij niet ver mee gekomen denk ik.
29. Polen: Alicja – Empires
Ik vond de Poolse voorronde wel leuk om te kijken dit jaar. Niet omdat het zo goed in elkaar zat, met eerst allemaal rondes met covers, etc. maar zo op de zondagmiddag was het heerlijk om te volgen. Alicja was al van tevoren de gedoodverfde favoriet, en won dus uiteindelijk ook gewoon. Met het dreamteam dat ook verantwoordelijk was voor de opeenvolgende winsten op het Junior Songfestival.
De live uitvoering vond ik nogal schreeuwerig en het nummer zelf een beetje een standaard powerballad zoals we die vaker horen. Niks mis mee, maar warm of koud word ik er ook niet van. De studioversie vind ik fijner om naar te luisteren, maar het blijft wel weer een soort grijze muis voor me.
30. San Marino: Senhit – Freaky
Geheel in Sammarinese stijl was het land dit jaar ook weer gekomen met een oud-gediende. Senhit deed in 2011 mee met Stand By, een niksig nummer dat zelfs veel festivalfans zich echt niet meer kunnen herinneren nu.
Dit nummer is daar zeker een verbetering op. Nog steeds word ik er niet heel wild van (veel te herhalend ook), maar voor San Marino niet heel onaardig.
Top 41:
1. Nederland
2. Litouwen
3. Italië
4. IJsland
5. Roemenië
6. Rusland
7. België
8. Slovenië
9. Noorwegen
10. Duitsland
11. Australië
12. Azerbeidzjan
13. Israël
14. Oekraïne
15. Zweden
16. Malta
17. Spanje
18. Noord-Macedonië
19. Verenigd Koninkrijk
20. Kroatië
21. Polen
22. Ierland
23. San Marino
24. Griekenland
25. Oostenrijk
26. Cyprus
27. Moldavië
28. Wit-Rusland
29. Estland
30. Frankrijk
Mijn voorgangers zeiden het al; een niemendalletje. Waarvan ik al vrij snel vergeet dat het nog meedoet en dan bij een recap zoiets hebt van ‘oh ja die hebben we ook nog’.
Vincent keert volgend jaar weer terug, hopelijk dan volgend jaar wel wat meer oempf dat ook boven het maaiveld uit kan steken. Want hier was hij niet ver mee gekomen denk ik.
29. Polen: Alicja – Empires
Ik vond de Poolse voorronde wel leuk om te kijken dit jaar. Niet omdat het zo goed in elkaar zat, met eerst allemaal rondes met covers, etc. maar zo op de zondagmiddag was het heerlijk om te volgen. Alicja was al van tevoren de gedoodverfde favoriet, en won dus uiteindelijk ook gewoon. Met het dreamteam dat ook verantwoordelijk was voor de opeenvolgende winsten op het Junior Songfestival.
De live uitvoering vond ik nogal schreeuwerig en het nummer zelf een beetje een standaard powerballad zoals we die vaker horen. Niks mis mee, maar warm of koud word ik er ook niet van. De studioversie vind ik fijner om naar te luisteren, maar het blijft wel weer een soort grijze muis voor me.
30. San Marino: Senhit – Freaky
Geheel in Sammarinese stijl was het land dit jaar ook weer gekomen met een oud-gediende. Senhit deed in 2011 mee met Stand By, een niksig nummer dat zelfs veel festivalfans zich echt niet meer kunnen herinneren nu.
Dit nummer is daar zeker een verbetering op. Nog steeds word ik er niet heel wild van (veel te herhalend ook), maar voor San Marino niet heel onaardig.
Top 41:
1. Nederland
2. Litouwen
3. Italië
4. IJsland
5. Roemenië
6. Rusland
7. België
8. Slovenië
9. Noorwegen
10. Duitsland
11. Australië
12. Azerbeidzjan
13. Israël
14. Oekraïne
15. Zweden
16. Malta
17. Spanje
18. Noord-Macedonië
19. Verenigd Koninkrijk
20. Kroatië
21. Polen
22. Ierland
23. San Marino
24. Griekenland
25. Oostenrijk
26. Cyprus
27. Moldavië
28. Wit-Rusland
29. Estland
30. Frankrijk
0
geplaatst: 14 april 2020, 13:59 uur
Het concert van Salvador Sobral waar ik heen zou gaan, is verplaatst naar 3 december. Hopelijk kan het dan wel gewoon doorgaan. 

0
geplaatst: 14 april 2020, 14:39 uur
Aoibhin schreef:
Het concert van Salvador Sobral waar ik heen zou gaan, is verplaatst naar 3 december. Hopelijk kan het dan wel gewoon doorgaan.
Al een tijd geleden bekend toch?!
Ik betwijfel onderhand of die concerten allemaal wel doorgaan (ik heb er eentje in oktober, november en nu dus december... maar of het doorgaat.....)
0
geplaatst: 14 april 2020, 14:55 uur
aERodynamIC schreef:
Ik betwijfel onderhand of die concerten allemaal wel doorgaan (ik heb er eentje in oktober, november en nu dus december... maar of het doorgaat.....)
(quote)
Ik kreeg nu pas een mail erover. Maar misschien was er eerder ook al wel een die ik gemist heb.
En ja, december lijkt ver weg, maar is gezien de pandemie eigenlijk misschien wel nog te dichtbij. Ik durf er dan ook niet helemaal naar uit te kijken dat het écht doorgaat, al hoop ik het wel.
0
geplaatst: 14 april 2020, 16:54 uur
1988:
-Zwitserland won: ene Céline Dion met Ne Partez Pa Sans Moi
-Gerard Joling bracht het voor Nederland tot een 9e plaats met Shangri La
-België werd gedeeld 18e: Reynaert met Laissez briller le soleil
Mijn favoriet van dit jaar komt uit Duitsland: moeder en dochter achter de piano. Enorm klef natuurlijk en ze werden 14e met deze Ralph Siegel compositie. Denk dat nog maar weinig mensen zich deze kunnen herinneren.
-Zwitserland won: ene Céline Dion met Ne Partez Pa Sans Moi
-Gerard Joling bracht het voor Nederland tot een 9e plaats met Shangri La
-België werd gedeeld 18e: Reynaert met Laissez briller le soleil
Mijn favoriet van dit jaar komt uit Duitsland: moeder en dochter achter de piano. Enorm klef natuurlijk en ze werden 14e met deze Ralph Siegel compositie. Denk dat nog maar weinig mensen zich deze kunnen herinneren.
0
geplaatst: 14 april 2020, 17:02 uur
31. Servië: Hurricane - Hasta la Vista
Wat is een Songfestival zonder stoeipoezen? Servië levert ze dit jaar. Wil wapperen met de haren kan helpen (remember Fuego?!).
Dit is een en al cliché natuurlijk, stop wat halfnaakte kerels in je clip wat weer leuk is voor de homogemeenschap (en de dames die daar in geïnteresseerd zijn) en scoren maar.
dus het v
Maar zou dit gescoord hebben? Ik weet het niet. Het is het jaar met veel slowsongs dus het valt op. daarbij is het een nummer dat heel snel in je hoofd gaat zitten (in tegenstelling tot al die nietszeggende grijze muizen dit jaar). Ik denk dat we niet verbaasd hadden moeten kijken als dit door zou gaan naar de finale, om daar verder niet veel meer klaar te spelen.
Erg origineel is de titel Hasta la Vista overigens niet: in 2003 kwam Oekraïne er al mee en in 2008 Wit- Rusland.
Top 41:
1. IJsland
2. Slovenië
3. Nederland
4. Italië
5. Litouwen
6. Azerbeidzjan
7. Israël
8. Australië
9. Roemenië
10. België
11. Duitsland
12. Noorwegen
13. Rusland
14. Polen
15. Oekraïne
16. Malta
17. Zweden
18. Kroatië
19. San Marino
20. Cyprus
21. Spanje
22. Verenigd Koninkrijk
23. Oostenrijk
24. Servië
25. Griekenland
26. Moldavië
27. Noord-Macedonië
28. Estland
29. Ierland
30. Wit-Rusland
31. Frankrijk
Wat is een Songfestival zonder stoeipoezen? Servië levert ze dit jaar. Wil wapperen met de haren kan helpen (remember Fuego?!).
Dit is een en al cliché natuurlijk, stop wat halfnaakte kerels in je clip wat weer leuk is voor de homogemeenschap (en de dames die daar in geïnteresseerd zijn) en scoren maar.
dus het v
Maar zou dit gescoord hebben? Ik weet het niet. Het is het jaar met veel slowsongs dus het valt op. daarbij is het een nummer dat heel snel in je hoofd gaat zitten (in tegenstelling tot al die nietszeggende grijze muizen dit jaar). Ik denk dat we niet verbaasd hadden moeten kijken als dit door zou gaan naar de finale, om daar verder niet veel meer klaar te spelen.
Erg origineel is de titel Hasta la Vista overigens niet: in 2003 kwam Oekraïne er al mee en in 2008 Wit- Rusland.
Top 41:
1. IJsland
2. Slovenië
3. Nederland
4. Italië
5. Litouwen
6. Azerbeidzjan
7. Israël
8. Australië
9. Roemenië
10. België
11. Duitsland
12. Noorwegen
13. Rusland
14. Polen
15. Oekraïne
16. Malta
17. Zweden
18. Kroatië
19. San Marino
20. Cyprus
21. Spanje
22. Verenigd Koninkrijk
23. Oostenrijk
24. Servië
25. Griekenland
26. Moldavië
27. Noord-Macedonië
28. Estland
29. Ierland
30. Wit-Rusland
31. Frankrijk
0
geplaatst: 14 april 2020, 17:06 uur
Er is een leuk initiatief genomen door allerlei fansites: Eurostream.
Uitleg via de site:
Eurostream 2020 - eurostream2020.com
Overigens zie ik Rotterdam 2021 er ook niet echt van komen in de vorm zoals we het kennen (en dat gevoel had ik al voor dit bericht vandaag):
Eerste concerten en festivals pas weer eind 2021? - .: Maxazine :.
Uitleg via de site:
Eurostream 2020 - eurostream2020.com
Overigens zie ik Rotterdam 2021 er ook niet echt van komen in de vorm zoals we het kennen (en dat gevoel had ik al voor dit bericht vandaag):
Eerste concerten en festivals pas weer eind 2021? - .: Maxazine :.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.