Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 23 oktober 2020, 18:23 uur
Daði Freyr mag uitkomen voor IJsland in 2021. Hiermee voldoet het land aan zijn wens rechtstreeks gekozen te worden (hij had geen zin in opnieuw voorrondes).
Denk wel terecht gezien het succes dat hij had dit jaar en het feit dat IJsland misschien had kunnen winnen.
Denk wel terecht gezien het succes dat hij had dit jaar en het feit dat IJsland misschien had kunnen winnen.
0
geplaatst: 24 oktober 2020, 12:32 uur
Leuk, dat gun ik Daði wel! Dat levert hem nog niet direct Songfestivalwinst op natuurlijk, maar de eerste stap is alvast gezet. 

0
Onweerwolf
geplaatst: 24 oktober 2020, 13:51 uur
aERodynamIC schreef:
Voorbode voor wat we kunnen verwachten in mei 2021?
13 countries will ‘Move the World’ at Junior Eurovision 2020 - Eurovision Song Contest
Minder landen en gefilmd in studio's in eigen landen. Ik zou dat toch wel een drama vinden eerlijk gezegd.
Voorbode voor wat we kunnen verwachten in mei 2021?
13 countries will ‘Move the World’ at Junior Eurovision 2020 - Eurovision Song Contest
Minder landen en gefilmd in studio's in eigen landen. Ik zou dat toch wel een drama vinden eerlijk gezegd.
Ik ben juist blij dat het JESC wel doet wat het ESC ook gewoon had moeten doen.
Het veruit overgrote deel van de fans kijkt naar het ESC op televisie vanaf de bank met eventueel een scorekaartje in de hand en had het niets uitgemaakt of er nou wel of geen publiek bij zou zijn en waar precies wordt opgetreden. Natuurlijk is het minder leuk dan gewoon maar dat was nog altijd stukken beter geweest dan het volledig afblazen wat ze nu hebben gedaan.
0
geplaatst: 24 oktober 2020, 14:59 uur
stoepkrijt schreef:
Leuk, dat gun ik Daði wel! Dat levert hem nog niet direct Songfestivalwinst op natuurlijk, maar de eerste stap is alvast gezet.
Natuurlijk niet en het is ook de vraag of hij echt gewonnen zou hebben. Wel is het zo dat hij vooraf al een hitje scoorde en dat zijn cluboptreden in Nederland al uitverkocht was. Dat zegt toch wel iets uiteraard.
Afwachten waar hij nu mee komt en of dat mensen het nog steeds leuk vinden.
0
geplaatst: 24 oktober 2020, 15:06 uur
Onweerwolf schreef:
Het veruit overgrote deel van de fans kijkt naar het ESC op televisie vanaf de bank met eventueel een scorekaartje in de hand en had het niets uitgemaakt of er nou wel of geen publiek bij zou zijn en waar precies wordt opgetreden. Natuurlijk is het minder leuk dan gewoon maar dat was nog altijd stukken beter geweest dan het volledig afblazen wat ze nu hebben gedaan.
Dat konden ze sowieso nooit voor elkaar krijgen.
Sorry dat ik dat wel een ramp vind. In 'de stad waar ik altijd bivakkeer' had ik graag de sfeer willen proeven, en dan ook nog eens kaarten hebben voor de generale repetitie....... Ik zie dat nu zeer zeker allemaal in duigen vallen en na zolang wachten op winst en het geluk hebben dat het in Rotterdam plaatsvindt is dat zuur.
Ik had dat graag meegemaakt allemaal, dat het anderen zoals jou niet boeit zal best (had ik ook minder gedaan was het in een ander land, of zelfs een stad als Maastricht dat voor mij te ver weg ligt om daar een hele week sfeer te kunnen meemaken), maar feit is dat het toen niet te organiseren viel op zo'n korte termijn.
Sowieso zou ik het al heel wat minder leuk vinden als straks alles uit eigen studio's in diverse landen komt, dat haalt toch echt de hele sfeer weg voor mij (en dan heeft Rotterdam als stad er al niet eens meer mee te maken).
Maar goed: ik heb me er al bij neergelegd dat dit niet goed gaat komen. Optie A lijkt me niet aan de orde, optie B al heel lastig, dus het kan alleen nog C of D worden. En daarmee gaat het een niet echt leuke editie worden, zeker ook omdat sommige artiesten terugkeren en sommige weer niet (je gaat toch vergelijken met wat ze eerst hadden). Een beetje chaotisch en rommelig allemaal.
Maar ja, op dit moment is sowieso alles anders dan anders.
0
geplaatst: 9 november 2020, 13:56 uur
De Belgische inzending krijgt een 'nieuwe' zangeres: Zangeres Geike Arnaert keert terug bij band Hooverphonic | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
0
geplaatst: 9 november 2020, 17:46 uur
2
geplaatst: 14 november 2020, 12:26 uur
Poek schreef:
De Belgische inzending krijgt een 'nieuwe' zangeres: Zangeres Geike Arnaert keert terug bij band Hooverphonic | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Hooverphonic vervangt Luka door Geike - YouTube

0
geplaatst: 20 november 2020, 18:36 uur
Het eerste nummer dat misschien wel eens te horen is op het Songfestival komt van Victoria uit Bulgarije.
Ik vond Tears getting Sober al sterk, en dit zeer mag er zeer zeker ook zijn. Dit nummer is een 'potential song for Eurovision 2021' aldus het bijschrift. Ze zal het dan wel moeten inkorten.
Ik vond Tears getting Sober al sterk, en dit zeer mag er zeer zeker ook zijn. Dit nummer is een 'potential song for Eurovision 2021' aldus het bijschrift. Ze zal het dan wel moeten inkorten.
0
geplaatst: 23 december 2020, 23:54 uur
En we zijn van start gegaan voor Rotterdam 2021. Albanië heeft traditiegetrouw als eerste gekozen.
Een typisch nummer uit Albanië weer, ook een nummer dat wel zal stranden in de halve finale denk ik.
Een typisch nummer uit Albanië weer, ook een nummer dat wel zal stranden in de halve finale denk ik.
0
geplaatst: 24 december 2020, 11:10 uur
aERodynamIC schreef:
Zeg dat maar niet te hard, want de laatste jaren heeft Albanië toch al regelmatig de finale weten te halen met hun typisch Albanese inzendingen. Een typisch nummer uit Albanië weer, ook een nummer dat wel zal stranden in de halve finale denk ik.

Net als de afgelopen jaren vind ik het in eerste instantie best een aardig nummer, maar het zal ook ongetwijfeld weer een groeier worden. Hopelijk met een indrukwekkende live-versie als apotheose.
0
geplaatst: 9 januari 2021, 21:47 uur
In de UK zijn er behoorlijk wat oproepen op Steps (die blijkbaar nog bestaan) te sturen. Gelukkig zijn er ook mensen die een groep mid-veertigers die meer dan 20 jaar geleden op hun hoogtepunt waren juist geen goed idee vinden om ze uit het dal te halen.
Albanie is weleens spannender geweest, maar niet onaardig. Maar dit zal vast nog wel opgeleukt worden, met een iets uitgesproker productie.
Albanie is weleens spannender geweest, maar niet onaardig. Maar dit zal vast nog wel opgeleukt worden, met een iets uitgesproker productie.
0
geplaatst: 11 januari 2021, 17:27 uur
Keiino staat rechtstreeks in de finale van de Noorse voorselectie.
Geen garantie op succes natuurlijk. Veel deelnemers die opnieuw deelnemen doen het vaak niet zo goed bij een vervolg. Ben benieuwd.
Geen garantie op succes natuurlijk. Veel deelnemers die opnieuw deelnemen doen het vaak niet zo goed bij een vervolg. Ben benieuwd.
0
geplaatst: 15 januari 2021, 14:18 uur
Ik vind hem erg leuk, misschien toch iets te snel na die grote verrassing van toen en een beetje in dezelfde lijn, maar wat mij betreft doet ie niet onder voor hun grote succes.
Zou wel een stunt zijn als ze uitgerekend in Nederland alsnog echt winnen.
Overigens zie ik mijn kaarten wel richting prullenbak verdwijnen en kan Rotterdam naar zijn investeringen fluiten. Feesten en veel bezoekers uit het buitenland zie ik niet gebeuren. Ik denk dat er zelfs een aantal landen alleen als ingezonden filmpje te zien zijn.
Eerlijk gezegd vind ik daar toch echt geen hol aan (even los van het feit hoe erg ik het vind dat uitgerekend Rotterdam zo'n pech heeft). Ondanks de optimistische woorden van Sietse Bakker ben ik dat zelf totaal niet.
Overigens zie ik mijn kaarten wel richting prullenbak verdwijnen en kan Rotterdam naar zijn investeringen fluiten. Feesten en veel bezoekers uit het buitenland zie ik niet gebeuren. Ik denk dat er zelfs een aantal landen alleen als ingezonden filmpje te zien zijn.
Eerlijk gezegd vind ik daar toch echt geen hol aan (even los van het feit hoe erg ik het vind dat uitgerekend Rotterdam zo'n pech heeft). Ondanks de optimistische woorden van Sietse Bakker ben ik dat zelf totaal niet.
0
geplaatst: 15 januari 2021, 14:27 uur
aERodynamIC schreef:
Ik vind hem erg leuk, misschien toch iets te snel na die grote verrassing van toen en een beetje in dezelfde lijn, maar wat mij betreft doet ie niet onder voor hun grote succes.
Ja eens, ik vind het een heel fijn nummer. Ik vraag me alleen af of zo'n zelfde soort nummer niet wat te snel komt. De line-up van Noorwegen ziet er ook best sterk uit, maar Keiino heeft veel fans.
Qua organisatie ga ik momenteel uit van scenario C. Als je nu ook hoort dat de lockdown waarschijnlijk tot eind maart verlengd gaat worden en de Britse variant die op veel plaatsen opduikt, dan lijkt me mei echt te kort dag voor een editie met publiek. Gelukkig heeft de organisatie nu genoeg tijd om een goed alternatief vanuit de verschillende landen op te zetten.
Zelf baal ik er ook erg van hoor. Ik had kaarten voor alledrie de shows, waaronder semi 1 live. Het is te hopen dat Nederland over een paar jaar nog een keer wint. Het Songfestival live kunnen meemaken is toch wel een grote droom.
0
geplaatst: 15 januari 2021, 14:42 uur
Is er ook een scenario waarin het tot het najaar uitgesteld wordt? Of moet het per se in mei?
0
geplaatst: 15 januari 2021, 14:45 uur
Poek schreef:
Is er ook een scenario waarin het tot het najaar uitgesteld wordt? Of moet het per se in mei?
Het wordt sowieso mei
Alles is erop ingesteld dat er dan sowieso een festival komt met een nieuwe winnaar.
0
geplaatst: 15 januari 2021, 16:55 uur
Poek schreef:
https://postimg.cc/njCzxhVB
Songfestival in mei: 'Snap dat een vol Ahoy nu moeilijk voor te stellen is' | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
0
Onweerwolf
geplaatst: 15 januari 2021, 16:55 uur
Als ze nu een digitale show doen dan hadden ze dat vorig jaar ook wel kunnen doen.
0
geplaatst: 15 januari 2021, 16:56 uur
Onweerwolf schreef:
Als ze nu een digitale show doen dan hadden ze dat vorig jaar ook wel kunnen doen.
Daar hadden ze de tijd niet meer voor en het was allemaal heel onzeker. Nu hebben ze deze vier scenarios een jaar kunnen voorbereiden.
Nu zijn er ook scherpe regels voor filmpjes die ingestuurd moeten worden.
Daarbij moest ook Rotterdam nog beslissen wat ze zouden gaan doen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 15 januari 2021, 16:59 uur
aERodynamIC schreef:
Daar hadden ze de tijd niet meer voor en het was allemaal heel onzeker. Nu hebben ze deze vier scenarios een jaar kunnen voorbereiden.
(quote)
Ik zou niet weten waarom ze daar geen tijd voor hadden. Als ze tijd hebben om een gewoon festival te organiseren dan hebben ze ook de tijd een digitaal festival te organiseren. Zo moeilijk kan dat niet zijn. Stuk of 40 livestreams en klaar ben je. De techniek is er zelfs al want de stemmen worden ook al jaren zo doorgegeven.
0
geplaatst: 15 januari 2021, 17:04 uur
Tja, ze hadden alle videoclips kunnen uitzenden en dat laten beoordelen. Ook gezellig.
Het ging er ook om dat niet iedereen dan gelijke kansen zou hebben: denk dat de Zweden iets gelikter voor de dag zouden komen dan een Albanië.
En je gaat duidelijk voorbij aan de laatste opmerking. Dat Rotterdam jou niet boeit zal wel, maar de organisatie neemt dat toch echt wel mee.
Hoe dan ook: als het straks allemaal d.m.v. ingezonden filmpjes gaat vind ik het beduidend minder leuk (los van het feit dat ik wilde feesten in Rotterdam en kaarten heb). Iedereen in dezelfde zaal en daardoor echt gelijkwaardig vind ik juist de charme van het festival.
Videoclips beoordelen doe ik wel op deze site
Het ging er ook om dat niet iedereen dan gelijke kansen zou hebben: denk dat de Zweden iets gelikter voor de dag zouden komen dan een Albanië.
En je gaat duidelijk voorbij aan de laatste opmerking. Dat Rotterdam jou niet boeit zal wel, maar de organisatie neemt dat toch echt wel mee.
Hoe dan ook: als het straks allemaal d.m.v. ingezonden filmpjes gaat vind ik het beduidend minder leuk (los van het feit dat ik wilde feesten in Rotterdam en kaarten heb). Iedereen in dezelfde zaal en daardoor echt gelijkwaardig vind ik juist de charme van het festival.
Videoclips beoordelen doe ik wel op deze site

0
geplaatst: 15 januari 2021, 17:13 uur
Aoibhin schreef:
Het is te hopen dat Nederland over een paar jaar nog een keer wint. Het Songfestival live kunnen meemaken is toch wel een grote droom.
Het is te hopen dat Nederland over een paar jaar nog een keer wint. Het Songfestival live kunnen meemaken is toch wel een grote droom.
Misschien over 44 jaar weer (ik hoop dat rollators dan toegestaan worden)

0
Onweerwolf
geplaatst: 15 januari 2021, 17:14 uur
aERodynamIC schreef:
Tja, ze hadden alle videoclips kunnen uitzenden en dat laten beoordelen. Ook gezellig.
Dat zegt toch niemand?
Ja? Jij denkt dat iedereen in Albanië nog in een aftands hutje woont zonder elektriciteit?
Dat is dus een kwestie van niet willen en niet een kwestie van niet kunnen. Vandaar dus ook mijn stelling: als het dit jaar een optie was dan was het dat vorig jaar ook.
Ja, maar dat is wat mij betreft nog altijd een stuk leuker dan helemaal geen festival zoals in 2020.
1
geplaatst: 15 januari 2021, 17:17 uur
aERodynamIC schreef:
(quote)
Dan duw ik je wel!
Of ik ga het in ieder geval proberen. Tegen die tijd ben ik ook aardig op leeftijd 
0
geplaatst: 16 januari 2021, 13:07 uur
Vanavond staan er twee voorrondes op de planning! Zowel Noorwegen als Litouwen hebben hun eerste semi-finale.
Melodi Grand Prix (Noorwegen) 19:50:
1. Stina Talling - Elevate
2. Jorn - Fate Bloody Faith
3. Blåsemafian - Let Loose
4. Beady Belle - Playing With Fire
Pabandom is naujo! (Litouwen) 20:00:
Aistė Brokenleg – “Home”
Aldegunda – “Sit Down”
Be U – “Love Yourself”
Black Spikes with Indre Launikonyte – “Don’t Tell Me”
Donata Virbilaitė – “The Way I Am”
Martyna Jezepčikaitė – “F ** k You Very Much”
Milita Daikerytė – “Shadows”
Voldemars Petersonas – “I Never Fall For You Again”
Thomukas – “Wish”
Titas ir Benas – “No”
Two Some – “I Love My Bear”
Van de Litouwse nummers heb ik nog niet heel veel geluisterd. In Noorwegen kijk ik vooral uit naar Jorn.
Melodi Grand Prix (Noorwegen) 19:50:
1. Stina Talling - Elevate
2. Jorn - Fate Bloody Faith
3. Blåsemafian - Let Loose
4. Beady Belle - Playing With Fire
Pabandom is naujo! (Litouwen) 20:00:
Aistė Brokenleg – “Home”
Aldegunda – “Sit Down”
Be U – “Love Yourself”
Black Spikes with Indre Launikonyte – “Don’t Tell Me”
Donata Virbilaitė – “The Way I Am”
Martyna Jezepčikaitė – “F ** k You Very Much”
Milita Daikerytė – “Shadows”
Voldemars Petersonas – “I Never Fall For You Again”
Thomukas – “Wish”
Titas ir Benas – “No”
Two Some – “I Love My Bear”
Van de Litouwse nummers heb ik nog niet heel veel geluisterd. In Noorwegen kijk ik vooral uit naar Jorn.
0
geplaatst: 16 januari 2021, 23:51 uur
Toch wel redelijk teleurgesteld. Het nummer leunt teveel op de dance beats en het voelt een beetje rommelig en te groots aan. Bij Spirit in the Sky vervulde het gezang van die kale een instrumentele rol die mooi aansluit bij het refrein. Hier heb ik dat idee niet. Misschien went het over tijd en dit zal zeker de finale halen, maar het zal mijn stem niet krijgen.
0
geplaatst: 17 januari 2021, 14:10 uur
Gisteren in Noorwegen heeft de groep Blåsemafian feat. Hazel zich met het nummer Let Loose geplaatst voor de nationale finale:
En twee van de al direct geplaatste finalisten - Keiino en TIX - brachten ook een live optreden:
In Litouwen hebben vijf acts zich geplaatst voor de nationale finale. Veel zat er niet bij; enkel de winnaar van de semi vind ik nog wel wat hebben (al verwacht ik van The Roop nog wel wat beters):
En twee van de al direct geplaatste finalisten - Keiino en TIX - brachten ook een live optreden:
In Litouwen hebben vijf acts zich geplaatst voor de nationale finale. Veel zat er niet bij; enkel de winnaar van de semi vind ik nog wel wat hebben (al verwacht ik van The Roop nog wel wat beters):
0
geplaatst: 17 januari 2021, 14:27 uur
Ik snap niet waarom het bij KEiiNO allemaal zo donker moet. Past helemaal niet bij zo'n nummer toch?!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.