Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 17 januari 2021, 14:32 uur
aERodynamIC schreef:
Ik snap niet waarom het bij KEiiNO allemaal zo donker moet. Past helemaal niet bij zo'n nummer toch?!
Ik snap niet waarom het bij KEiiNO allemaal zo donker moet. Past helemaal niet bij zo'n nummer toch?!
Eens en dat is ook mijn voornaamste kritiek op het optreden; verder klinkt het gewoon prima. Er mag wel wat meer vrolijkheid en kleur vanaf stralen. Naar het schijnt waren dit al wel de stagings voor de finale (lijkt me anders ook niet dat die TIX 'zomaar' zo'n hele show erbij heeft gehaald
), dus ik hoop dat KEiiNo nog wel wat verandert hieraan.
0
geplaatst: 17 januari 2021, 14:52 uur
Ik vind het nieuwe nummer van KEiiNO een ge-wel-dig nummer!!!!! Dus ik hoop dat ze weer namens Noorwegen mee mogen doen
0
geplaatst: 19 januari 2021, 14:45 uur
Heel verrassend is het natuurlijk niet:
Edsilia Rombley: 'Songfestival gaat niet door in originele vorm' | RTL Nieuws - rtlnieuws.nl
Edsilia Rombley: 'Songfestival gaat niet door in originele vorm' | RTL Nieuws - rtlnieuws.nl
0
geplaatst: 22 januari 2021, 11:28 uur
Zou The Roop de voorronde winnen in Litouwen en dan weer kans maken in Rotterdam?
Ik vind dit wederom erg sterk, misschien zelfs wel sterker dan het nummer van 2020, maar die viel misschien net wat makkelijker op.
Mocht KEiiNO het ook halen dan gaat mijn voorkeur hier naar uit.
Ik vind dit wederom erg sterk, misschien zelfs wel sterker dan het nummer van 2020, maar die viel misschien net wat makkelijker op.
Mocht KEiiNO het ook halen dan gaat mijn voorkeur hier naar uit.
0
geplaatst: 22 januari 2021, 22:13 uur
Oh nee joh!!! Het nieuwe nummer van KEiiNO is veeeeeeeeeel sterker!!!!
0
geplaatst: 22 januari 2021, 22:39 uur
Emile93 schreef:
Neuh. Die vind ik, hoe leuk ook, iets goedkoper (gaat ongetwijfeld mijn guilty pleasure worden).
0
Martial
geplaatst: 23 januari 2021, 11:18 uur
Na alle typische songfestival standaard deuntjes die we al voorbij horen komen is het nu tijd voor Blind Channel met Dark Side die op 20 februari in de Finse finale staan.
Wat een heerlijkheid en ik zou zeggen put your middlefingers up
en u raad het al wat mij betreft mag dit naar de finale.
Hier is Linkin Park 2.0
Aksel zien we trouwens ook terugkeren in de finale met wederom een ballad.
Teflon Brothers x Pandora met I Love You kan trouwens ook wel eens hoge ogen gaan gooien.
Wat een heerlijkheid en ik zou zeggen put your middlefingers up
en u raad het al wat mij betreft mag dit naar de finale.Hier is Linkin Park 2.0
Aksel zien we trouwens ook terugkeren in de finale met wederom een ballad.
Teflon Brothers x Pandora met I Love You kan trouwens ook wel eens hoge ogen gaan gooien.
0
geplaatst: 23 januari 2021, 12:13 uur
Martial schreef:
Na alle typische songfestival standaard deuntjes die we al voorbij horen komen is het nu tijd voor Blind Channel met Dark Side die op 20 februari in de Finse finale staan.
Mwoah, niet echt uniek meer voor het festival toch? We hebben dit soort rockers al veel vaker gezien en gehoord. Zelden dat ze wisten te scoren (op Lordi na dan).
0
Martial
geplaatst: 23 januari 2021, 12:29 uur
Voor de afwisseling is dit wel lekker toch 
Wat is dan wel uniek voor het Songfestival vraag ik me af, het zijn al jaren zetten van herhaling oftewel het Songfestival staat ook wel stil in z'n vooruitgang vind ik zelf.

Wat is dan wel uniek voor het Songfestival vraag ik me af, het zijn al jaren zetten van herhaling oftewel het Songfestival staat ook wel stil in z'n vooruitgang vind ik zelf.
0
geplaatst: 23 januari 2021, 16:58 uur
Vind ik niet. Het laatste decennium was het meest gevarieerde uit de hele geschiedenis en bijna alles kon en mocht ook. En heel veel is ook gedaan. Er was nooit zoveel variatie en ontwikkeling als in het laatste decennium.
Blind Channel kan me niet bekoren. Qua rock uit de jaren '10 ga ik dan veel liever voor Turkije 2010 of Hongarije 2018.
Blind Channel kan me niet bekoren. Qua rock uit de jaren '10 ga ik dan veel liever voor Turkije 2010 of Hongarije 2018.
0
Onweerwolf
geplaatst: 23 januari 2021, 17:07 uur
Het is wel vrij gênant voor een land als Finland met een enorme metaltraditie, waar ook echt interessante bands gewoon mainstream aandacht en waardering krijgen, om met zo'n zeikerig mallcore bandje te komen.
0
geplaatst: 23 januari 2021, 17:17 uur
Vind trouwens zowel KEiiNO als The Roop op het eerste gehoor echt minder dan hun vorige nummers. Vooral KEiiNO, The Roop is best lekker maar ik hoor er niet zo'n favoriet in als vorig jaar.
De vorige KEiiNO had bij mij ook wel tijd nodig en vond ik tijdens de finale een stuk leuker dan bij het vooraf luisteren.
De vorige KEiiNO had bij mij ook wel tijd nodig en vond ik tijdens de finale een stuk leuker dan bij het vooraf luisteren.
0
geplaatst: 25 januari 2021, 22:15 uur
De tweede inzending is bekend en komt uit Israël. Feker Libi vond ik erg leuk. Deze vind ik een slagje minder.
En daarmee begon ik gewoon aan mijn lijst
1. Israël
2. Albanië
En daarmee begon ik gewoon aan mijn lijst

1. Israël
2. Albanië
1
geplaatst: 26 januari 2021, 14:06 uur
Ik vind Set Me Free ook veel minder dan Feker Libi, maar wel de leukste van de drie liedjes waar gisteren om werd gestreden. Eden schijnt er zelf dan weer niet zo heel blij mee te zijn.
Laat ik dan ook maar beginnen aan mijn lijstje. Tot nu toe nog niet veel verschillen
1. Israël
2. Albanië
Laat ik dan ook maar beginnen aan mijn lijstje. Tot nu toe nog niet veel verschillen

1. Israël
2. Albanië
0
geplaatst: 27 januari 2021, 23:29 uur
Los van of het meer of minder kans maakt, wel maf: ga je vorig jaar voor een nummer dat probeert alle kanten van Eden Alene uit te lichten, wordt er nu voor een lied gekozen dat vrij rechtlijnig is, en de veelzijdigheid hoogstens in bepaalde muziekaccenten laat terugkomen (die strijkers, Amhaarse stukje), bij Feker Libi was heel de liedstructuur daarvan doordrongen - denk bv aan dat onverwachte up-tempo slotstuk. Vond het nummer van vorig jaar meer een nummer dat alleen door Eden Alene gezongen had kunnen worden, dit nummer had ook wel door een andere zangeres gezongen kunnen worden imo/veer je minder van op.
0
geplaatst: 27 januari 2021, 23:45 uur
Ik vrees dat dit sowieso wel vaker zal gaan spelen. De fans (de gemiddelde kijker niet) gaan vergelijken. Waar het festival in Rotterdam al gemankeerd is door alle toestanden is het dus ook op dit vlak een apart jaar.
0
geplaatst: 30 januari 2021, 08:59 uur
Aoibhin schreef:
Ik besef ineens dat ik daar pas aan begon als de besprekingsronde plaatsvindt wanneer alle nummers bekend zijn.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik er dit jaar allemaal niet zo'n zin in heb. Ik ga het ongetwijfeld weer doen, maar met gemengde gevoelens.
0
geplaatst: 30 januari 2021, 10:22 uur
Oh wat zonde dat je er niet zo'n zin in hebt! Ik geniet altijd van de besprekingen van de nummers!
Ik merk zelf dat ik juist enorm toe leef naar het songfestival, al zal het raar voelen dat het in een aangepaste vorm zal zijn, in mijn eigen stad zonder festiviteiten en waarschijnlijk zonder publiek. Het is inderdaad wel erg dubbel. Maar het is in elk geval fijn dat het sowieso doorgaat dit jaar.
Ik merk zelf dat ik juist enorm toe leef naar het songfestival, al zal het raar voelen dat het in een aangepaste vorm zal zijn, in mijn eigen stad zonder festiviteiten en waarschijnlijk zonder publiek. Het is inderdaad wel erg dubbel. Maar het is in elk geval fijn dat het sowieso doorgaat dit jaar.
0
geplaatst: 30 januari 2021, 11:09 uur
Emile93 schreef:
in mijn eigen stad zonder festiviteiten en waarschijnlijk zonder publiek.
in mijn eigen stad zonder festiviteiten en waarschijnlijk zonder publiek.
Ik heb met dit feit dan blijkbaar meer moeite dan jij

Heb jij ook kaarten?
Daarbij vind ik het gewoon niet leuk om het straks te moeten doen met vooraf opgenomen filmpjes. Ook dat achtergrondzang nu op band mag staan juich ik niet toe. Dat gaat natuurlijk een blijvertje zijn.
Maar misschien is het ook gewoon de algehele malaise van deze pandemie. Ik heb nergens meer zin in merk ik. Een winterdip heb ik altijd al wel, en nu is die gewoon net even wat erger. Dus wie weet als de zon weer gaat schijnen dat de zin ook weer terugkomt.
1
geplaatst: 30 januari 2021, 13:01 uur
Het is gewoon zo jammer dat het festival eindelijk in Nederland plaats vind, maar dat het de uitstraling en allure mist door het hele corona gebeuren. Van mij mag het gerust naar later verschoven worden. Hier hoort gewoon een groot publiek en gemeenschappelijke verbondenheid bij. Die soberheid past er gewoon niet bij, en staat haaks op de kracht van het Eurovisie Songfestival.
1
geplaatst: 30 januari 2021, 13:05 uur
deric raven schreef:
Van mij mag het gerust naar later verschoven worden. Hier hoort gewoon een groot publiek en gemeenschappelijke verbondenheid bij. Die soberheid past er gewoon niet bij, en staat haaks op de kracht van het Eurovisie Songfestival.
Van mij mag het gerust naar later verschoven worden. Hier hoort gewoon een groot publiek en gemeenschappelijke verbondenheid bij. Die soberheid past er gewoon niet bij, en staat haaks op de kracht van het Eurovisie Songfestival.
Ik heb dat ook. De Olympische Spelen en het EK voetbal gaan ook misschien niet door. Ik kan nog wel een jaar zonder Songfestival (zeg ik als groot fan die sinds 1980 elk jaar trouw volgt). Liever nog even wachten dan nu een grote clipshow uit een leeg Ahoy. Maar daar is niet iedereen het mee eens

(Gaat ook op voor de spelen en EK wat mij betreft: dan nog maar even niet, terwijl ik daar ook naar uitkijk).
0
geplaatst: 30 januari 2021, 13:10 uur
Een Elfstedentocht moet je ook op ijs rijden, en niet zwemmend. Het Eurovisie Songfestival is zo'n groot gebeuren, en Nederland verdient het niet om de boeken in te gaan als tussenpaus. Het leeft hier behoorlijk, en wij zijn echt wel een geschikt land om dit goed te organiseren, dan maar nog een jaar wachten.
0
geplaatst: 30 januari 2021, 13:11 uur
Of toch maar onze hoop vestigen op de SpiroNose (blaastest) ?! 

0
geplaatst: 30 januari 2021, 13:17 uur
Het risico op besmetting blijft gewoon te groot aERodynamIC. Ook al zou het hier prima geregeld zijn, het blijft een internationaal gebeuren. Nu is het door het verloop van corona niet mogelijk om alle liefhebbers naar Nederland te halen, of het moeten bejaarde gepensioneerde zorgmedewerkers zijn. Het zou toch verschrikkelijk zijn als we hierdoor weer terug bij af zijn, inclusief alle nare gevolgen. Zelf geniet ik elk jaar van de Nijmeegse Zomerfeesten, maar dat is gewoon ook niet haalbaar; dezelfde gebondenheid en soortgelijke sfeer die om het Eurovisie Songfestival heen hangt.
1
geplaatst: 30 januari 2021, 13:26 uur
Maar goed: het gaat sowieso door. De kans is groot dat we een show zien bestaande uit clips, hier en daar wat optredens in Ahoy zelf en geen publiek. Nederland verdiende na al die jaren wachten zeker meer.
Er moeten al snel knopen doorgehakt worden en gezien de huidige situatie, ook in het buitenland, kunnen we uitgaan van het donkerste scenario.
Vanavond wordt overigens de Franse inzending bekend. Ik hoop zelf een beetje dat deze gaat winnen (doet me aan Martha Wainwright denken):
Duncan Laurence zit volgens mij in de Franse jury.
Er moeten al snel knopen doorgehakt worden en gezien de huidige situatie, ook in het buitenland, kunnen we uitgaan van het donkerste scenario.
Vanavond wordt overigens de Franse inzending bekend. Ik hoop zelf een beetje dat deze gaat winnen (doet me aan Martha Wainwright denken):
Duncan Laurence zit volgens mij in de Franse jury.
1
geplaatst: 30 januari 2021, 13:31 uur
Ik hoop ook heel erg op Voila voor Frankrijk. Zo'n mooi liedje, hopelijk met een beetje een Salvadoriaanse staging en dit kan heel erg hoog scoren.
1
geplaatst: 30 januari 2021, 23:57 uur
En we hebben het derde nummer binnen. Uit Frankrijk (terechte keuze, mooi nummer):
Het werd een soort Duncan Laurence staging
Ik denk dat Frankrijk heel goed kan gaan scoren in Rotterdam.
Aoibhin schreef:
hopelijk met een beetje een Salvadoriaanse staging en dit kan heel erg hoog scoren.
hopelijk met een beetje een Salvadoriaanse staging en dit kan heel erg hoog scoren.
Het werd een soort Duncan Laurence staging

Ik denk dat Frankrijk heel goed kan gaan scoren in Rotterdam.
0
geplaatst: 31 januari 2021, 00:05 uur
Niet mijn smaak, dat Franse nummer. Albanië vind ik ook niets. Dus de tussenstand voor mij:
Eerste:. Israel
Laatste: Frankrijk, Albanië
Eerste:. Israel
Laatste: Frankrijk, Albanië
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.