menu

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
avatar van aERodynamIC



Land: Malta
Artiest: Destiny
Nummer: Je Me Casse
Verwachtte eindpositie: finale 1-3





Inzending 2020
Artiest: Destiny
Nummer: All of My Love
Voorkeur boven 2021: nee


Destiny won in 2015 het Junior Songfestival voor Malta en vorig jaar zou ze All of My Love zingen. Een sterk nummer dat het goed deed bij de bookmakers en in de polls. Haar inzending voor dit jaar doet het nog beter: het staat momenteel op de eerste plaats bij de bookies.

Zou Malta na 32 deelnames dan eindelijk een keer gaan winnen? In 2002 en 2005 was de tweede plaats het beste resultaat. Het zou zomaar kunnen: Je Me Casse klinkt gelijk al lekker in het gehoor en klinkt heel bekend in de oren.

Destiny kan zingen, dus live komt dat ook vast goed en zijn we niet allemaal toe aan wat vrolijkheid?!
Het zou dus niet heel verrassend zijn mocht Malta inderdaad gaan winnen. Het zou ook wel leuk zijn voor het land denk ik.

Zelf ben ik er ook positief over. Hier valt weinig op aan te merken. Het volume gaat telkens als ik het hoor een beetje hoger.

Mijn toplijst:

1. Italië
2. Litouwen
3. Malta
4. Frankrijk
5. Israël
6. Oekraïne
7. Slovenië
8. Azerbeidzjan
9. België
10. Roemenië

11. Nederland
12. Zweden
13. Rusland
14. Australië
15. Cyprus
16. Noord-Macedonië
17. Kroatië
18. Ierland
19. Spanje
20. Verenigd Koninkrijk

21. Noorwegen
22. Duitsland

avatar van aERodynamIC
Duncan Laurence bij Ellen Degeneres. Het gaat hard met Arcade.

Duncan Laurence & Fletcher Perform ‘Arcade' - ellentube.com

avatar van Emile93
1. Malta. #perfectie #destinedforgreatness
2. Roemenië.
3. Azerbeidzjan.
4. Israël.
5. Frankrijk.
6. Zweden.
7. Verendigd Koningkrijk. Word er wel vrolijk van.
8. Ierland.
9. België.
10. Nederland.
11. Noorwegen.
12. Rusland.
13. Kroatië.
14. Cyprus.
15. Spanje.
16. Noord-Macedonië.
17. Slovenië.
18. Italië.
19. Oekraïne.
20. Litouwen.
21. Duitsland.
22. Australië.

avatar van Onweerwolf
Waar Zwitserland erg doet denken aan Duncan 2019 vind ik Malta wel heel erg Netta 2018 maar dan zonder kip.

avatar van aERodynamIC
Onweerwolf schreef:
Waar Zwitserland erg doet denken aan Duncan 2019 vind ik Malta wel heel erg Netta 2018 maar dan zonder kip.

Eens.

avatar van Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
Duncan Laurence bij Ellen Degeneres. Het gaat hard met Arcade.

Duncan Laurence & Fletcher Perform ‘Arcade' - ellentube.com


Jammer van die Mariah Carey kloon.

avatar van aERodynamIC
Onweerwolf schreef:
(quote)


Jammer van die Mariah Carey kloon.

Ik ken haar niet. Bekende naam in de VS?

avatar van Onweerwolf
Ik ken haar ook niet maar dat overdreven toonladder gegil aan het einde van een zin vind ik knap vervelend. Dat deed/doet Carey ook vaak, die ik ook overigens afgezien daarvan niet slecht vond/vind.

avatar van Onweerwolf
Ik vind 2021 trouwens een zwak jaar. Ongeveer van hetzelfde niveau als 2017. Er zit voor mij geen enkele echt topnotering bij, slechts een handjevol prima inzendingen met slechts een paar die wellicht nog uitgroeien tot kleine klassieker hier, zoals Azerbeidzjan of Georgië.

De afgelopen jaren waren dan ook wel behoorlijk sterk.

Wellicht ligt het aan het feit dat veel terugkerende artiesten hun kruit al hadden verschoten bij het nummer van vorig jaar en de inspiratie op was.

avatar van aERodynamIC
Onweerwolf schreef:
Wellicht ligt het aan het feit dat veel terugkerende artiesten hun kruit al hadden verschoten bij het nummer van vorig jaar en de inspiratie op was.

Daar was ik wel bang voor, maar merk met mijn besprekingen en de inzending van 2020 erbij pakkend dat dat wel meevalt.

Ik vind de inzendingen over de hele linie best prima, alleen geen echte uitschieters zoals je sommige jaren wel hebt. Eigenlijk dus best wat saai, maar slecht kan ik de inzendingen zeker niet noemen.

avatar van aERodynamIC



Land: San Marino
Artiest: Senhit & Flo Rida
Nummer: Adrenalina
Verwachtte eindpositie: finale 3-8





Inzending 2020
Artiest: Senhit
Nummer: Freaky!
Voorkeur boven 2021: nee


Senhit zagen we in 2011 al op het Songfestival toen San Marino voor de tweede keer meedeed. Het is daar blijkbaar Senhit, Serhat of Valentina en echt scoren doen ze nooi. Serhat scoorde in 2019 een 19e plaats en dat is het beste resultaat.

Ik verwacht dat Senhit dit jaar wel eens heel hoog kan gaan eindigen. Het beste resultaat voor dat land zit er dit jaar toch echt aan te komen. Is het de hulp van rapper Flo Rida? Nog niet eens. Adrenalina is gewoon een lekker pakkend popnummer zoals ook Freaky! dat was (maar dan nog beter).

Ja, dit zijn de nummers die buiten mijn comfort zone vallen, maar die ik juist op dit festival goed kan waarderen. En waar San Marino altijd steevast ergen sin de onderste regionen van mijn lijst blijft steken, daar is dat dit jaar ineens heel anders.

Mijn toplijst:

1. Italië
2. Litouwen
3. Malta
4. Frankrijk
5. Israël
6. Oekraïne
7. San Marino
8. Slovenië
9. Azerbeidzjan
10. België

11. Roemenië
12. Nederland
13. Zweden
14. Rusland
15. Australië
16. Cyprus
17. Noord-Macedonië
18. Kroatië
19. Ierland
20. Spanje

21. Verenigd Koninkrijk
22. Noorwegen
23. Duitsland

1. Frankrijk
2. Rusland
3. Israël
4. Oekraïne ****
Ik was vorig jaar al fan van Go_A en van opgefokte upgrade van dit jaar ben ik dat opnieuw. Ik weet niet wat het is met die manier van zingen, maar ik hou er wel van. Polen had een paar jaar terug ook iets soortgelijks.
5. Italië
6. Noorwegen
7. Roemenië
8. Malta ****
Ze heeft een dijk van een stem, zeker. Maar ik hoor eerlijk gezegd niet waarom deze inzending bovenaan staat in de polls. Er is weinig op aan te merken, zeker, maar wat mij betreft ook niet veel wat het nummer boven de rest doet uitstijgen.
9. Kroatië
10. Spanje

11. Slovenië
12. Litouwen
13. Ierland
14. Cyprus
15. San Marino ***
Ik krijg dit hele nummer de gedachte maar niet uit mijn hoofd: zou niemand haar hebben durven zeggen dat ‘adrenaline’ niet op ‘gasoline’ rijmt?
16. Verenigd Koninkrijk
17. Australië
18. België
19. Azerbeidzjan
20. Noord-Macedonië

21. Zweden
22. Nederland
23. Duitsland

avatar van Onweerwolf
Karl schreef:

4. Oekraïne ****
Ik weet niet wat het is met die manier van zingen, maar ik hou er wel van. Polen had een paar jaar terug ook iets soortgelijks.


Welke inzending van Polen bedoel je?

Zelf vind ik het vooral erg lijken op Bulgarije 2007 en 2013.

Deze:



avatar van Onweerwolf
Ah okay, ja dat heeft er ook wel wat van maar die doet me dan weer wat meer denken aan de inzending van Rusland dit jaar.

avatar van aERodynamIC



Land: Estland
Artiest: Uku Suviste
Nummer: The Lucky One
Verwachtte eindpositie: geen finale





Inzending 2020
Artiest: Uku Suviste
Nummer: What Love Is
Voorkeur boven 2021: gelijkwaardig saai


Estland gaat niet hun tweede overwinning behalen. En dat was ook niet het geval met de inzending van 2020. Wat een saaie meuk zeg. De man zal vast wat scoren vanwege zijn uiterlijk of zo, maar daar gaat ie het niet mee redden.

Hier kon ik in 2020 niks mee, en zijn inzending van dit jaar is een copy-paste en daar mag van mij delete achteraan.

Kleurloze plaspauze muziek.

Mijn toplijst:

1. Italië
2. Litouwen
3. Malta
4. Frankrijk
5. Israël
6. Oekraïne
7. San Marino
8. Slovenië
9. Azerbeidzjan
10. België

11. Roemenië
12. Nederland
13. Zweden
14. Rusland
15. Australië
16. Cyprus
17. Noord-Macedonië
18. Kroatië
19. Ierland
20. Spanje

21. Verenigd Koninkrijk
22. Noorwegen
23. Estland
24. Duitsland

1. Frankrijk
2. Rusland
3. Israël
4. Oekraïne
5. Italië
6. Malta
7. Noorwegen
8. Roemenië
9. Kroatië
10. Spanje

11. Slovenië
12. Litouwen
13. Ierland
14. Cyprus
15. San Marino
16. Verenigd Koninkrijk
17. Australië
18. België
19. Azerbeidzjan
20. Noord-Macedonië

21. Estland **
Saai is het juiste woord. Maar tenminste niet irritant, en dat is ook wat waard.
22. Zweden
23. Nederland
24. Duitsland

avatar van aERodynamIC



Land: Tsjechië
Artiest: Benny Cristo
Nummer: omaga
Verwachtte eindpositie: finale 20-26





Inzending 2020
Artiest: Benny Cristo
Nummer: Kemama
Voorkeur boven 2021: gelijkwaardig


De Tsjechen sturen de laatste jaren ook wat meer 'hippe nummers'. Benny Cristo zou vorig jaar al gaan en mocht nu dus ook. Niet een artiest die je snel uit die hoek van Europa verwacht en dat vind ik een goed teken, want we weten allemaal wel dat veel landen (nog) niet zo snel stemmen op donkere artiesten. Een kentering dus.

Ik hoor de kwaliteit van de nummers van Cristo, maar ze doen me niet veel helaas. Typisch zo'n nummer die de final net wel of net niet haalt om vervolgens dan ook ergens onderin te eindigen. Omdat deze halve finale wat zwakker is dan de eerste zal het kantje boord worden denk ik.

Mijn toplijst:

1. Italië
2. Litouwen
3. Frankrijk
4. Malta
5. Israël
6. Oekraïne
7. San Marino
8. Slovenië
9. Azerbeidzjan
10. België

11. Roemenië
12. Nederland
13. Zweden
14. Rusland
15. Australië
16. Cyprus
17. Tsjechië
18. Noord-Macedonië
19. Kroatië
20. Ierland

21. Spanje
22. Verenigd Koninkrijk
23. Noorwegen
24. Estland
25. Duitsland

avatar van aERodynamIC



Land: Griekenland
Artiest: Stefania
Nummer: Last Dance
Verwachtte eindpositie: finale 10-15





Inzending 2020
Artiest: Stefania
Nummer: SUPERG!RL
Voorkeur boven 2021: nee


Voor Stefania moest het in 2020 zuur geweest zijn: mag je optreden in je eigen stad (ze woont in Rotterdam) en dan gaat het niet door. In 2016 kwam ze uit voor Nederland op het Junior Festival in de groep Kisses en werd 8e. Eigenlijk is ze gewoon Nederlandse met Griekse roots. Hoe mooi zou het zijn om dan voor 'eigen publiek' te kunnen optreden op het grote podium.

Gelukkig voor haar mag ze dit jaar gewoon weer, en laten we hopen dat het eventueel aanwezige publiek haar extra gaat toejuichen. Toch leuk voor haar.

Is het nummer leuk? De inzending van 2020 vond ik niet veel, dit jaar is het een verbetering. Bij de bookmakers rammelt ze net aan de top 10 en ik schat ook in dat ze de finale haalt en dan ergens tussen de 11e en 15e plaats gaat eindigen.

Het is een prima popnummer, maar mist ook wel iets. Of ze het live kan waarmaken is ook even afwachten. Ze is jong en zenuwen zouden haar wel eens parten kunnen gaan spelen. Ze is nu eenmaal niet de beste zangeres dit jaar. Kijk je naar haar leeftijdsgenoot uit Malta bijvoorbeeld dan weet je al genoeg. Maar dit zegt niet alles op het festival. Hoe dan ook is ze al verzekerd van 12 punten uit Cyprus. Dat scheelt alvast.... en wie weet wat extra liefdespuntjes uit Nederland.

Mijn toplijst:

1. Italië
2. Litouwen
3. Frankrijk
4. Malta
5. Israël
6. Oekraïne
7. San Marino
8. Slovenië
9. Azerbeidzjan
10. België

11. Roemenië
12. Nederland
13. Zweden
14. Griekenland
15. Rusland
16. Australië
17. Cyprus
18. Tsjechië
19. Noord-Macedonië
20. Kroatië

21. Ierland
22. Spanje
23. Verenigd Koninkrijk
24. Noorwegen
25. Estland
26. Duitsland

avatar van aERodynamIC



Land: Oostenrijk
Artiest: Vincent Bueno
Nummer: Amen
Verwachtte eindpositie: finale 10-15





Inzending 2020
Artiest: Vincent Bueno
Nummer: Running
Voorkeur boven 2021: nee


Het blijft knagen: de winst van Oostenrijk in 2014, waar Nederland tweede werd. Zouden The Common Linnets gewonnen hebben als de boodschap van Conchita niet zo groot was? Ach, zo zijn er nog steeds veel Noren boos dat Nederland in 2019 won omdat zij de publieksfavoriet waren en Nederland ook bij de vakjuries niet gewonnen had (NL werd derde). Uiteindelijk gaat het om de meeste punten, de breedste steun, en elk jaar heb je een winnaar die wordt bejubeld of verguisd.

Dit jaar zie ik Oostenrijk niet hun derde winst pakken. Het is de tweede Amen dit jaar. Het klinkt als het zoveelste gelikte Zweedse product. En, tadaaa, het heeft dan ook een Zweedse producer. Daarnaast een Engelse schrijver en een Zwitserse co-producer. Allemaal prima natuurlijk, maar mede daardoor in mijn oren te kleurloos en te veel massa-product en daar weet je je tegenwoordig echt niet genoeg mee te onderscheiden lijkt me. Toch?!

Mijn toplijst:

1. Italië
2. Litouwen
3. Frankrijk
4. Israël
5. Malta
6. Oekraïne
7. San Marino
8. Slovenië
9. Azerbeidzjan
10. België

11. Roemenië
12. Nederland
13. Zweden
14. Griekenland
15. Rusland
16. Australië
17. Cyprus
18. Oostenrijk
19. Tsjechië
20. Noord-Macedonië

21. Kroatië
22. Ierland
23. Spanje
24. Verenigd Koninkrijk
25. Noorwegen
26. Estland
27. Duitsland

1. Frankrijk
2. Rusland
3. Israël
4. Oekraïne
5. Italië
6. Malta
7. Noorwegen
8. Roemenië
9. Tsjechië ****
Van dat “Why don’t you let me have it” word ik een beetje simpel. Maar eerlijk is eerlijk: voor het overige vind ik dit gewoon een heel toffe, catchy inzending.
10. Kroatië

11. Spanje
12. Slovenië
13. Cyprus
14. Litouwen
15. Ierland
16. Griekenland ***
Ten opzichte van het matige Supergirl van vorig jaar is dit een hele vooruitgang. Maar ik ben het met aERodynamIC eens dat er iets mist in de uitvoering. Het gaat het ene oor in en het andere uit.
17. San Marino
18. Verenigd Koninkrijk
19. Australië
20. België

21. Azerbeidzjan
22. Noord-Macedonië
23. Oostenrijk **
In de strijd der Amens delft Oostenrijk wat mij betreft het onderspit. Daar waar de Sloveense inzeinding meteen je aandacht grijp met Ana Sokličs bijzondere stem, sukkelt Oostenrijk je binnen drie minuten in slaap. Enige echt lichtpuntje is die extreem matig geanimeerde vogel in de clip, ik ben weer even helemaal terug in de jaren ‘90.
24. Estland
25. Zweden
26. Nederland
27. Duitsland

avatar van Onweerwolf
Ik ben toch wel benieuwd wie er gaat winnen dit jaar. Dat is volgens mij echt nog geen uitgemaakte zaak. Ik zou Zwitserland wel een suffe winnaar winnen. Met Malta heb ik minder moeite al is het niet mijn ding en leunt het wel erg op Israël 2018.

Ik denk eigenlijk dat Frankrijk ook best wel een erg grote kans maakt dit jaar. In een jaar waarin vermoedelijk de stemmers verdeeld zullen zijn pakt een nummer dat zowel jury als televoting aan zich weet te binden de winst en dat zie ik Frankrijk doen.

IJsland vlak ik ook nog niet uit want die hebben een originele inzending en een goed nummer in een jaar waarin van alles wordt gekopieerd en herkauwd.

En Zweden, tsja hoe vaker ik dit nummer hoor hoe beter ik het vind, doen ze toch weer typisch goed. Ik denk dat Zweden veel beter gaat scoren dan sommige hardcore fans hopen of denken.

San Marino en Cyprus zijn wellicht voorzichtige dark horses. San Marino zal ongetwijfeld de gun factor hebben maar ik weet niet of Flo Ri Da nou meehelpt of de boel verpest, ben een beetje bang voor het laatste en Cyprus zat er met Fuego al verrassend dicht bij enkele jaren terug en Diablo vind ik wel van hetzelfde niveau.

avatar van aERodynamIC
Onweerwolf schreef:
Ik ben toch wel benieuwd wie er gaat winnen dit jaar. Dat is volgens mij echt nog geen uitgemaakte zaak.

Eigenlijk hoop ik het meest op IJsland: toch echt een wat frisser geluid op het festival (vorig jaar hadden ze kunnen winnen) en tof als dat land eens wint.

Frankrijk zou ik helemaal prima vinden (ook dat land moet terug naar de jaren '70 voor de laatste overwinning), Malta zal geen memorabele winnaar worden, maar als land ook wel eens leuk. Zwitserland: ik vind het een mooi nummer maar heb hetzelfde gevoel: beetje suf als dat wint.

Zweden? Gevalletje John Lundvik 2019 denk ik. Veel mensen zijn een beetje Zweden-moe en dat zie je dan terug in de televoting.

Het is minder uitgemaakt dan in 2019, toen Nederland al die tijd dik op kop lag en eigenlijk op de avond zelf tegenviel doordat de jury's geheel tegen verwachting in Nederland op de derde plaats lieten eindigen. Het is dat de tweede plaats bij de televoting en die derde plaats bij elkaar genoeg bleken voor de overwinning, maar de voortekenen waren al die tijd heel gunstig.

Nu is het niet duidelijk. Wel zo leuk uiteraard.

avatar van aERodynamIC



Land: Polen
Artiest: RAFAŁ
Nummer: The Ride
Verwachtte eindpositie: geen finale





Inzending 2020
Artiest: Alicja
Nummer: Empires
Voorkeur boven 2021: ja


Alicja zien we niet terug, dat is RAFAŁ geworden. Jammer, ik heb het meer met de inzending van 2020. Opmerkelijk, want dat nummer deed me in het begin nauwelijks iets. Dat doet The Ride van RAFAŁ sowieso niet.
Ongetwijfeld hip, maar het gaat volledig langs me heen en ik denk dat dit bij meer mensen het geval zal zijn. Finale? Lijkt me sterk, maar met alle Polen in het buitenland moeten we dat dan toch ook maar weer afwachten. Ik zet Empires nog maar eens een keer op.

Mijn toplijst:

1. Italië
2. Litouwen
3. Frankrijk
4. Israël
5. Malta
6. Oekraïne
7. San Marino
8. Slovenië
9. Azerbeidzjan
10. België

11. Roemenië
12. Nederland
13. Zweden
14. Griekenland
15. Rusland
16. Australië
17. Cyprus
18. Oostenrijk
19. Tsjechië
20. Noord-Macedonië

21. Kroatië
22. Ierland
23. Spanje
24. Verenigd Koninkrijk
25. Polen
26. Noorwegen
27. Estland
28. Duitsland

1. Frankrijk
2. Oekraïne
3. Rusland
4. Israël
5. Italië
6. Malta
7. Roemenië
8. Tsjechië
9. Noorwegen
10. Kroatië

11. Spanje
12. Slovenië
13. Cyprus
14. Litouwen
15. Ierland
16. Griekenland
17. San Marino
18. Verenigd Koninkrijk
19. Australië
20. België

21 Polen ***
Deze inzending is... weinig opzienbarend, laten we het daar op houden. Maar ik ben wel een klein beetje een sucker voor die 80s-sfeer, en deze heeft dat wel op een leuke melige manier.
22. Azerbeidzjan
23. Noord-Macedonië
24. Oostenrijk
25. Estland
26. Zweden
27. Nederland
28. Duitsland

avatar van Aoibhin
Och nee, wat jammer dat ik de besprekingen van de nummers heb gemist Ach ja, had ik er maar moeten zijn

avatar van aERodynamIC
Aoibhin schreef:
Och nee, wat jammer dat ik de besprekingen van de nummers heb gemist Ach ja, had ik er maar moeten zijn

Inhaalrace?

Aanhaken sowieso!

avatar van aERodynamIC



Land: Moldavië
Artiest: Natalia Gordienko
Nummer: SUGAR
Verwachtte eindpositie: geen finale





Inzending 2020
Artiest: Natalia Gordienko
Nummer: Prison
Voorkeur boven 2021: ja


Ik vond Prison iets leuker dan Sugar. Dat nummer had een beetje een Hijo de la Luna sfeertje, Sugar is mij iets te gemakkelijke pop welke het ook nog eens aflegt tegen soortgelijke inzendingen dit jaar.

Het is eigenlijk heel simpel ene oor in en andere weer uit. Ik stoor me er totaal niet aan, maar het doet me ook vrij weinig verder. Sowieso geen favoriet Songfestival land van mij op Zdob și Zdub na dan.
Ik kan me niet voorstellen dat we Natalia in de finale terug gaan zien.

Mijn toplijst:

1. Italië
2. Litouwen
3. Frankrijk
4. Israël
5. Malta
6. Oekraïne
7. San Marino
8. Slovenië
9. Azerbeidzjan
10. België

11. Roemenië
12. Nederland
13. Zweden
14. Griekenland
15. Rusland
16. Australië
17. Cyprus
18. Moldavië
19. Oostenrijk
20. Tsjechië

21. Noord-Macedonië
22. Kroatië
23. Ierland
24. Spanje
25. Verenigd Koninkrijk
26. Polen
27. Noorwegen
28. Estland
29. Duitsland

1. Frankrijk
2. Oekraïne
3. Rusland
4. Israël
5. Italië
6. Malta
7. Roemenië
8. Tsjechië
9. Noorwegen
10. Kroatië

11. Spanje
12. Slovenië
13. Cyprus
14. Litouwen
15. Ierland
16. Griekenland
17. San Marino
18. Verenigd Koninkrijk
19. Australië
20. België

21 Polen
22. Azerbeidzjan
23. Noord-Macedonië
24. Oostenrijk
25. Estland
26. Moldavië ***
Ik merk dat ik inmiddels verzadigd ben als het op liedjes in deze hoek aankomt. Het enige dat rest is hopen dat ze ook tijdens de live-act iemands onderkaak van zijn gezicht rukt en op begint te eten.
27. Zweden
28. Nederland
29. Duitsland

avatar van Aoibhin
Nou laat ik ook eens aanhaken

Moldavië: Natalia Gordienko - Sugar
Voorkeur boven 2020: Ja
Verwachtte eindpositie: Finale

Moldavië kon me vorig jaar niet heel erg bekoren. Deze inzending vind ik iets leuker, maar Sugar heeft veel concurrentie in zijn soort in deze editie van het festival, dus de vraag is of de live performance het nummer eruit gaat laten springen. Mijn ding is het niet helemaal, maar ach; het is wel catchy en die clip trekt ook wel de aandacht.

Momenteel verwacht ik Moldavië eigenlijk wel in de finale en wel vanwege de invloed van Philipp Kirkorov, die wel een goede track record heeft met live stagings.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:31 uur

geplaatst: vandaag om 16:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.