Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 3 april 2019, 22:23 uur
aERodynamIC schreef:
Sinds Conchita? Ze waren daarvoor al aanwezig.
Sinds Conchita? Ze waren daarvoor al aanwezig.
Dat snap ik dus maar ik heb ze daarna niet meer gezien, voor zover ik me kan herinneren. Ik wil niet beweren dat zij de eerste was of dat het een kantelpunt was. Je zou wel verwachten dat de acceptatie en populariteit alleen maar verder gegroeid is de laatste vijf jaar.
Ik lees nu trouwens dat Dana International geen drag queen is, maar een transvrouw. Dat zat verkeerd in m’n hoofd, excuses.
Ik denk dat mijn perceptie ook vertekend is doordat Conchita won, en haar act daardoor ook veel niet-Eurovisie-fans bereikte. Ik heb vooral die reacties meegekregen.
0
geplaatst: 3 april 2019, 22:25 uur
Damn die van IJsland is ook echt wauw. Na Slovenië al mijn tweede vloot aan hartjes dit jaar.
Tijd om de rest ook maar eens te beluisteren. x
Tijd om de rest ook maar eens te beluisteren. x
0
geplaatst: 3 april 2019, 22:30 uur
Arrie schreef:
Dat snap ik dus maar ik heb ze daarna niet meer gezien, voor zover ik me kan herinneren.
Dat snap ik dus maar ik heb ze daarna niet meer gezien, voor zover ik me kan herinneren.
Voor mij hoeft het niet eerlijk gezegd, maar goed die hele drag scene ben ik ook een beetje beu onderhand. Op elk feest waar ik kwam (al in de jaren '90) waren ze telkens weer aanwezig. Ik sta er dus anders in dan jij denk ik.
Ik wil niet beweren dat zij de eerste was of dat het een kantelpunt was. Je zou wel verwachten dat de acceptatie en populariteit alleen maar verder gegroeid is de laatste vijf jaar.
De populariteit van drags bedoel je? Zal vast beter zijn: voor velen leuk entertainment.
Homo-acceptatie? Dat is een andere discussie en daar gaat het niet goed mee in grote delen van Europa en daarbuiten (maar dat is een discussie die hier op de site niet thuis hoort).
1
geplaatst: 4 april 2019, 00:23 uur
Ik ben helemaal bij! 
1. Slovenië
- liev, schattig, dromerig en perfect uitgebalanceerd. Als ze het klein houden hebben ze een goudmijntje in handen
2. IJsland - ook zo'n briljantje, Kavinsky goes hardcore ofzo. Blubberdikke producties en tamelijk briljante vocalen. En het schijnen schobbejakjes te zijn, me like.
3. Polen - die zang doet me ergens aan denken maar kan er geen vinger achter krijgen. Ergens een beetje Hinds maar dan kinderlijker en misschien nóg wel leuker. Wat een heerlijk podium is het tot dusver.
4. Portugal - derde topinzending op rij, misschien wel het meest eigenzinnige en speelse nummer van het jaar ook
5. Georgië - echt een nummer dat bij het land past. Trots, traditioneel en krachtig. Mooi ook dat koor
6. Cyprus - hitje volgens het boekje. Prima boekje, prima hitje. REPLAY
7. Italië - na het briljantje van vorig jaar weer een solide popsong. Zit erg sterk in elkaar, mis nog wel een beetje de klik
8. Wit-Rusland - I like it. Tamtadadam
9. Frankrijk - gewoon een goed popliedje. Al kan Frankrijk beter
10. Tsjechië - hun Engels is vrij dramatisch dus ik mag ze wel. Liedje is een beetje hipster maar ook een beetje neppig. Die van vorig jaar vond ik leuker
11. Australië - stop met kietelen! Die arme meid is al van zo ver moeten komen. Die beat die na een minuut inkckt is wel vettt tho
12. Montenegro - wandelend Songfestivalcliché, maar die nummer worden tegenwoordig steeds schaarser dus ze hebben nog mijn sympathie
13. Hongarije - stuurt de laatste jaren best bijondere shizzle, deze is een beetje meh
14. Spanje - Olé we zijn Spanje dus we sturen een gladde hipsterspanjool want vrolijk enzo. Nummer is nog net oké genoeg om de ergste irritatiefactor achter te houden
15. Duitsland - Zou mij moeten liggen maar nee, te saai. En het zijn niet eens zussen.
16. Servië - drenkeling in pathos. Wil ergens een beetje Avril zijn. Faalt daarin
17. België - begon veelblovend en opliftend maar brengt daarna twee minuten lang helemaal niks meer. thank u, next.
18. VK - Zo'n goed muziekland en nu moeten we het met zo'n huilerige puber doen. Stuur volgend jaar Jade Bird ofzo. Alvast bedankt.
19. Finland - Niet eens een referentie naar Sandstorm. Boooeeeeee
20. Israël - de beste man legt op elke lettergreep het gewicht van een klaagmuur. Doe mij die kip maar weer
21. Estland - alsof je op het graf van Avicii loopt te kakken en die poep uitsmeert over drie minuten aan kutbeats

1. Slovenië
- liev, schattig, dromerig en perfect uitgebalanceerd. Als ze het klein houden hebben ze een goudmijntje in handen2. IJsland - ook zo'n briljantje, Kavinsky goes hardcore ofzo. Blubberdikke producties en tamelijk briljante vocalen. En het schijnen schobbejakjes te zijn, me like.
3. Polen - die zang doet me ergens aan denken maar kan er geen vinger achter krijgen. Ergens een beetje Hinds maar dan kinderlijker en misschien nóg wel leuker. Wat een heerlijk podium is het tot dusver.
4. Portugal - derde topinzending op rij, misschien wel het meest eigenzinnige en speelse nummer van het jaar ook
5. Georgië - echt een nummer dat bij het land past. Trots, traditioneel en krachtig. Mooi ook dat koor
6. Cyprus - hitje volgens het boekje. Prima boekje, prima hitje. REPLAY
7. Italië - na het briljantje van vorig jaar weer een solide popsong. Zit erg sterk in elkaar, mis nog wel een beetje de klik
8. Wit-Rusland - I like it. Tamtadadam
9. Frankrijk - gewoon een goed popliedje. Al kan Frankrijk beter
10. Tsjechië - hun Engels is vrij dramatisch dus ik mag ze wel. Liedje is een beetje hipster maar ook een beetje neppig. Die van vorig jaar vond ik leuker
11. Australië - stop met kietelen! Die arme meid is al van zo ver moeten komen. Die beat die na een minuut inkckt is wel vettt tho
12. Montenegro - wandelend Songfestivalcliché, maar die nummer worden tegenwoordig steeds schaarser dus ze hebben nog mijn sympathie
13. Hongarije - stuurt de laatste jaren best bijondere shizzle, deze is een beetje meh
14. Spanje - Olé we zijn Spanje dus we sturen een gladde hipsterspanjool want vrolijk enzo. Nummer is nog net oké genoeg om de ergste irritatiefactor achter te houden
15. Duitsland - Zou mij moeten liggen maar nee, te saai. En het zijn niet eens zussen.
16. Servië - drenkeling in pathos. Wil ergens een beetje Avril zijn. Faalt daarin
17. België - begon veelblovend en opliftend maar brengt daarna twee minuten lang helemaal niks meer. thank u, next.
18. VK - Zo'n goed muziekland en nu moeten we het met zo'n huilerige puber doen. Stuur volgend jaar Jade Bird ofzo. Alvast bedankt.
19. Finland - Niet eens een referentie naar Sandstorm. Boooeeeeee
20. Israël - de beste man legt op elke lettergreep het gewicht van een klaagmuur. Doe mij die kip maar weer
21. Estland - alsof je op het graf van Avicii loopt te kakken en die poep uitsmeert over drie minuten aan kutbeats
0
geplaatst: 4 april 2019, 08:23 uur
1. Slovenië
2. Italië
3. Polen
4. Tsjechië
5. Spanje
6. Australië
7. Estland
8. Israël
9. Verenigd Koninkrijk
10. Cyprus
11. Montenegro
12. Hongarije
13. Portugal ***
Als je je ogen dicht doet is dit nog best wel een tof nummer. Maar die act, met die dansjes, en die vingers, en die kleding... Nou ja, ik hou wel gewoon mijn ogen dicht.
14. IJsland
15. Servië
16. Wit-Rusland
17. België
18. Frankrijk
19. Finland
20. Georgië
21. Duitsland
2. Italië
3. Polen
4. Tsjechië
5. Spanje
6. Australië
7. Estland
8. Israël
9. Verenigd Koninkrijk
10. Cyprus
11. Montenegro
12. Hongarije
13. Portugal ***
Als je je ogen dicht doet is dit nog best wel een tof nummer. Maar die act, met die dansjes, en die vingers, en die kleding... Nou ja, ik hou wel gewoon mijn ogen dicht.
14. IJsland
15. Servië
16. Wit-Rusland
17. België
18. Frankrijk
19. Finland
20. Georgië
21. Duitsland
0
geplaatst: 4 april 2019, 08:25 uur
123poetertjes schreef:

0
geplaatst: 4 april 2019, 18:05 uur
Top 41:
1. Portugal *****
- Tja, heb nog steeds dezelfde mening over dit nummer: dit is gewoon mijn favoriete songfestivalliedje aller tijden. Portugal durft dit jaar, maar of het overal gewaardeerd gaat worden? Is nog maar de vraag. In de halve finale van de voorrondes haalde hij met hakken over de sloot de finale om daar vervolgens van bijna alle jury's 12 punten te krijgen (op 1 na, die gaf 10). Heb dit nummer compleet grijsgedraaid en ik raak het maar niet zat, gebeurd me niet vaak
Conan is een slimme meneer die verschillende stijlen in zijn muziek verwerkt en het lijkt wel of er een nieuw genre is geboren. Wereld/Dance, Wereld/Avant-Garde zijn termen die er zeker bij passen, zijn album Adoro Bolos is ook een echte aanrader. De act zelf vind ik fantastisch, die danser is inmiddels ook onmisbaar geworden. Stiekem hoop ik dat Portugal wint, maar Nederland na 44 jaar mag ook wel eens. Maar er zijn meerdere gegadigden voor de winst.
2. Italië
3. Polen
4. Hongarije
5. Slovenië
6. België
7. Tsjechië
8. Israël
9. Cyprus
10. Frankrijk
11. Spanje
12. Wit-Rusland
13. Ijsland
14. Estland
15. Finland
16. Montenegro
17. Verenigd Koninkrijk
18. Duitsland
19. Australië
20. Servië
21. Georgië
1. Portugal *****
- Tja, heb nog steeds dezelfde mening over dit nummer: dit is gewoon mijn favoriete songfestivalliedje aller tijden. Portugal durft dit jaar, maar of het overal gewaardeerd gaat worden? Is nog maar de vraag. In de halve finale van de voorrondes haalde hij met hakken over de sloot de finale om daar vervolgens van bijna alle jury's 12 punten te krijgen (op 1 na, die gaf 10). Heb dit nummer compleet grijsgedraaid en ik raak het maar niet zat, gebeurd me niet vaak
Conan is een slimme meneer die verschillende stijlen in zijn muziek verwerkt en het lijkt wel of er een nieuw genre is geboren. Wereld/Dance, Wereld/Avant-Garde zijn termen die er zeker bij passen, zijn album Adoro Bolos is ook een echte aanrader. De act zelf vind ik fantastisch, die danser is inmiddels ook onmisbaar geworden. Stiekem hoop ik dat Portugal wint, maar Nederland na 44 jaar mag ook wel eens. Maar er zijn meerdere gegadigden voor de winst. 2. Italië
3. Polen
4. Hongarije
5. Slovenië
6. België
7. Tsjechië
8. Israël
9. Cyprus
10. Frankrijk
11. Spanje
12. Wit-Rusland
13. Ijsland
14. Estland
15. Finland
16. Montenegro
17. Verenigd Koninkrijk
18. Duitsland
19. Australië
20. Servië
21. Georgië
1
geplaatst: 4 april 2019, 18:53 uur
Griekenland: Katerine Duska - Better Love
De Grieken hebben vaak nummers die ik leuk vind. Meestal niet te moeilijk en altijd 12 punten in de pocket van Cyprus. Dat zal dit jaar niet anders zijn, maar deze keer niet heel onterecht.
Katerina Duska heeft een lekkere stem en een uitstekend nummer. Ja, niet heel origineel, maar heel erg is dat niet. Daarvoor hoef je immers niet bij het Songfestival te zijn.
In de polls doet het nummer het prima (top 10) en bij de bookmakers van hetzelfde laken een pak. En ook bij mij mag ze de top 10 in.
Italië overigens weer terug op de eerste plaats in mijn top 41, en België en Israël wisselen ook van plaats.
Top 41 over 2019:
1. Italië
2. Hongarije
3. Slovenië
4. Griekenland
5. IJsland
6. Portugal
7. Israël
8. België
9. Polen
10. Verenigd Koninkrijk
11. Cyprus
12. Frankrijk
13. Spanje
14. Estland
15. Tsjechië
16. Servië
17. Finland
18. Australië
19. Georgië
20. Montenegro
21. Wit-Rusland
22. Duitsland
Statistieken
Hoogste positie: 1ste (2005)
Laagste positie: 16de (2016 HF)
Persoonlijke favoriet: Cleopatra - Olou Tou Kosmou I Elpida (1992)
Nog zo heerlijk met een orkest! Wat mis ik dat toch: de dirigent die start en dan het nummer....
Het is nog niet helemaal zeker of het me morgen en overmorgen lukt verder te gaan met de besprekingen, maar zondag ben ik zeker present (en we hebben nog tijd genoeg, ook om na alle inzendingen de favorieten erbij te pakken van landen die niet (meer) meedoen).
Dus waarschijnlijk een korte pauze van 2 dagen, en misschien lukt het me tussendoor toch nog wel
En hoi Niek in dit topic dat elk jaar alleen maar leuker wordt
De Grieken hebben vaak nummers die ik leuk vind. Meestal niet te moeilijk en altijd 12 punten in de pocket van Cyprus. Dat zal dit jaar niet anders zijn, maar deze keer niet heel onterecht.
Katerina Duska heeft een lekkere stem en een uitstekend nummer. Ja, niet heel origineel, maar heel erg is dat niet. Daarvoor hoef je immers niet bij het Songfestival te zijn.
In de polls doet het nummer het prima (top 10) en bij de bookmakers van hetzelfde laken een pak. En ook bij mij mag ze de top 10 in.
Italië overigens weer terug op de eerste plaats in mijn top 41, en België en Israël wisselen ook van plaats.
Top 41 over 2019:
1. Italië
2. Hongarije
3. Slovenië
4. Griekenland
5. IJsland
6. Portugal
7. Israël
8. België
9. Polen
10. Verenigd Koninkrijk
11. Cyprus
12. Frankrijk
13. Spanje
14. Estland
15. Tsjechië
16. Servië
17. Finland
18. Australië
19. Georgië
20. Montenegro
21. Wit-Rusland
22. Duitsland
Statistieken
Hoogste positie: 1ste (2005)
Laagste positie: 16de (2016 HF)
Persoonlijke favoriet: Cleopatra - Olou Tou Kosmou I Elpida (1992)
Nog zo heerlijk met een orkest! Wat mis ik dat toch: de dirigent die start en dan het nummer....
Het is nog niet helemaal zeker of het me morgen en overmorgen lukt verder te gaan met de besprekingen, maar zondag ben ik zeker present (en we hebben nog tijd genoeg, ook om na alle inzendingen de favorieten erbij te pakken van landen die niet (meer) meedoen).
Dus waarschijnlijk een korte pauze van 2 dagen, en misschien lukt het me tussendoor toch nog wel

En hoi Niek in dit topic dat elk jaar alleen maar leuker wordt

0
geplaatst: 4 april 2019, 19:13 uur
21. Portugal: Conan Osíris - Telemóveis
Portugal moet toch wel één van de meest ondergewaardeerde landen op het Songfestival ooit zijn. Er komen veel goede inzendingen van dit land en toch haalden ze maar één keer eerder de top 5. Dat was met de winst van Salvador Sobral met Amar Pelos Dois in 2017, wat meteen mijn favoriete Songfestival nummer ooit is.
Dit jaar heb ik de Portugese voorronde weer gevolgd en het niveau was behoorlijk hoog. Conan Osíris hoorde vanaf het begin bij mijn favorieten en ik was dan ook blij met zijn winst. Wel moet ik toegeven dat ik in eerste instantie een wtf-reactie had en pas aan het eind van het nummer het kwartje bij me viel. Ik weet nu al hoe de BN'ers aan tafel bij de talkshows hierop gaan reageren, en hoe Jan Smit dit subtiel gaat zitten afkraken in zijn commentaar. Vaak erg voorspelbaar, die zogenaamde "experts".
Het nummer is wel iets bij me weggezakt de afgelopen weken. Niet omdat ik het minder tof ben gaan vinden, maar vooral omdat andere nummers meer bij me gegroeid zijn en deze een beetje blijft steken. Ik ben benieuwd hoe dit straks uit de verf gaat komen op het podium in Tel Aviv. Ergens heb ik het vervelende gevoel dat Portugal nog wel eens in de halve finale kan blijven steken. Het nummer zit in een helft met veel andere aparte nummers en acts en Portugal wordt vaker ondergewaardeerd met goede nummers. Ik hoop dat mijn voorgevoel niet klopt.
Persoonlijke favoriet: Salvador Sobral - Amar Pelos Dois (2017)
Top 41 over 2019:
1. Hongarije
2. Italië
3. IJsland
4. België
5. Israël
6. Slovenië
7. Portugal
8. Spanje
9. Estland
10. Australië
11. Tsjechië
12. Servië
13. Verenigd Koninkrijk
14. Polen
15. Frankrijk
16. Cyprus
17. Montenegro
18. Finland
19. Georgië
20. Wit-Rusland
21. Duitsland
Portugal moet toch wel één van de meest ondergewaardeerde landen op het Songfestival ooit zijn. Er komen veel goede inzendingen van dit land en toch haalden ze maar één keer eerder de top 5. Dat was met de winst van Salvador Sobral met Amar Pelos Dois in 2017, wat meteen mijn favoriete Songfestival nummer ooit is.
Dit jaar heb ik de Portugese voorronde weer gevolgd en het niveau was behoorlijk hoog. Conan Osíris hoorde vanaf het begin bij mijn favorieten en ik was dan ook blij met zijn winst. Wel moet ik toegeven dat ik in eerste instantie een wtf-reactie had en pas aan het eind van het nummer het kwartje bij me viel. Ik weet nu al hoe de BN'ers aan tafel bij de talkshows hierop gaan reageren, en hoe Jan Smit dit subtiel gaat zitten afkraken in zijn commentaar. Vaak erg voorspelbaar, die zogenaamde "experts".
Het nummer is wel iets bij me weggezakt de afgelopen weken. Niet omdat ik het minder tof ben gaan vinden, maar vooral omdat andere nummers meer bij me gegroeid zijn en deze een beetje blijft steken. Ik ben benieuwd hoe dit straks uit de verf gaat komen op het podium in Tel Aviv. Ergens heb ik het vervelende gevoel dat Portugal nog wel eens in de halve finale kan blijven steken. Het nummer zit in een helft met veel andere aparte nummers en acts en Portugal wordt vaker ondergewaardeerd met goede nummers. Ik hoop dat mijn voorgevoel niet klopt.
Persoonlijke favoriet: Salvador Sobral - Amar Pelos Dois (2017)
Top 41 over 2019:
1. Hongarije
2. Italië
3. IJsland
4. België
5. Israël
6. Slovenië
7. Portugal
8. Spanje
9. Estland
10. Australië
11. Tsjechië
12. Servië
13. Verenigd Koninkrijk
14. Polen
15. Frankrijk
16. Cyprus
17. Montenegro
18. Finland
19. Georgië
20. Wit-Rusland
21. Duitsland
0
geplaatst: 4 april 2019, 20:21 uur
123poetertjes schreef:
Niet aan Le Mystère des Voix Bulgares of een willekeurig ander Oostblokvrouwenkoor? Daar deed het mij aan denken, maar het is wel meer op een rockmanier gezongen.
1
geplaatst: 4 april 2019, 20:44 uur
Ik kwam dit tegen, voor als het echte Eurovisie Songfestival afgelopen is. (Portugal!!!).
Avant garde Eurovision held in London - The Wire - thewire.co.uk
met oa Felix Kubin
met oa Felix Kubin

1
geplaatst: 4 april 2019, 21:06 uur
Masimo schreef:
Ik kwam dit tegen, voor als het echte Eurovisie Songfestival afgelopen is. (Portugal!!!).
met oa Felix Kubin
met oa Felix Kubin
Wat geinig dit!
En met Winny Puhh! Die waren in 2013 nog bijna naar het echte ESF gegaan, maar werden tweede in de nationale voorronde:
1
geplaatst: 4 april 2019, 21:19 uur
Aoibhin schreef:
Wat geinig dit! En met Winny Puhh! Die waren in 2013 nog bijna naar het echte ESF gegaan, maar werden tweede in de nationale voorronde:
Ah, dat wist ik niet. Leuk! Bizar clipje en dito lied Wat geinig dit! En met Winny Puhh! Die waren in 2013 nog bijna naar het echte ESF gegaan, maar werden tweede in de nationale voorronde:

0
geplaatst: 4 april 2019, 21:54 uur
Griekenland: Katerine Duska - Better Love
Ik vind het gezichtsloos en generiek. Ze heeft wel een eigen stemgeluid maar dat is ook meteen het engie eigene eraan. Het doet me aan tig andere dingen denken, het had net zo goed een Kelly Clarkson-hit kunnen zijn ofzo. Doet me helemaal niks.
1. IJsland
2. Portugal
3. Polen
4. Slovenië
5. Italië
6. Georgië
7. Hongarije
8. Cyprus
9. Israël
10. Servië
11. Tsjechië
12. Australië
13. Frankrijk
14. Spanje
15. Wit-Rusland
16. Estland
17. Finland
18. België
19. Griekenland
20. Verenigd Koninkrijk
21. Duitsland
22. Montenegro
Ik vind het gezichtsloos en generiek. Ze heeft wel een eigen stemgeluid maar dat is ook meteen het engie eigene eraan. Het doet me aan tig andere dingen denken, het had net zo goed een Kelly Clarkson-hit kunnen zijn ofzo. Doet me helemaal niks.
1. IJsland
2. Portugal
3. Polen
4. Slovenië
5. Italië
6. Georgië
7. Hongarije
8. Cyprus
9. Israël
10. Servië
11. Tsjechië
12. Australië
13. Frankrijk
14. Spanje
15. Wit-Rusland
16. Estland
17. Finland
18. België
19. Griekenland
20. Verenigd Koninkrijk
21. Duitsland
22. Montenegro
0
geplaatst: 5 april 2019, 01:04 uur
22. Griekenland: Katerine Duska – Better Love
Als ik een land wisselvallig kan noemen, dan is het wel Griekenland. Ze hebben zeker in de jaren ’90 een aantal goede inzendingen gehad en daarna was het alleen sporadisch nog wat. Ze blinken vanaf die periode vooral uit in leuke feestnummers, waarvan ik de ene meer geslaagd vind dan de andere.
Nu vind ik ze al een aantal jaar heel middelmatig en dat blijkt ook direct uit de scores die dit land de laatste jaren op het festival haalt. Griekenland was dan ook even van de radar als land waar ik van tevoren rekening mee moet houden, maar toen kwam ineens Better Love en ik vond het meteen al goed. Niet geweldig, maar wel goed.
Na enkele weken en meerdere luisterbeurten is dit lied toch nog erg bij me gegroeid. Een live versie hebben we nog niet en die kan nog eventueel veel verpesten, maar dit is gewoon een lekker popnummer en de bijzondere stem van Katerine vind ik ook lekker in het gehoor liggen. Dit lied moet wel de finale halen, tenzij het live echt heel erg tegen gaat vallen.
Persoonlijke favoriet: Giorgos Alkaios & Friends – OPA! (2010)
Top 41 over 2019:
1. Hongarije
2. Italië
3. IJsland
4. Griekenland
5. België
6. Israël
7. Slovenië
8. Portugal
9. Spanje
10. Estland
11. Australië
12. Tsjechië
13. Servië
14. Verenigd Koninkrijk
15. Polen
16. Frankrijk
17. Cyprus
18. Montenegro
19. Finland
20. Georgië
21. Wit-Rusland
22. Duitsland
Als ik een land wisselvallig kan noemen, dan is het wel Griekenland. Ze hebben zeker in de jaren ’90 een aantal goede inzendingen gehad en daarna was het alleen sporadisch nog wat. Ze blinken vanaf die periode vooral uit in leuke feestnummers, waarvan ik de ene meer geslaagd vind dan de andere.
Nu vind ik ze al een aantal jaar heel middelmatig en dat blijkt ook direct uit de scores die dit land de laatste jaren op het festival haalt. Griekenland was dan ook even van de radar als land waar ik van tevoren rekening mee moet houden, maar toen kwam ineens Better Love en ik vond het meteen al goed. Niet geweldig, maar wel goed.
Na enkele weken en meerdere luisterbeurten is dit lied toch nog erg bij me gegroeid. Een live versie hebben we nog niet en die kan nog eventueel veel verpesten, maar dit is gewoon een lekker popnummer en de bijzondere stem van Katerine vind ik ook lekker in het gehoor liggen. Dit lied moet wel de finale halen, tenzij het live echt heel erg tegen gaat vallen.
Persoonlijke favoriet: Giorgos Alkaios & Friends – OPA! (2010)
Top 41 over 2019:
1. Hongarije
2. Italië
3. IJsland
4. Griekenland
5. België
6. Israël
7. Slovenië
8. Portugal
9. Spanje
10. Estland
11. Australië
12. Tsjechië
13. Servië
14. Verenigd Koninkrijk
15. Polen
16. Frankrijk
17. Cyprus
18. Montenegro
19. Finland
20. Georgië
21. Wit-Rusland
22. Duitsland
0
geplaatst: 5 april 2019, 08:38 uur
1. Griekenland *****
Jawel, het was liefde op het eerste gezicht tussen Katerina Duska en ik - en toen bleek ze nog lekker te kunnen zingen ook! Het nummer op zichzelf is niet eens zo heel bijzonder, nee, maar Duska's aparte stem tilt het geheel twee niveaus hoger. Bovendien bewees ze live in Athene de studioversies van haar toch al niet onverdienstelijke debuutplaat met gemak achter zich te laten, dus ik heb hoge verwachtingen van haar op het podium.
2. Slovenië
3. Italië
4. Polen
5. Tsjechië
6. Spanje
7. Australië
8. Estland
9. Israël
10. Verenigd Koninkrijk
11. Cyprus
12. Montenegro
13. Hongarije
14. Portugal
15. IJsland
16. Servië
17. Wit-Rusland
18. België
19. Frankrijk
20. Finland
21. Georgië
22. Duitsland
Jawel, het was liefde op het eerste gezicht tussen Katerina Duska en ik - en toen bleek ze nog lekker te kunnen zingen ook! Het nummer op zichzelf is niet eens zo heel bijzonder, nee, maar Duska's aparte stem tilt het geheel twee niveaus hoger. Bovendien bewees ze live in Athene de studioversies van haar toch al niet onverdienstelijke debuutplaat met gemak achter zich te laten, dus ik heb hoge verwachtingen van haar op het podium.
2. Slovenië
3. Italië
4. Polen
5. Tsjechië
6. Spanje
7. Australië
8. Estland
9. Israël
10. Verenigd Koninkrijk
11. Cyprus
12. Montenegro
13. Hongarije
14. Portugal
15. IJsland
16. Servië
17. Wit-Rusland
18. België
19. Frankrijk
20. Finland
21. Georgië
22. Duitsland
0
geplaatst: 5 april 2019, 13:13 uur
Zit de laatste dagen zonder veel lijn ook te skippen door de inzendingen (studioversies vooral) en voor mijn gevoel lijkt het een vrij goed jaar te zijn. Vind een aantal hier (soms) goed scorende landen ook tof (Italie, Polen, IJsland en vooral ook Slovenie!!). Zwitserland is de gevaarlijkste concurrent van Duncan. Bij Rusland hangt (te veel) af van de visuals. En het is niet uit te sluiten dat San Marino naar de finale gaat glippen (om daar bottom 3 te eindigen).
Ergste drek komt voor mijn gevoel van Duitsland dit jaar. Echt niet te harden. Ook nog eens twee stemmen die volledig niet lijken te matchen ondanks de zusjes. Nummer 26 mag ik hopen.
Ergste drek komt voor mijn gevoel van Duitsland dit jaar. Echt niet te harden. Ook nog eens twee stemmen die volledig niet lijken te matchen ondanks de zusjes. Nummer 26 mag ik hopen.
0
geplaatst: 5 april 2019, 17:51 uur
Top 41:
1. Portugal
2. Italië
3. Polen
4. Hongarije
5. Slovenië
6. België
7. Griekenland ***1/2
- Aardig nummer, haar aparte stem vind ik erg fijn, maar het nummer had wel wat spannender gemogen.
8. Tsjechië
9. Israël
10. Cyprus
11. Frankrijk
12. Spanje
13. Wit-Rusland
14. Ijsland
15. Estland
16. Finland
17. Montenegro
18. Verenigd Koninkrijk
19. Duitsland
20. Australië
21. Servië
22. Georgië
1. Portugal
2. Italië
3. Polen
4. Hongarije
5. Slovenië
6. België
7. Griekenland ***1/2
- Aardig nummer, haar aparte stem vind ik erg fijn, maar het nummer had wel wat spannender gemogen.
8. Tsjechië
9. Israël
10. Cyprus
11. Frankrijk
12. Spanje
13. Wit-Rusland
14. Ijsland
15. Estland
16. Finland
17. Montenegro
18. Verenigd Koninkrijk
19. Duitsland
20. Australië
21. Servië
22. Georgië
0
geplaatst: 5 april 2019, 21:18 uur
En we sluiten de eerste halve finale af met:
San Marino: Serhat - Say Na Na Na
Ach ja, het sufferdje van het festival is ook dit jaar aanwezig. San Marino stuurt wederom Serhat die het in 2016 niet echt best deed. En is het Serhat niet, dan sturen ze Valentina Monetta wel.
Van de negen keer, wist San Marino slechts eenmaal de finale te halen en bakte er daar ook niet veel van.
In elk geval krijgen we nog een ouderwets feestje dit jaar, want het is toch allemaal best serieus in 2019. Handjes in de lucht met ome Serhat. Zo fout dat het bijna leuk wordt. Ik zeg bijna, want mijn handjes gaan niet in de lucht en ik zeg eerder nee, nee, nee.
Ze mogen erbij hoor. Of hebben ze nu echt niemand meer die het volgend jaar weer aandurft. Of zou Serhat gaan stunten en lachen we onze ballen uit de broek? Nah, ik zeg nee, nee, nee.
Top 41 over 2019:
1. Italië
2. Hongarije
3. Slovenië
4. Griekenland
5. IJsland
6. Portugal
7. Israël
8. België
9. Polen
10. Verenigd Koninkrijk
11. Cyprus
12. Frankrijk
13. Spanje
14. Estland
15. Tsjechië
16. Servië
17. Finland
18. Australië
19. Georgië
20. San Marino
21. Montenegro
22. Wit-Rusland
23. Duitsland
Statistieken
Hoogste positie: 24ste (2014)
Laagste positie: laatste (2008 HF, 2017 HF)
Persoonlijke favoriet: Serhat - I Didn't Know (2016)
Favoriet is nu wel een erg groot woord. San Mario heeft werkelijk geen enkele inzending die ik te pruimen vind
Ach ja, het sufferdje van het festival is ook dit jaar aanwezig. San Marino stuurt wederom Serhat die het in 2016 niet echt best deed. En is het Serhat niet, dan sturen ze Valentina Monetta wel.
Van de negen keer, wist San Marino slechts eenmaal de finale te halen en bakte er daar ook niet veel van.
In elk geval krijgen we nog een ouderwets feestje dit jaar, want het is toch allemaal best serieus in 2019. Handjes in de lucht met ome Serhat. Zo fout dat het bijna leuk wordt. Ik zeg bijna, want mijn handjes gaan niet in de lucht en ik zeg eerder nee, nee, nee.
Ze mogen erbij hoor. Of hebben ze nu echt niemand meer die het volgend jaar weer aandurft. Of zou Serhat gaan stunten en lachen we onze ballen uit de broek? Nah, ik zeg nee, nee, nee.
Top 41 over 2019:
1. Italië
2. Hongarije
3. Slovenië
4. Griekenland
5. IJsland
6. Portugal
7. Israël
8. België
9. Polen
10. Verenigd Koninkrijk
11. Cyprus
12. Frankrijk
13. Spanje
14. Estland
15. Tsjechië
16. Servië
17. Finland
18. Australië
19. Georgië
20. San Marino
21. Montenegro
22. Wit-Rusland
23. Duitsland
Statistieken
Hoogste positie: 24ste (2014)
Laagste positie: laatste (2008 HF, 2017 HF)
Persoonlijke favoriet: Serhat - I Didn't Know (2016)
Favoriet is nu wel een erg groot woord. San Mario heeft werkelijk geen enkele inzending die ik te pruimen vind

1
geplaatst: 6 april 2019, 09:35 uur
Vanavond ga ik weer naar Eurovision in Concert. Heel veel zin in! Ben benieuwd hoe iedereen live gaan klinken.
Ik ga net als altijd met een grote groep die ik ken van een ander forum. Vorig jaar was Cerclezot er ook bij, dus wel een beetje dubbel nu.
Ik ga net als altijd met een grote groep die ik ken van een ander forum. Vorig jaar was Cerclezot er ook bij, dus wel een beetje dubbel nu.
0
geplaatst: 6 april 2019, 10:20 uur
23. San Marino: Serhat - Say Na Na Na
Ach ja, San Marino. Het is elk jaar weer uitkijken naar welke falende oud-kandidaat ze dit keer terug gaan halen om het nogmaals te proberen. De Turkse Serhat deed in 2016 al mee voor San Marino met I Didn't Know, waar hij net de finale niet mee haalde. De videoclip van dat nummer zet ik nog wel eens op als ik even heel hard wil lachen.
Serhat is een sympathieke vent die er oprecht plezier in lijkt te hebben, dus hij heeft de gunfactor wel. Vanuit de fandom zie ik veel reacties van mensen die hopen dat hij de finale haalt, maar ik hoop dat dit niet gebaseerd is op het nummer zelf. Ja, het is vrolijk, maar ook zo plat als een dubbeltje. Voor San Marino-standaarden nog niet eens zo slecht. Ergens bekruipt mij het voorgevoel dat dit nog wel eens verrassend de finale kan gaan halen. Van mij hoeft het niet; liever komt Serhat de volgende keer terug met een beter nummer.
Persoonlijke favoriet (meer 'wie vind ik het minst slecht'
): Valentina Monetta - Crisalide (2013)
Top 41 over 2019:
1. Hongarije
2. Italië
3. IJsland
4. Griekenland
5. België
6. Israël
7. Slovenië
8. Portugal
9. Spanje
10. Estland
11. Australië
12. Tsjechië
13. Servië
14. Verenigd Koninkrijk
15. Polen
16. Frankrijk
17. Cyprus
18. Montenegro
19. Finland
20. San Marino
21. Georgië
22. Wit-Rusland
23. Duitsland
Ach ja, San Marino. Het is elk jaar weer uitkijken naar welke falende oud-kandidaat ze dit keer terug gaan halen om het nogmaals te proberen. De Turkse Serhat deed in 2016 al mee voor San Marino met I Didn't Know, waar hij net de finale niet mee haalde. De videoclip van dat nummer zet ik nog wel eens op als ik even heel hard wil lachen.
Serhat is een sympathieke vent die er oprecht plezier in lijkt te hebben, dus hij heeft de gunfactor wel. Vanuit de fandom zie ik veel reacties van mensen die hopen dat hij de finale haalt, maar ik hoop dat dit niet gebaseerd is op het nummer zelf. Ja, het is vrolijk, maar ook zo plat als een dubbeltje. Voor San Marino-standaarden nog niet eens zo slecht. Ergens bekruipt mij het voorgevoel dat dit nog wel eens verrassend de finale kan gaan halen. Van mij hoeft het niet; liever komt Serhat de volgende keer terug met een beter nummer.
Persoonlijke favoriet (meer 'wie vind ik het minst slecht'
): Valentina Monetta - Crisalide (2013)Top 41 over 2019:
1. Hongarije
2. Italië
3. IJsland
4. Griekenland
5. België
6. Israël
7. Slovenië
8. Portugal
9. Spanje
10. Estland
11. Australië
12. Tsjechië
13. Servië
14. Verenigd Koninkrijk
15. Polen
16. Frankrijk
17. Cyprus
18. Montenegro
19. Finland
20. San Marino
21. Georgië
22. Wit-Rusland
23. Duitsland
0
geplaatst: 6 april 2019, 15:56 uur
1. Griekenland
2. Slovenië
3. Italië
4. Polen
5. Tsjechië
6. Spanje
7. Australië
8. Estland
9. Israël
10. Verenigd Koninkrijk
11. San Marino ***
Lekker campy nummertje voor songfestivalhomo's. Het feestje is niet compleet zonder!
12. Cyprus
13. Montenegro
14. Hongarije
15. Portugal
16. IJsland
17. Servië
18. Wit-Rusland
19. België
20. Frankrijk
21. Finland
22. Georgië
23. Duitsland
2. Slovenië
3. Italië
4. Polen
5. Tsjechië
6. Spanje
7. Australië
8. Estland
9. Israël
10. Verenigd Koninkrijk
11. San Marino ***
Lekker campy nummertje voor songfestivalhomo's. Het feestje is niet compleet zonder!
12. Cyprus
13. Montenegro
14. Hongarije
15. Portugal
16. IJsland
17. Servië
18. Wit-Rusland
19. België
20. Frankrijk
21. Finland
22. Georgië
23. Duitsland
0
geplaatst: 6 april 2019, 17:12 uur
Karl schreef:
11. San Marino ***
11. San Marino ***
Ik doe blijkbaar iets fout?

0
geplaatst: 6 april 2019, 17:25 uur
Dan kunnen we nu van start met de tweede halve finale.
Armenië: Srbuk - Walking Out
Van de twaalf keer dat Armenië meedeed heeft het land zeven keer de top 10 gehaald. Ongetwijfeld dat de diaspora hier fijn aan meegewerkt heeft.
Slechts twee keer geen finaleplek en ik denk dat dat dit jaar geen derde keer zal worden.
Srbuk heeft een nummer dat bij mij het ene oor ingaat en het andere weer uit. Middelmaat, doorsnee, zeker niet vervelend maar absoluut geen persoonlijke favoriet.
Dit jaar heb je er aardig wat van en dat is niet eens negatief, want normaal zitten er aardig wat nummers tussen die niet te pruimen zijn.
Armenië mag in elk geval de tweede avond openen.
Top 41 over 2019:
1. Italië
2. Hongarije
3. Slovenië
4. Griekenland
5. IJsland
6. Portugal
7. Israël
8. België
9. Polen
10. Verenigd Koninkrijk
11. Cyprus
12. Frankrijk
13. Spanje
14. Estland
15. Tsjechië
16. Servië
17. Finland
18. Armenië
19. Australië
20. Georgië
21. San Marino
22. Montenegro
23. Wit-Rusland
24. Duitsland
Statistieken
Hoogste positie: 4de (2008, 2014)
Laagste positie: 15de (2018 HF)
Persoonlijke favoriet: Aram MP3 - Not Alone (2014)
Van de twaalf keer dat Armenië meedeed heeft het land zeven keer de top 10 gehaald. Ongetwijfeld dat de diaspora hier fijn aan meegewerkt heeft.
Slechts twee keer geen finaleplek en ik denk dat dat dit jaar geen derde keer zal worden.
Srbuk heeft een nummer dat bij mij het ene oor ingaat en het andere weer uit. Middelmaat, doorsnee, zeker niet vervelend maar absoluut geen persoonlijke favoriet.
Dit jaar heb je er aardig wat van en dat is niet eens negatief, want normaal zitten er aardig wat nummers tussen die niet te pruimen zijn.
Armenië mag in elk geval de tweede avond openen.
Top 41 over 2019:
1. Italië
2. Hongarije
3. Slovenië
4. Griekenland
5. IJsland
6. Portugal
7. Israël
8. België
9. Polen
10. Verenigd Koninkrijk
11. Cyprus
12. Frankrijk
13. Spanje
14. Estland
15. Tsjechië
16. Servië
17. Finland
18. Armenië
19. Australië
20. Georgië
21. San Marino
22. Montenegro
23. Wit-Rusland
24. Duitsland
Statistieken
Hoogste positie: 4de (2008, 2014)
Laagste positie: 15de (2018 HF)
Persoonlijke favoriet: Aram MP3 - Not Alone (2014)
0
geplaatst: 6 april 2019, 21:42 uur
Stiekem wil ik San Marino ook niet meer missen op het Songfestival. Het hoort er gewoon bij. En eerlijk: ik vind ze dit jaar best goed te doen. Bij de intro heb ik een associatie met bepaalde 00s-pop a la Freemasons. Gewoon een lekker positief en vrolijk liedje. Echter, bij zulke muziek hoor ik veel liever een vrouwenstem, de stem van Serhat voelt voor mij totaal niet passend. Met de juiste zangeres had ik dit nog wel meer kunnen waarderen.
Ik vind deze eigenlijk wel goed! Qua sound is het al meteen erg mijn ding. Een lekkere beat waar best wat in gebeurt, heeft wel iets spannends, waarna het in het refrein mooi openbarst. De pre-chorus vind ik ook sterk (het ‘wait for’-stukje), evenals de bridge. Geeft het lied een mooie dynamiek. Na die bridge wordt het me wel iets te over de top. Overigens niet echt mijn type zangeres qua stemgeluid maar hier past het juist perfect bij de sound van het liedje.
1. IJsland
2. Portugal
3. Polen
4. Slovenië
5. Armenië
6. Italië
7. Georgië
8. Hongarije
9. Cyprus
10. Israël
11. Servië
12. Tsjechië
13. Australië
14. Frankrijk
15. San Marino
16. Spanje
17. Wit-Rusland
18. Estland
19. Finland
20. België
21. Griekenland
22. Verenigd Koninkrijk
23. Duitsland
24. Montenegro
Stiekem wil ik San Marino ook niet meer missen op het Songfestival. Het hoort er gewoon bij. En eerlijk: ik vind ze dit jaar best goed te doen. Bij de intro heb ik een associatie met bepaalde 00s-pop a la Freemasons. Gewoon een lekker positief en vrolijk liedje. Echter, bij zulke muziek hoor ik veel liever een vrouwenstem, de stem van Serhat voelt voor mij totaal niet passend. Met de juiste zangeres had ik dit nog wel meer kunnen waarderen.
Ik vind deze eigenlijk wel goed! Qua sound is het al meteen erg mijn ding. Een lekkere beat waar best wat in gebeurt, heeft wel iets spannends, waarna het in het refrein mooi openbarst. De pre-chorus vind ik ook sterk (het ‘wait for’-stukje), evenals de bridge. Geeft het lied een mooie dynamiek. Na die bridge wordt het me wel iets te over de top. Overigens niet echt mijn type zangeres qua stemgeluid maar hier past het juist perfect bij de sound van het liedje.
1. IJsland
2. Portugal
3. Polen
4. Slovenië
5. Armenië
6. Italië
7. Georgië
8. Hongarije
9. Cyprus
10. Israël
11. Servië
12. Tsjechië
13. Australië
14. Frankrijk
15. San Marino
16. Spanje
17. Wit-Rusland
18. Estland
19. Finland
20. België
21. Griekenland
22. Verenigd Koninkrijk
23. Duitsland
24. Montenegro
0
geplaatst: 7 april 2019, 11:01 uur
Slovenië ( LIEF! ) en Ijsland ( Zeer vermakelijk ) lijken de grootste concurrenten.
Hopelijk krijgt Duncan hen eronder, lijkt mij leuk een keer het songfestival in Nederland.
Hopelijk krijgt Duncan hen eronder, lijkt mij leuk een keer het songfestival in Nederland.
0
geplaatst: 7 april 2019, 11:05 uur
Top 41:
1. Portugal
2. Italië
3. Polen
4. Hongarije
5. Slovenië
6. België
7. Griekenland
8. Tsjechië
9. Armenië ***
- Dit land heeft vaak wel interessante inzendingen, Artsvik's Fly With Me van 2 jaar geleden draai ik nog zo nu en dan nog weleens en dit nummer heeft ook wel wat. Mooie opbouw, prima zangeres, denk wel dat ze het zwaar gaat krijgen in de 2e halve finale, daar zitten een hoop favoriete songs van het publiek (o.a. Nederland, Noorwegen, Zweden, Zwitserland).
10. Israël
11. Cyprus
12. Frankrijk
13. Spanje
14. Wit-Rusland
15. Ijsland
16. Estland
17. Finland
18. Montenegro
19. Verenigd Koninkrijk
20. Duitsland
21. Australië
22. San Marino *
- De eerste keer dat ik dit hoorde had ik gelijk al zoiets van: Nee he?
Kan me ook niet voorstellen dat Serhat door de halve finale komt.
23. Servië
24. Georgië
1. Portugal
2. Italië
3. Polen
4. Hongarije
5. Slovenië
6. België
7. Griekenland
8. Tsjechië
9. Armenië ***
- Dit land heeft vaak wel interessante inzendingen, Artsvik's Fly With Me van 2 jaar geleden draai ik nog zo nu en dan nog weleens en dit nummer heeft ook wel wat. Mooie opbouw, prima zangeres, denk wel dat ze het zwaar gaat krijgen in de 2e halve finale, daar zitten een hoop favoriete songs van het publiek (o.a. Nederland, Noorwegen, Zweden, Zwitserland).
10. Israël
11. Cyprus
12. Frankrijk
13. Spanje
14. Wit-Rusland
15. Ijsland
16. Estland
17. Finland
18. Montenegro
19. Verenigd Koninkrijk
20. Duitsland
21. Australië
22. San Marino *
- De eerste keer dat ik dit hoorde had ik gelijk al zoiets van: Nee he?
Kan me ook niet voorstellen dat Serhat door de halve finale komt.23. Servië
24. Georgië
3
geplaatst: 7 april 2019, 13:24 uur
Eurovision in Concert was weer echt geweldig!
Ik kan het iedere Songfestivalfan aanraden. Geweldige sfeer, heerlijk zo'n hele AFAS vol mensen met dezelfde passie, goed georganiseerd, gewoon een hele avond heerlijk genieten.
Die middag nog even gezellig met vrienden bij de artiestenuitgang gaan staan, waar artiesten na de persinterviews uit kwamen. Nog kennis gemaakt met wat andere fans daar en veel artiesten gezien. Die Ierse zangeres is wel echt een chagrijn trouwens; wilde met niemand op de foto en toen ik haar gedag zei, kreeg ik een vuile blik terug.
Er is toen ook nog een filmpje gemaakt door de organisatie van de mensen in de rij. Schrok me kapot toen ik mezelf ineens terugzag op de Twitter van de organisatie
Daarna met vrienden van forum afgesproken, binnen vlaggetjes gescoord en de preparty kon beginnen. Sieneke opende de show, daarna volgde Justine Pelmelay met een medley en daarna kwam een zangeres van Harmony nog 't is OK zingen (de hele zaal 'wie is dit!?'
). Toen zong presentatrice Marlayne nog One Good Reason en werd Cornald Maas voorgesteld. Na hun openingspraatje kwam Dana International nog Diva playbacken, en daarna kon de show echt beginnen.
Even snel mijn bevindingen:
- Duncan was de hekkensluiter van de avond (gebruikelijk voor de Nederlandse inzending) en was by far de beste van de avond. Dit zeg ik echt niet alleen omdat het Nederland was, maar zo als laatste na alle andere optredens viel het echt op dat hij er bovenuit stak.
- Israël moest de show openen. Die was ook ZO goed live! Ik denk dat hij n.a.v. gisteren wel nog wat in mijn lijstje is gestegen. Extra knap ook, omdat er technische problemen waren tijdens zijn optreden (in het begin moest hij het optreden dan ook in eerste instantie staken) en ik hoorde achteraf dat ook daarna maar één oortje het bij hem deed, maar er was vocaal niets van te merken.
- Hongarije, mijn favoriet na Duncan, klonk ook echt geweldig goed. Momenteel wordt het nummer niet hoog ingeschat door de bookmakers, maar ook in de zaal werd het nummer goed ontvangen en hij kreeg veel applaus.
- Griekenland was de grootste tegenvaller van de avond. Het klonk op zich niet slecht, maar ze kreeg de zaal helemaal niet mee. Iedereen om me heen stond een beetje op hun telefoon te pielen en met elkaar te kletsen, want haar optreden boeide niet.
- VK wat erna kwam was dan juist weer een enorme positieve verrassing. Die kwam heel goed over live en maakte er echt wat van.
- Spanje sloot het eerste blok af vlak voor de pauze en dat was me toch een feestje. Heel de AFAS ontplofte!
- San Marino was ook opvallend leuk zo in de zaal. Vocaal was het niks natuurlijk en het lied blijft ook niet bepaald geweldig, maar het was wel echt feest.
- Zwitserland viel ook nogal dood op het podium zonder staging en dansers; ook was hij vocaal niet heel geweldig. Als één van de favorieten viel het nogal tegen.
- IJsland was ook echt een hoogtepunt. De zanger zong ineens een heel stuk beter en de vibe in de zaal kwam echt goed over. Geinig is ook dat dit nummer in de line-up tussen Denemarken en Montenegro was geplaatst. Van Love Is Forever naar Hate Will Prevail naar Heaven.
- Polen was ook opvallend leuk live. Ik maakte me van tevoren zorgen of ik die stemmen live zou trekken, maar het viel me echt goed mee!
- België gaat de refreinen ook steeds beter zingen. Eerdere live optredens baarden me wat zorgen, maar gisteren klonk het goed.
- Australië was echt enorm forgettable zo zonder staging erbij.
- Noorwegen was live echt heel erg leuk. Ook echt weer zo'n crowdpleaser dat op zo'n concert goed werkt.
- Armenië vond ik wat tegenvallen. Een beetje schreeuwerig gezongen en ze kreeg de zaal niet echt mee.
- Finland was een stuk beter dan de eerdere live optredens, maar alsnog was het nummer nogal leeg en juist tijdens zo'n event zou het opzwepend moeten zijn, maar dat was het niet.
- Tsjechië gaf een leuk optreden, maar aan het einde van de avond was ik het wel al een beetje vergeten.
- Servië idem; goed gezongen en verder echt prima uitgevoerd, maar het bleef niet hangen.
- Roemenië was live opvallend goed, maar ik vind het nummer niet heel veel aan en die mening is onveranderd gebleven.
- Litouwen is er vocaal enorm op vooruit gegaan, maar het nummer is verder een beetje aan me voorbij gegaan.
- Albanië was op zich vocaal heel goed, maar er waren technische problemen tijdens haar optreden waardoor ze na het eerste refrein nauwelijks meer te horen was.
- Montenegro, Wit-Rusland, Georgië, Ierland, Moldavië, Oostenrijk en Duitsland ga ik niet apart becommentariëren; vond het in eerste instantie allemaal al niets en kan er verder weinig aan toevoegen. Geinig is wel; een vriendin van me ging een paar keer naar het rookhok om te roken en daar kwam ze elke keer Oto van Georgië tegen. Die heeft daar kennelijk de hele avond staan paffen
. Verklaart die schorre stem wel.
Ik vind het nu alweer jammer dat het voorbij is, maar kijk nu ook uit naar komende zondag. Dan ga ik naar de preparty in Londen! Ik ga daar Italië, Zweden, Estland, Frankrijk en Letland nieuw zien (die waren er gisteren namelijk niet bij) en ook weer Duncan nog een keer.
Ik kan het iedere Songfestivalfan aanraden. Geweldige sfeer, heerlijk zo'n hele AFAS vol mensen met dezelfde passie, goed georganiseerd, gewoon een hele avond heerlijk genieten.Die middag nog even gezellig met vrienden bij de artiestenuitgang gaan staan, waar artiesten na de persinterviews uit kwamen. Nog kennis gemaakt met wat andere fans daar en veel artiesten gezien. Die Ierse zangeres is wel echt een chagrijn trouwens; wilde met niemand op de foto en toen ik haar gedag zei, kreeg ik een vuile blik terug.
Er is toen ook nog een filmpje gemaakt door de organisatie van de mensen in de rij. Schrok me kapot toen ik mezelf ineens terugzag op de Twitter van de organisatie

Daarna met vrienden van forum afgesproken, binnen vlaggetjes gescoord en de preparty kon beginnen. Sieneke opende de show, daarna volgde Justine Pelmelay met een medley en daarna kwam een zangeres van Harmony nog 't is OK zingen (de hele zaal 'wie is dit!?'
). Toen zong presentatrice Marlayne nog One Good Reason en werd Cornald Maas voorgesteld. Na hun openingspraatje kwam Dana International nog Diva playbacken, en daarna kon de show echt beginnen.Even snel mijn bevindingen:
- Duncan was de hekkensluiter van de avond (gebruikelijk voor de Nederlandse inzending) en was by far de beste van de avond. Dit zeg ik echt niet alleen omdat het Nederland was, maar zo als laatste na alle andere optredens viel het echt op dat hij er bovenuit stak.
- Israël moest de show openen. Die was ook ZO goed live! Ik denk dat hij n.a.v. gisteren wel nog wat in mijn lijstje is gestegen. Extra knap ook, omdat er technische problemen waren tijdens zijn optreden (in het begin moest hij het optreden dan ook in eerste instantie staken) en ik hoorde achteraf dat ook daarna maar één oortje het bij hem deed, maar er was vocaal niets van te merken.
- Hongarije, mijn favoriet na Duncan, klonk ook echt geweldig goed. Momenteel wordt het nummer niet hoog ingeschat door de bookmakers, maar ook in de zaal werd het nummer goed ontvangen en hij kreeg veel applaus.
- Griekenland was de grootste tegenvaller van de avond. Het klonk op zich niet slecht, maar ze kreeg de zaal helemaal niet mee. Iedereen om me heen stond een beetje op hun telefoon te pielen en met elkaar te kletsen, want haar optreden boeide niet.
- VK wat erna kwam was dan juist weer een enorme positieve verrassing. Die kwam heel goed over live en maakte er echt wat van.
- Spanje sloot het eerste blok af vlak voor de pauze en dat was me toch een feestje. Heel de AFAS ontplofte!
- San Marino was ook opvallend leuk zo in de zaal. Vocaal was het niks natuurlijk en het lied blijft ook niet bepaald geweldig, maar het was wel echt feest.
- Zwitserland viel ook nogal dood op het podium zonder staging en dansers; ook was hij vocaal niet heel geweldig. Als één van de favorieten viel het nogal tegen.
- IJsland was ook echt een hoogtepunt. De zanger zong ineens een heel stuk beter en de vibe in de zaal kwam echt goed over. Geinig is ook dat dit nummer in de line-up tussen Denemarken en Montenegro was geplaatst. Van Love Is Forever naar Hate Will Prevail naar Heaven.

- Polen was ook opvallend leuk live. Ik maakte me van tevoren zorgen of ik die stemmen live zou trekken, maar het viel me echt goed mee!
- België gaat de refreinen ook steeds beter zingen. Eerdere live optredens baarden me wat zorgen, maar gisteren klonk het goed.
- Australië was echt enorm forgettable zo zonder staging erbij.
- Noorwegen was live echt heel erg leuk. Ook echt weer zo'n crowdpleaser dat op zo'n concert goed werkt.
- Armenië vond ik wat tegenvallen. Een beetje schreeuwerig gezongen en ze kreeg de zaal niet echt mee.
- Finland was een stuk beter dan de eerdere live optredens, maar alsnog was het nummer nogal leeg en juist tijdens zo'n event zou het opzwepend moeten zijn, maar dat was het niet.
- Tsjechië gaf een leuk optreden, maar aan het einde van de avond was ik het wel al een beetje vergeten.
- Servië idem; goed gezongen en verder echt prima uitgevoerd, maar het bleef niet hangen.
- Roemenië was live opvallend goed, maar ik vind het nummer niet heel veel aan en die mening is onveranderd gebleven.
- Litouwen is er vocaal enorm op vooruit gegaan, maar het nummer is verder een beetje aan me voorbij gegaan.
- Albanië was op zich vocaal heel goed, maar er waren technische problemen tijdens haar optreden waardoor ze na het eerste refrein nauwelijks meer te horen was.
- Montenegro, Wit-Rusland, Georgië, Ierland, Moldavië, Oostenrijk en Duitsland ga ik niet apart becommentariëren; vond het in eerste instantie allemaal al niets en kan er verder weinig aan toevoegen. Geinig is wel; een vriendin van me ging een paar keer naar het rookhok om te roken en daar kwam ze elke keer Oto van Georgië tegen. Die heeft daar kennelijk de hele avond staan paffen
. Verklaart die schorre stem wel.Ik vind het nu alweer jammer dat het voorbij is, maar kijk nu ook uit naar komende zondag. Dan ga ik naar de preparty in Londen! Ik ga daar Italië, Zweden, Estland, Frankrijk en Letland nieuw zien (die waren er gisteren namelijk niet bij) en ook weer Duncan nog een keer.

0
geplaatst: 7 april 2019, 14:20 uur
Ik kon er ook naar toe (een vriend van mij doet verslag voor Polen, had een interview met Duncan en kon mij binnen krijgen), maar helaas.... ik zat op Texel voor een weekendje weg 
Leuk verslag!

Leuk verslag!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.