MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Martial schreef:
Zoveel wensen heb ik vanavond niet als Servië en Portugal doorgaan ben ik tevreden.

Het valt mij al 100% mee dat Servië genoemd wordt als één van de finalisten door de andere users

Успех девојке вечерас!

Portugal is te gek ja. Servië heeft me gewonnen na dat interview met Nikkie.... snoep? Nee, om even later als hongerige wolven aan te vallen. Geweldig!

Overigens gingen Maneskin en Jendrik helemaal uit hun dak toen Oekraïne doorging. Geweldig filmpje.

Denk dat Oekraïne wel eens de verrassing van zaterdag kan gaan worden (en terecht wat mij betreft).

Voor vanavond is dit vooralsnog mijn lijstje (kan nog veranderen na de optredens):

12 Portugal
10 IJsland
8 Zwitserland
7 Bulgarije
6 San Marino
5 Griekenland
4 Georgië
3 Albanië
2 Servië
1 Oostenrijk

Enorm balen van Duncan zeg. Gelukkig heeft ie Dinsdag iig een momentje kunnen hebben.

aERodynamIC schreef:
De vraag is vooral: hoe ver kan zich dit uitbreiden (Edsilia gaf hem een gouden plaat in de eerste halve finale). Ik vind het sowieso een beetje dubieus met al die strenge maatregelen; je zou toch zeggen dat die kans dan klein is.
Volkomen terechte vraag. Als ik hier even over nadenk zou dit zomaar tot een epidemie binnen de Eurovisie-bubbel kunnen leiden. Ik zet die gedachte maar snel uit mijn hoofd en hoop dat alles goed komt.

Leuk verslag starbright boy!
Inderdaad, leuk verhaal starbright boy!

Ik vraag me vooral af (aangenomen dat het geen vals positieve test is): hoe heeft ie het opgelopen? Wie heeft hem besmet? Zou vervelend zijn als dat binnen de bubbel is gebeurd.

Onweerwolf
Poek schreef:
Ik vraag me vooral af (aangenomen dat het geen vals positieve test is): hoe heeft ie het opgelopen? Wie heeft hem besmet? Zou vervelend zijn als dat binnen de bubbel is gebeurd.

Volgens mij is er niet echt sprake van een bubbel (zoals vorig jaar bij de Tour bv), althans dat begreep ik van Sietse.

Maar wat mij ook wel bevreemde waren al die uitstapjes. Ze moesten allemaal in hun hotel blijven en verder niks, maar ze liepen wel degelijk allemaal door de stad, zijn naar Delft gegaan, Amsterdam.

Groot gelijk hoor, maar het klopt niet met het wat ze doorlopend naar buiten brengen op dat vlak. Het zal dus wel minder streng zijn dan we denken.

En dan heb je inderdaad die vals positieve testen nog (iets waar ik zelf ook voor vrees komende zaterdag).

Bij zo'n groot wereldwijd evenement als dit moet je wat mij betreft geen enkel risico willen nemen als organisatie en gewoon een strenge bubbel hanteren. Niemand erin of eruit en twee weken isolatie voor de hele meute. Vervelend voor alle deelnemers en betrokkenen, maar als er één besmetting binnensluipt kan dat desastreuze gevolgen hebben voor het complete festival. Laten we hopen dat het uiteindelijk meevalt, maar ik vind het onverantwoorde risico's die de organisatie hiermee genomen heeft.

Onweerwolf schreef:
Voorspelling voor vanavond:

Zeker door:

San Marino
 Iceland
 Portugal
 Bulgaria
 Switzerland

Net door:

Greece
 Serbia
 Albania
 Finland
 Denmark

Net niet door:

Czech Republic
 Poland
 Latvia

Zeker niet door:

Estonia
 Austria
 Moldova
 Georgia

Ik blijf me maar afvragen waarom je de namen van de landen in het Engels vermeldt, maar bij San Marino, Portugal en Finland blijft volharden met die Nederlandse spelling. Ben er nog niet uit, maar ik blijf graven

Poeha schreef:

Ik blijf me maar afvragen waarom je de namen van de landen in het Engels vermeldt, maar bij San Marino, Portugal en Finland blijft volharden met die Nederlandse spelling. Ben er nog niet uit, maar ik blijf graven.

Heb ik soms ook: dan copy paste ik een app

Een kennis werkt in het Jenevermuseum in Schiedam: zie ik nu allemaal foto's voorbij komen dat de delegatie uit Estland daar was. Overal lekker lurken...... ook dat is niet opgesloten zitten in een hotel. Dat valt dus echt wel mee allemaal

Onweerwolf
Poeha schreef:
(quote)

Ik blijf me maar afvragen waarom je de namen van de landen in het Engels vermeldt, maar bij San Marino, Portugal en Finland blijft volharden met die Nederlandse spelling. Ben er nog niet uit, maar ik blijf graven

Kopietje van Wikipedia, dat is gewoon het snelste. Je denkt toch niet dat ik al die moeilijke woorden zelf ga typen?

Onweerwolf
Zo, ik gooi mijn IJsland top 10 aller tijden er in. Toch wel een land dat behoorlijk polariseert met hun uitslagen. Meestal was het helemaal niets in het verleden maar de laatste jaren proef je toch dat IJsland echt serieus bezig is met het ESC en dat past goed bij het land want ze nemen muziek daar sowieso enorm serieus, dat geldt voor alle genres, vooral ook voor niet-mainstream muziek. IJsland gaat absoluut het ESC in de nabije toekomst een keer winnen, daar ben ik van overtuigd en dat zou echt zomaar dit jaar kunnen zijn met een meer dan uitstekend liedje en toffe act.

Plaats. [Jaar] Artiest - Titel (Einduitslag)

01. [2019] Hatari - Hatrið Mun Sigra (10)

02. [2009] Yohanna - Is It True? (2)

03. [2008] Euroband - This Is My Life (14)

04. [2013] Eyþór Ingi Gunnlaugsson - Ég á Líf (17)
05. [2010] Hera Björk - Je Ne Sais Quoi (19)
06. [1997] Páll Óskar - Minn Hinsti Dans (20)
07. [2012] Greta Salóme & Jónsi - Never Forget (20)
08. [2004] Jónsi - Heaven (19)
09. [2017] Svala - Paper (36)
10. [1999] Selma - All Out Of Luck (2)

Mijn #6 (1997) zou het hier onder de Musicmeteraars in principe ook goed moeten doen, denk ik.

De tweede halve finale staat voor de deur, dus ik doe weer een dappere poging om de uitslag te voorspellen:

1. IJsland (zowel liedje als act springt er echt uit)
2. Bulgarije (breekbare schoonheid, maar mist een beetje structuur/houvast)
3. Zwitserland (goede balans tussen sfeer en bombast)
4. Griekenland (oerdegelijk allemansvriendje)
5. Servië (fris, catchy liedje waar de platte act geen afbreuk aan doet)
6. Portugal (sympathiek rustpuntje op de avond)
7. San Marino (modern en fris voor San Marinese begrippen)
8. Denemarken (zo fout dat het leuk wordt, fan favorite)
9. Finland (slecht uitgevoerde en goedkope rock, haalt het op televotes)
10. Albanië (live indrukwekkend)

11. Oostenrijk (te onopvallend en te vroeg op de avond)
12. Letland (te veel irritatiefactoren in dit op zich prima popliedje)
13. Moldavië (sound is prima, liedje veel te simpel)
14. Tsjechië (te middle-of-the-road)
15. Polen (mager liedje, magere zang, bonuspuntje voor de 80's sound)
16. Estland (te cliché en te weinig stem)
17. Georgië (lachertje van het jaar, deze kruising tussen Leonard Cohen en Serhat)

Tsjechië en Polen zie ik echt niet doorgaan vanwege de matige repetities, maar ik vind beide liedjes écht leuk in de studioversie, dus ik hoop nog op een wondertje.

Poeha schreef:
(quote)

Heb je San Marino, Portugal en Finland wel eens door een vertaalmachine gehaald? Of was daar de knipoog voor?

Het zou mij echt verbazen als Oostenrijk het niet red. Ik sluit zelfs zeker niet uit dat hij de jury vanavond wint, goede zanger met een conservatief oerdegelijk liedje. Publiek zal er heel wat minder voor gaan, dat wel. Ik krijg er een Oostenrijk 2018 gevoel bij.

Ah op voorhand een voorspelling:

1. Bulgarije (de staging doet wonderen en het nummer valt op)
2. Zwitserland (niet voor niets hoog bij de bookmakers, de act doet wel afbreuk, maar hij zit er zeker bij)
3. IJsland (men gunt het de band nu extra, maar buiten dat valt het op en zijn ze populair, gaan we ondanks een video gewoon terugzien zaterdag)
4. Griekenland (hip, flitsend en ze zingt prima, buiten dat doen de Grieken het altijd wel goed)
5. Finland (dit vinden veel mensen heel leuk of helemaal niks, maar genoeg om door te gaan)
6. San Marino (toch iets lager dan aanvankelijk gedacht door iedereen denk ik, maar ze gaan door)
7. Portugal (de laatste dagen gestegen bij veel mensen, maar of de kijkers thuis die dit voor het eerst zien er vol voor gaan betwijfel ik, de staging trekt de band over de streep)
8. Servië (beetje foute stoeipoezen, maar dit doet het altijd wel goed en het nummer klinkt makkelijk)
9. Denemarken (ondanks het enorme retro-gehalte zullen er meer mensen dan we denken zijn die dit leuk vinden)
10. Oostenrijk (het gaat twijfelachtig worden voor Oostenrijk, Albanië en Moldavië: voor deze drie is het erop of eronder en dan gok ik op Oostenrijk, de ene Amen is de andere niet)

11. Albanië (iets te onopvallend)
12. Moldavië (niet alle lichtgewicht deuntjes kunnen doorgaan en dan vrees ik voor deze)
13. Polen (te felts en nietszeggend, misschien helpen de Polen in het buitenland nog een beetje, maar hij schijnt niet zo geliefd te zijn in eigen land)
14. Tsjechië (aardig maar te flets)
15. Letland (op zich best gewaagd, maar ze komt niet zo sympathiek over terwijl ze dat volgens mij best wel is: iets te bozig of zo)
16. Estland (zo saai en of de jonge meisjes en gays het gaan redden betwijfel ik)
17. Georgië (ondanks dat ik het wel mooi vind is deze meneer verder zo kleurloos en nors: die gaat het zeker weten niet halen)

stoepkrijt schreef:
(quote)
Heb je San Marino, Portugal en Finland wel eens door een vertaalmachine gehaald? Of was daar de knipoog voor?
Dat was de hele opzet van mijn opmerking. Beetje lol tussen al die serieuze aanpak van lijstjes

Onweerwolf
Die beschrijving ook..

https://i.imgur.com/aZePpU3.jpg

Onweerwolf schreef:
Die beschrijving ook..

(afbeelding)

'Flo Ride' .

Nou ik ben benieuwd of hij er stiekem bij is. Wanneer heeft hij voor het laatst een hit gehad? 'My House'?

NewYorkCityLight schreef:
Nou ik ben benieuwd of hij er stiekem bij is. Wanneer heeft hij voor het laatst een hit gehad? 'My House'?

Hij is er bij

aERodynamIC schreef:
(quote)

Hij is er bij

Dus niet stiekem!

Eefjeeee

Onweerwolf
Gretz schreef:
Eefjeeee

Gretz schreef:
Eefjeeee

Toch bijzonder he. Ben heel benieuwd. Zo leuk voor haar (en jou haha).

Onweerwolf
Aafje > Eefke > Davina

Onweerwolf
Leuke vent wel trouwens die Jeangu. Ik hoop dat 'ie het linkerrijtje kan redden zaterdag. Dat gun ik hem en het nummer.

Onweerwolf
Bulgarije doet Billie Eilish na uit de tijd dat ze nog caissière was bij de Lidl.

Griekenland, Finland en Letland vind ik de leukste liedjes van wat ik tot nu toe heb gehoord uit deze 2e halve finale.

Onweerwolf schreef:
Bulgarije doet Billie Eilish na uit de tijd dat ze nog caissière was bij de Lidl.

We hadden al een Lizzo van den Aldi (Malta), nu ook een Billie van de Lidl

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:13 uur

geplaatst: vandaag om 20:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.