MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Overigens nog meer heugelijk nieuws.

Andorra doet volgend jaar weer mee.

Oude Observator
starbright boy schreef:
Italie had de beste rocksong van de twee dit jaar, dat is zeker zo.

Eens.

Bij Finland had ik effe de neiging om Playstation 2 te spelen en AC Milan naar Champions League overwinning te schreeuwen.

Ja, Ijsland 2019 ook zeker veel beter. En Zweden 2007 eigenlijk ook.

Oude Observator
laxus11 schreef:

Mijn goede nachtrust is wederom verzekerd.

Onweerwolf
laxus11 schreef:

Wow! Dat is echt heel erg gaaf nieuws!

laxus11 schreef:

Echt? Dat zou ik echt heel tof vinden. Misschien volgt Luxemburg dan ook een keer. Monaco is teveel gevraagd denk ik.

Het enige positieve aan de winnaar is dat het weer eens een niet-Engelstalig nummer is. Maar ik had het Mahmood, Francesco Gabbani en Francesca Michielin zoveel meer gegund

Onweerwolf
Andorra had één erg sterke inzending in 2005:

De in Nederland geboren Marian van de Wal.

Wat een dag!

Vanmiddag was een feest. Gewoon weer joelen en meezingen en in een groot publiek zitten. Geweldige optredens zien en echt eerste rang zitten en alle wisselingen zien: topsport is dat dus.

En alle weken in Rotterdam en dan vandaag: afsluiten met mijn persoonlijke favoriet als winnaar en zo'n beetje alle favorieten wel in de top 10.

Om nooit meer te vergeten.

Ach ieder zijn smaak natuurlijk en ik had het ook Frankrijk of Zwitserland gegund maar ik ben echt blij voor Italië dat ze gewonnen hebben want ze hebben er zovaak naast gegrepen en ze sturen ook elk jaar weer kwaliteit in

Hopelijk luisteren Uk, Duitsland en Spanje goed naar Italië want een big 5 land kan makkelijk winnen als het maar kwalitatief goed is

Een niet Engelstalige top 3 en nummer 5 zelfs, dat mag wel een trendje veroorzaken. Wij mogen ook best weer eens wat NL doen, wel eigenzinnig graag.

Gretz schreef:
Het enige positieve aan de winnaar is dat het weer eens een niet-Engelstalig nummer is. Maar ik had het Mahmood, Francesco Gabbani en Francesca Michielin zoveel meer gegund
Francesca zong live gewoon niet zo goed en haar Engelse refreintje klonk bijna niet herkenbaar als Engels.. Het was haar gegund omdat het ongetwijfeld een aardige vrouw is, maar op basis van haar performance was het wel logisch dat ze niet al te best scoorde

Onweerwolf schreef:
(quote)

Wow! Dat is echt heel erg gaaf nieuws!

Ze wouden eigenlijk al dit jaar mee doen maar door covid hebben ze het een jaar uitgesteld

laxus11 schreef:

Wordt tijd dat Slowakije, Armenië, Bosnië, Wit-Rusland en Turkije ook weer gaan meedoen.

In Ahoy werden Finland, Italië en Oekraïne het best ontvangen. Daar ging het dak eraf.

Uiteraard ook voor Nederland en Griekenland, maar wat was te verwachten.

Ook blij hoe Rotterdam op de kaart is gezet. En de presentatoren deden het uitstekend. Nikkie was echt helemaal top.

Gretz schreef:
(quote)

Wordt tijd dat Slowakije, Bosnië, Wit-Rusland en Turkije ook weer eens meedoen.

Luxemburg, Liechtenstein en Monaco dan ook

Volgens mij ook veel liedjes die door de artiest/band zelf geschreven zijn hoog. Vind ik ook wel tof.

Turkije graag pas als Erdogan ook weg is. Anders heeft het regime teveel vingers in de pap vrees ik.

Was dat snuiven van die Italiaanse zanger nu echt of nep??? Iemand daar info over?

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

Wordt tijd dat Slowakije, Armenië, Bosnië, Wit-Rusland en Turkije ook weer gaan meedoen.

En Marokko, Luxemburg en Monaco. En Kosovo en Liechtenstein moeten debuteren, net als Schotland, als die straks uit het VK zijn ontsnapt.

Libanon niet te vergeten.

aERodynamIC schreef:
In Ahoy werden Finland, Italië en Oekraïne het best ontvangen. Daar ging het dak eraf.

Het zou maar zo kunnen dat er kan een kern van waarheid zit in de hypothese dat mensen (zowel het publiek in de zaal als voor de TV) zo hard toe zijn aan een energiek live-concert cq. stevige moshpit dat ze de hardere acts het best konden waarderen.

Kazachstan doet al mee aan het JESC

Oekraïne is nu het enige land sinds de invoering van de halve finales (2004) dat nog nooit faalde in het bereiken van de Grande Finale
(afbeelding)
Respect, want ze hebben bijna altijd wel een toffe inzending

Onweerwolf
Joy4ever schreef:
Libanon niet te vergeten.

Dan moeten we eerst Israël er uit schoppen, dat kunnen Marokko, Libanon en Tunesië meedoen. Of al die landen moeten eens stoppen met moeilijk doen. (Geldt ook voor Servië en Armenië/Azerbeidzjan en Rusland).

Gretz schreef:
(quote)

Het zou maar zo kunnen dat er kan een kern van waarheid zit in de hypothese dat mensen (zowel het publiek in de zaal als voor de TV) zo hard toe zijn aan een energiek live-concert cq. stevige moshpit dat ze de hardere acts het best konden waarderen.

Het viel echt op. Ook bij Oekraïne was het echt een ontploffing in de zaal.

Mijn zus en haar dochter (15) zijn geen Songfestival fans maar gingen vol voor Finland en Italië. Ruth Jacott bleek ook fan... men was er aan toe denk ik.

Hoe mooi Frankrijk en Zwitserland ook zijn. Nu even niet denk ik dan maar. Ik had het zelf ook wel. Ik was echt hyper toen Finland en Italië op het podium stonden. En Finland vind ik als nummer echt niks, maar daar vond ik het te gek.

Die emotie voerde ook de boventoon bij mij. Weer bij een groots live evenement zijn. En dat voelde je in de zaal.

Die wisselingen in Ahoy doen wel wat denken aan een culingwedstrijd. Er wordt tussen elke act heel snel geveegd.

aERodynamIC schreef:

Die emotie voerde ook de boventoon bij mij. Weer bij een groots live evenement zijn. En dat voelde je in de zaal.

Dit had ik ook. Wat was dat lekker.

Gretz schreef:
Oekraïne is nu het enige land sinds de invoering van de halve finales (2004) dat nog nooit faalde in het bereiken van de Grande finale (afbeelding)
Respect, want ze hebben bijna altijd wel een toffe inzending

Dat is waar. Ze doen erg hun best vaak. Dus meestal wel terecht ook. Eigenlijk bijna altijd wel linkerrijtje op zn minst bij me.

starbright boy schreef:
Die wisselingen in Ahoy doen wel wat denken aan een culingwedstrijd. Er wordt tussen elke act heel snel geveegd.

Sowieso vond ik dat het leukst om te zien, maar Ik zat er echt met mijn neus er bovenop. Perfecter kon mijn plek niet zijn.

Dat was topsport

https://postimg.cc/Z9qvgvHG

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:30 uur

geplaatst: vandaag om 19:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.