Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 23 mei 2021, 01:29 uur
Vind het trouwens knap lullig voor San Marino. Iedereen was ervan overtuigd dat dít hét beste resultaat ooit zou worden voor het land.
En nu gaat die titel alsnog naar... Say Na Na Na van Serhat...
2
Onweerwolf
geplaatst: 23 mei 2021, 01:30 uur
catdog schreef:
Vind het trouwens knap lullig voor San Marino. Iedereen was ervan overtuigd dat dít hét beste resultaat ooit zou worden voor het land.
Ja, San Marino is wel de grootste verrassing in negatieve zin. Dat had ik echt niet zien aankomen.
Serhat is natuurlijk wel een baas dus dat scheelt.
0
geplaatst: 23 mei 2021, 01:31 uur
laxus11 schreef:
Geweldige winnaar
ik ben blij dat die heerlijke rockmeuk heeft gewonnen al is het maar om Gretz te pesten (grapje he
)
Rome 2022!!
Of toch Milaan
Geweldige winnaar
ik ben blij dat die heerlijke rockmeuk heeft gewonnen al is het maar om Gretz te pesten (grapje he
)Rome 2022!!
Of toch Milaan
Krijgen we drie van die gladde italianen als presentatoren
1
catdog schreef:
Mss hebben de meeste stemmers per ongeluk Serhat gebeld En nu gaat die titel alsnog naar... Say Na Na Na van Serhat...

0
laxus11 schreef:
Geweldige winnaar
)
Geweldige winnaar
)Ik ben blij voor je Lex dat er zelfs in 2021 nog stoffige dinorock wordt gemaakt (en dat het jou wordt gegund om een gloednieuw nummer te ontdekken wat in je smaak valt, toch redelijk zeldzaam
). In Italië lopen ze blijkbaar 50 jaar achter als het gaat om harde gitaren 
0
geplaatst: 23 mei 2021, 01:32 uur
ik zou zeggen fuck de jury. Een originele track als die van Oekraine wordt gewoon 2e bij de televoting. De jury waardeert dat ongeveer gelijk met Griekenland en andere hogere middenmoters.
Het is te merken dat de televoters op zoek zijn naar een feestje of festivalletje. Volgend jaar zal rock op het ESF gewoon weer uitsterven na de stemmen.
2
geplaatst: 23 mei 2021, 01:32 uur
catdog schreef:
Serhat is een eindbaas en had gewoon een extreem catchy liedje
Serhat de San Marinese Donny

2
Onweerwolf
geplaatst: 23 mei 2021, 01:33 uur
Djarune schreef:
ik zou zeggen fuck de jury. Een originele track als die van Oekraine wordt gewoon 2e bij de televoting. De jury waardeert dat ongeveer gelijk met Griekenland en andere hogere middenmoters.
Het is te merken dat de televoters op zoek zijn naar een feestje of festivalletje. Volgend jaar zal rock op het ESF gewoon weer uitsterven na de stemmen.
(quote)
De enige juiste conclusie is dus fuck de televoters en fuck de jury.

2
geplaatst: 23 mei 2021, 01:33 uur
Djarune schreef:
(quote)
Vergeet niet dat Jamala
in 2016 de jury nodig had om boven Rusland te eindigen. Soms vallen de jurystemmen in het voordeel van je smaak uit, soms in het nadeel.
1
geplaatst: 23 mei 2021, 01:34 uur
Gretz schreef:
Ik ben blij voor je Lex dat er zelfs in 2021 nog stoffige dinorock wordt gemaakt (en dat het jou wordt gegund om een gloednieuw nummer te ontdekken wat in je smaak valt, toch redelijk zeldzaam
(quote)
Ik ben blij voor je Lex dat er zelfs in 2021 nog stoffige dinorock wordt gemaakt (en dat het jou wordt gegund om een gloednieuw nummer te ontdekken wat in je smaak valt, toch redelijk zeldzaam
Oh maar Oekraïne vond ik ook zeer goed en een Rusland ook dus ik vind niet alleen dinorock leuk.

0
geplaatst: 23 mei 2021, 01:34 uur
Ik heb niets met de winnaars van 2000, 2001, 2002, 2008 en 2011, En ook niet zoveel met 2015 en 2013. En op het niveau van de laatste twee zit dit ongeveer. De eerste vijf vind ik echt nog een stuk slechter.
0
Onweerwolf
geplaatst: 23 mei 2021, 01:36 uur
starbright boy schreef:
Ik heb niets met de winnaars van 2000, 2001, 2002, 2008 en 2011, En ook niet zoveel met 2015 en 2013. En op het niveau van de laatste twee zit dit ongeveer. De eerste vijf vind ik echt nog een stuk slechter.
2013 is bij mij ook niet echt lekker aan het rijpen moet ik toegeven.
1
geplaatst: 23 mei 2021, 01:38 uur
Het issue bij San Marino snap ik wel zo achteraf. Serhat was sympathiek en catchy, Senhit was te poenerig en ze wilde wel heel graag en had daar een flinke duit voor over. Zonder Flo Rida was wellicht beter geeindigd.
0
Onweerwolf
geplaatst: 23 mei 2021, 01:39 uur
Dat klopt maar dat is een van de nummers die elk jaar zakt.
1
geplaatst: 23 mei 2021, 01:40 uur
Ik lees hier enkele keren dat Finland beter was dan Italië. Dat kan ik me gewoon niet voorstellen eigenlijk. Finland is toch gewoon een kinderlijke versie van Linkin Park met een heel aanstekelijk "poppy" refrein? Best ook goed hoor, daar niet van.
Italië vind ik echt een zeer geslaagd nummer. Stevige hard rock met een Italiaans sausje. Een sterk - maar niet te simpel/catchy - refrein en toch enkele scheurende gitaren, vooral tijdens het slot. Een leuk zachter intermezzo in het middenstuk terwijl de zanger de gitaristen bespeelt en het nummer weer stijgt naar een climax. En toch ook minder een duidelijke copy cat dan Finland.
Hoe zou een goed (hard) rock/metal nummer dan moeten klinken op Eurovision? Veel meer metal/hard rock dan dit kan je toch niet (succesvol) verwachten hier lijkt me.
Ik vond dit in ieder geval beter dan Lordi (en zeker niet zo een gimmick) en Terasbetoni bijvoorbeeld. Misschien toch jammer dat Keep of Kalessin met The Dragontower zich net niet kon kwalificeren enkele jaren geleden.
Italië vind ik echt een zeer geslaagd nummer. Stevige hard rock met een Italiaans sausje. Een sterk - maar niet te simpel/catchy - refrein en toch enkele scheurende gitaren, vooral tijdens het slot. Een leuk zachter intermezzo in het middenstuk terwijl de zanger de gitaristen bespeelt en het nummer weer stijgt naar een climax. En toch ook minder een duidelijke copy cat dan Finland.
Hoe zou een goed (hard) rock/metal nummer dan moeten klinken op Eurovision? Veel meer metal/hard rock dan dit kan je toch niet (succesvol) verwachten hier lijkt me.
Ik vond dit in ieder geval beter dan Lordi (en zeker niet zo een gimmick) en Terasbetoni bijvoorbeeld. Misschien toch jammer dat Keep of Kalessin met The Dragontower zich net niet kon kwalificeren enkele jaren geleden.
0
geplaatst: 23 mei 2021, 01:40 uur
Gretz schreef:
(quote)
Oh ik hou van Say Na Na Na. Serhat is voor mij ook echt het mannetje. Maar ik had San Marino dit jaar, met een act die echt prima in elkaar zat, eindelijk weleens een Top 10 gegund. En voor de verandering leek ook iedereen daar vertrouwen in te hebben dit jaar. Tot de uiteindelijke uitslag...
0
Onweerwolf
geplaatst: 23 mei 2021, 01:41 uur
starbright boy schreef:
Het issue bij San Marino snap ik wel zo achteraf. Serhat was sympathiek en catchy, Senhit was te poenerig en ze wilde wel heel graag en had daar een flinke duit voor over. Zonder Flo Rida was wellicht beter geeindigd.
Ja, ik zei het vooraf al: ik wist echt niet of Flo Rida nou een voordeel of nadeel was. Toch een nadeel dus.
0
Onweerwolf
geplaatst: 23 mei 2021, 01:42 uur
Nou, mijn stem voor litouwen en Oekraine is niet meegeteld. 

0
geplaatst: 23 mei 2021, 01:42 uur
catdog schreef:
Oh ik hou van Say Na Na Na. Serhat is voor mij ook echt het mannetje. Maar ik had San Marino dit jaar, met een act die echt prima in elkaar zat, eindelijk weleens een Top 10 gegund. En voor de verandering leek ook iedereen daar vertrouwen in te hebben dit jaar. Tot de uiteindelijke uitslag...
(quote)
Komt nog wel als ze elk jaar een geld zak aanbieden aan een buitenlandse zanger(es) en zoveel investeren in de productie
0
geplaatst: 23 mei 2021, 01:47 uur
Die vond ik inderdaad allebei ook sterk (vooral Hongarije moest hoger eindigen en Turkije mocht zelfs winnen). Maar ik vind Italië dus wel van hetzelfde niveau (of misschien zelfs sterker, maar zou die anderen nog eens moeten besluiteren dan).
Ik blijf jullie streng vinden voor Italië als je deze nummers wél heel goed vindt...
Ik blijf jullie streng vinden voor Italië als je deze nummers wél heel goed vindt...

0
geplaatst: 23 mei 2021, 01:47 uur
Nee joh rock op het Songfestival vind ik meestal maar matigjes maar Italië was veruit de beste rocksong in de competitie over het gehele Songfestival gemeten.
2
geplaatst: 23 mei 2021, 01:48 uur
Italie had de beste rocksong van de twee dit jaar, dat is zeker zo. Maar dat is enige competitie die ze bij me winnen.
0
geplaatst: 23 mei 2021, 01:49 uur
starbright boy schreef:
Italie had de beste rocksong van de twee dit jaar, dat is zeker zo.
Italie had de beste rocksong van de twee dit jaar, dat is zeker zo.
Ja ik bedoelde meer over het gehele Songfestival

0
Onweerwolf
geplaatst: 23 mei 2021, 01:49 uur
NewYorkCityLight schreef:
En Eldrine uit 2011 >>> leven.
En Eldrine uit 2011 >>> leven.
Die was iets minder maar inderdaad ook nog steeds ruim beter dan Italië dit jaar. Sweden 2007 ook en IJsland 2019 ook ruimschoots.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.