MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
aERodynamIC schreef:
(quote)

Wachten jullie nog maar even. Ik was 4 jaar oud toen we voor het laatst wonnen, dat heb ik dus niet echt meegemaakt. Wij eerst

Ik was -18. Ik mag ook wel eens een winst meemaken. Dus sorry Cerclezot; Nederland eerst! Tenzij Eliot een veel beter nummer heeft dan Duncan, want uiteindelijk blijft dat belangrijker.

Cerclezot schreef:
Italië is prima, niet zo goed als vorig jaar (want mijn favoriet van 2018), maar sterker dan wat we tot nu toe al kennen. Maar de kritiek op hem is al weer niet van de lucht: homo en een Egyptische vader (het woord moslim valt al weer regelmatig, wie zegt dat ie dat is en wat dan nog?!). Net als bij de Franse inzending voer om weer eens lekker los te kunnen gaan.

Ja, dat is dan wel weer jammer. Ik vind Italië ook een prima inzending hebben, en ook wel tof dat Italië nu iets anders stuurt dan normaal. Opnieuw Il Volo had ik zelf weliswaar tof gevonden, maar de keuze voor Mahmood is wat spannender.

1. Italië
2. Spanje
3. Australië
4. Tsjechië
5. Albanië
6. Verenigd Koninkrijk
7. Frankrijk
8. Montenegro

Met de nadruk dat ik tot nu toe nog niets écht goed vind, dus dit is puur gerangschikt op hoezeer het mij tot nu toe boeit ongeacht de kwaliteit.

Ik ben bijna 4 maanden te laat geboren om onze enige overwinning meegemaakt te hebben.

Inmiddels wordt er aardig gereld in Italië. Mahmood kreeg bij San Remo maar 14% van de publieksstemmen en die zijn nu mad dat de jury teveel macht heeft. Ook gaan er geruchten dat juryleden zijn omgekocht om voor hem te stemmen.

Mahmood krijgt nu zelf ook enorm veel shit over zich heen en heeft bekend gemaakt nu ook te twijfelen of hij nog wel wil gaan. Er is dus een kans dat we alsnog een andere Italiaanse inzending krijgen.

En zo is er weer veel drama op het songfestival

Mahmood heeft inmiddels bevestigd dat hij gewoon naar het Songfestival gaat.

En dat is maar goed ook, nu zelfs politici dit gingen misbruiken.

aERodynamIC schreef:
En dat is maar goed ook, nu zelfs politici dit gingen misbruiken.

Ben blij dat hij gaat want het is hier veruit mijn favoriet tot nu toe. Wat een lekker nummer! En ook niet verkeerd om naar te kijken

Ik begin er langzaamaan een beetje in te komen, Australië vind ik alvast een verschrikking, hun slechtste inzending tot nu toe. En wederom een enorme jurk, pffff..wat een originaliteit weer.

Ik weet niet zeker of Dear Father van Laura Bretan van Roemenië doorgaat, maar zo ja, dan verwacht ik dat nummer heel hoog, prachtige stem heeft zij. Kende haar al van diverse talentenshows, daar maakte ze ook al heel veel indruk.

Vereningd Koninkrijk stuurt voor de zoveelste keer een compleet nikszeggend nummer, zie ik kansloos onderin eindigen.

Tsjechië verrast wederom weer, Lake Malawi komt met een lekker liedje aanzetten, verwacht ik ook wel wat van.

1. Italië
2. Tsjechië
3. Frankrijk
4. Albanië
5. Spanje
6. Australië
7. Verenigd Koninkrijk
8. Montenegro

Estland heeft ook gekozen vanavond. Het is Victor Crone geworden met Storm. Het nummer is mede geschreven door Stig Rästa, die zelf Estland vertegenwoordigde in 2015:

Dit is de studioversie. Die plaats ik maar even, want de finaleversie staat nog niet online en die van de halve finale is niet aan te horen.

Slovenië heeft ook gekozen, maar ik kan het nummer nergens vinden en heb ook de nationale finale niet gezien. Even afwachten dus tot het online komt.

Tot nu toe blijf ik nog steeds wat op mijn honger zitten. Hopelijk kiest Zweden voor Jon Henrik Fjällgren en Norrsken.

Al vind ik de studioversie van Estland niet echt slecht.

Cerclezot schreef:
Tot nu toe blijf ik nog steeds wat op mijn honger zitten. Hopelijk kiest Zweden voor Jon Henrik Fjällgren en Norrsken.

Al vind ik de studioversie van Estland niet echt slecht.

Studioversie van Estland vind ik zeker niet slecht. Maar live klinkt het helaas niet best.

En dit zou de Sloveense inzending zijn.

Cerclezot schreef:
En dit zou de Sloveense inzending zijn.(embed)

Bedankt! Was er al naar aan het zoeken. Straks maar even luisteren.

Nu nog Letland, want dit is Kroatië:

En dit is Letland:

En zo kan er weer wat uitgebreid worden:

1. Italië
2. Verenigd Koninkrijk
3. Slovenië
4. Tsjechië
5. Letland
6. Estland
7. Albanië
8. Frankrijk
9. Spanje
10. Australië
11. Kroatië
12. Montenegro

Oei, wat is het allemaal nog matig tot nu toe. Er zit niet 1 echte klapper tussen voor me.

1. Italië
2. Letland
3. Spanje
4. Tsjechië
5. Australië
6. Estland
7. Albanië
8. Verenigd Koninkrijk
9. Slovenië
10. Frankrijk
11. Montenegro
12. Kroatië

Hopelijk komt Roemenië morgen met een klapper. Die kiezen dan. Ik heb nog niets geluisterd, dus ga er helemaal blind in.

Waar we de meeste jaren vaak op dezelfde golflengte zitten qua lijstjes zie ik dit jaar toch echt al grote verschillen (misschien omdat er tot nu toe niet echt een topfavoriet bij zit)

1 Italië
2 Spanje (dat refrein is zo lekker)
3 Estland
4 Verenigd Koninkrijk
5 Tsjechië
6, Frankrijk
7 Slovenië
8 Kroatië
9 Montenegro
10 Letland
11 Albanië
12 Australië

Cerclezot schreef:
Waar we de meeste jaren vaak op dezelfde golflengte zitten qua lijstjes zie ik dit jaar toch echt al grote verschillen (misschien omdat er tot nu toe niet echt een topfavoriet bij zit)

Dat merk ik ook inderdaad. Wel leuk een keer, dat er wat verschillen zijn. Vaak zijn er grote overeenkomsten tussen onze lijstjes.

Cerclezot schreef:

Dat laatste sowieso. Maar we hebben allemaal Italië als favoriet tot nu toe (zie je ook in de polls) en verder vallen de verschillen toch wel mee? Het is ook nog maar een klein lijstje (is alles dit jaar nu zo laat, of lijkt het maar zo?)

Martial
Hier is Tsjechië vooralsnog de favoriet, voor de rest is het vrij magertjes met weer een dieptepunt in de vorm van Kroatië

We hopen maar dat de Scandinavische landen met wat aangenaams komen …...

Net Kroatië beluisterd

Veel slechter zal het niet worden (hoop ik). Hoe kunnen ze dat nu sturen??

Ik ga voor Laura Bretan duimen vandaag (Roemenië).

Cerclezot schreef:
Vind de zanger absoluut geweldig, maar het nummer valt me wat tegen.. mss moet het nog groeien. Ben benieuwd wie Zweden kiest.

Net heeft Roemenië gekozen! Voorafgaand was Laura Bretan de grote favoriet, maar verrassend heeft toch Esther Peony gewonnen met On a Sunday:

Dit is wel het semi 2 optreden, want die van de finale staat nog niet online.

Tja, Roemenië zal niet blij geweest zijn met William en Deban van wiwiblogs in de jury, die gaven erg weinig punten aan Laura Bretan. Bij het publiek stond ze dik 1e en Ester Peony kreeg slechts 3 punten (8e!). De jury heeft veel teveel macht vind ik, maar goed, met Ester Peony moet ik nog zien of ze door de kwalificatie komen, heb zo mijn bedenkingen, wederom een erg matig nummer.

Tot nu toe echt ontzettend matige nummers allemaal, vind vorig jaar nu al beter dan dit jaar. Hopen dat Oekraïne MARUV gaat sturen met Siren Song, maar zal ook wel niet haha.

Bang!

Ik denk dat het vrij duidelijk is. Roemenië heeft enkele jaren geleden moeten een jaar overslaan omdat het de bijdrage aan EBU niet kon betalen. Nu zenden ze al twee jaar na elkaar een matig nummer in waarmee ze zeker niet zullen winnen.

La Venda is zo gegroeid ten huize Cerclezot dat ik Spanje toch boven Italië ga plaatsen. Nog nooit eerder in de 24 songfestivals die ik volgde ben ik zo weg van een Spaanse inzending.

Martial
Live hadden we Lake Malawi nog niet aan het werk gezien althans ik niet hier zijn de beelden en het levert alleen nog maar extra bonuspunten op en staat Friend Of A Friend hier vooralsnog op eenzame hoogte

Vanavond is er Unser Lied Für Israel op ARD. Er zitten wel een aantal leuke songs bij. Dus er is nog hoop.

Polen gaat in ieder geval de folkgroep Tulia sturen, volgende week wordt bekend gemaakt met welk nummer, maar ik vermoed dat het Pali SiÄ™ gaat worden. Ik vind deze meiden echt geweldig, heerlijke ontdekking Dit soort acts zouden er veel meer moeten zijn. En hopen dat het nummer in het Pools blijft, denk echt dat ze hele hoge ogen kunnen gooien.

Dus onder voorbehoud:

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:31 uur

geplaatst: vandaag om 06:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.