MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Imawwful
dankje, maar verwacht verder niet te veel interactie van me, dit was louter een noodgeval.

Deze man wordt in een tijdbestek van krap drie minuten niet één maar twéé (!!) keer de kleren van het lijf gescheurd -- dan verdien je gewoon een finaleplaats. Let ook op de goocheltruc waarin een van zijn danseressen zichzelf van een nieuwe garderobe voorziet vlak voordat ze zich van een verhoging laat vallen. Pure magie, deze inzending. Make love, not war, sterk.

1. Tsjechië
2. Finland
3. Spanje
4. Servië
5. Letland
6. Portugal
7. Azerbeidzjan
8. Denemarken
9. Roemenië ****
10. Zweden

11. Frankrijk
12. Duitsland
13. Kroatië
14. Noorwegen
15. Armenië
16. Israël
17. Nederland
18. Moldavië
19. Ierland
20. Malta

21. Italië
22. Verenigd Koninkrijk
23. Zwitserland
24. Oekraïne

Onweerwolf
Armenië

De inzending van Armenië is niet slecht en bij vlagen zelfs redelijk sterk maar het is ook een beetje zo'n nummer dat wat wegvalt in de 37. Het heeft geen sterke hoek of anderszins iets memorabels. Het is vooral een liedje waarbij vooraf een concept is bedacht waar gaandeweg alle franjes en arrangementen aan zijn opgehangen en dat resulteert in iets wat heel doordacht en verzorgd is maar inspiratie mist. Het is haast reclame voor een denkbeeldig product.

01. Tsjechië
02. Duitsland
03. Kroatië
04. Zwitserland
05. Spanje
06. Finland
07. Verenigd Koninkrijk
08. Letland
09. Israël
10. Servië

11. Zweden
12. Noorwegen
13. Azerbeidzjan
14. Italië
15. Oekraïne
16. Frankrijk
17. Armenië
17. Portugal
18. Moldavië
20. Ierland

21. Nederland
22. Denemarken
23. Malta

Onweerwolf
Roemenië

Roemenië heeft dit jaar het voltallige koopavond winkelpersoneel van de lokale Action van Boekarest naar het songfestival gestuurd. Werkelijk alles aan deze inzending is goedkoop en lelijk. Behoorlijk suf want dit land heeft bewezen veel beter te kunnen en is wat mij betreft in potentie zelfs in staat om een keer te winnen. Dit jaar gaan ze echter absoluut meedoen voor de laatste plek en het zou mij niet eens verbazen als Roemenië in de nabije toekomst eens wat jaren over gaat slaan.

01. Tsjechië
02. Duitsland
03. Kroatië
04. Zwitserland
05. Spanje
06. Finland
07. Verenigd Koninkrijk
08. Letland
09. Israël
10. Servië

11. Zweden
12. Noorwegen
13. Azerbeidzjan
14. Italië
15. Oekraïne
16. Frankrijk
17. Armenië
17. Portugal
18. Moldavië
20. Ierland

21. Nederland
22. Denemarken
23. Roemenië
24. Malta

Denemarken:
Ik behoor niet tot de doelgroep waar dit nummer zich op richt, maar ik gun eigenlijk ook 12-jarige meisjes die van K-pop houden wel iets beters dan dit niemendalletje.

Armenië:
Een sterke zangeres (als ze althans klinkt zoals in de videoclip), lekker bombastisch en met een fijne opbouw en climax (daar kan Nederland wat van leren). De laatste halve minuut van het nummer is misschien wel mijn favoriete stukje muziek van alles dat dit jaar is ingezonden. Ik had verwacht dat dit nummer ook bij andere songfestivalliefhebbers wel goed zou scoren, maar dat blijkt tegen te vallen.

Roemenië:
Ik zie een heleboel ideeën en gekkigheid terug in de performance, en alles is even over the top en smakeloos. Sommigen vinden dit misschien wel komisch, waardoor dit nummer toch nog een paar stemmen kan krijgen, maar als we ook de kwaliteit van het nummer zelf meenemen... dan is dit toch best een kansloze inzending.

1. Letland
2. Spanje
3. Noorwegen
4. Armenië
5. Zweden
6. Israël
7. Tsjechië
8. Finland
9. Zwitserland
10. Verenigd Koninkrijk

11. Portugal
12. Servië
13. Kroatië
14. Frankrijk
15. Nederland
16. Italië
17. Duitsland
18. Moldavië
19. Oekraïne
20: Denemarken

21: Roemenië
22: Azerbeidzjan
23. Ierland
24. Malta

25. Estland

En daar is Wouter Hardy weer. Hij won met Arcade in 2019. In 2021 werd hij derde (Gjon's Tears voor Zwitserland), zou hij dit jaar dan tweede kunnen worden met de inzending voor Estland?

In principe heeft het nummer voldoende ingrediënten om goed te kunnen scoren. We hebben niet veel van dit soort sterke ballades dit jaar en Alika kan live zingen. Kwalitatief op en top.

Toch denk ik dat er deze keer geen top 3 in zit. Een jury-knaller kan het wel worden, denk aan de winst bij de jury's van Noord-Macedonië in 2019. De finale haalt Alika wel lijkt me, maar of de televoters hier mee weg lopen valt te betwijfelen, bij de eerste tien geraken in deze zwakke halve finale moet lukken.

Ik vind het een fraaie, degelijke ballade zoals je ze vaker hoort (zoals bijvoorbeeld die van het genoemde Noord-Macedonië), maar een enorm fan ben ik daar normaal niet van. In dit zwakke jaar valt het in elk geval positief op en omarm ik dit nummer een stuk meer.

Gok: 8-13

Top 37:

1. Finland
2. Zweden
3. Spanje
4. Duitsland
5. Italië
6. Frankrijk
7. Estland
8. Noorwegen
9. Tsjechië
10. Verenigd Koninkrijk

11. Servië
12. Zwitserland
13. Kroatië
14. Portugal
15. Azerbeidzjan
16. Nederland
17. Letland
18. Armenië
19. Denemarken
20. Israël

21. Oekraïne
22. Moldavië
23. Ierland
24. Malta
25. Roemenië

Lord of the Lost uit Duitsland stelt op hun Facebook pagina elke dag een andere mede-kandidaat voor. Ik vind dat toch best een toffe gedachte. Ze coveren soms ook nummers van dit jaar.

Sympathieke band.

Ik kan mijn vinger er niet precies op leggen, maar iets irriteert me aan de Estse inzending. Misschien dat langgerekte "bridges"? Of dat schreeuwerige eind? Sowieso ook dat schreeuwerige eind. Ik lees net dat het van dezelfde schrijver is als Arcade en Tout l'univers, die vond ik allebei ook niks aan, dus misschien is de stijl van meneer mijn ding gewoon niet.

1. Tsjechië
2. Finland
3. Spanje
4. Servië
5. Letland
6. Portugal
7. Azerbeidzjan
8. Denemarken
9. Roemenië
10. Zweden

11. Frankrijk
12. Duitsland
13. Kroatië
14. Noorwegen
15. Armenië
16. Israël
17. Nederland
18. Moldavië
19. Ierland
20. Malta

21. Italië
22. Verenigd Koninkrijk
23. Estland **
24. Zwitserland
25. Oekraïne

Onweerwolf
Estland

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik de Estse inzending ontzettend goed vind. Een van de beste ballads die ik op het ESC heb gehoord. Smaakvol, ingetogen waar het moet, uitbundig waar het mag en vooral dat licht apocalyptische, slepende thema in het begin van het nummer vind ik heerlijk. Alika heeft een prachtige stem en het ziet er uit als een prachtig plaatje wat mij betreft. Het doet me het meest denken aan Zweden 2014 (Sanna Nielsen) maar ook namen als Barbara Pravi, Marija Šerifović en Pastora Soler komen in me op. Dit is echt zo'n typisch ontzettend verzorgd songfestivalliedje van een mevrouw zonder opsmuk die gewoon fantastisch kan zingen. Enige twijfelpuntje is haar accent want ze zingt niet helemaal vloeiend Engels, live.

Dit is dus mijn favoriete inzending van 2023. Ik moet wel aantekenen daarbij dat dit jaar toch wel echt relatief zwak is, vergelijkbaar met 2021 en 2017. 2022, 2018 en vooral 2019 waren veel sterker. Het blijft fluctueren. Want hoewel ik deze inzending erg waardeer is het geen top 25 aller tijden materiaal, denk ik.

01. Estland
02. Tsjechië
03. Duitsland
04. Kroatië
05. Zwitserland
06. Spanje
07. Finland
08. Verenigd Koninkrijk
09. Letland
10. Israël

11. Servië
12. Zweden
13. Noorwegen
14. Azerbeidzjan
15. Italië
16. Oekraïne
17. Frankrijk
18. Armenië
19. Portugal
20. Moldavië

21. Ierland
22. Nederland
23. Denemarken
24. Roemenië
25. Malta

Onweerwolf schreef:
Alika heeft een prachtige stem en het ziet er uit als een prachtig plaatje wat mij betreft. Het doet me het meest denken aan Zweden 2014 (Sanna Nielsen) maar ook namen als Barbara Pravi, Marija Šerifović en Pastora Soler komen in me op. Dit is echt zo'n typisch ontzettend verzorgd songfestivalliedje van een mevrouw zonder opsmuk die gewoon fantastisch kan zingen. Enige twijfelpuntje is haar accent want ze zingt niet helemaal vloeiend Engels, live.

Ze bleef ook staan in Spanje vannacht. Niks geen gedoe met techniek, gewoon sterk zingen.

Ze is bij mij weer wat plaatsen gestegen hierdoor waar Nederland met echt een werkelijk amateuristisch optreden alleen maar zakt (om het over de vocalen maar niet te hebben).

Lord of the Lost was er niet bij maar zond een akoestische versie zoals deze:

Lekker hoor....

Niet echt mijn smaak., Estland, maar ik hoor wel dat ze goed kan zingen. En dat de componist dezelfde is als van Arcade.

Nederland is ondanks het matige optreden in Spanje wat gestegen bij de bookmakers trouwens, nu plek 14.

Armenie: Het land dat vorig jaar 20e werd, maar wel de grootste hit scoorde. Die 20e plek was ongeveer voorspeld, maar ik had toch wel meer verwacht. Al hoorde ik er weer geen tiktoksucces in. Gaat ook dit jaar met gemak door met een frisse inzending die licht afwijkend klinkt en af en toe wisselt van sfeer. Moet zeggen dat ik het begin duidelijk beter vind dat wat er volgt. In de finale in de hoge middenmoot. Laat ik zeggen 11e.

Roemenie: Het land geeft duidelijk op met een inzending die heel matig is, maar ook een van de meest amateuristische van dit jaar en volstrekt kansloos voor de finale. Er zijn al langer wat frustraties in dat land en dit is een soort zelfvernietiging. Ik denk dat ze volgend jaar afhaken en over een paar jaar terug komen als een dichtbij liggend land gewonnen heeft. Ik denk bottom 3 in deze semi.

Estland: Veel deelnemers zijn er al achter hoeveel Wouter Hardy invloed had op Arcade. Veel nummers va Duncan na Arcade missen net iets extra's. En dat extraatje hebben de Wouter Hardy inzendingen wel. Dit gaat hoog scoren. Ik gok zesde in de finale. Met een jury-top 3 notering en het is terecht.

1. Spanje
2. Finland
3. Portugal
4. Denemarken
5. Estland
6. Servië
7. Tsjechië
8. Zweden
9. Kroatië
10. Frankrijk

11. Armenië
12. Letland
13. Verenigd Koninkrijk
14. Israël
15. Noorwegen
16. Zwitserland
17. Moldavië
18. Italië
19. Duitsland
20. Nederland

21. Azerbeidzjan
22. Oekraïne
23. Roemenië
24. Ierland
25. Malta

26. België

De Belgen lieten zien waarom nationale voorrondes niet altijd een goed idee zijn. Dat Gustaph won bleek een enorme verrassing en het gemor om deze winst was groot.

'Boy George die een jaren '90 deuntje zingt, dat kan nooit veel worden'.

Ik denk dat dat wel eens mee kan gaan vallen. De tweede halve finale is niet bepaald sterk te noemen, Gustaph heeft een zekere gunfactor (waar Nederland dat bijvoorbeeld niet heeft) en hij kan zingen.

En laten we eerlijk zijn: het mag dan wat ouderwets klinken, maar het swingt best lekker. Nee, zo beroerd is het nu ook niet. Maar eenmal in de finale verwacht ik er verder niet veel meer van.

Gewoon een lekker nostalgisch nummertje. Van mij mag het.

Gok: 20-26

Top 37:

1. Finland
2. Zweden
3. Spanje
4. Duitsland
5. Italië
6. Frankrijk
7. Estland
8. Noorwegen
9. Tsjechië
10. Verenigd Koninkrijk

11. Servië
12. Zwitserland
13. Kroatië
14. Portugal
15. Azerbeidzjan
16. Nederland
17. België
18. Letland
19. Armenië
20. Denemarken

21. Israël
22. Oekraïne
23. Moldavië
24. Ierland
25. Malta
26. Roemenië

Belgie wordt helemaal niks. Dat Belgie hier doet is pastiches sturen. Het is zoiets als Copycat een jaar of wat terug en dat werd ook niks. Ouderwets is het probleem niet maar dit is oubollig. Klinkt als een early 90's remix van een jaren 80 nummer dat al zwak was maar nu nog zwakker klnkt. Dat is anders. Ook in deze semi is het volkomen kansloos. En dan die smakeloze gospeltouches. Bah. Er waren tijden dat Belgie echt geweldig was niet zo lang terug, maar de laatste jaren is het nogal behelpen. Maar dit is het slechtste van ze sinds de jaren '00.

1. Spanje
2. Finland
3. Portugal
4. Denemarken
5. Estland
6. Servië
7. Tsjechië
8. Zweden
9. Kroatië
10. Frankrijk

11. Armenië
12. Letland
13. Verenigd Koninkrijk
14. Israël
15. Noorwegen
16. Zwitserland
17. Moldavië
18. Italië
19. Duitsland
20. Nederland

21. Azerbeidzjan
22. Oekraïne
23. Roemenië
24. Ierland
25. België
26. Malta

Onweerwolf
België

Ik heb zelden een Belg gezien die er zo Belgisch uitziet als deze Belg. Het lijkt het zoontje van Urbanus wel. En net als dat de 'grappen' van die Belg kansloos vervelend zijn geldt dat ook voor het liedje van deze Belg. Allemachtig wat een oubollige, derderangs tipparadecore zeg. Ga je schamen België want dit is gewoon kut.

01. Estland
02. Tsjechië
03. Duitsland
04. Kroatië
05. Zwitserland
06. Spanje
07. Finland
08. Verenigd Koninkrijk
09. Letland
10. Israël

11. Servië
12. Zweden
13. Noorwegen
14. Azerbeidzjan
15. Italië
16. Oekraïne
17. Frankrijk
18. Armenië
19. Portugal
20. Moldavië

21. Ierland
22. Nederland
23. Denemarken
24. België
25. Roemenië
26. Malta

Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
'Boy George die een jaren '90 deuntje zingt, dat kan nooit veel worden'.

Boy George? Die hoor ik er echt niet in. Deze Guus mag nog niet eens Boy z'n teennagels lakken wat mij betreft.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Boy George? Die hoor ik er echt niet in. Deze Guus mag nog niet eens Boy z'n teennagels lakken wat mij betreft.

En toch werd het veel geroepen, ik zelf legde die link ook gelijk. Maar denk meer hoe hij zich presenteerde tijdens de nationale finale (de looks, de hoed)

De Belgische inzending is wat mij betreft alleen al geslaagd vanwege het hilarische commentaar hier
aERodynamIC schreef:
De Belgen lieten zien waarom nationale voorrondes niet altijd een goed idee zijn.
starbright boy schreef:
Klinkt als een early 90's remix van een jaren 80 nummer dat al zwak was maar nu nog zwakker klnkt.
Onweerwolf schreef:
Ik heb zelden een Belg gezien die er zo Belgisch uitziet als deze Belg. Het lijkt het zoontje van Urbanus wel. En net als dat de 'grappen' van die Belg kansloos vervelend zijn geldt dat ook voor het liedje van deze Belg. Allemachtig wat een oubollige, derderangs tipparadecore zeg. Ga je schamen België want dit is gewoon kut.
Maar ik merk dat ik meer op de lijn van aERodynamIC zit dan de rest, want, hoe belegen deze inzending ook is, als liefhebber van Urbanus kan ik er best van genieten.

1. Tsjechië
2. Finland
3. Spanje
4. Servië
5. Letland
6. Denemarken
7. Azerbeidzjan
8. Portugal
9. Roemenië
10. Zweden

11. Frankrijk
12. Duitsland
13. Kroatië
14. Noorwegen
15. Armenië
16. Israël
17. Nederland
18. Moldavië
19. België ***
20. Ierland

21. Malta
22. Italië
23. Verenigd Koninkrijk
24. Estland
25. Zwitserland
26. Oekraïne

27. Cyprus

In Cyprus hebben ze goed geluisterd naar Imagine Dragons met Believer. Dat klinkt dus al makkelijk in het gehoor, want herkenbaar.
Dan stuur je ook een smakelijk hapje voor de dames en de gay community in de vorm van Andrew Lambrou en succes zou verzekerd moeten zijn.

Niet bij mij. Ik vind het een oervervelend nummer dat totaal niet aanslaat. Ik ben ook geen fan van Believer. Misschien is dat het?!

Het zal de finale vast wel halen. Twaalf punten van Griekenland zijn alvast binnen.

Gok: 16-20

Top 37:

1. Finland
2. Zweden
3. Spanje
4. Duitsland
5. Italië
6. Frankrijk
7. Estland
8. Noorwegen
9. Tsjechië
10. Verenigd Koninkrijk

11. Servië
12. Zwitserland
13. Kroatië
14. Portugal
15. Azerbeidzjan
16. Nederland
17. België
18. Letland
19. Armenië
20. Denemarken

21. Israël
22. Oekraïne
23. Moldavië
24. Ierland
25. Cyprus
26. Malta
27. Roemenië

Ook ik heb er niks mee. Maar in tegenstelling tot Belgie hoor ik dit wel in de finale. Ik haat Imagine Dragons, maar ze scoren wel hit na hit en het plaatje en de mogelijkheden voor staging zijn er wel. Het gaat in de finale wel ten onder. Ik hou het op 21e aldaar.

Als we alle nummers gehad hebben ga ik op basis van deze gokjes (die ik niet check met eerdere gokjes op een rijtje zetten en een eerste volledige voorspelling maken van de uitslagen van de semi's en de finale.

1. Spanje
2. Finland
3. Portugal
4. Denemarken
5. Estland
6. Servië
7. Tsjechië
8. Zweden
9. Kroatië
10. Frankrijk

11. Armenië
12. Letland
13. Verenigd Koninkrijk
14. Israël
15. Noorwegen
16. Zwitserland
17. Moldavië
18. Italië
19. Duitsland
20. Nederland

21. Azerbeidzjan
22. Oekraïne
23. Cyprus
24. Roemenië
25. Ierland
26. België
27. Malta

starbright boy schreef:
Als we alle nummers gehad hebben ga ik op basis van deze gokjes (die ik niet check met eerdere gokjes op een rijtje zetten en een eerste volledige voorspelling maken van de uitslagen van de semi's en de finale.

Doe ik met je mee.

Onweerwolf
Cyprus

Deze meneer uit Cyprus is een nogal gladde engerd die er uitziet zoals een voetbalspeler die in z'n vrije tijd stiekem ernstige verkeersovertredingen pleegt. Zijn liedje blijft bij mij niet hangen uitgezonderd de vraag of hij dat gegil wel live kan vertolken. Dat wordt nog spannend. Ik hoop van niet. Slecht is het ook weer niet hoor maar meer dan de lage middenmoot kan ik hier niet van maken.

01. Estland
02. Tsjechië
03. Duitsland
04. Letland
05. Zwitserland
06. Finland
07. Kroatië
08. Spanje
09. Verenigd Koninkrijk
10. Zweden

11. Noorwegen
12. Israël
13. Servië
14. Azerbeidzjan
15. Oekraïne
16. Italië
17. Frankrijk
18. Armenië
19. Cyprus
20. Portugal

21. Ierland
22. Moldavië
23. Nederland
24. Denemarken
25. België
26. Roemenië
27. Malta

Letland breekt behoorlijk door bij mij inmiddels.

Nope, ook hier geen Imagine Dragons-fan.

1. Tsjechië
2. Finland
3. Spanje
4. Servië
5. Letland
6. Denemarken
7. Azerbeidzjan
8. Portugal
9. Roemenië
10. Zweden

11. Frankrijk
12. Duitsland
13. Kroatië
14. Noorwegen
15. Armenië
16. Israël
17. Nederland
18. Moldavië
19. België
20. Ierland

21. Malta
22. Italië
23. Verenigd Koninkrijk
24. Estland
25. Zwitserland
26. Cyprus **
27. Oekraïne

28. IJsland

IJsland heeft vaak interessante inzendingen, maar met Diljá kan ik niet zo veel. Ze zingt niet echt lekker. Op de studioversie is het nog wel te doen, maar live zit ze heel dicht op mijn irritatiegrens.

Ik weet het niet met dit nummer. Een beetje rommelig, herhalend en nietszeggend. Ik kan me ook niet voorstellen dat Europa voor deze aanstelster warm gaat lopen.

Plaspauze, op zoek naar de chips... u kent het wel. Jammer, want vorig jaar hadden ze zo'n fraaie inzending.

Gok: geen finale

Top 37:

1. Finland
2. Zweden
3. Spanje
4. Duitsland
5. Italië
6. Frankrijk
7. Estland
8. Noorwegen
9. Tsjechië
10. Verenigd Koninkrijk

11. Servië
12. Zwitserland
13. Kroatië
14. Portugal
15. Azerbeidzjan
16. Nederland
17. België
18. Letland
19. Armenië
20. Denemarken

21. Israël
22. Oekraïne
23. Moldavië
24. Ierland
25. Cyprus
26. Malta
27. IJsland
28. Roemenië

Estland:
Ik kan eigenlijk weinig negatiefs over deze inzending zeggen: de zang is goed, het simpele maar doeltreffende pianospel kan ik wel waarderen en ik vind de opbouw van klein naar groots goed gedaan. Tegelijkertijd merk ik echter dat ik het nummer nooit voor mijn plezier opzet. Misschien dat ik het allemaal wat te netjes binnen de lijntjes vind gekleurd.

België:
Ik heb het lied af en toe in mijn hoofd, dus dat het nummer catchy is moet ik het nageven, echter ervaar ik die momenten als een ware marteling. Ik sluit me aan bij degenen die dit nummer oubollig noemen. Deze man kan live wel zingen, wat ik na het horen van recente optredens van andere landen een groot pluspunt vind.

Cyprus:
Een zeer radiovriendelijk liedje, maar zonder veel karakter. Wederom een nummer om de afwas bij te doen of te sporten. Althans, daar vind ik het wel bij passen, maar ook daar zijn betere alternatieven voor. Ook hier wel weer complimenten voor de zang. Ik heb van het songfestivalnummer geen live beelden gezien, maar zag andere optredens waarbij hij goed voor de dag kwam. Het zou me niet verbazen als het nummer hierdoor (en door de man zijn looks) best goed gaat scoren.

IJsland:
Ik vraag me af uit hoeveel woorden dit nummer bestaat. Het zullen er niet veel zijn (vooral niet in de tweede helft van het nummer). De muziek is al net zo weinig afwisselend. Daarnaast erger ik me er elke keer weer aan wanneer ze 'p-p-p-power' zingt.

1. Letland
2. Spanje
3. Noorwegen
4. Armenië
5. Zweden
6. Israël
7. Tsjechië
8. Estland
9. Finland
10. Zwitserland

11. Verenigd Koninkrijk
12. Portugal
13. Servië
14. Kroatië
15. Frankrijk
16. Cyprus
17. Nederland
18. Italië
19. Duitsland
20. Moldavië

21. België
22. Oekraïne
23. IJsland
24. Denemarken
25. Roemenië
26. Azerbeidzjan
27. Ierland
28. Malta

Onweerwolf
IJsland

Heeft iemand enig idee wat er is misgegaan in IJsland dit jaar? Dit kan toch gewoon niet? Muffe meisjespop met ongeschoren okseltjes. Dit is misschien wel het slechtste wat IJsland ooit heeft ingestuurd. Bijzonder dat dit land opeens zo afzakt met een inzending die je zou verwachten van Malta, Ierland of VK.

01. Estland
02. Tsjechië
03. Duitsland
04. Letland
05. Zwitserland
06. Finland
07. Kroatië
08. Spanje
09. Verenigd Koninkrijk
10. Zweden

11. Noorwegen
12. Israël
13. Servië
14. Azerbeidzjan
15. Oekraïne
16. Italië
17. Frankrijk
18. Armenië
19. Cyprus
20. Portugal

21. Ierland
22. Moldavië
23. Nederland
24. Denemarken
25. België
26. Roemenië
27. Malta
28. IJsland

De reactie van de zanger van Lord of the Lost op de nummers uit de 1e halve finale:

Jongens niet vergeten dat als Ijsland miskleunt ze dat ook meteen goed doen. Ik kan me Ijsland 2018 nog levendig herinneren. Blijkbaar hadden ze dat toen nodig, want in de jaren daarna ware ze telkens een van de betere. Al is om 2018 op een bepaald niveau nog wel om te lachen. Dit is crap. Ik zie dit zeker niet in de finale en dit gammele nummer zou weleens flink onderin deze semi kunnen raken. Zeer matige zangeres en een erg slap deuntje. Maar hierna krijgen we dus weer een jaar of vier goede inzendingen.

1. Spanje
2. Finland
3. Portugal
4. Denemarken
5. Estland
6. Servië
7. Tsjechië
8. Zweden
9. Kroatië
10. Frankrijk

11. Armenië
12. Letland
13. Verenigd Koninkrijk
14. Israël
15. Noorwegen
16. Zwitserland
17. Moldavië
18. Italië
19. Duitsland
20. Nederland

21. Azerbeidzjan
22. Oekraïne
23. Cyprus
24. Roemenië
25. Ierland
26. België
27. IJsland
28. Malta

Diljá probeert met een hoop drukdoenerij toch nog wat te maken van deze ode aan de stotteraar. Echt overtuigen wil het niet, want het nummer is en blijft nogal zwak, maar ik kan er ook weinig aanstoot aan nemen.

1. Tsjechië
2. Finland
3. Spanje
4. Servië
5. Letland
6. Denemarken
7. Azerbeidzjan
8. Portugal
9. Roemenië
10. Zweden

11. Frankrijk
12. Duitsland
13. Kroatië
14. Noorwegen
15. Armenië
16. Israël
17. Nederland
18. Moldavië
19. België
20. Ierland

21. Malta
22. IJsland ***
23. Italië
24. Verenigd Koninkrijk
25. Estland
26. Zwitserland
27. Cyprus
28. Oekraïne

29. Griekenland

Volgens mij de jongste deelnemer dit jaar (ik meen 16 jaar). Toch een behoorlijk volwassen stem en dito nummer.

Een Griekse vriend van mij vindt dit helemaal niks. Maar ja, die houdt van die typische bop-nummers als El Diabolo, Fuego en weet ik het wat.

Het nummer doet het niet lekker in polls en bij de bookmakers. Aanvankelijk ging het ook aan mij voorbij, maar ik merk dat ik er steeds makkelijker naar luister. Ik vind dit echt zo verkeerd niet.

Maar ik roep het al vaker dit jaar: typisch zo'n radio-hitje en dat is niet genoeg op het Songfestival vrees ik.

Finale lijkt me haalbaar, maar daarna eindigt het ergens onderaan.

Gok: 18-23

Top 37:

1. Finland
2. Zweden
3. Spanje
4. Duitsland
5. Italië
6. Frankrijk
7. Estland
8. Noorwegen
9. Tsjechië
10. Verenigd Koninkrijk

11. Servië
12. Zwitserland
13. Griekenland
14. Kroatië
15. Portugal
16. Azerbeidzjan
17. Nederland
18. België
19. Letland
20. Armenië

21. Denemarken
22. Israël
23. Oekraïne
24. Moldavië
25. Ierland
26. Cyprus
27. Malta
28. IJsland
29. Roemenië

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:31 uur

geplaatst: vandaag om 08:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.