Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
Onweerwolf
geplaatst: 4 april 2023, 23:50 uur
Tsjechië
Tsjechië is zo ongeveer het zwakste Eurovisieland uit de geschiedenis. ik heb mijn longlist even doorgezocht en de beste inzending van dat land (2007) stond vorig jaar slechts op #479 in mijn lijst. Dat is wel buiten de inzending van 2022 gerekend. Toen trok dit land voor het eerst mijn aandacht met een soort onderkoelde Eurythmics wave inzending die een hele lange aanlooptijd nodig had maar wél een lange houdbaarheidsdatum heeft. Dit jaar gaan ze daar nog eens keihard overheen met een steengoede inzending. Futurepop met een neurotische melodie, flink stevige percussie en erg originele meerstemmige zang, inclusief oorwurm-refrein. Ik ben vanaf dag 1 fan van deze top inzending die veruit alles overtreft wat dit land ooit eerder deed en nog het meeste doet denken aan de inzending van Servië van vorig jaar. Derhalve dan nu ook iets wat vermoedelijk nog nooit eerder is vertoond; de aanvoerder van een lijstje van mijn hand in dit topic is...
01. Tsjechië
02. Duitsland
03. Zwitserland
04. Kroatië
05. Spanje
06. Servië
07. Verenigd Koninkrijk
08. Israël
09. Azerbeidzjan
10. Zweden
11. Letland
12. Italië
13. Oekraïne
14. Noorwegen
15. Frankrijk
16. Moldavië
17. Portugal
18. Ierland
19. Malta
Tsjechië is zo ongeveer het zwakste Eurovisieland uit de geschiedenis. ik heb mijn longlist even doorgezocht en de beste inzending van dat land (2007) stond vorig jaar slechts op #479 in mijn lijst. Dat is wel buiten de inzending van 2022 gerekend. Toen trok dit land voor het eerst mijn aandacht met een soort onderkoelde Eurythmics wave inzending die een hele lange aanlooptijd nodig had maar wél een lange houdbaarheidsdatum heeft. Dit jaar gaan ze daar nog eens keihard overheen met een steengoede inzending. Futurepop met een neurotische melodie, flink stevige percussie en erg originele meerstemmige zang, inclusief oorwurm-refrein. Ik ben vanaf dag 1 fan van deze top inzending die veruit alles overtreft wat dit land ooit eerder deed en nog het meeste doet denken aan de inzending van Servië van vorig jaar. Derhalve dan nu ook iets wat vermoedelijk nog nooit eerder is vertoond; de aanvoerder van een lijstje van mijn hand in dit topic is...
01. Tsjechië
02. Duitsland
03. Zwitserland
04. Kroatië
05. Spanje
06. Servië
07. Verenigd Koninkrijk
08. Israël
09. Azerbeidzjan
10. Zweden
11. Letland
12. Italië
13. Oekraïne
14. Noorwegen
15. Frankrijk
16. Moldavië
17. Portugal
18. Ierland
19. Malta
0
geplaatst: 4 april 2023, 23:57 uur
Moldavië:
Ik heb eerst het optreden in de nationale finale gezien en zie nu pas de videoclip. Bij het zien van het liveoptreden dacht ik dat dit nummer onderaan mijn lijst zou eindigen. Wat een smakeloze en kitscherige vertoning. Zonder beeld of met de videoclip valt het nummer mij wel mee, maar het blijft me ook niet bij.
Zweden:
Een sterk nummer met een zangeres die zowel qua zang als uitstraling weet te overtuigen. Ook de staging is weer prima in orde. Ik vind het nummer niet eens zoveel minder dan Euphoria, maar zie tegelijkertijd wel dat dit nummer niet dezelfde potentie heeft om een megahit te worden. Maar dan is er die olifant in de kamer: zit ik te wachten op nog een overweldigende overwinning van Loreen? Loreen heeft haar moment om te schitteren (zeer terecht) gehad, maar voor mij had deze herhaling van zetten niet gehoeven.
Azerbeidzjan:
Ik weet er niet goed de vinger op te leggen, maar ik voel een allergie opkomen wanneer ik kijk en luister naar deze tweeling. Het komt onoprecht en gemaakt op mij over. Het doet me denken aan net iets te vriendelijke en ogenschijnlijk gepassioneerde studenten die voor een goed doel aan je deur komen, terwijl je weet dat het voor hen gewoon een bijbaantje is. Een trucje om je erin te luizen. Zoiets...
Tsjechië:
Rap, verschillende interessante stemmen, een pakkend refrein (dat ik nu al bijna mee kan zingen, ondanks dat ik de taal totaal niet beheers). Ik vind het wel afwisselend en daardoor spannend. De staging tijdens de nationale finale vond ik erg oudbollig en niet bij het nummer passen. Hopelijk doen ze het in Liverpool anders.
1. Letland
2. Spanje
3. Noorwegen
4. Zweden
5. Israël
6. Tsjechië
7. Zwitserland
8. Servië
9. Verenigd Koninkrijk
10. Portugal
11. Kroatië
12. Frankrijk
13. Italië
14. Duitsland
15. Moldavië
16. Oekraïne
17: Azerbeidzjan
18. Ierland
19. Malta
Ik heb eerst het optreden in de nationale finale gezien en zie nu pas de videoclip. Bij het zien van het liveoptreden dacht ik dat dit nummer onderaan mijn lijst zou eindigen. Wat een smakeloze en kitscherige vertoning. Zonder beeld of met de videoclip valt het nummer mij wel mee, maar het blijft me ook niet bij.
Zweden:
Een sterk nummer met een zangeres die zowel qua zang als uitstraling weet te overtuigen. Ook de staging is weer prima in orde. Ik vind het nummer niet eens zoveel minder dan Euphoria, maar zie tegelijkertijd wel dat dit nummer niet dezelfde potentie heeft om een megahit te worden. Maar dan is er die olifant in de kamer: zit ik te wachten op nog een overweldigende overwinning van Loreen? Loreen heeft haar moment om te schitteren (zeer terecht) gehad, maar voor mij had deze herhaling van zetten niet gehoeven.
Azerbeidzjan:
Ik weet er niet goed de vinger op te leggen, maar ik voel een allergie opkomen wanneer ik kijk en luister naar deze tweeling. Het komt onoprecht en gemaakt op mij over. Het doet me denken aan net iets te vriendelijke en ogenschijnlijk gepassioneerde studenten die voor een goed doel aan je deur komen, terwijl je weet dat het voor hen gewoon een bijbaantje is. Een trucje om je erin te luizen. Zoiets...
Tsjechië:
Rap, verschillende interessante stemmen, een pakkend refrein (dat ik nu al bijna mee kan zingen, ondanks dat ik de taal totaal niet beheers). Ik vind het wel afwisselend en daardoor spannend. De staging tijdens de nationale finale vond ik erg oudbollig en niet bij het nummer passen. Hopelijk doen ze het in Liverpool anders.
1. Letland
2. Spanje
3. Noorwegen
4. Zweden
5. Israël
6. Tsjechië
7. Zwitserland
8. Servië
9. Verenigd Koninkrijk
10. Portugal
11. Kroatië
12. Frankrijk
13. Italië
14. Duitsland
15. Moldavië
16. Oekraïne
17: Azerbeidzjan
18. Ierland
19. Malta
0
geplaatst: 5 april 2023, 07:32 uur
Ik zal maar bekennen dat ik een enorm zwak heb voor Azerbeidzjan dit jaar. Het doet me denken aan de poprock van eind jaren '90, maar dan een beetje een onnozele variant daarop. Ja, weet je, dan heb je me... blijkbaar.
Dan: Tsjechië! Het is een nummer dat me al meteen de eerste keer pakte, en sindsdien heeft het me niet losgelaten. Alternatief, spannend, catchy, afwisselend: My Sister's Crown heeft het allemaal.
1. Tsjechië *****
2. Spanje
3. Servië
4. Portugal
5. Letland
6. Azerbeidzjan ****
7. Zweden
8. Frankrijk
9. Duitsland
10. Kroatië
11. Israël
12. Noorwegen
13. Moldavië
14. Ierland
15. Malta
16. Italië
17. Verenigd Koninkrijk
18. Zwitserland
19. Oekraïne
Dan: Tsjechië! Het is een nummer dat me al meteen de eerste keer pakte, en sindsdien heeft het me niet losgelaten. Alternatief, spannend, catchy, afwisselend: My Sister's Crown heeft het allemaal.
1. Tsjechië *****
2. Spanje
3. Servië
4. Portugal
5. Letland
6. Azerbeidzjan ****
7. Zweden
8. Frankrijk
9. Duitsland
10. Kroatië
11. Israël
12. Noorwegen
13. Moldavië
14. Ierland
15. Malta
16. Italië
17. Verenigd Koninkrijk
18. Zwitserland
19. Oekraïne
0
geplaatst: 5 april 2023, 18:33 uur
20. Nederland
Mia en Dion maakten een beetje een valse start: na de bekendmaking dat zij ons land zouden vertegenwoordigen bemoeide Duncan zich iets te nadrukkelijk met het duo door overal bij aanwezig te zijn en op de foto te gaan staan met ze. Mia liet zich in het verleden niet positief uit over Nederland, dus gedoe....
In elk geval verloren ze een beetje sympathie. Daar komt bovenop dat ze zich nogal afzijdig houden van alles en we ze nog niet live gehoord hebben.
De bookmakers hebben er geen enorm vertrouwen in en ook de fans lopen er niet echt warm voor.
Eigenlijk is er niet heel veel mis met het nummer. Radiovriendelijk en dat is gelijk ook het probleem. De jury's stemmen niet mee en dat zou Nederland de kop kunnen kosten deze halve finale. Het is net wel of net niet vrees ik. We zijn afhankelijk van hoe ze het gaan brengen en of dat indruk maakt en blijft hangen. Helaas is staging niet echt de sterkste kant van Nederland (op The Common Linnets na en dat betaalde zich gelijk al uit in een tweede plaats).
Zelf blijf ik iets afstandelijks houden ten opzichte van het nummer. Dat komt zeker door dit duo waar ik niks mee heb (ter vergelijk: ik werd in 2019 helemaal blij van de onbevangen Duncan... hoe is die veranderd zeg), maar ook het nummer. De ene keer denk ik: best fraai, en de andere keer kabbelt het langs me heen.
Laat ik positief zijn en ervan uitgaan dat ze 10e worden deze halve finale en met de hakken over de sloot de finale halen (met dank aan de gunstige startpositie). Maar de kans dat we er niet bij zijn in de finale is ook best groot. Tsjechië voor ons en Finland na ons kan juist weer een nadeel zijn. Hopelijk zien we in dat geval dan wat verandering in de keuze volgend jaar en stappen we af van de zwaarmoedige inzendingen (hoe prima ze ook zijn). Tijd voor wat anders in 2024.
Gok: 20-26
Top 37:
1. Zweden
2. Spanje
3. Noorwegen
4. Italië
5. Frankrijk
6. Duitsland
7. Tsjechië
8. Verenigd Koninkrijk
9. Nederland
10 . Servië
11. Zwitserland
12. Kroatië
13. Portugal
14. Azerbeidzjan
15. Letland
16. Israël
17. Oekraïne
18. Moldavië
19. Ierland
20. Malta
Mia en Dion maakten een beetje een valse start: na de bekendmaking dat zij ons land zouden vertegenwoordigen bemoeide Duncan zich iets te nadrukkelijk met het duo door overal bij aanwezig te zijn en op de foto te gaan staan met ze. Mia liet zich in het verleden niet positief uit over Nederland, dus gedoe....
In elk geval verloren ze een beetje sympathie. Daar komt bovenop dat ze zich nogal afzijdig houden van alles en we ze nog niet live gehoord hebben.
De bookmakers hebben er geen enorm vertrouwen in en ook de fans lopen er niet echt warm voor.
Eigenlijk is er niet heel veel mis met het nummer. Radiovriendelijk en dat is gelijk ook het probleem. De jury's stemmen niet mee en dat zou Nederland de kop kunnen kosten deze halve finale. Het is net wel of net niet vrees ik. We zijn afhankelijk van hoe ze het gaan brengen en of dat indruk maakt en blijft hangen. Helaas is staging niet echt de sterkste kant van Nederland (op The Common Linnets na en dat betaalde zich gelijk al uit in een tweede plaats).
Zelf blijf ik iets afstandelijks houden ten opzichte van het nummer. Dat komt zeker door dit duo waar ik niks mee heb (ter vergelijk: ik werd in 2019 helemaal blij van de onbevangen Duncan... hoe is die veranderd zeg), maar ook het nummer. De ene keer denk ik: best fraai, en de andere keer kabbelt het langs me heen.
Laat ik positief zijn en ervan uitgaan dat ze 10e worden deze halve finale en met de hakken over de sloot de finale halen (met dank aan de gunstige startpositie). Maar de kans dat we er niet bij zijn in de finale is ook best groot. Tsjechië voor ons en Finland na ons kan juist weer een nadeel zijn. Hopelijk zien we in dat geval dan wat verandering in de keuze volgend jaar en stappen we af van de zwaarmoedige inzendingen (hoe prima ze ook zijn). Tijd voor wat anders in 2024.
Gok: 20-26
Top 37:
1. Zweden
2. Spanje
3. Noorwegen
4. Italië
5. Frankrijk
6. Duitsland
7. Tsjechië
8. Verenigd Koninkrijk
9. Nederland
10 . Servië
11. Zwitserland
12. Kroatië
13. Portugal
14. Azerbeidzjan
15. Letland
16. Israël
17. Oekraïne
18. Moldavië
19. Ierland
20. Malta
0
Onweerwolf
geplaatst: 5 april 2023, 18:51 uur
Nederland
Het is niet het slechtste nummer van het jaar maar toch zeker wel het saaiste. Werkelijk niets blijft hier van hangen. Alles is enorm flets, droog, emotieloos en vooral ontzettend dertien in het dozijn. Het nummer doet me ernstig denken aan de Nederlandse inzending van 2014. Dat werd schaamteloos en zeer onverdiend 2e dus wellicht dat dit duo het dit jaar ook weer goed gaat doen. Misschien moeten ze een suf asfaltwegfilmpje meenemen. Ik wilde zeggen dat het enige pluspunt van dit jaar was dat we niet tegen die verwaande kop van Waylon hoeven aan te kijken maar helaas lijkt Dion nogal op hem. Damn. Als je Troskompas maar goed zit.
01. Tsjechië
02. Duitsland
03. Kroatië
04. Zwitserland
05. Spanje
06. Verenigd Koninkrijk
07. Letland
08. Israël
09. Servië
10. Zweden
11. Noorwegen
12. Azerbeidzjan
13. Italië
14. Oekraïne
15. Frankrijk
16. Portugal
17. Moldavië
18. Ierland
19. Nederland
20. Malta
Het is niet het slechtste nummer van het jaar maar toch zeker wel het saaiste. Werkelijk niets blijft hier van hangen. Alles is enorm flets, droog, emotieloos en vooral ontzettend dertien in het dozijn. Het nummer doet me ernstig denken aan de Nederlandse inzending van 2014. Dat werd schaamteloos en zeer onverdiend 2e dus wellicht dat dit duo het dit jaar ook weer goed gaat doen. Misschien moeten ze een suf asfaltwegfilmpje meenemen. Ik wilde zeggen dat het enige pluspunt van dit jaar was dat we niet tegen die verwaande kop van Waylon hoeven aan te kijken maar helaas lijkt Dion nogal op hem. Damn. Als je Troskompas maar goed zit.
01. Tsjechië
02. Duitsland
03. Kroatië
04. Zwitserland
05. Spanje
06. Verenigd Koninkrijk
07. Letland
08. Israël
09. Servië
10. Zweden
11. Noorwegen
12. Azerbeidzjan
13. Italië
14. Oekraïne
15. Frankrijk
16. Portugal
17. Moldavië
18. Ierland
19. Nederland
20. Malta
0
geplaatst: 5 april 2023, 19:41 uur
Het komt heus vaker voor dat ik niks met onze inzending kan. Waylon bijvoorbeeld, maar ik hoorde daar wel een finalist in. Met Ogene had ik ook twijfels, maar de jury ging voor hun smetteloze samenzang. En in het nummer van Trijntje hoorde ik het ook niet en dat werd ook niks. Ik heb niet altijd gelijk. Maar ik had wèl meteen een klik met The Common Linnets. Nog steeds is dat nummer zo ongeveer het beste wat zowel Waylon en Ilse ooit gedaan hebben.. Maar hier hoor ik niet veel meer in dan een plaspauze, De jury had dit nog naar de finale kunnen brengen. Zonder gaan we het niet halen. Misschien beter. Ik heb nu al een zwik nummers gehoord waarvan ik denk "waarom denken wij nooit in die richting" (Servie!, Tsjechie! desnoods zelfs Frankrijk ofzo) Jammer Nederland. Op naar 2024.
1. Spanje
2. Portugal
3. Servië
4. Tsjechië
5. Zweden
6. Kroatië
7. Frankrijk
8. Letland
9. Verenigd Koninkrijk
10. Israël
11. Noorwegen
12. Zwitserland
13. Moldavië
14. Italië
15. Duitsland
16. Nederland
17. Azerbeidzjan
18. Oekraïne
19. Ierland
20. Malta
1. Spanje
2. Portugal
3. Servië
4. Tsjechië
5. Zweden
6. Kroatië
7. Frankrijk
8. Letland
9. Verenigd Koninkrijk
10. Israël
11. Noorwegen
12. Zwitserland
13. Moldavië
14. Italië
15. Duitsland
16. Nederland
17. Azerbeidzjan
18. Oekraïne
19. Ierland
20. Malta
0
geplaatst: 6 april 2023, 08:07 uur
Weet je, het is heus niet alsof Burning Daylight nou zo'n slecht nummer is. Maar na Duncan Laurence en S10 (en Jeangu Macrooy, als je Grow meetelt) wordt het wel eens tijd dat Nederland iets anders naar het songfestival gaat sturen. Als je de inzendingen van de laatste paar jaar op een rijtje zet, zou je haast denken dat Nederland louter en alleen bestaat uit een hoopje door zelfmedelijden verzwolgen millennials.
Bovendien missen Mia Nicolai en Dion Cooper wat hun voorgangers wel hadden. Duncan was sympathiek, en S10 zong in het Nederlands, had een opvallend stemgeluid en een leuk snoetje. Deze twee... nee, ik zou er niet gauw op stemmen, merk ik.
1. Tsjechië
2. Spanje
3. Servië
4. Portugal
5. Letland
6. Azerbeidzjan
7. Zweden
8. Frankrijk
9. Duitsland
10. Kroatië
11. Israël
12. Noorwegen
13. Nederland ***
14. Moldavië
15. Ierland
16. Malta
17. Italië
18. Verenigd Koninkrijk
19. Zwitserland
20. Oekraïne
Bovendien missen Mia Nicolai en Dion Cooper wat hun voorgangers wel hadden. Duncan was sympathiek, en S10 zong in het Nederlands, had een opvallend stemgeluid en een leuk snoetje. Deze twee... nee, ik zou er niet gauw op stemmen, merk ik.
1. Tsjechië
2. Spanje
3. Servië
4. Portugal
5. Letland
6. Azerbeidzjan
7. Zweden
8. Frankrijk
9. Duitsland
10. Kroatië
11. Israël
12. Noorwegen
13. Nederland ***
14. Moldavië
15. Ierland
16. Malta
17. Italië
18. Verenigd Koninkrijk
19. Zwitserland
20. Oekraïne
0
geplaatst: 6 april 2023, 08:29 uur
Geen flauw hoe NL het gaat doen met deze. Het klinkt als een doordeweekse radiohit die enkele weken meedraait en niet stoort, maar aan het eind van het jaar alweer helemaal vergeten is. Geen memorabel of aanstekelijk refrein, nooit echt beklijvend.
0
geplaatst: 6 april 2023, 18:48 uur
21. Finland
Er was al een hoop buzz rondom Cha Cha Cha toen de voorrondes bezig waren. Dit moest toch gewoon winnen?! Maar ook in Finland hebben ze al eerder een enorme kanshebber laten gaan. Gelukkig won Käärijä met grote overmacht en ook de bookmakers denken dat ie het ver gaat schoppen.
Wat begint als een lekkere bak herrie wordt halverwege bijna een electro klompendans of zo. De man heeft een enorme gunfactor met zijn stuntelige engels en het nummer zit gelijk in je kop.
Zelf vind ik het geweldig. Ja, misschien iets te veel circus voor mijn smaak, maar oh wat hoop ik dat Käärijä gaat stunten en Zweden dan toch verslaat. Alleen vrees ik dat ie de jury's niet genoeg meekrijgt. Winst bij de televoters sluit ik niet uit.
Finland 2024 wat mij betreft!
Gok: 1-3
Top 37:
1. Finland
2. Zweden
3. Spanje
4. Noorwegen
5. Italië
6. Frankrijk
7. Duitsland
8. Tsjechië
9. Verenigd Koninkrijk
10. Nederland
11 . Servië
12. Zwitserland
13. Kroatië
14. Portugal
15. Azerbeidzjan
16. Letland
17. Israël
18. Oekraïne
19. Moldavië
20. Ierland
21. Malta
Er was al een hoop buzz rondom Cha Cha Cha toen de voorrondes bezig waren. Dit moest toch gewoon winnen?! Maar ook in Finland hebben ze al eerder een enorme kanshebber laten gaan. Gelukkig won Käärijä met grote overmacht en ook de bookmakers denken dat ie het ver gaat schoppen.
Wat begint als een lekkere bak herrie wordt halverwege bijna een electro klompendans of zo. De man heeft een enorme gunfactor met zijn stuntelige engels en het nummer zit gelijk in je kop.
Zelf vind ik het geweldig. Ja, misschien iets te veel circus voor mijn smaak, maar oh wat hoop ik dat Käärijä gaat stunten en Zweden dan toch verslaat. Alleen vrees ik dat ie de jury's niet genoeg meekrijgt. Winst bij de televoters sluit ik niet uit.
Finland 2024 wat mij betreft!
Gok: 1-3
Top 37:
1. Finland
2. Zweden
3. Spanje
4. Noorwegen
5. Italië
6. Frankrijk
7. Duitsland
8. Tsjechië
9. Verenigd Koninkrijk
10. Nederland
11 . Servië
12. Zwitserland
13. Kroatië
14. Portugal
15. Azerbeidzjan
16. Letland
17. Israël
18. Oekraïne
19. Moldavië
20. Ierland
21. Malta
0
geplaatst: 7 april 2023, 00:15 uur
Nederland:
De eerste twee minuten vond ik nog niet eens zo onaardig. Ik viel niet meteen van mijn stoel, maar ik had het gevoel dat het nummer geleidelijk naar een climax toe aan het werken was. Het nummer werkt inderdaad naar een climax toe, maar wel een heel erg matige: een suffe samenzang waarbij eigenlijk helemaal niets spannends gebeurt. Misschien dat het live iets beter uit de verf komt wanneer de twee zangers opeens samenkomen? Vanuit een chauvinistisch oogpunt hoop ik het, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit nummer de finale haalt.
Finland:
Opzwepend is het sowieso. Het blijft me meer bij dan de meeste andere inzendingen. Origineel is het ook wel. De zanger draagt bovendien een opvallende outtfit waardoor mensen dit nummer niet snel vergeten. Maar uiteindelijk zie ik toch het liefst een mooi liedje winnen, en dat vind ik dit nummer (hoe goed het allemaal ook is bedacht en uitgevoerd) niet.
1. Letland
2. Spanje
3. Noorwegen
4. Zweden
5. Israël
6. Tsjechië
7. Finland
8. Zwitserland
9. Verenigd Koninkrijk
10. Portugal
11. Servië
12. Kroatië
13. Frankrijk
14. Nederland
15. Italië
16. Duitsland
17. Moldavië
18. Oekraïne
19: Azerbeidzjan
20. Ierland
21. Malta
De eerste twee minuten vond ik nog niet eens zo onaardig. Ik viel niet meteen van mijn stoel, maar ik had het gevoel dat het nummer geleidelijk naar een climax toe aan het werken was. Het nummer werkt inderdaad naar een climax toe, maar wel een heel erg matige: een suffe samenzang waarbij eigenlijk helemaal niets spannends gebeurt. Misschien dat het live iets beter uit de verf komt wanneer de twee zangers opeens samenkomen? Vanuit een chauvinistisch oogpunt hoop ik het, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit nummer de finale haalt.
Finland:
Opzwepend is het sowieso. Het blijft me meer bij dan de meeste andere inzendingen. Origineel is het ook wel. De zanger draagt bovendien een opvallende outtfit waardoor mensen dit nummer niet snel vergeten. Maar uiteindelijk zie ik toch het liefst een mooi liedje winnen, en dat vind ik dit nummer (hoe goed het allemaal ook is bedacht en uitgevoerd) niet.
1. Letland
2. Spanje
3. Noorwegen
4. Zweden
5. Israël
6. Tsjechië
7. Finland
8. Zwitserland
9. Verenigd Koninkrijk
10. Portugal
11. Servië
12. Kroatië
13. Frankrijk
14. Nederland
15. Italië
16. Duitsland
17. Moldavië
18. Oekraïne
19: Azerbeidzjan
20. Ierland
21. Malta
0
geplaatst: 7 april 2023, 08:55 uur
Net als bij Spanje knapte ik de eerste keer enorm af op de deze inzending -- maar dat bleek bij herhaaldelijke luisterbeurten niet terecht. Finland begint enorm bruut en eindigt extreem catchy. Het is een wissel die je niet aan ziet komen maar die wel volslagen natuurlijk klinkt, en dat maakt het elke keer weer een feest om naar te luisteren.
En trouwens, de tekst is ook interessant. Hoe vaak hoor je nou iemand in een lied bekennen dat 'ie alcohol gebruikt (misbruikt?) om met z'n angsten om te gaan? Het geeft diepte aan het gewelddadige karakter van de muziek, en verleent een wrange ironie aan het vrolijke slot. Zonder twijfel één van de beste inzendingen dit jaar.
1. Tsjechië
2. Finland *****
3. Spanje
4. Servië
5. Portugal
6. Letland
7. Azerbeidzjan
8. Zweden
9. Frankrijk
10. Duitsland
11. Kroatië
12. Israël
13. Noorwegen
14. Nederland
15. Moldavië
16. Ierland
17. Malta
18. Italië
19. Verenigd Koninkrijk
20. Zwitserland
21. Oekraïne
En trouwens, de tekst is ook interessant. Hoe vaak hoor je nou iemand in een lied bekennen dat 'ie alcohol gebruikt (misbruikt?) om met z'n angsten om te gaan? Het geeft diepte aan het gewelddadige karakter van de muziek, en verleent een wrange ironie aan het vrolijke slot. Zonder twijfel één van de beste inzendingen dit jaar.
1. Tsjechië
2. Finland *****
3. Spanje
4. Servië
5. Portugal
6. Letland
7. Azerbeidzjan
8. Zweden
9. Frankrijk
10. Duitsland
11. Kroatië
12. Israël
13. Noorwegen
14. Nederland
15. Moldavië
16. Ierland
17. Malta
18. Italië
19. Verenigd Koninkrijk
20. Zwitserland
21. Oekraïne
0
geplaatst: 7 april 2023, 11:50 uur
We gaan naar de tweede halve finale. En de opener daarvan is:
22. Denemarken
Denemarken is drie keer winnaar geworden. In 1963, 2000, 2013. Vooral in de jaren '80 deden ze het lekker met nietszeggende huppelnummertjes die die jaren erg populair waren op het festival.
Dit jaar sturen ze een jonge krullenbol met een hip popnummertje met heel veel stemvervormer.
Aanvankelijk vond ik het niks, maar het is de laatste tijd echt gaan groeien bij mij.
Toch weet ik niet hoe Europa erover denkt: het is of net wel of niet niet naar de finale. Laat ik het voor mijn gok maar op net niet houden (11e).
Eerder zou ik dat niet erg vinden, nu toch wel ondanks dat het nog steeds niet hoog staat in mijn lijst. Maar ik moet wel zeggen dat ik benieuwd ben hoe het live zal overkomen in Liverpool. In de nationale finale vond ik het niet sterk overkomen (en die vervormer...tja...).
Gok: geen finale
Top 37:
1. Finland
2. Zweden
3. Spanje
4. Noorwegen
5. Italië
6. Frankrijk
7. Duitsland
8. Tsjechië
9. Verenigd Koninkrijk
10. Nederland
11 . Servië
12. Zwitserland
13. Kroatië
14. Portugal
15. Azerbeidzjan
16. Letland
17. Denemarken
18. Israël
19. Oekraïne
20. Moldavië
21. Ierland
22. Malta
22. Denemarken
Denemarken is drie keer winnaar geworden. In 1963, 2000, 2013. Vooral in de jaren '80 deden ze het lekker met nietszeggende huppelnummertjes die die jaren erg populair waren op het festival.
Dit jaar sturen ze een jonge krullenbol met een hip popnummertje met heel veel stemvervormer.
Aanvankelijk vond ik het niks, maar het is de laatste tijd echt gaan groeien bij mij.
Toch weet ik niet hoe Europa erover denkt: het is of net wel of niet niet naar de finale. Laat ik het voor mijn gok maar op net niet houden (11e).
Eerder zou ik dat niet erg vinden, nu toch wel ondanks dat het nog steeds niet hoog staat in mijn lijst. Maar ik moet wel zeggen dat ik benieuwd ben hoe het live zal overkomen in Liverpool. In de nationale finale vond ik het niet sterk overkomen (en die vervormer...tja...).
Top 37:
1. Finland
2. Zweden
3. Spanje
4. Noorwegen
5. Italië
6. Frankrijk
7. Duitsland
8. Tsjechië
9. Verenigd Koninkrijk
10. Nederland
11 . Servië
12. Zwitserland
13. Kroatië
14. Portugal
15. Azerbeidzjan
16. Letland
17. Denemarken
18. Israël
19. Oekraïne
20. Moldavië
21. Ierland
22. Malta
0
geplaatst: 7 april 2023, 16:01 uur
Nederland:
Never change a winning team, moet de Nederlandse selectiecommissie gedacht hebben toen ze Burning Daylight kozen als inzending. Ga maar na: Duncan Laurence, voormalig winnaar, schrijft mee aan het liedje en heeft de artiesten die het moeten inzingen, Dion Cooper en Mia Nicolai, ook nog eens met eigen hand aangewezen. Daarnaast ligt het liedje in de lijn die Nederland al jaren volgt met hun inzendingen (De Diepte, Grow, Arcade). Dat zou toch moeten goedkomen? Nou, ik vermoed van niet. Die 'succesformule' is nu uitgegroeid tot hun grootste achilleshiel. Weer sturen ze een kalme ballad en deze keer is het ook nog eens een façade van hun vorige inzendingen. Ondanks dat het nummer me goed zou moeten liggen (en in het begin was dit nog wel het geval, zeker muzikaal gezien), is het vrijwel iedere keer net niet. De lo-fi piano vind ik erg fijn om naar te luisteren, maar de zang overtuigt niet en de opbouw vind ik niet bepaald geweldig. Het refrein is zeker niet slecht, maar ik denk dat er beter in heeft gezeten en telkens dat "Goodbye, old life" op het einde wordt na een tijdje teveel van het goede. Daarnaast helpt het ook niet mee dat het opnieuw de grote Duncan-show aan het worden is. We horen alleen maar over hem en niks van Dion en Mia. Niks aan optredens, niks aan interviews, et cetera. Er hangt een hele grote wolk van schimmigheid aan deze inzending en dat doet vermoeden, of dat nu onbewust is of niet, dat het vertrouwen in deze inzending intern flink is gedaald. Finale gaat een heel moeilijke zaak worden omdat dit nummer opnieuw klinkt als een typisch jurynummer en laten die nu niet in de halve finales zitten. Als ze überhaupt al door willen moet de act goed zijn en laat ik daar nu persoonlijk geen vertrouwen in hebben. Ook helpt het gebrek aan optredens niet, dus weten we nog niet eens of het allemaal loepzuiver is in Liverpool. Nee, ik vrees dat het geen finale wordt en misschien is dat maar beter ook. Een schop onder de kont is namelijk hard nodig.
Finland:
Kijk eens aan. Wat komt dit nummer als een verfrissing na mijn halve essay over ons liedje hierboven. De Finnen komen deze keer met een heel gedurfde inzending. Rapper Käärijä laat zich van twee verschillende kanten zien met deze eigenaardige Cha Cha Cha. Het ruige gedeelte waarin hij zichzelf tijdens het dansen suf drinkt om aan de maatschappelijke sleur te ontkomen en het catchy synthgedeelte waarin hij zich koning van de dansvloer waant na zoveel versnaperingen op te hebben. Deze inzending gedraagt zich als een kameleon en dat maakt het nu juist zo geweldig. Beide gedeeltes sluiten ontzettend goed op elkaar aan en completeren het verhaal dat wordt verteld. Ik heb hier al eerder de hoop geuit dat dit Loreen kan verslaan maar ook ik denk dat dat er niet in zit. Het publiek gaat hier denk ik vol voor, maar bij de jury's gaat dit ongetwijfeld achterblijven. Maar het sprankje hoop blijft bij mij. Finale wordt het in elk geval sowieso.
Denemarken:
Er zijn inmiddels veel van dit soort hippe, radiovriendelijke nummers langsgekomen en deze sluit daar geruisloos bij aan. Maar dit nummer vind ik nog niet eens zo slecht. De beats zijn lekker, zeker in de coupletten en hoewel ik vind dat het refrein wat meer pit had mogen hebben, is dit ook niet echt een dealbreaker. Wel vermoed ik dat de Denen vooral hopen dat tienermeisjes gaan zwijmelen van deze pretty boy. Het nummer heeft daarnaast ook nog heel wat K-pop allures en ik weet niet of dat gaat aankomen bij het grote publiek. Maar hé, ik vind dit nummer tenminste wel te pruimen. Nu nog zien of het in Liverpool ook goed uit de verf komt.
1. Finland
2. Zweden
3. Spanje
4. Tsjechië
5. Portugal
6. Servië
7. Kroatië
8. Zwitserland
9. Noorwegen
10. Frankrijk
11. Denemarken
12. Oekraïne
13. Duitsland
14. Italië
15. Azerbeidzjan
16. Israël
17. Nederland
18. Letland
19. Verenigd Koninkrijk
20. Moldavië
21. Malta
22. Ierland
Never change a winning team, moet de Nederlandse selectiecommissie gedacht hebben toen ze Burning Daylight kozen als inzending. Ga maar na: Duncan Laurence, voormalig winnaar, schrijft mee aan het liedje en heeft de artiesten die het moeten inzingen, Dion Cooper en Mia Nicolai, ook nog eens met eigen hand aangewezen. Daarnaast ligt het liedje in de lijn die Nederland al jaren volgt met hun inzendingen (De Diepte, Grow, Arcade). Dat zou toch moeten goedkomen? Nou, ik vermoed van niet. Die 'succesformule' is nu uitgegroeid tot hun grootste achilleshiel. Weer sturen ze een kalme ballad en deze keer is het ook nog eens een façade van hun vorige inzendingen. Ondanks dat het nummer me goed zou moeten liggen (en in het begin was dit nog wel het geval, zeker muzikaal gezien), is het vrijwel iedere keer net niet. De lo-fi piano vind ik erg fijn om naar te luisteren, maar de zang overtuigt niet en de opbouw vind ik niet bepaald geweldig. Het refrein is zeker niet slecht, maar ik denk dat er beter in heeft gezeten en telkens dat "Goodbye, old life" op het einde wordt na een tijdje teveel van het goede. Daarnaast helpt het ook niet mee dat het opnieuw de grote Duncan-show aan het worden is. We horen alleen maar over hem en niks van Dion en Mia. Niks aan optredens, niks aan interviews, et cetera. Er hangt een hele grote wolk van schimmigheid aan deze inzending en dat doet vermoeden, of dat nu onbewust is of niet, dat het vertrouwen in deze inzending intern flink is gedaald. Finale gaat een heel moeilijke zaak worden omdat dit nummer opnieuw klinkt als een typisch jurynummer en laten die nu niet in de halve finales zitten. Als ze überhaupt al door willen moet de act goed zijn en laat ik daar nu persoonlijk geen vertrouwen in hebben. Ook helpt het gebrek aan optredens niet, dus weten we nog niet eens of het allemaal loepzuiver is in Liverpool. Nee, ik vrees dat het geen finale wordt en misschien is dat maar beter ook. Een schop onder de kont is namelijk hard nodig.
Finland:
Kijk eens aan. Wat komt dit nummer als een verfrissing na mijn halve essay over ons liedje hierboven. De Finnen komen deze keer met een heel gedurfde inzending. Rapper Käärijä laat zich van twee verschillende kanten zien met deze eigenaardige Cha Cha Cha. Het ruige gedeelte waarin hij zichzelf tijdens het dansen suf drinkt om aan de maatschappelijke sleur te ontkomen en het catchy synthgedeelte waarin hij zich koning van de dansvloer waant na zoveel versnaperingen op te hebben. Deze inzending gedraagt zich als een kameleon en dat maakt het nu juist zo geweldig. Beide gedeeltes sluiten ontzettend goed op elkaar aan en completeren het verhaal dat wordt verteld. Ik heb hier al eerder de hoop geuit dat dit Loreen kan verslaan maar ook ik denk dat dat er niet in zit. Het publiek gaat hier denk ik vol voor, maar bij de jury's gaat dit ongetwijfeld achterblijven. Maar het sprankje hoop blijft bij mij. Finale wordt het in elk geval sowieso.
Denemarken:
Er zijn inmiddels veel van dit soort hippe, radiovriendelijke nummers langsgekomen en deze sluit daar geruisloos bij aan. Maar dit nummer vind ik nog niet eens zo slecht. De beats zijn lekker, zeker in de coupletten en hoewel ik vind dat het refrein wat meer pit had mogen hebben, is dit ook niet echt een dealbreaker. Wel vermoed ik dat de Denen vooral hopen dat tienermeisjes gaan zwijmelen van deze pretty boy. Het nummer heeft daarnaast ook nog heel wat K-pop allures en ik weet niet of dat gaat aankomen bij het grote publiek. Maar hé, ik vind dit nummer tenminste wel te pruimen. Nu nog zien of het in Liverpool ook goed uit de verf komt.
1. Finland
2. Zweden
3. Spanje
4. Tsjechië
5. Portugal
6. Servië
7. Kroatië
8. Zwitserland
9. Noorwegen
10. Frankrijk
11. Denemarken
12. Oekraïne
13. Duitsland
14. Italië
15. Azerbeidzjan
16. Israël
17. Nederland
18. Letland
19. Verenigd Koninkrijk
20. Moldavië
21. Malta
22. Ierland
1
geplaatst: 7 april 2023, 17:20 uur
Porcupine Head schreef:
Daarnaast helpt het ook niet mee dat het opnieuw de grote Duncan-show aan het worden is. We horen alleen maar over hem en niks van Dion en Mia. Niks aan optredens, niks aan interviews, et cetera. Er hangt een hele grote wolk van schimmigheid aan deze inzending en dat doet vermoeden, of dat nu onbewust is of niet, dat het vertrouwen in deze inzending intern flink is gedaald.
Daarnaast helpt het ook niet mee dat het opnieuw de grote Duncan-show aan het worden is. We horen alleen maar over hem en niks van Dion en Mia. Niks aan optredens, niks aan interviews, et cetera. Er hangt een hele grote wolk van schimmigheid aan deze inzending en dat doet vermoeden, of dat nu onbewust is of niet, dat het vertrouwen in deze inzending intern flink is gedaald.
Daar beginnen ze voorzichtig aan te bouwen. Zie o.a. dit topic op een ander forum.
0
geplaatst: 7 april 2023, 22:31 uur
Er hangt iets in de lucht bij Finland. Het lijkt me sterk dat dit NIET de publiekswinnaar wordt, Het is bijna een wet dat de winnaar iets anders doet dan die van het jaar ervoor, Er is een belangrijke gunfactor en ik heb echt de indruk dat veel kijkers toe zijn aan fun. En dat heb ik zelf ook wel. De jury gaat zijn poot dwars zetten, maar ondanks dat wordt dit tweede..
En dan een nummer waar vele volgers en wedkantoren echt naast zitten. Wordt vaak niet in de finale voorspelt, maar gaat heel makkelijk door en in de finale gewoon de middenmoot in. Dit is namelijk de inzending in de tweede semi waarvan ik denk dat de jonge kijkers dit gaan kiezen. Zeg maar de BTS-fans (Reileys carriere werd nota bene gelanceerd in Zuid-Korea). En hij komt trouwens van de Faroér eilanden. Reken maar dat dat feitje uitgebuit wordt in de promotie. Ik vind het een erg slim en leuk nummer. Platte pop, maar heel erg van nu en het is een enorme earworm (deze en Finland zitten het vaakst in mijn kop). Doet me ook een beetje denken aan de Duitse inzending uit 2020 die dus nooit het festival haalde. Maar dat vond ik ook een onweerstaanbaar popliedje. Ik zeg dat het 14e wordt in de finale. Gaat hetzelfde doen als Belgie tien jaar terug. Platte pop waar vooraf niemand een cent voor gaf, maar haalde de finale wel eindigde in de middenmoot. En weer valt Denemarken, van wie ik nogal wat inzendingen uit de jaren '10 maar vervelend vind, dit jaar wel goed bij mij
1. Spanje
2. Finland
3. Portugal
4. Denemarken
5. Servië
6. Tsjechië
7. Zweden
8. Kroatië
9. Frankrijk
10. Letland
11. Verenigd Koninkrijk
12. Israël
13. Noorwegen
14. Zwitserland
15. Moldavië
16. Italië
17. Duitsland
18. Nederland
19. Azerbeidzjan
20. Oekraïne
21. Ierland
22. Malta
En dan een nummer waar vele volgers en wedkantoren echt naast zitten. Wordt vaak niet in de finale voorspelt, maar gaat heel makkelijk door en in de finale gewoon de middenmoot in. Dit is namelijk de inzending in de tweede semi waarvan ik denk dat de jonge kijkers dit gaan kiezen. Zeg maar de BTS-fans (Reileys carriere werd nota bene gelanceerd in Zuid-Korea). En hij komt trouwens van de Faroér eilanden. Reken maar dat dat feitje uitgebuit wordt in de promotie. Ik vind het een erg slim en leuk nummer. Platte pop, maar heel erg van nu en het is een enorme earworm (deze en Finland zitten het vaakst in mijn kop). Doet me ook een beetje denken aan de Duitse inzending uit 2020 die dus nooit het festival haalde. Maar dat vond ik ook een onweerstaanbaar popliedje. Ik zeg dat het 14e wordt in de finale. Gaat hetzelfde doen als Belgie tien jaar terug. Platte pop waar vooraf niemand een cent voor gaf, maar haalde de finale wel eindigde in de middenmoot. En weer valt Denemarken, van wie ik nogal wat inzendingen uit de jaren '10 maar vervelend vind, dit jaar wel goed bij mij
1. Spanje
2. Finland
3. Portugal
4. Denemarken
5. Servië
6. Tsjechië
7. Zweden
8. Kroatië
9. Frankrijk
10. Letland
11. Verenigd Koninkrijk
12. Israël
13. Noorwegen
14. Zwitserland
15. Moldavië
16. Italië
17. Duitsland
18. Nederland
19. Azerbeidzjan
20. Oekraïne
21. Ierland
22. Malta
0
Onweerwolf
geplaatst: 7 april 2023, 22:38 uur
Finland
Wat knap is aan dit nummer is de uitstekende flitsende productie. En an sich is dit soort hybride pop/metal ook vaak wel aan mij besteed maar er is iets wat me tegen staat aan deze inzending. Ik kan er niet helemaal de vinger op leggen maar het gestamp, de simpele beat en de autotune maken het een beetje ordinair. Anderzijds vind ik de overgang halverwege alsmede het intro wel heel erg tof. Deze inzending had in theorie echt fantastisch kunnen zijn maar het is het net niet helemaal. De clip is overigens kut, ik hou niet van boksen en die Rammstein tattoo is ernstig.
01. Tsjechië
02. Duitsland
03. Kroatië
04. Zwitserland
05. Spanje
06. Finland
07. Verenigd Koninkrijk
08. Letland
09. Israël
10. Servië
11. Zweden
12. Noorwegen
13. Azerbeidzjan
14. Italië
15. Oekraïne
16. Frankrijk
17. Portugal
18. Moldavië
19. Ierland
20. Nederland
21. Malta
Wat knap is aan dit nummer is de uitstekende flitsende productie. En an sich is dit soort hybride pop/metal ook vaak wel aan mij besteed maar er is iets wat me tegen staat aan deze inzending. Ik kan er niet helemaal de vinger op leggen maar het gestamp, de simpele beat en de autotune maken het een beetje ordinair. Anderzijds vind ik de overgang halverwege alsmede het intro wel heel erg tof. Deze inzending had in theorie echt fantastisch kunnen zijn maar het is het net niet helemaal. De clip is overigens kut, ik hou niet van boksen en die Rammstein tattoo is ernstig.
01. Tsjechië
02. Duitsland
03. Kroatië
04. Zwitserland
05. Spanje
06. Finland
07. Verenigd Koninkrijk
08. Letland
09. Israël
10. Servië
11. Zweden
12. Noorwegen
13. Azerbeidzjan
14. Italië
15. Oekraïne
16. Frankrijk
17. Portugal
18. Moldavië
19. Ierland
20. Nederland
21. Malta
1
Onweerwolf
geplaatst: 7 april 2023, 23:10 uur
Denemarken
Als Denemarken een andere zanger, een ander liedje en een andere act had dan zou het nog wel eens wat kunnen zijn. Nu is het gewoon vervelende dertien in het dozijn autotune top 40 rommel. Het is niet eens een vrouw dus zelfs Gretz zal hier vermoedelijk niet warm voor lopen. Echt slecht dit, het gebrek aan saxofoon is het enige plusplunt hier.
01. Tsjechië
02. Duitsland
03. Kroatië
04. Zwitserland
05. Spanje
06. Finland
07. Verenigd Koninkrijk
08. Letland
09. Israël
10. Servië
11. Zweden
12. Noorwegen
13. Azerbeidzjan
14. Italië
15. Oekraïne
16. Frankrijk
17. Portugal
18. Moldavië
19. Ierland
20. Nederland
21. Denemarken
22. Malta
Als Denemarken een andere zanger, een ander liedje en een andere act had dan zou het nog wel eens wat kunnen zijn. Nu is het gewoon vervelende dertien in het dozijn autotune top 40 rommel. Het is niet eens een vrouw dus zelfs Gretz zal hier vermoedelijk niet warm voor lopen. Echt slecht dit, het gebrek aan saxofoon is het enige plusplunt hier.
01. Tsjechië
02. Duitsland
03. Kroatië
04. Zwitserland
05. Spanje
06. Finland
07. Verenigd Koninkrijk
08. Letland
09. Israël
10. Servië
11. Zweden
12. Noorwegen
13. Azerbeidzjan
14. Italië
15. Oekraïne
16. Frankrijk
17. Portugal
18. Moldavië
19. Ierland
20. Nederland
21. Denemarken
22. Malta
0
geplaatst: 7 april 2023, 23:30 uur
Speciaal voor Onweerwolf dan 
Cha Cha Cha
Hij steelt wel weer de show in Madrid. Mia en Dion schitteren door afwezigheid op alle persmomenten met alle kandidaten die daar nu zijn, terwijl ze zelf ook wel in Madrid zijn.
Is het een tactiek dit jaar om ze overal weg te houden? Niet dat het uitmaakt voor de kijkers op de avond zelf, want die weten dit soort dingen allemaal niet
En ook daar zien ze dat het zelfs in Madrid een en al schimmigheid is

Cha Cha Cha

Hij steelt wel weer de show in Madrid. Mia en Dion schitteren door afwezigheid op alle persmomenten met alle kandidaten die daar nu zijn, terwijl ze zelf ook wel in Madrid zijn.
Is het een tactiek dit jaar om ze overal weg te houden? Niet dat het uitmaakt voor de kijkers op de avond zelf, want die weten dit soort dingen allemaal niet

En ook daar zien ze dat het zelfs in Madrid een en al schimmigheid is

0
Onweerwolf
geplaatst: 8 april 2023, 10:57 uur
Ik heb daar vanaf dag 1 doorheen geprikt en haar talent oo waarde geschat en vind You and Me nog altijd een van de beste Nederlandse inzendingen ooit. Fuck de haters.
0
geplaatst: 8 april 2023, 11:40 uur
Denemarken: gewoon een superleuk popliedje voor meisjes van twaalf, mag ook wel eens.
1. Tsjechië
2. Finland
3. Spanje
4. Servië
5. Letland
6. Portugal
7. Azerbeidzjan
8. Denemarken ****
9. Zweden
10. Frankrijk
11. Duitsland
12. Kroatië
13. Israël
14. Noorwegen
15. Nederland
16. Moldavië
17. Ierland
18. Malta
19. Italië
20. Verenigd Koninkrijk
21. Zwitserland
22. Oekraïne
1. Tsjechië
2. Finland
3. Spanje
4. Servië
5. Letland
6. Portugal
7. Azerbeidzjan
8. Denemarken ****
9. Zweden
10. Frankrijk
11. Duitsland
12. Kroatië
13. Israël
14. Noorwegen
15. Nederland
16. Moldavië
17. Ierland
18. Malta
19. Italië
20. Verenigd Koninkrijk
21. Zwitserland
22. Oekraïne
0
geplaatst: 8 april 2023, 12:03 uur
23. Armenië
Armenië komt met een vrij modern nummer. Sfeervol en best sterk. Tel daarbij op dat het land altijd wel extra stemmen krijgt door diaspora en ik zie het wel doorgaan.
Als ik voor mezelf praat; ook hier, zoals bij veel nummers dit jaar, ik weet het gewoon niet met deze inzending. Dan vind ik het weer erg sterk, en dan doet het me helemaal niks.
Misschien moet ik het nummer minder skippen en vaker beluisteren.....
Het lijkt wel of ik er dit jaar niet echt goed in kom of zo.
Gok: 10-15
Top 37:
1. Finland
2. Zweden
3. Spanje
4. Duitsland
5. Noorwegen
6. Italië
7. Frankrijk
8. Tsjechië
9. Verenigd Koninkrijk
10. Nederland
11 . Servië
12. Zwitserland
13. Kroatië
14. Portugal
15. Azerbeidzjan
16. Letland
17. Armenië
18. Denemarken
19. Israël
20. Oekraïne
21. Moldavië
22. Ierland
23. Malta
Armenië komt met een vrij modern nummer. Sfeervol en best sterk. Tel daarbij op dat het land altijd wel extra stemmen krijgt door diaspora en ik zie het wel doorgaan.
Als ik voor mezelf praat; ook hier, zoals bij veel nummers dit jaar, ik weet het gewoon niet met deze inzending. Dan vind ik het weer erg sterk, en dan doet het me helemaal niks.
Misschien moet ik het nummer minder skippen en vaker beluisteren.....
Het lijkt wel of ik er dit jaar niet echt goed in kom of zo.
Gok: 10-15
Top 37:
1. Finland
2. Zweden
3. Spanje
4. Duitsland
5. Noorwegen
6. Italië
7. Frankrijk
8. Tsjechië
9. Verenigd Koninkrijk
10. Nederland
11 . Servië
12. Zwitserland
13. Kroatië
14. Portugal
15. Azerbeidzjan
16. Letland
17. Armenië
18. Denemarken
19. Israël
20. Oekraïne
21. Moldavië
22. Ierland
23. Malta
0
geplaatst: 8 april 2023, 14:12 uur
Ik blijf vooral met de vraag zitten: gegeven het bestaan van unnecessary panic attacks, wat zou dan een necessary panic attack zijn? 
1. Tsjechië
2. Finland
3. Spanje
4. Servië
5. Letland
6. Portugal
7. Azerbeidzjan
8. Denemarken
9. Zweden
10. Frankrijk
11. Duitsland
12. Kroatië
13. Noorwegen
14. Armenië ***
15. Israël
16. Nederland
17. Moldavië
18. Ierland
19. Malta
20. Italië
21. Verenigd Koninkrijk
22. Zwitserland
23. Oekraïne

1. Tsjechië
2. Finland
3. Spanje
4. Servië
5. Letland
6. Portugal
7. Azerbeidzjan
8. Denemarken
9. Zweden
10. Frankrijk
11. Duitsland
12. Kroatië
13. Noorwegen
14. Armenië ***
15. Israël
16. Nederland
17. Moldavië
18. Ierland
19. Malta
20. Italië
21. Verenigd Koninkrijk
22. Zwitserland
23. Oekraïne
0
geplaatst: 8 april 2023, 19:10 uur
Armenië:
Dit bevalt me wel. De spannende sfeer trekt mijn aandacht en hoewel de articulatie in het begin vrij eigenaardig klinkt stoort het niet echt. In het nummer zelf wil Brunette laten zien dat ze veel te bieden heeft en dat laat ze wat mij betreft duidelijk horen. Muzikaal zit het ook gewoon strak in elkaar. Het enige waar ik nog wel voor vrees is hoe dit live gaat klinken. Er wordt in de studioversie gebruik gemaakt van stemvervormers en wat andere trucs en ik weet niet of ze daarmee uiteindelijk probeert haar vocale tekortkomingen te verbloemen. Ik moet nog zien of ze mijn verwachtingen inlost, maar voor nu ben ik tevreden met deze inzending.
1. Finland
2. Zweden
3. Spanje
4. Tsjechië
5. Portugal
6. Armenië
7. Servië
8. Kroatië
9. Zwitserland
10. Noorwegen
11. Frankrijk
12. Denemarken
13. Oekraïne
14. Duitsland
15. Italië
16. Azerbeidzjan
17. Israël
18. Nederland
19. Letland
20. Verenigd Koninkrijk
21. Moldavië
22. Malta
23. Ierland
Dit bevalt me wel. De spannende sfeer trekt mijn aandacht en hoewel de articulatie in het begin vrij eigenaardig klinkt stoort het niet echt. In het nummer zelf wil Brunette laten zien dat ze veel te bieden heeft en dat laat ze wat mij betreft duidelijk horen. Muzikaal zit het ook gewoon strak in elkaar. Het enige waar ik nog wel voor vrees is hoe dit live gaat klinken. Er wordt in de studioversie gebruik gemaakt van stemvervormers en wat andere trucs en ik weet niet of ze daarmee uiteindelijk probeert haar vocale tekortkomingen te verbloemen. Ik moet nog zien of ze mijn verwachtingen inlost, maar voor nu ben ik tevreden met deze inzending.
1. Finland
2. Zweden
3. Spanje
4. Tsjechië
5. Portugal
6. Armenië
7. Servië
8. Kroatië
9. Zwitserland
10. Noorwegen
11. Frankrijk
12. Denemarken
13. Oekraïne
14. Duitsland
15. Italië
16. Azerbeidzjan
17. Israël
18. Nederland
19. Letland
20. Verenigd Koninkrijk
21. Moldavië
22. Malta
23. Ierland
0
geplaatst: 9 april 2023, 08:55 uur
Oeps dat ging niet best in Spanje vannacht.....
Heb er meer gezien en het was allemaal bar-slecht, dus misschien het geluid... laten we het maar hopen.....
Dit was ook niet best bijvoorbeeld:
En de mogelijke winnaar?
die gaat winnen
(maar ik vind het erg schreeuwerig en niet mooi zo).
Of Finland?
Heb er meer gezien en het was allemaal bar-slecht, dus misschien het geluid... laten we het maar hopen.....
Dit was ook niet best bijvoorbeeld:
En de mogelijke winnaar?
die gaat winnen
(maar ik vind het erg schreeuwerig en niet mooi zo).Of Finland?
0
geplaatst: 9 april 2023, 09:16 uur
24. Roemenië
Tja wat zal ik eens zeggen over deze inzending. Denk dat er aanbiedingen waren bij Christine le Duc (bestaat dat nog, in Roemenië blijkbaar wel).
Meneer doet heel erg zijn best, maar ongetwijfeld waren de meneren op in Roemenië. Of het geld is op, want winnen willen ze zeker niet met deze rommel.
Het is niks en het zal ook niks worden ook. Dag finale, hup snel weer in de bus richting Boekarest.
Top 37:
1. Finland
2. Zweden
3. Spanje
4. Duitsland
5. Noorwegen
6. Italië
7. Frankrijk
8. Tsjechië
9. Verenigd Koninkrijk
10. Nederland
11 . Servië
12. Zwitserland
13. Kroatië
14. Portugal
15. Azerbeidzjan
16. Letland
17. Armenië
18. Denemarken
19. Israël
20. Oekraïne
21. Moldavië
22. Ierland
23. Malta
24. Roemenië
Tja wat zal ik eens zeggen over deze inzending. Denk dat er aanbiedingen waren bij Christine le Duc (bestaat dat nog, in Roemenië blijkbaar wel).
Meneer doet heel erg zijn best, maar ongetwijfeld waren de meneren op in Roemenië. Of het geld is op, want winnen willen ze zeker niet met deze rommel.
Het is niks en het zal ook niks worden ook. Dag finale, hup snel weer in de bus richting Boekarest.
Top 37:
1. Finland
2. Zweden
3. Spanje
4. Duitsland
5. Noorwegen
6. Italië
7. Frankrijk
8. Tsjechië
9. Verenigd Koninkrijk
10. Nederland
11 . Servië
12. Zwitserland
13. Kroatië
14. Portugal
15. Azerbeidzjan
16. Letland
17. Armenië
18. Denemarken
19. Israël
20. Oekraïne
21. Moldavië
22. Ierland
23. Malta
24. Roemenië
0
geplaatst: 9 april 2023, 10:15 uur
Het viel me in eerste instantie niet op dat het nummer gedeeltelijk in Engels gezongen wordt.
1
Imawwful
geplaatst: 9 april 2023, 10:39 uur
Grappig dat je Roemenië zo slecht vindt, persoonlijk vind ik het rockgehalte in combinatie met de schrizofenische uitstraling wel wat weg hebben van Sheena Ringo.
1. Noorwegen
2. Nederland
3. Azerbeidzjan
4. Israël
5. Roemenië
6. Zweden
7. Italie
8. Kroatië
9. Finland
10. Verenigd Koninkrijk
11. Frankrijk
12. Portugal
13. Spanje
14. Letland
15. Malta
16. Moldavië
17. Armenië
18. Servie
19. Zwitserland
20. Oekraine
21. Ierland
22. Duitsland
23. Tsjechië
24. Denemarken
1. Noorwegen
2. Nederland
3. Azerbeidzjan
4. Israël
5. Roemenië
6. Zweden
7. Italie
8. Kroatië
9. Finland
10. Verenigd Koninkrijk
11. Frankrijk
12. Portugal
13. Spanje
14. Letland
15. Malta
16. Moldavië
17. Armenië
18. Servie
19. Zwitserland
20. Oekraine
21. Ierland
22. Duitsland
23. Tsjechië
24. Denemarken
0
geplaatst: 9 april 2023, 10:44 uur
Welkom trouwens Imawwful!
Bezoek ook eens Even voorstellen... - MusicMeter.nl en J-pop (K-pop/C-pop) album van de week - MusicMeter.nl
Bezoek ook eens Even voorstellen... - MusicMeter.nl en J-pop (K-pop/C-pop) album van de week - MusicMeter.nl
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.