Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #3
zoeken in:
0
geplaatst: 27 februari 2025, 19:07 uur
Nogal veilige keuze… spraakmakend of bijzonder in ieder geval niet. Alle clichés, zowel muzikaal als visueel, komen voorbij in deze NL inzending..
0
geplaatst: 28 februari 2025, 12:37 uur
Internationaal wordt het nummer goed ontvangen en de bookmakers geloven er ook wel in. Gisteren stond Nederland op 11 en nu op 6.
Verrassend toch wel. Of misschien toch niet in dit deelnemersveld tot nu toe?!
2
Onweerwolf
geplaatst: 28 februari 2025, 12:46 uur
aERodynamIC schreef:
Internationaal wordt het nummer goed ontvangen en de bookmakers geloven er ook wel in. Gisteren stond Nederland op 11 en nu op 6.
OMG! WE GAAN WINNEN!
WE GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN WINNEN
https://c.tenor.com/WnqHQuH9TvUAAAAd/tenor.gif
1
Onweerwolf
geplaatst: 28 februari 2025, 12:47 uur
De nummers 1,4 en 5 van de bookmakers zijn nog niet eens uitgebracht trouwens. 

1
geplaatst: 28 februari 2025, 12:52 uur
Ik zei het toch!
Poek schreef:
1. Claude - [titel nog geheim]
2. Ben Cramer - De oude muzikant
3. Lenny Kuhr - De Troubadour
4. Teach-In - Ding-A-Dong
5. The Common Linnets - Calm After The Storm
1. Claude - [titel nog geheim]
2. Ben Cramer - De oude muzikant
3. Lenny Kuhr - De Troubadour
4. Teach-In - Ding-A-Dong
5. The Common Linnets - Calm After The Storm
0
geplaatst: 28 februari 2025, 12:57 uur
aERodynamIC schreef:
Gisteren bij Eva vond men het een ‘knap’ nummer, maar van de Veire viel toch wat meer voor Zweden. ocherm…
0
geplaatst: 28 februari 2025, 13:01 uur
aERodynamIC schreef:
Viel me ook op. Paar keer op mijn werk op de achtergrond gehoord en vond het wel beter werken. Of dat was omdat ik hem op de achtergrond hoorde of omdat ik hem vaker begin te horen weet ik nog niet zeker.
1
geplaatst: 28 februari 2025, 13:16 uur
Ik vind het eigenlijk wel een tof nummer van Claude, ook al vond ik zijn eerdere werk niet zo. Maar ja, ik ben dan ook een vuile francofiel die zonder twijfel in full-on collaborateurmodus zou gaan indien Frankrijk Nederland zou binnenvallen.
0
geplaatst: 28 februari 2025, 13:32 uur
Nee, maar ze denken dat Mans een Loreentje gaat doen. Ik ben Zweden-moe.
Ik hoop dat Zweden eens afstapt van de fabriekspop en deze stuurt (maar dat zal wel niet):
0
geplaatst: 28 februari 2025, 13:39 uur
starbright boy schreef:
Viel me ook op. Paar keer op mijn werk op de achtergrond gehoord en vond het wel beter werken. Of dat was omdat ik hem op de achtergrond hoorde of omdat ik hem vaker begin te horen weet ik nog niet zeker.
(quote)
Ik vind het een prima nummer hoor. Maar het is zo cliché. Hadden we jaren terug ook kunnen sturen. Maar ik vind Claude wel een sympathieke gast en ik hou van Franse nummers. Had het leuker gevonden als ie het was blijven mengen met Nederlands i.p.v. Engels. Nog beter als ie helemaal stopt met dat mengen, maar ja dat is nu eenmaal zijn handelsmerk. De nitwit-kenners op tv zeiden dat ie nog nooit gemengd had met Engels en dat dit bijzonder was voor hem en dan kan ik alleen maar diep zuchten over het expert-gehalte. Claude had een hit in Italië met Ladada in het Frans en Engels.
Ik denk dat het opvalt tussen alle 'we moeten een beetje gek doen nummers' (waarvan ik er een aantal echt tof vind daar niet van).
De reacties overal zijn behoorlijk positief, de negatieve klanken komen zoals altijd uit eigen land, maar daar hebben ze in de andere landen ook last van

Maar het verbaast me toch wel een beetje dat het blijkbaar zo goed aanslaat. Leuk voor Claude toch.
0
Onweerwolf
geplaatst: 28 februari 2025, 14:13 uur
Jeangu was ook wel sympathiek maar kwam ook met een nogal veilig liedje.
0
geplaatst: 28 februari 2025, 15:18 uur
Onweerwolf schreef:
Voor mij is dit dan ook dezelfde categorie. Daarom verbaas ik me zo over al die reacties en het effect bij de bookmakers. Dat zag je bij Jeangu namelijk helemaal niet.
Misschien heeft het publiek weer even genoeg van alle 'nieuwigheid' op het Songfestival en verlangen ze weer naar de veilige lalala kneuterigheid van het verleden (en ik bedoel dit niet eens denigrerend).
0
Onweerwolf
geplaatst: 28 februari 2025, 15:54 uur
aERodynamIC schreef:
Misschien heeft het publiek weer even genoeg van alle 'nieuwigheid' op het Songfestival en verlangen ze weer naar de veilige lalala kneuterigheid van het verleden (en ik bedoel dit niet eens denigrerend).
In ieder geval beter dan stemmen voor landen vanwege emotionele overwegingen.
Anyway..
2020 gecancelled.
2021 Veel afdankertjes van artiesten en een voor mij extreem slechte winnaar tov van de runner-up
2022 Oekraïne + een vreselijke prutsshow van de Italianen
2023 Niet echt klachten over deze editie verder, al was 'ie wat flauw
2024 DQ + Israël, meest waardeloze editie ooit.
Dus ik hoop op een gewone, normale, prettige en toffe editie en wat de uitslag dan is dat vind ik dan niet eens zo belangrijk. Ik wil gewoon weer eens genieten zonder voorbehoud wegens dit of dat.
1
geplaatst: 28 februari 2025, 16:01 uur
Onweerwolf schreef:
Ik wil gewoon weer eens genieten zonder voorbehoud wegens dit of dat.
Ik wil gewoon weer eens genieten zonder voorbehoud wegens dit of dat.
Gaat dan lastig worden want Israël doet gewoon weer mee: dus gezeik gegarandeerd. Daarbij doet vriendje van Joost mee voor Estland, dus die geest zal wellicht nog wel even rondwaren dit jaar
Zweden dat alweer zo gehyped wordt is ook vrij vermoeiend toch?
En de winnaar van 2021 was één van de leukste ooit
(plus een geweldige runner-up).Verder kan ik me wel vinden in wat je zegt. Weer eens een leuk ongecompliceerd festival zonder gedoe zou leuk zijn, maar of we dat dit jaar al gaan krijgen?!
0
geplaatst: 28 februari 2025, 16:59 uur
Het draait allemaal om vermaak, aandacht met heel veel getallen. Beetje zonde dat dit zoveel aandacht genereert, terwijl veel cultuur op z'n gat ligt, en wordt zoveel prachtige muziek gemaakt...
Maar toch, c'est la vie.
Maar toch, c'est la vie.
0
geplaatst: 28 februari 2025, 17:20 uur
vivalamusica schreef:
terwijl veel cultuur op z'n gat ligt, en wordt zoveel prachtige muziek gemaakt...
Maar toch, c'est la vie.
terwijl veel cultuur op z'n gat ligt, en wordt zoveel prachtige muziek gemaakt...
Maar toch, c'est la vie.
En jij denkt dat we daar niet me bezig zijn? Ik heb dit jaar al 28 albums beluisterd uit 2025 (waarvan een aantal op vinyl gekocht), net een album besteld van Charlie Barnes dat me een vermogen kost door dat klote Brexit, maar ik ondersteun dit soort artiesten graag.
Ik bezoek regelmatig musea, ga veel naar concerten. Vandaag nog boeken gekocht. Mijn platenkast staat bom-en bomvol.
En oh ja, ik vind het Songfestival leuk.
U zei?

Wat doe jij allemaal voor de cultuur?
En nu niet zeggen 'ja, maar jij bent een uitzondering'

0
Onweerwolf
geplaatst: 28 februari 2025, 17:24 uur
vivalamusica schreef:
Het draait allemaal om vermaak, aandacht met heel veel getallen. Beetje zonde dat dit zoveel aandacht genereert, terwijl veel cultuur op z'n gat ligt, en wordt zoveel prachtige muziek gemaakt...
Maar toch, c'est la vie.
Maar toch, c'est la vie.
Zonde van wat precies?
0
geplaatst: 28 februari 2025, 17:25 uur
aERodynamIC schreef:
En jij denkt dat we daar niet me bezig zijn? Ik heb dit jaar al 28 albums beluisterd uit 2025, net een album besteld van Charlie Barnes dat me een vermogen kost door dat klote Brexit, maar ik ondersteun dit soort artiesten graag.
Ik bezoek regelmatig musea, ga veel naar concerten. Vandaag nog boeken gekocht. Mijn platenkast staat bom-en bomvol.
U zei?
(quote)
En jij denkt dat we daar niet me bezig zijn? Ik heb dit jaar al 28 albums beluisterd uit 2025, net een album besteld van Charlie Barnes dat me een vermogen kost door dat klote Brexit, maar ik ondersteun dit soort artiesten graag.
U zei?

Dat had ik gedacht te willen zeggen, jij had bij Eva moeten zitten en dan 25 albums voor haar neus leggen.
1
geplaatst: 28 februari 2025, 17:27 uur
Misschien verschillen we daar nu net in. Ik kijk nooit naar dat soort programma's. Ik lees in mijn gekochte boeken, beluister mijn platen, ga naar concerten of trek richting een museum 

0
geplaatst: 28 februari 2025, 17:37 uur
aERodynamIC schreef:
Misschien verschillen we daar nu net in. Ik kijk nooit naar dat soort programma's. Ik lees in mijn gekochte boeken, beluister mijn platen, ga naar concerten of trek richting een museum
Ik ben altijd benieuwd naar de inzending en hoe het wordt ontvangen, maar misschien had ik niet moeten kijken, en hier had ik het ook kunnen volgen, maar televisie...
1
geplaatst: 28 februari 2025, 17:42 uur
vivalamusica schreef:
Ik ben altijd benieuwd naar de inzending en hoe het wordt ontvangen, maar misschien had ik niet moeten kijken, en hier had ik het ook kunnen volgen, maar televisie...
(quote)
Ja, maar dat weet je zelf toch ook wel? Dit soort programma's (en ik ken ze echt niet) gaan het echt niet hebben over het album van Charlie Barnes (ik noem maar een artiest).
MacDonalds is ook wat bekender dan dat leuke nieuwe restaurantje hier om de hoek dat er over een jaar misschien wel niet meer zal zijn wegens te hoge kosten, gebrek aan klandizie enzovoort.
Ik snap nooit zo goed waarom mensen vinden dat dit allemaal niet naast elkaar kan bestaan. En ja, de massa heeft een andere smaak dan wij wellicht. So what.
En als iets groot wordt, dan mauwen we op deze sites dat we dat eigenlijk helemaal niet leuk vinden en dan is het ineens ruk en kijken we erop neer.
Dus wat Onweerwolf al vroeg: zonde van wat precies?
6
Onweerwolf
geplaatst: 28 februari 2025, 18:26 uur
Als er iets niet boeiend is aan het ESF is het wel wat de zwakbegaafde BN'ers aan de tafel van random talkshow van de Nederlandse inzending vinden. Nederlandse televisie is sowieso echt verschrikkelijk trouwens.
2
geplaatst: 28 februari 2025, 19:05 uur
Ik kom er zojuist achter dat Louane Frankrijk gaat vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival (ja, dat wist iedereen hier al lang, maar ik ben geen volger van het festival) omdat ze het op haar Spotify-profiel heeft staan. Haar album Sentiments uit 2022 heb ik heel veel gedraaid.
2
geplaatst: 28 februari 2025, 19:47 uur
Dim schreef:
Ik kom er zojuist achter dat Louane Frankrijk gaat vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival (ja, dat wist iedereen hier al lang, maar ik ben geen volger van het festival) omdat ze het op haar Spotify-profiel heeft staan. Haar album Sentiments uit 2022 heb ik heel veel gedraaid.
De verwachtingen zijn dan ook hooggespannen rondom haar inzending. Vandaar haar nummer 2 positie bij de bookmakers (terwijl er nog helemaal niks bekend is).
Als het goed is het laatste nummer dat bekend gaat worden (15 maart tijdens de rust van een wedstrijd in Stade de France).
Overigens begin ik C'est la Vie steeds leuker te vinden

0
geplaatst: 28 februari 2025, 22:53 uur
Ik voel het nummer Baller van Abor & Tynna. Broer en zus uit Oostenrijk en uitkomend voor Duitsland. Moeten die Duitsers ze wel naar Basel sturen. Het zal wel niet..
0
geplaatst: 28 februari 2025, 23:12 uur
aERodynamIC schreef:
Ik hoop dat Zweden eens afstapt van de fabriekspop en deze stuurt (maar dat zal wel niet):
(embed)
(quote)
(embed)
Ja duh!
0
geplaatst: 28 februari 2025, 23:54 uur
kaj_666 schreef:
Ja duh!
Ja duh!
Nee zo heet het niet, het is Bara bada bastu

Laat die Zweden eens een keer gek doen

* denotes required fields.