Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #3
zoeken in:
0
geplaatst: 1 maart 2025, 00:08 uur
Servië: ik heb wel een zwak voor Balkan ballads.
1. Finland
2. België
3. Italië
4. Servië
5. Australië
6. IJsland
7. Griekenland
8. Oekraïne
9. Spanje
10. Nederland
11. Letland
12. Estland
13. Albanië
14. Polen
15. Azerbeidzjan
16. Malta
17. Litouwen
18. Luxemburg
19. Armenië
20. Noorwegen
21. Montenegro
22. Ierland
23. Slovenië
1. Finland
2. België
3. Italië
4. Servië
5. Australië
6. IJsland
7. Griekenland
8. Oekraïne
9. Spanje
10. Nederland
11. Letland
12. Estland
13. Albanië
14. Polen
15. Azerbeidzjan
16. Malta
17. Litouwen
18. Luxemburg
19. Armenië
20. Noorwegen
21. Montenegro
22. Ierland
23. Slovenië
0
geplaatst: 1 maart 2025, 23:26 uur
Duitsland gaat zo stemmen maar pleeeease laat Abor & Tynna het worden!
Edit: jaaaaaaaa balalalala
Edit: jaaaaaaaa balalalala

1
geplaatst: 1 maart 2025, 23:27 uur
Ons liedje groeit erg bij me, ben al wel zo'n beetje om. Vind het inmiddels gewoon leuk. Clip is erg goed overigens, Daar zijn we vaker goed in geweest (Arcade, Grow, De Diepte, Europapa) en het valt me op dat hij kan bewegen.
Op de vele Eurovisieyoutubekanalen wordt het veelal erg goed ontvangen. Op de grootste (wiwibloggs) noemen Deban en William het nummer competetief.
Op de vele Eurovisieyoutubekanalen wordt het veelal erg goed ontvangen. Op de grootste (wiwibloggs) noemen Deban en William het nummer competetief.
0
geplaatst: 1 maart 2025, 23:46 uur
Duitsland:
1. Finland
2. België
3. Italië
4. Nederland
5. Servië
6. Australië
7. IJsland
8. Duitsland
9. Griekenland
10. Oekraïne
11. Spanje
12. Estland
13. Letland
14. Albanië
15. Denemarken
16. Polen
17. Azerbeidzjan
18. Malta
19. Litouwen
20. Luxemburg
21. Armenië
22. Noorwegen
23. Montenegro
24. Ierland
25. Slovenië
1. Finland
2. België
3. Italië
4. Nederland
5. Servië
6. Australië
7. IJsland
8. Duitsland
9. Griekenland
10. Oekraïne
11. Spanje
12. Estland
13. Letland
14. Albanië
15. Denemarken
16. Polen
17. Azerbeidzjan
18. Malta
19. Litouwen
20. Luxemburg
21. Armenië
22. Noorwegen
23. Montenegro
24. Ierland
25. Slovenië
0
geplaatst: 1 maart 2025, 23:55 uur
starbright boy schreef:
Ons liedje groeit erg bij me, ben al wel zo'n beetje om. Vind het inmiddels gewoon leuk. .
Ons liedje groeit erg bij me, ben al wel zo'n beetje om. Vind het inmiddels gewoon leuk. .
Ik heb dat ook en ik vind het nog steeds een middelmatig nummer, maar er zitten wat momenten in die me toch wat doen, het pakt me meer en meer en misschien werkt alle positiviteit overal ook wel mee.
Ik heb al diverse Youtubers (inclusief de Wiwibloggers die echt wel kritisch zijn en zelden met elkaar eens) horen zeggen dat het 'winner material is'. Daar twijfel ik aan, want ik krijg nog steeds een beetje een Frankrijk 2023 gevoel. Beetje zelfde vibe en ook dat nummer zagen ze wel winnen en we weten inmiddels hoe dat afliep.
Nu heeft dat verder niet veel invloed op hoe ik een nummer vind uiteraard. IJsland vind ik leuk en dat is dan weer niemand met mee eens, maar Claude ga ik echt steeds leuker vinden en die zag ik niet aankomen.
Denemarken is Loreen-light en meid trek wat anders aan. Duitsland (of moet ik Oostenrijk zeggen) bevalt me wel. Wat werd er weer slecht gezongen in de finale daar. Jammer dat Feuerschwanz het niet gehaald heeft.
Ik blijf erbij: laten we nooit meer een voorronde houden in ons land.
3
geplaatst: 2 maart 2025, 10:07 uur
Ik vertrouw Nederland niet daarin. We zijn in staat het vleesgeworden niks als Suzan en Freek te sturen. Of een variant op de Toppers. Of voor de gein Dries Roelvink. En het schrikt goede inzendingen af.
1
geplaatst: 2 maart 2025, 10:17 uur
starbright boy schreef:
Ik vertrouw Nederland niet daarin.
Ik vertrouw Nederland niet daarin.
Heb je gezien hoe het in landen gaat waar ze het wel doen? Zelfde effect. Dus inderdaad: publiek is onbetrouwbaar.
Mag je de commissie nog zo arrogant of weet ik het wat vinden: ze doen het beter dan het grote publiek. Dat hebben we kunnen zien de laatste jaren (even de misser met Mia en Dion terzijde: daar gingen ze te veel op Duncan af).
Ik vind wel dat die commissie wat meer afwisseling mag hebben elk jaar.
En wat je zegt: veel 'goede artiesten' hebben geen zin in een extra wedstrijdje.
0
geplaatst: 2 maart 2025, 12:36 uur
starbright boy schreef:
Ik vertrouw Nederland niet daarin. We zijn in staat het vleesgeworden niks als Suzan en Freek te sturen.
(quote)
Ik vertrouw Nederland niet daarin. We zijn in staat het vleesgeworden niks als Suzan en Freek te sturen.
Yep, mensen die op je buurvrouw/buurman lijken. Want die lijken tenminste 'lekker gewoon' en niet zo arrogant.

0
Onweerwolf
geplaatst: 2 maart 2025, 19:36 uur
Als we nou iedereen die wil stemmen bij een voorronde eerste een popquiz laten doen en alleen stemrecht vergeven als de score acceptabel is dan zou het al een stuk leuker worden om een Nederlandse voorronde te organiseren.
0
geplaatst: 2 maart 2025, 22:57 uur
De jurypunten voor de Kroatische finale komen uit Ljubljana, Rijeka, Madrid, Osijek, Split, Yerevan, Zagreb, en Helsinki. Wie kan mij dit uitleggen?
POISON CAAAKE
POISON CAAAKE
0
geplaatst: 2 maart 2025, 23:11 uur
Kroatië:
1. Finland
2. België
3. Italië
4. Nederland
5. Servië
6. Australië
7. IJsland
8. Duitsland
9. Griekenland
10. Oekraïne
11. Spanje
12. Estland
13. Letland
14. Albanië
15. Denemarken
16. Polen
17. Azerbeidzjan
18. Malta
19. Litouwen
20. Luxemburg
21. Armenië
22. Noorwegen
23. Montenegro
24. Kroatië
25. Slovenië
26. Ierland
1. Finland
2. België
3. Italië
4. Nederland
5. Servië
6. Australië
7. IJsland
8. Duitsland
9. Griekenland
10. Oekraïne
11. Spanje
12. Estland
13. Letland
14. Albanië
15. Denemarken
16. Polen
17. Azerbeidzjan
18. Malta
19. Litouwen
20. Luxemburg
21. Armenië
22. Noorwegen
23. Montenegro
24. Kroatië
25. Slovenië
26. Ierland
1
geplaatst: 4 maart 2025, 18:37 uur
De enorm enthousiaste reacties blijven maar komen en inmiddels staat Claude op de vierde plaats bij de bookmakers met grote kans dat dit maar drie gaat. Finland staat daar nu en Zweden en Frankrijk staan op 1 en 2 terwijl we daar nog niet weten welk nummer ze sturen.
Ik had dit allemaal niet zien aankomen. Eerlijk is eerlijk.
Ik had dit allemaal niet zien aankomen. Eerlijk is eerlijk.
0
geplaatst: 5 maart 2025, 19:54 uur
En ik maar denken: die gaat met de hakken over de sloot naar de finale en eindigt dan ergens tussen de 15e en 20e plaats of zo 
Na het zien van al die reacties denk ik dat niet meer. Winnen lijkt me lastig alhoewel ik wel snap wat ze allemaal zeggen: het valt op tussen de public vote pleasers dit jaar. Het is eenvoudig en toch catchy en het komt positief over: Claude, de dans, de clip, de kleding. En veel mensen vinden dat het helemaal past in deze toch minder gezellige tijd.
Hoe dan ook: leuk om dit weer mee te maken. Nu moet Claude alleen geen camera’s weg gaan duwen.

Na het zien van al die reacties denk ik dat niet meer. Winnen lijkt me lastig alhoewel ik wel snap wat ze allemaal zeggen: het valt op tussen de public vote pleasers dit jaar. Het is eenvoudig en toch catchy en het komt positief over: Claude, de dans, de clip, de kleding. En veel mensen vinden dat het helemaal past in deze toch minder gezellige tijd.
Hoe dan ook: leuk om dit weer mee te maken. Nu moet Claude alleen geen camera’s weg gaan duwen.
0
geplaatst: 5 maart 2025, 22:03 uur
Ik had hetzelfde gevoel, maar dat was letterlijk na een keer luisteren. Dat is mijn eerste reactie op de Nederlandse inzending altijd. Maar het nummer groeide en we hebben sinds Duncan geleerd dat een heel goede clip helpt. Dus die hebben we. Echt uitstekend.
De reacties zijn ook zo positief. Ik klik nu net weer twee volstrekt willekeurige (piepkleine) Youtubers aan die reageerden toen we de opgang nog niet hadden gemaakt. Die vinden het beide fantastisch en strooien met termen als winner. Dan heb je nog een homostel waar ik de afgelopen jaren vaker naar gekeken heb en die juist de Nederlandse inzendingen bijna elk jaar helemaal niks vonden, ze hadden niks met Joost en niks met Duncan Laurence en hebben weleens zo'n compilatie gezien van alle Nederlandse inzendingen en daar vonden ze ook weinig leuk van. Nu vonden ze Claude helemaal leuk en de beste van dit jaar tot nu toe.
De reacties zijn ook zo positief. Ik klik nu net weer twee volstrekt willekeurige (piepkleine) Youtubers aan die reageerden toen we de opgang nog niet hadden gemaakt. Die vinden het beide fantastisch en strooien met termen als winner. Dan heb je nog een homostel waar ik de afgelopen jaren vaker naar gekeken heb en die juist de Nederlandse inzendingen bijna elk jaar helemaal niks vonden, ze hadden niks met Joost en niks met Duncan Laurence en hebben weleens zo'n compilatie gezien van alle Nederlandse inzendingen en daar vonden ze ook weinig leuk van. Nu vonden ze Claude helemaal leuk en de beste van dit jaar tot nu toe.
0
geplaatst: 5 maart 2025, 22:24 uur
Jaaaa, die twee zure matten.
Er lijken er elk jaar weer heel veel bij te komen. Altijd wel leuk om te bekijken.
Er lijken er elk jaar weer heel veel bij te komen. Altijd wel leuk om te bekijken.
0
geplaatst: 6 maart 2025, 06:50 uur
3
Onweerwolf
geplaatst: 6 maart 2025, 11:30 uur
Belachelijk weer. Een extreemrechts kindermoordend kutland als Israël mag gewoon meedoen maar oh oh oh als er iemand een woord associatie gebruikt die op de Amerikaanse censuurlijst staat. Mijn niet aflatende grafhekel aan conservatieve mensen is weer toegenomen.
0
geplaatst: 6 maart 2025, 12:18 uur
Onweerwolf schreef:
Belachelijk weer. Een extreemrechts kindermoordend kutland als Israël mag gewoon meedoen maar oh oh oh als er iemand een woord associatie gebruikt die op de Amerikaanse censuurlijst staat. Mijn niet aflatende grafhekel aan conservatieve mensen is weer toegenomen.
Het ESF was ooit bedoeld om nader tot elkaar te komen, een vredesproject. Het doel was om de verschillende Europese landen te verenigen en nauwere banden te smeden in de jaren na de Tweede Wereldoorlog. De politiek ligt weer op de loer, zeker ook dit jaar met toenemende spanningen en gevoeligheden, zie de deelnemerslijst. Elk wissewasje ligt onder het vergrootglas niet in de laatste plaats via de sociale media.
Zie vorig jaar wat dat teweeg kan brengen.
2
Onweerwolf
geplaatst: 6 maart 2025, 12:42 uur
vivalamusica schreef:
Het ESF was ooit bedoeld om nader tot elkaar te komen, een vredesproject
Het ESF was ooit bedoeld om nader tot elkaar te komen, een vredesproject
Nee hoor. Dat soort labeltjes zijn er later opgeplakt. Het ESF was een technisch project om aan te kunnen tonen hoe ver men was met het produceren van live televisie en het songfestival format, geïnspireerd door San Remo, werd daarbij simpelweg als heel geschikt gezien. Gezeur over eenheid en vrede had er niets mee van doen. Het is dan ook het Eurovision Song Contest, niet het European Song Contest. Het is simpelweg een spelletje georganiseerd door een omroep.
0
geplaatst: 6 maart 2025, 17:03 uur
Oostenrijk. Zal voor velen love-hate zijn. Ik verkeer in het love kamp. De bookmakers zien er ook potentie in want Oostenrijk is Nederland al voorbij en staat nu derde (NL vierde).
1. Finland
2. België
3. Italië
4. Nederland
5. Oostenrijk
6. Australië
7. Servië
8. IJsland
9. Duitsland
10. Griekenland
11. Oekraïne
12. Spanje
13. Estland
14. Letland
15. Albanië
16. Denemarken
17. Polen
18. Malta
19. Azerbeidzjan
20. Litouwen
21. Luxemburg
22. Armenië
23. Noorwegen
24. Kroatië
25. Montenegro
26. Slovenië
27. Ierland
1. Finland
2. België
3. Italië
4. Nederland
5. Oostenrijk
6. Australië
7. Servië
8. IJsland
9. Duitsland
10. Griekenland
11. Oekraïne
12. Spanje
13. Estland
14. Letland
15. Albanië
16. Denemarken
17. Polen
18. Malta
19. Azerbeidzjan
20. Litouwen
21. Luxemburg
22. Armenië
23. Noorwegen
24. Kroatië
25. Montenegro
26. Slovenië
27. Ierland
1
geplaatst: 6 maart 2025, 17:14 uur
Onweerwolf schreef:
In dit geval was het de BBC die een klacht had ingediend blijkbaar.
Beetje flauw om heel lang niks te laten horen en nu wel waardoor Malta het toch echt lastig krijgt om dit aan te passen op zo’n korte termijn. Ik zou gewoon het woord niet zingen en de microfoon richting publiek richten. Die zingen het dan wel hoor

0
geplaatst: 7 maart 2025, 12:49 uur
Verenigd Koninkrijk. Heel fake liedje weer. Ik wordt er niet vrolijk van.
0
geplaatst: 7 maart 2025, 16:27 uur
Verenigd Koninkrijk is wel erg vervelend OGENE-achtig.
Tsjechië:
1. Finland
2. Oostenrijk
3. België
4. Italië
5. Nederland
6. Australië
7. Tsjechië
8. Servië
9. IJsland
10. Duitsland
11. Griekenland
12. Oekraïne
13. Spanje
14. Estland
15. Letland
16. Albanië
17. Denemarken
18. Polen
19. Malta
20. Azerbeidzjan
21. Litouwen
22. Luxemburg
23. Armenië
24. Noorwegen
25. Kroatië
26. Montenegro
27. Slovenië
28. Ierland
29. Verenigd Koninkrijk
Tsjechië:
1. Finland
2. Oostenrijk
3. België
4. Italië
5. Nederland
6. Australië
7. Tsjechië
8. Servië
9. IJsland
10. Duitsland
11. Griekenland
12. Oekraïne
13. Spanje
14. Estland
15. Letland
16. Albanië
17. Denemarken
18. Polen
19. Malta
20. Azerbeidzjan
21. Litouwen
22. Luxemburg
23. Armenië
24. Noorwegen
25. Kroatië
26. Montenegro
27. Slovenië
28. Ierland
29. Verenigd Koninkrijk
0
geplaatst: 7 maart 2025, 17:27 uur
aERodynamIC schreef:
Ik zou gewoon het woord niet zingen en de microfoon richting publiek richten. Die zingen het dan wel hoor
Ik zou gewoon het woord niet zingen en de microfoon richting publiek richten. Die zingen het dan wel hoor
Ah, jij hebt ook naar de halftime show van Kendrick gekeken

* denotes required fields.