MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Online muziek kopen

zoeken in:
Ja het is het meest gebruikte internationale betalingssysteem en dus eigenlijk gewoon een must als je online koopt in het buitenland.

Stijn_Slayer
Creditcard of PayPal. Zonder één van de twee ben je hopeloos verloren.

Stijn_Slayer schreef:
Creditcard of PayPal. Zonder één van de twee ben je hopeloos verloren.

Paypal is geweldig voor Ebay. Voor Amazon UK en Amazon Market Place is de creditcard een must.

Al eerder gezegd: PayPal is voor Amazon gezien van een concurrent. PayPal is ook verdomd handig voor Discogs.

Mjuman schreef:
Al eerder gezegd: PayPal is voor Amazon gezien van een concurrent.
Ah, vandaar dat ze die mogelijkheid niet bieden. Ik wist niet dat eBay eigenaar was van PayPal. Wat een geld zal daar binnen stromen zeg... eBay rekent ook al hogere kosten tegenwoordig. Als je iets verkoopt op eBay en je wordt betaald via PayPal ben je al zeker 15% van je opbrengst kwijt aan die lui, bah.

In Muziek > Koop en Ruil > Nieuwe cd's, lp's en boxsets "on demand":

Hallo allemaal,

Niet alleen ik, maar ook vele andere gebruikers zijn wel eens op zoek naar een cd/lp/boxsets maar kunnen deze moeilijk vinden. Leveranciers hebben het wel, maar leveren alleen met minimale orderwaarde. Je hebt natuurlijk ook geen zin om de hoofdprijs te betalen...

Daarom ben ik nu een shop begonnen, waar alles wat mijn leverancier heeft te koop is.

Op de site staan nog weinig cd's, maar alles wat jullie zoeken kunnen jullie aanvragen via "contact us" formulier en dan krijg je de prijs z.s.m. terug per mail. Als je hem wilt hebben, dan voeg ik hem toe aan de site en kun je hem bestellen, een eenvoudig systeem dus...

Zo wordt het voor iedereen mogelijk om speciale of aparte cd's/lp's te bestellen tegen redelijke prijzen.

Het is een probeersel en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden...

Groet,

The Rainbow Box

http://www.therainbowbox.com

baronpils
In Overigen > Algemeen > cd sites:

Weten jullie nog een paar goede cd sites?

Ik ken eigenlijk alleen cdwow.nl, play.com waar ik mijn cd's koop.

lambf
gaat lastig worden

bangcd.com heeft heel soms nog wat leuks....

reptile71 schreef:
Ik zag hem ook nieuw op discogs staan voor een goede prijs. Komt wel verzendkosten bij vanuit de VS

hem,wel dat was dus Don King's One Two Punch, heb het dan maar eens via discogs geprobeerd en voor 10 euro werd ie hier thuis afgeleverd! conditie: mint! das dus 8 volle stuivers minder dan op die site waarvan ik de naam niet nog eens zal noemen .

Wat zijn overigens de ervaringen hier met Vinyl bestellingen en de post?

Komt dat nog een beetje heel over of is het af te raden?

Running On Empty schreef:

Nog nooit een probleem gehad; zendingen uit UK, US, D, en S (Amazon, Discogs, eBay) - goed verpakken doet wonderen. Zelf met verzenden naar B,UK en NL - nooit problemen gehad- tenminste geen gerapporteerde.

Alleen zijn verzendkosten naar en vanuit US erg hoog (behalve natuurlijk dan die van Amazon, via UK). Zeker 20tal nwe albums (vinyl) op die manier laten komen.

Gaat prima. Zolang zoiets door de verzender goed is verpakt, is dat geen enkel probleem (en bij mij wordt het ook altijd goed verpakt). Het is bij mij altijd in goede staat overgekomen.

Zijn er meer mensen die de laatste tijd problemen hebben met per post gestuurde CD's vanuit Engeland?

Ik lees hier net een en ander over op een Ebay forum en bij mij zelf zijn er de afgelopen 4 weken liefst 5 CD's niet aangekomen. Ik baal als een stekker en je doet er niets aan behalve de verkoper lastig vallen.

Hm, ik heb er de afgelopen dagen net een stuk of 4 besteld uit de UK. Wel via Amazon, maar alleen maar third party sellers. Ben benieuwd nu hoe dat gaat lopen, tot nog toe nog nooit problemen gehad.

En juist bij die third party sellers gaat het hier fout. Amazon UK zelf komt prima op tijd aan. Ben benieuwd en houd ons op de hoogte want vanuit een Ebay forum heb ik begrepen dat het momenteel echt bar is met aantallen UK zendingen die niet aankomen.

Als het om eBay aankopen gaat neem ik aan dat je met PayPal hebt betaald, dan kun je simpelweg je geld terug krijgen als het niet aankomt. Wel zorgen dat je het tijdig doet anders vervalt het, ik meen binnen 6 weken (verkopers kunnen proberen het te rekken met smoesjes heb ik eens ervaren, niet intrappen dus). Hoe werkt het: eerst start je een PayPal dispute en als de verkoper niet met een goede oplossing komt dan verander je die in een claim en als de verkoper geen online tracking code kan laten zien, wat meestal niet is bij een cd, dan krijg je al je geld terug van PayPal. Heb je je cd's niet mee, maar in elk geval ben je je geld niet kwijt.

Het gaat niet om de betalingen e.d. De third party sellers zijn in het algemeen heel erg netjes.

Het gaat er puur om dat pakjes vanuit de UK gewoon ergens schijnen te blijven hangen. Meer mensen hier last van?

Ok, maar mocht een ander daar wel vragen over hebben hebben ze alvast een antwoord.

Als anderen op een eBay forum er ook last van hebben is je vraag sowieso toch al beantwoord?

Ik heb er met name via Play.com wel eens last van dat ze niet aankomen. Wordt altijd netjes opgelost, maar het valt wel op dat het alleen bij hen is. En die sturen ook vanuit Engeland.

Magick1
Marco dB schreef:
Ik heb er met name via Play.com wel eens last van dat ze niet aankomen. Wordt altijd netjes opgelost, maar het valt wel op dat het alleen bij hen is. En die sturen ook vanuit Engeland.

Ik had mijn cd ontvangen van The Vaccines van play.com met de melding: 'Missent to Bermuda'

Zijn er meer mensen die merken dat Amazon.co.uk de laatste tijd wel erg lang doet over het verzenden van bestelde items? Normaal gesproken heb ik CD's die ik hier bestel altijd snel in huis, maar met mijn laatste twee bestellingen is iets vreemds aan de hand.

In beide gevallen heb ik een aantal CD's besteld (resp. 4 en 5 per keer), waarbij er steeds eentje zat die van een andere verkoper komt, maar die wel via Amazon geleverd wordt, én een CD die niet in voorraad was. Doorgaans sturen ze alle CD's die 'in stock' zijn binnen 48 uur op en heb je ze binnen een dag of 3 in huis. Maar het lijkt er nu wel op alsof ze wachten tot ze die ontbrekende CD's eerst in huis hebben en dan pas het hele pakket opsturen.

Een bestelling van ruim 2 weken geleden is vandaag pas op de bus gegaan (en dat zag ik omdat ik heb ingelogd op hun site - ik heb er echter geen bevestiging van in mijn mailbox van aangetroffen). En een bestelling die ik afgelopen week deed, heeft nu een 'expected delivery date' van 12-15 oktober. Ik vind het op zich niet zo'n probleem om te wachten; ik ben met CD Wow niet anders gewend. Maar ik vind het van Amazon wel opvallend, omdat ze anders altijd zo snel en stipt zijn.

Ik wacht inmiddels ook al een maand op een bestelling van Amazon.ca. Drie weken is vanuit Canada niet uitzonderlijk, heeft de ervaring mij geleerd, maar nu gaat het we héél lang duren.

Ik wacht nog op een bestelling van 21-9 en van 23-9, beide van een third party seller van amazon.co.uk. Beiden komen ook daadwerkelijk uit de UK, en kunnen tussen nu en 7-10 dagen arriveren. Volgens mij wat langzamer dan vroeger, maar tot nog toe is alles wat ik via amazon besteld heb aangekomen.

gaucho schreef:
Zijn er meer mensen die merken dat Amazon.co.uk de laatste tijd wel erg lang doet over het verzenden van bestelde items? Normaal gesproken heb ik CD's die ik hier bestel altijd snel in huis, maar met mijn laatste twee bestellingen is iets vreemds aan de hand.

Het gaat er bij mij ook erg vreemd aan toe. De bestellingen van Amazon UK zelf komen zonder probleem binnen 2 á 3 dagen aan. Van enkele third party sellers had ik echter de komst van enkele pakjes met CD's al opgegeven, net als de Mike Oldfield replacement CD van een Engelse platenmaatschappij.

Afgelopen zaterdag vielen alle 5 de vermiste pakjes in één keer op de deurmat met een bepaalde sticker waarvan ik de betekenis nog aan het achterhalen ben. Alles is dus ineens terecht maar een van de pakjes was verstuurd op 30 Augustus en heeft er vanuit de UK dus ruim een maand over gedaan. Ik probeer te achterhalen of dit ligt aan de Nederlandse Post of wellicht de Engelse Royal Mail waar veel klachten over zijn. Als echter Canada ook problemen geeft bij jou zou het probleem dus ook best bij PostNL kunnen liggen. Een brief binnen Nederland heeft er vorige week 6 dagen over gedaan van Den Haag naar Utrecht om een voorbeeld te geven.

Ik heb het idee dat ze voor de verzending van items van affiliates, "other vendors", nu een andere verzendmethodiek hanteren: vroeger leek alles rechtstreeks te gaan, terwijl thans een indirecte verzendmethode wordt gebruikt: pakketjes lijken te komen via een soort van clearing house (?) op Guernsey (Kanaaleiland) - heel bizar; en dat zou dan op zich weer de vertraging kunnen verklaren.

Bepalen die third party vendors dan niet hun eigen verzendmethode ?? Ik heb het idee dat Amazon UK alleen het aanbod en betaling regelt en dat de third party vendors het verder zelf afwerken.

Bepalen die third party vendors dan niet hun eigen verzendmethode ?? Ik heb het idee dat Amazon UK alleen het aanbod en betaling regelt en dat de third party vendors het verder zelf afwerken.

Als een cd 0,01 GBP kost (en dat komt voor) en de verzendkosten die Amazon rekent, bedragen 1,82 GBP,kan een affiliate nooit op eigen rekening verzending verzorgen. Daarvoor moeten collectieve afspraken zijn gemaakt - en hoe kan een post of andere LSP (logistic service provider) zien dat er collectieve afspraken zijn met Amazon die gelden voor een bepaalde verzender?

Ergens in het traject moet dus clearing plaatsvinden. Het verzendtarief ligt nl zo laag, aangezien die 1,82 GBP ook wordt gehanteerd voor lp's, dat ergens in het traject een bundeling/groepering/routering oid (vandaar clearing) moet plaatsvinden.

Moet iemand eens een paar verpakkingen bewaren en de frankeringen vergelijken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:21 uur

geplaatst: vandaag om 22:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.