Muziek / Algemeen / Online muziek kopen
zoeken in:
0
geplaatst: 3 oktober 2011, 23:03 uur
Mjuman schreef:
Ergens in het traject moet dus clearing plaatsvinden. Het verzendtarief ligt nl zo laag, aangezien die 1,82 GBP ook wordt gehanteerd voor lp's, dat ergens in het traject een bundeling/groepering/routering oid (vandaar clearing) moet plaatsvinden.
Ergens in het traject moet dus clearing plaatsvinden. Het verzendtarief ligt nl zo laag, aangezien die 1,82 GBP ook wordt gehanteerd voor lp's, dat ergens in het traject een bundeling/groepering/routering oid (vandaar clearing) moet plaatsvinden.
Misschien, ik heb geen idee. Wellicht gaat er nu eens per maand een Amazon boot van de UK naar Nederland en dat verklaart dan dat alles bij mij ineens op de deurmat lag.

0
geplaatst: 3 oktober 2011, 23:10 uur
Running On Empty schreef:
Misschien, ik heb geen idee. Wellicht gaat er nu eens per maand een Amazon boot van de UK naar Nederland en dat verklaart dan dat alles bij mij ineens op de deurmat lag.
(quote)
De laatste twee cd's die ik uit de UK kreeg, waren van Zoverstocks (nudge, nudge) en kwamen - i.t.t. voorheen - via Guernsey, met een gele sticker op enveloppe.
Heb een beetje het gevoel dat ze het distributiesysteem hebben veranderd, want m.n. cd's van US affliliates zijn lang onderweg. Tarieven zijn ook net verhoogd van 1,79 GBP naar 1,82. Misschein is de keuze voor een andere LSP en de hantering van een nieuw tarief wel een strategie om meer marge te maken op de Amazon-dienstverlening naar affilates. Het is weliswaar een centenkwestie, maar vele kleintjes...
0
geplaatst: 3 oktober 2011, 23:59 uur
Mjuman schreef:
(quote)
De laatste twee cd's die ik uit de UK kreeg, waren van Zoverstocks (nudge, nudge) en kwamen - i.t.t. voorheen - via Guernsey, met een gele sticker op enveloppe... Toch vreemd. Mijn bestelling van een CD van Mazzy Star van ongeveer 2 weken geleden ook bij Zoverstocks arriveerde binnen één week en haalde alle overige bestellingen in. Deze kwam inderdaad ook via Guernsey want daar ga je op letten uiteraard.
0
geplaatst: 4 oktober 2011, 11:11 uur
Running On Empty schreef:
Ik probeer te achterhalen of dit ligt aan de Nederlandse Post of wellicht de Engelse Royal Mail waar veel klachten over zijn. Als echter Canada ook problemen geeft bij jou zou het probleem dus ook best bij PostNL kunnen liggen. Een brief binnen Nederland heeft er vorige week 6 dagen over gedaan van Den Haag naar Utrecht om een voorbeeld te geven.
Ik probeer te achterhalen of dit ligt aan de Nederlandse Post of wellicht de Engelse Royal Mail waar veel klachten over zijn. Als echter Canada ook problemen geeft bij jou zou het probleem dus ook best bij PostNL kunnen liggen. Een brief binnen Nederland heeft er vorige week 6 dagen over gedaan van Den Haag naar Utrecht om een voorbeeld te geven.
Nou, de vertraging van dat pakketje uit Canada ligt in elk geval niet aan PostNL. Even mijn 'shipment tracking' bekeken op Amazon.ca en daar zie ik dat er op 4 oktober (vandaag dus) een melding is van 'Completed customs clearance process' in Cincinatti, Ohio, US. Dat betekent dat het pakketje dus eerst naar Amerika gegaan is en nu kennelijk nog de oceaan over moet. Dat gaat dus écht nog even duren....
Op zich geen ramp, zolang je maar weet waar je pakketje zich bevindt. Dat vind ik dan ook weer een voordeel van Amazon: je pakketje is doorgaans vrij eenvoudig te traceren, terwijl je bij de meeste andere online-verkopers maar moet afwachten wanneer iets arriveert.
0
geplaatst: 5 november 2011, 17:35 uur
In Muziek > Algemeen > CD-wow - Online bestellen:
Ik heb een nieuw snelheidsrecord bij Amazon! Volgens de website donderdag 3 november verzonden, vrijdag 4 november in huis. Ja, gewoon de gratis verzending.
Ik heb een nieuw snelheidsrecord bij Amazon! Volgens de website donderdag 3 november verzonden, vrijdag 4 november in huis. Ja, gewoon de gratis verzending.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 20 november 2011, 15:54 uur
Ik heb een vraagje aan een amazonexpert.
Als ik cd's zoek vind ik het prettig om de prijzen van laag naar hoog te sorteren. Ik vind het echter niet zo prettig dat er dan allemaal (o.o.p.) tweedehands cd's tussenkomen. Soms zie ik links de optie om alleen op nieuw te zoeken, maar meestal staat deze er niet bij. Als die optie er al staat betekent het automatisch dat de prijsoptie (below 5, 5-10 etc.) niet wordt weergeven.
Ik wil (voorlopig) alleen nieuwe cd's zien en die van laag naar hoog gerankt. Nu pakt 'ie dus de laagste prijs van een tweedehands exemplaar mee in de sortering.
Is er iets aan te doen?
Als ik cd's zoek vind ik het prettig om de prijzen van laag naar hoog te sorteren. Ik vind het echter niet zo prettig dat er dan allemaal (o.o.p.) tweedehands cd's tussenkomen. Soms zie ik links de optie om alleen op nieuw te zoeken, maar meestal staat deze er niet bij. Als die optie er al staat betekent het automatisch dat de prijsoptie (below 5, 5-10 etc.) niet wordt weergeven.
Ik wil (voorlopig) alleen nieuwe cd's zien en die van laag naar hoog gerankt. Nu pakt 'ie dus de laagste prijs van een tweedehands exemplaar mee in de sortering.
Is er iets aan te doen?
0
geplaatst: 9 december 2011, 20:22 uur
Ik heb pas voor het eerst bij Play.com besteld. Mij benieuwen.
Mijn ervaringen met Amazon.com en Amazon .co.uk zijn tot dusver super!
Bij Play.com gratis verzendkosten en ik geloof dat het al met al goedkoper is dan CDWOW!
Bij Play.com gratis verzendkosten en ik geloof dat het al met al goedkoper is dan CDWOW!

0
geplaatst: 9 december 2011, 20:32 uur
Play is oke. Al is mijn ervaring dat dingen nogal eens niet aankomen.
0
geplaatst: 9 december 2011, 20:34 uur
Oh, is dat alles .. 't komt af en toe niet aan, maar verder is het wel oke? 
Ik heb overigens prima ervaringen met play.com.
(al betaal ik wel liever met iDeal of paypal, wat bij play.com helaas niet kan)

Ik heb overigens prima ervaringen met play.com.
(al betaal ik wel liever met iDeal of paypal, wat bij play.com helaas niet kan)
0
geplaatst: 9 december 2011, 23:44 uur
Het komt uiteindelijk allemaal wel goed met Play. Moet je weer een formuliertje invullen en dan sturen ze een ander exemplaar. Maar mijn ervaring is dat ik dit bij Play vaker heb dan bij andere aanbieders. Heb m'n bestelhistorie er eens op nagekeken en van de 62 bestellingen zijn er 6 nooit aangekomen en opnieuw verzonden.
Bij bv CDwow heb ik er van de 120 bestellingen er maar 1 ooit opnieuw moeten laten verzenden.
Bij bv CDwow heb ik er van de 120 bestellingen er maar 1 ooit opnieuw moeten laten verzenden.
0
geplaatst: 14 december 2011, 19:32 uur
kaztor schreef:
Voor wie het wil weten; Amazon.ca ook. Deze tak heeft net weer even een ander aanbod dan Amazon.com / .co.uk. Mocht je een cd niet vinden, dan is de Canadese versie van de website dus een prima optie. Enig minpuntje zijn de redelijk hoge verzendkosten.
0
geplaatst: 15 december 2011, 11:11 uur
Amazon is vandaag de dag veelal goedkoper dan cdwow, dus die minieme kosten van een creditcard heb je er zo uit.
0
geplaatst: 20 december 2011, 20:04 uur
Ik heb vorige week en van het weekend een aantal cd`s bij verschillende webshops besteld.
Donderdagavond 3 cd`s bij cosmox. 2 ervan zijn vrijdag verstuurd en nog niet binnen bij mij. De 3e is gisteren verstuurd en ook nog niet gearriveerd. De laatste bestelling die ik daar gedaan had ging ook niet zo soepel. 1 pakket is nooit aangekomen.(heb ik wel een andere voor gekregen) en 1 was opengemaakt, maar gelukkig nog wel compleet. Ik denk niet dat dit zozeer aan cosmox ligt, maar wel aan hun manier van versturen. En het vertrouwen dat ik in de postbezorgers begin te krijgen. Kartonnen doosjes met een bandje er omheen die je er zo aftrekt.
De andere webshop aanschaf was zaterdag bij Discorder. Via de link hier op musicmeter. De beide cd`s waren (zijn nog steeds) volgens de website op voorraad en worden binnen 2-4 dagen geleverd. Krijg ik een mailtje vandaag dat ze doorbesteld zijn bij hun leverancier.
De laatste waren zondagavond 3 cd`s bij concerto/plato. Die zijn vandaag per post keurig gearriveerd.
Ik wou dit gewoon even kwijt, misschien dat iemand er iets aan heeft of dezelfde en/of andere ervaringen heeft met betreffende bedrijven.
Donderdagavond 3 cd`s bij cosmox. 2 ervan zijn vrijdag verstuurd en nog niet binnen bij mij. De 3e is gisteren verstuurd en ook nog niet gearriveerd. De laatste bestelling die ik daar gedaan had ging ook niet zo soepel. 1 pakket is nooit aangekomen.(heb ik wel een andere voor gekregen) en 1 was opengemaakt, maar gelukkig nog wel compleet. Ik denk niet dat dit zozeer aan cosmox ligt, maar wel aan hun manier van versturen. En het vertrouwen dat ik in de postbezorgers begin te krijgen. Kartonnen doosjes met een bandje er omheen die je er zo aftrekt.
De andere webshop aanschaf was zaterdag bij Discorder. Via de link hier op musicmeter. De beide cd`s waren (zijn nog steeds) volgens de website op voorraad en worden binnen 2-4 dagen geleverd. Krijg ik een mailtje vandaag dat ze doorbesteld zijn bij hun leverancier.

De laatste waren zondagavond 3 cd`s bij concerto/plato. Die zijn vandaag per post keurig gearriveerd.

Ik wou dit gewoon even kwijt, misschien dat iemand er iets aan heeft of dezelfde en/of andere ervaringen heeft met betreffende bedrijven.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 20 december 2011, 20:28 uur
Op maandag voeren ze bij PostNL niet veel uit en vandaag scheen voor hen iets van de drukste postdag van het jaar te zijn.
0
geplaatst: 20 december 2011, 21:38 uur
Nee, idd.
Op maandag voeren ze geen klote uit, wij krijgen nooit post op maandag.. en dan woon ik toch tegen Rotterdam aan.
Op maandag voeren ze geen klote uit, wij krijgen nooit post op maandag.. en dan woon ik toch tegen Rotterdam aan.
0
CHIEP (crew)
geplaatst: 25 december 2011, 13:49 uur
Die deluxe versie van Bryan Ferry is trouwens een echte aanrader. Gèèn geld
.
.
0
geplaatst: 25 december 2011, 14:10 uur
Eerst maar eens beluisteren, veel geld is het niet inderdaad 

0
geplaatst: 25 december 2011, 15:48 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ik wil (voorlopig) alleen nieuwe cd's zien en die van laag naar hoog gerankt. Nu pakt 'ie dus de laagste prijs van een tweedehands exemplaar mee in de sortering. Is er iets aan te doen?
Ik wil (voorlopig) alleen nieuwe cd's zien en die van laag naar hoog gerankt. Nu pakt 'ie dus de laagste prijs van een tweedehands exemplaar mee in de sortering. Is er iets aan te doen?
Ik krijg steeds na het selecteren van de gewenste CD de keuze tussen ALL, NEW en USED van laag naar hoog. Kies daarbij het tabblad NEW. Dat is toch precies wat je zoekt? Anders begrijp ik je probleem wellicht niet.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 25 december 2011, 16:00 uur
Dat is pas als je al een cd hebt aangeklikt. Ik wil het als ik door alle resultaten van een zoekactie heen scroll.
0
geplaatst: 25 december 2011, 16:06 uur
OK helder. Die mogelijkheid zie ik inderdaad niet maar mis ik eerlijk gezegd ook niet. Pas als ik heb gekozen voor een CD wil ik de prijzen nieuw en 2e hands weten.
0
geplaatst: 29 december 2011, 14:52 uur
Bakema NL schreef:
Ik las de post van GrafGantz en ben eerst eens gaan kijken wat dezelfde cd's via Amazon zouden kosten......en daar was ik snel klaar mee, CdWow was zeker de betere optie. Wellicht is dat afhankelijk van wat je bestelt uiteraard.
Ik las de post van GrafGantz en ben eerst eens gaan kijken wat dezelfde cd's via Amazon zouden kosten......en daar was ik snel klaar mee, CdWow was zeker de betere optie. Wellicht is dat afhankelijk van wat je bestelt uiteraard.
Vast en zeker, ik bestel bij Amazon meestal tweedehands via de "third party sellers". Vrijwel altijd uitstekende kwaliteit en beduidend goedkoper dan cdwow, maar bij die laatste krijg je ze natuurlijk spiksplinternieuw.
0
geplaatst: 29 december 2011, 16:34 uur
GrafGantz schreef:
Vast en zeker, ik bestel bij Amazon meestal tweedehands via de "third party sellers". Vrijwel altijd uitstekende kwaliteit en beduidend goedkoper dan cdwow, maar bij die laatste krijg je ze natuurlijk spiksplinternieuw.
(quote)
Heeft alles met smaak en voorkeur te maken. Ik deel jouw mening, maar wij hebben dan ook een voortreffelijke smaak, al zeg ik het zelf

0
geplaatst: 29 december 2011, 17:33 uur
GrafGantz schreef:
(quote)
Ja ok, dan kom je uiteraard op een lager bedrag uit. En niks mis met "third party sellers", meestal krijg je goede waar inderdaad, heb het zelf ook wel gedaan hoor, maar ik sla het meestal over en ga voor nieuw....mijn mankement hoor.

0
geplaatst: 9 januari 2012, 21:57 uur
Play.com is zeker erg goed ook. Ik bestelde daar jaren geleden al stapels games. En ik heb vorige week wat rondgekeken naar muziek en veel van wat ik zoek staat daar tegen erg goede prijzen.....dus een bestelling kan nooit ver weg zijn.....zucht. 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.