Muziek / Algemeen / Online muziek kopen
zoeken in:
0
geplaatst: 29 mei 2011, 09:22 uur
Ik heb, omdat ik ook nog gisteravond nog wat wilde bestellen, eens gekeken bij Zavvi en daarna de prijzen vergeleken bij Amazon.co.uk. Alles wat goedkoper bij Amazon. Gezien hoe snel, correct, goed verpakt e.d. zij leveren, dat kom ik nog maar zelden tegen. Dat heeft mij eerder helemaal 'genezen' van cdwow.
Het aanbod van Amazon is ongehoord groot, ik kom zelden een album tegen dat niet kan worden geleverd.
Maar Zavvi lijkt mij een behoorlijke site, toen ik daar gisteren verder even naar keek. Beter ook dan cdwow.
Het aanbod van Amazon is ongehoord groot, ik kom zelden een album tegen dat niet kan worden geleverd.
Maar Zavvi lijkt mij een behoorlijke site, toen ik daar gisteren verder even naar keek. Beter ook dan cdwow.
0
geplaatst: 29 mei 2011, 14:03 uur
Ik ga even een stomme vraag stellen (die ik al eerder had gesteld, maar waar geen antwoord op kwam, denk ik)... kan je via de site van Fnac online bestellen en betalen met cadeaubons? *bloos* Ik heb geen ervaring met online bestellen, dus... 

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 29 mei 2011, 14:28 uur
Stijn_Slayer schreef:
Een vriend van me heeft er wat besteld. Voor zover ik weet is het nog niet aangekomen (al wel verzonden). Ik post hier binnenkort wel wat hij er van vond.
Een vriend van me heeft er wat besteld. Voor zover ik weet is het nog niet aangekomen (al wel verzonden). Ik post hier binnenkort wel wat hij er van vond.
Hij heeft er een paar binnen. Zodra ze verzonden zijn heb je ze dan binnen een week lijkt me.
0
geplaatst: 30 mei 2011, 15:03 uur
Hoe zit het met levertijden bij grooves-inc ? Komen ze op tijd ? Of zijn de levertijden conform cd wow en zavvi ?
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 30 mei 2011, 15:43 uur
Bij Grooves-inc heb ik het tot dusver altijd drie dagen na verzending binnen gekregen.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 30 mei 2011, 16:14 uur
Dat verschilt per item. Ze geven, even uit m'n hoofd, ook een geschatte levertijd per item. Tot dusver alleen meegemaakt dat het eerder werd verzonden dan geschat werd.
0
geplaatst: 30 mei 2011, 17:48 uur
Hmm klinkt goed dan. Dus Grooves-Inc geniet je voorkeur boven zavvi en cd wow kan ik hieruit opmaken ?
0
geplaatst: 30 mei 2011, 18:14 uur
musician schreef:
Alles wat goedkoper bij Amazon. Gezien hoe snel, correct, goed verpakt e.d. zij leveren, dat kom ik nog maar zelden tegen. Dat heeft mij eerder helemaal 'genezen
Alles wat goedkoper bij Amazon. Gezien hoe snel, correct, goed verpakt e.d. zij leveren, dat kom ik nog maar zelden tegen. Dat heeft mij eerder helemaal 'genezen
Amazon UK is zelf en met zijn marketplace zo ongelooflijk goed dat ik eigenlijk zelden nog ergens anders zoek, soms Amazon USA.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 30 mei 2011, 19:20 uur
Timo-otje schreef:
Hmm klinkt goed dan. Dus Grooves-Inc geniet je voorkeur boven zavvi en cd wow kan ik hieruit opmaken ?
Ja, Amazon ga ik mij binnenkort ook eens aan wagen, maar ik zie nog niet veel verschil in prijs wat betreft nieuwe items (en dan blijf ik vooralsnog liever bij iets wat vertrouwd is).
0
geplaatst: 30 mei 2011, 21:30 uur
Beeswax schreef:
Ik ga even een stomme vraag stellen (die ik al eerder had gesteld, maar waar geen antwoord op kwam, denk ik)... kan je via de site van Fnac online bestellen en betalen met cadeaubons? *bloos* Ik heb geen ervaring met online bestellen, dus...
Ik zou zeggen: vraag het zelf.
0
Sietse
geplaatst: 30 mei 2011, 21:58 uur
wat wil iedereen toch zo graag bij de FNAC kopen/bestellen zeg...er zijn toch legio betere/goedkopere opties of heb ik dat nou verkeerd begrepen?
0
geplaatst: 30 mei 2011, 23:20 uur
Ja via de FNAC bon uit de kostelijke Youtube film van Mobistar Security.
0
geplaatst: 2 juni 2011, 22:16 uur
@Sietse: ja, maar als je voor je verjaardag voor €100 aan bonnen krijgt moet je daar toch iets mee doen, nee? 

0
geplaatst: 2 juni 2011, 23:05 uur
Sietse schreef:
wat wil iedereen toch zo graag bij de FNAC kopen/bestellen zeg...er zijn toch legio betere/goedkopere opties of heb ik dat nou verkeerd begrepen?
Voor frankofielen zoals ik, is de FNAC een geweldige platenzaak in Frankrijk. Ik kan daar een hele dag doorbrengen, groot aanbod, redelijk lage prijzen.
Later keek mijn ega bij allerlei andere belangwekkende zaken in de buurt (de FNAC zit altijd in de centra van vooral de grotere steden van Frankrijk) en nog later, tot nu aan toe eigenlijk, keken mijn kinderen naar allerlei andere electronica en games.
Een geweldige zaak, een groot aanbod, dat wil zeggen, zo is het járen geweest. Ik heb ook best wel wat Franse persingen in huis.
Maar ook de FNAC heeft natuurlijk te kampen met alle misére in de cdwereld. En de laatste jaren zie ik het ook minderen.
Maar ik had geen flauw idee (hoewel het voor de hand lag) dat ze een eigen internet-site hadden, een soort Amazon maar dan op z'n Frans. Fransen kunnen alles zelf en vooral beter (volgens eigen zeggen) dus vandaar de FNAC.
Ik heb even rondgestruind, maar in eerste instantie vind ik ze niet goedkoper. Ik heb het gevoel dat ik in de winkels van de FNAC goedkoper uit ben. Bovendien, Fransen houden niet zo graag van Amerikaanse artiesten (trouwens ook niet van Engelse) dus dat aanbod ligt anders en de prijzen zijn naar verhouding wat hoger.
Soms hebben ze wel wat moeilijk te vinden cd's liggen. En daarom zet ik de site met liefde bij mijn favorieten.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 5 juni 2011, 11:50 uur
Wat is er trouwens mis met die wisselkoers van Zavvi?
Ik keek gisteren even naar een cd die 9,65 pond kostte. Als ik op change currency klik dan geeft 'ie €12,50 aan. De koers ligt zo dat het iets van €10,30 is. Waarom komt die €2,20 dan vandaan?
Niet dat het verder een groot probleem is. Dan betaal ik wel in ponden.
Ik keek gisteren even naar een cd die 9,65 pond kostte. Als ik op change currency klik dan geeft 'ie €12,50 aan. De koers ligt zo dat het iets van €10,30 is. Waarom komt die €2,20 dan vandaan?
Niet dat het verder een groot probleem is. Dan betaal ik wel in ponden.
0
geplaatst: 5 juni 2011, 12:48 uur
Da's inderdaad een vreemde koers. Toevallig gisteren nog bij de Britse Amazon een dotje gekocht dus ik weet zo'n beetje wat de huidige koers is. Is het verschil niet verzendkosten ofzo? Die zijn bij Amazon UK 1,85 Pond voor de rest van de EU, dat sluit wel redelijk aan met 2,20 euro.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 5 juni 2011, 12:54 uur
Ze verzenden gratis (maar misschien rekenen ze dat er 'stiekem' toch bij?).
0
geplaatst: 5 juni 2011, 13:04 uur
Ze moeten altijd VAT rekenen, gewoon ordinaire belasting, naar ik meen 17%. Is dat het verschil wellicht?
0
geplaatst: 5 juni 2011, 18:24 uur
Lijkt me logisch dat ze de verzendkosten er 'stiekem' bij rekenen, anders is het voor hen waarschijnlijk niet rendabel om CD's naar het buitenland te versturen.
Play.com had ook altijd zo'n onvoordelige omrekenkoers. Maar daar kon je nooit in ponden bestellen en bij Zavvi.com wel, zonder dat er verzendkosten bijkomen. Dus wat ik daar bestel, reken ik altijd in ponden af. Scheelt al gauw een euro, soms nog meer. Al vraag ik me af hoe lang dat zo zal blijven. Zullen we maar geen slapende honden wakker maken?
Play.com had ook altijd zo'n onvoordelige omrekenkoers. Maar daar kon je nooit in ponden bestellen en bij Zavvi.com wel, zonder dat er verzendkosten bijkomen. Dus wat ik daar bestel, reken ik altijd in ponden af. Scheelt al gauw een euro, soms nog meer. Al vraag ik me af hoe lang dat zo zal blijven. Zullen we maar geen slapende honden wakker maken?

0
geplaatst: 5 juni 2011, 22:41 uur
Op 10 maart bestel ik een paar cd's bij cosmox waaronder Don King's One Two Punch...krijg ik na 3 weken melding dat ze 'm niet kunnen leveren. Kijk ik nu even, staat ie er opnieuw op als te leveren.
Pffff....
Twijfel of ik het nogmaals ga proberen.
Pffff....Twijfel of ik het nogmaals ga proberen.
0
geplaatst: 31 juli 2011, 23:25 uur
Heeft iemand ervaring met de webstore Funky Harlem? Verkopen die enkel via Discogs ofzo?
Funky Harlem - funkyharlem.blogspot.com
0
geplaatst: 31 juli 2011, 23:33 uur
bennerd schreef:
Heeft iemand ervaring met de webstore Funky Harlem? Verkopen die enkel via Discogs ofzo?
Winkel in centrum was voorheen aantal dagen per week geopend, wel platen gekocht; zitten ook op Facebook; geen ervaring met hun verkoop via web; winkel ok, net als assortiment, meestal zwart/funk etc. Misschien eerst eens bellen?
0
geplaatst: 31 juli 2011, 23:54 uur
jellorum schreef:
Op 10 maart bestel ik een paar cd's bij cosmox waaronder Don King's One Two Punch...krijg ik na 3 weken melding dat ze 'm niet kunnen leveren. Kijk ik nu even, staat ie er opnieuw op als te leveren.
Pffff....
Twijfel of ik het nogmaals ga proberen.
Kan jij naast musicmeter alleen maar cosmox ontvangen op internet? Op 10 maart bestel ik een paar cd's bij cosmox waaronder Don King's One Two Punch...krijg ik na 3 weken melding dat ze 'm niet kunnen leveren. Kijk ik nu even, staat ie er opnieuw op als te leveren.
Pffff....Twijfel of ik het nogmaals ga proberen.

0
geplaatst: 1 augustus 2011, 16:16 uur
Hah 
Neen, maar tis wel een gemakkelijke site als je geen kredietkaart hebt en prijs valt meestal wel mee ook (als je je moet verplaatsen naar winkel e.d. ben je ook geld kwijt).
Maar die Don King dus, heb 'm opnieuw besteld (wil hem graaaaaag hebben) maar kreeg een berichtje dat de bestelling 'vertraagd' is (na weeral enkele weken), dus weinig goede hoop op, verder nogal tegenstrijdige info ontvangen wanneer ik daaromtrent communiceerde.

Neen, maar tis wel een gemakkelijke site als je geen kredietkaart hebt en prijs valt meestal wel mee ook (als je je moet verplaatsen naar winkel e.d. ben je ook geld kwijt).
Maar die Don King dus, heb 'm opnieuw besteld (wil hem graaaaaag hebben) maar kreeg een berichtje dat de bestelling 'vertraagd' is (na weeral enkele weken), dus weinig goede hoop op, verder nogal tegenstrijdige info ontvangen wanneer ik daaromtrent communiceerde.
0
geplaatst: 1 augustus 2011, 16:37 uur
Ik zag hem ook nieuw op discogs staan voor een goede prijs. Komt wel verzendkosten bij vanuit de VS, maar dan kom je nog niet boven de cosmox prijs denk ik. Je moet dan wel PayPal hebben (kan tegenwoordig ook met alleen een bankrekening dacht ik). Natuurlijk duurt het vanuit de VS ook zo'n week of 2 maar dan weet je tenminste dat hij onderweg is. Misschien iets om te overdenken voor als hij nu weer niet geleverd kan worden door cosmox.
0
geplaatst: 1 augustus 2011, 16:49 uur
Ow daar had ik nog niet eens aan gedacht! Paypal heb ik ja, gebruik ik om bij labels zelf te bestelllen.
Discogs vind je erg veel en veel dat ik graag zou bezitten, het is dat je niet op voorhand weet wat je zal binnenkrijgen, een verslonste sluns....liever niet.
Discogs vind je erg veel en veel dat ik graag zou bezitten, het is dat je niet op voorhand weet wat je zal binnenkrijgen, een verslonste sluns....liever niet.
0
geplaatst: 1 augustus 2011, 20:35 uur
Hm, op zich redelijk veilig door het ratingsysteem dat ze hanteren. Even kijken hoe de verkoper er voor staat. Deze verkoper is 100% positief beoordeeld uit 213 verkopen en dat is dus behoorlijk betrouwbaar te noemen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.