Muziek / Algemeen / Online muziek kopen
zoeken in:
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 4 augustus 2012, 19:24 uur
Pakket kwam uit hong kong en schijnt pas te gelden vanaf 22 euro, die box was 31 euro dus tel maar uit.
0
geplaatst: 4 augustus 2012, 19:39 uur
Toch eerst maar eens contact opnemen met wow-hd ... had wel enige melding mogen plaatsvinden, bovendien kiezen zij ervoor 't vanuit HongKong te verzenden.
0
geplaatst: 4 augustus 2012, 22:34 uur
DjFrankie schreef:
Pakket kwam uit hong kong en schijnt pas te gelden vanaf 22 euro, die box was 31 euro dus tel maar uit.
kleine pakketten glippen er vaak wel tussendoor maar als het eenmaal pakketpost wordt dan ben je al snel de sigaar.
Een van de goede redenen om niet bij Wow te bestellen...
0
geplaatst: 4 augustus 2012, 22:40 uur
Running On Empty schreef:
Laten we ons overigens niet te snel rijk rekenen. De slechte koers van de Euro ten opzichte van Pond en Dollar zou er toe kunnen leiden dat de prijzen wellicht toch hoger zullen zijn dan we verwachten bij Amazon.nl, nog wel veel beter dan bol.com uiteraard.
Laten we ons overigens niet te snel rijk rekenen. De slechte koers van de Euro ten opzichte van Pond en Dollar zou er toe kunnen leiden dat de prijzen wellicht toch hoger zullen zijn dan we verwachten bij Amazon.nl, nog wel veel beter dan bol.com uiteraard.
Is het eigenlijk al bekend of de gratis verzending vanuit het VK stopt als er een .nl is? Duitsland en Frankrijk, die beide een eigen Amazon hebben, kennen namelijk geen gratis verzending, dus ik vermoed dat ik absoluut niet blij ga zijn met die Nederlandse vestiging...
0
geplaatst: 4 augustus 2012, 22:45 uur
Verzending is nu ook alleen gratis boven 25 GBP; en verder bestel ik 75% via partners - die 1,79 GBP verzending overleef ik wel, zeker in het geval van 2ehands. En verder stop ik met reclame maken voor Amazon en ik hoop dat ROE dat ook doet.
Slapende honden wakker maken is nooit slim.
Slapende honden wakker maken is nooit slim.
0
geplaatst: 5 augustus 2012, 00:48 uur
Yep ik stop ook met die reclame
Ik vrees overigens wel dat de geweldige Amazon service niet opgewassen zal zijn tegen de gemiddelde Nederlandse hufterigheid 
Ik vrees overigens wel dat de geweldige Amazon service niet opgewassen zal zijn tegen de gemiddelde Nederlandse hufterigheid 
0
geplaatst: 5 augustus 2012, 10:50 uur
Ik koop meestal bij de nog levende lokale platenzaak cd o theek in Eindhoven (de naam is ontstaan omdat je er vroeger ook/vooral cd's kon lenen).
Omdat de voorraad van zo'n winkeltje beperkt is bestel ik dus ook regelmatig online.
Ik bestel (vrijwel altijd bij bol en ben zeer tevreden over de service.
Soms zie ik best wel dat het een paar euro scheelt, maar ik weet uit ervaring wat ik krijg.
Daar ik altijd > Euro 20, - bestel heb ik die verzendkosten niet, maar dat vind ik wel een duidelijk minpuntje tov de concurentie.
En Ideal (wat bij de meeste nl leveranciers wel kan ) vind ik ook een pre tov creditcard etc.
Er is een discussie of Amazon.nl straks ideal gaat leveren.
Omdat de voorraad van zo'n winkeltje beperkt is bestel ik dus ook regelmatig online.
Ik bestel (vrijwel altijd bij bol en ben zeer tevreden over de service.
Soms zie ik best wel dat het een paar euro scheelt, maar ik weet uit ervaring wat ik krijg.
Daar ik altijd > Euro 20, - bestel heb ik die verzendkosten niet, maar dat vind ik wel een duidelijk minpuntje tov de concurentie.
En Ideal (wat bij de meeste nl leveranciers wel kan ) vind ik ook een pre tov creditcard etc.
Er is een discussie of Amazon.nl straks ideal gaat leveren.
0
geplaatst: 5 augustus 2012, 11:33 uur
Rudi S schreef:
En Ideal (wat bij de meeste nl leveranciers wel kan ) vind ik ook een pre tov creditcard etc. Er is een discussie of Amazon.nl straks ideal gaat leveren.
En Ideal (wat bij de meeste nl leveranciers wel kan ) vind ik ook een pre tov creditcard etc. Er is een discussie of Amazon.nl straks ideal gaat leveren.
Ik kan mij niet voorstellen dat ze geen Ideal gaan aanbieden. Dit is nu zo'n beetje het meest gebruikte betaalmiddel voor webshops in Nederland en het levert ze bij voorbaat een veel groter marktaandeel op.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 5 augustus 2012, 12:05 uur
Running On Empty schreef:

Op school altijd geleerd dat je klachten netjes en rustig moet formuleren, maar in de praktijk moet je meestal eerst flink boos worden voor ze ergens werk van maken.

0
geplaatst: 5 augustus 2012, 13:52 uur
Stijn_Slayer schreef:
Op school altijd geleerd dat je klachten netjes en rustig moet formuleren, maar in de praktijk moet je meestal eerst flink boos worden voor ze ergens werk van maken.
Ik zat zelf meer aan misbruik te denken van de service maar we zien wel.
0
geplaatst: 5 augustus 2012, 23:00 uur
Brunniepoo schreef:
kleine pakketten glippen er vaak wel tussendoor maar als het eenmaal pakketpost wordt dan ben je al snel de sigaar.
(quote)
Inderdaad, en bovendien verdien je dat extra geld terug.
Ik zou het er niet bij laten zitten, dat is WOW HD's verantwoording (wat een naam...
)Na een hoop gehannes met m'n 'verdwenen' profiel op die site ben ik er klaar mee.
0
geplaatst: 8 augustus 2012, 10:18 uur
stoepkrijt schreef:
Ik ben bloedchagrijnig. En dat komt door de Free Record Shop.
Ruim twee weken geleden heb ik via hun webwinkel een album besteld. Als je die voor 15:00 uur had besteld zou je hem de volgende dag in huis hebben. Daarom kocht ik hem ook bij de FRS en niet bij bijvoorbeeld WOWHD, waar je veel minder betaalt maar wel lang op je bestelling moet wachten.
Afijn, twee dagen later had ik nog niks binnen en toen ik de site checkte bleek dat de levertijd ineens 1 week was geworden. Er zat dus niets anders op dan wachten.
Na een ruime week kreeg ik een mailtje met de mededeling dat de bestelling vertraagd was. Daar heb ik wat aan... Maar goed, ze blijken zich dus wel bewust te zijn van de situatie.
Na bijna twee weken wachten vond ik het tijd om eens contact op te nemen met de klantenservice. Ik heb ze een mailtje gestuurd en binnen 48 uur (snel he?) had ik een reactie terug. Een standaardberichtje van de strekking: 'Sorry voor het ongemak. Het artikel komt over ongeveer een week bij ons binnen.' Maar ja, dat staat ook al twee weken op hun site vermeld en blijkt dus voor geen meter te kloppen.
Kortom: Ik word nóg een week aan het lijntje gehouden en het is maar de vraag of ik binnen de komende 7 dagen nog iets van de FRS zal vernemen. Fijne service.
Zo. Dit wide ik even kwijt. Nu ben ik opgelucht
Een nieuwe ontwikkeling in deze soap: Ik kreeg een vandaag mailtje met deze mededeling: "Tot onze grote spijt kunnen één of meer artikelen van uw bestelling nog niet worden geleverd". En we worden nóg langer in de wacht gezet.Ik ben bloedchagrijnig. En dat komt door de Free Record Shop.
Ruim twee weken geleden heb ik via hun webwinkel een album besteld. Als je die voor 15:00 uur had besteld zou je hem de volgende dag in huis hebben. Daarom kocht ik hem ook bij de FRS en niet bij bijvoorbeeld WOWHD, waar je veel minder betaalt maar wel lang op je bestelling moet wachten.
Afijn, twee dagen later had ik nog niks binnen en toen ik de site checkte bleek dat de levertijd ineens 1 week was geworden. Er zat dus niets anders op dan wachten.
Na een ruime week kreeg ik een mailtje met de mededeling dat de bestelling vertraagd was. Daar heb ik wat aan... Maar goed, ze blijken zich dus wel bewust te zijn van de situatie.
Na bijna twee weken wachten vond ik het tijd om eens contact op te nemen met de klantenservice. Ik heb ze een mailtje gestuurd en binnen 48 uur (snel he?) had ik een reactie terug. Een standaardberichtje van de strekking: 'Sorry voor het ongemak. Het artikel komt over ongeveer een week bij ons binnen.' Maar ja, dat staat ook al twee weken op hun site vermeld en blijkt dus voor geen meter te kloppen.
Kortom: Ik word nóg een week aan het lijntje gehouden en het is maar de vraag of ik binnen de komende 7 dagen nog iets van de FRS zal vernemen. Fijne service.
Zo. Dit wide ik even kwijt. Nu ben ik opgelucht
Ik vraag me bovendien sterk af of ik die cd überhaupt nog wel ga krijgen, want dit artikel is inmiddels van hun site afgehaald...
0
geplaatst: 8 augustus 2012, 10:43 uur
Bestelling meteen annuleren en geld retour vragen. Dit hoef je echt niet te accepteren hoor.
0
geplaatst: 8 augustus 2012, 10:54 uur
Als ik die bestelling annuleer kan ik sowieso naar die cd fluiten, dus ik wacht liever nog even af. Als hij uiteindelijk toch niet geleverd kan worden zullen ze mijn geld sowieso terug moeten storten dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om.
Bij een concurrerende site bestellen zit er ook niet in, want ik kom deze cd (in deze uitvoering) zo snel nergens anders op internet tegen. Er zit dus niets anders op dan wachten. Chagrijnig ben ik toch al, daar verandert niks meer aan
Edit: Het gaat trouwens om een limited edition uitvoering, dus als die niet meer leverbaar is kan ik dat snappen. Wat ik echter niet snap is dat je producten gaat verkopen die je niet (meer) hebt.
Bij een concurrerende site bestellen zit er ook niet in, want ik kom deze cd (in deze uitvoering) zo snel nergens anders op internet tegen. Er zit dus niets anders op dan wachten. Chagrijnig ben ik toch al, daar verandert niks meer aan

Edit: Het gaat trouwens om een limited edition uitvoering, dus als die niet meer leverbaar is kan ik dat snappen. Wat ik echter niet snap is dat je producten gaat verkopen die je niet (meer) hebt.
0
sxesven
geplaatst: 8 augustus 2012, 10:58 uur
Om welke CD/versie gaat het? Kan me toch moeilijk voorstellen dat alleen de FRS hem aanbiedt... Sowieso zullen ze hem toch niet kunnen leveren. Ik had allang geanulleerd... correctie, ik had er nooit besteld.
Misschien als je ff post wat je nou had besteld dat iemand met je mee kan zoeken elders op het interwebs
Misschien als je ff post wat je nou had besteld dat iemand met je mee kan zoeken elders op het interwebs

0
geplaatst: 8 augustus 2012, 11:02 uur
Deze: alt-J - An Awesome Wave. Een limited edition in digipack.
Ik denk dat ik hem trouwens al gevonden heb bij Bol, maar zal even wat EAN nummers gaan checken
Ik denk dat ik hem trouwens al gevonden heb bij Bol, maar zal even wat EAN nummers gaan checken

0
sxesven
geplaatst: 8 augustus 2012, 11:04 uur
op Discogs staan er sowieso twee, zelfs een gesigneerde 
? (alt-j) - An Awesome Wave (CD, Album) at Discogs
is ook de enige versie die op Discogs staat meteen, w.b. CD in ieder geval. is ie echt zo gelimiteerd of is dat niet gewoon de standaard (UK) uitvoering oid? (is er uberhaupt een jewelcase-uitvoering van?)
/edit/
aan de user-foto op amazon.co.uk te zien wel:

An Awesome Wave: Amazon.co.uk: Music
£7.49

? (alt-j) - An Awesome Wave (CD, Album) at Discogs
is ook de enige versie die op Discogs staat meteen, w.b. CD in ieder geval. is ie echt zo gelimiteerd of is dat niet gewoon de standaard (UK) uitvoering oid? (is er uberhaupt een jewelcase-uitvoering van?)
/edit/
aan de user-foto op amazon.co.uk te zien wel:

An Awesome Wave: Amazon.co.uk: Music
£7.49
0
geplaatst: 8 augustus 2012, 11:10 uur
Gene idee eigenlijk. Er is bijzonder weinig info over te vinden. Hoe gelimiteerd hij is zou ik niet weten, maar speciaal is hij wel. Qua verpakking.
Weet iemand hoe je via de site van de FRS je bestelling kunt annuleren? In de FAQ staat dat je altijd kostenloos kunt annuleren, maar ik zie niet waar ik dat zou moeten doen.
Edit: Al opgelost. Via een contactformulier op hun site. Ik ga hem maar meteen annuleren, want hij blijkt dus op genoeg andere plaatsen ook te koop te zijn.
Weet iemand hoe je via de site van de FRS je bestelling kunt annuleren? In de FAQ staat dat je altijd kostenloos kunt annuleren, maar ik zie niet waar ik dat zou moeten doen.
Edit: Al opgelost. Via een contactformulier op hun site. Ik ga hem maar meteen annuleren, want hij blijkt dus op genoeg andere plaatsen ook te koop te zijn.
0
geplaatst: 8 augustus 2012, 11:15 uur
Even klantenservice bellen, kun je meteen vragen hoe snel je terugbetaald krijgt.
0
sxesven
geplaatst: 8 augustus 2012, 11:20 uur
stoepkrijt schreef:
speciaal is hij wel. Qua verpakking.
speciaal is hij wel. Qua verpakking.
Dat ben ik met je eens
Maar gelimiteerd lijkt hij (voorlopig, gelukkig) niet
Ik zou voor Amazon gaan!
0
geplaatst: 8 augustus 2012, 11:23 uur
Nee, ik ga niet voor Amazon. Ben namelijk niet zeker of dit wel de limited edition is, want daar hoort een bonustrack op te staan die ik niet in de tracklist terugvind. Bovendien kun je alleen met creditcard betalen of heb ik dat mis?
0
geplaatst: 8 augustus 2012, 11:29 uur
Bij Velvet hebben ze ook de limited edition. Er zit een Velvet-winkel in Breda, dat is lekker dichtbij voor jou. 

0
geplaatst: 8 augustus 2012, 11:38 uur
Ik bel net de klantenservice. Na even in de wacht gezet te zijn krijg ik al vrij snel iemand aan de lijn. Ik heb net één zin kunnen zeggen en dan hangt die muts ineens op
Blijf van die knopjes af als je aan het bellen bent!
Opnieuw kunnen bellen, gelukkig weer snel iemand aan de lijn en alles is nu afgehandeld. Bestelling geannuleerd en het geld is terug overgemaakt.
Blijf van die knopjes af als je aan het bellen bent!Opnieuw kunnen bellen, gelukkig weer snel iemand aan de lijn en alles is nu afgehandeld. Bestelling geannuleerd en het geld is terug overgemaakt.
0
geplaatst: 8 augustus 2012, 11:39 uur
Don Cappuccino schreef:
Bij Velvet hebben ze ook de limited edition. Er zit een Velvet-winkel in Breda, dat is lekker dichtbij voor jou.
Op hun site zie ik die niet hoor.Bij Velvet hebben ze ook de limited edition. Er zit een Velvet-winkel in Breda, dat is lekker dichtbij voor jou.
Edit: Toch wel. Maar die prijs en levertijd zijn me iets te hoog en te lang. Dan liever bol.com.
0
sxesven
geplaatst: 8 augustus 2012, 11:44 uur
stoepkrijt schreef:
Nee, ik ga niet voor Amazon. Ben namelijk niet zeker of dit wel de limited edition is, want daar hoort een bonustrack op te staan die ik niet in de tracklist terugvind. Bovendien kun je alleen met creditcard betalen of heb ik dat mis?
Jep, alleen CC, hoewel het editiegewijs wel snor lijkt te zitten, maar pin me daar niet op vast. Ach ja, alt-j.
0
geplaatst: 8 augustus 2012, 11:45 uur
stoepkrijt schreef:
Ik bel net de klantenservice.Na even in de wacht gezet te zijn krijg ik al vrij snel iemand aan de lijn. Ik heb net één zin kunnen zeggen en dan hangt die muts ineens op
Anti-climax Ik bel net de klantenservice.Na even in de wacht gezet te zijn krijg ik al vrij snel iemand aan de lijn. Ik heb net één zin kunnen zeggen en dan hangt die muts ineens op

0
geplaatst: 8 augustus 2012, 11:52 uur
stoepkrijt schreef:
]Op hun site zie ik die niet hoor.
Edit: Toch wel. Maar die prijs en levertijd zijn me iets te hoog en te lang. Dan liever bol.com.
]Op hun site zie ik die niet hoor.
Bij Velvet kun je tenminste in de winkel bestellen. Ik bestel vaak bij Velvet en het gaat altijd helemaal goed. Van bol hoor ik van mijn vrienden veel problemen. Ik bestel sowieso niet online.
0
geplaatst: 8 augustus 2012, 11:56 uur
Ik heb eigenlijk nog nooit slechte ervaringen gehad met online bestellen. De levertijd is soms wat langer dan gepland, maar dat is dan ook alles.
Mijn bestelling bij bol.com is inmiddels geplaatst. Hopelijk met meer succes dan bij de FRS
Iedereen bedankt voor het meedenken en -zoeken!
Mijn bestelling bij bol.com is inmiddels geplaatst. Hopelijk met meer succes dan bij de FRS

Iedereen bedankt voor het meedenken en -zoeken!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.