MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Online muziek kopen

zoeken in:
Mm met online bestellen bij Sounds Delft heb ik geen ervaring, maar Sounds Delft is voor mij zo goed als de beste muziekwinkel in Zuid-Holland(op de Plaatboef na dan ).

Groot assortiment, goede sortering en vriendelijke prijzen.
Het is echt niet dat het personeel onvriendelijk is, in tegendeel.
Ze zijn er ook niet vies van om je te helpen, al duurt dat soms even.

Wat er kan zijn gebeurt, dat heb ik soms ook wel eens in de winkel, dat er een klant belt en dat je inderdaad bezig ben met een klant helpen. Dan neem je op en zeg je dat je er zo weer bij bent.
Als het dan drukker wordt, en je staat niet met meerdere achter de balie, dan blijft die telefoon staan. Handig is anders natuurlijk. Maar dan kan het dus zijn dat jij ophangt of de lijn wordt verbroken, maar als je de telefoon niet terug zet, of (ligt aan het type) niet op het rode horentje drukt dan kan het zo zijn dat de tijd blijft lopen en dus in gesprek is.

Ik heb overigens ook wel eens dat ze vaak in gesprek zijn, maar ik zou niet direct zeggen dat je er nooit meer wat besteld want Sounds is en blijft de moeite waard.

In Muziek > Algemeen > Websites voor CD's:

Welke websites kan je het beste CD's van bestellen, waar je ook met ideal kan betalen? Het liefst iets in Nederland of Europa wat snel levert. Wat ik ook belangrijk vind is dat de CD's nog in het plastic zitten. Ik vind het heel erg belangrijk dat er geen krasjes op de hoesjes zitten en de boekjes ook nog helemaal goed zijn.

In de winkels is vaak het plastic van de hoesjes af, hoesjes bekrast of kapot en de boekjes hebben deukjes. Over bol.com ben ik ook niet heel tevreden. Ik bestelde vooral bij Amazon.com, maar dat is met de verzendkosten, de duur van zenden en de gebruik van credit card niet heel handig voor mij. De service van Amazon is wel geweldig.

Pffff ergernis.

Je ziet een CD box echt aantrekkelijk geprijsd bij Bol.Com en bovendien besteld vóór 22.30 uur is volgende werkdag geleverd staat erbij.

Je doet de bestelling dus en ineens krijg je een bevestiging met levertijd 5 á 10 dagen en vermoedelijke datum van verzending 29 December. Nou ja zeg ???

Gelijk geannuleerd dus maar. Zo laat ik mij niet misleiden.

Nu krijg je dus niks?

Ik heb er nooit problemen mee om wat langer te moeten wachten.

Tja, als het een kerstcadeau is.

Daar heb je gelijk in.

Geen Kerstcadeau maar ik doe de bestelling alsnog elders. Geen zin in misleidende teksten.

Waar bestellen jullie vaak, met goede prijzen en goede service? Dus geen kapotte hoesjes enzo?

Ik bestel regelmatig bij cosmox. Redelijke prijs, geen bezorgkosten, snelle levering en keurig verpakt. Als er iets mis is lossen ze het keurig op. Ook wowhd doet het hier goed. Goeie prijs, lange levertijd en prima verpakt. Als er iets mis gaat, is de service wat minder, maar uiteindelijk komt het wel goed. Als concerto iets op voorraad heeft, dan bestel ik daar ook weleens, maar dat zijn meestal de nieuwe Zappa cd`s die anderen niet hebben. Vaak behoorlijk aan de prijs, maar wel netjes verpakt en alles in goede staat.

ik2.0 schreef:
Waar bestellen jullie vaak, met goede prijzen en goede service? Dus geen kapotte hoesjes enzo?

D'r staan hier 25 pagina's met teksten en tips - misschien moet je beginnen met lezen en noteren. Een statisch topic met tips/adressen is er helaas niet: Amazon.co.uk wordt vaak genoemd, naast de andere. Maar vergelijken kan geen kwaad en, maar tav van BangCD en die andere leveranciers uit Verwegistan zijn de ervaringen wisselend. Zelf zoeken, lezen en vergelijken.

ik2.0 schreef:

Ik heb pas 2x bij Bilborecords besteld. Gedeeltelijk gelukkig. Zeer snelle levering (hoe ze het beloven), vrij lage prijzen (mooie albums aan 8€ of zelfs 3 voor 20) en goede alternatieve muziek. Aan de andere kant echter was er 1 doosje wel stuk. Heb ik zelf dan maar in een ander doosje verstoken allemaal. Ook bij mijn 2de levering waren de doosjes toch iet of wat stroever en piepender dan normaal.
Desondanks wel (gematigd) tevreden.

Stijn_Slayer
Ik bestel de laatste tijd ook vaak via Play.com. Ideale site en tweedehands ook al een paar boeken voor twee of drie euro gescoord.

Als het even kan, doe ik 't via een andere site dan hdwow. Als je overal binnen drie dagen je cd's hebt, wil je niet zo graag meer twee weken wachten.

Ik denk dat je voor nieuwe cd's bij WOWHD over het algemeen veruit het goedkoopst uit bent. Dit scheelt vaak vele euro's per cd én de verzending is gratis. Enige minpuntje daar is idd dat het langer duurt voordat je hem thuis hebt. Vwb kapotte doosjes: als je hen hierover mailt, sturen ze je een nieuw doosje op.

Wat ook aantrekkelijk is om eens te kijken is amazon duitsland. Zij hebben heel veel cd's (uiteraard niet de nieuwe) 3 voor 15 euro, zonder verzendkosten. Kun je dus goedkoop je verzameling aanvullen.

Misterfool
Vraagje: ik koop veel online en krijg zo nu en dan beschadigde jewel-cases: barst in de voorkant of erger beschadigde Cd-houder(dat ronde ding waar je de Cd inklikt). Ik wil nu zelf wat jewelcases kopen om het een en ander te vervangen. Ik zoek met name transparante CD-cases, liefst zonder het Disc-logotje. Weet iemand een goede site voor dit soort dingen?

Misterfool schreef:
Vraagje: ik koop veel online en krijg zo nu en dan beschadigde jewel-cases: barst in de voorkant of erger beschadigde Cd-houder(dat ronde ding waar je de Cd inklikt). Ik wil nu zelf wat jewelcases kopen om het een en ander te vervangen. Ik zoek transparante CD-cases, liefst zonder het Disc-logotje. Weet iemand een goede site voor dit soort dingen?

Mediamarkt verkoopt ze, Conrad verkoopt ze, Big Dennis - gewoon kijken en vergelijken. Mediamarkt is niet de goedkoopste, wel het snelste: erheen fietsen en meenemen; handig als je bijv iets cadeau wilt doen op korte termijn. Anderen rekenen verzendkosten, tenzij boven bepaald orderbedrag.

--toevoeging--
Bedenk dat bij transparante cd-houders de tandjes veel sneller afbreken dan bij die grijze. Om onderweg (vakantie) cd's mee te nemen zou je ook kunnen overwegen bijv bij IKEA zo'n softpack te kopen waar ca 10 cd's in passen.

Misterfool schreef:
Vraagje: ik koop veel online en krijg zo nu en dan beschadigde jewel-cases: barst in de voorkant of erger beschadigde Cd-houder(dat ronde ding waar je de Cd inklikt). Ik wil nu zelf wat jewelcases kopen om het een en ander te vervangen. Ik zoek met name transparante CD-cases, liefst zonder het Disc-logotje. Weet iemand een goede site voor dit soort dingen?
Op Marktplaats verkopen ze meestal bizar veel van die dingen. Geen idee waar men ze vandaan haalt.

En anders hier een tip: CD doosjes : lege DVD-R / CD-R afhalen. Inktcartridges, CD & dvd doosjes, geheugenkaarten, oplaadbare batterijen, fotopapier en nog veel meer spotgoedkoop online bestellen, sinds 2004 uw toko met super aanbiedingen. - pmteurope.com
50 stuks voor €13,95 (excl. verzending)

Misterfool schreef:

bigdennis.com

Misterfool schreef:

Ik koop ze voor 5 cent per stuk bij de kringloop

Misterfool
Bedankt voor de tips heren

Kijk wel uit want de kwaliteit van die transparante doosjes kan soms belabberd zijn. Ik heb wel eens doosjes besteld die heel dun waren en erg cheap aandeden. Resultaat is dat je ze nog sneller beschadigd.

Datr laatste is mij ook al opgevallen. Wat je bij de gemiddelde computerzaak of bij Bokker en aanverwanten aan jewelcases koopt, is sowieso van inferieure kwaliteit. Die buigen en breken wel héél gemakkelijk. Maar die schijnen dus inmiddels overal verkocht te worden.

Die van Bigdennis.com zijn ook minder stevig, heb ik al gemerkt. Waar kun je tegenwoordig nog lege jewel cases kopen/bestellen die van dezelfde kwaliteit zijn als die waarin CD's standaard geleverd worden?

Dat zijn inderdaad de goedkoopste, die buigen mee...
Echt van die doosjes die om de eerste CD releases zaten, zoals ze eind jaren 80 werden gemaakt bestaan geloof ik niet meer.

Stijn_Slayer
Vraagje:

Ik wil op de Franse Amazon misschien (tweedehands) CSN 2012 bestellen. Met verzendkosten kom ik dan rond de 17 euro uit.

Er staat alleen het volgende: En stock. Expédié depuis CA, États-Unis. En savoir plus sur les durées de livraisons internationales. Tarifs d'expédition internationale et nationale et politique pour les retours.

Is het normaal dat men vanuit de VS via de Franse Amazon verkoopt? En krijg ik dan niet ineens importkosten op m'n dak? Frankrijk is EU, maar de VS niet. Hoe zit dat in dit geval?

Maar als je online rechtstreeks vanuit de VS bestelt, heb je toch ook geen last van importkosten? Mij is het tenminste nog nooit opgevallen. Je betaalt wat Amazon.com rekent, de verzendkosten voor VS naar NL komen daar nog bij en dan klaar. Dacht ik.

Als je boven de twintig euro komt met een bestelling buiten Europa heb je de kans dat je douanekosten moet betalen.

Stijn_Slayer schreef:
Vraagje:

Ik wil op de Franse Amazon misschien (tweedehands) CSN 2012 bestellen. Met verzendkosten kom ik dan rond de 17 euro uit.

Er staat alleen het volgende: En stock. Expédié depuis CA, États-Unis. En savoir plus sur les durées de livraisons internationales. Tarifs d'expédition internationale et nationale et politique pour les retours.

Is het normaal dat men vanuit de VS via de Franse Amazon verkoopt? En krijg ik dan niet ineens importkosten op m'n dak? Frankrijk is EU, maar de VS niet. Hoe zit dat in dit geval?

Tja voor iemand die Barthes in het Frans leest - of niet soms? - stel je wel veel vragen. Even de dingen op een rijtje zetten:

Musician heeft geen gelijk en dat weet ik uit ervaring - een Davis-box werd daardoor 15 euro duurder (en die eikels berekenden ook nog eens btw over de verzendkosten):

1. Alles wat van buiten de EU komt, is in feite aan invoervoorschriften onderhevig; i.e. betaling van BTW, dwz elk pakketje moet voorzien zijn van een sticker waarop de waarde is aangegeven - al glipt een enveloppe die door de brievenbus past er wel eens doorheen; daarover kan en wil Amazon France geen uitsluitsel bieden.

2. Normaal besproken liggen verzendkosten uit de US (ook die van affliates veel hoger) dan die van co.uk (van affilates zijn die 1,82 GBP per cd/lp) - die tarieven kan je gewoon vinden, maar let op: bij affilates betaal je voor elk item, bij Amazon zelf per zending basiskosten, plus een bijdrage per item. Elk album dat je via co.uk kunt vinden is dan qua kosten goedkoper te bestellen. Het loont de moeite eea te vergelijken; moet je wel alle gegevens (kostprijs album, verzendkosten en de waarde van de valuta) op een rijtje hebben. Waarschijnlijk nemen sommige grotere vendors (bijv een Moviemars) de moeite om internationaal itemns te posten, wellicht obv hun contract/SLA.

3. Het gekke is dat de prijzen bij .de dan opeens beduidend hoger liggen, al kan dat soms met lokale aanbiedingen/bands (zoals Deine Lakaien) weer anders zijn. Gewoon kijken en vergelijken. Ik heb via co.uk bijv cd's uit Israel en Argentinië ontvangen, alle gewoon als brievenpost en geen extra heffing. Soms wel iets langer wachten

Ik heb dat een keer gehad met wat dvd's uit de V.S. Op een prijs van vijftig euro betaalde ik zo vijftien a twintig euro aan import en btw heffing. Direct aan de postbode te betalen.

trebremmit schreef:
Ik heb dat een keer gehad met wat dvd's uit de V.S. Op een prijs van vijftig euro betaalde ik zo vijftien a twintig euro aan import en btw heffing. Direct aan de postbode te betalen.

Same here - vandaar dat ik .com niet eens meer als bookmark heb staan. Die ellende begon, schat ik in een jaar of 5-6 geleden, werd je idd geconfronteerd met een aanbellende postbezorger. Klacht indienen was zinloos - ook een terechte klacht over btw heffen over verzendkosten.

Vergelijken that's the theme

Stijn_Slayer
Hm, dan kan ik misschien beter even wachten tot er een wat goedkoper tweedehands artikel binnen de EU opduikt.

sxesven
Mjuman schreef:
1. Alles wat van buiten de EU komt, is in feite aan invoervoorschriften onderhevig; i.e. betaling van BTW, dwz elk pakketje moet voorzien zijn van een sticker waarop de waarde is aangegeven - al glipt een enveloppe die door de brievenbus past er wel eens doorheen; daarover kan en wil Amazon France geen uitsluitsel bieden.

Naar mijn ervaring, but correct me if I'm wrong, glipt briefpost er altijd doorheen, en pakketpost soms (of veelal, beetje afhankelijk van de afzender). Ik heb nog nooit heffing hoeven betalen over briefpost, dat altijd gewoon door de brievenbus kleppert. In al die jaren heb ik één of tweemaal moeten betalen voor pakketpost, waarvan éénmaal inderdaad in ieder geval van Amazon (.co.jp) was (en daar had ik op gerekend). Ik bestel echter heel veel internationaal (en overigens heel bewust vrijwel nooit van Amazon.com), en in al mijn jaren van bestellen uit Japan, Hong Kong, Zuid-Korea en noem het maar op heb ik (buiten de twee genoemde keren) nog nooit ergens heffing over hoeven betalen (en ja, dat klop ik direct even af ).

Overigens lijkt het me sterk dat je over een product van 17 euro dat door de brievenbus past invoerrechten krijgt berekend - dan moet je wel echt heel veel ongeluk hebben volgens mij.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:55 uur

geplaatst: vandaag om 05:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.