MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Online muziek kopen

zoeken in:
Edwynn schreef:
Ik denk dat we het best wel met elkaar eens zijn. Zelf ben ik zo'n kantoorlulletje dat moet opletten dat er niet teveel geld wordt uitgegeven. Ik probeer zoveel mogelijk mee te draaien op de werkvloer om een beeld te krijgen van het hoe en wat. Ik heb in het verleden veel ervaring opgedaan met orders verzamelen, auto's laden en lossen. Dan oogst ik respect bij mijn collega's. totdat ik weer een uitglijer maak. Dan ben ik weer die lul die de hele dag op zijn reet zit. Ik werk in een middelgroot bedrijf in een branche waar veel harde klappen vallen. Schouders eronder betekent dat we links en rechts wel eens een uurtje niet opschrijven. Tot laat overwerken is wat anders. Dat schrijven we gewoon op. Grote winsten maken we niet. Ik denk dat een overgroot deel van ondernemend Nederland in deze categorie valt. Uitwassen komen vaker voor bij grotere bedrijven waar geldstromen wat schimmiger worden. Eindgebruikers willen alles goedkoper en dat kan vaak wel. Alleen gaat dat nooit ten koste van het salaris van de bestuursleden.

Je begrijpt natuurlijk dat ik niet iedereen over 1 kam scheer in werkelijkheid.....er zijn ook goede allochtonen als je in zo'n betreffende discussie zit. En natuurlijk zijn er zat kantoormensen die gewoon hun werk goed willen doen. En mijn vriendin is ook zo'n bureaustoelmishandelaar;)...ik hoor genoeg, laten we het daar op houden .
Ik zeur ook niet over een kwartiertje of half uurtje hier en daar.....maar het moet niet normaal gevonden worden. Ik heb het ooit een keer voorgerekend aan een kaissiere...die vond het ook niet erg die kwartiertjes.... x aantal medewerkers per dag x dagen in de week x weken in een jaar x gemiddeld uurloon......en dat is wat het bedrijf in de zak steekt met die kwartiertjes die er toch niet toe doen. Schrikbarend bedrag en toen snapte ze het.
Je laatste zin klopt ook helemaal.

En het klinkt alsof jij er een bent waar ik het dan mee zou kunnen vinden, met een juiste instelling. En uitglijders heeft iedereen wel eens...daar kan ik wel tegen, normaal gaat het goed, dat kan een keer.

Er wordt bij die kiloknallers (helaas) geen wet overtreden.

Dan heb je zoiets als Wakker Dier die mensen er op attendeert zodat je je als individu kunt afvragen of je dat vlees wel wilt kopen ja of nee.
En misschien pikt de politiek het op en komt er nog eens een keer een wet (misschien zijn ze er wel mee bezig).

Maar we hadden het over Amazon, een bedrijf dat het blijkbaar niet zo nauw neemt met de Engelse wetgeving en arbeidsomstandigheden waarbij je je kunt afvragen hoe het bedrijf kan worden aangepakt.

Kan dat met bestaande wetgeving of moeten er aanvullende regels komen? Daar kun je vervolgens alleen maar de leiding van het bedrijf op aanspreken. Dan kun je wel zeggen: werknemers, dan ga je toch weg? Maar daar ligt de verantwoordelijkheid helemaal niet, veel van die mensen hebben de keuze niet (waar moeten ze naar toe?) en uiteindelijk gaat het er natuurlijk om dat bedrijven er op kunnen worden aangesproken dat moderne slavernij niet mogelijk is in Europa.

Dan heb je een punt als je zou wijzen naar internationals die kinderen uitbuiten in Azië. Elk proces om die werkwijze met die mentaliteit (van die bedrijven) om zeep te helpen, zal ik in ieder geval ondersteunen. Maar die erbarmelijke en foute omstandigheden mag voor bedrijven natuurlijk nooit een vrijbrief zijn om in Europa werknemers onder vergelijkbare omstandigheden te laten werken.

Dat je mensen zonder werk gaat opleiden om te gaan werken in sectoren waar momenteel vraag naar werknemers is, lijkt mij evident. Daar zijn ze ook echt wel mee bezig. Maar je moet het aantal banen dat er beschikbaar is in die sectoren en ook vervuld kunnen worden niet afzetten tegen het totaal aantal werkelozen.

Bakema NL schreef:

En het klinkt alsof jij er een bent waar ik het dan mee zou kunnen vinden, met een juiste instelling. En uitglijders heeft iedereen wel eens...daar kan ik wel tegen, normaal gaat het goed, dat kan een keer.

Mijn dag is weer goed!

Gelukkig, anders zit je er maar aan te denken, ga je fouten maken.....en dan heb je het weer he.

Is die documentaire ergens online te bekijken?

Ik vind het iets te gemakkelijk: 'wat bij Amazon gebeurt, zal niet verschillen van de concurrentie'.
Ik voel me toch als koper verantwoordelijk, en zal op zoek gaan naar andere plekken om mijn geld te besteden.
In deze ben ik prinicipieel: ik vlieg niet met Ryanair, eet geen plofkippen e.d. De allerlaagste prijs ten koste van alles: needankjewel.
Een beetje ethiek in ons aankoopgedrag zal de wereld niet schaden, al worden we natuurlijk vaak onwetend gehouden...

nico1616 schreef:
Ik voel me toch als koper verantwoordelijk, en zal op zoek gaan naar andere plekken om mijn geld te besteden.

Volgens mij kun je dan wel bezig blijven. Jij kunt vanaf nu dus ook geen pakjes meer aannemen die worden bezorgd door PostNL. Als je ziet hoe de bezorgers daar worden afgeperst, ongekend. En zonder pakjes houdt kopen op toch?

Running On Empty schreef:
(quote)

En zonder pakjes houdt kopen op toch?

Online kopen wel ja.
Volgende week krijg je misschien nog pakjes.
Ook in winkels kopen valt niet mee, zie deze week de discussie over Cool Cat etc.
Wij moeten als consument ook eerst alles laten analyseren door TNO (o.i.d) en daarna nog even de site's van de mensenrechten organisatie's nalopen.
Als uiteindelijk Bono het ook zou kopen, kan het misschien wel, maar niet in een plastic tassie.

Rudi S schreef:
Als uiteindelijk Bono het ook zou kopen, kan het misschien wel, maar niet in een plastic tassie.

Een soort Bono Keurmerk, goed idee.

(quote)

Een soort Bono Keurmerk, goed idee.

Kan je die plastic tassies gebruiken net zoals in het vliegtuig

Bijzondere discussie. Er zijn een aantal zaken die mij te binnen schieten.

1. Op vrijwel alle controlerende organen is de afgelopen jaren enorm bezuinigd. De komende jaren zal dit proces nog verder gaan. Ik heb het over zaken als ons voedsel, maar ook zoiets als het afschaffen van de onafhankelijke arbeidsadviseurs. Deze mensen vervulden een belangrijke taak, zeker gezien de positie van werkzoekenden en werknemers t.o.v. de grote jongens. In mijn optiek een zeer zorgelijke ontwikkeling.

2. Veel hoogopgeleiden (in mijn omgeving) blijven maar studeren, simpelweg omdat ze geen baan kunnen vinden. De huidige werkloosheidscijfers geven dus niet helemaal goed weer hoeveel werkzoekenden er werkelijk zijn. Dat ze daarbij onnodig een extra grote studieschuld opbouwen, heeft ook gevolgen. De schuld zal moeten worden afgebouwd en dit gaat ten koste van de (toekomstige) koopkracht.

3. De toegankelijkheid van de samenleving staat op het spel. Als voorbeeld de OV-kaart. Steeds meer ouderen en mensen met een beperking kunnen amper meer deelnemen aan het openbaar vervoer. Door o.a. minder en volle treinen. Ook is de chipkaart ingevoerd en op termijn zal het kopen van een kaartje niet meer kunnen. Men vertikt - en dat is het trieste - een alternatief aan te bieden/het kaartje te behouden. Ondanks herhaaldelijke verzoeken van ouderen & gehandicapten organisaties. Ik zie dit op diverse gebieden gebeuren (arbeid, zorg, vervoer, onderwijs). Desalniettemin worden mensen die deze ontwikkelingen niet in alle opzichten kunnen behappen, op een soms bijna vijandelijke manier bejegend. Alsof ze niet aan de maatschappij willen deelnemen. Dit is de tenenkrommende rechtse retoriek die al door velen gretig is geuit.

4. Niemand kan de wereld veranderen. Toch is een goede bijdrage mogelijk. Gewoon in je eigen omgeving. Papier inzamelen, glaswerk in de glasbak, de kraan niet onnodig laten stromen, biologische kip ipv plofkip en (in ieder geval zo nu en dan) een aankoop doen (ONLINE of niet bij een lokale platenzaak. En liefde geven... That's it. Dit lijkt mij wel een haalbare kaart. Toch?

5. SUV's bij voedselbanken? Ik ken mensen die van een paar tientjes per week moeten rondkomen en terecht een beroep doen op de voedselbank. En ze zijn echt niet allemaal door eigen fouten in die situatie terechtgekomen, in tegenstelling tot wat de media vaak naar voren brengt. Het gaat om mensen bij wie in korte tijd alles fout is gegaan en de liefde en hulp van anderen goed kunnen gebruiken. Godzijdank bestaat de voedselbank. Ik zag onlangs een documentaire en daarin kwam naar voren dat men voor miljarden aan deugdelijk voedsel vanuit restaurants en supermarkten zo de container in smijt. Laat dit de hongerige monden voeden van mensen in nood.

Bruno_6 schreef:
Is die documentaire ergens online te bekijken?

Zoek op Youtube op 'Amazon Panorama'. Hij staat er 4 keer op en duurt ongeveer 28 minuten. Die gast die mij zou vertellen dat ik gemiddeld 2,1 seconde te langzaam ben bij het pakken van een item zou ik wel willen neerhoeken. Net als die gast die mij dan een half strafpunt geeft. Maar goed die misstanden heb je misschien ook wel bij Bol.com. Wie zal het zeggen?

Stijn_Slayer
Marjet schreef:

5. SUV's bij voedselbanken? Ik ken mensen die van een paar tientjes per week moeten rondkomen en terecht een beroep doen op de voedselbank. En ze zijn echt niet allemaal door eigen fouten in die situatie terechtgekomen, in tegenstelling tot wat de media vaak naar voren brengt.

Ik hoop niet dat het een landelijke ontwikkeling is, maar hier in de regio hoor je steeds vaker dat voedselbanken niet genoeg eten kunnen regelen voor degenen die het echt nodig hebben.

Dat dus inderdaad.

Fedde
Hartverwarmend betoog van Marjet. Daar kan ik het alleen maar van 1 t/m 5 mee eens zijn.

Dank je, Fedde. Ik denk echter dat mijn betoog bij andere Musicmeter-gebruikers minder in de smaak valt. Het is als vloeken in de kerk

Zo zonde dat er zoveel voedsel in de containers achter supermarkten en restaurants mag verdwijnen en de voedselbanken te weinig voedsel hebben. Zeker ook gezien de belasting voor de natuur. Het is diep triest dat mensen moedwillig op grote schaal zo met waardevolle producten omgaan. Volgens mij zijn het dezelfde mensen die arbeiders met een glimlach op het gezicht vernederen.

Nee hoor mooi betoog alleen op de verkeerde plek. Ik ben de link tussen Online Muziek Kopen (dit topic) en Voedselbanken inmiddels volledig kwijt. De genoemde punten hebben echt helemaal niets te maken met de Online Stores. Een wereldbeschouwende monoloog over alle misstanden (op zich echt niets mis mee) lijkt mij in een ander topic meer op zijn plaats.

Marjet schreef:

5. SUV's bij voedselbanken? Ik ken mensen die van een paar tientjes per week moeten rondkomen en terecht een beroep doen op de voedselbank. En ze zijn echt niet allemaal door eigen fouten in die situatie terechtgekomen, in tegenstelling tot wat de media vaak naar voren brengt. Het gaat om mensen bij wie in korte tijd alles fout is gegaan en de liefde en hulp van anderen goed kunnen gebruiken. Godzijdank bestaat de voedselbank. Ik zag onlangs een documentaire en daarin kwam naar voren dat men voor miljarden aan deugdelijk voedsel vanuit restaurants en supermarkten zo de container in smijt. Laat dit de hongerige monden voeden van mensen in nood.

Ik ken, helaas, mensen die een puinhoop maken van hun leven, tot nu toe 6 kinderen bij elkaar gefokt hebben die ze dus eigenlijk niet kunnen onderhouden (en die broedmachine is nog niet over het hoogtepunt heen, dus er kunnen er zomaar nog een paar volgen) en dus ook het pretpakket halen bij de voedselbank en zich hardop afvragen waarom ze zoveel krijgen en een deel er van dan maar weggooien omdat het toch niet op gaat. Eten ook te vaak bij McDonalds met de kids....feestje....altijd de nieuwste mobieltjes, etc. Dit zijn mensen die er zelf een puinhoop van maken en eigenlijk geen recht hebben op dit soort hulp. Het stel was even uit elkaar en toen gebeurde het dat de mannelijke helft bij ons op de stoep stond met een kind of 5....geweigerd door zijn eigen vader en moeder, kon nergens meer heen. Nu kan ik heel hard zijn, maar mijn vriendin ziet 5 kindjes die te vies waren om beet te pakken en geen plek om te slapen....dus lag dat verspreid over onze bank en wat reservebedden/matrassen....eerst hebben we die kinderen onder en douche gezet trouwens, water was zwart wat er vanaf kwam. Dit gebeurde een aantal keer en toen was ik er klaar mee en ben er even goed tegenin gegaan.....mijn vriendin is weer te aardig, ik compenseer dat. En die lieden zitten dus gewoon af te geven op de hulpverlening....toch belachelijk dat er niet een opvang voorhanden is als je zo met 5 kindjes op straat staat....zucht. Nu is het weer bij elkaar, soort van. Beiden afzonderlijk huisje gekregen want punten genoeg (ook dat nog), bij elkaar en 1 huisje in onderhuur natuurlijk en niet officieel bij elkaar want dat levert uiteraard meer geld op en maar klagen.......en dus zichzelve verwonderen dat je toch zoveel krijgt in zo'n voedselpakket, dat gaat nooit allemaal op!

En dat van de supermarkten klopt. Ik heb zelf 15 jaar in supermarkten gewerkt en je gelooft echt niet wat er dagelijks in 1 supermarkt weggegooid wordt. Maar dat ligt niet aan die supermarkten (nou ja, als ze hun werk goed doen), dat ligt eigenlijk aan de klant. Die wil vers en die wordt beschermd door allerlei (goede/goedbedoelde) regels. Voor al die wellicht iets te ver gaande bescherming trok je een pak koek open en besliste na de smaakproef wel of iets nog kon of niet. Want veel van die houdbaarheidsdata zijn best kolder. Van alles dat wordt weggegooid kun je heel Afrika inderdaad wel voeden, misschien wel een paar keer.

Nee hoor mooi betoog alleen op de verkeerde plek. Ik ben de link tussen Online Muziek Kopen (dit topic) en Voedselbanken inmiddels volledig kwijt. De genoemde punten hebben echt helemaal niets te maken met de Online Stores. Een wereldbeschouwende monoloog over alle misstanden (op zich echt niets mis mee) lijkt mij in een ander topic meer op zijn plaats.

Voordat we te ver afdwalen richting politiek getinte discussies inderdaad graag weer terug naar het online kopen van muziek in plaats berichten over voedselbanken en supermarkten.

Nuclear Blast-kortingsperiode! Wel hoge verzendkosten.

Vast om de aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaaden van de koeriers te kunnen bekostigen.

Deze ochtend las ik dat Amazon drones ontwikkelt die pakketjes bezorgen. Dat zou nog eens wat zijn. Bestellen, betalen en vervolgens landt er zo'n transformer in je achtertuin met het spul in de robotklauwtjes, of laadjes of hoe dat dan ook handig is. Hoge verzendkosten ongetwijfeld gegarandeerd, maar dan heb je geen piepende medewerkers meer

Er zal maar een kleine storing zijn waardoor dat ding een stukje verder in de straat landt. Daar gaat je bestelling...

Zal vast niet minder nauwkeurig zijn dan de huidige postbezorger.

Sietse
Zit je daar opeens met het pakketje dildos van je buurvrouw... discreet verpakt...

Of de levering van de perserij van Sietse (nee niet het resultaat van een onbevlekte ontvangenis) maar de eerste 20 10"s van zijn nieuwste worp als Orphax.

BTW: dildo's - waarom een meervoud; one will do nicely, toch? Of een voor elke dag van de week

Uiteraard in verschillende maten en vormen. Je eet toch ook niet elke dag boerenkool?

Stijn_Slayer
Mjuman schreef:
BTW: dildo's - waarom een meervoud; one will do nicely, toch?

Wil je een inhoudelijk antwoord?

GrafGantz schreef:
Uiteraard in verschillende maten en vormen. Je eet toch ook niet elke dag boerenkool?

Dat je in de DHZ-sfeer meerdere afmetingen pluggen hebt - van 3 tot zeker 10 mm (voordat het echt zwaar wordt) snap ik. Maar dat je voor een gat met één afmeting meerdere pluggen/boren wil hanteren, vind ik dan weer onprofessioneel.

En boerenkool wordt hier NOOIT gegeten - daar word je zo winderig van en da's slecht voor ....
Misschien zorgt dat juist ervoor dat je de hand aan jezelf gaat slaan.

Wat een gemis, boerenkool behoort tot het lekkerste eten dat er bestaat. Maar dan wel gemaakt door m'n moeder, niet zo'n kant -en-klare bak prut van de supermarkt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:54 uur

geplaatst: vandaag om 05:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.