MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Online muziek kopen

zoeken in:
Edwynn schreef:
Ik denk dat we het best wel met elkaar eens zijn. Zelf ben ik zo'n kantoorlulletje dat moet opletten dat er niet teveel geld wordt uitgegeven. Ik probeer zoveel mogelijk mee te draaien op de werkvloer om een beeld te krijgen van het hoe en wat. Ik heb in het verleden veel ervaring opgedaan met orders verzamelen, auto's laden en lossen. Dan oogst ik respect bij mijn collega's. totdat ik weer een uitglijer maak. Dan ben ik weer die lul die de hele dag op zijn reet zit. Ik werk in een middelgroot bedrijf in een branche waar veel harde klappen vallen. Schouders eronder betekent dat we links en rechts wel eens een uurtje niet opschrijven. Tot laat overwerken is wat anders. Dat schrijven we gewoon op. Grote winsten maken we niet. Ik denk dat een overgroot deel van ondernemend Nederland in deze categorie valt. Uitwassen komen vaker voor bij grotere bedrijven waar geldstromen wat schimmiger worden. Eindgebruikers willen alles goedkoper en dat kan vaak wel. Alleen gaat dat nooit ten koste van het salaris van de bestuursleden.

Je begrijpt natuurlijk dat ik niet iedereen over 1 kam scheer in werkelijkheid.....er zijn ook goede allochtonen als je in zo'n betreffende discussie zit. En natuurlijk zijn er zat kantoormensen die gewoon hun werk goed willen doen. En mijn vriendin is ook zo'n bureaustoelmishandelaar;)...ik hoor genoeg, laten we het daar op houden .
Ik zeur ook niet over een kwartiertje of half uurtje hier en daar.....maar het moet niet normaal gevonden worden. Ik heb het ooit een keer voorgerekend aan een kaissiere...die vond het ook niet erg die kwartiertjes.... x aantal medewerkers per dag x dagen in de week x weken in een jaar x gemiddeld uurloon......en dat is wat het bedrijf in de zak steekt met die kwartiertjes die er toch niet toe doen. Schrikbarend bedrag en toen snapte ze het.
Je laatste zin klopt ook helemaal.