MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Favoriete muziekbladen

zoeken in:
fastpulseboy
oor wordt meer en meer commerciele poep....ik lees het al tijden niet meer.
zijn er niet meer conzo-circus lezers?

In Muziek > Algemeen > MuMe users' favoriete muziekbladen:

Welke bladen met betrekking tot muziek leest de Musicmeter user? Waarom dat blad? Wat spreekt jou het meest aan bij het blad? etc, etc, etc.

Oor, GlamCult en LiveXS.

OOR lees ik omdat ze daar de langste en vaak ook interessantste interviews hebben, en het makkelijk te verkrijgen is. LiveXS en GlamCult zijn gratis dus die neem ik ook weleens mee.

Ik lees eigenlijk amper muziekbladen. Enkel de Humo ( ) en wat Oor's van een paar jaar geleden, die hier gratis in de bib liggen. Verder alles via internet en MuMe natuurlijk.

Ik lees vooral Jazz Magazine.

Niet persé om de Jazz maar vooral omdat ze ook veel aandacht voor de Soul en de Nu-Soul hebben.

Het blad bestaat uit interessante interviews, reportages, opiniestukken zoals essays en recensies van cd's.

Ik haal het blad meestal gewoon bij de bibliotheek.

JonnieBrasco
Heel vroeger, in dezelfde tijd dat ik top-40 en top-50 krantjes spaarde, las ik gretig de Paperclip Magazines van mijn zus. En was ik verkikkerd op Oor (net name hun pop-encyclopedies).
Sinds deze eeuw gebruik ik alleen maar internet voor muziek-gerelateerde dingen. Af en toe neem (of krijg) ik wel eens een PlatoMania mee, waar best interessante dingen in te vinden zijn. Als ik zie wat er in de tijdschriftwinkel ligt aan pop- en rockbladen, best veel keus! Maar lees er dus niets van.

Oor, maar vooral uit macht der gewoonte. Ik heb hem een aantal jaren geleden al opgezegd, omdat ik hem steeds minder interessant vond, maar ik koop bijn elke maand nog het losse exemplaar.

Verder de Plan B als ik die tegen kom. Erg goed Engelstalig blad met leuke artikelen.

En verder nog wat gratis dingen als Glamcult, LiveXS en DJ Broadcast.

tnf
Ik koop het nooit, maar kijk in de bibliotheek altijd de Oor even door. Lang niet alles boeit me (het blad is over de hele linie wat alternatiever en meer gitaargericht dan ik zelf ben), maar ik pik er de voor mij interessante stukken uit.

Muziek & Beeld kijk ik standaard door in de Eindhovense bibliotheek (de enige plek waar ik het kan vinden). Ik ga er nogal eens winkelen, dus dan ben ik er dichtbij.

Glamcult en DJ Broadcast neem ik standaard mee. Gratis, en nog leuk ook.

Als ik in Duitsland ben (een paar keer per jaar), neem ik standaard de Groove en/of Raveline mee. Beiden hele dikke dancebladen. Van die eerste heb ik tot nu toe twee exemplaren bemachtigd, en beide keren zat er een behoorlijk lekkere techno-cd bij. Dus als ik nog eens die kant op ga, kijk ik zéker of het blad ergens ligt. En dan maar hopen dat er weer zo'n cd bij zit.

Eigenlijk vind ik de Nederlandse dancebladen wat tegenvallen. Je had vroeger 'Disco dance' (ik heb weleens wat exemplaren van begin jaren 90 gezien), maar wat er tegenwoordig nog is verbleekt er compleet bij. Id&T/Release? Doe maar niet.

lambf
Meestal als ik een nieuwe Aardschok zie koop ik die, een van de weinige bladen die overal goed te krijgen is en die voor het grootste deel over metal gaat.

Soms kijk ik ook nog wel eens de RockTribune door, maar die is wat meer gericht op rock dan de Aardschok.

En in de bieb leen ik alijd wel de oor, maar om nou te zeggen of ik daar veel aan heb, nee, want alleen de populairste metal-releases staan erin.

Sietse
Gonzo Circus.

Yak
Mijn favoriete blad is Plan-B, is eigenlijk ook het enige muziekblad wat ik lees. Erg leuk geschreven, de artikelen zeggen vaak net zoveel over de schrijver als over de geïnterviewde band. Verder koop ik nog heeeeel soms de OOR als er minstens 2 artikelen over interessante bands in staan.

De OOR viel vanochtend weer in de bus, enige muziekblad wat ik lees, en (als één van de weinigen?) bevalt hij erg goed

Sietse schreef:
Gonzo Circus.

ken het niet, leg eens uit?

Ik heb laatst Gonzo Circus gekocht. Erg goed blad.

Tweemaandelijks onafhankelijk toonaangevend tijdschrift over vernieuwende muziek en cultuur staat op de voorkant.

Gonzo Circus geeft natuurlijk ook een idee.

Gonzo Circus is inderdaad een goeie. Ik vind niet elke issue even sterk, maar de huidige bijvoorbeeld is exceptioneel! Nadeel is alleen wel, dat ding is ALTIJD direct uitverkocht in Groningen. Gelukkig kan ik 'm meestal wel even doorbladeren bij iemand anders, maar zou 'm zo nu en dan toch ook zelf wel eens willen kopen.

De OOR vind ik teuer, maar lees m nog wel eens in de winkel. Verder vind ik die gratisch bladen als LiveXS en dat blad van de Plato wel aardig om te lezen.

Maar dat Plato krantje is natuurlijk niets meer dan een veredelde reclamefolder...

Q Magazine.
Vooral de specials zijn vaak de moeite waard.

- Record Collector
- Q
- Mojo (hoewel ze zich de laatste tijd wel erg vaak herhalen)
- Revolver

Sinds 1987 lid van Oor. Geloof dat ik alle jaargangen vanaf 1971 compleet heb. Laatste tijd, met name sinds de fusie met Aloha, niet echt veel aan. Te veel aandacht aan artiesten die mij figuurlijk gesproken, niets zeggen. Grootste ergenis...de overdreven aandacht voor de onzin die soon to be forgotten nederhoppers weten uit te kramen en het herkauwen van dino helden van vroeger. Rare combinaties ook, onduidelijk format. Nevertheless het enige blad dat ik regelmatig lees...nou ja...doorblader. Q music koop ik wel eens op een vliegveld en de specials zijn idd erg informatief

Ilskipi schreef:
De OOR vind ik teuer

Teuer? Wat betekent dat?

handsome_devil
herman schreef:
(quote)

Teuer? Wat betekent dat?

Duur

fastpulseboy
ik sluit me aan bij gonzo circus.
soms hebben de engelse bladen ook wat leuks te melden (uncut dan vooral)

De oor lees ik niet meer sinds ik em verwar met de hitkrant. (Ik moet altijd even kijken waar de probleembrieven in staan, daar kan ik het verschil nog net uit ontleden)

de Q moet ook een erg leuke special hebben want verder is dat een blad voor bejaarden

De Q en Uncut en vergelijkbare Britse bladen lees ik vaak op het station even door, meestal zijn ze wel leuk geschreven, maar 50% is reclame.

neo
Filmscoremonthly en Score! heb ik weleens gelezen. Beiden nog nooit gekocht overigens. Dat is het gemak van internet. Zou niet weten waarom ik iets 10 euro zou betalen voor een magazine waarin 1 pagina mij echt interresseert en de rest recensies en artikelen zijn over filmcomponisten waar ik mij liever niet mee bezig hou.

Wat een negativiteit tegenover OOR hier.

fastpulseboy
Reijersen schreef:
Wat een negativiteit tegenover OOR hier.

nja, een blad dat artiesten op de voorkant zet omdat de platenmaatschappij het meest betaald........
zeg daar maar eens wat positiefs over

fastpulseboy
herman schreef:
De Q en Uncut en vergelijkbare Britse bladen lees ik vaak op het station even door, meestal zijn ze wel leuk geschreven, maar 50% is reclame.

vergelijkbaar?
Ik zie de overeenkomst niet zo. Uncut geeft vooruitstrevende acts aandacht, terwijl Q de oudjes blijft opwarmen

Nouja, het zit toch allemaal wel aan de pop/gitaarkant. En wat er doorgaans in de Uncut staat, vind ik nou ook weer niet zo vooruitstrevend, maar misschien is dat wel veranderd de laatste tijd. De laatste die ik kocht is alweer van vorig jaar, denk ik.

fastpulseboy schreef:
(quote)

nja, een blad dat artiesten op de voorkant zet omdat de platenmaatschappij het meest betaald........
zeg daar maar eens wat positiefs over

I did not know. Ik lees in OOR vooral de recensies en voor mij relevante interviews/reportages/artikelen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:21 uur

geplaatst: vandaag om 19:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.