Muziek / Algemeen / Last.fm (Audioscrobbler)
zoeken in:
0
geplaatst: 17 april 2020, 17:00 uur
Okay, dus ook zonder Pro-account over de miljoen scrobbles. 
Mooi anders ben ik over 2 jaar de sigaar.

Mooi anders ben ik over 2 jaar de sigaar.
1
geplaatst: 17 april 2020, 19:36 uur
Tegen die tijd zullen er wel veel meer mensen over het miljoen heengaan. Beetje raar dat ze hardcore last.fm users een limiet zouden stellen...
Ook gelijk maar een pro-account genomen trouwens. Ben wel benieuwd hoe dat werkt met scrobbles corrigeren.
Ook gelijk maar een pro-account genomen trouwens. Ben wel benieuwd hoe dat werkt met scrobbles corrigeren.
0
Magick1
geplaatst: 19 april 2020, 09:16 uur
Ik heb ook een pro-account. Dit is enkel om de 'Edit Scrobbles' functie. Zo kan ik m'n meest beluisterde albums ook eens corrigeren.
0
geplaatst: 19 april 2020, 13:23 uur
Magick1 schreef:
Ik heb ook een pro-account. Dit is enkel om de 'Edit Scrobbles' functie. Zo kan ik m'n meest beluisterde albums ook eens corrigeren.
Nergens niet om, maar waar vind je die 'edit' functie dan.Ik heb ook een pro-account. Dit is enkel om de 'Edit Scrobbles' functie. Zo kan ik m'n meest beluisterde albums ook eens corrigeren.
Er is in de loop der jaren aardig wat "vervuiling" opgetreden bij mijn scrobbles, dus dat is ook wel aan mij besteed.
1
geplaatst: 19 april 2020, 13:48 uur
De drie puntjes na elke track, Outlaw104. Klik daarop en je ziet bovenaan "Edit scrobble".
0
geplaatst: 19 april 2020, 17:54 uur
Renoir schreef:
De drie puntjes na elke track, Outlaw104. Klik daarop en je ziet bovenaan "Edit scrobble".
Geldt dat edit-en voor elk nummer / scrobble ooit vastgelegd of slechts voor die je net hebt beluisterd?
3
geplaatst: 19 april 2020, 17:59 uur
E-Clect-Eddy schreef:
Geldt dat edit-en voor elk nummer / scrobble ooit vastgelegd of slechts voor die je net hebt beluisterd?
(quote)
Bij elk nummer in je archief kun je de metadata editten, m.u.v. de timestamp. Bij nummers met precies dezelfde metadata kun je ervoor kiezen om ze allemaal tegelijk aan te passen, anders zou het monnikenwerk zijn.
De editfunctie is misschien wel het beste wat er de laatste jaren nog voortgekomen is uit Last.fm. Vooral qua albumtitels (met al die irritante remastered/special achtervoegsels van spotify) heb ik nog een hoop juist kunnen corrigeren

0
geplaatst: 19 april 2020, 22:14 uur
Gretz schreef:
Bij elk nummer in je archief kun je de metadata editten, m.u.v. de timestamp. Bij nummers met precies dezelfde metadata kun je ervoor kiezen om ze allemaal tegelijk aan te passen, anders zou het monnikenwerk zijn.
De editfunctie is misschien wel het beste wat er de laatste jaren nog voortgekomen is uit Last.fm. Vooral qua albumtitels (met al die irritante remastered/special achtervoegsels van spotify) heb ik nog een hoop juist kunnen corrigeren
Zat even te zoeken en kwam erachter dat dit niet in IE werkt, maar wel in Chrome als browser.(quote)
0
geplaatst: 27 april 2020, 11:46 uur
Bij Pano Scrobbler kun je ook je scrobbles editen. Dit zonder een pro-account. Maar blijft monnikenwerk. Blijft jammer dat de tags in spotify met die remastered dingen zo irritant zijn.
0
geplaatst: 27 april 2020, 17:13 uur
Bij mij scrobbelt ie al een tijd niks meer wat ik op mijn iPhone gespeeld heb. Bekend probleem?
0
Magick1
geplaatst: 6 mei 2020, 18:30 uur
De playlist-functie vind ik wel een leuke toevoeging. M'n last.fm-account is veel completer dan mijn Spotify-account, gerichte playlists kunnen dan voor mij ook beter uit last.fm komen.
Helaas werken de algoritmes nog niet goed. Het bestaan van de functie maakt me al blij, er is enkel nog veel verbeterwerk. Ze zouden bv. perfect kunnen achterhalen welke nummers ik vroeger veel afspeelde, maar nu een beetje ben vergeten.
Helaas werken de algoritmes nog niet goed. Het bestaan van de functie maakt me al blij, er is enkel nog veel verbeterwerk. Ze zouden bv. perfect kunnen achterhalen welke nummers ik vroeger veel afspeelde, maar nu een beetje ben vergeten.
0
geplaatst: 6 mei 2020, 20:22 uur
Magick1 schreef:
De playlist-functie vind ik wel een leuke toevoeging. M'n last.fm-account is veel completer dan mijn Spotify-account, gerichte playlists kunnen dan voor mij ook beter uit last.fm komen.
Sinds wanneer is die playlist-functie er?
1
geplaatst: 6 mei 2020, 20:35 uur
Last.fm Pro exclusive. Beta dingetje. Sinds een paar dagen beschikbaar.
0
geplaatst: 27 mei 2020, 17:54 uur
Bij mij had de Spotify-scrobbler weer eens kuren. Opnieuw verbonden en nu werkt het weer, maar ben wel al mijn Terry Callier plays kwijt. 

2
geplaatst: 27 mei 2020, 18:03 uur
Je kan ze alsnog vrij makkelijk handmatig invoeren via Open Scrobbler. Je kan daar per album scrobbelen i.p.v. per losse track, dan is het nauwelijks werk. Even een timestamp invoeren en ze staan er weer tussen.
Daarvoor moet het album wel met tracks en al in de Last.fm database staan, maar dat is in dit geval gelukkig ook zo:
https://www.last.fm/music/Terry+Callier/What+Color+Is+Love
https://www.last.fm/music/Terry+Callier/The+New+Folk+Sound+Of+Terry+Callier
Daarvoor moet het album wel met tracks en al in de Last.fm database staan, maar dat is in dit geval gelukkig ook zo:
https://www.last.fm/music/Terry+Callier/What+Color+Is+Love
https://www.last.fm/music/Terry+Callier/The+New+Folk+Sound+Of+Terry+Callier
0
geplaatst: 27 mei 2020, 19:33 uur
0
Onweerwolf
geplaatst: 27 mei 2020, 20:27 uur
Gretz schreef:
De verbeterde (gratis) versie van UniversalScrobbler. Dat zal Onweerwolf ook wel interessant vinden
(quote)
De verbeterde (gratis) versie van UniversalScrobbler. Dat zal Onweerwolf ook wel interessant vinden
Batch scrobble'd 'ie plain text?
0
geplaatst: 27 mei 2020, 22:32 uur
Dat doet Universal Scrobbler toch wel? Ik heb vanavond nog een kleine 200 YouTube-plays zo gescrobblet.
0
Onweerwolf
geplaatst: 28 mei 2020, 10:56 uur
herman schreef:
Dat doet Universal Scrobbler toch wel? Ik heb vanavond nog een kleine 200 YouTube-plays zo gescrobblet.
Yep. Die gebruik ik dan ook maar Gretz verkocht dit als een verbeterde versie van US.
Het enige wat beter kan bij US is het feit dat ik niet ingelogd kan blijven.
0
geplaatst: 28 mei 2020, 11:22 uur
Ik gebruik het ook alleen maar om plain text te scrobblen, dus ik houd het wel gewoon bij de oude.
0
geplaatst: 28 mei 2020, 14:24 uur
Ervaar de laatste weken wat problemen met toevoegen en verwijderen van scrobbles en liken van tracks. Dat kan op willekeurige momenten niet of liever, er zit een vertraging tussen die soms langer dan een kwartier duurt.
Voorbeeld je
een nummer en zodra je een page-refresh hebt gedaan is dat weer verdwenen. Ander voorbeeld: je verwijdert een scrobble en een page-refresh later staat deze er weer. Ligt niet aan het cache van de browser heb ik via testen geconstateerd.
Dit soort moment komen en gaan de afgelopen weken en vooralsnog hebben ze bij Last.fm dit nog niet als een probleem of bug geaccepteerd. Toch is het vreemd dat hun systemen soms zo reageren.
Voorbeeld je
een nummer en zodra je een page-refresh hebt gedaan is dat weer verdwenen. Ander voorbeeld: je verwijdert een scrobble en een page-refresh later staat deze er weer. Ligt niet aan het cache van de browser heb ik via testen geconstateerd.Dit soort moment komen en gaan de afgelopen weken en vooralsnog hebben ze bij Last.fm dit nog niet als een probleem of bug geaccepteerd. Toch is het vreemd dat hun systemen soms zo reageren.
1
geplaatst: 28 mei 2020, 15:15 uur
Ik merk het ook wel eens met scrobbles aanpassen. Dan lijkt er niets gebeurd, maar na 10 minuten is het dan toch veranderd.
1
geplaatst: 28 mei 2020, 15:38 uur
Ja, ik ervaar dat ook regelmatig. Meestal is het na 5-10 min. weer verholpen, maa het blijft een irritante bug.
1
geplaatst: 28 mei 2020, 15:42 uur
E-Clect-Eddy schreef:
Ander voorbeeld: je verwijdert een scrobble en een page-refresh later staat deze er weer.
Ander voorbeeld: je verwijdert een scrobble en een page-refresh later staat deze er weer.
Hier ook, en inderdaad ook na het corrigeren van een scrobble, zoals herman aangeeft.
0
geplaatst: 28 mei 2020, 16:54 uur
Deze irritante bug verdwijnt ook weer spontaan, en komt meerdere keren per dag terug.
Ben geneigd om te zeggen dat de Last.fm systemen even overbelast zijn o.i.d.
Ben geneigd om te zeggen dat de Last.fm systemen even overbelast zijn o.i.d.
0
geplaatst: 7 juni 2020, 17:32 uur
En ze hebben weer kuren. Scrobbles worden (bij mij althans) niet bijgewerkt in de Top Artists voor de gezette periode.
En wat is er met de Community Support site gebeurd? Was altijd zo handig om te zien welke problemen er speelden. De link is dood, "community retired".
En wat is er met de Community Support site gebeurd? Was altijd zo handig om te zien welke problemen er speelden. De link is dood, "community retired".

1
geplaatst: 7 juni 2020, 22:48 uur
Check Twitter maar even, daar geven ze nog wel eens thuis:
Last.fm Status (@lastfmstatus) on Twitter
Last.fm Status (@lastfmstatus) on Twitter
* denotes required fields.