menu

Muziek / Algemeen / Last.fm (Audioscrobbler)

zoeken in:
En dan ligt de boel er weer eens uit... Last.fm doet een MuMe-tje.

IP adres onbekend.... wow... nooit eerder gehad met Last.fm

gelukkig was het na een uurtje weer opgelost.

gisteren was het soms niet mogelijk om een nummer te en sinds een paar uur komen de srobbbles niet meer binnen via Spotify

Mogelijk heeft het indirect te maken met de laatste update van Spotify want er zijn nog een paar gebruikers die dit probleem hebben. Alleen zijn de momenten waarop de update plaatsvond verschillend.

scrobbles via de Android APP lijken wel binnen te komen.

Ik heb een beetje het gevoel dat de stekker er bij Last.fm spoedig wel eens uit kan gaan. Zou erg jammer zijn. Scrobble zelf al sinds 2008.

even een test gedaan met de app setting op Last.fm (disconnect / reconnect) en dat hielp om het weer aan het werk te krijgen maar wel met de consequentie dat ik alle scrobbles van de laatst 4 uur kwijt ben

grotendeels weer met Universal Scrobbler toegevoegd.. maar Spotify houd alleen de laatste 3 uur bij aan geschiedenis... de rest ben ik alweer vergeten. Daar had / heb ik tenslotte Last.fm voor....

Poles Apart schreef:
Ik heb een beetje het gevoel dat de stekker er bij Last.fm spoedig wel eens uit kan gaan. Zou erg jammer zijn. Scrobble zelf al sinds 2008.

zonder community-dingetjes is er ook veel minder om mensen aan zich te binden. Hoop we; dat ze blijven bestaan.

Typisch, ik heb helemaal nergens last van gehad vandaag, terwijl ik zowel via iTunes als via Spotify (site en app) heb gescrobbeld (vanaf 6.30 uur vanochtend).

E-Clect-Eddy schreef:
even een test gedaan met de app setting op Last.fm (disconnect / reconnect) en dat hielp om het weer aan het werk te krijgen maar wel met de consequentie dat ik alle scrobbles van de laatst 4 uur kwijt ben

grotendeels weer met Universal Scrobbler toegevoegd.. maar Spotify houd alleen de laatste 3 uur bij aan geschiedenis... de rest ben ik alweer vergeten. Daar had / heb ik tenslotte Last.fm voor....

Hier al bijna een volle dag geen scrobbles meer, dus dan ga ik dat ook maar eens proberen.

edit: en dat heeft gewerkt.

Hier nog steeds last van de storing

Voorlopig zijn er slechts 29 users die het gemeld hebben maar niet iedereen heeft dezelfde situatie.

Voor sommigen werkt scrobbling vanaf mobiel wel en bij anderen weer niet. Ook een enkele iPhone user heeft een vergelijkbaar probleem. Maar de meesten betreft de Windows desktop-app, stel ik na een vluchtige inventarisatie. Een deel ervan meld dat ze onlangs een update van Spotify hebben gehad.

Iedereen die de disconnect - reconnect oplossing (in Last.fm settings) uitprobeerden melden dat het daarmee wel opgelost wordt. (maar met verlies van scrobbles)

Op getsatisfaction kan je melding van maken.
Last.fm Support Community - getsatisfaction.com

Bij mij loopt het ook allemaal niet soepeltjes.

Sinds gisteren registreert hij mijn scrobbles niet meer als ik spotify via mijn iphone afspeel. Het gekke is dat als ik spotify op mijn sonos speakers afspeel via de sonos app op dezelfde telefoon, hij de scrobbles wel registreert

Irritant!

Wilde wat scrobbles van korte tracks toevoegen via Universal Scrobble wordt daarmee meteen de verbinding tussen Last.fm en Spotify (tijdelijk) verbroken. Althans dat gebeurde in dezelfde minuten.

Maar het is geen definitieve breuk want een paar nummers later komen de scrobbles toch binnen.

geplaatst:
Last.fm lag er net even uit... "Bad Gateway" foutmelding.

geplaatst:
E-Clect-Eddy schreef:
Last.fm lag er net even uit... "Bad Gateway" foutmelding.

Yep, nu weer hersteld. Regelmatig terugkerend probleem de laatste tijd.

geplaatst:
Mocht als eerste reguliere gebruiker van Last.fm een kijkje nemen in de keuken van hun nieuwe support site.

Ik vermoed dat mijn uitgebreide bibliotheek, mijn bijdrages aan het opsporen van bugs waarschijnlijk de reden is waarom mij deze eer te beurt valt. Ik mocht kennismaken met de nieuwe AI van hun support: discobot > geen idee of die naam blijft maar was een nuttige kennismaking / introductie.

Vooral handig was dat er geen apart host nodig is om plaatjes te delen met de support afdeling: drag & drop / upload en copy & paste moeten beschikbaar komen. Al werkt dat laatste nog niet met W10 en Opera browser.

De AI bot gaat dan ook als moderator werken en naar ik neem aan zelfstandig op gevlagde posts reageren. Zal het nodige werk uit handen nemen van de moderators van vlees en bloed.

Oh, ja en inloggen op het support site kan gewoon via je eigen Last.fm account. Dat is ook heel erg prettig.

Dim
geplaatst:
Gaaf, E-Clect-Eddy. Heb meteen even je profiel gecheckt. Baas, met die ruim 800.000 scrobbles. Wel minder artiesten dan ikzelf, kan ik niet nalaten te vermelden.

geplaatst:
Tja kan niet zien of je naar meer act geluisterd hebt, er staat geen linkje bij je MuMe profiel naar Last.fm.

Overigens heb ik naar veel meer dan dat geluisterd. per jaar komen er tussen 50 en 75 duizend scrobbles bij en ben ik pas sinds 2007 bezig om mijn bibliotheek op order te brengen maar dat is niet te doen: a work in progress.

Dim
geplaatst:
E-Clect-Eddy schreef:
Tja kan niet zien of je naar meer act geluisterd hebt, er staat geen linkje bij je MuMe profiel naar Last.fm.

Nu wel, dit was een mooi moment voor profielaanpassing.

geplaatst:
75000 scrobbles per jaar is grofweg 200 nummers per dag. Is het dan ook wel eens stil in huis? En draai je buitenshuis ook altijd muziek af? Ik kom daar nooit aan, zelfs al luister ik de hele dag muziek.

En dan is er nog muziek die niet geregistreerd wordt, zoals de dj-set die ik nu luister via Twitch.

geplaatst:
Is ruim 13 uur muziek per dag. 8 uur slaap, hou je 3 uur over en die 3 uur moet je ook maar net thuis en niet onderweg of waar dan ook zijn.

geplaatst:
Ik luister gemiddeld iets langere nummers denk ik. Mijn MuMeAfrekening van 40 nummers duurt 3,5 uur. Als ik die 5 keer afspeel heb ik 200 nummers en zit ik aan 17,5 uur... Als ik me dan een keer verslaap haal ik de 200 al niet meer

geplaatst:
herman schreef:
75000 scrobbles per jaar is grofweg 200 nummers per dag. Is het dan ook wel eens stil in huis? En draai je buitenshuis ook altijd muziek af? Ik kom daar nooit aan, zelfs al luister ik de hele dag muziek.

En dan is er nog muziek die niet geregistreerd wordt, zoals de dj-set die ik nu luister via Twitch.

Mijn hobby grenst aan verslaving

Volgens mijn stats duurt een gemiddeld nummer in mijn bibliotheek 4 a 4,5 minuten, maar de laatste jaren schuift dat op naar iets minder dan 4 min. Ben ook geen fan van lange nummers, ben duidelijk een Pop liefhebber.

Zit inderdaad gemiddeld aan de 11 tot 13 uur luisteren per dag incl. wat ik buitenshuis luister via mobiel/mp3 speler.

geplaatst:
Jij houdt dus niet van stilte?

geplaatst:
E-Clect-Eddy schreef:

Overigens heb ik naar veel meer dan dat geluisterd. per jaar komen er tussen 50 en 75 duizend scrobbles bij en ben ik pas sinds 2007 bezig om mijn bibliotheek op order te brengen maar dat is niet te doen: a work in progress.

Hoe doe je dat laatste precies? Voeg je alsnog artiesten/nummers toe via universalscrobbler?

geplaatst:
luigifort schreef:
Jij houdt dus niet van stilte?

Ik hou van stilte wanneer ik slaap. Wat lastig als je aan een straat woont met veel vrachtverkeer en motoren.

geplaatst:
Gretz schreef:
Hoe doe je dat laatste precies? Voeg je alsnog artiesten/nummers toe via universalscrobbler?

Inderdaad, van tijd tot tijd komt er een nummer of album voorbij en dat ik dan bij Last.fm maar een scrobbles zie terwijl ik zeker weet dat ik dat veel vaker gehoord heb. Dan pas ik dat aan via US.

Ik denk dat mijn daadwerkelijk aantal beluisterde nummers ver over de 800.000 scrobbles gaat maar heeft weinig zin om die toe te voegen want Last.fm gaat 'maar' tot 1 miljoen en dan moet je een nieuw account aanmaken.

geplaatst:
E-Clect-Eddy schreef:
(quote)

Inderdaad, van tijd tot tijd komt er een nummer of album voorbij en dat ik dan bij Last.fm maar een scrobbles zie terwijl ik zeker weet dat ik dat veel vaker gehoord heb. Dan pas ik dat aan via US.

Ah, van dat euvel heb ik minder last omdat ik pas een klein jaar actief muziek luisterde voordat ik m'n last.fm aanmaakte. En sindsdien vrij accuraat gescrobbeld Uit de periode 2000-2005 ontbreekt nog wel het e.e.a., maar ik vind het teveel moeite om dat toe te voegen (bovendien klopt de timestamp dan niet).

Ik denk dat mijn daadwerkelijk aantal beluisterde nummers ver over de 800.000 scrobbles gaat maar heeft weinig zin om die toe te voegen want Last.fm gaat 'maar' tot 1 miljoen en dan moet je een nieuw account aanmaken.

Lijkt er op dat die grens is uitgebreid, want bijvoorbeeld Outlaw104 zit ook al ruim boven de miljoen
https://www.last.fm/user/RW104

geplaatst:
Okay, blijkbaar als je een (betaald) Pro-account hebt kan je wel over die miljoen limiet... of ze hebben het aangepast sinds de website 'reboot' een jaar of 3-4 terug.

Had vroeger met mijn vriendin een Pro-account toen je nog via LFM kon streamen.

Ja, scrobbles van voor 2007 (met correcte datum-stamp) kan volgens mij wel met US maar is enorm tijdrovend en gaat me te ver.

geplaatst:
E-Clect-Eddy schreef:

Ja, scrobbles van voor 2007 (met correcte datum-stamp) kan volgens mij wel met US maar is enorm tijdrovend en gaat me te ver.

De API van Last.fm maakt het helaas niet mogelijk om scrobbles in te voeren die ouder zijn dan 14 dagen

geplaatst:
E-Clect-Eddy schreef:
Okay, blijkbaar als je een (betaald) Pro-account hebt kan je wel over die miljoen limiet... of ze hebben het aangepast sinds de website 'reboot' een jaar of 3-4 terug.

Had vroeger met mijn vriendin een Pro-account toen je nog via LFM kon streamen.
Dat Pro-account heb ik sinds enkele weken pas.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:25 uur

geplaatst: vandaag om 17:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.