MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Last.fm (Audioscrobbler)

zoeken in:
In Overigen > Algemeen > Last.fm:

Ik vond nog geen topic over last.fm (tenzij ik niet goed genoeg gezocht heb) dus hierbij:

Zoals wel meer mensen hier, ben ik sinds kort ingelogd op last.fm. Maar nu vraag ik me toch enkele dingen af.

Ten eerste: registreert last.fm ook de liedjes die je afspeelt als het programma niet open staat? (Dus je bent muziek aan het luisteren, maar Media Player staat niet open...)

Ten tweede: op basis van wat worden die topnummers gebaseerd? Wat zijn die cijfers achter de titel? Aantal keren dat het nummer gespeeld is? Dan lijkt het me toch héél weinig... Of is het aantal gebruikers dat het liedje gespeeld heeft?

Ten derde: weet iemand op basis van wat die gelijke groepen gebaseerd worden?

Dat is het zowat voorlopig denk ik...

Ik hoop trouwens dat er geen slotje op dit topic komt ofzo. In mijn ogen is last.fm geen concurrent van MuM, maar gewoon 2 sites die naast elkaar kunnen bestaan!

Maar er bestaat al wel een topic voor

http://www.musicmeter.nl/forum/6/149/

Als je zoekt op audioscrobbler (zo heette Last.FM in het begin) vind je 3 relevante topics.

Yak
Even alle Audioscrobbler/Last.FM-topics bij elkaar gevoegd.

Er is nu een nieuwe feature, een evenementenkalender. Op je profiel heb je een nieuw tabje waar je evenementen toe kunt voegen. Errug vet!

En een graadmeter.

Mojo Pin
Hillmeter

Yak
"Your musical compatibility rating with heuvel is:
High

You share a few artists in common, including The Frames, The Fiery Furnaces, Feist, Tapes 'n Tapes, and Band of Horses."

Bij mij zegt de Hillmeter:

"Your musical compatibility rating with heuvel is:
Super

You share many artists in common, including Belle and Sebastian, !!!, Dungen, Sufjan Stevens, and The Arcade Fire."

De HiLLmeter komt bij niet verder dan:

Medium

You share a few artists in common, including Marvin Gaye, Eels, Muse, Spinvis, and Sufjan Stevens.

JonnieBrasco
Wauw, erg vet die evenementenkalender. Precies dat wat we op MuMe ook graag wouden is daar nu gewoon...!

Ja, dat dacht ik ook.

liejanne
Ik heb een probleem.
Ik had de plug-in op de pc gezet, maar ik zit dus op een pc die we met het hele gezin gebruiken.
Als iemand anders WMP opstartte, kreeg hij/zij een scherm om zich in te loggen zodat de plug-in ging werken. Is het mogelijk dat uit te zetten en te zorgen dat alleen de muziek die ik luister op de site terecht komt?

Volgens mij alleen door hem telkens aan- en uit- te zetten. Via extra>invoegtoepassingen en dan klikken op de Audioscrobbler WMP plugin.

Dan kun je wel ingeven dat je wachtwoord onthouden wordt.

Sietse
of meerdere windows profielen maken, zodat je een eigen inlog hebt, waar niemand anders op gaat werken ofzo.

JonnieBrasco
of als de hele familie WMP gebruikt, dat jij WinAmp gaat gebruiken met dus een andere plug-in...

of een programmatje maken die bij een druk op de knop het aan/uit bitje in de registry omzet. (te vinden onder: "HKEY_CURRENT_USER\Software\Audioscrobbler\Winamp Plugin\" value name: pluginenabled

JonnieBrasco
Eigenlijk nu pas écht ontdekt... en laaiend enthousiast! Dat (voor een groot gedeelte gratis) last.fm programmatje waarmee je gemakkelijk artiesten en nummers tagt. Maar waarmee je vooral je eigen 'loved tracks' radiostation mee opbouwt, of waarmee je naar dergelijke radiostations van friends of neighbours luistert. Of je typt een tag in, drukt op listen en terplekke is er een radiostation voor je gegenereerd met muziek die voldoet aan die tag. Te ideaal voor woorden eigenlijk, in de praktijk ook erg succesvol. De meeste muziek (ook van minder bekende artiesten) staat gestreamed op last.fm servers, zodat je eigenlijk overal en altijd over je favoriete muziek kan beschikken. Om beschikking over sommige van deze features te hebben, betaal je 2,50 euro voor een maand. Het proberen dubbel en dwars waard! Gek eigenlijk dat er in dit topic nog amper over gesproken is. Schroom niet langer en tune in naar lastfm://user/JonnieBrasco/loved

Sietse
ik luister eigenlijk alleen maar naar lastfm://globaltags/gruizig%20en%20prettig
als ik al radio luister. Dit is een tag radio, speciaal bij de door een vriend van mij opgezette "gruizigen en prettige" muziek. Veelal experimentele electronische muziek die je het gevoel geeft als of je een lekkere warme wolle trui aan doet.
Lees er meer over al hier: http://www.last.fm/group/gruizig+en+prettig

Haha, Pim en Wouter. Ja, goeie shit op gruizig en prettig.

Sietse

ja goed heh

(afbeelding)

Iemand enig idee wat dat driehoekje en 1tje voor Unknown Prophets betekend?

handsome_devil
Ik denk dat dat je lijstwijzigingen ten opzichte van vorige week zijn.

klopt helemaal, das iets nieuws deze week, trouwens ligt lastfm bij anderen er ook uit of ligt dat aan mij?

Hij doet het gewoon bij mij.

Hier ook, maar hij ligt er wel af en toe uit inderdaad. De servers trekken de kerstdrukte maar net aan, volgens mij.

Weet iemand al waar die pijltjes met die cijfertjes voor staan?

Reijersen schreef:
Weet iemand al waar die pijltjes met die cijfertjes voor staan?

zie hierboven

bonothecat schreef:
(quote)

zie hierboven

Maar dat klopt dan van geen kant.

Reijersen schreef:
(quote)

Maar dat klopt dan van geen kant.

Maar het is wel het antwoord op je vraag Dat het misschien niet klopt is een andere kwestie!

Gast
geplaatst: vandaag om 02:45 uur

geplaatst: vandaag om 02:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.