Muziek / Algemeen / Last.fm (Audioscrobbler)
zoeken in:
0
geplaatst: 20 september 2006, 13:36 uur
In Overigen > Algemeen > Last.fm:
Ik vond nog geen topic over last.fm (tenzij ik niet goed genoeg gezocht heb) dus hierbij:
Zoals wel meer mensen hier, ben ik sinds kort ingelogd op last.fm. Maar nu vraag ik me toch enkele dingen af.
Ten eerste: registreert last.fm ook de liedjes die je afspeelt als het programma niet open staat? (Dus je bent muziek aan het luisteren, maar Media Player staat niet open...)
Ten tweede: op basis van wat worden die topnummers gebaseerd? Wat zijn die cijfers achter de titel? Aantal keren dat het nummer gespeeld is? Dan lijkt het me toch héél weinig... Of is het aantal gebruikers dat het liedje gespeeld heeft?
Ten derde: weet iemand op basis van wat die gelijke groepen gebaseerd worden?
Dat is het zowat voorlopig denk ik...
Ik hoop trouwens dat er geen slotje op dit topic komt ofzo. In mijn ogen is last.fm geen concurrent van MuM, maar gewoon 2 sites die naast elkaar kunnen bestaan!
Ik vond nog geen topic over last.fm (tenzij ik niet goed genoeg gezocht heb) dus hierbij:
Zoals wel meer mensen hier, ben ik sinds kort ingelogd op last.fm. Maar nu vraag ik me toch enkele dingen af.
Ten eerste: registreert last.fm ook de liedjes die je afspeelt als het programma niet open staat? (Dus je bent muziek aan het luisteren, maar Media Player staat niet open...)
Ten tweede: op basis van wat worden die topnummers gebaseerd? Wat zijn die cijfers achter de titel? Aantal keren dat het nummer gespeeld is? Dan lijkt het me toch héél weinig... Of is het aantal gebruikers dat het liedje gespeeld heeft?
Ten derde: weet iemand op basis van wat die gelijke groepen gebaseerd worden?
Dat is het zowat voorlopig denk ik...

Ik hoop trouwens dat er geen slotje op dit topic komt ofzo. In mijn ogen is last.fm geen concurrent van MuM, maar gewoon 2 sites die naast elkaar kunnen bestaan!

0
geplaatst: 20 september 2006, 15:27 uur
http://www.musicmeter.nl/forum/6/149/
Als je zoekt op audioscrobbler (zo heette Last.FM in het begin) vind je 3 relevante topics.
Als je zoekt op audioscrobbler (zo heette Last.FM in het begin) vind je 3 relevante topics.
0
geplaatst: 20 september 2006, 16:49 uur
Even alle Audioscrobbler/Last.FM-topics bij elkaar gevoegd.
0
geplaatst: 1 november 2006, 16:44 uur
Er is nu een nieuwe feature, een evenementenkalender. Op je profiel heb je een nieuw tabje waar je evenementen toe kunt voegen. Errug vet!
0
geplaatst: 1 november 2006, 18:39 uur
"Your musical compatibility rating with heuvel is:
High
You share a few artists in common, including The Frames, The Fiery Furnaces, Feist, Tapes 'n Tapes, and Band of Horses."

High
You share a few artists in common, including The Frames, The Fiery Furnaces, Feist, Tapes 'n Tapes, and Band of Horses."

0
geplaatst: 1 november 2006, 19:15 uur
Bij mij zegt de Hillmeter:
Super
You share many artists in common, including Belle and Sebastian, !!!, Dungen, Sufjan Stevens, and The Arcade Fire."
Super
You share many artists in common, including Belle and Sebastian, !!!, Dungen, Sufjan Stevens, and The Arcade Fire."
0
geplaatst: 1 november 2006, 19:27 uur
De HiLLmeter komt bij niet verder dan:
Medium
You share a few artists in common, including Marvin Gaye, Eels, Muse, Spinvis, and Sufjan Stevens.
Medium
You share a few artists in common, including Marvin Gaye, Eels, Muse, Spinvis, and Sufjan Stevens.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 1 november 2006, 19:49 uur
Wauw, erg vet die evenementenkalender. Precies dat wat we op MuMe ook graag wouden is daar nu gewoon...!
0
liejanne
geplaatst: 6 december 2006, 17:40 uur
Ik heb een probleem.
Ik had de plug-in op de pc gezet, maar ik zit dus op een pc die we met het hele gezin gebruiken.
Als iemand anders WMP opstartte, kreeg hij/zij een scherm om zich in te loggen zodat de plug-in ging werken. Is het mogelijk dat uit te zetten en te zorgen dat alleen de muziek die ik luister op de site terecht komt?
Ik had de plug-in op de pc gezet, maar ik zit dus op een pc die we met het hele gezin gebruiken.
Als iemand anders WMP opstartte, kreeg hij/zij een scherm om zich in te loggen zodat de plug-in ging werken. Is het mogelijk dat uit te zetten en te zorgen dat alleen de muziek die ik luister op de site terecht komt?
0
geplaatst: 6 december 2006, 18:53 uur
Volgens mij alleen door hem telkens aan- en uit- te zetten. Via extra>invoegtoepassingen en dan klikken op de Audioscrobbler WMP plugin.
Dan kun je wel ingeven dat je wachtwoord onthouden wordt.
Dan kun je wel ingeven dat je wachtwoord onthouden wordt.
0
Sietse
geplaatst: 6 december 2006, 23:27 uur
of meerdere windows profielen maken, zodat je een eigen inlog hebt, waar niemand anders op gaat werken ofzo.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 7 december 2006, 12:01 uur
of als de hele familie WMP gebruikt, dat jij WinAmp gaat gebruiken met dus een andere plug-in...
of een programmatje maken die bij een druk op de knop het aan/uit bitje in de registry omzet. (te vinden onder: "HKEY_CURRENT_USER\Software\Audioscrobbler\Winamp Plugin\" value name: pluginenabled
of een programmatje maken die bij een druk op de knop het aan/uit bitje in de registry omzet. (te vinden onder: "HKEY_CURRENT_USER\Software\Audioscrobbler\Winamp Plugin\" value name: pluginenabled
0
JonnieBrasco
geplaatst: 21 december 2006, 21:11 uur
Eigenlijk nu pas écht ontdekt... en laaiend enthousiast! Dat (voor een groot gedeelte gratis) last.fm programmatje waarmee je gemakkelijk artiesten en nummers tagt. Maar waarmee je vooral je eigen 'loved tracks' radiostation mee opbouwt, of waarmee je naar dergelijke radiostations van friends of neighbours luistert. Of je typt een tag in, drukt op listen en terplekke is er een radiostation voor je gegenereerd met muziek die voldoet aan die tag. Te ideaal voor woorden eigenlijk, in de praktijk ook erg succesvol. De meeste muziek (ook van minder bekende artiesten) staat gestreamed op last.fm servers, zodat je eigenlijk overal en altijd over je favoriete muziek kan beschikken. Om beschikking over sommige van deze features te hebben, betaal je 2,50 euro voor een maand. Het proberen dubbel en dwars waard! Gek eigenlijk dat er in dit topic nog amper over gesproken is. Schroom niet langer en tune in naar lastfm://user/JonnieBrasco/loved
0
Sietse
geplaatst: 21 december 2006, 22:32 uur
ik luister eigenlijk alleen maar naar lastfm://globaltags/gruizig%20en%20prettig
als ik al radio luister. Dit is een tag radio, speciaal bij de door een vriend van mij opgezette "gruizigen en prettige" muziek. Veelal experimentele electronische muziek die je het gevoel geeft als of je een lekkere warme wolle trui aan doet.
Lees er meer over al hier: http://www.last.fm/group/gruizig+en+prettig
als ik al radio luister. Dit is een tag radio, speciaal bij de door een vriend van mij opgezette "gruizigen en prettige" muziek. Veelal experimentele electronische muziek die je het gevoel geeft als of je een lekkere warme wolle trui aan doet.
Lees er meer over al hier: http://www.last.fm/group/gruizig+en+prettig
0
geplaatst: 23 december 2006, 14:04 uur

Iemand enig idee wat dat driehoekje en 1tje voor Unknown Prophets betekend?
0
handsome_devil
geplaatst: 23 december 2006, 14:11 uur
Ik denk dat dat je lijstwijzigingen ten opzichte van vorige week zijn.
0
geplaatst: 23 december 2006, 14:51 uur
klopt helemaal, das iets nieuws deze week, trouwens ligt lastfm bij anderen er ook uit of ligt dat aan mij?
0
geplaatst: 23 december 2006, 15:43 uur
Hier ook, maar hij ligt er wel af en toe uit inderdaad. De servers trekken de kerstdrukte maar net aan, volgens mij.
0
geplaatst: 11 januari 2007, 12:02 uur
Weet iemand al waar die pijltjes met die cijfertjes voor staan?
0
geplaatst: 11 januari 2007, 12:19 uur
0
geplaatst: 11 januari 2007, 12:46 uur
bonothecat schreef:
zie hierboven
(quote)
zie hierboven

Maar dat klopt dan van geen kant.
0
geplaatst: 11 januari 2007, 12:54 uur
Maar het is wel het antwoord op je vraag
Dat het misschien niet klopt is een andere kwestie!* denotes required fields.