Muziek / Algemeen / Last.fm (Audioscrobbler)
zoeken in:
0
geplaatst: 27 september 2005, 22:08 uur
Of lebowski is eigenlijk ook een japanse vijftiger....die hier zijn profiel niet goed heeft ingevuld 

0
geplaatst: 27 september 2005, 22:14 uur
bonothecat schreef:
Of lebowski is eigenlijk ook een japanse vijftiger....die hier zijn profiel niet goed heeft ingevuld

政府統計について総合調整を行う統計機関。統計制度の案内、各種統計データの配布

0
JonnieBrasco
geplaatst: 30 september 2005, 19:15 uur
Wat is die nieuwe radiofunctie (Tag Radio) van Last.fm (Audioscrobbler) ongelofelijk strak geworden zeg! Je hoeft maar een favoriete band in te typen, en er wordt je een internetradio voorgeschoteld met jouw favoriete muziek. Vooral doordat best wel veel gebruikers aan het 'taggen' geslagen zijn, kun je heel specifiek luisteren en erg leuk ontdekken. Nog meer gebruikers hier die er reeds de vruchten van plukken en genieten van het sap?
Ik typ bijv. mijn favoriete band Ride in, en krijg dit opeenvolgend te horen:
- Doves - Pounding
- My Bloody Valentine - Only Shallow just listened
- The Radio Dept. - Why Won't You Talk About It
- The Smiths - Oscillate Wildly 19:04, 30 September 2005
- Adorable - Breathless
- Slowdive - Alison
- Lilys - The Tennis System
- Teenage Fanclub - I`ll Make It Clear
Hoewel ik de helft al ken en al favoriet was, bestaat de andere helft uit zeer goede nieuwe ontdekkingen. Internet zoals het bedoeld is.
Ik typ bijv. mijn favoriete band Ride in, en krijg dit opeenvolgend te horen:
- Doves - Pounding
- My Bloody Valentine - Only Shallow just listened
- The Radio Dept. - Why Won't You Talk About It
- The Smiths - Oscillate Wildly 19:04, 30 September 2005
- Adorable - Breathless
- Slowdive - Alison
- Lilys - The Tennis System
- Teenage Fanclub - I`ll Make It Clear
Hoewel ik de helft al ken en al favoriet was, bestaat de andere helft uit zeer goede nieuwe ontdekkingen. Internet zoals het bedoeld is.

0
geplaatst: 30 september 2005, 19:36 uur
Nog geen gebruik van gemaakt maar dat ga ik nu zeker doen. Tag trouwens ook alles wat ik beluister. De eerste keer is dat veel werk maar als je het bijhoudt valt het allemaal wel mee.
0
geplaatst: 30 september 2005, 19:46 uur
Inderdaad geniaal die functie ja,
Bij Interpol krijg ik achtereenvolgens:
White Stripes - Hotel Yorba
The Velvet Underground - Run Run Run
The Avalanches - Blo's Cruise
The Strokes - Alone Together
Talking Heads - Making Flippy Floppy
Doves - The Sulphur Man
Joy Division - Shadowplay
The Constantines - Shine A Light
Laatste nog nooit van gehoord, en klonk erg lekker, moet ik eens verder naar gaan kijken.
Bij Interpol krijg ik achtereenvolgens:
White Stripes - Hotel Yorba
The Velvet Underground - Run Run Run
The Avalanches - Blo's Cruise
The Strokes - Alone Together
Talking Heads - Making Flippy Floppy
Doves - The Sulphur Man
Joy Division - Shadowplay
The Constantines - Shine A Light
Laatste nog nooit van gehoord, en klonk erg lekker, moet ik eens verder naar gaan kijken.
0
geplaatst: 30 september 2005, 20:16 uur
Hey, komen die nummers dan ook gewoon op je profiel te staan? Dat is wel handig, dan kan je gelijk doorklikken naar die artiest etc.. ik ga die functie zo ook maar eens uitproberen 

0
JonnieBrasco
geplaatst: 30 september 2005, 23:49 uur
Ja, ze komen (mits je ze voor minstens de helft draait) ook gewoon op je profiel te staan. 

0
geplaatst: 30 september 2005, 23:54 uur
Ik heb het gemerkt ja, net even gebruikt.. inderdaad erg leuk ja. Je leert er snel nieuwe dingen van kennen.. 

0
geplaatst: 1 oktober 2005, 20:14 uur
Die tag radio is inderdaad erg fijn. Ik tikte Aesop Rock in en kreeg:
- Brand Nubian - Who Can Get
- Jean Grae - Dont Rush Me
- Cannibal Ox - The F Word (Remix Dirty)
- Common - Book of Life
- Sixtoo - Horse Drawn Carriage
- Digable Planets - It's Good to Be Here
- KRS-One - Gunnin Em Down
Nu is dat dus allemaal prima, niet helemaal als Aesop maar het kan ermee door en bovendien allemaal prima tracks. Hierna kwam echter:
- Aphex Twin - Laughable Butane Bob
Nu kan ik dat dus met de beste wil van de wereld niet vergelijken met Aesop Rock. Gelukkig kan ik Aphex Twin erg waarderen maar de gemiddelde hiphophead zal zich wel even achter de oren krabben denk ik
.
Hierna kwam dan wel weer gewoon:
- Wu-Tang Clan - Triumph
- Antipop Consortium - Angular
- Brand Nubian - Who Can Get
- Jean Grae - Dont Rush Me
- Cannibal Ox - The F Word (Remix Dirty)
- Common - Book of Life
- Sixtoo - Horse Drawn Carriage
- Digable Planets - It's Good to Be Here
- KRS-One - Gunnin Em Down
Nu is dat dus allemaal prima, niet helemaal als Aesop maar het kan ermee door en bovendien allemaal prima tracks. Hierna kwam echter:
- Aphex Twin - Laughable Butane Bob
Nu kan ik dat dus met de beste wil van de wereld niet vergelijken met Aesop Rock. Gelukkig kan ik Aphex Twin erg waarderen maar de gemiddelde hiphophead zal zich wel even achter de oren krabben denk ik
.Hierna kwam dan wel weer gewoon:
- Wu-Tang Clan - Triumph
- Antipop Consortium - Angular
0
geplaatst: 3 oktober 2005, 00:50 uur
Mmm toch een beetje erg raar die tag radio. Bij Aesop komen ook nog Squarepusher en Amon Tobin voorbij. En bij Eminem hoor ik onder mee Travis, Incubus en Our Lady Peace. Jezus, zelfs Metallica komt voorbij
.
.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 3 oktober 2005, 08:58 uur
Tja, bij de wat obscuurdere (sub)genres en artiesten heb je logischerwijs wat meer succes... Mensen die populaire muziek draaien, zoals Eminem, draaien vaak ook populaire muziek uit andere genres. Als je een obscure hip-hop artiest zou intypen zal je lijstje wat gerichter zijn denk ik...
0
geplaatst: 24 november 2005, 00:55 uur
We hebben hier thuis twee computers. Op de ene computer registreert audioscrobbler wel welke nummers ik heb gedraaid en op de andere ineens niet meer. Ze staan echter wel bij last submitted tracks. Iemand enig idee hoe dit kan?
0
geplaatst: 3 december 2005, 12:03 uur
Valt me trouwens sinds gisteren op dat mijn gebruikersicoontje blauw is (in plaats van grijs) en er een woordje 'subscriber'bij mijn profiel staat. Even nagezocht en die subscribers zijn de gebruikers die betalen?
In onze musicmeter-groep zijn er meer die tegenwoordig zo'n blauw icoontje hebben: herman, Yak, T.O., BoordAppel en nog een paar. Weten jullie waarom dat is?
In onze musicmeter-groep zijn er meer die tegenwoordig zo'n blauw icoontje hebben: herman, Yak, T.O., BoordAppel en nog een paar. Weten jullie waarom dat is?
0
geplaatst: 3 december 2005, 12:15 uur
Ik hoorde dat dat te maken heeft met tags, die gedelete werden, waarna als excuus voor de rest van 2005 de desbetreffende gebruiker subscriber-priveleges heeft.
0
geplaatst: 3 december 2005, 12:18 uur
In je PM Box:
Apologies for recent problems with the site
Hi,
For the last week we've been recovering from some server problems, and the site has been somewhat unreliable regarding data collection and browsing statistics.
We were very unlucky with multiple concurrent hardware failures last week, and unfortunately we have lost three weeks of tagging data for a minority of users (including yourself). This does not affect your song submissions, but if you have tagged songs in the last few weeks, you may have to re-tag them.
We apologise unreservedly, and by way of apology we are upgrading accounts for people that have been inconvenienced. Effective immediately, your account now has 'subscriber' privileges for the rest of 2005.
If you were already a subscriber, your subscription will be extended free of charge.
Features available to subscribers can be viewed here.
We've also just released some new features, read about them on the front page of the site.
Regards,
The Last.fm Team
Apologies for recent problems with the site
Hi,
For the last week we've been recovering from some server problems, and the site has been somewhat unreliable regarding data collection and browsing statistics.
We were very unlucky with multiple concurrent hardware failures last week, and unfortunately we have lost three weeks of tagging data for a minority of users (including yourself). This does not affect your song submissions, but if you have tagged songs in the last few weeks, you may have to re-tag them.
We apologise unreservedly, and by way of apology we are upgrading accounts for people that have been inconvenienced. Effective immediately, your account now has 'subscriber' privileges for the rest of 2005.
If you were already a subscriber, your subscription will be extended free of charge.
Features available to subscribers can be viewed here.
We've also just released some new features, read about them on the front page of the site.
Regards,
The Last.fm Team
0
geplaatst: 3 december 2005, 12:19 uur
O ja, nu zie ik het ook, bedankt. (ik gebruik die PM-functie nooit)
En dat terwijl ik nog nooit iets 'getagged' had... Wat een weelde, wat een weelde!
En dat terwijl ik nog nooit iets 'getagged' had... Wat een weelde, wat een weelde!

0
geplaatst: 3 december 2005, 12:55 uur
Grappig
. Ik was inderdaad ook al mn tags kwijt maar vorige week verschenen ze ineens weer. Ben er ook geen kwijt geraakt zo te zien. Zomaar een hele maand genieten van die subscriber features. Zo te zien een hoop dingen die wel geinig zijn maar ook niet meer dan dat. Zo kan ik zien dat KoenR mijn pagina heeft bezocht
.
. Ik was inderdaad ook al mn tags kwijt maar vorige week verschenen ze ineens weer. Ben er ook geen kwijt geraakt zo te zien. Zomaar een hele maand genieten van die subscriber features. Zo te zien een hoop dingen die wel geinig zijn maar ook niet meer dan dat. Zo kan ik zien dat KoenR mijn pagina heeft bezocht
.
0
geplaatst: 3 december 2005, 13:05 uur
niemand heeft mijn pagina bezocht

wat wel geweldig is is de persoonlijke radio-functie die je nu hebt, heb die opgezet en heb al 15 tracks gehad zonder er 1 te hoeven skippen.

wat wel geweldig is is de persoonlijke radio-functie die je nu hebt, heb die opgezet en heb al 15 tracks gehad zonder er 1 te hoeven skippen.
0
geplaatst: 3 december 2005, 14:00 uur
The Scientist schreef:
Ik hoorde dat dat te maken heeft met tags, die gedelete werden, waarna als excuus voor de rest van 2005 de desbetreffende gebruiker subscriber-priveleges heeft.
Heb niet eens meer naar die tags gekeken, maar die privileges zijn altijd welkom!

0
Travisaholic!
geplaatst: 24 december 2005, 16:55 uur
Ik ontdekte laatst pas de MusicMeter-group, heb me ook toegevoegd 
http://www.last.fm/user/TheWildSon

http://www.last.fm/user/TheWildSon
0
geplaatst: 24 december 2005, 17:04 uur
Ben jij dat?
Jij bent al weken een van m'n top 2 neighbors, het is stuivertje wisselen voor de eerste plek tussen bonothecat en jij 
Jij bent al weken een van m'n top 2 neighbors, het is stuivertje wisselen voor de eerste plek tussen bonothecat en jij 
0
geplaatst: 24 december 2005, 17:31 uur
Ik heb nu dus drie musicmeter's als hoogste neighbours. Bramm, obsessed en the wild son!
0
geplaatst: 24 december 2005, 17:42 uur
Dan ben je mijn enige musicmeter neighbour geloof ik, Travisaholic.
0
geplaatst: 24 december 2005, 19:27 uur
Je bent ook een neighbour van mij geloof ik. Weet wel dat JonnieBrasco mijn no.1 neighbour is en dat Ruby ook no ergens hoog in het lijstje zit.
0
moviefreak#1
geplaatst: 25 december 2005, 14:32 uur
Ik had problemen met mijn account, om een voor mij onbekende reden kwamen er geen nieuwe tracks meer bij. Oplossing : een nieuwe account en helemaal opnieuw beginnen 
Dus als jullie Moviefreak#1 even uit de groep kunnen gooien komt mijn nieuwe account (JeroenOssel) binnen (met stip
)

Dus als jullie Moviefreak#1 even uit de groep kunnen gooien komt mijn nieuwe account (JeroenOssel) binnen (met stip
)
0
geplaatst: 25 december 2005, 14:49 uur
Ik had problemen met mijn account, om een voor mij onbekende reden kwamen er geen nieuwe tracks meer bij.
Dat gebeurd wel vaker. Dan stuurt ie ze later alsnog.
0
moviefreak#1
geplaatst: 25 december 2005, 15:00 uur
Ja was me ook al vaker gebeurd maar nu duurde het al een maand , dat vond ik een beetje lang en bovendien gaf de scrobbler bij mijn winamp constant foutmeldingen. Toen heb ik een nieuw password aangevragen bij AudioScrobbler maar dat kon ik niet invoeren bij mijn plug-in in Winamp. Met als gevolg dat het nu helemaal niet meer werkte. Vandaar dus de nieuwe account

0
geplaatst: 26 december 2005, 11:54 uur
Het valt me op dat als ik op de pagina van my "groups" kijk, het MusicMeter plaatje veel te groot op (/door) het scherm staat. Alleen bij MusicMeter zo... Wellicht moet er een ander plaatje geupload worden?
Aldus JonnieBrasco op last.fm. Het viel me ook al op, ziet er niet echt uit zo'n lomp logo
. Misschien dat deze beter is:
* denotes required fields.