Muziek / Algemeen / Last.fm (Audioscrobbler)
zoeken in:
0
geplaatst: 18 januari 2013, 12:25 uur
De scrobbler heeft een nieuwe (grote) update gekregen, een mooie vooruitgang wat mij betreft. De mogelijkheden zijn uitgebreid en het programma geeft nu een stuk meer informatie. 

0
geplaatst: 18 januari 2013, 17:00 uur
Die "similar artists" kan nog wel wat beter. Ik luister nu bv. Songbird en krijg als Similar Artists:
Steve Nicks
Lindsey Buckingham
Christine McVie
Buckingham Nicks.
Tja.
Steve Nicks
Lindsey Buckingham
Christine McVie
Buckingham Nicks.
Tja.

0
geplaatst: 18 januari 2013, 17:52 uur
Ja dat slaat nergens op net als neighbours niet. Ik sta wel erg makkelijk met veel mensen 'in het super'.
0
geplaatst: 18 januari 2013, 18:53 uur
Ik heb de update ook net geïnstalleerd. Ziet er fijn uit, ik klaag niet. 

0
geplaatst: 18 januari 2013, 22:11 uur
Ik weet niet of dit eerder al mogelijk was, maar blijkbaar scrobbelt die vanaf nu ook de YouTube-links die op de pagina's van de meeste nummers staan.
0
geplaatst: 19 januari 2013, 14:45 uur
Er bestond via Chrome al een extensie die Youtube filmpjes scrobbelde. Maar die heb ik snel weer uitgezet want hij ging lekker alles scrobbelen wat ik keek (dus ook cabaretiers etc.) 
Nieuwe scrobbeler ziet er prima uit.

Nieuwe scrobbeler ziet er prima uit.
0
geplaatst: 19 januari 2013, 15:03 uur
Nieuwe scrobbler ziet er inderdaad erg goed uit. 
Dadelijk even kijken of hij het helemaal goed doet bij Windows Media Player.

0
geplaatst: 19 januari 2013, 15:29 uur
Don Cappuccino schreef:
Sinds ik die nieuwe scrobbler geïnstalleerd heb is de plugin in WMP soms ineens uitgeschakeld. Ik weet niet of het wat met elkaar te maken heeft, maar ik vind het best vervelend.Dadelijk even kijken of hij het helemaal goed doet bij Windows Media Player.
0
geplaatst: 19 januari 2013, 15:49 uur
aERodynamIC schreef:
Ja dat slaat nergens op net als neighbours niet. Ik sta wel erg makkelijk met veel mensen 'in het super'.
De neighbours zijn vooral gebaseerd op het luistergedrag van de laatste maand/maanden heb ik het idee.Ja dat slaat nergens op net als neighbours niet. Ik sta wel erg makkelijk met veel mensen 'in het super'.
0
geplaatst: 19 januari 2013, 15:53 uur
Paap_Floyd schreef:
De neighbours zijn vooral gebaseerd op het luistergedrag van de laatste maand/maanden heb ik het idee.
De neighbours zijn vooral gebaseerd op het luistergedrag van de laatste maand/maanden heb ik het idee.
Klopt. Ik heb de laatste tijd veel naar Cult Of Luna en Amenra geluisterd en krijg ik ook neighbours met die smaak. Paar maanden geleden kreeg ik veel neighbours met The Gaslight Anthem.
0
geplaatst: 22 januari 2013, 19:50 uur
Hoe mooi ik de nieuwe versie ook vond: hij gaf problemen. Scrobblen met iTunes is een tijd goed gegaan en ineens vertikte hij het. Met Spotify geen problemen.
Ik heb de oude versie weer geinstalleerd en alles werkt weer als vanouds. Ik wacht nog wel even dan.....
Ik heb de oude versie weer geinstalleerd en alles werkt weer als vanouds. Ik wacht nog wel even dan.....
0
geplaatst: 22 januari 2013, 20:11 uur
Nieuwe scrobbler werkte totaal niet bij mij, startte zelfs niet op. Dus ook maar een oudere versie weer erop gezet. Helaas niet de vorige maar eentje daar weer voor, maar de basisdingetjes doen het in ieder geval. De computer waar ik de meeste muziek op heb staan werkt verder ook van geen kanten meer, dus daar ligt het probleem vermoedelijk 

0
geplaatst: 22 januari 2013, 20:12 uur
Voorlopig werkt de nieuwe scrobbler heel goed bij mij. Wel jammer dat ik een tijdje moet wachten op de iPod scrobbles, maar voor de rest loopt het vlot.
0
geplaatst: 22 januari 2013, 20:17 uur
De iPod scrobbles doen het bij mij helemaal niet, ik ga ook maar weer de vorige downloaden.
0
geplaatst: 22 januari 2013, 20:48 uur
Ik heb totaal geen problemen en het scrobblen met de iPod gaat beter dan voorheen. Geen halve lijsten, geen nummers waarvan die denkt dat ik hem 50 keer beluisterd heb..
bennerd schreef:
Wel jammer dat ik een tijdje moet wachten op de iPod scrobbles, maar voor de rest loopt het vlot.
Dat moest ik bij de oude ook al. Vaak kwam die zelfs helemaal niet.. zwaar irritant was dat.Wel jammer dat ik een tijdje moet wachten op de iPod scrobbles, maar voor de rest loopt het vlot.
0
geplaatst: 22 januari 2013, 21:10 uur
IllumSphere schreef:
Of download Lastpod.
Of download Lastpod.
Dat werkte bij mij dan weer helemaal niet.
0
geplaatst: 23 januari 2013, 19:17 uur
Met hulp van het forum aldaar (dankzij users niet de staff) is het me toch weer gelukt. Hopen dat het goed blijft gaan.
De nieuwe versie dan maar weer
De nieuwe versie dan maar weer

0
geplaatst: 3 februari 2013, 14:51 uur
Sinds een maandje is er een nieuwe officiële scrobbler-app voor IOS. Gratis en ook in Nederland beschikbaar (meen me te herinneren dat vorige scrobbler-apps niet in de NLse Apple Store te verkrijgen was).
Voor mij werkt de app vooralsnog perfect. Ik kan eindelijk real-time scrobblen vanaf mijn telefoon en de app biedt een aantal handige extra's waaronder een legio aan nieuwe, originele afspeellijsten. Zo kun je via het Playlists-menu binnen een handomdraai lijsten afspelen die gebaseerd zijn op tags en thema (smart). Ook is het mogelijk bij elk nummer een afspeellijst te creëren met vergelijkbare muziek. Deze functie vind ik beter werken dan Genius.
Via de overige menu's (Artists, Tracks, Albums) is het mogelijk om snel de artiesten, nummers en albums af te spelen die je afgelopen week het meest gescrobbled hebt. Ook erg handig imo.
Al met al een zeer puike app. Draait fijn op de achtergrond. Niet onmisbaar maar zeker de moeite als je veel muziek afspeelt op je telefoon en alles graag netjes bijhoudt op Last.fm. Hopelijk komt er ook nog een versie voor Android zodat andere smartphonegebruikers er ook van kunnen genieten.
Voor mij werkt de app vooralsnog perfect. Ik kan eindelijk real-time scrobblen vanaf mijn telefoon en de app biedt een aantal handige extra's waaronder een legio aan nieuwe, originele afspeellijsten. Zo kun je via het Playlists-menu binnen een handomdraai lijsten afspelen die gebaseerd zijn op tags en thema (smart). Ook is het mogelijk bij elk nummer een afspeellijst te creëren met vergelijkbare muziek. Deze functie vind ik beter werken dan Genius.
Via de overige menu's (Artists, Tracks, Albums) is het mogelijk om snel de artiesten, nummers en albums af te spelen die je afgelopen week het meest gescrobbled hebt. Ook erg handig imo.
Al met al een zeer puike app. Draait fijn op de achtergrond. Niet onmisbaar maar zeker de moeite als je veel muziek afspeelt op je telefoon en alles graag netjes bijhoudt op Last.fm. Hopelijk komt er ook nog een versie voor Android zodat andere smartphonegebruikers er ook van kunnen genieten.
0
Onweerwolf
geplaatst: 3 februari 2013, 15:18 uur
Ik gebruik gewoon de native scrobbler functie van MediaMonkey, nooit geen problemen mee en je hoeft niet nog een extra stuk software te laten lopen.
0
geplaatst: 15 juli 2013, 22:24 uur
Werkt bij iemand de scrobbler nog? Die van mij slaat al even op tilt vrees ik.. Van rond 4 uur doet ie niks meer.
0
geplaatst: 15 juli 2013, 22:25 uur
Ze zijn er mee bezig. Even geduld hebben dus.
Heb jij trouwens Last FM?
Heb jij trouwens Last FM?
0
geplaatst: 15 juli 2013, 22:55 uur
Klopt: het loopt niet lekker. Ook scrobbelt sommige tracks meervoudig maar zoals gezegd sinds vanmiddag staat alles in cache.
Lange tijd geleden dat ze problemen hadden. Komt wel weer goed.
Lange tijd geleden dat ze problemen hadden. Komt wel weer goed.
0
woordenaar
geplaatst: 16 juli 2013, 09:47 uur
Ik heb al problemen sinds eind juni. Probleem zit waarschjinlijk deels bij Sonos, waar geen cache op zit, en deels bij last.fm die geregeld een korte server time-out hebben.
0
woordenaar
geplaatst: 18 september 2013, 11:19 uur
Ouderwets. Recent heeft de site een nieuwe look gekregen, sindsdien een hoop downtime en sinds gisterenavond ligt die site geheel plat. Zo jammer dat er geen alternatief voor is.
0
geplaatst: 18 september 2013, 12:02 uur
Last.fm ✔ @lastfm
UPDATE: No scrobbles will be lost and the site is still accessible by our international domains e.g. lastfm.de. Thanks for holding in there!
10:54 AM - 18 Sep 2013
UPDATE: No scrobbles will be lost and the site is still accessible by our international domains e.g. lastfm.de. Thanks for holding in there!
10:54 AM - 18 Sep 2013
* denotes required fields.