MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Last.fm (Audioscrobbler)

zoeken in:
Jeetje, wat luisteren jullie bizar veel muziek, zeg.

chevy93 schreef:
(quote)
Ik gebruik een iPod Classic met iTunes en heb sinds de nieuwe update nooit meer problemen gehad. Ik zit wel op Windows.

Ah vandaar, ik heb zelf al tijden niet meer op Windows gescrobbeld. Sinds de laatste grote iTunes-update doet het achteraf scrobblen via de Mac het niet meer bij, of het nu om een iPod of een iPhone gaat. Krijg geen enkele melding meer van nieuwe nummers om te scrobblen. Scrobblen terwijl ik in iTunes afspeel werkt gelukkig nog wel.

Arrie schreef:
Jeetje, wat luisteren jullie bizar veel muziek, zeg.

Sinds ik universalscrobbler en ScrobbleAlong ken scrobble ik ook wel praktisch 95% wat ik luister. Jaren terug ging het nog wel eens mis met de iPod scrobbles (waardoor honderden nummers niet geregistreerd werden).

Gretz schreef:
(quote)

Sinds ik universalscrobbler en ScrobbleAlong ken scrobble ik ook wel praktisch 95% wat ik luister. Jaren terug ging het nog wel eens mis met de iPod scrobbles (waardoor honderden nummers niet geregistreerd werden).

Dan nog vind ik het erg veel.

Poek schreef:
herman is een paar weken voor mij begonnen. Nog iets eerder was hij op Musicmeter, misschien heeft hij het hier wel ontdekt.

Ik weet niet meer hoe ik het ontdekt heb, maar iig niet via dit topic, want het eerste bericht hier is van mij.

Freddze heeft trouwens nog meer scrobbles dan Outlaw:
freddze?s Music Profile ? Users at Last.fm

Zelf zit ik na ruim 11 jaar op 209k en dat vind ik echt wel heel veel al eigenlijk. Maar ik kan juist niet slapen met muziek, dus 's nachts is het sowieso een paar uur stil.

Poek schreef:
herman is een paar weken voor mij begonnen. Nog iets eerder was hij op Musicmeter, misschien heeft hij het hier wel ontdekt.

Shit, herman zit 3 dagen langer op Last.fm dan (mijn oude) ik.

Wat een newbie ben ik toch ook.

Nieuwe lay-out bij last.fm, iemand enig idee waar je nog kunt zien waar je vrienden naar luisteren?

Onweerwolf
Nee, hopelijk fixen ze dat nog. Net als de 'about me' sectie en het feit dat mijn shouts van de laatste maanden missen en dat mijn avatar een oude is en dat er weer albumplaatjes bij de laastgeluisterde nummers komen.

Ik heb opeens ook Yahoo reclame.

Kansloos lelijk is het geworden.

Nee, het werkt allemaal nog niet goed, vind het er ook niet uit zien, onoverzichtelijk.
Blijkbaar moet het allemaal erg groot tegenwoordig.

Sir Spamalot (crew)
trebremmit schreef:
Nieuwe lay-out bij last.fm, iemand enig idee waar je nog kunt zien waar je vrienden naar luisteren?

Ik heb een afzonderlijke Last.fm Scrobbler (versie 2.1.36) staan, geen idee meer waar die vandaan komt, en daar staan de vrienden nog op. Nieuwe lay-out wordt wennen maar heb ik toch weinig nodig.

Edit: de "About You" sectie kun je momenteel niet plaatsen maar onder dat vak (in Profile Settings) staan de oude instellingen, even afwachten dus.

Vreselijk rommelige lay-out ja. Ik hoop wel dat je je events weer kunt plaatsen want dat vond ik altijd erg praktisch maar wat ik vooral niet snap is dat ze online zijn gegaan terwijl een hoop dingen nog helemaal niet op orde zijn. Waarom dan nu al online willen gaan???

trebremmit schreef:
Nee, het werkt allemaal nog niet goed, vind het er ook niet uit zien, onoverzichtelijk.
Blijkbaar moet het allemaal erg groot tegenwoordig.

Inderdaad, met enorm veel meer ruimte wordt er flink minder weergegeven. Gelijk ook maar dat belachelijke ontwerp met die ronde plaatjes wat je overal ook al mee dood gegooid wordt.

Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
wat ik vooral niet snap is dat ze online zijn gegaan terwijl een hoop dingen nog helemaal niet op orde zijn. Waarom dan nu al online willen gaan???

Bizar ja. Deze lay-out is al maanden in beta en maanden geleden zag het er al precies zo uit.

Sir Spamalot schreef:
(quote)

Ik heb een afzonderlijke Last.fm Scrobbler (versie 2.1.36) staan, geen idee meer waar die vandaan komt, en daar staan de vrienden nog op. Nieuwe lay-out wordt wennen maar heb ik toch weinig nodig.

Oja, die heb ik ook, daar kun je het inderdaad nog zien. Thanx!

Op dit moment schort er echt belachelijk veel aan de nieuwe Last FM. Inderdaad, geen about me-sectie, geen handmatig kunnen verwijderen van scrobbles, niet goed kunnen zien wat je vrienden scrobblen.

Er klopt ook helemaal niks meer van de charts... Ben heus niet tegen aanpassingen, vernieuwingen, maar het lijkt wel of het nieuwe doel is de boel om zeep te helpen zoals dat ook bij MySpace gebeurde toen de lay-out omgegooid werd. Hoe simpeler, hoe meer gebruiksvriendelijk wat mij betreft.

Voor een deel zal het vast gewenning zijn, maar ik zie de voordelen tov de oude last.fm nog niet. Wel is het allemaal minder overzichtelijk geworden. Ben benieuwd of dat nog beter wordt als alle missende functies terugkomen.
Gelukkig gebruik ik de site vooral voor het tracken van hoeveel muziek ik hoor, en van welke bands, en heb ik dat laatst per week allemaal in een excel gezet. Is veel overzichtelijker

Je kunt nu wel veel makkelijker zien wanneer en hoe vaak je wat hebt gedraaid.
Maar de charts zijn inderdaad veel minder overzichtelijk.
Ik mis vooral de oorspronkelijke homepage. Deze is echt een drama.

Ben circa 3500 artiesten kwijt bij Last.fm, nu hoop ik maar dat er een opschoning heeft plaatsgevonden in het aantal (foute) variaties op artiestennamen. Volgens mij waren er bijvoorbeeld van Guns N' Roses alleen al 20 foute manieren waarop die werd geschrobbeld. Maar toch vind ik bijna 3500 op een totaal van circa 11.000 artiesten wel erg veel wat er verdwijnt.

Ik vermoed dat net als bij de nieuwe Spotify er elke maand 1 of 2 dingen weer worden hersteld en het eigenlijk weer een 'work in process' zal zijn voor het komende jaar of 2.

Heel irritant dat je geen events meer kan attenden en niet kunt zien welke van je vrienden naar een bepaalde artiest luisteren.

Zie net dat ook geen nieuwe scrobbles worden toegevoegd aan mijn profiel, gisteren werkt dat nog. Dat van events is inderdaad ook vervelend, is ook minder overzichtelijker geworden.

Ze hadden mensen wel even netjes kunnen waarschuwen dat dit zou gebeuren, volgens mij was er op de oude site een manier waarop je je data kon download.

PS de laatste desktop scrobbler is/was versie 2.1.37 niet 36.

Ik heb toevallig enkele dagen geleden een data export aangevraagd. Daar stond toen bij dat ik het via mail zou krijgen maar dat het een week kon duren. Hopelijk ga ik dit effectief nog krijgen.
Dit was de pagina, maar die is nu 404...: http://www.last.fm/settings/dataexporter

Nieuwe Last.FM is een mislukking over de ganse lijn.

Below, we’ve listed the areas that may experience some disruption.

•Deleting, loving and tagging scrobbles
•Account creation, profile editing (including avatar uploads) and password changing
•Shouts and private messaging
•Following and unfollowing of users
•Event attendance
•Subscription changes
•Wiki editing
•Event creation and editing
•Authentication of third-party apps

Veel te lange lijst om de site al on-line te plaatsen. Verder mis ik toch vooral de about me-balk en wat de vrienden luisteren.

JSPR_G schreef:

Veel te lange lijst om de site al on-line te plaatsen. Verder mis ik toch vooral de about me-balk en wat de vrienden luisteren.

Eens. Je kunt je about me nog terugvinden bij settings, maar ik heb graag dat die helemaal terugkomt. En waar zijn de journals gebleven?

Helaas is de beta er zonder veel verbeteringen er doorheen gedrukt en half af live gezet. Als ontwikkelaar van populaire about me badges (album collages, etc) sinds 2009 vind ik het erg jammer dat de about me sectie geen images meer ondersteund en hoofdzakelijk een ruimte voor advertenties is geworden

herman schreef:
Heel irritant dat je geen events meer kan attenden en niet kunt zien welke van je vrienden naar een bepaalde artiest luisteren.

Vooral die events vond ik erg belangrijk: in 1 oogopslag zag ik wat er nog in mijn agenda stond. Op Facebook valt het me ook minder op. Ga je vaak naar concerten dan is dat echt heel erg handig zoals het werd weergegeven op Last.fm.

Als ze niet luisteren naar de klachten zou dit heel snel hun ondergang kunnen betekenen. Functionaliteit, overzichtelijkheid en personaliteit werden ingewisseld voor een hippe lay-out. Echt doodzonde. Hopelijk doen ze er nog heel veel aanpassingen aan.. Het is ook moeilijk geworden om dingen terug te vinden tussen al die reclame.

Onweerwolf
CrossProduct schreef:
Helaas is de beta er zonder veel verbeteringen er doorheen gedrukt en half af live gezet. Als ontwikkelaar van populaire about me badges (album collages, etc) sinds 2009 vind ik het erg jammer dat de about me sectie geen images meer ondersteund en hoofdzakelijk een ruimte voor advertenties is geworden

Ook zoiets ja, ik heb voor één van die dingen ook betaald om automatische updates te verkrijgen.

Een paar euro maar, maar het is niettemin jammer.

Overigens vermoed ik dat de about me sectie wel zal terug komen.

Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
(quote)

Vooral die events vond ik erg belangrijk: in 1 oogopslag zag ik wat er nog in mijn agenda stond. Op Facebook valt het me ook minder op. Ga je vaak naar concerten dan is dat echt heel erg handig zoals het werd weergegeven op Last.fm.

Dat heb ik ook. Ik heb de last.fm events gekoppeld naar een Google Calender en die Google Calender weer gekoppeld met Rainlendar, dat is mijn digitale agenda software die ik permanent op mijn 2e monitor heb geprojecteerd en waar dus automatisch al mijn concert data op verschijnen. Als die functie wegvalt zou dat wel echt enorm zonde zijn.

Lees dit nu eventjes, want het komt allemaal wel weer terug.

Onweerwolf
De about me kan wel weer geupdate worden, maar dan met slechts 200 chars en html doet het niet.

Volstrekt waardeloos dus.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:56 uur

geplaatst: vandaag om 10:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.