MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Last.fm (Audioscrobbler)

zoeken in:
Ook net maar eens geregistreerd maar ook ik speel >90% over mijn stereo, dus hier zullen vooral wel exoten komen staan.

JonnieBrasco
Over de vernieuwing van de site: Behalve dat het instellen van dat tags-gedeelte je nog niet erg gebruikersvriendelijk wordt voorgeschoteld, moet ik ook nog een beetje wennen aan de manier waarop alle lijstjes gepresenteerd zijn. Vroeger was het platte tekst (naar mijn idee overzichtelijker), maar nu zijn alle items in de lijstjes elk in een mooier kleurtje en vormpje gegoten, waardoor je niet echt meer een in-1-oogopslag-te-bevatten lijstje hebt. Maar ik blijf erg fan van AudioScrobblen.

Ziet er goed uit die vernieuwing en als je er even aan went zal het allemaal wel net zo overzichtelijk zijn als eerst.

Het blijft alleen wel jammer dat audioscrobbler ook alle nummers van mijn zus scrobbled op deze PC.

Ik luister thuis bijna alleen m'n "losse tracks playlist" (van 2000 tracks), albums luister ik op m'n ipod, dus bij mij zal er ook niet veel nuttigs uitkomen.

BoordAppel schreef:

Het blijft alleen wel jammer dat audioscrobbler ook alle nummers van mijn zus scrobbled op deze PC.

Je kan je plugin uitschakelen elke keer als je van de pc af gaat/als je zus op de pc gaat. Je kan natuurlijk ook gewoon de nummers/artiesten van je zus verwijderen via je profile editor.

of een fake-profiel......doe ik bij mijn vriendin altijd....kan ik ook nog zien wat zij luistert

Koenr schreef:

Je kan je plugin uitschakelen elke keer als je van de pc af gaat/als je zus op de pc gaat. Je kan natuurlijk ook gewoon de nummers/artiesten van je zus verwijderen via je profile editor.

Dat laatste is onbegonnen werk, maar hoe zet ik die plugin uit? Gebruik btw Winamp.

BoordAppel schreef:
(quote)

Dat laatste is onbegonnen werk, maar hoe zet ik die plugin uit? Gebruik btw Winamp.

In Winamp:
Ctrl+P -> Plugins -> Media Library (daar staat hij bij mij, maar misschien kon je hem ook ergens anders zetten, moet je maar even kijken) -> As plugin selecteren -> configure -> vinkje bij Enable Plugin weghalen.

En niet vergeten weer aan te vinken als je er zelf op gaat.

Jep, staat ie bij mij ook. Dank u .

Graag gedaan.

Iedereen die zijn ID3v2 tags op orde wil brengen: gebruik Tag&Rename! Super programma, heb gisteren een album of 200 op orde gebracht, gaat harstikke snel. Je kunt namelijk via een speciale fuctie alle taginfo van Amazon halen en dat wordt dan meteen in de tags verwerkt.

Vooral handig voor m'n ipod, die voorheen m'n niet getagde albums op alfabetische volgoorde rangschikte. Nu vind audioscrobler me ook weer lief

Ik heb vanmorgen voor de derde keer de plugin geinstalleerd, en nog steeds krijg ik mijn laatst gespeelde tracks niet displayed in audioscrobler, doe ik iets verkeerd of zo, het is me ooit gelukt, of werken ze die site maar een keer per dag bij?

Laatstgespeelde nummers staan er meteen op. Die charts worden eens per week of zo berekend.

Het is trouwens wel grappig om te zien wat er allemaal populair is aan muziek zo in de wereld. Zo kan je er dus achter komen dat vrijwel niemand ooit naar Orko Eloheem luistert en dat Death Cab for Cutie veel populairder is dan ik dacht. Nutteloze weetjes, heerlijk .

Hee ik zie dit topic nu pas (ik kijk niet zo vaak hier bij het forum). Lijkt me leuk, en ik heb me al aangemeld.
Maar.. ik ben een ramp met computers en snap dus niks van plug-ins? Kan iemand me misschien even helpen?

Het is op zch heel makkelijk, gewoon naar de download pagina selecteer in het rijtje jou type media speler, en klik op download plugin, nu open er een nieuwe pagina en klik weer op de link. Nu komt er een pop upje en klik je opslaan, en in het volgend pop-upje klik je uitvoeren.

Oh ja, veel succes ermee, en meld je ook ff aan bij de musicmeter groep.

Hihi, het is me al gelukt!
Ik helemaal blij, dat ik het zelf heb gevonden.
Ik ging eerst helemaal moeilijk doen en bij Plug-ins kijken op de Winamp-site.. haha ik ben ook een beetje een sukkeltje soms met dat soort dingen..

Maar toch bedankt. En ik ga me idd maar even aanmelden bij de Musicmeter-groep.

Edit: oja ik ben Wolk.

JonnieBrasco
Die nieuwe 'journal' optie van AudioScrobbler lijkt me wel een leuke plek om een muziek-blog te beginnen.

Mij ook, heb alleen sindsdien nog geen passend openingsonderwerp op weten te sporen

dajando schreef:

Iedereen die zijn ID3v2 tags op orde wil brengen: gebruik Tag&Rename! Super programma, heb gisteren een album of 200 op orde gebracht, gaat harstikke snel. Je kunt namelijk via een speciale fuctie alle taginfo van Amazon halen en dat wordt dan meteen in de tags verwerkt.

Vooral handig voor m'n ipod, die voorheen m'n niet getagde albums op alfabetische volgoorde rangschikte. Nu vind audioscrobler me ook weer lief

Waar haal je de 'normale versie vandaan' ik heb nu een try out, maar als ik een normale download (met limewire) geeft norton steeds een virtus melding, en ik heb al een aantal cracks geprobeerd maar die werken ook niet.

Geen idee, ik heb ook de tryal versie. Als je de volledige versie wilt zul je moeten dokken (of even naar een key zoeken)

zo... ook aangemeld daar.

Kun je ook bij bijv. Windows Media Player en Winamp tegelijk de plugin gebruiken? Dus dat de nummers die je luistert bij WMP én Winamp naar de site worden gezonden?
Of is dat een rare vraag..

Ik heb namelijk ook even die plug-in voor WMP gedownload omdat ik daar vaak cd's luister die ik heb geript en die wil ik ook wel graag laten meetellen.. maar hij doet het dus niet.

Yak
Ik gebruik de mediaplayer nooit, maar als er een Audioscrobbler-plugin voor is kun je beide programma's gewoon door elkaar gebruiken en wordt alles netjes geregistreerd. Ik gebruik Audioscrobbler met iTunes en WinAMP op mijn desktop en mijn laptop, en alles blijft keurig gepost worden.

Hm.. vreemd.. zal wel aan m'n computerkunsten liggen dan.

Wel jammer. Want zo wordt minstens een kwart van wat ik luister niet geregistreerd. En dan komen dus artiesten en bands niet in het lijstje terwijl ik er wel naar luister.

**Edit:
Dit staat er trouwens bij Media Player:
Conn. Status___Handshaking in approx ...s
Last Response__UNREADABLE

Bij Winamp:
Conn. Status___Connected
Last Response__UPTODATE

Volgens mij is d'r dus iets mis en ik weet niet wat.. of wattik moet doen iig.

Dan luister je toch gewoon alles met Winamp?

Ja.. kan..
Vind ik minder fijn omdat ik het liefst de geripte albums met WMP luister, maar dan doe ik dat maar ja.

dat handshaking unreadle heb ik ook vaak in winamp....uiteindelijk gaat het wel goed. Alles wordt in een buffer opgeslagen.....die heeft wel eens uit 150 nummers bestaan.

JonnieBrasco
Het valt me op dat in mijn neighbour-lijstje op AudioScrobbler (of eigenlijk horen we nu Last.fm te zeggen), vier van de zes in het rijtje van MusicMeter zijn! Tennnnie, Rubygirl, Gorro en bonothecat.
Dit toont denk ik een klein beetje aan in welke mate we elkaar hier beïnvloeden, en hoe MuMe in de loop van de tijd een eigen muziekscoop ontwikkeld heeft.

Leuk Mooi researchwerk JB

Gast
geplaatst: vandaag om 15:49 uur

geplaatst: vandaag om 15:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.