Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt
zoeken in:
0
Johny Favourite
geplaatst: 21 december 2008, 20:41 uur
orbit schreef:
Sowieso is het niet hetzelfde voor klassieke muziek of jazz.. dat zijn muziekvormen die nu juist draaien om muzikale kunde en de perfectionering van de uitvoering.
En qua populaire muziek vind ik The Beatles wel wat groter ja, jij niet?
Sowieso is het niet hetzelfde voor klassieke muziek of jazz.. dat zijn muziekvormen die nu juist draaien om muzikale kunde en de perfectionering van de uitvoering.
En qua populaire muziek vind ik The Beatles wel wat groter ja, jij niet?
Nou ja, binnen pop muziek zal de invloed van de Beatles allicht groter zijn dan die van Bach en waarschijnlijk ook wel dan van Davis. Maar dan kijken we over genrebegrenzingen heen. De Beatles zullen ook weinig invloed op jazz gehad hebben...
maar jij bedoelt waarschijnlijk dat de Beatles binnen de popmuziek relatief groter zijn dan Davis binnen de jazz?
Daar zou ik weinig zinnigs over kunnen zeggen.
0
Nicci
geplaatst: 22 december 2008, 09:57 uur
De invloed van Bach is al zo'n 400 jaar voelbaar. Daar zijn the Beatles kleine jongens bij. En een beetje Beatle-kenner weet waar McCartney de akkoorden van 'Blackbird' vandaan heeft . . .
0
geplaatst: 22 december 2008, 16:48 uur
MDV schreef:
Laat ik het zo zeggen: Je hebt van die mensen die dingen uit zichzelf moeiteloos kunnen, en je hebt mensen die iets met vallen, opstaan en hard werken leren. Ik heb meer bewondering voor mensen in de tweede categorie dan mensen in de eerste.
Laat ik het zo zeggen: Je hebt van die mensen die dingen uit zichzelf moeiteloos kunnen, en je hebt mensen die iets met vallen, opstaan en hard werken leren. Ik heb meer bewondering voor mensen in de tweede categorie dan mensen in de eerste.
Ikke niet hoor. Talent is altijd interessanter dan hard werken. Je bent zeker Feyenoord-supporter?

0
geplaatst: 22 december 2008, 17:03 uur
gemaster schreef:
Ikke niet hoor. Talent is altijd interessanter dan hard werken. Je bent zeker Feyenoord-supporter?
(quote)

Nope, deze Jood is gewoon hypocriet
Voeltbal is iets heel anders dan muziek.
0
Johny Favourite
geplaatst: 22 december 2008, 17:25 uur
Nicci schreef:
De invloed van Bach is al zo'n 400 jaar voelbaar. Daar zijn the Beatles kleine jongens bij. En een beetje Beatle-kenner weet waar McCartney de akkoorden van 'Blackbird' vandaan heeft . . .
Inderdaad van Bach, maar de invloed van de Beatles op popmuziek is toch zeker groter dan de invloed van Bach op popmuziek?
0
Nicci
geplaatst: 22 december 2008, 19:13 uur
Dat denk ik wel, maar als je die grenzen loslaat, zijn the Beatles kleine jongens voor de muziek in zijn algemeenheid.
0
geplaatst: 22 december 2008, 19:32 uur
@Nicci - en als je de aardse grenzen loslaat, ontdek je dat op Saturnus, Mercurius en Pluto m.n. Mozart heel populair is 

0
Johny Favourite
geplaatst: 22 december 2008, 22:27 uur
Nicci schreef:
Dat denk ik wel, maar als je die grenzen loslaat, zijn the Beatles kleine jongens voor de muziek in zijn algemeenheid.
Dat is ongetwijfeld waar.
0
geplaatst: 22 december 2008, 23:08 uur
The Beatles zijn nog maar 45 jaar bekend en popmuziek is tot nu toe maar een klein onderdeel van de totale muziekwereld, klassiek daarentegen bestaat al eeuwenlang en is daarom veel uitgebreider. Binnen de popmuziek zijn the Beatles wellicht de grootsten en de meest invloedrijke band, maar in de totale muziekwereld zijn zij inderdaad nog kleine jongens.
0
geplaatst: 23 december 2008, 17:45 uur
Alle hippe bandjes die men onder het genre indie-rock en britrock schaart. Kings of Leon, The Killers, noem maar op. Als iemand zoiets opzet moet ik me, in wat voor sitiatie dan ook, zo snel mogelijk 50 meter van de gluidsbron verwijderen wil ik een uur lang depressie voorkomen. En dan heb je ook nog de voor niks openstaande pretentieuze muziekexperts die ermee gepaard gaan, brrr. 

0
geplaatst: 23 december 2008, 17:58 uur
GarnalenPeller schreef:
Alle hippe bandjes die men onder het genre indie-rock en britrock schaart. Kings of Leon, The Killers, noem maar op. Als iemand zoiets opzet moet ik me, in wat voor sitiatie dan ook, zo snel mogelijk 50 meter van de gluidsbron verwijderen wil ik een uur lang depressie voorkomen. En dan heb je ook nog de voor niks openstaande pretentieuze muziekexperts die ermee gepaard gaan, brrr.

Mag ik je Het boek 31 Songs van Nick Hornby aanbevelen; het gaf mij o.m. toegang tot Badly Drawn Boy. Het laatste hoofdstuk is interessant Pop Quiz: What Does the New Top Ten List Mean?, waaronder o.m. P. Diddy en Blink 182 op een humoristische manier gewassen, geschoren, geknipt en gefohnd worden.
0
mathieudc
geplaatst: 23 december 2008, 18:15 uur
GarnalenPeller schreef:
Als iemand zoiets opzet moet ik me, in wat voor sitiatie dan ook, zo snel mogelijk 50 meter van de gluidsbron verwijderen wil ik een uur lang depressie voorkomen. En dan heb je ook nog de voor niks openstaande pretentieuze muziekexperts die ermee gepaard gaan, brrr.
Als iemand zoiets opzet moet ik me, in wat voor sitiatie dan ook, zo snel mogelijk 50 meter van de gluidsbron verwijderen wil ik een uur lang depressie voorkomen. En dan heb je ook nog de voor niks openstaande pretentieuze muziekexperts die ermee gepaard gaan, brrr.

Ik hoop dat je onder andere The Kooks daar niet in meerekent? Dat je hen eventueel niet goed vindt kan ik begrijpen, maar iemand die depressief wordt van The Kooks, die kans is onbestaande!
0
Father McKenzie
geplaatst: 23 december 2008, 18:26 uur
Ik zag op de toog van een platenzaak een boxje liggen "de Frans Bauer 100" of zo;
Ik dacht, zo'n klasbak kan toch meteen een Frans Bauer top 1000 uitbrengen?
Ik dacht, zo'n klasbak kan toch meteen een Frans Bauer top 1000 uitbrengen?

0
geplaatst: 23 december 2008, 18:37 uur
Ik wordt ook niet goed van die nieuwe stroming indie-rock bands uit Engeland. Beetje geforceerd anders willen zijn, beetje pretentieus doen, zichzelf lekker excentriek kleden en oh kijk ons eens vernieuwend zijn. Allemaal maar om af te leiden van het feit dat het muzikaal echt niets voorstelt.
0
geplaatst: 24 december 2008, 19:04 uur
Nicholas123 schreef:
Ik wordt ook niet goed van die nieuwe stroming indie-rock bands uit Engeland. Beetje geforceerd anders willen zijn, beetje pretentieus doen, zichzelf lekker excentriek kleden en oh kijk ons eens vernieuwend zijn. Allemaal maar om af te leiden van het feit dat het muzikaal echt niets voorstelt.
Ze lijken ook allemaal op mekaar.
0
Father McKenzie
geplaatst: 25 december 2008, 11:05 uur
Dat is je volste recht, maar in de sixties en seventies heeft die man prachtige platen gemaakt, en als songwriter heeft hij MEER dan zijn sporen verdiend, ik heb véél respect voor iemand als Diamond, smaken verschillen hier blijkbaar nogal, ik heb een hekel aan véél noise, metal, trashmetal, kortom klerezooi die dan weer aan mij niet besteed is, voor elk wat wils, blijkbaar....

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 25 december 2008, 11:27 uur
Amy Winehouse, gadverdamme gister zat m'n oom dat steeds te draaien. Wat een ontiegelijk irritante rotstem, en de begeleiding stelt ook niet bijster veel voor. Bah.
@ Father McKenzie:
Thrash Metal zit vaak wel erg goed in elkaar, Slayer ligt compositorisch erg dichtbij klassieke muziek bijvoorbeeld. En dan de solo's die dat soort gasten uit de hoge hoed toveren, adembenemend. Maar er zijn helaas ook een hoop metalbandjes die het er alleen om doen om zo hard mogelijk te zijn.. Zonde, want dat is toch al 100x eerder gedaan en is altijd minder dan de eerste bands die dat deden. Maar alles blijft een kwestie van smaak
@ Father McKenzie:
Thrash Metal zit vaak wel erg goed in elkaar, Slayer ligt compositorisch erg dichtbij klassieke muziek bijvoorbeeld. En dan de solo's die dat soort gasten uit de hoge hoed toveren, adembenemend. Maar er zijn helaas ook een hoop metalbandjes die het er alleen om doen om zo hard mogelijk te zijn.. Zonde, want dat is toch al 100x eerder gedaan en is altijd minder dan de eerste bands die dat deden. Maar alles blijft een kwestie van smaak

0
LocoHermano
geplaatst: 25 december 2008, 11:47 uur
Father McKenzie schreef:
Dat is je volste recht, maar in de sixties en seventies heeft die man prachtige platen gemaakt, en als songwriter heeft hij MEER dan zijn sporen verdiend, ik heb véél respect voor iemand als Diamond, smaken verschillen hier blijkbaar nogal, ik heb een hekel aan véél noise, metal, trashmetal, kortom klerezooi die dan weer aan mij niet besteed is, voor elk wat wils, blijkbaar....

(quote)

Het zal vast een goede liedjesschrijver zijn, oordeel ook niet over zijn eh...vakmanschap. Alleen Diamond heeft (net als die zanger van Supertramp) helaas wel een stem waarvan ik persoonlijk letterlijk niet goed wordt. Zal wel iets te maken hebben met chemische reacties in je lichaam. Het enige wat ik denk als ik de stem van die kerel op de radio hoor is af!....AF!...AAAAAAAAAAAAAAAAF!
0
fastpulseboy
geplaatst: 25 december 2008, 12:14 uur
Nicholas123 schreef:
idd, het kopieert elkaar aan de lopende band.... Maar ja dat gebeurt in zoveel genres. Ik kan er ook niet blij meer van worden. Leuke uitzondering vind ik wel; Pete and the Pirates. (stomme bandnaam, maar erg mooie plaat)
0
geplaatst: 25 december 2008, 12:53 uur
Nicholas123 schreef:
Ik ben het volledig met je eens. Ik ken een vriend die daar vaak naar luistert, maar ik snap echt niet wat hij er goed aan vind. Het stelt muzikaal niks voor en het klinkt ook nog eens te blij/melig, waar ik echt totáál niet tegen kan (inderdaad, ik hou totaal niet van blije muziek), om over het overdreven Engelse accent van de meeste zangers van die bandjes nog maar te zwijgen

0
geplaatst: 25 december 2008, 14:39 uur
Ik heb niets tegen blije muziek (is lang niet altijd synoniem van melig) net zomin als droevige muziek. Met metal heb ik ook geen probleem (de muziek van Slayer steekt goed in elkaar) net zomin als indie-rock bands uit Engeland.
Ik ben enkel tegen a-melodieuze of inhoudloze muziek zoals pure noise of vele techno.
Ik ben enkel tegen a-melodieuze of inhoudloze muziek zoals pure noise of vele techno.
0
geplaatst: 25 december 2008, 16:24 uur
LocoHermano schreef:
Het zal vast een goede liedjesschrijver zijn, oordeel ook niet over zijn eh...vakmanschap. Alleen Diamond heeft (net als die zanger van Supertramp) helaas wel een stem waarvan ik persoonlijk letterlijk niet goed wordt. Zal wel iets te maken hebben met chemische reacties in je lichaam. Het enige wat ik denk als ik de stem van die kerel op de radio hoor is af!....AF!...AAAAAAAAAAAAAAAAF!
(quote)
Volgens mij ben je in de war met Jim Diamond van Ph.D,die qua zang meer overeenkomsten vertoond met Roger Hodgson van Supertramp

Het nieuwe album van Neil Diamond is overigens een aanrader van jewelste,tenminste als je de muziek van een artiest zoals bv Johnny Cash kunt waarderen.
0
LocoHermano
geplaatst: 25 december 2008, 17:29 uur
the viking schreef:
Volgens mij ben je in de war met Jim Diamond van Ph.D,die qua zang meer overeenkomsten vertoond met Roger Hodgson van Supertramp

Het nieuwe album van Neil Diamond is overigens een aanrader van jewelste,tenminste als je de muziek van een artiest zoals bv Johnny Cash kunt waarderen.
(quote)

Ik ken maar 1 nummer van phd, de welbekende hit, en die vond ik vroeger geweldig. De nieuwe van Neil ga ik me niet aan wagen. Zoals ik al eerder zei, het zijn niet zozeer de composities, louter zijn stem die me doet

0
Father McKenzie
geplaatst: 25 december 2008, 17:45 uur
Iedereen heeft zo wel stemmen die hem niet liggen, ik vind de meest irritante die van Lloyd Cole, die kan ik met de beste wil van de wereld niet aanhoren, een stem die totaal géén klankkleur heeft, klinkt zo grijs als grijs karton, zeg maar.... it's all perception indeed.
Waarmee ik niet wil zeggen dat Lloyd Cole geen verdiensten zou hebben, neen, maar het is totaal niet my peace of cake.
Maar waar ik echt een gruwelijke hekel aan heb is alle niet- medodieuze muziek, dissonante muziek en puur lawaai om het lawaai, dus vrees ik dat er ontzettend veel rappers, metalbands, techno-artiesten, veel noise totaal niet aan me besteed zullen zijn, het zij zo.
Waarmee ik niet wil zeggen dat Lloyd Cole geen verdiensten zou hebben, neen, maar het is totaal niet my peace of cake.
Maar waar ik echt een gruwelijke hekel aan heb is alle niet- medodieuze muziek, dissonante muziek en puur lawaai om het lawaai, dus vrees ik dat er ontzettend veel rappers, metalbands, techno-artiesten, veel noise totaal niet aan me besteed zullen zijn, het zij zo.
0
geplaatst: 25 december 2008, 20:08 uur
Hier sluit ik mij volledig aan bij Father McKenzie, aan puur noise om de noise en vele techno heb ik ook een gruwelijke hekel (zie eerder bericht).
Er zijn maar weinig stemmen die ik niet kan aanhoren nl. die van Yoko Ono en vervormde of geprefabriceerde stemmen zoals die van Rihanna.
Er zijn maar weinig stemmen die ik niet kan aanhoren nl. die van Yoko Ono en vervormde of geprefabriceerde stemmen zoals die van Rihanna.
0
geplaatst: 25 december 2008, 21:12 uur
LucM schreef:
Hier sluit ik mij volledig aan bij Father McKenzie, aan puur noise om de noise en vele techno heb ik ook een gruwelijke hekel (zie eerder bericht).
als je die laatste categorie al ARTiesten mag noemen natuurlijk.
Grote tieten: chek. Knap gezicht: chek.
Ok, op podium jij. Je hebt hier een beat en een tekst: begin maar te zingen en wat met je kont te zwaaien en het komt allemaal wel goed.
Veel respect natuurlijk voor de mensen die wel serieus met hun vak/hobby bezig zijn en muziek maken wel serieus nemen natuurlijk, om het even welk genre ze actief zijn. Of ze dat nu voor de kost doen of gewoon voor het plezier.
0
geplaatst: 26 december 2008, 01:01 uur
Laat ik eens kutgeluid maken en kijken of mensen pretentieus genoeg zijn om het goed te vinden.

Ook jij kan jezelf voorzien van zulke prachtige composities:
Men neme een hoopje oud ijzer, een kakatoe, en een grasmaaier...
0
geplaatst: 26 december 2008, 01:07 uur
Het is kerstmis, dus ik dacht laten we wat religieus getinte galm draaien tijdens het samenzijn. Na twee CDs zie ik mezelf echter genoodzaakt om Dead Can Dance in dit draadje een plekje te geven. Wat een tinnef, ik ben dit inmiddels duidelijk ontgroeid.
* denotes required fields.