Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt
zoeken in:
0
geplaatst: 26 december 2008, 01:23 uur
GarnalenPeller schreef:
Ook jij kan jezelf voorzien van zulke prachtige composities:
Men neme een hoopje oud ijzer, een kakatoe, en een grasmaaier...
Merzbow is wel eerlijk in wat ie doet hoor. Ik heb eens gelezen dat ie als puber alleen naar heftige hardrock luisterde, daarvan de heftigste solo's achter elkaar tapete met de meters diep in het rood, en daar dan de hele dag naar luisterde. ... Je kunt in ieder geval niet zeggen dat ie behaagziek opereert, en hij noemt het zelf evenmin muziek.
0
sxesven
geplaatst: 26 december 2008, 01:28 uur
GarnalenPeller schreef:
Kortom, je snapt er geen hout van. Dat je er niet naar kunt luisteren is een andere kwestie...
Laat ik eens kutgeluid maken en kijken of mensen pretentieus genoeg zijn om het goed te vinden.
Hoe vaak dit onzinnige argument al niet uit de lade der onzinnige argumenten is getrokken... Trekt op niets natuurlijk. Je denkt echt dat mensen zichzelf, zeg, een uur aan een willekeurige noiseplaat blootstellen zodat ze zich daarna lekker verheven over de rest van de mensheid kunnen voelen? Klinkt zeer plausibel, ja. Ik mag er op verjaardagen en andersoortige partijen altijd graag bij mijn medemensen inwrijven dat ik toch wel zulke ontieglijke pleurisherrie op durf te zetten en dan, ja potver, dan ook die hele plaat nog afluister ook hè! De beste sex appeal boost die er is, heus; heb zo weleens per ongeluk de aanstaande van een vriend gekaapt toen ik vertelde mij de voorgaande avond aan anderhalve plaat van Masonna te hebben blootgesteld. Maar 't was 't waard, verder.
0
geplaatst: 26 december 2008, 01:33 uur
sxesven schreef:
Kortom, je snapt er geen hout van. Dat je er niet naar kunt luisteren is een andere kwestie...
Typische Merzbow fan. Altijd roepen dat mensen het niet snappen.
0
geplaatst: 26 december 2008, 01:36 uur
GarnalenPeller schreef:
(quote)
Je commentaar is natuurlijk wel van het soort ' dat kan m'n kleine zusje ook' bij een Willem de Kooning schilderij. En er is natuurlijk geen genre zo makkelijk te generaliseren als noise. Een beetje een zwaktebod als je 't mij vraagt.
0
geplaatst: 26 december 2008, 01:41 uur
Je commentaar is natuurlijk wel een beetje van het soort ' dat kan m'n kleine zusje ook' bij een Willem de Kooning schilderij. En er is natuurlijk geen genre zo makkelijk te generaliseren als noise.
Avant-Garde als kunstvorm heb ik altijd een hekel aan gehad.
Kunst die je laat nadenken over wat kunst eigenlijk is vind ik geen kunst. Maar ik denk niet dat Merzbow zo bedoelt is, mensen vinden het gewoon goed klinken. Vaak krijg je dan van die stereotype reacties van: Ja? waarom is dat zo gek dat ik dit mooi vind? jouw conservativiteit is toch geen maatstaaf voor wat goed is? Moeilijk doen om moeilijk te doen is dat. En dat blijven ze maar ontkennen.
0
sxesven
geplaatst: 26 december 2008, 01:44 uur
GarnalenPeller schreef:
(quote)
Dat je het gehele noisegenre denkt te kunnen samenvatten in een grappig een-twee-drietje zegt wat mij betreft genoeg. Zoals er binnen het genre herrieschoppers zijn, zijn er artiesten die een hele filosiofie achter hun geluid hebben staan; daarnaast is het een esthetische kwestie. Heerlijk, een pot herrie. Al dat gezeik altijd over Merzbowfans die maar zeuren dat anderen het niet snappen. Je komt aan met een argument van driewerf niks; ga eerst eens bij jezelf te rade. Beetje van het kaliber 'hiphop is kut want het gaat alleen maar over geld en wijven'. Duidt ook op weinig inzicht in het gebeuren, nietwaar?
Daarnaast: Merzbow, lekker voorspelbaar doelwit. Als je enige kennis hebt van zijn muzikale achtergrond en de manier waarop zijn geluid over de jaren is geëvolueerd (begonnen als progrockdrummer; toen richting Dadaïstische muziek verhuisd en vanaf daar middels constant toenemende volumes en harshheid naar de noise gemigreerd) kies je een ander doelwit om noise even lekker belachelijk te maken.
0
sxesven
geplaatst: 26 december 2008, 01:45 uur
GarnalenPeller schreef:
Avant-Garde als kunstvorm
(quote)
Avant-Garde als kunstvorm
Inderdaad een walgelijke kunststroming!

0
geplaatst: 26 december 2008, 01:47 uur
GarnalenPeller schreef:
Avant-Garde als kunstvorm heb ik altijd een hekel aan gehad. Kunst die je laat nadenken over wat kunst eigenlijk is vind ik geen kunst. Maar ik denk niet dat Merzbow zo bedoelt is, mensen vinden het gewoon goed klinken.
Avant-Garde als kunstvorm heb ik altijd een hekel aan gehad. Kunst die je laat nadenken over wat kunst eigenlijk is vind ik geen kunst. Maar ik denk niet dat Merzbow zo bedoelt is, mensen vinden het gewoon goed klinken.
Dus ... ? Da's ongeveer wat ik zei : hij is eerlijk in wat ie doet. Niks mis mee.
0
sxesven
geplaatst: 26 december 2008, 01:48 uur
Dix toch, Akita doet het alleen voor de geile noisegroupies. Lekker van die korstige vrouwen met riekende baggy kledij.
En het geld natuurlijk. Zijn nieuwe Hype Williams clip al gezien, ook?
En het geld natuurlijk. Zijn nieuwe Hype Williams clip al gezien, ook?
0
geplaatst: 26 december 2008, 01:49 uur
sxesven schreef:
Dat je het gehele noisegenre denkt te kunnen samenvatten in een grappig een-twee-drietje zegt wat mij betreft genoeg. Zoals er binnen het genre herrieschoppers zijn, zijn er artiesten die een hele filosiofie achter hun geluid hebben staan; daarnaast is het een esthetische kwestie. Heerlijk, een pot herrie. Al dat gezeik altijd over Merzbowfans die maar zeuren dat anderen het niet snappen. Je komt aan met een argument van driewerf niks; ga eerst eens bij jezelf te rade. Beetje van het kaliber 'hiphop is kut want het gaat alleen maar over geld en wijven'. Duidt ook op weinig inzicht in het gebeuren, nietwaar?
Daarnaast: Merzbow, lekker voorspelbaar doelwit. Als je enige kennis hebt van zijn muzikale achtergrond en de manier waarop zijn geluid over de jaren is geëvolueerd (begonnen als progrockdrummer; toen richting Dadaïstische muziek verhuisd en vanaf daar middels constant toenemende volumes en harshheid naar de noise gemigreerd) kies je een ander doelwit om noise even lekker belachelijk te maken.
Mijn punt is nog nooit zo hard en met zo'n snelheid bevestigt.

0
sxesven
geplaatst: 26 december 2008, 01:51 uur
GarnalenPeller schreef:
(quote)

Ach kijk, het wordt te lastig; dan maar even een 'snedig' commentaar erachterheen.

Wat het nu allemaal bevestigt, da's maar onduidelijk. De bedoeling, zeker?
Los daarvan, als je artiesten met muzikale intenties en filosofie om te huilen vindt ben je wel erg sneu; dan verdien je niet beter dan lekkere-wijven-en-ice muziek.
0
geplaatst: 26 december 2008, 01:52 uur
Volgens mij is je punt dat je een probleem hebt met mensen die noise mooi vinden.
Je snapt ze niet. Maar dat geeft toch niets? Ik snap hiphopfans niet, big deal.
0
geplaatst: 26 december 2008, 01:54 uur
Dit punt: Ja? waarom is dat zo gek dat ik dit mooi vind? jouw conservativiteit is toch geen maatstaaf voor wat goed is? Moeilijk doen om moeilijk te doen is dat. En dat blijven ze maar ontkennen.
Ik snap noise fans en ik vind ze vervelend.
Ik snap noise fans en ik vind ze vervelend.

0
geplaatst: 26 december 2008, 01:58 uur
Waar doet de noiseliefhebber moeilijk ? Volgens mij zijn dat zo'n beetje de makkelijkste luisteraars die er te vinden zijn. Ik heb nog nooit een Merzbow fan na afloop horen klagen over geluidsnivo, te lange solo's of dat hun favoriete nummer niet gespeeld is.
0
sxesven
geplaatst: 26 december 2008, 01:59 uur
Nou, inderdaad, je hebt me door, Garnalenpeller. Ik luister Merzbow zodat ik er lekker moeilijk van ga kijken; krijg je van die permanente groeven in je kop die je er zo lekker intelligent (niet te vergeten, enigmatisch en begeerlijk) uit doen zien. Doe ik volgende week weer een rondje langs de universiteit om al even pretentieuze chicks op te pikken in mijn pretentieuze wagen (een 2CV) en ze dan er eens flink van langs geven terwijl ik voorlees uit Bukowski. Natuurlijk met een stomende noiseplaat op de achtergrond. Het hele gebeuren (herrie, Bukowski, gekreun) opnemen. Daarna onze lichaamssappen afvegen aan wat rolletjes closetpapier. Ceedeetjes branden en verpakken in de papiertjes, weer een mooie bijdrage aan de wereld geleverd. Och, ik krijg het er al helemaal warm van. Lekker, zo pretentieus zijn.
En dix, niet zo conservatief zeg.

0
geplaatst: 26 december 2008, 02:06 uur
Ja zeg doe mij maar John Cage - 4'33, eerlijke prachtige muziek zonder pretenties.
0
sxesven
geplaatst: 26 december 2008, 02:08 uur
Tja, muziek met een idee, is dat zo erg? Is dat niet de essentie van kunst, het idee (of, Idee)? Met alleen kunde kom je niet zover.
Ik begrijp overigens absoluut niet wat je zo storend kunt vinden aan iets als Cage z'n werk. Da's echt, serieus, beyond me. Dat je er niks mee kunt is één ding, maar dat het je stóórt?
Als ik me toch moest gaan ergeren aan de muziek die niet in mijn straatje lag...
Ik begrijp overigens absoluut niet wat je zo storend kunt vinden aan iets als Cage z'n werk. Da's echt, serieus, beyond me. Dat je er niks mee kunt is één ding, maar dat het je stóórt?
Als ik me toch moest gaan ergeren aan de muziek die niet in mijn straatje lag...
0
geplaatst: 26 december 2008, 02:12 uur
Ik luister naar muziek die zijn best doet om aan bepaalde artiestieke waarden te voldoen, waarden die ik strevenswaardig vind.
("ik luister naar muziek die ik mooi vind." had je me waarschijnlijk niet mee weg laten komen.)
Artiesten waar je een gruwlijke hekel aan hebt...ring a bell?
("ik luister naar muziek die ik mooi vind." had je me waarschijnlijk niet mee weg laten komen.)
sxesven schreef:
Als ik me toch moest gaan ergeren aan de muziek die niet in mijn straatje lag...Artiesten waar je een gruwlijke hekel aan hebt...ring a bell?
0
sxesven
geplaatst: 26 december 2008, 02:15 uur
Naar muziek luisteren die je mooi vindt vind ik helemaal niet zo raar, dat doe ik namelijk zelf ook.
0
geplaatst: 26 december 2008, 02:15 uur
GarnalenPeller schreef:
Ik luister naar muziek die zijn best doet om aan bepaalde artiestieke waarden te voldoen, waarden die ik strevenswaardig vind.
Volgens mij staat daar twee keer hetzelfde, en je komt er twee keer mee weg.
Persoonlijk luister ik ook graag naar muziek die probeert bepaalde artistieke waarden ter discussie te stellen. Bij sommigen kom je daar niet mee weg, die vinden dan dat je dan nodeloos moeilijk doet.
0
sxesven
geplaatst: 26 december 2008, 02:18 uur
:D
Ik weet heus wel in welke thread we zitten; ik vraag naar het waaróm. Met het 'pretentieus = bah' argument kan ik niet zoveel, los van de matige definitie van pretentieus.
GarnalenPeller schreef:
Ik weet heus wel in welke thread we zitten; ik vraag naar het waaróm. Met het 'pretentieus = bah' argument kan ik niet zoveel, los van de matige definitie van pretentieus.
0
geplaatst: 26 december 2008, 02:19 uur
dix schreef:
Persoonlijk luister ik ook graag naar muziek die probeert bepaalde artistieke waarden ter discussie te stellen. Bij sommigen kom je daar niet mee weg, die vinden dan dat je dan nodeloos moeilijk doet.
Zo iemand ben ik.
Waarom? Muziek die probeert bepaalde artiestieke waarden ter discussie te stellen vind ik niet mooi. Net als dat ik Japanse Speedcore niet mooi vind.
0
sxesven
geplaatst: 26 december 2008, 02:20 uur
Zo iemand die zo'n pretentieus gezelschap als, zeg, Godspeed You Black Emperor! (of, Godspeed You! Black Emperor - wat een pretentieuze huilies, dat gezeik met dat uitroepteken!) dan ook zeker hééééélemaal niks vindt?
Oh nee, wacht, die dan weer niet. Dus je vindt pretentieuze muziek selectief bah? Zo van, als je er wel naar kan luisteren is het niet erg, ongeacht of het een stelletje pretentieuze kloothommels zijn? Maar als het bah is dan is het ook echt bah?
Oh nee, wacht, die dan weer niet. Dus je vindt pretentieuze muziek selectief bah? Zo van, als je er wel naar kan luisteren is het niet erg, ongeacht of het een stelletje pretentieuze kloothommels zijn? Maar als het bah is dan is het ook echt bah?
0
geplaatst: 26 december 2008, 02:26 uur
dix schreef:
Het is kerstmis, dus ik dacht laten we wat religieus getinte galm draaien tijdens het samenzijn. Na twee CDs zie ik mezelf echter genoodzaakt om Dead Can Dance in dit draadje een plekje te geven. Wat een tinnef, ik ben dit inmiddels duidelijk ontgroeid.
Het is kerstmis, dus ik dacht laten we wat religieus getinte galm draaien tijdens het samenzijn. Na twee CDs zie ik mezelf echter genoodzaakt om Dead Can Dance in dit draadje een plekje te geven. Wat een tinnef, ik ben dit inmiddels duidelijk ontgroeid.
Jammer, je had beter jong kunnen blijven..

0
fastpulseboy
geplaatst: 26 december 2008, 02:29 uur
sxesven schreef:
Nou, inderdaad, je hebt me door, Garnalenpeller. Ik luister Merzbow zodat ik er lekker moeilijk van ga kijken; krijg je van die permanente groeven in je kop die je er zo lekker intelligent (niet te vergeten, enigmatisch en begeerlijk) uit doen zien. Doe ik volgende week weer een rondje langs de universiteit om al even pretentieuze chicks op te pikken in mijn pretentieuze wagen (een 2CV) en ze dan er eens flink van langs geven terwijl ik voorlees uit Bukowski. Natuurlijk met een stomende noiseplaat op de achtergrond. Het hele gebeuren (herrie, Bukowski, gekreun) opnemen. Daarna onze lichaamssappen afvegen aan wat rolletjes closetpapier. Ceedeetjes branden en verpakken in de papiertjes, weer een mooie bijdrage aan de wereld geleverd. Och, ik krijg het er al helemaal warm van. Lekker, zo pretentieus zijn.

hahahahahah
geil! wanneer kan ik die plaat kopen?????????
0
fastpulseboy
geplaatst: 26 december 2008, 02:34 uur
overigens eindelijk weer eens een fijne discussie op maat!
zo zou mume over de gehele linie kunnen zijn.
heerlijk om te lezen.
sexsven rules
zo zou mume over de gehele linie kunnen zijn.
heerlijk om te lezen.
sexsven rules
0
geplaatst: 26 december 2008, 02:38 uur
sxesven schreef:
Zo iemand die zo'n pretentieus gezelschap als, zeg, Godspeed You Black Emperor! (of, Godspeed You! Black Emperor - wat een pretentieuze huilies, dat gezeik met dat uitroepteken!) dan ook zeker hééééélemaal niks vindt?
!G!Y!!B!E!! doet toch iets meer met muziek dan met idealogie. Zeker in vergelijking met, ik noem maar wat, Dadaïsten.

0
geplaatst: 26 december 2008, 02:49 uur
GarnalenPeller schreef:
Ja, maar jij hebt aan de luisteraars een hekel. Voor Merzbow neem je het zelfs op :
GarnalenPeller schreef:
* denotes required fields.