Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt
zoeken in:
0
geplaatst: 30 april 2009, 11:45 uur
kaztor schreef:
You don't like anti-topics, then move on, zou ik denken.
Heb nergens gezegd dat ik BM haat, maar maakte alleen maar een goed onderbouwde opmerking over waarom het mij gewoon niet zo ligt. En daar is, geloof ik, toch echt niks mis mee. Helaas.
(quote)
You don't like anti-topics, then move on, zou ik denken.
Heb nergens gezegd dat ik BM haat, maar maakte alleen maar een goed onderbouwde opmerking over waarom het mij gewoon niet zo ligt. En daar is, geloof ik, toch echt niks mis mee. Helaas.
Twee dingen:
1. Dit zijn jouw woorden: "7,5 aangaande het anti-Bob-gilde!
Ik haat het zeker niet, maar vind het zo verrekte simplistisch klinken. Net alsof er een ploeg mensen in een cirkeltje blijven lopen. Erg luie muziek.
De vergelijking met The Police zie ik ook niet zo."
Die tekst "een goed onderbouwde opmerking" noemen is minimaal (imo) een "overstatement." (en da's precies het tegengestelde van een understatement).
2. Bij het anti-U2 topic nam je een héél andere houding aan - toen moest opeens dat topic op slot (overigens vond ik dat topic net zo zinloos). Of is U2 opeens van een andere orde. Meten we dan met twee maten? Strange, schijnheilig zou een ander denken.
0
geplaatst: 30 april 2009, 12:20 uur
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 30 april 2009, 15:42 uur
Kingsnake schreef:
Heilige huisjes, maar vindt er geen fuck aan en het irriteert me mateloos als ik het hoor, pseudo-intelectuele crap van:
Supertramp
De oversaaie countryrock met knullige solo's van:
The Eagles
En de nog saaiere en nog pretentieuzere, maar mislukte gitaarrock van:
The Dire Straits.
3 van mijn meest gehate bands.
Heilige huisjes, maar vindt er geen fuck aan en het irriteert me mateloos als ik het hoor, pseudo-intelectuele crap van:
Supertramp
The Eagles
The Dire Straits.
Ik haat deze bands niet (misschien alleen Supertramp een beetje), maar ik vind er ook niks aan. Ze hebben zeker kwaliteiten, maar ik vind ze alle drie erg overschat.
0
Kingsnake
geplaatst: 30 april 2009, 15:43 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ik haat deze bands niet (misschien alleen Supertramp een beetje), maar ik vind er ook niks aan. Ze hebben zeker kwaliteiten, maar ik vind ze alle drie erg overschat.
(quote)
Misschien bedoel ik dat ook.
Maar nochtans erger ik me wel iedere maal dat ik hun muziek hoor.
0
geplaatst: 30 april 2009, 16:25 uur
Kingsnake schreef:
Supertramp
The Eagles
The Dire Straits.
Supertramp
The Eagles
The Dire Straits.
Helemaal mee eens, en haat is in dit geval bij mij wel van toepassing, vooral bij die soepjurken sentimentele jankmuziek van Superramp
The Eagles hebben dit ook, maar iets minder. Dire Straits is gewoon de Seth Gaaikema onder de rockmuziek
Niet voor niets populair toen AOR bands in de VS scoorden eind jaren 70, begin 80.
0
Misterfool
geplaatst: 30 april 2009, 17:47 uur
deze bands vind ik juist goed(eagles) erg goed (dire straits) en ronduit geweldig(supertramp). Overschat ,echt niet, bijna onderschat juist.
neil morse
ik krijg bijna een rolberoerte van zulke gasten. religieuze boodschap is ansich OK maar maak er in godsnaam geen god is groot nummer van
vin13 schreef:
Reli-fanaten die de hele tijd over een zekere Jezus zingen. Ik ken die man niet maar je zou er een hekel aan krijgen.
Reli-fanaten die de hele tijd over een zekere Jezus zingen. Ik ken die man niet maar je zou er een hekel aan krijgen.
neil morse
ik krijg bijna een rolberoerte van zulke gasten. religieuze boodschap is ansich OK maar maak er in godsnaam geen god is groot nummer van
0
LocoHermano
geplaatst: 30 april 2009, 18:04 uur
Ach, je hoort mij niet zeggen dat ik een hekel heb aan Supertramp. Desalniettemin, ik sla nog liever een spijker door mijn trommelvliezen dan dat ik naar hun zaadpop/rock luister, dat dan weer wel.
0
geplaatst: 30 april 2009, 18:08 uur
Aan Kingsnake en co :
Waarom post je niets in dit forum?
Muziek >> Algemeen >> Artiesten waar je ontzettend véél BEWONDERING & Respect voor hebt!
Muziek >> Algemeen >> Artiesten waar je ontzettend véél BEWONDERING & Respect voor hebt!
0
Kingsnake
geplaatst: 30 april 2009, 18:46 uur
LucM schreef:
Aan Kingsnake en co :
Aan Kingsnake en co :
Omdat er een handjevol acts zijn waar ik niet van houd?
Er zijn miljarden bands waar ik wel van houd.
0
geplaatst: 30 april 2009, 19:04 uur
misorabi schreef:
Ik merk er niet echt veel van eigenlijk
(quote)
Ik merk er niet echt veel van eigenlijk
Nee, mijn favoriete tennisser was destijds André Agassi, the come-back kid. En ik had ik je nog succes gewenst met je school!
Was eerlijk ook niet mijn bedoeling echt; maar ik vond de houding van Kaztor wel dubieus: verschrikkelijk afgegeven op het anti-U2 topic; daar moest een slot op en meer van dat soort dingen. En dan hier nog een blok op het Bob Marley-vuurtje gooien. Bij U2 mag je van hem niet dissen.
Overigens laat het mij volkomen Siberisch dat iemand een hekel heeft aan Bob Marley - wat ik niet snap is de zgn lol om collectief te gaan dissen; da's gewoon niet mijn ding, laat staan collectief.
Als je ooit een goede reggaeband live hebt gezien, zou je mischien ook anders praten.
0
geplaatst: 30 april 2009, 19:50 uur
0
geplaatst: 1 mei 2009, 12:37 uur
Ik vind bijna alle muziek die je op de radio hoort verschrikkelijk. Zoals nu hoor ik Nick & Simon. En het ergste is nog dat ik de tekst na een keer horen mee kan zingen. En dan sta ik in de kroeg stiekem mee te mompelen omdat ik de tekst toch ken, komt er iemand naar me toe; Leuk en creatief he die Nick en Simon?
Bah.
Bah.
0
geplaatst: 1 mei 2009, 12:47 uur
lauradance schreef:
Zoals nu hoor ik Nick & Simon. En het ergste is nog dat ik de tekst na een keer horen mee kan zingen.
Zoals nu hoor ik Nick & Simon. En het ergste is nog dat ik de tekst na een keer horen mee kan zingen.
Juist daarom vinden velen Nick & Simon leuk.
0
Dwangbuis
geplaatst: 3 mei 2009, 11:38 uur
'Haten' is zo'n verschrikkelijk woord, en de verkeerde ingesteldheid voor welke groep of welk genre muziek dan ook. D'accord, Supertramp slik ik ook niet en Frans Bauer had voor mijn part in Nederland mogen blijven, maar die mensen doen wat ze graag doen (vermoed ik) en bovendien zijn er luisteraars voor. Ik wil weten wat voor muziek er allemaal op de wereld rondvliegt en als die niet in mijn schuitje past, laat ik 'm gewoon links liggen, meer ook niet.
Ik ga mezelf niet de pretentie aanmeten U2, REM en Muse de grond in te kunnen boren, want er zijn even goed mensen die het vliegende schijt van de psychedelische sixties krijgen, my kind of music. Je kunt recensies vol schrijven over waarom album X minder goed is dan album Y en dan doe je wat nuttigs ook, maar 'haten' ga je voor mijn part maar alleen thuis op de sofa doen.
Ik ga mezelf niet de pretentie aanmeten U2, REM en Muse de grond in te kunnen boren, want er zijn even goed mensen die het vliegende schijt van de psychedelische sixties krijgen, my kind of music. Je kunt recensies vol schrijven over waarom album X minder goed is dan album Y en dan doe je wat nuttigs ook, maar 'haten' ga je voor mijn part maar alleen thuis op de sofa doen.
0
geplaatst: 3 mei 2009, 13:59 uur
Het topic heeft het ook over een gruwelijke hekel hebben aan. Vind ik ook iets minder sterk dan haat.
0
geplaatst: 4 mei 2009, 11:02 uur
En een gruwelijke hekel hebben wij (Nederlanders dan) zeker, het valt me de laatste paar dagen op dat er alleen maar gezeurd word in dit land dus ik doe ook nog even mee, ik vind het verschrikkelijk wanneer ik hier fijn op mijn werk zit en mijn Ipod met goede muziek heb meegenomen. Dan komt mijn collega binnen, heeft de cd meegenomen van Andre Hazes "omdat we ons Nederlands moeten blijven voelen (...)" En dat penetreert door mijn goede muziek heen.
Bah
Bah
0
geplaatst: 4 mei 2009, 11:06 uur
het valt me de laatste paar dagen op dat er alleen maar gezeurd word in dit land
Dat valt je nu pas op? Zeuren is al jarenlang een nationale hobby en dan het liefst over triviale zaken.
0
Kingsnake
geplaatst: 4 mei 2009, 11:20 uur
BoordAppel schreef:
Dat valt je nu pas op? Zeuren is al jarenlang een nationale hobby en dan het liefst over triviale zaken.
(quote)
Nou en?
Iedereen zeurt. Door de hele geschiedenis van de mensheid, dwars door alle culturen heen en in alle talen.
Dat kan je zeuren noemen of bewustzijn, whatever.
Trouwens katten zeuren ook.
Maar het is goed, als men zeurt dat er teveel gezeurd wordt, dan zeuren we niet en leggen we ons neer bij de collectieve smaak en mening.
Leve de Koningin! Radiohead is de beste band! Paris Hilton is een lekker wijf. CSi is een goed serie met uitstekend acteerwerk en nog meer van dat soort onzin.
0
geplaatst: 4 mei 2009, 11:22 uur
Ik ben me ervan bewust dat iedereen zeurt, ik doe het ook, maar Nederland is nu voor de 4e dag al aan het zeuren over DE AANSLAG en nu na dag 4 heb ik zoiets van; get over it.
Je hoeft niet perse Andre Hazes te draaien omdat je je dan wat meer Nederlander voelt in deze 'barre tijd'
Nederland slaat nogal door.
Je hoeft niet perse Andre Hazes te draaien omdat je je dan wat meer Nederlander voelt in deze 'barre tijd'
Nederland slaat nogal door.
0
Kingsnake
geplaatst: 4 mei 2009, 11:37 uur
De nationalistische gevoelens waar we eigenlijk niet zoveel mee hebben ,worden weer eens flink aangewakkerd de laatste tijd.
In een land als Frankrijk of Italie waar national trots in de ziel gebrand lijkt, valt het niet op, vlaggenzwaaien en marcheren op nationale feestdagen.
Hier in nederland weer wel.
En een 'aanslag' op ons nationaal symbool (die er niet is voor moslims, agnosten, republikeinen of katholieken etc.) doet de gemoederen weer hoog oplaaien.
Ik heb trouwens maar 4 of 5 nederlandse bands in mijn collectie, ik haat de kleur oranje, vond Oorlogswinter maar zo/zo, heb niets met het nederlands elftal en ben meer geinteresseerd in klassieke oudheid dan germaanse nonsens.
Ik ben dan ook een wereldburger, dat voelt ook veel prettiger. Weg zijn de barrieres
In een land als Frankrijk of Italie waar national trots in de ziel gebrand lijkt, valt het niet op, vlaggenzwaaien en marcheren op nationale feestdagen.
Hier in nederland weer wel.
En een 'aanslag' op ons nationaal symbool (die er niet is voor moslims, agnosten, republikeinen of katholieken etc.) doet de gemoederen weer hoog oplaaien.
Ik heb trouwens maar 4 of 5 nederlandse bands in mijn collectie, ik haat de kleur oranje, vond Oorlogswinter maar zo/zo, heb niets met het nederlands elftal en ben meer geinteresseerd in klassieke oudheid dan germaanse nonsens.
Ik ben dan ook een wereldburger, dat voelt ook veel prettiger. Weg zijn de barrieres

0
Misterfool
geplaatst: 4 mei 2009, 11:56 uur
Hits scoren is nu niet meer noodzakelijk om bekend te worden. Sigur Rós bv. scoort ook geen hits maar wordt wel gewaardeerd door een breed publiek (en ook op MuMe).
De media is inderdaad ook belangrijk voor het succes van een band. Vaak worden albums gekocht omdat ze door de pers worden geprezen
even een oud bericht opgehaald waar ik het helemaal mee eens ben. sterker nog je moet eigenlijk niet meer naar de radio en TV luisteren en kijken om goede muziek te leren kennen. forums als deze weten veel beter wat goede muziek is dan de zogenaamde vj's.
cultvolging betekent zoveel meer dan mainstream succes
0
geplaatst: 4 mei 2009, 12:08 uur
Ik denk dat mensen die niet echt geinteresseerd zijn in muziek maar mensen die het enkel leuk vinden om geluid te horen alleen kopen wat er in de media geprezen word. Die mensen zullen geen Sigur Ros kennen en het zal ze ook niet interesseren.
Dus in dat opzicht speelt de media wel een grote rol, echter iemand die weet wat hij leuk vindt zal minder naar de media luisteren.
@ Kingsnake;
ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat het een aanslag was op het staatshoofd (dan had hij wel een hummer gepakt) het is heel erg dat er mensen dood zijn, maar er gaan elke dag mensen dood door een of andere gek dus na 4 dagen vind ik het wel goed.
Dus in dat opzicht speelt de media wel een grote rol, echter iemand die weet wat hij leuk vindt zal minder naar de media luisteren.
@ Kingsnake;
ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat het een aanslag was op het staatshoofd (dan had hij wel een hummer gepakt) het is heel erg dat er mensen dood zijn, maar er gaan elke dag mensen dood door een of andere gek dus na 4 dagen vind ik het wel goed.
0
geplaatst: 4 mei 2009, 12:17 uur
@Lauradance: denk dat je enerzijds de symboolfunctie van ons koningshuis onderschat (zo kon mijn vader 50 jaar na dato nog uitgebreid/ontroerd vertellen over zijn onmoeting met Prins B. in WO2); anderzijds is het natuurlijk ook "gefundenes Fressen" voor de media in alle vormen: biedt weer 'content' voor een aantal dagen en dat moet zoveel mogelijk worden uitgemolken. Dit soort gebeurtenissen (net als 9-11) leidt altijd tot een stijging van losse verkoop; niet voor niets kwam hoofdredacteur Evert Santegoeds van de Privé eerder terug van zijn vakantie opdat Privé vandaag al uit zou kunnen komen (en niet pas op woe/do).
Overigens zeg ik hiermee niet dat ik beide zaken goed vind.
Overigens zeg ik hiermee niet dat ik beide zaken goed vind.
0
Kingsnake
geplaatst: 4 mei 2009, 12:19 uur
Misterfool schreef:
even een oud bericht opgehaald waar ik het helemaal mee eens ben. sterker nog je moet eigenlijk niet meer naar de radio en TV luisteren en kijken om goede muziek te leren kennen. forums als deze weten veel beter wat goede muziek is dan de zogenaamde vj's.
(quote)
Er zit toch ook maar een handjevol trendhoppers op deze site?
Middels internet (myspace, sellaband, youtube en alle independent review-sites) is het inderdaa makkelijker en goedkoper om je smaak af te stemmen.
Ik als psychedelische rockliefhebber hoef niet aan te kloppen bij TMF, Freerecord of MSN.com om muziek te ontdekken.
0
geplaatst: 4 mei 2009, 12:52 uur
@Mjuman; typisch geval dan van de een zijn dood, de ander...
Ik kan me voorstellen dat het een hele gebeurtenis is om iemand van het koningshuis te ontmoeten, lijkt me zelf ook wel leuk. Maar ik snap gewoon niet waarom ze blijven herhalen dat het een aanslag was op het koningshuis, omdat de dader dat in die 5 seconden dat hij nog bewust was gezegd heeft? Geloof ik niet.
Dan word het een gekke man die inrijd op een groepje mensen en het koningshuis zag het toevallig. Klinkt minder interessant, zal ook wel minder goed verkopen.
Hetgeen mij dwars zit is dat er zo lang over gepraat moet worden en alles zo overdreven word.
(Gelijk praatprogramma's over of we bang moeten zijn dat er nog meer gekke mensen rondlopen in de wereld.)
Hieruit trek ik dan de conclusie hierbij ook alles draait om geld?
Ik kan me voorstellen dat het een hele gebeurtenis is om iemand van het koningshuis te ontmoeten, lijkt me zelf ook wel leuk. Maar ik snap gewoon niet waarom ze blijven herhalen dat het een aanslag was op het koningshuis, omdat de dader dat in die 5 seconden dat hij nog bewust was gezegd heeft? Geloof ik niet.
Dan word het een gekke man die inrijd op een groepje mensen en het koningshuis zag het toevallig. Klinkt minder interessant, zal ook wel minder goed verkopen.
Hetgeen mij dwars zit is dat er zo lang over gepraat moet worden en alles zo overdreven word.
(Gelijk praatprogramma's over of we bang moeten zijn dat er nog meer gekke mensen rondlopen in de wereld.)
0
stuart
geplaatst: 4 mei 2009, 12:59 uur
Off-topic; die Karst T. lijkt mij gewoon iemand die totaal de weg kwijt was en zich minderwaardig voelde en deze dag misbruikte voor zijn 'wanhoop' (kijk eens wat ik kan oid). Ondanks al het leed wat ie veroorzaakt heeft denk ik bij een echte 'aanslag' niet aan een Suzuki Swift die halsoverkop door de menigte en dranghekken probeert te racen in de wanhoop
om een deuk in een bus te rijden.....
0
geplaatst: 4 mei 2009, 13:01 uur
lauradance schreef:
Kort door de bocht: juist. Langer: collectieve verwerking zal ook een rol meespelen; het zijn en blijven schokkende beelden; verwerking is een individueel iets; daarop staat geen maat.
Qua geld: verkoopcijfers = geld; aandacht (kijkers trekken), betekent meer kijkers of langer kijken, of hogere waardering --> duurdere reclame.
E.e.a. is te verifiëren door bijv. op teletekst (pagina 240 of daaromtrent meen ik) of internet naar de kijkcijfers en waardering te kijken. Wees je ervan bewust dat tussen de commerciëlen en de publieken een soort 'kijkcijfer-oorlog' woedt wie de meeste kijkers trekt. Dezelfde cijfers zijn er bij de commerciëlen soms verantwoordelijk voor dat een programma verdwijnt. Boekdelen spreken de cijfers voor de onderbroekenlol van de TV-Kantine van Irene en Carlo.
0
geplaatst: 4 mei 2009, 13:10 uur
stuart schreef:
Off-topic; die Karst T. lijkt mij gewoon iemand die totaal de weg kwijt was en zich minderwaardig voelde en deze dag misbruikte voor zijn 'wanhoop' (kijk eens wat ik kan oid). Ondanks al het leed wat ie veroorzaakt heeft denk ik aan een echte 'aanslag' niet aan een Suzuki Swift die halsoverkop door de menigte en dranghekken probeert te racen in de wanhoop
Off-topic; die Karst T. lijkt mij gewoon iemand die totaal de weg kwijt was en zich minderwaardig voelde en deze dag misbruikte voor zijn 'wanhoop' (kijk eens wat ik kan oid). Ondanks al het leed wat ie veroorzaakt heeft denk ik aan een echte 'aanslag' niet aan een Suzuki Swift die halsoverkop door de menigte en dranghekken probeert te racen in de wanhoop
om een deuk in een bus te rijden..... Dat denk ik ook! Vandaar dat ik het vreemd vind dat de media blijft zeggen dat het een aanslag op het koningshuis was, hij kon niet veel maken met die Swift tegen een bus.
0
Father McKenzie
geplaatst: 4 mei 2009, 17:32 uur
IK heb niets, maar dan ook helemaal niets met Marilyn Manson....
* denotes required fields.