MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt

zoeken in:
Kijk dat is tenminste nog iets

Maar ik kan je zeker niet van gedachte veranderen of wel

Simply Red

Dikkop
laxus11 schreef:
Kijk dat is tenminste nog iets

Maar ik kan je zeker niet van gedachte veranderen of wel

Je kan altijd proberen natuurlijk.

Ozric Spacefolk
Ik snap het wel.

Queen, Roxy Music, Slade, Bryan Ferry, al die glam-achtige bands met hun nadruk op show ipv muziek maken.

Het staat mijlenver van blues(rock), punk en country om maar wat te zeggen.

Maar hier wordt het interessant.

Hebben punkers, countrysterren, bluesrockers niet ook allemaal een showelement in hun optredens?
Doen punkers of new-wavers niet heel erg hun best om er zo punk mogelijk uit te zien?

Bluesrockers en countrysterren, hebben die niet bijna allemaal precies dezelfde outfit aan?

Ik hoor vaker van mensen dat muziek om de muziek moet draaien en niet om de presentatie.
Ik ben het er deels mee eens.
Als het puur een show is, zonder een greintje muzikaliteit (zoals Marilyn Manson, Rockbitch, GWAR, KISS of Rammstein) dan hoeft het van mij niet.

Er moet een balans gevonden worden. En mijns inziens had Queen dat wel degelijk.
Ik moet dan wel toegeven dat veel van de hitsingles van Queen mij totaal niet liggen.
Daarentegen hebben de de lp's van Queen meer te bieden dan alleen hitsingles.

Nogmaals, ik snap het wel. Kitsch is het wel en dat is niet voor een ieders oren bestemd.

Raffael1977
Ik vind dat je het probeert goed te praten met dat punkers ook zouden werken aan een show element. Dat heeft niets te maken met de hype van media die helpt artiesten als Queen beter te laten lijken dan dat ze in werkelijkheid zijn. Ik vind eigenlijk dat Queen veel gejat heeft van bv. Crosby, Stills, Young & Nash en zo is dat met veel pop iconen gegaan. Jatten van minder bekende artiesten en dan zelf de eer op strijken dat zij iets bedacht hebben. Beatles is daar ook een goed voorbeeld van.

Ja, natuurlijk het is de schuld van de media dat we allemaal nog nooit van Crosby, Stills, Nash & Young gehoord hebben. En wel van Queen.
Wooden Ships en Fat Bottomed Girls = twee druppels water en het is de schuld van radio Veronica dat we dat niet zien met zijn allen.

Ozric Spacefolk
Ik mis iets...

Ik wilde alleen stellen dat er geen enkele artiest is, zonder showelement.

Gaat de discussie nu over jatten? Kan niet echt zeggen dat Queen een jat-band is. Eerder andersom.

Maar als we het toch over jatten hebben. De Neanderthalers jatten de oe-klank van de Cro-Magnons.... Het is een schande.

Raffael1977
Edwynn schreef:
Ja, natuurlijk het is de schuld van de media dat we allemaal nog nooit van Crosby, Stills, Nash & Young gehoord hebben. En wel van Queen.
Wooden Ships en Fat Bottomed Girls = twee druppels water en het is de schuld van radio Veronica dat we dat niet zien met zijn allen.

Om eerlijk te zijn zien de meeste mensen het ook niet omdat mensen simpele wezens zijn en graag hap klare brokken voor geschoteld zodat het makkelijk weg te krijgen is.

Jij mag hun wel kennen maar weet zeker dat als jij aan wild vreemden op straat vraagt of ze deze groep kennen krijg je van een 10 keer 7 a 8 keer nee te horen tenzij je mensen spreekt die in de hippie tijd geleefd hebben.

De media zorgt er grotendeels voor dat je bekend wordt en niet de muziek zelf, populair zijn heeft niets te maken met goed in iets zijn maar een status hebben doordat je vaak te zien bent. Goed voorbeeld Madonna.

Ozric Spacefolk
Ik vind geen enkele artiest beter dan een ander.

Ik vind zelfs heel veel muziek, die zgn. erg goed is, verschrikkelijk om naar te luisteren (Tool, King Crimson, Radiohead, Yes, Zappa).

Ik wil het ook niet voor Queen opnemen. Ik wilde alleen zeggen dat Queen echt niet alleen maar een show-band is. Ik vind (persoonlijk) een heleboel nummers van ze erg goed.
Goed gespeeld, goed gecomponeerd, lekkere hooks, fijne drumpartijen, mooie solo's, noem maar op.

Wat maakt een nummer goed? Geen idee. Het interesseert me ook niet.

Ja maar ze jatten alles. Lees ik net. Queen. Led Zeppelin zou dat bijvoorbeeld noooit gedaan hebben.

@Raffael1977
Natuurlijk zorgen media ervoor dat een artiest bekend wordt. Hoe moet dat anders dan?
Hapklare brokken? simpele wezens? Alsof publiek geen keuze kan maken. Vraag je eens af waarom Madonna nog altijd in grote zalen staat en Tiffany niet?

Ozric Spacefolk schreef:
Ik snap het wel.

Queen, Roxy Music, Slade, Bryan Ferry, al die glam-achtige bands met hun nadruk op show ipv muziek maken.

Het staat mijlenver van blues(rock), punk en country om maar wat te zeggen.

Maar hier wordt het interessant.

Hebben punkers, countrysterren, bluesrockers niet ook allemaal een showelement in hun optredens?
Doen punkers of new-wavers niet heel erg hun best om er zo punk mogelijk uit te zien?

Bluesrockers en countrysterren, hebben die niet bijna allemaal precies dezelfde outfit aan?

Ik hoor vaker van mensen dat muziek om de muziek moet draaien en niet om de presentatie.
Ik ben het er deels mee eens.
Als het puur een show is, zonder een greintje muzikaliteit (zoals Marilyn Manson, Rockbitch, GWAR, KISS of Rammstein) dan hoeft het van mij niet.

Er moet een balans gevonden worden. En mijns inziens had Queen dat wel degelijk.
Ik moet dan wel toegeven dat veel van de hitsingles van Queen mij totaal niet liggen.
Daarentegen hebben de de lp's van Queen meer te bieden dan alleen hitsingles.

Nogmaals, ik snap het wel. Kitsch is het wel en dat is niet voor een ieders oren bestemd.

Interessant en alles, maar niet de reden waarom ik Queen niks vind en Dikkop zegt ook nergens dat het voor hem de reden is Persoonlijk kan het mij vrij weinig schelen hoe artiesten zich gedragen, op het podium of daarbuiten.

Ozric Spacefolk
dat was ook mijn punt eigenlijk.

Je digt het, of je digt het niet. Dat is mijn beleving.
En daarbij ligt het ook aan mijn bui. Als ik een Slayer-bui ben, hoef je niet met aHa te komen aanzetten, terwijl ik ze beide allebei erg goed vind.

Ozric Spacefolk schreef:

Als het puur een show is, zonder een greintje muzikaliteit (Rammstein) dan hoeft het van mij niet.

Rammstein zet inderdaad een meesterlijke show neer maar je kan echt niet zeggen dat ze geen greintje muzikaliteit hebben. Deze mannen spelen retestrak live en de nummers staan als een huis.

Ozric Spacefolk
Dan vergis ik me. Maar ik vind het echt verschrikkelijk en ik ken wat lui uit Vannstein (Rammstein-tribute band) en die zie zelf dat er geen greintje muzikaliteit in zit.

Rammstein is ook niet mijn band. Het is inderdaad makkelijke muziek om te spelen maar de band zet het echt supergoed neer.

niels94 schreef:
... en Poeha zegt ook nergens dat het voor hem de reden is Persoonlijk kan het mij vrij weinig schelen hoe artiesten zich gedragen, op het podium of daarbuiten.

Pardon?
Mijn laatste (tevens enige) bijdrage in dit topic dateert van 25 januari en betrof Pink Floyd.

Aangepast Ik had Poeha in mijn hoofd. Geen idee waarom, misschien van een ander topic. Toen ik het typte dacht ik nog wel: even naar boven scrollen om het te checken. Vergeten

Artiesten waar ik een gruwelijke hekel aan heb...poeh da's een lastige.
Als ik bepaalde muziek of artiesten echt vreselijk vind, zorg ik ervoor dat ik er zo min mogelijk naar hoef te luisteren. Dan hoef ik me er ook niet aan te ergeren of er een haat tegen te koesteren
Vroeger was dat anders, toen werd mijn leven beheerst door wat er in de hitparade stond en dus waren er veel artiesten waar ik een bloedhekel aan had (voorbeeld: Duran Duran, Madonna...)
Tegenwoordig weet ik dus de meest afschuwelijke muziek aardig te vermijden, maar waar ik helaas nog steeds niet echt omheen kan is de alomtegenwoordige house. Ooit dacht ik dat die stroming in no-time in het afvoerputje van de geschiedenis zou verdwijnen, maar helaas is het erg hardnekkig gebleken.

Alle artiesten die progmetal spelen. BLEH!!!
En Keet en alle Disney sterretjes. Ik krijg er echt agressie en (zelf)moordneigingen van!
Hier zijn nog een paar uitroeptekens om mijn mening kracht bij te zetten :
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!! !!!!!!! !!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!! !!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!! !!!!!!!!! ! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Keet is een lekker ding.

Misterfool
Wannabecow schreef:
Alle artiesten die progmetal spelen. BLEH!!! :

Wat heb je tot nu toe beluisterd uit het progmetalgenre.

Dream Theater, Queensryche, Tool, Opeth.
Opeth gaat nog wel maar als ze gaan grunten krijg ik de slappe lach.

Ik word ook altijd erg moe van van die 'kijk mij eens fantastisch 3567808187 noten per minuut kunnen spelen' prog zooi. Het lijkt er bij zulke bandjes ook altijd op dat het schrijven van leuke liedjes ook altijd op dat het 'goed kunnen spelen' ondergeschikt is aan het schrijven van leuke liedjes.

Wat is er trouwens progressief aan een band als Dream Theater? Die kerels brengen al een jaar of 20 dezelfde plaat uit.

2MY
Wannabecow schreef:
iets met uitroeptekens

He, da's gek. Als ik snel op die uitroeptekens klik, dan wordt het kadertje telkens wat groter.

Ja, ik doe zo van die dingen soms

Wat is er trouwens progressief aan een band als Dream Theater? Die kerels brengen al een jaar of 20 dezelfde plaat uit.

Omdat het genre gewoon zo heet.
Het is net als de SGP. We noemen het conservatief maar eigenlijk willen ze Nederland compleet veranderen en zou het in die zin ontzettend progressief zijn.

Progressief staat voor een geluid inderdaad. Sommige bands hebben ook een progressieve houding, maar dat is niet vereist. Hoe Dream Theater ooit begon was tegen de 'wetten' van metal in, heden ten dage is de term progressief wat achterhaald. In ieder subgenre kun je behoudend dan wel progressief zijn.

Stijn_Slayer
Ja, progressief slaat puur op het niveau waarop gemusiceerd wordt. Niet op vernieuwingsdrang, o.i.d.

pompompom schreef:
Ik word ook altijd erg moe van van die 'kijk mij eens fantastisch 3567808187 noten per minuut kunnen spelen' prog zooi. Het lijkt er bij zulke bandjes ook altijd op dat het schrijven van leuke liedjes ook altijd op dat het 'goed kunnen spelen' ondergeschikt is aan het schrijven van leuke liedjes.

Dat lijkt niet zo. Dat is gewoon zo. Liedjes. Dat is zó 1966.

Progmetal is gewoon een genre aanduiding. Omdat het ooit wel progressief was.

ClassicProgRock1
Progressief slaat op de ambitie waarmee gemusiceerd wordt.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:48 uur

geplaatst: vandaag om 12:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.