MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt

zoeken in:
Als je ongeveer de helft van die artiesten kent vind ik je uitspraak nog veel kortzichtiger en bizarder. Slaat namelijk he-le-maal niet op de artiesten die ik noem. Bij boze negers beladen met blingbling die nergens over rappen denk ik niet aan Blackalicious, J-Live of Common. Grappig dat je dan weer met Vanilla Ice aankomt om een punt van je duidelijk te maken, typisch een rapartiest die in de scene erg gewaardeerd wordt.

Ik vind het best als iemand hiphop niets aan vind, maar kom dan met argumenten die ergens op slaan en niet enkel op 50 Cent en co.

Ice Ice Baby was een beetje een teaser ..thanks voor het oppikken ervan:-)

Laten we vaststellen dat de bling bling posse de ergere variant is op jouw lijstje artiesten. En natuurlijk zet ik het een beetje karikaturaal weg...dat levert tenminste wat discussie op.

Ik ben het eens met BoordAppel. Ook al zal het nooit mijn favoriete genre worden, hiphop heeft veel meer te bieden dan de misselijkmakende MTV-vaandeldragers die het imago nu al jaren lopen te verzieken. In de undergroundscene zijn genoeg integere artiesten te vinden (bijv. Mos def, Cannibal ox, cLOUDDEAD en Dälek). En ook onder de wat populairdere artiesten zitten goeie: Public enemy, Run DMC, Beastie boys, De la soul, vroege Wu Tang clan, ja zelfs Eminem). Nogmaals, niet echt mijn kopje thee, maar zeker wel de moeite waard.

VanDeGriend schreef:
Laten we vaststellen dat de bling bling posse de ergere variant is op jouw lijstje artiesten. En natuurlijk zet ik het een beetje karikaturaal weg...dat levert tenminste wat discussie op.

Sorry, maar zoiets als Vanilla Ice of 50 Cent over één kam scheren met Common of Blackalicious is net zoiets als Di-Rect gelijkscharen aan Sonic Youth of Godspeed You Black Emperor!

Overigens zitten er ook in Nine Inch Nails wel hiphopinvloeden...

Dr. Dre heeft zelfs meegewerkt aan The Fragile .

De hekellijst?

Wel menig over het paard getilte overgehypte bandjes (vooral door de Britse media) die in weze niet veel meer doen dan net datgene kopieren van die bands waar ze zogenaamd een hekel aan hebben! (The Darkness, Franz Ferdinand, Kaiser Chiefs, ...)

Verder:
OASIS (!!!!!), The Libertines, Pete Doherty, Kane, Bryan Adams, en vooral: R"N' B acts.. brrrrrrrrrrrr..... ik wordt daar zooooo zenuwachtig van.. ook op de hekellijst de zogeheten Nu-Metalbandjes zoals Linking Park & aanverwanten...
En natuurlijk Frans Bauer, Dana Winner, .. en andere Schalgersterren..

Paalhaas schreef:
Ik ben het eens met BoordAppel. Ook al zal het nooit mijn favoriete genre worden, hiphop heeft veel meer te bieden dan de misselijkmakende MTV-vaandeldragers die het imago nu al jaren lopen te verzieken. In de undergroundscene zijn genoeg integere artiesten te vinden (bijv. Mos def, Cannibal ox, cLOUDDEAD en Dälek). En ook onder de wat populairdere artiesten zitten goeie: Public enemy, Run DMC, Beastie boys, De la soul, vroege Wu Tang clan, ja zelfs Eminem). Nogmaals, niet echt mijn kopje thee, maar zeker wel de moeite waard.

Ik sluit me hier helemaal bij aan. Hiphop zal ook nooit mijn favoriete genre worden, maar af en toe komt er wel wat uit dat ik kan waarderen (The Streets, de hiphop op de nieuwe Gorillaz, Beastie Boys..). Ook de vroegere Eminem kan ik op z'n tijd wel waarderen, maar wat hij tegenwoordig uitbrengt variëert dan weer tussen matig en slecht.

Verder heb ik een gruwelijke hekel aan de afgelopen paar hitjes van Gwen Stefani. Vooral Hollaback Girl, dat is echt het irritantste nummer sinds dat Uh-Ooh hitje van 2 jaar geleden. Bah.

VanDeGriend schreef:
(quote)

Waarschijnlijk aan de wat mindere nummers dan

Wat vind jij mindere nummers van The Fragile dan? En nu met titels komen en niet met 'die waaraan Dr. Dre heeft meegewerkt'.

Hij zegt 'waarschijnlijk' dus volgens mij kent ie het hele album niet. En het enige nummer dat Dre heeft gemixt is 'Even deeper', geen slecht nummer, maar wel in vergelijking met de voorgaande 7 . Maar goed, we dwalen wat af...

Ik kan me afschuwelijk kwaad maken als iemand hip hop afdoet als een hoopje domme boze negers beladen met juwelen die alleen over 'slappin' bitches' kunnen rappen. Volkomen totaal verkeerd beeld. Hip hop doet in de eerste plaats iets voor de emancipatie van de zwarte bevolking. Het geeft hen iets waar ze trots op kunnen zijn ... Sommigen (nee, eigenlijk veel) rappers leveren maatschappijkritische teksten waarin ze tonen dat je het leven niet hoeft aan te nemen zoals het zich in de eerste plaats toont, net zoals sommige zwarte performers doorheen de geschiedenis dat ook deden (en tevens werd toen hun boodschap ook als een soort boodschap van-minder-dan-ondergeschikte-orde beschouwd). Ze moedigen (ghettojongeren) juist aan te gaan studeren, rappen dat misdaad niet loont. Andere keren gaat het over de (zwarte) geschiedenis, actualiteit, over de 'soul' van hiphop,... Maar nee, voor sommigen blanken blijft no matter wat the negro doet of zegt hij altijd een achterlijke die niets zinnigs heeft te melden.
Over de muziek kan ik kort zijn. Sampling is gewoon een moderne mannier van muziek maken. Modernisering is er nodig, nieuwe wegen moeten er betreden worden, anders gaat een maatschappij stagneren. Het samplen gaf weer nieuwe mogelijkheden aan de muziek. Rock leent toch ook enorm veel van de oude blueslegendes, waarom heet dat dan niet stelen?

Paalhaas schreef:
Hij zegt 'waarschijnlijk' dus volgens mij kent ie het hele album niet. En het enige nummer dat Dre heeft gemixt is 'Even deeper', geen slecht nummer, maar wel in vergelijking met de voorgaande 7 . Maar goed, we dwalen wat af...

Nou nou, je gaat toch niet persoonlijk worden. Doe ik ook niet hoor. Natuurlijk ken ik The Fragile (zie mijn lijstjes) en dat die Dr Dre mee doet op een nummertje is nieuw voor mij en mooi voor hem en verandert verder niets aan het feit dat ik hiphop en rap, ongeacht de geloofwaardigheid en goede bedoelingen van een aantal van de artiesten in dit genre gewoon niks vind. Wat ieder er in ziet moet ie zelf weten. Dan luister ik verder wel naar artiesten die een instrument kunnen bespelen.

george clinton schreef:
Maar nee, voor sommigen blanken blijft no matter wat the negro doet of zegt hij altijd een achterlijke die niets zinnigs heeft te melden.

Ik mag hopen dat je t niet over mij hebt. Ik vind hiphop gewoon geen leuke "muziek". Daar dan dit soort conclusies aanplakken is denk ik niet op orde en geldt zeker niet voor mij.

Overigens ben ik een groot liefhebber van Funk, een genre waar zo af en toe wel eens een donkere mijnheer of mevrouw voorbij komt en heb ik, geheel consistent en indachtig de titel van dit forum, een gruwelijke hekel aan de muziek van hiphop artiesten Eminem en Brainpower, volgens mijn laatste gegevens blanke artiesten.

VanDeGriend schreef:
Nou nou, je gaat toch niet persoonlijk worden.

Nee hoor, ik deed een (wat voorbarige) aanname.

VanDeGriend schreef:
Dan luister ik verder wel naar artiesten die een instrument kunnen bespelen.

En zo wordt muziek weer herleidt tot een technisch kunnen. Jammerlijke zaak en komt enige vernieuwing zeker niet ten goede. Geef mij maar artiesten die mooie dingen componeren, screw it als ze zelf geen noot kunnen spelen.

george clinton schreef:
En Prince! All the generations under a funky groove!
Dit volledig off- topic maar ik kon het niet laten.

Prince----Best artist ever....!!!!

Sorry, heb mijn bericht waaruit jij citeerde weggehaald. Dom van me. Maar ik kan het alleen maar onderschrijven met een vette handtekening.

VanDeGriend schreef:
Dan luister ik verder wel naar artiesten die een instrument kunnen bespelen.

Het is je goed recht hiphop en rap niet leuk te vinden, maar door dit soort opmerkingen kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat je er echt niet in thuis bent en een oordeel beter achterwege kan laten...

Ik weet niet of dit allemaal nog tot deze topic behoort maar euh ik moet Onderhond wel gelijk geven (ik heb een probleem met die quotes, heb het al een paar keer geprobeerd maar ik ga volledig de mist in. Maak ik me nu niet ontzettend belachelijk?).

Ooit schreef een heel wijze man in een blad van niet- lichte betekenis : als Mozart nu leefde zou hij waarschijnlijk house maken. Daarmee druk ik geen persoonlijke waardering uit over house en aanverwante stuff. Wat ik bedoel: je hoeft geen noten te kunnen lezen, instrumenten (in de oude betekenis van het woord want een computer, drummachine,... is ook een instrument = middel om muziek te maken) te kunnen bespelen om echte muziek te maken. De definitie van muziek verandert naargelang de tijdsgeest. En er zijn altijd al discussies geweest over wat nu onder de naam muziek valt. Remember Stravinsky? Cage? Het is gewoon een kwestie van openstaan voor vernieuwing. En geloof me, VanDeGriend, ik wil jou nu ook niet aanvallen!

Kos
herman schreef:

Het is je goed recht hiphop en rap niet leuk te vinden, maar door dit soort opmerkingen kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat je er echt niet in thuis bent en een oordeel beter achterwege kan laten...
Dat leek me nogal duidelijk.

moviefreak#1
@George Clinton

Gewoon omdat ik hiphop niet cool vind en zeker niet dope hoeft niet gelijk te zeggen dat ik niet geïnterresseerd ben in wat onze donkere vrienden te zeggen hebben maar ik vind wel dat ze dan wel een echt statement moeten hebben. Kijk dat 50 Cent maar één boodschap heeft : Iedereen moet pimp worden, bitches slappen en high worden, daar kan niemand om heen maar dat is ook niet het punt van deze discussie. Ik denk dat zelfs de echte hiphoppers hier het daar wel mee eens zijn. En dat Snoop Dogg zo'n ontzettend slechte rapper is dat hij alleen maar nieuwe onbestaande woordjes moet verzinnen om zijn teksten te laten rijmen is gewoon walgelijk en uiterst onproffessioneel.

Daarbij heb ik naar aanleiding van eerdere discussies (vooral met Kos) toch maar eens wat hiphop van zijn lijstje geprobeerd (Public Enemy) en ik ben het wel met zijn stelling eens dat deze mannen wel degelijk iets op hun lever hebben maar daar moet ik dan weer wel bij toevoegen dat ik de muziek zelf weer stuitend slecht vind. Ala mijn mening.

Sommige mensen zijn nu eenmaal niet warm te krijgen voor hiphop en dat blijft gewoon een feit. Net zoals hier mensen nog steeds vinden dat bluesrock uit de sixties rommel is (waarschijnlijk mensen die niet naar de teksten luisteren maar dat is een ander topic). Die ga ik ook geen hippyhaters of cultuurbarbaren noemen. Dus ja ik voelde me wel aangesproken door jouw post en ik vind net als Vandegriend dat excuses wel op z'n plaats zijn.

@ Moviefreak, er is veel te vinden in het land der Hiphoppers. Persoonlijk gaan mijn nekhaartjes van plezier overeind staan bij het werk van Grandmaster Flash, Eric B & Rakim, de eerste van Arrested Development, De La Soul, a Tribe called Quest (en nog wat dat ik vergeet). Wat mij irriteerde was dat Hip hop op een hoop werd gegooid (ik bedoel met Diddy of 50 want dat zijn epigonen). Dat verdient het genre niet. Ik vind folk niks maar ik ga toch ook niet roepen dat het allemaal groepen zijn die rond het kampvuur Zweede liederen staan te verkrachten? Daarbij de anderen die daar niet aan beantwoorden totaal negeren. Als het jouw genre niet is, schrijf dat dan. Maar ga niet roepen dat het allemaal dezelfde onzin is, da's niet eerlijk. En mijn excuses zijn al aanvaard.

Maverick
Ach, rationele argumenten zijn in de muziekwereld onbestaande.

Kutgroepen:
Alle Black Metal
Alle Death Metal
Alle boysbands
50 cent
Eminem
Kylie Minogue
Slipknot en consorten
Marilyn Manson (hoewel die vroeger nog te dulden was)
The Exploited en dergelijke derderangspunkgroepkes

Maverick schreef:
Ach, rationele argumenten zijn in de muziekwereld onbestaande.

Kutgroepen:
Alle Black Metal
Alle Death Metal
Alle boysbands
50 cent
Eminem
Kylie Minogue
Slipknot en consorten
Marilyn Manson (hoewel die vroeger nog te dulden was)
The Exploited en dergelijke derderangspunkgroepkes

Lekker ruim van geest, alle Boysbands, vreemd dat je een groep afkraakt op hun bezetting. Alle black Metal, daar kan ik met heel veel pijn in mijn hard in komen. Alle death Metal, doet me ook pijn maar goed daar kan ik mee leven. Maar hoe kun je in Godsnaam the Exploited een derderangs Punk Band noemen, heb je er Uberhaubt wel verstand van zij zijn de godfathers van de Bulldozer punk, zij waren de eerste die metal kruiste met punk, zonder hardcore te klinken. Waarom was Maryllin vroeger wel te dulden, maar nu hij populair is niet meer???? zijn muziek is niet wezenlijk veranderd.

Er bestaan trouwens meer stem waardes dan 4.5 en 5*.

Eddie schreef:
(quote)

Lekker ruim van geest, alle Boysbands, vreemd dat je een groep afkraakt op hun bezetting.

Nou, volgens mij kraakt-ie ze niet af op hun bezetting. Volgens mij kun je namelijk redelijk veilig boybands muzikaal over één kam scheren.

Daar heb je op zich wel gelijk in, maar er zijn wel zeker boy bands die mooie nummers maken, ik neem bijvoorbeeld Westlife, die jongens maken beste leuke muziek.

Eddie schreef:
Daar heb je op zich wel gelijk in, maar er zijn wel zeker boy bands die mooie nummers maken, ik neem bijvoorbeeld Westlife, die jongens maken beste leuke muziek.

Eddie toch..foei! Uitgerekend jij?

Maverick schreef:
Alle Black Metal
Alle Death Metal
Alle boysbands

Aha, je kent ze allemaal, of heb je gewoon een enorm bord voor je kop? Ik hou ook niet van alle death en nog minder van black, maar om dan alles kut te gaan noemen.

Wat dacht je bijvoorbeeld van een band als Death, fenomenaal natuurlijk.

HiLL schreef:

Eddie toch..foei! Uitgerekend jij?

HA HA HA begrijp me niet verkeerd, ik ben geen fan van Wetslife, doe me een lol. Ik probeer alleen te zeggen dat ik dat ik het begrip Boyband een vreemde Generalisatie vind, een genre dat getypeerd word door de bandsamenstelling, terwijl er wel erg veel verschil zit in de verschillende 'boybands' westlife heeft onder andere met Uptown girl een heel leuk nummer, en zo hebben ze er nog wel meer. Ik prijs echter de dach wanneer ze Maiden gaan coveren.

ben bang dat die dag de 9-11 van de muziekwereld wordt

Eddie schreef:
westlife heeft onder andere met Uptown girl een heel leuk nummer

Is overigens wel 'geleend' van Billy Joel, zoals Mandy dat is van Barry Manilow. Maar die versie van Mandy van Westlife vind ik persoonlijk wel weer erg mooi, maar dat terzijde...

Gast
geplaatst: vandaag om 13:15 uur

geplaatst: vandaag om 13:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.