MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt

zoeken in:
Aerosmith is er voor mij een die in precies dezelfde categorie valt.

Ik sluit me bij Hammerheads opinie ten opzichte van Bob Jovi aan.

Ik ook, die oude nummers vind ik goed te pruimen. Het ging een beetje fout ten tijde van die powerballads.

moviefreak#1
Inderdaad Bon Jovi is echt waardeloos.

Wat je schrijft. Nog nooit betrapt op enige waarde.

Eddie schreef:
Ik sluit me bij Hammerheads opinie ten opzichte van Bon Jovi aan.

Ik ook. En die nummers draai ik nog steeds af en toe (of is dit dan zo'n guilty pleasure?). Aanrader: draai het singletje van You Give Love A Bad Name eens op 33 toeren -> geweldige zompige stonerrock!

Van Aerosmith vind ik Dream On heel aardig. Maar verder vind ik ze inderdaad ook helemaal niets.

moviefreak#1
Laat ik dan nog eens wat namen in de ring gooien :

* Level 42 (jaren 80 rommel)
* A-Ha (zeikerige muziek met een vreselijk irritante stem van de zanger)

*het hele eurodance tijdperk van ca. 1995 met voornamelijk : 2 Brothers on the 4th Floor, Charly Lownoise & Mantal Theo, Capella, Twenty-4-Seven (met onzer allen Nance) , T-Spoon, Def Dames Dope en dergelijke onzin.

*Uit de oude doos : Linda, Roos & Jessica

Álsof iemand Linda, Roos & Jessica wel serieus goed vond...

moviefreak#1
Het heeft wel een paar weken op 1 gestaan in een periode waarin de verkoop van singles toch vrij hoog lag.

Skihut-kroegen zitten ook vol. (Om te verwijzen naar de eerste post van dit topic)

Denk niet dat mensen het nog veel draaien...

moviefreak#1
Die nummer 1 hit van de dames is toch ook nog een keer overgedaan door drie travestieten of zoiets ? Weet iemand hier iets van ?

Waardeloos van Tina, Toos en Tessa was dat. Ook dat werd een dikke hit.

Nena! (Wat afschuwelijke rotliederen heeft die gezongen!), Britney Spears, Avril Lavigne, Nirvana, Limb Bizkit, Slipknot, Faithless, Bryan Adams, Engelbert Humperdink!...

crazy frog, haat dat stomme beest...

Echt waar, dat meen je niet..................

Ik denk dat Crazy Frog de geschiedenisboeken in gaat. Over 40 jaar zullen we net zo over Crazy Frog praten als dat we nu over de Beatles, de Kinks en de Stones doen.

Yak
Ik heb die hele Crazy Frog überhaupt nog nooit gehoord, volgens mij doe ik er maar beter aan om 't zo te houden.

Je zit zeker nooit in de trein? Zit er weer zo'n idioot naast je: ringdingding...........etc

Maar goed, dit topic was dus niet voor Crazy Frogjes e.d. bedoeld.

herman schreef:

Ik denk dat Crazy Frog de geschiedenisboeken in gaat. Over 40 jaar zullen we net zo over Crazy Frog praten als dat we nu over de Beatles, de Kinks en de Stones doen.

Ongetwijfeld. Ongelooflijk verniewend en bovendien knap gemaakt.

Maar goed, dit topic was dus niet voor Crazy Frogjes e.d. bedoeld.

Crazy Frog brengt plaaten uit dus is Crazy Frog een artiest...

Je moet even de eerste post van dit topic teruglezen, Wilco.

Die gangsta rap ...van die boze negers met o zo traumatische jeugd die op een beat " you should do this...you should do that..." o.i.d. lopen te brullen en daar erg stoer bij kijken. Maak eerst je school af voordat je wat probeert te melden, denk ik dan...

moviefreak#1
Ai, dat is niet zo'n slimme uitspraak (ook al deel ik je mening wel). Nou Kos laat maar horen

Als je enige aanraking met hiphop van TMF en MTV komt, is zo'n uitspraak overigens nog wel een beetje begrijpelijk.

Maar ik vind het toch jammer dat veel mensen zo'n beeld van hiphop hebben. Maar door TMF en The Box misschien wel begrijpelijk inderdaad.

Als jullie een hiphop cd of artiest kunnen noemen die niet aan mijn beschrijving voldoet, probeer ik m uit. Maar kom dan niet aan met Public Enemy, Wu-Tang Clan, 2Pac , 50 cent enzo. Ik maak een uitzondering overigens voor Spearhead. Die Franti is nou eens een keer geen boze met goud behangen neger met tough street credibility. Niet dat zn muziek direct echt geweldig is maar dat is uit te proberen voor niet hip hop fanaten. Overigens vind ik Eminem ook verschrikkelijke draken"muziek" maken. T zullen de eerste tekenen van vorderende leeftijd wel zijn
TMF en MTV kijk ik overigens nooit. Val ook niet echt in hun doelgroep zeg maar...

Public Enemy voldoet al niet aan je beschrijving, en zoveel Wu-Tang artiesten ook niet. Verder te veel om op te noemen.

Labels: Definitive Jux, Rhymesayers, Babygrande, Ninja Tune, Anticon, Top Notch, Camobear enz.

Artiesten: Braille, Sage Francis, Pete Philly & Perquisite, D.A.C., Kool Keith, Brother Ali, Cee-Lo, Outkast, The Pharcyde, De La Soul, Blackalicious, The Roots, Common, Mos Def, Pharoahe Monch, A Tribe Called Quest, J-Live enz.

Voor iemand die de begindagen van hiphop heeft meegemaakt en naar eigen zeggen niet naar TMF of MTV kijkt zou je toch beter moeten weten.

Casartelli (moderator)
Ward schreef:
Maar ik vind het toch jammer dat veel mensen zo'n beeld van hiphop hebben. Maar door TMF en The Box misschien wel begrijpelijk inderdaad.

Ik ga mij ook maar eens mengen in de discussie over hiphop (he gezellig ). Ik voel namelijk, net als een aantal andere mensen hier, hoegenaamd geen behoefte om mij in de hiphop te gaan verdiepen. Maar waarom niet?

Welnu, het heeft in elk geval niet direct te maken met videoclips met negers (of Eminem) in grote auto's, veel sieraden en veel vrouwen. Videoclips vind ik eigenlijk altijd oninteressant, aangezien ze afleiden van de essentie, namelijk de muziek.

Ik neem echter aan dat die muziek die op de muziekzenders, maar ook op de radiostations, te horen is, wel op enige afstand een afspiegeling vormt van die 'echte' hiphop. Ik ben in de eerste plaats een rockliefhebber. Wat is 'rock' op de populaire zenders? Wel... Anouk, Kane, Di-rect, Kaiser chiefs en als het meezit U2. Zijn dat mijn favorieten? Nee, verre van... maar ik herken er wel een zekere projectie in van wat goede rock wél is. En die projectie heb ik nog nooit in enige mate gezien in een nummer van Snoop Dogg, Public enemy, Eminem, P. Diddy of welke artiest uit het genre dan ook...

BoordAppel schreef:

Voor iemand die de begindagen van hiphop heeft meegemaakt en naar eigen zeggen niet naar TMF of MTV kijkt zou je toch beter moeten weten.

Ik heb geloof ik twintig jaar hiphop mogen ervaren inderdaad en denk dus best wat meegekregen te hebben. Van de lijst artiesten die je noemt ken ik ongeveer de helft en niet van horen zeggen maar van plaatjes geluisterd hebben. Ik vind het meeste echt niet geweldig. De muziek niet, de teksten niet (fuck), de artistieke waarde niet. De "bijdrage" die hiphop wel heeft geleverd is dat t min of meer geaccepteerd is om muziek van elkaar te gebruiken. Dat noemen we dan sampling en ook dat wordt dan weer verheven tot nieuwe kunstvorm. Ice ice baby zeg maar.

Maar goed, hele volkstammen vinden het geweldig en dat is ook prima. Ik verwacht ook niet dat iedereen fan is van pakweg dead can dance, nine inch nails of yello en kan prima leven met mensen die dat verschrikkelijke muziek vinden (ben er met 1 getrouwd).

Gast
geplaatst: vandaag om 11:43 uur

geplaatst: vandaag om 11:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.